Regisztráció Blogot indítok
Adatok
saturnSL2

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Mit mond a rendőr, ha külföldit állít meg? És hogyan? Problémahalmaz idehaza és Szlovákiában, bónuszként praktikus kifogás-szótárral. Vélemények az azonos című írásunkról...
saturnSL2 2009.09.30 19:57:46
Nagyon jo a cikk, es a hozzaszolasok nagyon tanulsagosak. Ez az a forum amit erdemes olvasni mert igy osszefogo kepet kapok az otthoni viszonyokrol.
Ket kirivo esemenyem volt Magyarorszagon nagyon jellemzoek.
Az elso meg az atkosban tortent.
Szombat este hullafaradtan a masodik muszaktol kocogok haza az AFIT-bol az ulloi uton es latom a kozeg a moszkvicsaban uldogel 100-m re elottem a dobo Katica utcan tul. A lakotelepi bejaratot elerve bekanyarodtam, mire o a kek lampat bekapcsolva visszatolatott uldozobe vett es megallitott. Szokasos kerdesek kovetkeztek, papirok renben voltak, kerdezem miert allitot meg. Erre o azert mert elmenekultem elole. Mondom itt lakom a lakotelepen, persze hogy bekanyarodtam, nezze az asszony az otodikrol nez az ablakbol, vagy otven mas lakotarssal kozosen lesik hogy mi tortenik a forro nyari szombat ejszakan. A kozeg nem adta fol lemuszakiztatta a wartburgot a helyszinen persze minden rendben volt a csomagtartot kinyittatta es talat benne egy pb palackot amit masnap a telken szolgaltatott volna meleget a gulyas ala. Aha! szolt, nincs lekotve! Persze hogy nem volt mert nem tud kiesni amugyse es kulonben is a benzintank es az ulas hattamla kozotti resben szepen megallt. Nem volt mit tenni az akkori 2500 forintos fizetesembol 200 at legombolt. Az egesz lakotelepnek bebizonyitotta hogy o az ur.

1989 tavasza. Csaladlatogatasra hazamentem es az anyos zsigulijat kolcsonkerve elindultam Munchenbe hogy a szetszorodott csalad tobbi tagjait is lathassam. Ahogy kijovok a falubol es caplatok az M1 fele a ahtodrendu mellekuton, az utarokbol kiugrik egy oz es osszetalakozik a jobb elso fenyszoroval. Az uveg betort az allat elszelelt es en ott alltam egy autoval ami ugy nezett ki mintha elutottem volna valakit. Szerencsere az Auto Motor egy regebbi cikkere emlekezve tudtam hogy erdeszt kell keresni es az ad igazolast. Persze amikor kell senki nincs a kozelben igy tanum sem volt. Viszont a fenyszoro uvege megtartotta az allat szoret igy egy fel meroknyi szorrel a muszerfalon elindultam folderiteni a vadasz lakhelyet.
Feloras bolyongas utan vegre valaki monta hogy merre van a vadaszhaz. Persze hogy eltevedtem es amikor mar harmadszor mentem el a lesben allo renorauto elott megalitott. Mondom neki mi a dolgom , latvan hogy eddig milyen kuka voltam, beszallt a jarorkocsiba es elvezetett a vadon legmelyen bujkalo vadaszhazig. Ha nincs o talan meg most is kovalygok az erdoben. Az erdesz lataa a verfelkenodest a feszoro foncsorjan, es kerte a bizonyitekot. Magabiztosan nyulok a muszrfalra a rot szorcsomoert de az eltunt. Egtem mint a reichtag. Rovid filozofalas utan arra jutottam, hogy a szoroket a kerek legterelo szele melle csiptettem es valoszinuleg a muszerfalba csusztak be a legcso mellett. Leven ez a szakmam kb 2 pillanat alatt szetbombaztam a muszerfalat es ime a szorcsomo elokerult, amit az erdo ore elfogadott es adott egy igazolast amivel nekivaghattam a hatarnak. Ahogy gondoltam mindenhol megallitottak de az erdesz papirja csodakat muvelt. Mind a nemetek es az osztrakok elfogadtak.
mai napig is halas vagyok annak a rendornek aki segitett az erdoben.

Az igazoltatasokal kapcsolatban itt Californiaban az elmult 25 ev allatt ketszer allitottak meg egyszer az autom kulseje miatt. Akkor a rendor kioktatott hogy kell amerikaban viselkedni igazoltatas alatt.
A rendorauto felkepcsolja a kek es piros villogo lampajat egyszerre. Ez azt jelenti hogy felre kell huzodni a legkozelebbi lehetseges helyen. Itt a varoson belul levo hidakon is meg lehet allni,sok van beloluk es sokszor nem is lathato hogy hidon van az ember. Ha valaki benazik utasitasokat harsog a megafonon keresztul. A megallaskor a sofor semmi esetben se vegye le a kezet a kormanyrol. Uljon szepen nyugodtan mind a ket kezevel lathatoan fogja a kormanyt. A rendor fegyvert vonva megkozeliti a kocsit a jobb hatso jarda feloli oldalon. Majd korbemegy es bekocog a vezeto ablakan jelezve hogy a sofor nyissa ki az ablakot. Argus szemekkel figyeli hogy mit csinal a delikvens. Mihelyt az ablak lent van a kezet vissza kell tenni akormanyra. Ekkor koszones utan megkerdi hogy HOL vannak a papirok. A valasz utan megengedi hogy oda nyuljon az ember es megnezi hogy minden rendben van-e.
Sokszor mar a jarorkocsibol ellenorzi a renszam alapjan a kocsit akar mas allamben is tudjak a kocsi osszes adatjat. Kiszallni a kocsibol nem szabad.
Ez jogot ad a rendornek a kocsi es a sofor megmotozasahoz.Ilyenkor kotelesek megmotozni a sofort es megnezni a kocsit.
Itt is van szemet es rendes is attol fugg hogy eppen mi torten vele aznap.
  És mégis mit gondolt, a mercis megijed, elszégyelli magát és hazáig hüppög? Hát nem.  Vélemények az azonos című írásunkról...
saturnSL2 2009.04.16 07:22:19
Igenis van helye a gephazra csapasna!
Mar tiz eve aktivan vezettem szep fovarosunkban amikor egy postahivatal parkolojabol elindulva egy kismama racsapott a Trabim gephazara mert nem eszleltem hogy elottem all a kisgyermekevel. nagyon is igaza volt es az egyetlen dolgott tette amit tehetett egyszeruen jelezte hogy bolond autos ne csak a kijaratot nezd, sziveskedj kozvetlen az orrod ele is nezni. Miutan a hangra osztonosen fekezte a balesetet mindannyiunk megnyugvasara sikerult elkerulni. Dobogo szivvel magmbaroskadva ultem a kocsiban es gondolkodtam miert nem lattam a gyalogosokat. A gyerek feje eppen csak latszott a gephazteto folott az anyuka joval magasabb volt nala igy biztosan lattam, kb 15 meterrel elobbre neztem arra koncentralva hogy jutok ki a parkolo kocsik kozul. EGYSZERUEN ATNEZTEM RAJTUK. Azota is halas vagyok az anyukakciojaert.
Par evvel kesobb ujra atneztem egy masik kozlekedon ez egy foldut es betonozott ut keresztezodeseben tortent, en a foldutrol nagy ivben probaltam balra kanyarodni a betonutra es a foldut folytatasarol egy lovaskocsi probalt egyenesen atvagni a betonuton.Majdnem osszeakaszkodtunk a betonut kozepen szerencsere nem jott a kek busz.
megint csak az tortent hogy egyszeruen nem regisztraltam a szokatlan kozlekedoket. A balesetet sikerult ismet elkerulni hala a sok ev alatt kerekparon, motoron es auton megszerzett rutinnak.
Most idegenben koptatom az aszfaltot, remelem mar nem sokaig, napi 250 kilometereket vezetek kozonseges kommuterkent es a motorozaskor megszerzett rutin nelkulozhetetlennek bizonyult.Miutan nagyon odakellett erni idoben es az uton reggelente 7 orakor dugo van kenytelen voltam motorral a freewayre menni ahol tobb izben csak veszfekezes vagy eros elharito manover mentett meg a koccanastol. Szidtam a vak autosokat orditottam a lezart bukosisakban mergemben.Az itteni kresz szerint 2 jarmu is hasznalhat egy savot ha biztonsagosan elfernek egymastol,igy jogosan voltam kozel az autokhoz, a 600-as endurom hangtompitoja inkabb megafon mint kipufogo, a hosszufeny egett es megse lattak a cimkek feltunoek megsem lattak sokan akik savot valtottak. Egyszeruen tavolabbra neztek! Az elkovetkezo heten egy kiserletet vegeztem. Volt ra idom a docogo tobb oras napi forgalomban.Elkezdtem intanziven figyelni hogy meglatom e a kozeledo motorosokat a visszapillanto tukorben.Eleinte figyeltem a kozepso es oldalso tukroket de egyre kevesebbet es vegul szinta csak alkalmankent neztem a tukrokre koncentralnom kellet az elottem haladokra es a savvaltokra. Eleinte eszleltem a motorosokat par kocsival mogottem, kesobb meglepeteskent ert ha elhuzott mellettem egy.
Arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy az agyunk azt konnyebben eszlel amit varunk, ha valami nem megszokott egy kicsivel tobb ido kell a helyzet felismereseig.
Ebbol kovetkezik hogy a kerekparos valoszinuleg mind a kettojuket megmentette egy nagyon szomoru helyzettol amikor racsapott a merci gephazara, ezzel folgyorsitva a vezeto reakcioidejet megmentve ot a bortontol sajat magat az ambulanciatol. Tobbet nem motorozom a fouton az autok kozott motorok es autok egeszen mas sulycsoport. Egy tanacsot adhatok a motorosoknak tobb mint 45 ev aktiv vezetes utan a motor vedelme a gyorsulas es a konnyu kormanyozhatosag. Ha a sebesseg tul gyors nem tudunk elugrani a bambulo autos elol, kormanyzas erosen korlatozott igy sajat magunk nyujtunk lehetoseget a balesetre. Minde motoros tudja pontosan mekkora a kanyarodasi ive kulonbozo sebessegeknel. Ha nincs hely kikerulo muveletre nem fogjuk hazavezetni a mocit. Szaguldani elvezet, a motor csodalatos de a forgalom munkava zulleszti az elvezetet. Tudd mikor kezd csuszni a gumi es tudd elhagyni a motort ha kell. A vedoruha es vedokesztyu hadd kopjon, konyokt es csuklot sokkal nehezebb beszerezni. Jo kozlekedest mindenkinek.
P.S. Nincs magyar karakterkeszlet a komputeremen ha lehet kerem a moderatort hogy egeszitse ki. Koszonom . Lajos