Adatok
kombi
0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Visszatértünk! Remélem hiányoztunk. Túléltétek a nyarat? Akkor gyerünk vissza régi kerékvágásba! Máris itt az augusztusi ' Régi Magyar Gyárak' sorozat újabb darabja az Arcanumtól és hétvégén jön a vadiúj, 395. Napi érdekes! RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM MÁR 8 ÉVE! - Jtom
A Ganz-Mávag Magyarország…..
kombi
2021.08.31 17:05:20
Azért a Mávag gőzmozdonygyártását a két háború közötti időszakban a Ganznak tulajdonítani igen nagy hiba...
kombi
2021.08.31 17:08:47
@Frady Endre: Nem a Golgota téren a Ganz Művelődési Házban volt az összetartás? Mert egyébként én is onnét és akkor vonultam.. De Golgota tér 1-3 volt a behívón, szóval tuti, hogy a Művházból mentem..
Múlt héten jött a hír, hogy a cseh pályavasút feltette a holnapjára a jövő évre tervezett cseh vasúti menetrendet. Már ez is önmagában hírértékű lenne Magyarországon, hiszen nálunk a következő évi vasúti menetrend normális esetben valamikor november környékén, pár héttel a menetrendváltás előtt…..
kombi
2017.06.22 15:44:48
@Adani: Hát nem ártana valami Szupercsapat, mert lassan a MÁV-Start fejére is ideje lenne egy jó nagy kokit kiosztani. Egyes szegmensekben a T. szolgáltató ugyanis a hivatalosan meghirdetett és közzétett díjaival merőben ellentétes díjak alkalmazásába kezdett...
kombi
2017.06.24 16:31:02
@Budapest HBF: Legfőképp a kerékpárfuvarozással van gondom, két szempontból. Egyik, hogy a kerékpárhelyjegyet huss, fizetóssé tették. De ezt elfelejtették meghirdetni, annyira, hogy a hivatalos weboldalon a díjtáblázatokban még ebben a percben is 0 Ft szerepel. Azaz más díjat alkalmaz a Start, mint amit hivatalosan meghirdetett. Ha kerek egy hónappal az alkalmazás előtt meghirdeti -ahogy a személyszállítási tv szabályozza- , szó nem érheti a ház elejét. De nem...június elsején kijön egy belső szabályozás, június 14től hatályos, de az első említés egy hablatyos utastájékoztatóban jelenik meg június 23-án délután. De közben a menetdíjtáblázatokban mai napig csemmi, az alkalmazásról semmi. Azaz a Start hivatalosan nem is alkalmazza a 300 Ft-s helyjegyet..csak beszedi az árát. ;)
kombi
2017.06.27 20:22:57
@Lovrin: Kémeim szerint hétvégén (péntek +vasárnap) igen... de leírt nyoma itt sincs semminek. Ráadásul most vágányzári menetrend van, Elvira kisasszonyt sem lehet nyaggatni Szeged -Budapest viszonylattal a mindenféle pótlóbuszozás miatt. Mert azt persze tudja őnagysága, hogy pótlóbusz bicajt nem fuvaroz. :)
SMARTIFY
A bringázás újra fesztelen lehet ezzel a kormányra szerelhető okos eszközzel
2017.04.16 20:19:56
A mai világban a kerékpározás a túl nagy forgalom miatt hihetetlen koncentrációt igényel és túl sok veszéllyel jár. A SmartHalo okos bringa rendszerével a kerékpározás újra fesztelenné válhat. A kormányra szerelt fénysávokat használó eszköz rengeteg beépített hasznos funkcióval bír. Egy valódi okos…..
Kellenek helyek, ahol úgy érzed, átölel a világ és a hely csak Érted létezik.
Kellenek helyek, ahová jó elbújni, ahol azzal és csak azzal lehetsz, akivel te szeretnél. Kellenek helyek, ahová egy-egy hétvégére érdemes elmenekülni a mindennapok forgatagából, ahonnan testileg-lelkileg feltöltődve érsz…..
kombi
2016.02.15 10:38:32
@Bérgyilkos Bohóc: Hát ha azon a szerpentinen valaki elkezd ész nélkül krosszozni , az valóban hamarabb odaér... a túlvilágra... Csak sajnos az is sanszos, hogy mást is magával visz...
Bár Magyarországot nem szokás a klasszikus ipari országok közé sorolni, mégis szép számmal akadnak olyan településeink, régióink, amelyek hosszú - több évtizedes, vagy akár évszázados - ipari múltra tekintenek vissza. Most induló, némiképp rendhagyó sorozatunk ezen városok életéből villant fel…..
kombi
2016.01.21 17:35:05
@ZON: A Mohács mellett leginkább szóló érv a mecseki szén közelsége volt. Lényeges momentum, hogy az országban csak a Mecsekben volt kokszolható feketeszén. Mohács jóval közelebb volt Pécshez és Komlóhoz, mint Dunaújváros, és megvolt a közvetlen vasúti összeköttetése is a szénmezővel. Így Mohácsra a szállítási költségek jóval alacsonyabban alakultak volna, mint Dunaújvárosba.
Napjaink áruszállításában óriási a szerepük a különböző (hajó)konténereknek. Legyen szó darabáruról, járművekről, folyadékokról vagy hűtést igénylő termékekről, mindre van szabványos konténer, amellyel egyszerűsödik és gyorsul a rakodás és a szállítás. A…..
Minden 10. kerékpáros járdázik, ezt állítja a Wáberer Hungária Biztosító Zrt. Bukósisak Felmérése. A májusban, közel 1000 fő bevonásával végzett online kutatás szerint a biciklisek jelentős része annak ellenére sem merészkedik le az úttestre, hogy a KRESZ szerint csak akkor…..
Amikor régi képeket teszek fel ide, szinte mindig felbukkan valaki, aki azokat a villamosokat hiányolja, "amelyikeknek középen volt az ajtaja". Ez a bejegyzés elsősorban nekik készült :)
A jármű közepén, az utastérnél egy lépcsőfokkal lejjebb levő belépőrész nagy divat volt a XX. század első…..
kombi
2012.12.19 23:59:55
Van pár szerencsétlen, akik még ebből a viszonylag pofonegyszerű ügyből is szarul jönnek ki, hiába, ha kézközelben van a szopóálarc, könnyen felugrik az ember fejére ...Societas-performansz, Ferihegyi-repülőtér, tegnap 23:00:A videót már felesleges is megnézni, sikerült majdnem…..
Tisztelt Szerkesztő és Olvasók! Vagyok olyan szerencsés, hogy a vidékre utazásom költségét (egy oda-vissza utat hetente) megtéríti a munkáltatóm (azt ne részletezzük, hogy milyen bér mellett) és vagyok olyan szerencsétlen, hogy Pestre költöztem. Megszüntették…..
A jó idő közeledtével a bringások előveszik paripáikat és nyeregbe pattannak. Ugye kedvenc kötöttpályás intallációnk biztosít(ana) kerékpárszállításra alkalmas kocsikat. Ezek a legtöbbször tényleg csak kerék pár szállítására jók, mert maximum 2 bringa fér el bennük,…..
kombi
2010.03.23 15:43:30
@rickyramirez:
NO igen, de ki mondta, hogy egy ablakhoz csak egy bringa köthető?
Ezért jó, ha van nálad egy gumipók,
Rátámasztod a bringát a másikra, utána pedig a pókkal rögzíted a bicajt.
NO igen, de ki mondta, hogy egy ablakhoz csak egy bringa köthető?
Ezért jó, ha van nálad egy gumipók,
Rátámasztod a bringát a másikra, utána pedig a pókkal rögzíted a bicajt.
kombi
2010.03.23 15:49:00
@papugaja:
Tanulságos a sztori több szempontból is. Egyrészt ugye, tényleg nem árt tudni, hogy a vasúti díjszabás a pótlóbusz esetén valóban kizárja a bringafuvarozást.
Tehát ha előre láthatóan vágányzáras buli és buszozás van az útvonalon, akkor az bringával bizony kerülendő, más megoldást kell keresni.
Másrészt meg azért tanulságos a dolog, mert ez is bizonyítja, hogy jó szóval, esetleg egy mosollyal olyasmit is meg lehet oldani, amit a szabályzat nem is tenne lehetővé.
Tanulságos a sztori több szempontból is. Egyrészt ugye, tényleg nem árt tudni, hogy a vasúti díjszabás a pótlóbusz esetén valóban kizárja a bringafuvarozást.
Tehát ha előre láthatóan vágányzáras buli és buszozás van az útvonalon, akkor az bringával bizony kerülendő, más megoldást kell keresni.
Másrészt meg azért tanulságos a dolog, mert ez is bizonyítja, hogy jó szóval, esetleg egy mosollyal olyasmit is meg lehet oldani, amit a szabályzat nem is tenne lehetővé.
-Miért ne, ha azt írja az Elvira, hogy lehet? Gondolhatta olvasónk, aki a Helikon IC-vel szeretett volna Budapestről Siófokra utazni és biciklijét is vitte magával. De hiába írta a MÁV az interneten, hogy a vonaton szállítható bicikli, nem volt olyan kocsi, ahol elhelyezhette volna,…..
kombi
2009.09.02 12:11:41
@Mesteri Margarita:
Ha nem egyedül mész, és nem a vonat kiinduló állomásán szállsz fel, akkor alapból érdemes olyan vonatra tervezni az utazást, ahol külön bicajkocsi is van.
Ha az Elvirában rákattintasz a vonat számára, akkor látható, hogy van-e benne kerékpáros kocsi, vagy nincs.
Ha nem jelöli a külön kocsit, akkor az általános szabályok szerint hivatalosan csak a vonat első és utolsó másodosztályú kocsija játszik, kivéve, ha mégis van a vonatban valahol biciklis piktogrammal jelölt kocsi.
Az eleje /vége játék esetén , bár a darabszám szerinti korlátozás kicsit érdekesen van megszabva (kocsinként, típustól függően 1-6 kerékpár), az sajnos benne van az Üzletszabályzatban, hogy helyhiány esetén igenis megtagadható a bringa fuvarozása, tehát, ha nem férsz fel, az bizony kapufa...
Ha mégis ilyen gond akadna, utolsó lehetőségként érdemes a jegyvizsgáló segítségét kérni. Mert az esetek többségében normális hozzáállással, emberi hangnem és némi mosoly segítségével, bizony sok problémát meg lehet oldani.
Ha nem egyedül mész, és nem a vonat kiinduló állomásán szállsz fel, akkor alapból érdemes olyan vonatra tervezni az utazást, ahol külön bicajkocsi is van.
Ha az Elvirában rákattintasz a vonat számára, akkor látható, hogy van-e benne kerékpáros kocsi, vagy nincs.
Ha nem jelöli a külön kocsit, akkor az általános szabályok szerint hivatalosan csak a vonat első és utolsó másodosztályú kocsija játszik, kivéve, ha mégis van a vonatban valahol biciklis piktogrammal jelölt kocsi.
Az eleje /vége játék esetén , bár a darabszám szerinti korlátozás kicsit érdekesen van megszabva (kocsinként, típustól függően 1-6 kerékpár), az sajnos benne van az Üzletszabályzatban, hogy helyhiány esetén igenis megtagadható a bringa fuvarozása, tehát, ha nem férsz fel, az bizony kapufa...
Ha mégis ilyen gond akadna, utolsó lehetőségként érdemes a jegyvizsgáló segítségét kérni. Mert az esetek többségében normális hozzáállással, emberi hangnem és némi mosoly segítségével, bizony sok problémát meg lehet oldani.
kombi
2009.09.04 15:48:01
@filmekaneten:
A Helikon a szó szoros értelmében is érdekes színfolt volt a Start palettáján.
Csak a rend kedvéért tennék még hozzá annyit, hogy, mivel idényvonat volt, csak aug.31-ig közlekedett, így ma már hiába is keressük a menetrendi oldalakon.
A Helikon a szó szoros értelmében is érdekes színfolt volt a Start palettáján.
Csak a rend kedvéért tennék még hozzá annyit, hogy, mivel idényvonat volt, csak aug.31-ig közlekedett, így ma már hiába is keressük a menetrendi oldalakon.
Dániában a vonatokon külön kocsit biztosítanak a bicikliseknek, tolószékeseknek és babakocsisoknak, ahol le is lehet ülni, de ha sok az utas, egyszerű biztonsági övvel lehet megoldani, hogy a bicikli rögzítve legyen, és állva maradjon. Magyarországon az Elvira…..
kombi
2009.07.25 15:59:21
Kicsit vegyes érzelmekkel olvastam a posztot.
A vasúti bringafuvarozás helyzete itthon nem igazán rózsás, de talán nem kell a vészharangokat se kongatni.
Az utóbbi két-három évben határozott javulás tapasztalható (de tegyük azért azt is hozzá, hogy volt honnan , és van még hova javulni), egyre több bringafuvarozásra alkalmas kocsi áll forgalomba, és az utazás minősége is valamicskét javulóban van (pl. forgalomba álltak a légkondis Flirtek, egyre több IC vonaton is van bringáskocsi.)
Véleményem szerint, ma, aki bringát akar vonaton egy adott helyre vinni, az néha ugyan kevés kompromisszum árán, de jó eséllyel megteheti, persze az utazáshoz szükséges alapvető tudnivalókkal nem árt tisztában lenni.
Egy vonatúthoz nem kell szó szerint betanulni a vasúti díjszabásokat, de már egy-két klikkelés árán a neten egész jó információkhoz lehet jutni.
A bringafuvarozásról egész jó összefoglaló van a MÁV-Start honlapján a
www.mav-start.hu/mavstart/kerekparszallitas.php
címen, és a Magyar Kerékpárosklub oldalán is, a
kerekparosklub.hu/kerekparszallitas-vonaton
címen.
Menetrendi információhoz jutni sem lehetetlen dolog. Az Elvirát használva be kell klikkelni a bringaszállítás funkciót, ekkor eredményként pedig már csak azok a vonatok jelennek meg, amelyen bringa fuvarozható.
Ha arra is kíváncsiak vagyunk, hogy a vonaton van-e bicajkocsi, csak két további klikkelés kell, hogy a menetrendet kibontva és a vonatszámra rá kattintva eljussunk a vonat adataihoz.
Hogy kaland-e itthon a vonaton bringát fuvarozni?
Néha egy picit még az.
De, kevés odafigyeléssel és némi tervezéssel , főleg, ha néhány alapvető dologgal tisztában is vagyunk, a vasúti utazás már lényegesen egyszerűbb, unalmasabb dolog, és persze nagyságrendekkel veszélytelenebb, mint pl. a városi biciklizés Pesten. :o))
A vasúti bringafuvarozás helyzete itthon nem igazán rózsás, de talán nem kell a vészharangokat se kongatni.
Az utóbbi két-három évben határozott javulás tapasztalható (de tegyük azért azt is hozzá, hogy volt honnan , és van még hova javulni), egyre több bringafuvarozásra alkalmas kocsi áll forgalomba, és az utazás minősége is valamicskét javulóban van (pl. forgalomba álltak a légkondis Flirtek, egyre több IC vonaton is van bringáskocsi.)
Véleményem szerint, ma, aki bringát akar vonaton egy adott helyre vinni, az néha ugyan kevés kompromisszum árán, de jó eséllyel megteheti, persze az utazáshoz szükséges alapvető tudnivalókkal nem árt tisztában lenni.
Egy vonatúthoz nem kell szó szerint betanulni a vasúti díjszabásokat, de már egy-két klikkelés árán a neten egész jó információkhoz lehet jutni.
A bringafuvarozásról egész jó összefoglaló van a MÁV-Start honlapján a
www.mav-start.hu/mavstart/kerekparszallitas.php
címen, és a Magyar Kerékpárosklub oldalán is, a
kerekparosklub.hu/kerekparszallitas-vonaton
címen.
Menetrendi információhoz jutni sem lehetetlen dolog. Az Elvirát használva be kell klikkelni a bringaszállítás funkciót, ekkor eredményként pedig már csak azok a vonatok jelennek meg, amelyen bringa fuvarozható.
Ha arra is kíváncsiak vagyunk, hogy a vonaton van-e bicajkocsi, csak két további klikkelés kell, hogy a menetrendet kibontva és a vonatszámra rá kattintva eljussunk a vonat adataihoz.
Hogy kaland-e itthon a vonaton bringát fuvarozni?
Néha egy picit még az.
De, kevés odafigyeléssel és némi tervezéssel , főleg, ha néhány alapvető dologgal tisztában is vagyunk, a vasúti utazás már lényegesen egyszerűbb, unalmasabb dolog, és persze nagyságrendekkel veszélytelenebb, mint pl. a városi biciklizés Pesten. :o))
Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és…..
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
kombi
2009.06.09 18:25:40
@Blogponthu Kommentnick Mertazjó:
Ezek a vágányok nem épültek meg.
A személypályaudvar átépítésekor (1975 körül fejeződött be) teljesen új személypályaudvar készült.
Akkor, a későbbi forgalomnövekedésre gondolva, tervezték meg a hiányzó 9, és 14. vágányt, amit viszont akkor még nem --és persze azóta sem-- építettek meg.
Ezek a vágányok nem épültek meg.
A személypályaudvar átépítésekor (1975 körül fejeződött be) teljesen új személypályaudvar készült.
Akkor, a későbbi forgalomnövekedésre gondolva, tervezték meg a hiányzó 9, és 14. vágányt, amit viszont akkor még nem --és persze azóta sem-- építettek meg.
A rendőrség közlekedési szabálysértés miatt indít eljárást néhány biciklista ellen, akiket a szerdai kerékpáros felvonuláson igazoltattak, mondta Tafferner Éva, a BRFK szóvivője. Az eset érdekessége, hogy a helyszínen a rendőrök bizonytalanok voltak, hogy milyen címen…..
kombi
2009.04.24 18:55:25
@Dr. Eher:
Nem rossz érv. De azon elgondolkoztál, hogy ebben az esetben maga a bringás a forgalom?
Kit vagy mit tart fel ekkor ? Saját magát?
Vagy a haladni képtelen autókat, amelyek egyébként csúcsidőben teleállják a teljes József Attila utcát?
A kerékpár városban, főleg a belvárosban mobilitást tekintve sokkal kedvezőbb paraméterű jármű, mint a sokat ajnározott személygépkocsi. ..
Erről mi a véleményed?
Nem rossz érv. De azon elgondolkoztál, hogy ebben az esetben maga a bringás a forgalom?
Kit vagy mit tart fel ekkor ? Saját magát?
Vagy a haladni képtelen autókat, amelyek egyébként csúcsidőben teleállják a teljes József Attila utcát?
A kerékpár városban, főleg a belvárosban mobilitást tekintve sokkal kedvezőbb paraméterű jármű, mint a sokat ajnározott személygépkocsi. ..
Erről mi a véleményed?
kombi
2009.04.24 19:23:42
@Dr. Eher:
A városban tapasztalható majomparádé okát én két fő csoportra bontanám.
Egyrészt tényleg van egy rakás,deviánsan viselkedő idióta (hogy autós, motoros,
biciklis az tulajdonképpen mindegy) és sajnos ez a réteg a legtöbb esetben zavartalanul és szankcionálatlanul marad.
A másik és jóval fajsúlyosabb okot én inkább a belvárosban a gépjárművek és legelső sorban a személygépkocsik, az elviselhetőséget lényegesen meghaladó mértékű jelenlétében látom. Az utak túl vannak telítve, a zsúfoltság az ismert környezeti károk mellett további stressz okozója is, és így a helyzet egyre csak fokozódik.
A gépjárműforgalom korlátozása és az alternatív közlekedési eszközök (pl ilyen a bringa is) jelenthetik egyedül a megoldást.
Persze a jogalkotásnak is fel kell nőni a helyzethez, és támogatni, elősegíteni kell az alternatív közlekedés fejlődését.
Másképp nem fog menni ... azaz már most sem megy néha már semmi, csak áll...
A városban tapasztalható majomparádé okát én két fő csoportra bontanám.
Egyrészt tényleg van egy rakás,deviánsan viselkedő idióta (hogy autós, motoros,
biciklis az tulajdonképpen mindegy) és sajnos ez a réteg a legtöbb esetben zavartalanul és szankcionálatlanul marad.
A másik és jóval fajsúlyosabb okot én inkább a belvárosban a gépjárművek és legelső sorban a személygépkocsik, az elviselhetőséget lényegesen meghaladó mértékű jelenlétében látom. Az utak túl vannak telítve, a zsúfoltság az ismert környezeti károk mellett további stressz okozója is, és így a helyzet egyre csak fokozódik.
A gépjárműforgalom korlátozása és az alternatív közlekedési eszközök (pl ilyen a bringa is) jelenthetik egyedül a megoldást.
Persze a jogalkotásnak is fel kell nőni a helyzethez, és támogatni, elősegíteni kell az alternatív közlekedés fejlődését.
Másképp nem fog menni ... azaz már most sem megy néha már semmi, csak áll...
kombi
2009.04.24 19:42:52
@Dr. Eher:
Ha gonosz lennék, akkor visszakérdeznék: motorral szabad felsunnyogni a lámpáig, de, mint ahogy korábban írtad, a bringával be kell állni a sorba az autók után?
Akkor hogy is van ez?????:o)))
De inkább mondok mást. Volt olyan munkahelyem, jó 5 évig ahova bringával jártam. Oda-vissza összesen 46 km volt a távolság. Egy irányban, hosszában át a városon, még a legnagyobb csúcsban is csak 1 óra 15 perc volt az út mindössze.
Mégsem volt gond a bringa, mert bent lezuhanyoztam, elővettem a táskából a vasalt inget és kényelmesen átöltöztem..
Ha gonosz lennék, akkor visszakérdeznék: motorral szabad felsunnyogni a lámpáig, de, mint ahogy korábban írtad, a bringával be kell állni a sorba az autók után?
Akkor hogy is van ez?????:o)))
De inkább mondok mást. Volt olyan munkahelyem, jó 5 évig ahova bringával jártam. Oda-vissza összesen 46 km volt a távolság. Egy irányban, hosszában át a városon, még a legnagyobb csúcsban is csak 1 óra 15 perc volt az út mindössze.
Mégsem volt gond a bringa, mert bent lezuhanyoztam, elővettem a táskából a vasalt inget és kényelmesen átöltöztem..
Olvasónk a MÁV weblapján az ajánlatok menüpont alatt egy érdekes információt talált. A cég „Bringázz és vonatozz a munkába” névvel akciót indított a biciklisekért. Biciklis utasunk szerint az akció részben csak beetetés, mert olyan vonalakkal hirdetik, ahol szinte…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz