Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kombi

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Visszatértünk! Remélem hiányoztunk. Túléltétek a nyarat? Akkor gyerünk vissza régi kerékvágásba! Máris itt az augusztusi ' Régi Magyar Gyárak' sorozat újabb darabja az Arcanumtól és hétvégén jön a vadiúj, 395. Napi érdekes! RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM MÁR 8 ÉVE! - Jtom A Ganz-Mávag Magyarország…..
kombi 2021.08.31 17:08:47
@Frady Endre: Nem a Golgota téren a Ganz Művelődési Házban volt az összetartás? Mert egyébként én is onnét és akkor vonultam.. De Golgota tér 1-3 volt a behívón, szóval tuti, hogy a Művházból mentem..
Múlt héten jött a hír, hogy a cseh pályavasút feltette a holnapjára a jövő évre tervezett cseh vasúti menetrendet. Már ez is önmagában hírértékű lenne Magyarországon, hiszen nálunk a következő évi vasúti menetrend normális esetben valamikor november környékén, pár héttel a menetrendváltás előtt…..
kombi 2017.06.22 15:44:48
@Adani: Hát nem ártana valami Szupercsapat, mert lassan a MÁV-Start fejére is ideje lenne egy jó nagy kokit kiosztani. Egyes szegmensekben a T. szolgáltató ugyanis a hivatalosan meghirdetett és közzétett díjaival merőben ellentétes díjak alkalmazásába kezdett...
kombi 2017.06.24 16:31:02
@Budapest HBF: Legfőképp a kerékpárfuvarozással van gondom, két szempontból. Egyik, hogy a kerékpárhelyjegyet huss, fizetóssé tették. De ezt elfelejtették meghirdetni, annyira, hogy a hivatalos weboldalon a díjtáblázatokban még ebben a percben is 0 Ft szerepel. Azaz más díjat alkalmaz a Start, mint amit hivatalosan meghirdetett. Ha kerek egy hónappal az alkalmazás előtt meghirdeti -ahogy a személyszállítási tv szabályozza- , szó nem érheti a ház elejét. De nem...június elsején kijön egy belső szabályozás, június 14től hatályos, de az első említés egy hablatyos utastájékoztatóban jelenik meg június 23-án délután. De közben a menetdíjtáblázatokban mai napig csemmi, az alkalmazásról semmi. Azaz a Start hivatalosan nem is alkalmazza a 300 Ft-s helyjegyet..csak beszedi az árát. ;)
kombi 2017.06.27 20:22:57
@Lovrin: Kémeim szerint hétvégén (péntek +vasárnap) igen... de leírt nyoma itt sincs semminek. Ráadásul most vágányzári menetrend van, Elvira kisasszonyt sem lehet nyaggatni Szeged -Budapest viszonylattal a mindenféle pótlóbuszozás miatt. Mert azt persze tudja őnagysága, hogy pótlóbusz bicajt nem fuvaroz. :)
Kellenek helyek, ahol úgy érzed, átölel a világ és a hely csak Érted létezik. Kellenek helyek, ahová jó elbújni, ahol azzal és csak azzal lehetsz, akivel te szeretnél. Kellenek helyek, ahová egy-egy hétvégére érdemes elmenekülni a mindennapok forgatagából, ahonnan testileg-lelkileg feltöltődve érsz…..
kombi 2016.02.15 10:38:32
@Bérgyilkos Bohóc: Hát ha azon a szerpentinen valaki elkezd ész nélkül krosszozni , az valóban hamarabb odaér... a túlvilágra... Csak sajnos az is sanszos, hogy mást is magával visz...
Bár Magyarországot nem szokás a klasszikus ipari országok közé sorolni, mégis szép számmal akadnak olyan településeink, régióink, amelyek hosszú - több évtizedes, vagy akár évszázados - ipari múltra tekintenek vissza. Most induló, némiképp rendhagyó sorozatunk ezen városok életéből villant fel…..
kombi 2016.01.21 17:35:05
@ZON: A Mohács mellett leginkább szóló érv a mecseki szén közelsége volt. Lényeges momentum, hogy az országban csak a Mecsekben volt kokszolható feketeszén. Mohács jóval közelebb volt Pécshez és Komlóhoz, mint Dunaújváros, és megvolt a közvetlen vasúti összeköttetése is a szénmezővel. Így Mohácsra a szállítási költségek jóval alacsonyabban alakultak volna, mint Dunaújvárosba.
vasuTTmodell Új Tillig konténerek 2016.01.05 16:45:00
Napjaink áruszállításában óriási a szerepük a különböző (hajó)konténereknek. Legyen szó darabáruról, járművekről, folyadékokról vagy hűtést igénylő termékekről, mindre van szabványos konténer, amellyel egyszerűsödik és gyorsul a rakodás és a szállítás. A…..
Amikor régi képeket teszek fel ide, szinte mindig felbukkan valaki, aki azokat a villamosokat hiányolja, "amelyikeknek középen volt az ajtaja". Ez a bejegyzés elsősorban nekik készült :) A jármű közepén, az utastérnél egy lépcsőfokkal lejjebb levő belépőrész nagy divat volt a XX. század első…..
Van pár szerencsétlen, akik még ebből a viszonylag pofonegyszerű ügyből is szarul jönnek ki, hiába, ha kézközelben van a szopóálarc, könnyen felugrik az ember fejére ...Societas-performansz, Ferihegyi-repülőtér, tegnap 23:00:A videót már felesleges is megnézni, sikerült majdnem…..
Tisztelt Szerkesztő és Olvasók!   Vagyok olyan szerencsés, hogy a vidékre utazásom költségét (egy oda-vissza utat hetente) megtéríti a munkáltatóm (azt ne részletezzük, hogy milyen bér mellett) és vagyok olyan szerencsétlen, hogy Pestre költöztem. Megszüntették…..
A jó idő közeledtével a bringások előveszik paripáikat és nyeregbe pattannak. Ugye kedvenc kötöttpályás intallációnk biztosít(ana) kerékpárszállításra alkalmas kocsikat. Ezek a legtöbbször tényleg csak kerék pár szállítására jók, mert maximum 2 bringa fér el bennük,…..
kombi 2010.03.23 10:57:30
Hát sajnos az a helyzet, hogy jelenleg (még)nem mind arany, ami fénylik, azaz nem minden kocsi tényleg bringaszállító, még akkor sem, ha a bicaj piktogramja ott virít a kocsi oldalán.

A classic BDt-k között sajnos akad még néhány olyan jószág, ahol semmilyen bicajakasztó sincs a poggyásztérben.

Ennél a kocsitípusnál alacsony peron esetén egyébként a le- és pláne a felszállás valóban igényel némi találékonyságot. Többféle technika létezik, ezt valóban ki kell tapasztalni, hogy kinek melyik a legmegfelelőbb.

Ugyanakkor, az említett oldalajtó, ha többen akarnak egyszerre le és felszállni, rendkívül előnyös is tud lenni, mert nagyon gyors le és felrakodást tesz lehetővé.

Ha pedig megjön a meleg, ez a fránya tolóajtó majd valóságos áldássá fog válni a most még morgolódó posztíró szemében.

Nyáron ugyanis a kis mértékben is nyitható (és persze a kallantyúval így is rögzíthető) tolóajtó ugyanis lényegesen kellemesebb klimatikus viszonyokat tud varázsolni a paklitér meghitt magányában ücsörgő bringásnak, mint amilyet a kocsi hátsó részében tömörülő (és persze izzadó) plebsz élvez.

A bringa rögzítésére (ha nincs a paklitérben benne bicajakasztó) pedig érdemes egy erősebb gumipókot, vagy valamilyen spirállakatot vinni. Ezek segítségével az oldalablak rácsozatához a bringa kikötözhető, és így a szeretett masinát meg tudjuk óvni a feldőléstől.

Persze nem árt figyelembe venni azt is, tolt vonat esetén, a menetirány szerint jobboldalon elöl található ablakhoz ne támasszunk semmit, nehogy elzárjuk el a mozdonyvezető-állás bejárati ajtaját mert ez veszélyhelyzet esetén a mozdonyvezetőnek vészkijáratul szolgál.

A le és felszállás macerái pedig szvsz. hamarosan enyhülni fognak, mert a jó idő beköszöntével egyre több lesz a bringás, és így amellett, hogy segítő kéz is könnyebben akad, az utazás sem lesz olyan unalmas.
kombi 2010.03.23 15:43:30
@rickyramirez:

NO igen, de ki mondta, hogy egy ablakhoz csak egy bringa köthető?
Ezért jó, ha van nálad egy gumipók,
Rátámasztod a bringát a másikra, utána pedig a pókkal rögzíted a bicajt.
kombi 2010.03.23 15:49:00
@papugaja:

Tanulságos a sztori több szempontból is. Egyrészt ugye, tényleg nem árt tudni, hogy a vasúti díjszabás a pótlóbusz esetén valóban kizárja a bringafuvarozást.
Tehát ha előre láthatóan vágányzáras buli és buszozás van az útvonalon, akkor az bringával bizony kerülendő, más megoldást kell keresni.

Másrészt meg azért tanulságos a dolog, mert ez is bizonyítja, hogy jó szóval, esetleg egy mosollyal olyasmit is meg lehet oldani, amit a szabályzat nem is tenne lehetővé.
-Miért ne, ha azt írja az Elvira, hogy lehet? Gondolhatta olvasónk, aki a Helikon IC-vel szeretett volna Budapestről Siófokra utazni és biciklijét is vitte magával. De hiába írta a MÁV az interneten, hogy a vonaton szállítható bicikli, nem volt olyan kocsi, ahol elhelyezhette volna,…..
kombi 2009.09.02 12:11:41
@Mesteri Margarita:

Ha nem egyedül mész, és nem a vonat kiinduló állomásán szállsz fel, akkor alapból érdemes olyan vonatra tervezni az utazást, ahol külön bicajkocsi is van.

Ha az Elvirában rákattintasz a vonat számára, akkor látható, hogy van-e benne kerékpáros kocsi, vagy nincs.

Ha nem jelöli a külön kocsit, akkor az általános szabályok szerint hivatalosan csak a vonat első és utolsó másodosztályú kocsija játszik, kivéve, ha mégis van a vonatban valahol biciklis piktogrammal jelölt kocsi.

Az eleje /vége játék esetén , bár a darabszám szerinti korlátozás kicsit érdekesen van megszabva (kocsinként, típustól függően 1-6 kerékpár), az sajnos benne van az Üzletszabályzatban, hogy helyhiány esetén igenis megtagadható a bringa fuvarozása, tehát, ha nem férsz fel, az bizony kapufa...

Ha mégis ilyen gond akadna, utolsó lehetőségként érdemes a jegyvizsgáló segítségét kérni. Mert az esetek többségében normális hozzáállással, emberi hangnem és némi mosoly segítségével, bizony sok problémát meg lehet oldani.
kombi 2009.09.04 15:48:01
@filmekaneten:
A Helikon a szó szoros értelmében is érdekes színfolt volt a Start palettáján.
Csak a rend kedvéért tennék még hozzá annyit, hogy, mivel idényvonat volt, csak aug.31-ig közlekedett, így ma már hiába is keressük a menetrendi oldalakon.
Dániában a vonatokon külön kocsit biztosítanak a bicikliseknek, tolószékeseknek és babakocsisoknak, ahol le is lehet ülni, de ha sok az utas, egyszerű biztonsági övvel lehet megoldani, hogy a bicikli rögzítve legyen, és állva maradjon.     Magyarországon az Elvira…..
kombi 2009.07.25 15:59:21
Kicsit vegyes érzelmekkel olvastam a posztot.

A vasúti bringafuvarozás helyzete itthon nem igazán rózsás, de talán nem kell a vészharangokat se kongatni.

Az utóbbi két-három évben határozott javulás tapasztalható (de tegyük azért azt is hozzá, hogy volt honnan , és van még hova javulni), egyre több bringafuvarozásra alkalmas kocsi áll forgalomba, és az utazás minősége is valamicskét javulóban van (pl. forgalomba álltak a légkondis Flirtek, egyre több IC vonaton is van bringáskocsi.)


Véleményem szerint, ma, aki bringát akar vonaton egy adott helyre vinni, az néha ugyan kevés kompromisszum árán, de jó eséllyel megteheti, persze az utazáshoz szükséges alapvető tudnivalókkal nem árt tisztában lenni.

Egy vonatúthoz nem kell szó szerint betanulni a vasúti díjszabásokat, de már egy-két klikkelés árán a neten egész jó információkhoz lehet jutni.

A bringafuvarozásról egész jó összefoglaló van a MÁV-Start honlapján a
www.mav-start.hu/mavstart/kerekparszallitas.php
címen, és a Magyar Kerékpárosklub oldalán is, a
kerekparosklub.hu/kerekparszallitas-vonaton
címen.

Menetrendi információhoz jutni sem lehetetlen dolog. Az Elvirát használva be kell klikkelni a bringaszállítás funkciót, ekkor eredményként pedig már csak azok a vonatok jelennek meg, amelyen bringa fuvarozható.

Ha arra is kíváncsiak vagyunk, hogy a vonaton van-e bicajkocsi, csak két további klikkelés kell, hogy a menetrendet kibontva és a vonatszámra rá kattintva eljussunk a vonat adataihoz.

Hogy kaland-e itthon a vonaton bringát fuvarozni?

Néha egy picit még az.

De, kevés odafigyeléssel és némi tervezéssel , főleg, ha néhány alapvető dologgal tisztában is vagyunk, a vasúti utazás már lényegesen egyszerűbb, unalmasabb dolog, és persze nagyságrendekkel veszélytelenebb, mint pl. a városi biciklizés Pesten. :o))
Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és…..
kombi 2009.07.08 11:36:26
Visszatérve az eredeti poszthoz, felmerült bennem egy-két gondolat.

Mivel ez esetben a vágányzár és annak körülményi előzetesen meg voltak hirdetve,(pl. interneten és Elvirán is fent volt) egy alapvető problémát látok:
A poszt írója (tegyük hozzá, a jövő közlekedésmérnökéről van szó) igencsak felkészületlenül vágott bele ebbe a bicajtúrába.
Sajnos a kolléga bizony a túrázás egyik legelemibb követelményének nem tett eleget: előzetesen nem tájékozódott.


Bicajtúra (és tegyük hozzá bármilyen túra) előtt,különösen, ha többedmagunkkal megyünk, (ilyenkor bizony a felelősség is megnő ám) már indulás előtt illendő tájékozódni néhány alapvető dologról.

Ilyenek többek között a célterületre való eljutás és visszautazás körülményei, annak várható költségei, a várható útvonal, és a terep sajátosságai, az élelem és folyadék utánpótlásának útközben található lehetőségei.
És ide tartozik még az esetleges rossz idő, vagy műszaki hiba esetén opcionálisan alkalmazható megszakítási, kitérési lehetőségek felderítése is.

A másik dolog, (egy közlekedésmérnöknek ezt is illene tudni) hogy Esztergomból Budapestre el lehet jutni Szobon keresztül is, méghozzá több alternatív útvonalon is. A legrövidebb változatban Egomtól a szobi kompig kevesebbet és kényelmesebb körülmények között kellett volna tekerni, mint Csabától át a dombon Vörösvár felé, ráadásul a Duna mellett haladva még emelkedő sem lett volna útközben.

De bárhogy is ragozzuk még a dolgot, nincs mese, egy túrára előre fel kell készülni, mert másképp, ahogy a posztíró példája is mutatja, könnyen pórul járhatunk.

Vizsga ez is a javából. És az elbliccelt előzetes felkészülést, a hiányzó tudást itt nem lehet szakmai gőggel vagy arroganciával pótolni.
MÁV-figyelő Vasúti szakmai topic 2008.03.13 00:00:00
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
kombi 2009.06.09 18:25:40
@Blogponthu Kommentnick Mertazjó:

Ezek a vágányok nem épültek meg.

A személypályaudvar átépítésekor (1975 körül fejeződött be) teljesen új személypályaudvar készült.
Akkor, a későbbi forgalomnövekedésre gondolva, tervezték meg a hiányzó 9, és 14. vágányt, amit viszont akkor még nem --és persze azóta sem-- építettek meg.

A rendőrség közlekedési szabálysértés miatt indít eljárást néhány biciklista ellen, akiket a szerdai kerékpáros felvonuláson igazoltattak, mondta Tafferner Éva, a BRFK szóvivője. Az eset érdekessége, hogy a helyszínen a rendőrök bizonytalanok voltak, hogy milyen címen…..
kombi 2009.04.24 18:55:25
@Dr. Eher:

Nem rossz érv. De azon elgondolkoztál, hogy ebben az esetben maga a bringás a forgalom?
Kit vagy mit tart fel ekkor ? Saját magát?
Vagy a haladni képtelen autókat, amelyek egyébként csúcsidőben teleállják a teljes József Attila utcát?

A kerékpár városban, főleg a belvárosban mobilitást tekintve sokkal kedvezőbb paraméterű jármű, mint a sokat ajnározott személygépkocsi. ..
Erről mi a véleményed?

kombi 2009.04.24 19:23:42
@Dr. Eher:
A városban tapasztalható majomparádé okát én két fő csoportra bontanám.

Egyrészt tényleg van egy rakás,deviánsan viselkedő idióta (hogy autós, motoros,
biciklis az tulajdonképpen mindegy) és sajnos ez a réteg a legtöbb esetben zavartalanul és szankcionálatlanul marad.

A másik és jóval fajsúlyosabb okot én inkább a belvárosban a gépjárművek és legelső sorban a személygépkocsik, az elviselhetőséget lényegesen meghaladó mértékű jelenlétében látom. Az utak túl vannak telítve, a zsúfoltság az ismert környezeti károk mellett további stressz okozója is, és így a helyzet egyre csak fokozódik.

A gépjárműforgalom korlátozása és az alternatív közlekedési eszközök (pl ilyen a bringa is) jelenthetik egyedül a megoldást.
Persze a jogalkotásnak is fel kell nőni a helyzethez, és támogatni, elősegíteni kell az alternatív közlekedés fejlődését.

Másképp nem fog menni ... azaz már most sem megy néha már semmi, csak áll...
kombi 2009.04.24 19:42:52
@Dr. Eher:

Ha gonosz lennék, akkor visszakérdeznék: motorral szabad felsunnyogni a lámpáig, de, mint ahogy korábban írtad, a bringával be kell állni a sorba az autók után?
Akkor hogy is van ez?????:o)))

De inkább mondok mást. Volt olyan munkahelyem, jó 5 évig ahova bringával jártam. Oda-vissza összesen 46 km volt a távolság. Egy irányban, hosszában át a városon, még a legnagyobb csúcsban is csak 1 óra 15 perc volt az út mindössze.

Mégsem volt gond a bringa, mert bent lezuhanyoztam, elővettem a táskából a vasalt inget és kényelmesen átöltöztem..

Olvasónk a MÁV weblapján az ajánlatok menüpont alatt egy érdekes információt talált. A cég „Bringázz és vonatozz a munkába” névvel akciót indított a biciklisekért. Biciklis utasunk szerint az akció részben csak beetetés, mert olyan vonalakkal hirdetik, ahol szinte…..