Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ifj. Nagy Gábor

10 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
13 éves bicikliző gyermek ütközött teherautónak a Kálvária sugárúton a nagykörút kereszteződésénél. Igen, ott, ahol minden létező hibát elkövettek a bicikliút kialakításánál. Utáljuk, hogy folyton igazunk van. Melyik lámpára induljanak a biciklisek? Miért nincs…..
ifj. Nagy Gábor 2013.10.03 19:28:20
@szakáll: (5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,
c) balra bekanyarodó járművel
ca) az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
cb) az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos
részére.

Itt a kerékpáros gyalog- és kerékpárúton érkezett az útkereszteződésbe, ami pont az útkereszteződésben szűnt meg.

És szerencsére rögtön ott is van a háromfényű jelzőlámpa, arra továbbmehet szabályosan a kerékpáros a gyalogátkelőhely mellett.
ifj. Nagy Gábor 2013.10.03 20:20:16
@szakáll: Kerékpárút az úttesten az útkereszteződésben sehol nincs amúgy sem, ilyen alapon az idézett KRESZ részlet felesleges is. :-)
Szombaton 16 órakor indul az idei szegedi autómentes napi biciklis fölvonulás, amelynek célja a nagy, közös örömbiciklizésen túl, hogy kerékpározható legyen a Zrínyi utca. A mostani vonulás különlegessége a szokatlan indulási helyszín, és az, hogy a főrendező aznap…..
ifj. Nagy Gábor 2012.09.18 18:26:41
@tízpercbringa: "A Zrinyi utcán van egy kiváló minőségű úttest,amin óránként elmegy 5 villamos"

Hülyeségeket azért ne írjunk, még a vasárnapi üzemkezdetkor is 6 megy el, csúcsidőben meg 20-nál is több, de ettől még természetesen megoldható lenne a kerékpározás.
ifj. Nagy Gábor 2012.09.19 20:50:53
@tízpercbringa: "Azaz AVT-Széchenyi tér között kerékpározó jó eséllyel nem találkozna villamossal"

Az attól függ, hogy az 5 percen belül éppen hol vagyunk, amikor elindul a kerékpáros a Zrínyi utcán.
HamPLÓ Szeged elveszett vágányai 2012.04.11 18:00:00
Március elején ünnepeltünk, hogy megindult a szegedi 2-es villamos, most viszont harmincöt évvel korábbról fogok egy másik szegedi 2-es villamost mutatni: Ez a 2-es villamos a Felső-Tisza-parton járt Tápé felé,  amíg 1977-ben a Bertalan-híd építése kapcsán meg nem szüntették. Eredetileg egy, a…..
ifj. Nagy Gábor 2012.04.13 10:41:33
@Rollende Landstrasse: "A villamosvonalnak maradt egy nyoma: a gát külső (ártéri) oldalán egy felsővezeték-tartó oszlop csonkja látható a Novotel vonalában."

Ez hol is lenne pontosan és mit lehet látni belőle?

Tegnap körülnéztem ott, de a 9-es troli jelenlegi oszlopain kívül semmit nem találtam... A gát ártéri oldalát eleve nehezen tudom ez esetben értelmezni, mert ott van a parapet fal, utána gyakorlatilag egy szintben a trolimegálló, a négysávos út, a túloldali zöldsáv, a járda, majd a Novotel.
ifj. Nagy Gábor 2012.04.15 11:34:12
@Rollende Landstrasse: Köszi, így már érthetőbb. Azért volt féreérthető, mert a köznyelvi, hibás módon használtad az ártér fogalmát, az ugyanis _nem_ a töltés és a folyó közötti területet jelenti:

www.vkki.hu/index.php?mid=326
Ha esetleg nem lenne elég, hogy forint-százmilliókat költöttek el a mi pénzünkből arra, hogy ellehetetlenítsék a biciklizésünket; most mi, vagyis a „kerékpáros társadalomnak” bélyegezett izé adhatja össze a pénzt egy kerékpáros pihenőhelyre a Kálvária téren. Az ötlet…..
ifj. Nagy Gábor 2012.03.14 14:33:31
@Mercel: "Részemről se autósként se bringásként nem pártolom az út szélén bringázást.
Igazság szerint azon kívül, hogy látszólag ezt a legkönnyebb kivitelezni (ha elég széles az út) szinte csak hátránya van."

A felsorolt ellenérveid legnagyobb részére megtalálhatod a cáfolatokat:

mek.niif.hu/01200/01210/01210.pdf
nol.hu/archivum/archiv-491985

A kis utcákban vezetett kerékpáros hálózatnak annyi hibája mindenképpen van, hogy a sok alárendelt kereszteződés miatt a haladási sebesség lecsökken, a szükséges erőkifejtés pedig megnövekszik. De a mellékutcákban alapból nincs akadálya a kerékpározásnak, akinek ott jobban tetszik, most is mehet ott.
Valamikor '80 körül, amikor még óvodába jártam, volt egy látványos tél, amiből két dologra emlékszem: egyrészt a nekem nagyon magasnak tűnő hófalra, ami a kertből kivezető ösvényt szegélyezte, és arra, hogy egyik nap anyu jött értem, és busszal mentünk haza apu Trabantja…..
ifj. Nagy Gábor 2012.02.08 12:29:44
@audishapi: Az elmúlt két éjszaka azért hordtak ki a Tisza-partra belőle (lásd: www.atikovizig.hu/kam/kam.php - alsó rakparti kameraállás), de a város nagy, ez az utcákon nyilván nem látszik olyan nagy változásnak.
Nem túl gyakran történik meg Magyarországon, hogy az ember új építésű villamosvonalon új gyártású villamost láthat. Konkrétan meg se tudnám mondani, mikor fordulhatott elő ilyesmi legutóbb (mert általában vagy a jármű nem volt új, vagy a vonal). Múlt héten mégis pont ezt a…..
ifj. Nagy Gábor 2012.01.11 12:31:25
@nemjogasz: "Amúgy én igazából nem értem a 2-es lényegét, tekintve, hogy a körúton jár egy nagy csomó busz meg troli teljesen práhuzamosan a 2essel, meg maga a vonal se túl hosszú, már ahhoz képest, hogy a 3as meg 4es gyakorlatilag a város egyik végétől a másikig tart."

A lényege a következő: a Rókusi körút egy olyan része a városnak, ahol ritkábbak a sugárutak (a Kossuth Lajos sgt. és a Csongrádi sgt. között). így ezen a részen vannak olyan járatok, amelyek végigmennek a Rókusi körúton és a sugárútra fordulva visznek be a belvárosba, ahová a fő utasáramlási irány vezet. Ilyen ugyebár a 8-as és a 2-83 páros. A körirányú kapcsolatot a 90-es adja, de az most mellékes.

A 2-es és a 83-as utasainak nagy része is a belvárosig megy, ez az egyik fődolog, amit a magyarázathoz meg kell érteni.

A másik pedig a következő: az 1-es villamos, amely szintén a belvárosba visz, a rókusi végállomásnál lévő utolsó két megállóban eléggé üres, ott már kevés az utas. A további szakasz meg a Mars térig megegyezik a 2-essel és a 83-assal, aztán később a belvárosban is több helyen találkoznak (Széchenyi tér, Aradi vértanúk tere, Nagyállomás).

Számszerűsítve, ha mindezekből következően azt mondjuk, hogy az 1-es villamosok nagyobb része a Rókusi körút felé menjen, akkor egy jelentős megtakarítás érhető el az üzemeltetésben, ha a buszok a Mars térig megszűnnek és helyettük villamos jár. Itt levezettem közelítőleg a 7-es hozzászólásban:

www.delmagyar.hu/blog/al-ex/a_600_millios_problema/153/2524/

A villamos ugye egyéb forgalomtól független pályán haladva megbízhatóbb és gyorsabb bejutást nyújt majd a belvárosi célpontokhoz, jobban sűríthető, illetve nagyobb járművek közlekedtethetők, mint a buszok. (Ja és nem sokkal rövidebb, mint a 3-as vagy a 4-es.)

Emellé jön még az, hogy a lakosság által jobban fájlalt 2-es busz részbeni újszegedi helyettesítésére, illetve a Mars tér-Bartók tér viszonylatában a 83-aséra is, az 5-ös végállomása a Körtöltés utcába kerül a 8-as helyett.
ifj. Nagy Gábor 2012.01.11 12:37:52
@milliliteratura: "a csúcsban 7-8 percezik majd a 2-es??? az nagy mellélövés lenne. vagy félreértelek?"

Sajnos nem értesz félre, most ez a terv: eservices.szeged.eu/eku/eloterjesztes.php?eloterjesztesID=1436

De városházi forrásból azt hallottam, hogy később az SZKT azért lehet, hogy sűríti majd. Hétvégén sem ártana, a mostani 10 perces buszos követés helyetti 15 nem túl szép. Jól tükrözi a hozzáállást: másfélszer akkora járgány, másfélszer annyi követési idő. Úgy tűnik, mintha most csakazérti be akarná a menetrenddel bizonyítani, hogy márpedig a villamos rosszabb (lesz), mint a busz volt...

"a csillagról a szillérire, onnan a nagykörúton végig az állomásra. lenne egy gigantikus 8-as alakú vonal :)"

Jobbat mondok, a nagykörútról forduljon rá a 3-4-re, és kössék össze a kiskörúton a Dugonics-Aradi között, akkor már a 10-es troli sem fog kelleni.
ifj. Nagy Gábor 2012.01.11 18:53:48
@milliliteratura: "a "nyolcas" villamos csak vicc volt :)"

Én viszont komolyan írtam. Egy, a nagyprojekt tervezésében is részt vett közlekedésmérnök mondta nekem, hogy a 2-es lehetséges meghosszabbításai közül igazán ennek lenne értelme.
  Valaki úgy gondolta, hogy nem elég, ha a Dóm tér kövezett részén van a karácsonyi vásár, hanem ki kell azt telepíteni Szeged legforgalmasabb kerékpáros útvonalára, és amellé. Az egy dolog, hogy közlekedési útvonalba tereptárgyakat helyeztek anélkül, hogy azt jeleznék,…..
Előttünk ismeretlen okból úgy döntöttek, hogy a Vásárhelyi Pál utcán az úttest megszélesítésével és így kapacitásának növelésével küzdenek az autósforgalom növekedése ellen. Egyben gondoltak a biciklisekre is, így a 4 sávos út valójában 6 sávos, kerékpársávok is…..
ifj. Nagy Gábor 2011.12.22 14:15:38
@Semerreretyó: Én tekerek minden évben kétszer is a Pilisben.

Csakhogy oda azért megyek, hogy akadályokat, emelkedőket küzdjek le.

A városban alapvetően nem ezért biciklizik az átlagpolgár.
HamPLÓ Szeged, építési terület 2011.07.29 17:07:00
Egy időben ha a budapesti villamosbarát budapesti típusokkal akart nosztalgiázni, Szegedre kellett mennie, mert ott voltak Bengálik, 1500-asból kialakított munkakocsik és Füzesi-acélvázas nosztalgia ikerkocsi. Egy ideje azonban már azért járok oda, hogy a tömegközlekedés…..
ifj. Nagy Gábor 2011.07.30 14:29:33
@Zsolt501: "Számomra a legnagyobb talányt, az okozza, hogy hogyan fogják majd télen egy nagyobb havazás után a füvesített sin szakaszokat megtakarítani"

Ha éppen éjszaka jön a nagy hó, akkor például egy-két villamos körbejár rajta félóránként és nem nő meg akkorára a hóréteg, hogy gondot okozzon. A tolólapos villamos miért ne lenne biztonságos, ha a teherautóra szerelt tolólappal nincs gond?

Vagy hogy ne menjek messzire, a meglévő zúzottköves villamospályákon volt gond az elmúlt 100 évben a nagy hó miatt? mert arra se mehet föl közúti jármű, hogy félretolja...
ifj. Nagy Gábor 2011.07.31 23:46:19
Nem mozdulnak a tiszai hajók. Sajnos ma már (még?) nincs minek mozdulnia. Mint korábbi posztunkban már említettük, Szolnok a Tisza Fővárosának címét szeretné elnyerni, a 170.000 lakosú Szeged pedig a Tiszát Szeged leendő főutcájaként aposztrofálja. Szeged idegenforgalmi…..
ifj. Nagy Gábor 2011.04.03 18:22:27
@Zsolt501: A közös tömegközlekedési sáv az Anna-kútig nincs feldúrva, mert azon a szakaszon nem is létezik. :)

Ott eddig csak villamospálya volt, most fogják kialakítani a védett sávot és onnantól a mentő igen kényelmesen végigmehet majd az egész kiskörúton (lesz buszsáv a Dugonics tér és a Hősök kapuja között is).
ifj. Nagy Gábor 2011.04.04 09:56:35
@Zsolt501: "Nekem volt ezekhez a számokhoz hozzájutni, és elég elgondolkodtató."

Be tudnál írni belőlük valami összefoglalót, hogy mi is tudjunk rajtuk gondolkodni?
Az Országos Rendőr-főkapitányság hétfőtől megint a kerékpárosokra fókuszál. A húsvéti időszakot is magábafoglaló fokozott közúti ellenőrzéssorozatban nagy szerephez jutnak majd a szondák.Az országos akció bejelentésénél Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti…..
ifj. Nagy Gábor 2011.03.29 17:09:29
@hazug fidesznyik: "Szakmailag hogyan lehet megmagyarázni, hogy forgalommal szembe mehet a bringás?"

Úgy, hogy ahol azért egyirányú az utca, mert két autó nem fér el egymással szemben, de egy autó és egy kerékpár igen, ott nem indokolja semmi, hogy az egyirányúság a kerékpárosra is vonatkozzon.

"Jogilag hogyan lehet értelmezni az "egyirányú utca" kifejezést, ha szemből bárki behajthat? Akkor mitől egyirányú?"

Ha bárki behajthat, akkor sehogy. De itt nem erről van szó.

Jogilag egyébként úgy lehet értelmezni, mint a legkülönfélébb kivételeket (Kivéve áruszállítás, BKV, építési forgalom ésatöbbi). Az adott jármű valamilyen - általában könnyen érthető - okból kivétel.

"Én, mint autós, miért vagyok diszkriminálva? Nekem se jó, ha kerülgetnem kell az utcákat, hogy szabályosan hajthassak be az egyirányú utcába. Akkor a bringásnak és a pöcsköszörűsnek miért szabad?"

Az egyirányú általában az autós miatt egyirányú, hogy lehessen parkolóhelyeket kialakítani. Így a hátrányait is viselnie kell, éspedig ahol lehet, ott másnak a hátrányos helyzetbe hozása nélkül.

Tehát pont a kerékpáros van diszkriminálva, ha nem mehet be azért, mert két autó nem fér el egymással szemben.
Miután átépítették a Makkoserdő sort és a Körtöltés utcát, 30-as, jobbkézszabályos övezetet, illetve egy 30-as sebességkorlátozott utcát csináltak belőlük. Terelőszigetek, fekvőrendőrök lassítják a gépjárműveket. Minden adott, hogy biztonságosan lehessen…..
ifj. Nagy Gábor 2010.09.15 09:41:58
@Lombos_tuja: Egy másfajta ötlet merült föl jó egy éve a Boldogasszony sgt-i kerékpárút nem kötelezőként kitáblázására, szintén osztrák mintára, a "Gyalogút - kivéve kerékpár".

Azóta ezen a KRESZ módosítás részben túllépet, mert normál táblázás + az úttesten kerékpáros nyom lehetővé tenné ugyanezt, a fenti próbálkozások meredhatnának főútvonalként táblázott utakra, ahol a kerékpáros nyom erre a célra nem alkalmazható.

A Boldogasszony sgt. esetében pedig a város egyszerűen meggondolta magát és mégsem hajlott semmiféle módon megoldott kötelezettség-feloldásra.
ifj. Nagy Gábor 2011.03.14 13:02:50
@Jóskapista: Nem.

Lásd KRESZ 54. § (1) és (11).

Ebből következően a tiltó tábla gyakori kihelyezése kerékpárutak mentén lényegében a közlekedési törvény azon pontjának megsértése, hogy a lehető legkevesebb jelzőtáblát kell alkalmazni. Mivel anélkül is tilos...
Az alábbiakban szeretnénk közérthetően bemutatni és elmondani a véleményünket a 2011. február 25-ei szegedi közgyűlés előterjesztéseiről a következő két megjegyzéssel: (1) a kiindulópontként használt anyagok egyáltalán nem törekszenek az egyértelműségre (és a…..
Az úton biciklizőkön biztos áthajtanak a kamionok, a részegek hagy biciklizzenek, ha gyalogolni már nem képesek, Iványi Aurél pedig belevághat a felszólaló szavába. A lakosok véleménye nem tartozik ide, a bizottság inkább képviseli a biciklisek érdekeit, mint a biciklisek a…..
ifj. Nagy Gábor 2011.02.22 16:39:07
@Ma Baker: Az egyik cím rossz!! Az egy másik Nagy Sándor, a bizottsági alelnök címe inkább ez: nagy.sandor@szeged.eu
  Sajnos az eddigi reakciók kétkerekű társaink részéről azt az elmélet látszik igazolni, hogy abban a pillanatban, ha valaki kerékpárra ül, akkor valami oknál fogva pillanatok alatt átlényegül egy önmagát elit kaszthoz tartozónak gondoló -tessék engem kiszolgálni-…..
ifj. Nagy Gábor 2011.02.05 12:45:38
@Morci úr:"Van alsóbbrendű út elnevezés a KRESZ-ben."

Ez itt a KRESZ: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

Keress rá, aztán másold be, ha találtál.

Utána folytasd az "ingyenes KRESZ oktatást". :))))

"Az autókra vonatkozó nagy elsőbbségadás tábla a keresztben futó nagy útra vonatkozik."

Remekül hangzik, de ha így lenne, akkor az autós EAK tábláját a kerékpáros átvezetés UTÁN tették volna ki, mielőtt becsatlakozik a másik útba.

Így ugyanis a két azonos módon táblázott úton érkezők közül a jobbról jövőnek van elsőbbsége.
ifj. Nagy Gábor 2011.02.05 12:52:35
@Atomot az indexre!: "én még úgy tanultam, hogy azok a szaggatott kockák is elsőbbséget jelentenek a gépjárműforgalommal szemben"

Szerintem korábban sem jelentett elsőbbséget, most meg egészen biztosan nem!
ifj. Nagy Gábor 2011.02.07 23:46:31
@Aabroncs: "Te érted magad egyáltalán? Szerintem fejezzük be.. Veled nem vagyok egy hullámhosszon..Szavaid sem értem.."

Segítek.

Te hajtogatod, hogy autósként mennyire rossz, ha a biciklis előtted megy az úton és tégedet akadályoz. Vagyis ha kerékpárút épül, az legalább annyira neked épül (= a te kedvedért/hasznodra), hogy eltüntesse a kerékpárost az útról.

Kezded már érteni?
 Hány százaléka szabálytisztelő a bicikliseknek Budapesten? Jött egy érdekes felvetés. Miért a teljes biciklis társadalmat kritizálom, ha esetleg már én magam is találkoztam normális tagokkal?   A városi közlekedésben csupán elenyésző mennyiségűvel…..
ifj. Nagy Gábor 2011.02.05 12:21:31
@dídzséPampalini: Az a szabályhalmaz nagyjából annyi, hogy elsőbbséget kell adni. ;-)

Innentől pedig elindulni - akár az út túloldala felé - bárhol lehet. A zebrától 14 mm-mre vagy rajta is. A lényeg, hogy elsőbbséget adj.

Mert ha nem tévedek a fő gond úgyis ez, hogy a kerékpáros berobban ezerrel a gyalogátkelőhelyre, mintha elsőbbsége lenne, amire a gépjárművezető nem számít, nem számíthat.

Ebből következik aztán a jó magyar szokás szerint a ló túloldalára esés, hogy tilos áttekerni. Közben csak annyi van, hogy elsőbbsége nincs!

Ez olyan, mintha autóval tilos lenne áthaladni ott, ahol nincs elsőbbséged. Pedig át lehet, csak az elsőbbséget előtte meg kell adni.
ifj. Nagy Gábor 2011.02.07 09:30:36
@dídzséPampalini: "Megsúgom, nem a csak 24. §-ban kell keresni."

Megköszönném (komolyan), ha leírod, hogy azon kívül melyikben.
 Miért gondolják sokan, hogy télen 10 centis hóban biciklizni egy olyan tevékenység amit nekem mint budapesti adó(nem keveset)fizető autósnak tolerálnom kellene?     Régóta hangoztatott véleményem, hogy aki Budapesten, a bicikli utakon kívül tekerni akar az…..
Ismerős a helyzet? Mész a Petőfi Sándor sgt. kerékpárútján, és egyszer csak előtted terem egy autó. Ilyenkor érezheted, hogy megsértettek, hogy az életedre törtek, hogy nagy az isten állatkertje, vagy hogy vigyáznia kéne rád az autósnak. -EszkiMóczy- arról elmélkedett, hogy…..
ifj. Nagy Gábor 2011.01.28 12:11:42
@zichy: "Pl. Dóm tér Oskola utca sarka..lerágott csont, de láthatatlanok szinte a Dóm tér felől jövő autóból..még lassan kigurulva is!"

Mivel a gondos közlekedéstervezésnek hála az úttest bal oldalán kell közlekednie a kerékpárosnak, mert "a kerékpárút biztonságos".

Ja. Csak ha biztonságosan akarod használni, akkor qva lassú is... Mert itt is elsőbbséged van (lenne), de lassíts, mert nem tudják megadni, mert nem látnak.

De biztonságos. Mert a kerékpár biztosan olyan, mint a villamos. Az csak sínen tud menni, ez csak kerékpárúton...
Elgázoltak tavaly júliusban egy bicikliző nőt a szegedi Tompai kapu úton, mire egy polgártársunk feljelentést tett foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés és közekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt ismeretlen tettes ellen. A bicikliút kialakítása ugyanis…..
ifj. Nagy Gábor 2011.01.25 21:04:46
@Húzzunk bele!: Ennek ahhoz semmi köze, de ha már itt tartunk, az új közgyűlési többség még kevésbé meggyőző közlekedési ügyekben.
Makón rengetegen bicikliznek, és ezt úgy látszik nem lehetett szó nélkül hagyni. Több százmillió forintot költöttek a Csongrád megyei kisvárosban arra, hogy használhatatlan és értelmetlen bicikliút-hálózatra kényszerítsék a kerekezőket. Mindezért még kerékpárosbarát is…..
ifj. Nagy Gábor 2010.07.30 09:01:13
@Sir Galahad: Ja, de azért nyugtass meg, hogy a kertvárosi kis utcákban nincsenek kialvatlan román kamionosok Makón se?
ifj. Nagy Gábor 2010.08.05 14:11:42
@Sir Galahad:
"aki még a lábát se tette be a városba soha..."

Tévedsz.

"Arról meg, hogy mi legyen a meglévő átvezető szakasszal, ha elkészül az M43-as (és mások lesznek a közlekedési viszonyok), persze lehet majd beszélni akkor, amikor aktuális lesz"

A jelen hozzáállását látva viszont egyáltalán nem tűnik kétségesnek, mi lesz a hozzáállás az elkerülő megépülése után.

Tökugyanez.

Csak akkor majd a kamionok helyett a célforgalmi teherautókra meg a személyautókra hivatkozva épülnek tovább a kerékpárutak.

A hülyeséget ugyanis mindig remekül meg lehet indokolni.
ifj. Nagy Gábor 2010.08.09 18:39:15
@Sir Galahad: Minket is a tieid, amikor az általános elveket próbálod görcsösen tagadni.
Megkaptunk az első olvasói levelet. Igaz, nem Szeged környéki, de azért nincs messze tőlünk. Tervbe volt véve, hogy Orosházára is elmegyünk még idén. De lássuk a levelet. Igaz, nem konkrétan a kerékpározásról szól, de az kapott nagyobb hangsúlyt. Kedves Szegedbicaj! Szeretném…..
ifj. Nagy Gábor 2010.08.09 18:37:49
@holex: "odafelé élvezheted, hogy életveszélyben vagy a szűk úton a forgalmtól"

Javaslom, szemléld egyszer meg alaposan a helyszínt.

Nagyon nem jellemző az, hogy az autók/trolik/buszok ráhajtanának a kijelölt kerékpársávra.

@holex: "viszont azt nem értem, hogy miért nem biztonságos az önálló kerékpárút? mert tényleg el van szeparálva a fogalomtól, milyen veszélyeket rejt?"

Ha tényleg el van szeparálva, akkor semmilyet.

De mivel a városi utcákban a szeparálás az útkereszteződésekben nincs meg (aránylag ritkán épül kerékpáros alul- vagy felüljáró), így a biztonság sincs meg.

Országút mellett igen hosszú szakaszokon megvan az elszeparáltság, ott nincs is gond vele, valóban biztonságos.
Határozottan megdőlni látszik a tévhit, miszerint a  Belvárosi-hídon össze-vissza közlekednek a biciklisek. Mivel az internetes fórumokon is rendszeresen ezt szajkózták, így tervbe vettük, hogy megnézzük, mi az igazság. Egy tervező becsülgetése után végképp eldöntöttük,…..
ifj. Nagy Gábor 2010.06.11 10:31:16
@Hkacsa:

Ja és az előzőhöz még annyit, hogy a 100-ból 97 az egy arányszám, a teljes mérés során 800 biciklis haladt el 3,5 óra alatt.

Szerintem még pár gigás videót is tudunk adni, hogy hitelesítsd az eredményt. ;-)
  A szegedi belváros rehabilitációs programja keretében pályázati források segítségével alakult át a Lófara és a Kölcsey utca. A gépjárműforgalmat száműzték ezen közterületekről, így ahol nem régen még autó autó hátán próbált parkolni a töredezett aszfalton,…..
Néhány mondás igen gyakran visszatért a tábor folyamán, ezek közül néhány, a teljesség igénye nélkül:Elsőnek egy magától értetődő kenus evezési szabály, rövid formában:"Egyszerre má' !!!!!"Aztán a "Gabi bölcsességei" rovatból, de ezúton is szeretném…..
ifj. Nagy Gábor 2009.09.01 17:10:10
@Ádám Zoli: Na végre má'! ;-) Ideje volt, hogy valaki írjon, kár hogy nagyrészt csak az adminok cseverésznek itt egymással.
519 Bálint Sándor cscs Számok 2009.08.15 16:05:00
Nos kérem alássan itten hevenyészett statisztika következik:A tábor ideje alattleveztünk 230 km-t: kb 50 000 evezőcsapáskiemeltük a kenukat a pakolással együtt 6x, és kézben megtettünk 1600 m-tvégigtekertünk 300 km-telfogyasztottunk: 15 cs. szőlőcukrot, számtalan…..