Regisztráció Blogot indítok
Adatok
jónévez

0 bejegyzést írt és 1815 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
bircahang A meghalós valóságsó 2024.04.22 06:06:00
Logikus az új divat: élőben közvetítve meghalni. Az élő pornó már unalmas. Valami extrémebb kell. Pl. gyerekpornó, de arra születni kell: egyszerűen nem érdekes az emberek nagy többségének, mert képtelenek szexuális élményt látni egy gyerekben. Vagy állatkínzás, annak szélesebb vevőköre van, a…..
bircahang Hazamennének 2024.04.19 06:06:00
A cikk fő mondása: "A kinti jövedelem nagyjából kétharmadát biztosító hazai pozíció lenne a legfontosabb tényező, amiért a külföldön dolgozó magyarok megfontolnák a hazatérést.". Fordítsuk ezt le magyarra! Mivel a magyar árszint kb. a nyugati kétharmada, ez azt jelenti: akkor mennének haza, ha…..
jónévez 2024.04.21 22:55:39
@ZorróAszter:
Izé...
Annyiszor engem neveztél annak a zavatela-nak, most miért ruháztad másra e nevet?
A papagájkórusba azért még beleférek?
jónévez 2024.04.21 23:23:51
@Gery87:
Azt írtad:
"Azt szeretném ...
... aki keveset keres az kevesebbet adózzon, több maradjon neki megélhetésre, mert neki nehezebb."
Akkor itt van épp, amit szeretnél. Aki kevesebbet keres, az kevesebbet adózik. Pontvakkora arányban, amekkora arányban kevesebbet keres.
A többi mondandód csak irigység. Jóindulattal az, mert az össz szoci duma inkább a kirablásra hajaz. Persze, a másikok kirabládsára, mert a te javaid senki ne lássa, adóztassa. Csak a rohadt másikokét.
jónévez 2024.04.21 23:35:27
@ZorróAszter:
Na, ennek örülök, már azt hittem lefokoztál ;)
bircahang Kubai állat 2024.04.21 06:06:00
Kuba egyik sajátossága, hogy alig van veszélyes állat. Pontosabban szárazföldön egyetlen állatfaj se létezik, mely azonnali halálos veszélyt jelentene emberre. Még mérges kígyók sincsenek Kubában, sem bármilyen halálosan mérgező rovar. Kizárólag vízi állatok között vannak ilyenek: krokodilok és…..
jónévez 2024.04.21 22:37:21
@jónévez:
:)
Gondolkodnom kell, és aszerint cselekednem.
jónévez 2024.04.21 23:29:43
@ZorróAszter:
Ez inkább így lehet. Felénk is szokták mondani, hogy a cigányokra haragszik a kutya, és inkább az lehet, hogy a gazdái miatt. Ha jogos, ha nem, ő ezt nem mérlegeli.
Sőt, úgy megkúlönbözteti némelyik, hogy gyerekkoromban mindig meg tudtam mondani: jön Bözsike néni. Úgy ugat Bundás. Nevették, de mindig igaz volt.
bircahang A csikkó termékek 2024.04.14 06:06:00
A Kádár-rendszer végén a legnépszerűbb csecsemőtermék márka a Chicco volt. Magam is érdekelt voltam, lévén nagyobbik fiam 1988-ban született, szóval még a kommunizmusban. De most csak a kérdés nyelvészeti oldalát nézem. A magyar vásárlók alapvetően 2 nagy és 1 kisebb táborra oszlottak:…..
bircahang Kit lehet kirúgni? 2024.04.11 06:06:00
Lássuk a ballib tanítást az alkalmazottak szólásszabadságáról! Amikor a liberális focicsapat edzője interjúban olyan véleményt fogalmaz meg, mely nem egyezik a csapat vezetőségének véleményével, akkor is ha a vélemény nem érinti az edző munkáját, akkor a hibás az edző, hiszen minek ugrál, meg…..
jónévez 2024.04.13 10:06:34
@alöksz róz:
Csakhát van egy alapvető félremagyarázás. Nem simán "állami cég"-nél dolgozott, hanem a kormány egyik minisztériumának egyik "csap"-jánál. Ott elváras lehet, hogy a kormány megbízottja ne tegyen hitet a kormány ellen.

Sőt, még külsős alvállalkozó sem kívánatos, ha a megbízó elleni ténykedést folytat.
jónévez 2024.04.14 00:11:45
@Gery87:
De itt nem Orbánt szidta a faszbukon, hanem a kormány alkalmazottja jelentette ki azt: ő a kormány ellen kíván tevékenykedni.
A takarítónős hasonlatod is sántít, úgy, ahogyan minden hasonlat ;)
Ha neked majd lesz takarítónőd, akkor neked majd megmondhatja, hogy neked mi a dolgod?
bircahang Le a kalappal! 2024.02.14 12:12:00
Megnyugtató hír tegnap estéről, a Nemzetközi Bálint Nap előestéjéről: Balog püspök helytállt. Nehéz helyzetben volt, de a gerinces emberek ilyenkor is tudják helyüket. Persze, egy hívőnek mindig könnyebb, hiszen tudja, van egy felsőbb hatalom, melynek érdekében érdemes akár hűtlennek is…..
jónévez 2024.02.14 16:48:53
@ZorróAszter:
Úgy latom, te rágódszfolyymatosan gumicsontokon.

Mint a 22800Ft munkanélküli segély (miközben nem annyi, ami pedig annyi, az nem az)
Az 1960-as titkolt gyilkosságokon (ami nem akkor volt, hanem 1961-ben, és nem volt titkolt. Csak utólag felkapott, és az utólag felkapók nevezték el titkoltnak utólag)

Es a fentebbi számaid is ennyire lehetnek hitelesek -én már nem nézek utána minden gumicsontodnak, ferdítésidnek ;)
jónévez 2024.02.14 17:03:09
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mondjuk, neked meg van egy olyan becsípődésed, hogy bár keresténynek vallod magad, de véletlen sem római katolikusnak, mégis úgy gondolod, te mondhatod meg azt, mit tehet a római katolikus egyház legfőbbje. Na, ezt ne gondold már komolyan. Mondd meg azt (ha van kedved), hogy a tied mit tegyen. De még én sem mondhatom meg azt, mit tegyen a pápa. Ha gyakorló római katolikus lennék, akkor azért nem mondhatnám meg. Mivel (bár megkereszteltek) nem vagyok az, így megintcsak nem tehetem.
Mint ahogy ezt az embert sem szólíthazják fel sem más vallásúak, sem vallásnélküliék semmi le, semmit fel, sőt, semmi kimondására.
bircahang Szokatlan kubai szokások 2024.02.03 06:06:00
Kiválasztottam a 8 legsajátosabbat, melyeken a magyarok meg szoktak lepődni. Alapvetően a kubai szokások sajátos keverék az amerikai (USA) és spanyol szokások között. A szentestei vacsora A keresztény országokban keleten jellemzően vegetáriánus a vacsora (vallásfüggetlenül: a keleti…..
bircahang Lakásreform Kubában 2024.02.04 06:06:00
A kubai kommunista államiság sok dologban különbözött a szovjet modelltől. Még a lakáspolitikában is. Az új hatalom kb. így kezdte a tulajviszonyok átalakítását: 1959: minden tulajdonosa által bérbe adott mezőgazdasági föld államosítása, 1960: a teljes bank, cukoripar,…..
jónévez 2024.02.04 21:39:15
@Gery87:
Tehát:
Szerinted az tök jó, hogy Kubánan egy teljes életnyi átlagkeresetbe kerül egy lakás, azt sem bárki veheti meg.
Az nagyon nem jó, hogy itthon ez 10 éviből is megúszható -és nem kérdezik, honnan jöttél.
Mindig tudtam, nálunk nagy a baj.
jónévez 2024.02.04 21:59:36
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ezt nem artana tudomasulvenni mindenkinek: mi ez az ottani jövedelemhez képest.
Nem olyan frankó az a Kuba egy Kubában élő "bennszülött"-nek.
Oroszország nem győzhet! - mondta Novák Katalin köztársasági elnök. Tudni kell, a magyar alkotmány szerint az államfői pozíció jelképes, s hatalommal nem jár. A jelképes tisztviselő nyilatkozatai pedig jelképesek. Magyarul nem számítanak. Értékük annyi, mint amikor engem megkérdez az anyósom, jó…..
jónévez 2024.01.26 19:49:53
@Boldeone2:
Írod:
"ellenzékiek tucajainak meggyilkoltatása, drákói gyülekezési jogi törvények, független médiák felszámolása, százak bebörtönöztetése"

Izé.. Ukrajnáról (is) ugyanezt írhatod. Ha leakadnál az amerikanus propagandáról...

Jó volna, ha nem nyomnád a háborús propagandát (igen, az is jó lenne, ha nem nyomnák oroszpártiak sem). Nemcsak törvényellenes (amit senki sem tart be). Valójában gusztustalan proliduma.
Csakhát te azt állítottad, művelt nyugati vagy. Nem. Propagandista büdös.
Cikk az Indexen: 9 mondat, ami azonnal szimpatikussá tesz mindenki szemében. Akár az is lehetne a címe: "Miért népszerűtlenek az autisták?". Mert ez majdnem csupa olyan dolog, amit egy autista sose ejtene ki a száját, s ha ki is ejtene - mert azt olvasta, ilyeneket jó mondani -, akkor is úgy…..
jónévez 2024.01.13 20:33:40
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Eleve rossz érv az, hogy hazugságnak nevezel dolgokat, amik nem azok. Csak kifejeznek valamit.
Pl: jó lett a hajad. Nem hazugsag, meg akkor sem, ha átlagos lett. De jó érzést okozol vele.
Ha ezt nem ismered fel, akkor nem beteg vagy. Csak neveletlen.

A felsorolt kijelentésekben is csak (szándékosan) túloztál -pedig hasonlókat szoktunk mondani, csak nem szó szerint ilyen nyálas, néha alázatos kitétekkel. Mert: egyrészt így is van, de ha nem is pont így, akkor is megérdemelheti az, akinek mondjuk.
Persze, nagyon fontos, hogy aki nem érdemli, annak véletlen se mondjuk.
Persze, fölöslegesen se.
Van olyan blog (szoktam nézegetni) jellemző, ismétlődő hsz: ismét jó volt! Na, ez tényleg émelyítő. Nem azért, mert okvetlen hazugság. Csak fölösleges alányalás.

Ma nem is érdemelted meg, hogy azt mondjam: jót írtál.
jónévez 2024.01.14 19:38:27
@Gery87:
"egyszerűen csak pl utál csevegni, léha beszélgetéseket folytatni., smúzolni"

Értelmetlenség.
Bizony, kell. Elmesélek egy történetet:
Borzalmas rég valamely szombaton készültünk valahová. Nejem péntek délután elment fodrászhoz, és mivel épp akkor nem volt kocsija sem, hát taxival jött haza. A fodrászhoz hívott taxissrác útközben meg is jegyezte, milyen jó lett a frizura.
NAGYON büszkén újsagolta el. És: majdnemhog ülve aludt, a frizurát féltve :)
Pedig lehet, hogy a taxis csak jó fej volt (általában jófejek). Mindenesetre nagyon jót tett a nejem lelkivilágának.
Tehát: ha egy kolleganődön meglátod, hogy frissen fodrászolt, hát bizony dicsérd meg. Neked semmibe sem kerül, neki nagyon sokat fog jelenteni. Alapvető udvariasság, nem fáj.
jónévez 2024.01.14 20:00:13
@Gery87:
"Az autista őszintesége belülről fakadó értetlenség arra hogy miért kellene modoroskodni.."

Szóval ezt úgy értsem: a normál embernek nem kell udvariaskodni, csakis annak, aki kinyilvanította hogy beteg?
Hát, beteg felfogás ez.
A Kolozsszaros "portál" - valójában egy szimpla blog - rögeszméje, hogy nekik tartozik a társadalom. Most is fenyegető-könyörgő cikkel kezdték az évet: micsoda dolog, hogy ez az 5-tagú szerkesztőség nem képes fejedelmi módon megélni napi átlag 5-6 rövid cikk megírásából, melyek mind egy…..
bircahang All in? 2024.01.09 12:12:00
Zavaros, súlyosan prekoncepciós cikk: Két novemberi nap: az „all in kapitalizmus” megérkezése. Felteszi a kérdést "Az elmúlt évtizedek legsürgetőbb kérdése az, hogy éppen azok a rétegek, amelyek a baloldal célkeresztjében állnak, miért szavaznak inkább mégis a radikális jobboldalra és a…..
jónévez 2024.01.09 15:12:11
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Csak nehogy Marxról is kiderítsék egyszercsak, vita közbeni lányos zavarukban :D
bircahang Celeb szappanopera 2024.01.06 06:06:00
A szórakoztatóiparág bevett módszere: amikor a celeb kezd kimenni a köztudtból, akkor valami kamuhírrel vissza kell őt hozni. Mert a végén még elfelejtik, s akkor nem lesz többé eladható a neve. Valami ilyesmi Alex Nahalnij Oroszország határain kívül neves ellenzéki CIA- és Soros-ügynök esete.…..
jónévez 2024.01.07 18:25:27
@GyMasa:
Igen, orosz oldalról ez hasznos. Hiszen így elegendő a professzionalis hadsereget használni, és önkénteseket toborozni (és vannak önként belépők).
Ha háborúnak neveznék otthon is, akkor be kellene lengetni a "sorozás"-t. Ami visszavetné az önkéntesek harci kedvét is -miközben nincs szükség országos mozgósításra (nekik, oroszoknak).

Elég baj van, nem tudok egyikért sem állást foglalni. Emberek halnak bele.
jónévez 2024.01.07 18:27:56
@GyMasa:
Egész "művelt európa" elnácult e tekintetben. Kollektív bűnösséget hirdetnek minden orosz emberre.
Még Csercseszov-ot sem azért váltottak le, mert rosszul tette a dolgát. Csak a b...gtatás miatt.
jónévez 2024.01.07 18:52:37
@GyMasa:
Ha igaz ez a 3%, és összevetjük azzal, hogy a NATO-tagok (hazank is) 2%-ot kötelesek (lennenek, de azt is szinte csak mi teljesítjük itt európában) erre forditani BÉKEIDŐBEN, akkor nagyon nem sokba kerül az orosznak ez. És hallani-olvasni arról is, hogy még szinte keresnek is rajta, csak másfelől. Mashová adják el a dolgaikaz, és drégábban. (Amit megvdrágábban elhoznak Európába a vevőik, akik nagykereskedővé avanzsáltak)
bircahang A szeretet istene 2024.01.05 06:06:00
A progresszív hivatkozás mindig az, hogy Isten a szeretet istene. S szeretet alatt az értendő, hogy mindenki tehet bármit, ezt Isten szerető mosollyal jutalmazza. Aki pedig azt merészeli mondani, vannak Istennek tetsző és nem tetsző dolgok, s utóbbiakat Isten egyáltalán nem szereti, az…..
jónévez 2024.01.07 11:21:23
@alöksz róz:
Ebben én nem vagyok biztos. Velem ilyesmit sem a nagymamám, sem a testvérei nem tanítottak emlékeim szerint. Pedig igyekeztek a római katolikus dolgok felé terelni.
Olyanra viszont én is emlékszem (szó szerint), amt mások is szoktak a keresztényeken számonkérni:
Szeresd felebarátod, mint tenmagad.
Csak ezt nem is értik, azt sem, hogy ez összetett mondat. Előszöris: a felebarátot kell szeretni okvetlen. Nem bárkit. Gondolkozzunk el a felebarát szón. Másodszor: úgy, mint tenmagad. Nem, nem jobban kötelező. Szabad ugyan, jó is az, de nem mondta Jézus em, hogy magamnál jobban kell szeretnem.
A ballib felfogás sajátos a diplomáciáról. Az derül ki, szerintük minden jó kapcsolat alapja a teljes egyetértés. Lásd, mekkor baj, hogy az Izrael-Palesztína ügyben Orbán az előbbiket, míg Erdoğan az utóbbiakat támogatja. Pedig nem, nem baj. Még a magánéletben se baj. A párkapcsolathoz se…..
bircahang Az ideális liberális 2023.12.30 06:06:00
A liberális ideális életút 8 pillanata: Megszületik, nem tudni fiú-e vagy lány, Már óvodásként pert indít saját szülei ellen, mert azok nem biztosítják önrendelkezési jogait Kisiskolásként rájön, hogy a valós neme nem az, ami a születéskori, így nemet változtat Alternatív…..
bircahang Nem értik az oroszokat 2023.12.29 06:06:00
A nyugat folyamatosan nem érti az oroszokat. Hamis alapokból indulva ki jutnak hamis logikával hamis eredményekre. Jó példa az ÉS ünnepi számában egy cikk. a cikk szabadon olvasható, csak engedni kell a reklámot S nem arról van szó, hogy az oroszok különleges emberek, akik valahogy…..
jónévez 2023.12.30 01:57:44
@Gery87:
Nem tudom, szándékosan kevered-e a hazát (mégha mindjárt az oroszt is) a rezsimmel? (Plane, hogy maga a szó sem jó)
Hogy utána rámnyomhasd? Ugy meg végképp nem szép dolog.
Maga a névsorod is fals csúsztatas volt -de ezt te is tudod, én pedig azt, hogy szándékos provokació volt.

Az orosz akkor is orosz, ha Putyin van, ha más. Es a magyarok többsege (ha tetszik, ha nem) magyar elsősorban. Ha Orbán van, ha mas lesz. Az ilyen partoskodás lehetvfontos, de azért másodlagos.
Persze, vannak csúszómászók, tudom.
jónévez 2023.12.30 12:36:49
@Wildhunt:
Csakhat nem így van. Valójában (mivel Ukrajnának nincs, nem is volt ütőképes professzionáli hadserege) sorkatonák halnak. Kényszersorozottnak is mondhatjuk. És nagyon nem mellesleg: óhatatlan vannak polgáti áldozatok.
Csak egy példa: ha támadunk egy erőművet (ha tetszik, ha nem, az legális célpont egy háborúban), akkor ha a többség el is tudta hagyni, a biztonsági őrök akkor is meghalnak. Ha váratlan volt a támadas, akkor azok a villanyszerelők vagy kőművesek, csőszerelők, akik épp reparálnának az előző támadás után.
jónévez 2023.12.30 12:42:52
@ZorróAszter:
Hümm. Neha még egyet is értek a mondandóddal.
Bizony, nem oroszozni kell, mégcsak ukránozni sem.
Rengeteg ember elvész anban, hogy Oroszország és az USA vetélkedik, es egy harmadik ország szívja meg.
Hiába érdemelne meg (szerintem) Ukrajna kormánya bármit is -nem is ő kap igazán. Csak egy eszköz az Ukrajnai emberélet a két hatalom közti pofozkodásban.
Keresztényellenes szelek. Íme az új lengyel család, munka, szociállis miniszter, a progresszív Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. A csaj érdektelen, abortuszpárti és homoklobbista aktivistából küzdötte fel magát a miniszteri székbe a szélsőségesen euroatlantista polgári kormányban. A ruhája…..
jónévez 2023.12.29 22:49:41
@Gery87:
"Itt hihetsz bármiben, addig amíg ebből nem következik az hogy leszúrod a másikban hívőt/nem hívőt az utcán..."

Teljesen igazad van, pont itt Magyarorszagon ezért van demokrácia.
Nyugodtan mondhatja az ellenzék, hogy ő börtönbe küldi a mostani kormányt -semmi bántódas nem éri.
Kinn az utcán fenyegetőzhetnek a megbízottjaik, amíg valódi bűncselekményt nem követnek el, semmi bajuk nem történik.
Nyugodtan elmondhatjuk nemcsak a véleményünk, hanem a kérlelhetetlen álláspontunk is (te például nap mint nap megteheted, akár a saját neveddel is tehetnéd).
jónévez 2023.12.30 01:34:30
@ZorróAszter:
Nem teljesen értelek, de biztosyn elmagyarázod nekem.
-Az a Vona Gyöngyösön volt Fidesz tag, úgy 2001-től. De a polgari körben pedig Bp-en (mert gondolom, arra a belvárosra gondoltál.
-a polgari körös (2003-ban azt is abbahagyta) Vona hogyan árpadsavosoztt Békemeneten? Az sokkal később lett. Úgy 2012 környékére emlékszem.
Az árpádsavossal amúgy jól szoktak hatasvadaszni, de az még a parlamentünkben is ott van. Igazából csak (valóban) hatasvadászat meg a nyilasokkal is összemosni, hiszen az nem az volt.
(Nevetni fogsz, az eredetileg vörös volt. Aztán a véget megcsíkozták -es még akkor se ugyanannyval, ugyanúgy)

De amúgy lehet, amit mondtál, ha jól elmondod meggyőzhetsz, hogy Vonát Orbán pátyolgatta (még Gyöngyösre is lejött érte). Hiszen én is hallottam olyat, hogy egyenesen Orbán Viktor kérésére lett polgári körös. Ezt ő ugyan nem mondogatja, -oka lenne rá, hogy elhallgassa?
Tudni nem tudhatom, túl mélyen nem érdekelt maga a Vona.

Mindez nem változtat azon, hogy a Jobbikban elég törekvést láttam némi fasizmusra.
jónévez 2023.12.30 01:42:35
@Gery87:
Hümm.
Az, hogy kijelentjük naponta: nincs jogállam, nincs szabadság, az még nem lesz igaz attól. Arra valós indokod is illene adni.
Vagy csak példakat, egymassal szembeállítva.

Az sohasem a jogállam es a szabadság magasfoka, ha az ellenzeki újságírók es a választasokon alulmaradottak kezébe adják a kormányzást. Sőt, az lenne a jog megcsúfolasa, a szabad választás kétségbevonása.
A modern liberalizmus három fő támadási iránya: a család, a nemzet, a vallás. De mindez leredukálható egy dologra: az életre. Nem véletlen, hogy minden élő és mozgó liberális szervezet idén az év emberének Karsai Dániel eutanázia-celebet nevezte ki. Nem tudom jelölték-e Oszkárra is, de a…..
jónévez 2023.12.29 21:10:25
@Gery87: Nem nem nem!
Te szavaid használtam, hogy értsd.
Egyébként (abban igazad vsn, jól érzed, érted) semmire nem becsülöm az elvált embereket.
És senki nem kötelezhet a megbecsülésükre. Mert én VALÓBAN szabad ember vagyok.
jónévez 2023.12.29 21:35:51
@Gery87:
Na idefigyrlj:
Semmi ellenszenvet nem vetítettem feléd. Csak elmondtam érveket, tanacsokat.

Ja, igen, azt kihoztad belőlem, hogy elmondjam: semmire nem becsülöm az elváltakat. Semmi különös ellenszenv nincs ebben. De nem vagyok köteles becsülni azokat, akik nem méltók rá.
De megintcsak a dafke ellenkeuést csinálod, és mindenkinek beszólogatsz (szerencßere nekem nemigen szoktál, -bar ritkan besikerül ;) és ez jó)
jónévez 2023.12.29 21:38:18
@Gery87:
Azt is vehetted észre: még indulatszavakat (pl a seggfej) is csak akkor használok, ha eleve azt nyomtad előtte.
bircahang Valós életszínvonal 2023.12.25 06:06:00
Az ilyen cikkekre a tipikus ballib reakció: "hamis adat", "én 90 ezerért dolgozom napi 12 órában", s "bele van számolva Mészáros húsztrilliós bére is". Persze lehet valós kritika is: az, hogy az többen vannak, akik az átlag alatt keresnek, mint akik felette. Ez tény, de ez mindenhol a világon…..
jónévez 2023.12.28 16:06:02
@ZorróAszter:
:D
Á, ezt mar úgy kutyulod, ahogy a szájad ízének megfelelő.
Mindenesetre egyik sem azt igazolja, amit írtál (hogy az emberek 70%-anak nincs 120euer forintja egy hirtelen kiadásra 2023-ban)
Sőt, a 2010-től 2014-ig mutatott táblazat is csökkenését mutatja az önbevallott (magyarul behazudott) akkori adatoknak.
De a mai életünkben is tapasztaljuk, hogy az azért nem úgy van, ahogy szegénynek vallják maguk.
Azok a legendásan szegeny emberek, akik a kocsmaban Stella-t isznak (jól teszi, ha azt szereti, semmi baj), azok ne mondják, hogy 2-3 napon belül nem tudnak 120ezwr forintot előszedni. Pláne, ha a következő hétvégén azt panaszolja el, hogy majd 300ezerert kellett azt a rohadt kazánt megvenni. Tehát csak lett pénz. Félre ne értsd, örülök, hogy lett neki. Csak nem igaz a borzalmas szegénység,
jónévez 2023.12.28 17:20:20
@alöksz róz:
De attól meg nem visz előre vitát az a két kifejezés. Csak erre figyelmeztettelek volna, no.
;)
jónévez 2023.12.28 17:21:28
@ZorróAszter:
Marmeg fidesznyikezel. Hányszor mondjam: azt mondom, amit tapasztalok. Amitvte is tapasztalhatsz, ha valós emberekkel találkozol.
bircahang Lengyel közmédiák 2023.12.26 06:06:00
Miután a polgári liberális erők győztek Lengyelországban, át akarják alakítani az állami médiákat. A hivatkozás az, hogy ezek a médiák a korábbi kormányzathoz hűek. Érdekes elgondolni, mi lenne fordított esetben! Az egész progresszív világ tiltakozna az újságírók és a médiák függetlenségének…..
jónévez 2023.12.26 08:24:06
jónévez 2023.12.27 21:32:42
@Gery87:
De az érvtelenségbe most neked is sikerült beleesned ;)
Ha úgy mondod, hogyja szerinte is alig nézik, akkor miért kellett megszállnia a fidesznek? (A közmédiát, plane az m1-et) akkor mégiscsak nézik sokan, nem? Hiszen nem szállták volna meg....
Én mondjuk nem sokat nézem, hiszen inkább rádiót tudok hallgatni a kocsiban -és tudom, hogy reggeltől délig új hírt ott sem igazán kapok. És mikor tv-n néztem (m1), akkor is tényleg hasonló volt. De ez inkább a hírek sajátossága, ha a HVG tartana fann hírtv-t, az is kb így működne. Saját szájíz szerinti hírbeolvasás, és reggeltől délig kb ugyanaz. Déli váltáskor új hírek is, aztán márcsak este újak (hacsak nincs valami kiugróan új) És továbbra is a saját szájízük szerinti. Ezér önmagában kár kárhoztatni őket.
Biztos lehetsz nenne, hogy még a BBC is a saját támogatói szájíze szerint adja a híreket.
jónévez 2023.12.27 21:35:10
@jónévez:
A régi SzabadEurópa, de a mostani is a támogatója szájíze szerint adta, adja. Akkor rádión, most neten.
bircahang Kamu felmérések 2023.12.24 06:06:00
Az ilyen felmérésekből mindig egy régi eset jut eszembe: fiaim iskolájában - Budapest VI. kerület - a vicceskedvű diákok összebeszéltek. Így amikor jött a felmérés a diákok drogfogyasztásáról, mindenki beírta az összes létező keménydrogot, hogy azt napi szinten fogyasztja. Pár hónap múlva…..
jónévez 2023.12.26 07:44:14
@Gery87:
Igen, amerikát.
Bizony, amerikában (ha jó, elismert iskolát, még szakmunkást is) akarsz, ott előszöris fizetsz. Emiatt oda mehetsz a szakmáddal, ahová akarsz.
De pont te, szocialista érzelmű nem szereted ezt. Azt meg már végképp nem értem, miért szereted, hogy mi fizetünk először, majd a kedvezményezett meglóg az előleggel.
jónévez 2023.12.26 07:49:59
@Deak Tamas:
És önbecsapás is can, a művelt nyugatról, ahol korrektek.
Van egy unokaöccs (nem pont nekem, a nejemnek az), aki valóban jó szakmunkás. De elment Németországba dolgozni. Jöttek az ódák először, hogy az milyen jó, ott bizony nincs szegény ember, igazi jó ország.
Aztán hazajött októberben.
Nem kapta meg a fizetését. Becsapták. Az Igazságos Nyugati Némethonban.
És mondom: ismerem gyerekkora óta. Tényleg jó szakmunkás is, és tényleg dolgos. Nem hiszem, hogy idegenben sumákolt volna, hogy igauságosan semmizték ki.
jónévez 2023.12.26 09:23:31
@Gery87:
"persze, 200 ezer nettóból?"
Igen. Egyébként te is szoktál ezzel példálózni, hogy ennyből él a többség. Igen, csaladi házban. Nalunk a kétszobás ház családi ház. Abban élnek. Gyerekeket nevelnek.
bircahang Köles 2023.12.16 06:06:00
Miután kezdtek problémák lenni alig 3-éves telefonommal, újat kellett beszerezni. Nem követem teljesen a telefonok fejlődését, így most szembesültem 2 technológia és 1 politikai fejleménnyel. A 2 technológiai: az új telefonokra nem tesznek fejhallgató-bemenetet: szerintem hülyeség, bár…..
jónévez 2023.12.16 17:11:31
@alöksz róz:
(És igen: a gyorstöltést valóban csak akkor érdemes használni, amikor arra szükség is van. Az akkuk nem díjazzák, ha mindig gyorsan töltik őket)
jónévez 2023.12.16 17:17:58
@GyMasa:
Na kérlek, az enyém meg hároméves, és ugyancsak A50. Igen, kibír egy napot, de ez jó duma. Ha GPS-elek (iGo), akkor pár óra. Ha csak telefonálok, akkor több egy napnál. Ha nonstop internet, akkor ugyancsak pár óra. (De sokkal több, mint GPS-el)
Mindenesetre: ezek az akkuk bírják a gyorstöltést, de tovább kibírják normál töltésekkel.
bircahang Műtét 2023.12.03 06:06:00
Mivel írtam már az első lépésről, íme a második. Megcsináltattam a bal szememet is a múlt héten. Most már kezdek úgy látni, mint 30 éves koromban. A dolog politikai érdekessége: nekem ez itt összesen - a 2 szem - 660 ezer Ft-ba került. Miközben Magyarországon, ahol az egészségügy…..
jónévez 2023.12.03 17:53:41
@ZorróAszter:
Ez látod megint a bitaság (vagy hogy is mondjam)
Én inkább értetlen állok azelőtt, hogy a neved igyekszik valaki bitorolni, egy karakternyi hibával.
Bevallom, volt már, hogy válaszolni akartam -de mégiscsak feltűnt, nem a te világnézetedhez passzolót írt. Utána néztem rá, hogy nem is a te neved.
Te is lehetnél ennyire felnőtt már, elgondolkodhatsz, én én vagyok. Ne zavaletázz, hiszen én az vagyok, aki mindig saját magam beszéltem veled. Például a kenyér áráról is.
De látom, tényleg vannak trollok, zavar engem is. Mégsem zárok ki senkit, mert én tényleg kíváncsi vagyok az álláspontokra. A tiédre is.
jónévez 2023.12.03 18:02:45
@ZorróAszter:
De ha úgy látod, hogy nem szeretnél velem szóbaállni, hát akkor azt mondd ki. De ne gyanúsíts hátulróljövéssel. Ha figyelsz rám, láthatod: nem az én műfajom.
Vsakhát én azt hiszem, jobb beszélgetni, mint gyanúsítgatni. Tévedek?
jónévez 2023.12.03 19:40:09
@ZorróAszter:
No, akkor ebből a szempontból szent is lehet köztünk a béka ;)
Aztán egyéb dolgokban persze ősszeugrunk még biztosan. Hiszen elég nagy ellentéteket tudunk egymas közt csinálni. Mert másként latunk dolgokat. És pont ;)