Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zotya

1 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindössze 15-en vettek részt a debreceni Településképi Arculati Kézikönyv elkészítéséről szóló fórumon. Mi elkészítettük a véleményező űrlap elektronikus változatát, hogy bárki könnyen elküldhesse a véleményét az önkormányzatnak...
  Hiába próbálja a Wizz Air a 2 deci üdítővel meg a szenyával megúszni a dolgot, már két órát meghaladó késés esetén jár az a kártérítés az utasoknak és nemhogy 4 és fél után. Minden vonatkozó okosság a témában itt. Kedves Homár! Április 13-án Varsóból…..
Zotya 2015.09.27 01:29:25
@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: Teljesen mindegy a jegy ára. A kár a késésből keletkezik, akkor is ha méreg drága volt, akkor is ha öt Ft.
Mandiner blog A civilekről I. 2014.09.17 07:01:00
„Minden erénynek vannak előjogai: például hogy egy elitéltnek máglyájához odavigye a maga kis rakás rőzséjét.” (Friedrich Nietzsche: Emberi, nagyon is emberi) Ifjabb Plinius, a némileg teszetosza értelmiségi helytartó Kr. u. 110 körül Bithüniából írja Traianus…..
Tavaly novemberben megnéztük a 2-es villamos építésének állását, világos volt, hogy el kell menni az első napra is. Még az időjárás is mellénk állt: sütött a nap, és múltkorral ellentétben a szél se volt túl erős! Ugyanez a nap volt a CAF alacsonypadlósok utasforgalmi…..
Zotya 2014.03.01 23:01:31
@KissGecihuszár: Azért az mindenképpen szomorú, hogy úgy került átadásra a vonal, hogy messze nem hozza a 44 perces fordulóidőt, amit ígértek. Még ma, hétvégén, csúcsidőn kívül is 52-56 perces szintidőket fut. Most olyanok is utaztak villamossal, akik évek óta csak a szélvédő mögül láttak buszt, vagy villamost. Itt lett volna a lehetőség bemutatni nekik, hogy a villamos nem csak szép, de hasznos is. Ezt elszalasztotta a város!
"Szép, szép,.. de lassú". "Na ez jó volt, majd megyünk a hármassal is egy kört, ha lesz.", "Ez azoknak való, akik ráérnek." - csak néhány mai észrevétel az utasoktól.
Zotya 2014.03.02 19:32:13
@KissGecihuszár: Régiek a személyes tapasztalatai. Sajnos az elmúlt 10 évben elég sokat tettek azért, hogy elvegyék az emberek kedvét a közösségi közlekedéstől. Messze nem voltak már olyan tömegek a 31/32-es buszokon. Sajnos! A 2-es villamos, olyan, mint érettségi ajándéknak matchboxot vagy Barbi Babát adni. Be volt ígérve már jó régóta, csak most sikerült.

Az, meg hogy mit vált ki a villamos nem egyértelmű. Az utasok járatritkításnak érzik, ha a 4-5 percenként közlekedő buszok helyett 8-10 percenként jön a villamos. És még lassabb is...
Zotya 2014.03.03 08:15:29
@Hamster: Több okból is szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Egyrészt a szándékot nem igazán érezzük. Ennek oka, hogy a budapesti nagykörúti 4-6-os villamoshoz hangolt lámpák visszhangja miatt hatalmas a félelem attól, hogy itt is hasonló reakciókat vált ki. A másik, hogy tudjuk, hogy pont ott nem fog előnyben részesítés kiépülni, ahol arra a leginkább szükség lenne rá. Ez a közös szakasz, a Plaza-Nagyállomás között, a Petőfi téren a 4-es út és a Malomparknál a 33-as út kereszteződése. Az közös szakaszon azért nem, mert a projekt nem tartalmazza, utóbbiakban pedig azért, mert állami közút, és az út kezelője számára legkevésbé sem prioritás a városi közlekedés. A maradék néhány csomópontban talán 5-6 percet lehet csökkenteni a fordulóidőn, ami sajnos még mindig kevés, ahhoz, hogy gyorsabb legyen a busznál.
Annyian annyiféleképp leírták, lerajzolták és filmre vitték, hogy miért jobb egy városnak, ha nem mindenki autóval jár - de ennél látványosabban talán még soha. A legszebb váltás, ahol a sofőrök alól eltűnnek az autók és egyszeriben láthatóvá válik, hányan foglalunk el…..
Zotya 2013.11.20 12:37:58
@Chas01: Nem demagógabb a kép sem a Te hozzászólásodtól. Senki nem várja el, hogy a buszon, vagy a metrón cipeld a létrát vagy a szervezed, mert ez teherszállítás kategóriába esik. Azonban a személygépkocsival történő utazások nagyjából 80%-a személyszállítás. Ezen belül is szűk, közúti szempontból nem bővíthető belvárosi területeken még ennél is nagyobb. Itt meg ugye nem kell részleteznem, hogy miért nem egészséges állapot az, ha belvárosban hat sávon dübörög a forgalom. Szóval, ha nincs nálad sem létra sem szerver, akkor lehet mást használni.
száz vasútat Áremelés okos(b)an 2013.02.24 12:12:18
Az index.hu vasutas fórumain és a vasutas blogokon terjedő nézet szerint a minisztérium áremelést akar a közlekedésben meg nem is. (lásd: lent, az apróbetűs résznél) Bevételt csinálni több módon lehet:  1. Alap okosság, hogy árat emelni ott lehet hatékonyan, ahol a…..
Zotya 2013.02.25 00:47:21
@forgalomkorlatozas: Ez így önmagában nem igaz. Nem a tulajdonos jellegétől függ hogy jobb-e a szolgáltatás vagy sem...
Zotya 2013.02.25 00:58:15
@Makkasz: Mielőtt irtatlan baromságokat írsz jobb lenne szétnézni a világban, pl. Svájcban... ami 40%-kal kisebb ország, mint mi, azzal a különbséggel, még, hogy míg nálunk az emberi hülyeség és a síkvidéki dombok nehezítik a vasúti közlekedést, addig ott csak az Alpok...
Zotya 2013.03.09 16:17:36
@Makkasz: Nem tudtál meggyőzni, mert elfogult és felületes vagy, és csak azt hozod fel, hogy mennyi támogatást ad az állam. A nem túl hatékonyan működő egészségügyet mennyivel támogatja? Vagy azt is piaci alapokon kell megszervezni?

Egyik ágazat esetében sem szabad önmagában nézni, hogy mennyi bevételt termel. Externális költségekről hallottál már?
Körülbelül 10 darab használt, alacsonypadlós buszt venne bérbe a BKV. A tender érdekessége, hogy legalább Euro V-ös motorral szerelteknek kell lenniük a buszoknak. Az Euro V-ös motor miatt a pályázók lehetséges köre szűk, két fő esélyes van. Az egyik a debreceni DKV-ITK…..
Mától új Volán menetrend lép életbe. A közlekedésért felelős miniszter színvonaljavulást vár a járatritkításoktól, az átszállásra kényszerítéstől és a távolsági jegyek drágításától. Azt ajánljuk az utasoknak, hogy tájékozódjanak, mielőtt buszra…..
Bontják a mellettünk lévő kisváros főterét, mert az eddigi aszfaltburkolatot felváltja a térkő. Na, most aki ki akarja találni, melyik városkához lakom közel, annak gyakorlatilag semmilyen támpontot nem adtam, mert meglehetősen népszerű ma a térkövezés. És igen, valahol…..
sorok között BKV vonaljegy: 880.- 2012.05.30 07:00:00
Tegnap este egy baráti beszélgetés közben merült fel a BKV helyzete, és kiváncsi lettem, hogy vajon mennyibe kerülhet egy vonaljegy valójában. Tisztában vagyok azzal, hogy 320 forintért lehet részem a felejthetetlen, és gyakran izgalmakkal teli utazásban, de én azt szerettem volna…..
PTinfo 3-as villamos Debrecenben? 2012.04.06 07:21:00
 A HAON ma arról számolt be, hogy Kósa Lajos dr. Molnár Ágnes fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkárral és Szászfalvi László egyházi, nemzetiségi és civil kapcsolatokért felelős államtitkárra egyeztetett. Az egyik téma Molnár Ágnes révén…..
Zotya 2012.04.06 12:28:58
@lbalazs: Az Egyetemtől és a Klinikáktól képtelenség lenne elvenni a villamost. Ami megvalósítható lenne az ez: g.co/maps/hjgp5
De az is lehet, hogy kamu az egész. Rosszul alakulnak a 2-es villamos dolgai és valamivel el kell terelni a figyelmet.
Zotya 2012.04.06 22:14:35
Jól sejtettem:

www.dehir.hu/debrecen/villamossal-mehetunk-majd-az-uj-loki-stadionhoz/2012/04/06/

A fürdőfejlesztés miatt akarják kitakarítani a Pallagi útról a villamost...

Nyomvonal itt:
www.haon.hu/a-2-es-utani-villamosprojekt-a-legutolso/1951022

Nem is menne a temetőhöz, hanem az erdőben kóvályogna...
A minap volt egy halovány kísérlet arra, hogy valamelyest csökkentsék annak a 85%-nak az arányát, akik kedvezményesen utazhatnak a MÁV-val. A próbálkozás hamvába halt, a kezdeményező parlamenti képviselő visszavonta azon javaslatát, hogy csökkentsék a vasutas dolgozók…..
Zotya 2012.03.27 19:19:53
@online távmunkás: "Nyugat-Európában a vonatjegyek ára a hazai többszöröse"

Ez nem evidens. Attól mennyire előre veszed meg a jegyet, hány fő utazik egyszerre, egy útra vagy retur jegy, online foglalod vagy sem... stb. Illetve igénybe veszel-e valamilyen kedvezményt.
Zotya 2012.03.27 19:21:58
@Zabalint: "Pedig nagyon fontos a kedvezmény rendszer is."

Ezzel egyet értek, de egy adott csoport kedvezményeinek a birizgálása nem hoz eredményt. Hiányzik a komplex gondolkodás.
Zotya 2012.03.27 22:11:15
@fda: Nem csúsztatok, nem én döntök így. A tényekkel nem lehet vitatkozni. Az emberek többsége egyszerűen nem veszi figyelembe az autó állandó költségeit, amikor dönt, hogy mivel utazik. Pláne ha van autó... A vasútnak meg ilyen kellemetlen feltételekkel kell felvennie a versenyt. Ez van, ha akarjuk, ha nem.
A minap Brendel Mátyás, a Piroslapok blog szerzője írt egy nagyon tanulságos és érdekes cikket. Van ugyan néhány megállapítás az írásában amivel tudnék vitatkozni, de ezek viszonylagos apróságok, nem befolyásolják a cikk alapvető üzenetét. Azt, hogy az ellenzéki tüntetések…..
A Nívó blog felmérése szerint 30 napos próbaidőt, és elhelyezkedésig járó munkanélküli segélyt szeretnénk. Az LMP-s demagógiát sikerült legyőzni egy még nagyobb demagógiával. Több ezer válasz érkezett online felmérésünk kérdéseire, amely bár nem reprezentatív, az…..
Ha nincs jobb ötleted, vetesd le a főszereplő ruháját, mondja a marketinges álmoskönyv, esetleg rakj mellé kisgyereket kölyökkutyával, és minden rendben lesz. A nepszamlalas.hu részére a Femina Group készített három reklámot, egy csöcsöset, egy kisgyerekeset és egy nem…..
Soma a Keleti-pályaudvar mellett lakik, s tegnap éjfélkor egy levelet küldött nekünk, melyben azt kérdezi, hogy normális -e, hogy az éjszaka közepén kezdenek neki egy munkavégzésnek. Mivel a választ én nem tudom, így reméljük, hogy majd a szakértő látogatóink megmondják erre…..
Zotya 2011.08.01 19:26:47
Ha legközelebb is ilyen van itt lehet utána járni, hogy mi folyik ott:

www.kapella.hu/megrendel_vz_leker.php

Ha nincs benne, akkor tényleg lopnak, vagy olyan nagy a baj, hogy azonnal be kell avatkozni.
A Dehir.hu mai híre szerint a DKV rövidtávú tervei között szerepel a trolik felsővezetékeinek és váltóinak cseréje és az elektronikus utastájékoztató rendszer megújítása a kettes villamos építésével egyidejűleg.A Petőfi téri új tömegközlekedési csomópont…..
A Fidesz nem érti, hogy a bírósági ítéletek utólagos megsemmisítésével saját maguk és az egész magyar politikai rendszer alatt vágják a fát. A következő kormány ugyanígy megsemmisítheti a Fidesz-kormány idején hozott ítéleteket, kiszabadíthatja a hagyókat, hunvaldokat,…..
Zotya 2011.02.26 17:19:51
@borsikm: Tartsunk hetente választást, és akkor mindig olyan arányban lennének jelen a különböző politikai erők, mint amennyi éppen a támogatottságuk.

Ha így fogjuk fel, akkor már el is vehetjük a kétharmadot, mert már nincs annyi.
  „Goodness is something to be chosen” (Anthony Burgess: A Clockwork Orange) „fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak, bevonni őket ebbe a folyamatba” (Részlet Gyurcsány Ferenc balatonőszödi…..
Zotya 2010.12.06 10:53:40
@sa saman: Pont hogy Te vagy elfogult. Szóvá teszed, ha a "balliberális" sajtó elfogult, de az már nem baj, sőt teljesen természetes, ha egy jobbos sajtó elfogult mer lenni.

Ez a "Más szemében a szálkát, magáéban a gerendát se látja" este.
Egyik kedves félrefordítás-honlapom az Engrishfunny.com, ahova általában távol-keleti feliratoknak és termékeknek a magyarországi félrefordításokat megszégyenítő mértékűen rossz angol fordításai kerülnek fel. Az egyik kivétel viszont épp kis hazánkból került fel.A kép…..