Adatok
Blista
0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Még meg lehet menteni a Városligetet! Egy koncepció, mellyel a kormány elképzelései is valóra válnak és a park is megmarad
2014.02.15 07:04:38
A Városligetbe tervezett múzeumi negyed az a program, ami gyakorlatilag egyetlen városlakónak sem tetszik. (Még azoknak sem, akik szerint amúgy legtöbb budapesti fakivágás nem volt hülyeség).
Tételezzük fel, hogy a döntéshozók célja nem csupán az ingatlanspekuláció, a…..
Blista
2014.02.15 21:52:15
Ez a terv egy szar. Például a kiscsaj semmit nem ért a közlekedési kapcsolatokhoz (pl ahogy bejelölte az áttolt Rákosrendezőt, meg a városligeti elágazást illetve ahova rakta a dózsa györgy úti megállót, abból az látszik, hogy nem tudja, hogy milyen hálózati fejlesztés lenne a trolin meg a környező villamosokon, meg azt sem, hogy mi a funkciója egy városi gyorsvasútnak) , és a meglévő hálózatot sem ismeri. (hogy megy át a 70-es troli a ligeten?) Ezen kívül ez a "Rákosrendező, mint új városliget", egy hatalmas baromság. Egy kertvárosban nincs szükség ilyen jellegű parkokra, és nagy herdálás lenne egy gyorsvasúti tengely közvetlen környezetét ilyennel alulhasználni. Ráadásul semmilyen városiasodást nem okozna ezeken a külső nagyon alulurbanizált részeken. (szerintem max a belső részén lenne értelme parknak a Szegedi út vonaláig, és hozzáasva a BVSC-sporttelepet.)
Blista
2014.02.16 01:24:35
Blista
2014.02.16 01:26:10
Urbanista
Ön fémhulladékgyűjtő? Most nyugodtan hazavihet pár díszes öntöttvas elemet a budapesti utcákról. Legális!
2013.03.26 17:27:14
Fotó: varosjaro.blog.hu
Városjáró abban különbözik az átlag budapestitől, hogy őt sokkal jobban fel tudják idegesíteni apróságok. Például olyanok, amik az utcán vannak. Na meg abban is, hogy nem hagyja annyiban őket, hanem leveleket ír az illetékeseknek, az eredményt pedig…..
Urbanista
A nap kérdése: miért terjednek az üvegtetejű esőbeállók, amelyek alatt nyáron meg lehet dögleni?
2014.02.06 08:02:30
Fotó: Zsuzsa, 2010.
A februári locspocsban talán nehéz átérezni ZD problémáját, aki az üvegtetejű árnyékolókról írt egy mérgelődős levelet az Urbanistának. Elég csak leírni, hogy üvegtetejű árnyékolók, már meg is fogalmaztuk a problémát: rohadtul nem…..
A József körúti szellemház sorsa már jó ideje követi az Urbanista (ami persze nem nehéz feladat, elég hozzá követni a 8ker blogot). Az utolsó hír az volt róla, hogy 2009-ben újradeszkázták és bevonták védőhálóval. Bár akkor logikusnak tűnt, hogy új gazdára talált, mégsem…..
Urbanista
Megújult a Nagykörút legtragikusabb homlokzata. Tényleg szép lett, de mi lesz mögötte a szellemházzal?
2013.01.19 07:31:40
A leghosszabb ideje követett ház itt az Urbanistán, alighanem a József körúti szellemház. Most BDzsH, a Heti Betonból szúrta ki, hogy felújították. Legalábbis a homlokzatot, de vajon mi lesz mögötte az épülettel?
Megújult a legtragikusabb állapotú körúti homlokzat.…..
Alig 2 nappal azután, hogy az interneten is elkezdett terjedni a Blaha Lujza téri kamuállványzat híre, csoda történt! Egyszerűen eltűnt az egész. Nem csak a két reklámháló, de a babakocsisok és kerekesszékesek életét megnehezítő állványzat is.
Ez most vagy azt jelenti,…..
Blista
2014.02.05 16:45:16
@városjáró: mert ahol viacolor van az aztán rendbe van téve, az aztán egy színvonal. Ráday Mihány a viacolot ellen is harcolt, szintén nem sok sikerrel.
Urbanista
Magyar építész tervezi a Mongol Nemzeti Archeológiai Múzeumot - hurrá!
2014.02.04 20:11:09
Magyar építész, Kovács D. Barna tervei alapján készülhet el a Mongol Nemzeti Archeológiai Múzeum Ulánbátorban - adta hírül az építészfórum. Első blikkre nagyon dögös épület lesz ez a főváros közeli nemzeti parkban épülő múzeum, meg amúgy is mindig örül az ember, ha…..
Blista
2014.02.05 15:45:06
@Case: Jó, akkor legyen narancssárga, és tegyünk rá kváderkövet, rakjuk körben az ablakokat terméskővel meg jöhet tá egy-két balluszteres attikájú torony manzárdos süveggel. Végülis az a szép!!
www.zalakaros.info.hu/images//unger0001.jpg
www.lagunaingatlan.hu/ingatlanfotok/5000/5190/5190_xii.sashegy_elado_lakas_19.jpg
www.zalakaros.info.hu/images//unger0001.jpg
www.lagunaingatlan.hu/ingatlanfotok/5000/5190/5190_xii.sashegy_elado_lakas_19.jpg
Blista
2014.02.05 15:48:50
@milliliteratura: Ez az elb@szott magyar nemzet-ideológia, amivel kiforgatják az embereket a teljesítményükből és hozzáadják a "nemzet"-hez, így aztán falusi lób@szó kispista, aki semmihez nem ért joggal lehet megsértődve a "nyugat"-ra, hogy 1000 éve nem ismerik el az ő teljesítményét pedig ő magyar.
Kukorelli Péter, Spanyolországban élő designernek meglódult a fantáziája és valami elképesztően klassz tervet álmodott.
Az Iho.hu szerint a váznál az eredeti, 1869-es kocsik hattyúnyak-kialakítását idézi a design, a homlokfalon pedig azért lehet egy erősen indusztriális…..
Urbanista
Na végre nekünk is van ilyen: Budapest egykor és ma videópárokon! Ennyit változott a főváros 80-60-40 év alatt.
2014.02.03 11:28:15
Pompás videópárokat már mutattunk Londonból, New Yorkból és San Franciscóból, de most már Budapestről is van egy klassz válogatás - hála az Otthontérképnek. Hurrá!
Mivel Budapestről nem nagyon van összefüggő archív felvétel, több korabeli hiradó- és filmrészletet…..
Urbanista
Szanyi Kapitány a hosztesz-madame. Szuper az új passzív társasház, amire most felhúzták a szimbolikus sámándobot
2014.01.28 20:02:29
A XIII. kerületi önkormányzat a Jász utcában építi az ország, sőt a térség legnagyobb passzív társasházát, ahol a magyar kreativitás is megcsillan. Ottjártunk a bokrétaünnepségen és benéztünk egy majdnem kész mintalakásba is. Most pedig szépen sorra elmondom, mit is jelent…..
Blista
2014.01.29 23:53:47
@Rocky:
1, Én a helyedben nem reklámoznám, hogy lakóparkok tervetzésében részt vettem, mert szerintem ez szégyen. A lakóparki lakások egy nagy nulla. Kb neopanel alaprajzok, max beépítve valami szánalmas negyedvonalbeli változata az éppen nemzetközi trendben lévő lakásdizájnnak.
2, Nem értem azt az agybajt, amikor valaki azt kérdezi, hogy miért vennénk drágán jobbat (jelen esetben, ami óvja a környezetünket, olcsóbb legyen a fenntartás esetleg tapasztalat új technológiákban), ha vehetünk olcsóbban szarabbat is. A pénznek nem az a dolga, hogy abból folyamatosan új pénzt csinálj, hanem az, hogy átváltsd valami kedvező, vágyott vagy szükséges dologra.
Amikor Magyarországon olyan a lakáshelyzet amilyen, akkor felháborító pofátlanság úgy beszélni erről a témáról, mintha a piaci folyamatok ezt rohadt jól elirányítanák.
1, Én a helyedben nem reklámoznám, hogy lakóparkok tervetzésében részt vettem, mert szerintem ez szégyen. A lakóparki lakások egy nagy nulla. Kb neopanel alaprajzok, max beépítve valami szánalmas negyedvonalbeli változata az éppen nemzetközi trendben lévő lakásdizájnnak.
2, Nem értem azt az agybajt, amikor valaki azt kérdezi, hogy miért vennénk drágán jobbat (jelen esetben, ami óvja a környezetünket, olcsóbb legyen a fenntartás esetleg tapasztalat új technológiákban), ha vehetünk olcsóbban szarabbat is. A pénznek nem az a dolga, hogy abból folyamatosan új pénzt csinálj, hanem az, hogy átváltsd valami kedvező, vágyott vagy szükséges dologra.
Amikor Magyarországon olyan a lakáshelyzet amilyen, akkor felháborító pofátlanság úgy beszélni erről a témáról, mintha a piaci folyamatok ezt rohadt jól elirányítanák.
Blista
2014.01.30 03:50:08
@fifibá55:
Mindenesetre akkor ez Európa közös problémája lesz, és nem a forráshiányos magyar oktatás által kitermelt szakembereknek kell majd megoldást találni rá, mint általában az elbaszódott kis különutas magyar ötletekre.
Mindenesetre akkor ez Európa közös problémája lesz, és nem a forráshiányos magyar oktatás által kitermelt szakembereknek kell majd megoldást találni rá, mint általában az elbaszódott kis különutas magyar ötletekre.
Jaj ne haragudjatok, tudom, hogy genyó vagyok. Én is szívből utálom az ilyen átverős címeket, de ezt nem hagyhattam ki, mert persze én is azért kattintottam az Inhabitat cikkére, mert benne volt, hogy BKK.
Nos ez BKK egy ausztrál építésziroda, melynek neve nagyon kreatívan a három…..
Blista
2014.01.30 01:20:08
@Kara kán:
Például Bernnek nincs, és benne van a világ 10 legélhetőbb városában. Alapvetően nagyon szánalmas valamit azért csinálni, mert mások is csinálják. Lásd metróépítés.
Például Bernnek nincs, és benne van a világ 10 legélhetőbb városában. Alapvetően nagyon szánalmas valamit azért csinálni, mert mások is csinálják. Lásd metróépítés.
Blista
2014.01.30 03:46:45
@Kara kán:
Remélem azért tisztában vagy azzal, hogy Latin-Amerikában a '70-esévekben épített toronyházak az egyik legnagyobb urbanisztikai probléma, mivel évtizedek óta szellemtornyok, drogosok és bandák tanyája, többször kiégtek, és semmit nem tudnak velük kezdeni, viszont a skyline-t meg ezek adják. Remélem tisztában vagy vele, hogy a bécsi Donau City micsoda egy kihalt terület munkaidőn kívül, teljesen szétesik építészetileg, és magas épületei ellenére iszonyatosan városszéli élményt nyújt. Remélem tisztában vagy vele, hogy a szintén bécsi Wienerberg City-t mennyire utálja a lakosság, mert közegidegennek tekintik. Remélem azt is tudod, hogy a Défense a párizsiak szerint egy rosszul kitalált koncepció, mivel nem alkalmas a megszokott térhasználatra, valamint ugyanebben a Párizsban a Tour Montparnasse egyáltalán nem váltota be a hozzá fűzött reményeket, és nem pörgette fel a környéket, hanem inkább problémának tekintik. Magyarul ez nem úgy működik, mint ahogy a hozzád hasonlók elképzelik például a fásítást meg a "lakásépítést" is, hogy csak úgy lerakunk valahova mennyiségikvótából meg monumentalitás-rajongásból akármit, és mindegy hogy hol, a miértet meg nem kell megválaszolni. Hanem nagyon ki kell találni a dolgot. Például kapásból egy felhőkarcolós irodanegyed rengeteg irodakapacitást leszív. (a jelenlegi 40%-ban üres irodakapacitás közepette) Ez pedig valahol a városban végzetes lehet a jelenlegi közigazgatással, ahol a kerületek egymással versenyeznek általában mindenben, például az irodaépítésben is. (löltségvetési okoból) Bizonyos irodaterületek elhalnának, és ott kiesne a kerületnek a bevétele, vagy esetleg a katalizátorprojektje. Szerintem a felhőkarcolóra ez a város nincs felkészülve például azért, mert kerületi önkormányzatok vannak, és nincs egy illetékes agy egy átfogó koncepcióra a városrészeknek szánt szerepekről. Márpedig egy felhőkarcoló majdnem olyan, mint egy metró. Ha egyszer valahova felépül, akkor nagy eséllyel szinte örökre ott marad. (ha le is bontják szinte biztos hogy nem 4 emeletes épül a helyére.) Ezen kívül pedig klasszikus ismeret, hogy a város tornyai a város prosperitását tükrözik. Ez kb 2000 éves szabály. Márpedig Budapest jelenleg nem prosperál. Nincs egy új valami a láthatáron, amit lehetne szimbolizálni.
Egyébként meg az egyiptomi piramisok építői a mezőgazdasági népesség volt, akiket így kötöttek le a Nílus áradása alatt. Az építés oka pedig az volt, hogy volt jelentésük a kultúrában. A mai kultúrában egy üres toronynak nincs pozitív jelentése, és nem is olyan épületeket építünk, amiket magukra lehet hagyni 6000 évre (-> fenntartási költség)
Remélem azért tisztában vagy azzal, hogy Latin-Amerikában a '70-esévekben épített toronyházak az egyik legnagyobb urbanisztikai probléma, mivel évtizedek óta szellemtornyok, drogosok és bandák tanyája, többször kiégtek, és semmit nem tudnak velük kezdeni, viszont a skyline-t meg ezek adják. Remélem tisztában vagy vele, hogy a bécsi Donau City micsoda egy kihalt terület munkaidőn kívül, teljesen szétesik építészetileg, és magas épületei ellenére iszonyatosan városszéli élményt nyújt. Remélem tisztában vagy vele, hogy a szintén bécsi Wienerberg City-t mennyire utálja a lakosság, mert közegidegennek tekintik. Remélem azt is tudod, hogy a Défense a párizsiak szerint egy rosszul kitalált koncepció, mivel nem alkalmas a megszokott térhasználatra, valamint ugyanebben a Párizsban a Tour Montparnasse egyáltalán nem váltota be a hozzá fűzött reményeket, és nem pörgette fel a környéket, hanem inkább problémának tekintik. Magyarul ez nem úgy működik, mint ahogy a hozzád hasonlók elképzelik például a fásítást meg a "lakásépítést" is, hogy csak úgy lerakunk valahova mennyiségikvótából meg monumentalitás-rajongásból akármit, és mindegy hogy hol, a miértet meg nem kell megválaszolni. Hanem nagyon ki kell találni a dolgot. Például kapásból egy felhőkarcolós irodanegyed rengeteg irodakapacitást leszív. (a jelenlegi 40%-ban üres irodakapacitás közepette) Ez pedig valahol a városban végzetes lehet a jelenlegi közigazgatással, ahol a kerületek egymással versenyeznek általában mindenben, például az irodaépítésben is. (löltségvetési okoból) Bizonyos irodaterületek elhalnának, és ott kiesne a kerületnek a bevétele, vagy esetleg a katalizátorprojektje. Szerintem a felhőkarcolóra ez a város nincs felkészülve például azért, mert kerületi önkormányzatok vannak, és nincs egy illetékes agy egy átfogó koncepcióra a városrészeknek szánt szerepekről. Márpedig egy felhőkarcoló majdnem olyan, mint egy metró. Ha egyszer valahova felépül, akkor nagy eséllyel szinte örökre ott marad. (ha le is bontják szinte biztos hogy nem 4 emeletes épül a helyére.) Ezen kívül pedig klasszikus ismeret, hogy a város tornyai a város prosperitását tükrözik. Ez kb 2000 éves szabály. Márpedig Budapest jelenleg nem prosperál. Nincs egy új valami a láthatáron, amit lehetne szimbolizálni.
Egyébként meg az egyiptomi piramisok építői a mezőgazdasági népesség volt, akiket így kötöttek le a Nílus áradása alatt. Az építés oka pedig az volt, hogy volt jelentésük a kultúrában. A mai kultúrában egy üres toronynak nincs pozitív jelentése, és nem is olyan épületeket építünk, amiket magukra lehet hagyni 6000 évre (-> fenntartási költség)
Blista
2014.01.30 03:47:26
Urbanista
Napi képpár: Fővám tér 1905-ben és 2012-ben. Azért nem igaz, hogy minden jobb volt régen
2013.11.03 14:13:54
Legalábbis nem lett rosszabb. (gif: grofjardanhazy.tumblr.com)
..
Urbanista
Egykori műemlékeket* bontana az állam a Margit körúton. Indulj az ötletpályázaton és tegyél ellene! - vendégposzt. FRISSÍTVE!
2014.01.24 09:45:49
Illusztráció: Google Earth
A Margit körúton nagy fejlesztéseket terveznek. Jó hír, hogy nem Mammut 3 épül az egykori minisztériumi épület helyére, az viszont sokaknak nem tetszik, hogy egy műemlék* iparcsarnok is áldozatául eshet az átalakításnak. A témát…..
Blista
2014.01.24 14:10:38
@m0rk: "Alapvetoen a Ganz muvek epuletei ugyan izolaltak, de mivel a varos egesz teruleten megtalalhatok, igy egy fontos elemet jelentik a varoskepnek, rendszert alkotnak"
Mi az hogy "rendszert alkot" Ez miben nyilvánul meg, illetve ebből mi következik?
Egyébként nekem az a véleményem, hogy ezt a területet nem külön kellene kezelni, mert itt jó eséllyel kialakulhatna a Széna tértől egészen a Marczibányi tér északi oldalán lévő volt lőtérig, vagy még azt is hozzávéve egy 3-4 háztömb méretű park. A környék valószínűleg annak örülne a legjobban, ha nem olyan lenne, mint a Millenáris, hogy az épültek közé van beszorítva egy minimális nem igazán parkos közösségi tér. Ezzel együtt viszont egy nagy épület jelenléte nem feltétlenül zárja ki hogy a környék hihetetlenül parkos legyen
Kedvenc példám:
mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/7500549.jpg
(akkor sokkal jobban be van nőve növénnyel, akkor nagyon jó)
Mi az hogy "rendszert alkot" Ez miben nyilvánul meg, illetve ebből mi következik?
Egyébként nekem az a véleményem, hogy ezt a területet nem külön kellene kezelni, mert itt jó eséllyel kialakulhatna a Széna tértől egészen a Marczibányi tér északi oldalán lévő volt lőtérig, vagy még azt is hozzávéve egy 3-4 háztömb méretű park. A környék valószínűleg annak örülne a legjobban, ha nem olyan lenne, mint a Millenáris, hogy az épültek közé van beszorítva egy minimális nem igazán parkos közösségi tér. Ezzel együtt viszont egy nagy épület jelenléte nem feltétlenül zárja ki hogy a környék hihetetlenül parkos legyen
Kedvenc példám:
mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/7500549.jpg
(akkor sokkal jobban be van nőve növénnyel, akkor nagyon jó)
Blista
2014.01.24 14:11:56
@jaty: ha egy épület értkét a vakolat állapotában mérnénk, akkor már nem lenne Budapest.
Urbanista
Mikor lehet büntetlenül elütni egy kerékpárost? Top 10 KRESZ-módosítási javaslatotok
2014.01.05 16:10:26
Fotó: indafoto.hu/csipcsup
Talán a budapesti mecset terve óta nem jött annyi vitatkozó komment egy Urbanista-poszthoz, mint a legutóbbi nap kérdéséhez, mely így szólt: mit változtatnál a KRESZ-ben 2014-ben? Mivel történetesen betegen fekszem itthon napok óta, nem volt jobb…..
Urbanista
Mégsem hibás Tiszavasvár neve a 4-es metróban. Vagy ha igen, akkor az egy több száz éves hiba!
2013.12.11 12:43:13
Fotó: BKK
Néhány napja a Szerencsi Válasz nyomán az Urbanistán is megjelent, hogy hibásan írták az egyik település nevét a Rákóczi téri metrómegállón, ráadásul öles betűkkel, betonba. Nos mint kiderült, tévedtünk: nem Tiszavasvári nevének végéről maradt le az i betű,…..
Blista
2014.01.21 22:59:00
@bloggerman77: Egyébként Balatonkenese is a kanizsák közé tartozik.
A négyes metró megállóin dolgozó cégek dobták össze ezt a kis promóvideót a mozaikburkolatokról. Kifejezetten érdekes lett, pedig az ilyen cégvezetőket megszólaltató PR-film amúgy a világ legunalmasabb műfaja. Itt viszont baromi izgalmas maga a téma, szóval nem nagyon lehetett…..
Urbanista
Mióta New York az USA legnagyobb városa? Na és mi volt előtte a legnépesebb?
2014.01.21 14:31:02
Remek diagrammot állított össze a Peakbagger: végivette a legnépesebb amerikai városok 20-as toplistáját évtizedenként ábrázolva a változást. A lista 1790-től indul, de a honlapon érdemes böngészni a korábbi adatokat is, mert egy top 4-es lista már 1680-ból is van:
1.Boston…..
A tavalyi év egyik legfontosabb témája a Hercegprímás utcai épület bontása volt (bekerült 2012 legnagyobb vihart kavart, legolvasottabb, és legtöbbször megosztott posztjainak toplistájára is). Zsuppán András cikksorozatban követte végig a Heti Válaszon a történetet. A…..
Ezen a terven is a fehér színé a központi szerep. (Mondtam, hogy szeretem! :))) Ezüst sáv fut végig a tetőn és egy kis "cirmiséget" (V43 3...) is vittem a dizájnba. Ennél a változatnál a legerőteljesebben az oldalsó csík érvényesül! A hagyományokhoz híven a gép…..
Das színterv! Az alábbi rajzok nem megszokottak lesznek mert az egyiket egyáltalán nem.A másikat meg csak részben készítettem én. Mindkettő a MÁV megrendelésére készült.A felső egy színterv az akkor még beszerzés alatt álló Stadler motorvonatokhoz.Egy nagyon jó…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz