Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ggraor

0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A szerző újságíró, az Index.hu munkatársa   A pénzügyminiszterek tanácsa január 24-én jóváhagyta, hogy a Bizottság kezdje el tervezgetni, hogyan büntessék meg Magyarországot a stabilitási és növekedési egyezmény notórius megszegéséért. A szankció a kohéziós…..
ggraor 2012.01.30 11:45:20
Szerintem meg ezt sem kéne szem elől téveszteni:
www.penzvilag.info/mikor-dol-be-az-euro/

az egész jelenlegi pénzrendszer ideologikus, öngyilkos, felszámolja a természetet. Az egészet kéne megváltoztatni leghamarabb.
 Kedves Feri! Azért használom ezt a talán indokolatlanul közvetlen megszólító formulát, mert egyszerű – mint ahogy levelem mondanivalója is rendkívül egyszerű.Az elmúlt napokban tovább folyt az az értelmetlen küzdelem, amely az MSZP megszerzéséért tart már egy…..
ggraor 2011.07.04 15:47:40
@József István:
Igen, nekem is ez nem stimmel ebben a szövegben, Fletó ugyanolyan része az MSZP-nek, mint a többiek.
törökgáborelemez 355. Na dnye 2011.04.28 21:02:00
Ma pontosan hét darab levelet kaptam, amelyben – különböző stílusban – arra szólítanak fel a kedves olvasók, hogy fejezzem be a gyáva hallgatást, és írjak végre valamit a gyöngyöspatai eseményekről. Tényleg tudatosan nem akartam írni az ügyről, de más okból: a…..
ggraor 2011.04.29 10:04:16
Szerintem a munka hiány a fő ok. Munka pedig azért nincs, mert a gépekről a (politikai által nem szívesen piszkált) mítosz értelmében azt gondoljuk, hogy olcsóbban (www.matud.iif.hu/08maj/10.html) oldanak meg feladatokat és ezért mindent automatizálunk.
Bizonyos költségeket nem számítanak bele gépek a működésébe. Mert nem szokás. Majd az állam kifizeti az áramtermelésből fakadó káros következményeket: a klímaváltozás következményeinek semlegesítését, Fukusimát- pár fillér.
A gépek haszna magánkézbe viszi a tőkét (ezért a gépek nem csak az adott munkafolyamatot oldják meg, hanem a társadalmi különbségek növelését/fenntartását is), s az így meggazdagodott emberek pénzükkel elég hatékonyan tartják fenn azt a vélekedést (hogy végtelenül fejlődünk, és végül mindenki olyan gazdag lesz mint ma a leggazdagabbak, csak iparkodnunk kell, s a minket is fenntartó természeti dimenziók nem lényegesek), ami a nekik tetsző állapotot tartja fenn, míg az általuk okozott szennyezést, és társadalmi problémákat (pl. munkanélküliségből fakadó feszültségeket) az államnak kell semlegesítenie.
Az ilyen események (patai) sokasodása és a kiszipolyozottsága miatt nekünk egyre kevesebb forrást szolgáltató természet fogja egyre inkább nehezíteni e civilizáció működését. Az ilyen mérvű elkeseredettség, amikor annyira nincs meló, hogy rabolni kell (s persze ezt azért pár generáció alatt meg lehet szokni, valóban), és amikor egymásnak esnek emberek olyan alapon, hogy ki milyen bőrű, vagy a fiatal munkavállalók utálják az öreg munkavállalókat és viszont rávilágít, hogy ez a társadalmi/gazdasági berendezkedés önveszélyes (mert vékonyítja a termőtalajt, megváltoztatja a klímát, és a gazdag szegény közötti különbség mértéke olyan mértékű lesz, hogy lassan jönnek és megesznek bennünket gazdagabbakat, mert a reklám, főként a tévé bizony ugyanazt az értékrendet ülteti a legcsóróbban is: csak akkor vagy normális, ha gyönyörű autód, plazmatévéd és tabletted van [csak ezekkel lehetsz boldog bébi, gürcölj, zabáld, pusztulj]).
A cigányság az ipari forradalom előtt sokkal integráltabb része volt a magyar társadalomnak. Az ipari forradalom először őket tette feleslegessé (a patai rendőri kiszállás, a sebesülések stb. költségét hozzá kellene adni ahhoz a (ipari cserép, ipari kád) gyártási költséghez, ami néhány generációval ezelőtt olyan olcsónak tűnt és piacképtelenné tette a cigók által előállított cserepet, fából faragott kádat. Akkor rövid távon olcsóbb volt nekünk is, most meg fizetjük a járulékos költségeket.
De ez nem csak a romáknak lesz szar, az információs forradalom a társadalom többi tagját is egyre inkább szoftverekkel helyettesíthetővé teszi. Minket is meg fog b@szni a rendszer, ilyen módon is. Japánban vannak már robot pincérek, masszírozó gépeket is lehet kapni. Ha valakit kivált egy gép, akkor neki új munkát kell találni, ehhez néha átképzésre is szükség van. Viszont az ő korábbi munkájának környezetterhe az ő munkaviszonyának megszűntével nem szűnik meg, és ha lesz új munkája, akkor ez új munka környezetterhe az előbbihez hozzáadódik, így egyre nagyobb a környezetterhelés.
Egyébként én is szoktam félni az utcai rablástól, bár engem eddig csak egy szőke magyar drogos srác rabolt ki, hogy javulna meg, de a rablóknál sokkal jobban utálom azokat az öltönyös gecókat, akik nem az utcán érik el, hogy kevesebb legyen neked, meg nekem.
Az alulképzett politikusok ezeket a fennkölt dolgokat viszont sajnos nem értik. Csak én, meg azok, akiket én szeretek. A többiek mind elmaradottak, lineáris nekik az agyuk. ;-)
ggraor 2011.04.29 11:02:15
@ati27: az a legjobb, ha bennem a hiba, bár túl sok engem segítő érvet nem mondtál. Tudnál?
ggraor 2011.04.29 12:23:35
@ati27: Igen, hát te a látható hasznokról beszélsz, én meg a láthatatlan károkról.
Gyöngyöspata az egész beteg magyar nagypolitika puskaporos hordójává vált. A Jobbik által feldobott labdára az összes létező oldalról beindult a politikai katasztrófaturizmus. Az annyi mindenre kapóra jövő konfliktus következményeit pedig továbbra is azok szenvedik meg, akik…..
ggraor 2011.04.28 12:12:42
@Zabalint:
heló.
Japánban vannak már robot pincérek, masszírozó gépeket is lehet kapni.
Abban teljesen egyetértek veled, és köszönöm kiegészítésed, hogy nem a gépekkel van a baj, azok csak eszközei egy rossz rendszernek.
ggraor 2011.04.28 12:17:33
@Zabalint: A gép sok esetben csak olcsóbbnak tűnik, de nem az. Pont azért, amit leírtam, mert bizonyos költségeket nem számítanak bele a működésébe. Mert nem szokás. Majd az állam kifizeti az áramtermelésből fakadó következményeket: a klímaváltozás következményeinek semlegesítését, Fukusima. Ezek nagyon kemény visszahatások. S közben nem is annyira munkában kéne gondolkodni, hanem valami biztonságos és jó társadalomban, ahol nem kell ennyit dolgozni. :-)
ggraor 2011.04.28 12:24:11
@Joe84: Szevasz. Mindenki, aki feleslegesnek érzi magát egy társadalomban, szenved. Ha az a munkanélküli nem cigány magában csendben őrlődik, vagy az alkoholizmust mint lassú öngyilkosságot választja, esetleg a feleségét, gyerekét, kutyáját kínozza, az is gond, csak megszokottabb, és másoknak kevésbé árt.
A cigányok régebb óta szívnak ezzel a kérdéssel, pl. anno kimaradtak a földosztásokból, mint írtam az ipari forradalom először őket tette lecserélhetővé: nem kellett az általuk gyártott cserép, nem kellett az általuk faragott fakád, jött helyette műanyag.
Másrészt nem minden cigány ragadtatja magát ilyen brutális dolgokra. Vannak akik próbálkoznak, róluk kevesebbet hallani, mert ők nem érdekesek. Pl.
www.autonomia.hu/hu/tortenetek/mera
 A győztesekről Ismer a politológia egy olyan játszmát, aminek a végén egy „win-win” helyzet alakul ki, azaz mindenki győz, nyer. Szerintem, ha kicsit átgondolnánk a CO₂-kibocsátással kapcsolatos tényeket, akár egy ilyen játszmát is játszhatna az…..
Amikor terveztük Darvastóthtal a sétát, akkor a - Telelift rendszer mellett - a raktár merült fel először mint potenciális és érdekes célpont, így a 12 szintes - a palota udvarára épült - épület is külön bejegyzést kap.A raktárat a palota belső udvarára építették, mostanra…..
Pilu Imáitok első sora 2008.10.02 14:52:00
 Kedves neolib barátaim! Olyan régen hallottam felőletek! Mi van veletek, jól vagytok? Csak azért érdeklődöm, mert kedvem támadt ismét egy jót vitatkozni veletek, egy sör felett, ahogy szoktuk! Tudjátok, a szokásos – általam unásig emlegetett - témáról: a piac…..
"Ne rejtsük véka alá, hogy vannak, akik életmódszerűen űzik a rágalmazást" - virít Kovács Zoltán kommunikációs államtitkár nyilatkozata a Magyar Hírlap címlapján. Mert meg kell magyarázni, mitől ilyen ellenséges velük a sajtó. És az ember, aki kritizálta eleget a…..
ggraor 2011.01.11 11:54:16
A balosok egy része azt hiszi, hogy mert nem öltözik nácinak, már semmi előítélet nem munkál benne és nem alkalmaz kettős mércét sem soha. Pedig.
Én olyan kritikát szeretnék, ami jóhiszemű, amikor nem tud biztosat, nem a legnegatívabb hipotézissel áll elő, mert annak már sok esetben tök romboló hatása van minden olvasóra. Ehhez persze az kéne, ha a nagy liberalizmus nem azt jelentené, hogy mindenki mást lenézünk, hanem azt is, hogy a más gondolkodásúakat is komolyan vesszük, s pl. elgondolkodunk azon, hogy igen, ez a konzervatív máshogy látja, de vajon ő hogyan járul hozzá ahhoz, hogy jobb világ legyen? Hogy az én céljaim megvalósuljanak? Vagy elviselni a helyzetet, hogy most nem a MSZP van uralmon, s konstruktívan elgondolkodni azon, hogy hogy lehet a legjobbat kihozni ebből a helyzetből.
A pozitív kritika jobb eredménnyel járna, ha mondjuk egy választást megnyert kormánynak adnánk némi bizalmat, s olyan elnézőek lennénk vele, mint anno az MSZP-vel.
Csak egy példa, a Horn is kétharmados többséggel kormányzott, és ő viszont valóban egy diktatúra kiszolgálója volt korábban. Ez nem zavarta a magyar sajtót, sem a külföldit. Most sokan egész komolyan rettegnek, hogy itt milyen diktatúra lesz, holott ezek ilyen módon nem megalapozottak. Volt már kormányon a FIDESZ, senkit nem vittek el fekete autóval, most se fognak.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a FIDESZ tökéletes lenne, s azt sem, hogy mindenki becsületes. Aki bűnöző, azt kapják el, amit rosszul csinálnak azt írják meg, csak a jóhiszeműséget feltételezzék. Áh, még ez sem biztos, azért most már elküldöm. pápá
ggraor 2011.01.12 13:12:15
@Legelő Őse: Jól esik, hogy ilyen kulturáltan válaszoltál, még ha máshogy is látod. Kösz.
w Tisztelt ING csoport! 2010.12.01 07:09:00
Évtizedes kapcsolatunk során sosem kételkedtem abban, hogy megtakarításaim az Önök nyugdíjpénztárában biztonságban vannak. Biztos voltam benne, hogy ha netalán betéved valamelyik fiókjukba holmi ittas paraszt a gereblyével handabandázni, a pénzem attól még nincs veszélyben, és…..
ggraor 2010.12.02 12:00:18
Az alábbiakkal nem a kormányt akarom védeni, de Tótavé érvelése szerintem nagyon káros. Ha megengeded megosztanám, veled, hogy miért gondolom így:

Nekem nem tetszik ez a szöveg, mert csak a magántulajdonról beszél, arról kevésbé, hogy a jelen társadalmi rend szerint korábban sosemvolt társadalmi egyenlőtlenségek és egyre romló környezetállapot pont a pénzügyi berendezkedésünk miatt léteznek és nem említi meg, hogy a jelenlegi "pénzügyi racionalitás" (mások ezt tőkeérdeknek mondják) az, ami ezt egyre fokozza.

Tótavé jövőjét illetően: amikor nyugdíjba megy, azért jut majd neki kevés pénz, mert a jelenlegi gazdasági racionalitás bizonyos költségeket nem számít fel. A bankoknak például pont azért van több pénze, mert a negatív externáliák léteznek (bizonyos költségektől eltekintünk, nem számítjuk fel őket). Tehát a haszon náluk és az ő betéteseiknél jelentkezik, míg azoknak a fejlesztéseknek, befektetéseknek a költségeinek egy jó része, amelyekből a bankok, nyugdíjalapok bevétele származik, költségként nem a bankoknál jelentkezik, hanem a társadalom egésze, esetleg később, esetleg más országban kénytelen azt megfizetni. Korten példájával: ha egy gyári munkás, saját gyárának részvényéből vásárol, akkor részvényesként abban lesz érdekelt, hogy őt automatizálják, és kirúgják, hiszen úgy olcsóbbá válik a termelés, hatékonyabb lesz a gyártás, nő a részvény értéke. Ebből is látszik, hogy nem a bankok gonoszak, hanem a rendszer irracionális. A gépi munkát azért hisszük olcsóbbnak, mert az esetenként gyorsabb, pontosabb termelékenység a gyárnál előnyként jelentkezik, míg az emiatt keletkező környezetterhelés, a kirúgott munkás átképzésének, segélyezésének, esetleges elkeseredettsége miatti bűnözés költsége nem a gyárnál jelentkezik, hanem ezt a társadalom egésze kénytelen semlegesíteni, megfizetni.
Vagy például, minden banknak van úgynevezett arbitrázs csoportja. Ezeknek az a foglalkozásuk, hogy a valutaárfolyam ingadozásokat figyelve pénzváltásokat végeznek és így realizálnak hasznot. Az ilyen módon képződött haszonról az a közmegegyezés, hogy nem hiányzik sehonnan, tehát a Semmiből teremtették ezek az ügyes fickók, holott az igazság az, hogy valamely államnak kell megfizetnie azt a különbözetet, amit ők bevételeznek. Sok társadalom nyögött már nagyokat az ilyen manipulációk miatt, mégis legális, holott ebben a folyamatban munkavégzés nem történik, senki nem kap cserébe semmit, csak kifosztják az országát, hogy így mondjam: a bankok. A Tobin nevű közgazdász már javasolt egy megoldást erre, a Tobin adót, ami a reál gazdaságot nem hátráltatja, de ezt a spekulatívat gátolja, nem szavazták meg, azért nem, mert a magánérdek, az egyéni gazdagodás ilyen lehetősége a közmegegyezés (vagy csak a hatalmon levők megegyezése?) szerint fontosabb, mint a közjó.
Nos többek között ezért sincs elég nyugdíj sem. Ezért van az, hogy egyre több környezeti kár van, miközben a gazdaság pörög. Ezért társadalomellenes Tótavé, mert az egyenlőtlenség fenntartását, az önzés korlátozhatatlanságát és a társadalmi szolidaritást figyelmen kívül hagyó magántulajdon felhalmozást, egy fenntarthatatlan, azaz önpusztító berendezkedést véd. Csak nem tudom ebben mi a baloldali?
A kapitalizmusért olyan szinten nem kell aggódni, ahogy Tótavé teszi. Azért nyílt annyira szét a szociális olló, és azért pusztulnak ki fajok ezrei, mert a kapitalizmus olyan jó érdekérvényesítő. A kapitalizmusért azért kéne aggódni, mert feléli a saját létalapjait, mert csak úgy tud fennmaradni, ha végtelenül növekszik, csakhogy a fizikai felszín, ahol élünk, véges. A nyersanyagok, a hely, a talaj, az elszennyezhető vizek, az energiaforrások végesek. Ezért a kapitalizmus is véges. Utána nagy buli lesz, emberevéssel.
(fotó: MTI) Eddig több halálos áldozatot követelt az ajkai vörösiszap-tárolónál bekövetkezett gátszakadás. Miért kell egy ilyen méretű, ennyi emberáldozatot követelő, ekkora és ilyen hosszú távú környezeti kárt okozó katasztrófa ahhoz, hogy a kormány felébredjen? A…..
Visszatérő téma, amit Anna felvet: van egy rakás bolt és gyorskajálda, ahol a nap végén megmaradnak egyébként ehető, az ideálisnál persze szárazabb vagy keményebb élelmiszerek. Sok helyen az ilyen árut megsemmisítik, pedig elvileg sokaknak segítene a nem 100 százalékos, de nem…..
Az utóbbi hat évben próbáltak az egyetemen bevezetni engem a kémia tudományába és a környezettannak nevezett bonyolult valamibe. A tanulás lényege – mint ahogy az ideális esetben lenni szokott – itt sem elsősorban a tényanyag elsajátításában merült ki (habár…..
A HUMUSZ által üzemeltetett Kukabúvár honlapon jelent meg a „Story of Stuff” című rövidfilm magyar fordítása, a linket egyik ismerősömtől kaptam. A film meglepően nagy visszhangot váltott ki belőlem. Előbb érdemes megtekinteni a a művet:  …..
ggraor 2010.05.07 18:40:06
Kedves Szerző!
Ezek szerintem akkor is apróságok, ahhoz képest, hogy a lényege igaz, és arról mélyen kussol, illetve nem tud a többség. Az államnak mindenképp több felelőssége kéne legyen a társadalomért, mint amennyit jelenleg mutat. A lehetőségek biztosítása elég támadható: én mondjuk azt szeretném, hogy legyen lehetőségem tiszta levegőt belélegezni az Astorián. Na ez most kommmunista gondoskodás, vagy egy lehetőség biztosítása?
Ha egyetértessz a film céljaival, akkor inkább kritizáld pl. a multik, vagy a neolib politikai szereplők munkáját. Ott is találnál épp elég hibát, irracionalitást, szakmaiatlanságot, csak sajnos nem ott keresed, holott ők csak egy elbaszott mítoszt védenek, amiről mindenki tudja hogy behalt, csak bazi nehéz bevallani, ugyanis az egész életünket át kéne rendezni ennek nyomán. :-(

kornyklub.jand.info/Cikkek/Forditasok/a-koernyezeti-ketsegbeesettseg-feldolgozasa.html

Persze hogy nem a csúnya multik a főgonoszok önmagukban, de mégis egy érthető szimbolum, és ha mondjuk összeveted azzal, hogy a sarki fűszeres tönkre van téve, holott míg működött hozzájárult az utca szociális hálójához, általad jobban ellenőrízhető, számonkérhető volt, mint a helyén épülő szupermarket sokkal kevésbé. S persze ez is bonyolultabb. De annak a szakmaiságáról mit gondolsz, hogy ha egy gyári munkás vesz részvényt a saját gyárából, akkor részvényesként abban lesz érdekelt, hogy őt gépekkel helyettesítsék? áh, nyugodtan viseld el, hogy ilyen szar korba születtél, és tessék jó oldalon küzdeni, ne azt írd meg itt hogy ezt nem szabad oktatási célra használni, hanem nézd meg rendesen az eredeti szöveget és az abban levő hibákra egy udvarias levélben hívd fel a készítők figyelmét. Ekkor tennél valamit, ennek lenne értelme, ekkor segítenél.
Bevezetés Az élőlények természetes viselkedésük során az erőforrások minél nagyobb hányadát igyekeznek megszerezni. Ez versenyhelyzetet teremt az egyedek, illetve a fajok között, mely a természetes kiválogatódáshoz vezet, ami az evolúció egyik fontos hajtóereje. A természetes…..
  Cigányság. Ez a szó azonnali negatív reakciókat vált ki. Hogyan jutottunk odáig, hogy emberek százezrei élnek teljes esélytelenségben? Hogy bizonyos környékekre sötétedés után még a mentő sem szívesen megy? És legfőképp: mi a megoldás? Színvak esélyteremtő…..
ggraor 2010.04.05 15:07:24
Szerintem valami olyasmit kéne a cigányokkal együtt csinálni, amit Puskás Ferenc csinált Uszkán. Ez kicsit öko is, szocio is, önállóságra is nevel.
epiteszforum.hu/node/8619
www.naput.hu/hatarok-nelkul/az-uszkai-kiserlet
Egyébként Bancsók úr Mérán hasonlót csinál, gazdálkodó romák, kaptak egy kis földet és azt együtt, több család vonul ki, és műveli. Az Autonómia tud róluk. Voltam ott láttam- évekkel ezelőtt- azóta nem tudom mi lett velük...
www.autonomia.hu/index.jsp?id=34&main=53&akt=34&lang=hu
Ezt a két programot nagyon ajánlom az LMP figyelmébe!
Szép napot kívánunk, épp ott tartunk, hogy az LMP, a magyar zöld párt privatizálni akarja a BKV-t. Vagyis leépítené párezer fővel, hogy egy húsz fős iroda maradjon, ami majd versenyezteti az alvállalkozókat.   Az LMP a születése óta küzd az identitásnélküliséggel, és ez…..
w Egyél hódot! 2009.12.11 06:30:00
Pár hétre távolabb lép az ember a szalagcímektől, és mindjárt nevetségesnek és kicsinyesnek látszanak a belpolitika vagy akár az unió vitái, kampánylózungjai, hazugságai. Hiszen bazmeg elpusztul a Föld! A bálnák! A méhek! A káposztalepkék! Mert az ember disznó módra él,…..
ggraor 2009.12.11 14:02:51
Kedves Szerző!
Sok mindenben nem értek egyet! :-)
Az, hogy Gaia kinyírt már fajokat igaz, de a kihalás sebessége nem mindegy. Van a könyv kihaltak és túlélők címmel, amikor az a bazi nagy meteor becsűrődott Közép-Amerikába, akkor valóban elég sok faj feladta, de egyébként fajok folyamatosan jönnek létre és halnak ki. Mi épp csak a fajkihalás sebességét növeltük meg jócskán, újakat meg nem gyártunk.
A környezetvédelem egyenlő válság, mert nem lesz munkahely hipotézisre: Igen, ezért kellene a gondolkodási paradigmát megváltoztatni, az egész rendszert megváltozatni, mert ebben a közgazdaságtni paradigmában valóban ellentétbe kerül a környezeti és szociális érdek. JElenleg a jó gazdaság megteremtésén dolgozunk, ennek érdekében feláldozuk a jó társadalmat és a jó környezetet, s abban reménykedünk, majd ha elég gazdagok leszünk jut pénz környezetvédelemre, meg a gépesített munkahelyekről kiszorultak segélyezésére (ld. tittytainment). E helyett a jó társadalomnak kéne a célnak lennie, melynek eszköze a gazdaság és feltétele a természet. (Ld. Gyulai Iván)
DE: ma mindenki kötelező növekedésről beszél, holott száz éve erről senki nem hallott. Mill a stacionárius gazdaság képét vázolta pl., ahol anyagiakban már nem, csak szellemiekben növekedünk/fejlődünk.
A tartós használat és javíthatóság valóban jobb, mint az újrahasznosítás.
Én a magam részéről lelketlennek éreznék egy olyan világot, ahol mi gyártjuk le újra a bálnákat,amelyeknek több zsírja lenne, hogy mi elautózhassuk. Szerintem ez kicsit arrogáns, ami túl kockázatos ránk nézve is, értsd: a termelésből, fogyasztásból, jó környezetből kiszoruló emberek egyre inkább veszélyezetni fogják a fogyasztásban maradók egyre szűkűlő körét, ezt perse majd el lehet nevezni etnikai konfliktusnak.
Azzal sem értek egyet, hogy a kisember inkább felelős, mint a gonosz tőkések.
Utóbbiaknak több lehetőségük van az ő érdeküket szolgáló véleményüket hangoztatni, s sajnos ők is a több zsírt adó bálnágyártól várják a boldogságukat, s ennyiben rabok a tőkéjük ellenére is.

www.nfft.hu/nfft_jelentes/
www.ffek.hu/
tek.bke.hu/~kornel/zoldalap/jonas.pdf
Az előző rész tartalmából: a kétharmad igenis elérhető, sőt Pécsett el is lett érve, illetve a kétharmad nem egyenlő az atombombával, mert hasznosan is lehet forgatni. Mellesleg az atombombával is csodás dolgokat lehet megvalósítani, az egyik a gombafelhő, a másik meg a béke.…..