Adatok
kuroi inu
0 bejegyzést írt és 79 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
kuroi inu
2014.09.11 21:13:47
@W123qp:
Biztosan sok életet mentettek meg az NCAP tesztek nyomán eszközölt fejlesztések is, csak éppen kiderült, hogy nem a 60%-os átfedés a jellemző, mivel a sofőrök nem a dummyk higgadtságával várják a puszit, hanem keresik a menekülőutat, elrántják a kormányt.
Az IIHS a baleseti statisztikák szerint leggyakoribb 25%-os átfedést vizsgálja.
Nem meglepő, hogy a Volvo S60 szerepelt jól, mivel ők már a 140-esek korában is kiszálltak a „volvós” balesetekhez, felvásároltak rengeteg roncsot, amiket ízekre szedve szembesültek az elemek valódi(!) balesetkor elszenvedett elváltozásaival. Ahogy el is hangzott az Égéstérben: amikor a Volvót gúnyolták a renault-s fejesek, hogy egy plusz légzsák miatt egy csillaggal beelőzték őket az NCAP-n, annyi volt a válasz: Mi nem a labornak fejlesztünk!
A Volvók sárvédői, ajtólemezei, motoházfedele nem is konganak olyan üresbili-hangon, mint a legtöbb NCAP-huszár gyártmányé.
A teherviselő elemek egymás mellett való elcsúszása sajnos a való életben gyakori. Ha a gyártók nem csupán a teherviselő elemekre bíznák a mozgási energia elvezetését, akkor nem lett volna meglepi, meg leszakadó ajtók, megfejelt A-oszlopok.
A legalja az, hogy olyan kiegészítő csöveket csavaroznak fel a homlokfalra meg a hossznyúlványra, amik szuperül elvezetik a becsapódás erejét (persze csak min. féloldalas pofonnál), de a motorházfedél, a sárvédők nagyjából papírzsebkendőként gyűrődnek, szinte ellenállás nélkül, mert 60%-nál ez jobban teljesít, mint egy masszív lemezekkel burkolt, „van benne anyag” típusú autó.
Arra próbáltam utalni, hogy sok az életszerűtlen fejlesztés és, ha „valaki” közelít egy vizsgálattal a valósághoz, akkor kiderül, hogy nem is olyan biztonságos a biztonságos, vagy takarékos a takarékos.
Utóbbira volt szép példa, az az Insignia, aminek ötegész-valamennyit kellene városon kívüli ciklusban fogyasztania, Winkler egy kicsit lendületesebb stílusban, kanyargós úton 15 liter körüli fogyasztást mért.
Ettől persze van fejlődés, de adjuk meg a választás jogát és a tiszteletet azoknak is, akik keveset autóznak, nem akarnak egy lakás áráért egy értékvesztő használati tárgyat venni, izzócserével is szervizbe rohangálni, meg azoknak is, akiknek bolondbiztos, garanciális új autóra van szükségük, nem akarnak öreg dísztárgyakat pátyolgatni.
Biztosan sok életet mentettek meg az NCAP tesztek nyomán eszközölt fejlesztések is, csak éppen kiderült, hogy nem a 60%-os átfedés a jellemző, mivel a sofőrök nem a dummyk higgadtságával várják a puszit, hanem keresik a menekülőutat, elrántják a kormányt.
Az IIHS a baleseti statisztikák szerint leggyakoribb 25%-os átfedést vizsgálja.
Nem meglepő, hogy a Volvo S60 szerepelt jól, mivel ők már a 140-esek korában is kiszálltak a „volvós” balesetekhez, felvásároltak rengeteg roncsot, amiket ízekre szedve szembesültek az elemek valódi(!) balesetkor elszenvedett elváltozásaival. Ahogy el is hangzott az Égéstérben: amikor a Volvót gúnyolták a renault-s fejesek, hogy egy plusz légzsák miatt egy csillaggal beelőzték őket az NCAP-n, annyi volt a válasz: Mi nem a labornak fejlesztünk!
A Volvók sárvédői, ajtólemezei, motoházfedele nem is konganak olyan üresbili-hangon, mint a legtöbb NCAP-huszár gyártmányé.
A teherviselő elemek egymás mellett való elcsúszása sajnos a való életben gyakori. Ha a gyártók nem csupán a teherviselő elemekre bíznák a mozgási energia elvezetését, akkor nem lett volna meglepi, meg leszakadó ajtók, megfejelt A-oszlopok.
A legalja az, hogy olyan kiegészítő csöveket csavaroznak fel a homlokfalra meg a hossznyúlványra, amik szuperül elvezetik a becsapódás erejét (persze csak min. féloldalas pofonnál), de a motorházfedél, a sárvédők nagyjából papírzsebkendőként gyűrődnek, szinte ellenállás nélkül, mert 60%-nál ez jobban teljesít, mint egy masszív lemezekkel burkolt, „van benne anyag” típusú autó.
Arra próbáltam utalni, hogy sok az életszerűtlen fejlesztés és, ha „valaki” közelít egy vizsgálattal a valósághoz, akkor kiderül, hogy nem is olyan biztonságos a biztonságos, vagy takarékos a takarékos.
Utóbbira volt szép példa, az az Insignia, aminek ötegész-valamennyit kellene városon kívüli ciklusban fogyasztania, Winkler egy kicsit lendületesebb stílusban, kanyargós úton 15 liter körüli fogyasztást mért.
Ettől persze van fejlődés, de adjuk meg a választás jogát és a tiszteletet azoknak is, akik keveset autóznak, nem akarnak egy lakás áráért egy értékvesztő használati tárgyat venni, izzócserével is szervizbe rohangálni, meg azoknak is, akiknek bolondbiztos, garanciális új autóra van szükségük, nem akarnak öreg dísztárgyakat pátyolgatni.
kuroi inu
2014.09.11 21:20:18
@Gyurma73: köszi a tippet :)
Tényleg jó hírük van, mint a korai, faék és olcsó japánoknak.
…bár egyik kollégám egy Kiával kínlódik. Majd megkérdezem, hány éves a gép.
Tényleg jó hírük van, mint a korai, faék és olcsó japánoknak.
…bár egyik kollégám egy Kiával kínlódik. Majd megkérdezem, hány éves a gép.
Összecsapnak a katalógusadatok a valósággal, kicsi turbómotorok a kétliteres szívóval: melyik benzines fogyaszt kevesebbet?
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Jelentkezzen az, aki nem örülne annak, ha akár pár tucat sör után is kocsiba ülhetne, mert az autója hazavinné. Na ugye.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
kuroi inu
2013.09.19 00:29:28
@Kara kán: egy okkal több, hogy pályán az autó vezessen...
Egy kereskedő, aki nem ad el rossz autót. Egy tréfás Golf, ami naponta csak egy percig rossz. Egy elhúzódó hibakeresés, amitől égnek áll a technikus haja. Egy próbaidős, aki vizsgamunkát végez.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
kuroi inu
2013.08.23 20:49:11
@visszakettopadlogaz: úgy van!
Mivel az autók (is) idó előtt széthullanak, sokkal többet lehet eladni belőlük, a gyártásuk pedig kb. annyi széndioxidot termel mint 7 évnyi autózás (átlagos user+autó).
Az ipari termelés a fő üvegházgáz generátor, nem az autózás.
Persze nagyon keserves világ lenne, ha egyik napról a másikra a tartós fogyasztási cikkek valóban tartóssá válnának. A nyugati gazdaság és a fenntartható fejlődés nevű kreténség egyik alappillére a tervezett avultatás. Mindenki észrevenné, a keresletcsökkenést, egyes ágazatok nagyjából meg is szűnnének, egy halom munkahellyel együtt.
Érdekes lenne tudni, hogy mit gondol erről egy energetikusok, ökológusok, szociológusok és gazdasági szakik krémjéből összeállított csapat. Lassan, fokozatosan vissza tudnánk-e állni egy valóban fenntartható fogyasztásra?
Mivel az autók (is) idó előtt széthullanak, sokkal többet lehet eladni belőlük, a gyártásuk pedig kb. annyi széndioxidot termel mint 7 évnyi autózás (átlagos user+autó).
Az ipari termelés a fő üvegházgáz generátor, nem az autózás.
Persze nagyon keserves világ lenne, ha egyik napról a másikra a tartós fogyasztási cikkek valóban tartóssá válnának. A nyugati gazdaság és a fenntartható fejlődés nevű kreténség egyik alappillére a tervezett avultatás. Mindenki észrevenné, a keresletcsökkenést, egyes ágazatok nagyjából meg is szűnnének, egy halom munkahellyel együtt.
Érdekes lenne tudni, hogy mit gondol erről egy energetikusok, ökológusok, szociológusok és gazdasági szakik krémjéből összeállított csapat. Lassan, fokozatosan vissza tudnánk-e állni egy valóban fenntartható fogyasztásra?
kuroi inu
2013.08.23 21:19:49
@xm95, xm95.blog.hu: Gratulálok a szép teljesítményhez!
Nekem csak 21 év balesetmentes gyakorlatom van, de km-ben még a közelében sem járok ennek a szép számnak.
Ha jól érzem, hasonlóan gondolkodunk a passzív biztonságról.
Dr. Bilkeivel olvastam egy interjút, még friss jogsis koromban és ő is a nevelést tartaná fontosnak. Szerinte az sem szerencsés, ahogyan a hírekben közlik a balesetek „eredményét”: x db halott y db sérült, tehát túlélő. Csak éppen azt nem tudja meg a hírfogyasztó, hogy a szerencsés túlélők többségének szerencsésebb esetben emberi ábrazata nem lesz többé, rosszabb esetben magatehetetlenül fekszik egy kórházban még évekig, amíg a felfekféseiből származő komplikációk nem végeznek vele.
Egy 10 éve még orvostanhallgató sráccal beszélgettem erről. Ő dolgozott mentősként is, tőle tudom, hogy a kamerákat is csak alapos takarítás után engedik a baleset közelébe, mikor pl. a kisbusz utasait már kipiszkálták a kamion hűtőrácsából. Egyszerűen nem engedik, hogy kialakuljon az emberekben a határozott tudat, hogy rémísztően törékenyek vagyunk.
Nekem csak 21 év balesetmentes gyakorlatom van, de km-ben még a közelében sem járok ennek a szép számnak.
Ha jól érzem, hasonlóan gondolkodunk a passzív biztonságról.
Dr. Bilkeivel olvastam egy interjút, még friss jogsis koromban és ő is a nevelést tartaná fontosnak. Szerinte az sem szerencsés, ahogyan a hírekben közlik a balesetek „eredményét”: x db halott y db sérült, tehát túlélő. Csak éppen azt nem tudja meg a hírfogyasztó, hogy a szerencsés túlélők többségének szerencsésebb esetben emberi ábrazata nem lesz többé, rosszabb esetben magatehetetlenül fekszik egy kórházban még évekig, amíg a felfekféseiből származő komplikációk nem végeznek vele.
Egy 10 éve még orvostanhallgató sráccal beszélgettem erről. Ő dolgozott mentősként is, tőle tudom, hogy a kamerákat is csak alapos takarítás után engedik a baleset közelébe, mikor pl. a kisbusz utasait már kipiszkálták a kamion hűtőrácsából. Egyszerűen nem engedik, hogy kialakuljon az emberekben a határozott tudat, hogy rémísztően törékenyek vagyunk.
kuroi inu
2013.08.23 21:42:09
@lcka: reménytelenül logikus...
Csak abban reménykedhetünk, hogy nem egyszerre szakad ránk minden, hanem apróbb pofonok segítenek visszavenni az arcunkból, ha már magunktól nem megy. Így is kegyetlenül fájdalmas lesz...
Csak abban reménykedhetünk, hogy nem egyszerre szakad ránk minden, hanem apróbb pofonok segítenek visszavenni az arcunkból, ha már magunktól nem megy. Így is kegyetlenül fájdalmas lesz...
Valahol érthető, hogy az ember egy gyönyörű ívű gyorshajtás sodró lendületét nem okvetlen akarja megtörni a szabályok követésével.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
kuroi inu
2013.05.08 16:04:30
@GG81: nincs logikai bukfenc! A rettegés forrása egy divatterepjáró. Egy 7 mázsás autót egy SUV akkor is összehajtogat, ha egy '79-es Suburban és egy Smart ütközik.
Ha utóbbi nem rogyik össze, akkor is úgy pattintja vissza a háromszor nehezebb fémhegy lendületdominanciája, hogy a benne ülők szörnyethalnak a lassulástól.
Van persze, amikor számít a sok fejlesztés. Érdemes megnézni a legnagyobb video-megosztón, hogy gyűri össze a 2009-es Chevy Malibu az '59-es Bel Airt. Ebben az esetben, a kategóriák felhízlalása miatt a két Chevy nagyjából egy súlycsoportba került, ahogyan az utolsó előtti generációs Fiesta és a Sierra összeütköztetéséből sem az derült ki számomra, hogy egy mai kiskategóriás autó biztonságosabb, mint egy régi felsőközép... a tömegük, ezáltal a lendületük közel azonos, a Fiesta tetőoszlopai pedig kétszer vastagabbak. Az aktív biztonsának a jó kilátás is része, de a mai „A”-oszlopok egy komplett óvodáscsoportot képesek kitakarni.
Ha utóbbi nem rogyik össze, akkor is úgy pattintja vissza a háromszor nehezebb fémhegy lendületdominanciája, hogy a benne ülők szörnyethalnak a lassulástól.
Van persze, amikor számít a sok fejlesztés. Érdemes megnézni a legnagyobb video-megosztón, hogy gyűri össze a 2009-es Chevy Malibu az '59-es Bel Airt. Ebben az esetben, a kategóriák felhízlalása miatt a két Chevy nagyjából egy súlycsoportba került, ahogyan az utolsó előtti generációs Fiesta és a Sierra összeütköztetéséből sem az derült ki számomra, hogy egy mai kiskategóriás autó biztonságosabb, mint egy régi felsőközép... a tömegük, ezáltal a lendületük közel azonos, a Fiesta tetőoszlopai pedig kétszer vastagabbak. Az aktív biztonsának a jó kilátás is része, de a mai „A”-oszlopok egy komplett óvodáscsoportot képesek kitakarni.
kuroi inu
2013.05.08 17:22:47
A megbízhatóságról, elromlásról, öregautó-fóbiásoknak:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/05/07/budapest-ulanbator_egy_45_eves_opellel/
Nem kicsinyítve a főhős emberfeletti képességeit, próbálja meg ezt bárki egy mai (nem japán terepjáróval) autóval utánacsinálni! Az ő választása sem véletlenül esett a Rekordra. Lehet, hogy nem olvastam figyelmesen, de a motor feltételezésem szerint N-es, tehát olyan oktánszámű löttyökkel is elmegy, amivel egy mai járgány egy métert sem tudna megtenni, kopogásérzékelő ide vagy oda.
A legtöbb mai autót a gazdasági totálkárt jelentő költségeken - és az út szélén sehogyan sem - javítható elektronika fogja bontóba küldeni. Ehhez jön még a brutálkemény rugózás, ami ilyen extrém körülmények között hipersebességűre gyorsitja a leépülést (kasztnira szerelt berendezések, elektromos panelek, burkolatok, szenzorok), nem beszélve a ropivékony stab'pálcákról, lengőkarokról, amik még a pesti terep tesztpályát sem tolerálják, nemhogy az aszfaltot sosem látott, öklömnyi kövekkel borított utakat.
A Ladával való példálózás is marha unalmas már. Ne hasonlítgassuk a kopott gyártósoron, anyagában szennyezett, nyúlós acélból, már '64-ben elavult, kóválygós, érzéketlen kormányművel készült, 30-40000 km után csattogósra hézagosodó erőátvitelű csak szoc. hiánygazdaságban életképes valamit (nyugatra másik gyárosoron készültek a Ladák) például egy C Rekordhoz, MK1-es Granadához, Rover P6-hoz vagy akár Volvo Amazonhoz.
DE! Még egy Ladával is nyugodtabban vállalnék egy civilizáción kívüli túrát, mint egy új kocsival.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/05/07/budapest-ulanbator_egy_45_eves_opellel/
Nem kicsinyítve a főhős emberfeletti képességeit, próbálja meg ezt bárki egy mai (nem japán terepjáróval) autóval utánacsinálni! Az ő választása sem véletlenül esett a Rekordra. Lehet, hogy nem olvastam figyelmesen, de a motor feltételezésem szerint N-es, tehát olyan oktánszámű löttyökkel is elmegy, amivel egy mai járgány egy métert sem tudna megtenni, kopogásérzékelő ide vagy oda.
A legtöbb mai autót a gazdasági totálkárt jelentő költségeken - és az út szélén sehogyan sem - javítható elektronika fogja bontóba küldeni. Ehhez jön még a brutálkemény rugózás, ami ilyen extrém körülmények között hipersebességűre gyorsitja a leépülést (kasztnira szerelt berendezések, elektromos panelek, burkolatok, szenzorok), nem beszélve a ropivékony stab'pálcákról, lengőkarokról, amik még a pesti terep tesztpályát sem tolerálják, nemhogy az aszfaltot sosem látott, öklömnyi kövekkel borított utakat.
A Ladával való példálózás is marha unalmas már. Ne hasonlítgassuk a kopott gyártósoron, anyagában szennyezett, nyúlós acélból, már '64-ben elavult, kóválygós, érzéketlen kormányművel készült, 30-40000 km után csattogósra hézagosodó erőátvitelű csak szoc. hiánygazdaságban életképes valamit (nyugatra másik gyárosoron készültek a Ladák) például egy C Rekordhoz, MK1-es Granadához, Rover P6-hoz vagy akár Volvo Amazonhoz.
DE! Még egy Ladával is nyugodtabban vállalnék egy civilizáción kívüli túrát, mint egy új kocsival.
Húsz éve vezetek, azóta nem tudok rájönni, mi lehet annyira sürgős, hogy csakis egy magányos jármű előtti átrohanással oldható meg?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
kuroi inu
2013.05.03 11:38:15
@benemini: valóban! A gyalogos nem tehet róla, hogy kanyarodó autókat enged a lámpa a gyalogátkelőhelyre. Több megyeszékhelyen vezetek rendszeresen, de ilyen állatságot nagyon ritkán engednek meg maguknak a forgalomszervezők, balra kanyarodókat szinte sehol nem engednek a gyalogosokkal egyszerre, ez budapesticum.
A türelmetlenség itt is láncreakciót szül, autósként sík ideg vagyok, hogy zöld jelzést kaptam, de már első-másodikként sem tudok áthajtani a kereszteződésen, mert szemből autók, vagy gyalogosok szintén zöldet kaptak (kissé leegyszerűsítve: minek a lámpa?), amin persze nem is idegeskednék, ha nem agyatlan dudálás jutna minden kereszteződésben ragadt autósnak, akár idióta módon begurult az álló kocsisor végére, akár elsőként sem tudott már kihajtani, mert 1-2 gyalogos sétálóutcának nézte a gyalogátkelőhelyet.
A türelmetlenség itt is láncreakciót szül, autósként sík ideg vagyok, hogy zöld jelzést kaptam, de már első-másodikként sem tudok áthajtani a kereszteződésen, mert szemből autók, vagy gyalogosok szintén zöldet kaptak (kissé leegyszerűsítve: minek a lámpa?), amin persze nem is idegeskednék, ha nem agyatlan dudálás jutna minden kereszteződésben ragadt autósnak, akár idióta módon begurult az álló kocsisor végére, akár elsőként sem tudott már kihajtani, mert 1-2 gyalogos sétálóutcának nézte a gyalogátkelőhelyet.
kuroi inu
2013.05.03 12:11:15
@közösperonos átszállás: ne rémíts! És tényleg...
Valószínűleg hiányosság, mert a jogalkotónak eszébe sem jutott olyan helyzet, hogy bármilyen jármű hosszában haladjon át egy gyalogátkelőhelyen. Most olvasom, hogy pár éve Kecskeméten az áttolás mellett kampányoltak, Békéscsabán ketékpározni tilos táblákat tettek az átkelőkhöz...
Bringásként pár hónapja utánanéztem a járdán való kerékpározásnak, mert egy időben nem tiltották (5 km/h, gyalogosok zavarása nélkül), ahol NEM volt kerékpárút, de jelenleg csak akkor szabad járdán kerékpározni, ha az úttest burkolata arra alkalmatlan. Tehát mit is keres a kerékpározó a járdán, így a gyalogátkelőhelyen?
Nyilván nem a kerékpárút vonalát folytató, összekötő, sárga téglalapokkal határolt sávra gondolok.
Mellesleg a bringások is megtehetnék, amit én kocogás közben: kereszteződéshez, átkelőhöz érve lassítsanak le gyalogos tempóra, a járdán egyébként is felelőtlenség gyorsabban tekerni. Egy kapualjból a járdára lépve senki sem köteles 25-30-cal érkező kerékpárosra számítani.
Valószínűleg hiányosság, mert a jogalkotónak eszébe sem jutott olyan helyzet, hogy bármilyen jármű hosszában haladjon át egy gyalogátkelőhelyen. Most olvasom, hogy pár éve Kecskeméten az áttolás mellett kampányoltak, Békéscsabán ketékpározni tilos táblákat tettek az átkelőkhöz...
Bringásként pár hónapja utánanéztem a járdán való kerékpározásnak, mert egy időben nem tiltották (5 km/h, gyalogosok zavarása nélkül), ahol NEM volt kerékpárút, de jelenleg csak akkor szabad járdán kerékpározni, ha az úttest burkolata arra alkalmatlan. Tehát mit is keres a kerékpározó a járdán, így a gyalogátkelőhelyen?
Nyilván nem a kerékpárút vonalát folytató, összekötő, sárga téglalapokkal határolt sávra gondolok.
Mellesleg a bringások is megtehetnék, amit én kocogás közben: kereszteződéshez, átkelőhöz érve lassítsanak le gyalogos tempóra, a járdán egyébként is felelőtlenség gyorsabban tekerni. Egy kapualjból a járdára lépve senki sem köteles 25-30-cal érkező kerékpárosra számítani.
kuroi inu
2013.05.03 12:35:46
@sas70: nagyon igaz! Én sem csípem, ha valaki mindig vétlen, de kéthavonta meg van törve az autója. A szabályok rendszere csak egy jó próbálkozás, arra, hogy ne kerüljün senki igazságtalan helyzetbe, vagy akár életveszélybe. Jószándék nélkül minden bokorba rendőr, minden műszerfalra fedélzeti kamera kell, de akivel megtörténik a tragédia, azt akkor sem vígasztalja, hogy ő csak egy apró szeplő egy szépen javuló statisztikán.
A legjobb, legkívánatosabb nőt is unja otthon valaki. Igen, azt a hamvas testű egyetemistát is, akit reggel bámult meg, ahogy az várta a buszt, ön pedig elképzelte, milyen jó lenne birtokon belül lenni.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Első sorban azért, mert meg bírod fizetni. Másrészt azért, hogy pár év múlva legyen elég használt azoknak, akik nem bírják.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete.
Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette és egy…..
Alig megy jobban, mint egy dízel Passat mégis vigyázzba állhat tőle mindenki. Kilencmillió alatt ajándék.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mármint az a hülye, akiket a trashblogok (update: sikerült) annyira szeretnek: a szánalmas, kelet-ázsiai hülye, aki a robogóján szállítja az egész családját, a bejárati ajtó keretét, vagy egy fejős kecskét. Én még nem tartok a kecskénél, de valószínűleg csak mert…..
Milyen olajat tegyek a nagy fordulatú motoromba? Majdnem mindegy, mert nem a fordulat számít. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
kuroi inu
2012.05.15 10:43:48
@Never: A fogyasztásban - a kuplungzár hiánya mellett - a régiek kevés fokozata is bűnös lehetett.
Egy bolygómű egységgel (napkerék-bolygókerék-koszorúkerék) két előre- és egy hátrameneti fokozatot lehet produkálni. Gondolom a helyigény miatt kettőnél többet ritkán szereltek egy házba (2-3-4 fokozat). Overdrive-ra csak a negyedik fokozat elterjedésétől volt lehetőség, addig meg a városoni kívüli fogyasztás magasabb volt a kéziválval szerelt példányokénál. (A városi még így is gyakran jobb volt, mint a kézi. Pl. Opel, 80-as évek)
Egy bolygómű egységgel (napkerék-bolygókerék-koszorúkerék) két előre- és egy hátrameneti fokozatot lehet produkálni. Gondolom a helyigény miatt kettőnél többet ritkán szereltek egy házba (2-3-4 fokozat). Overdrive-ra csak a negyedik fokozat elterjedésétől volt lehetőség, addig meg a városoni kívüli fogyasztás magasabb volt a kéziválval szerelt példányokénál. (A városi még így is gyakran jobb volt, mint a kézi. Pl. Opel, 80-as évek)
kuroi inu
2012.05.15 11:52:48
@geegee: Nem ennyire egyszerű a képlet.
Célszerű azt a sebességfokozatot választani, amelyikben a legkisebb gázadással tartható a sebesség.
A kis fordulat-nagy gáz nem csak a kopást fokozza, de a fogyasztás még nagyobb is lehet, mint, ha eggyel kisebb fokozatban, pl. városban kb 5-600-zal nagyobb fordulatszámot tartunk, de azt leheletgázzal.
Célszerű azt a sebességfokozatot választani, amelyikben a legkisebb gázadással tartható a sebesség.
A kis fordulat-nagy gáz nem csak a kopást fokozza, de a fogyasztás még nagyobb is lehet, mint, ha eggyel kisebb fokozatban, pl. városban kb 5-600-zal nagyobb fordulatszámot tartunk, de azt leheletgázzal.
Az amerikai izomautók feltámadása nem egy retrókamu: nem csak a formavilág stimmel, de a teljesítmény is.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
kuroi inu
2012.04.15 18:01:06
Bár sokunk fejében tökéletesen elhasználódott az Opel Calibra-jelenség, azért jó látni, hogy még mindig vannak srácok, akik képesek hónapokig agyalni azon, hogy miként lehetne közelebb hozni a kor egyik legjobb alaktényezőjű tömegautójának, és a mesés Ferrari Testarossának…..
Amikor megérkeztünk a Toyota Suprákkal zsúfolt standra, még nem gondoltuk, hogy hamarosan alapjaiban változik meg a véleményünk a Carstyling.hu Tuning Show-ról, és annak résztvevőiről. Mert hiába éreztük már negyedóra után, hogy a vaskeresztes Golfok, az agydaganatot okozó…..
Már régen kíváncsiak voltunk arra, hogyan hal meg egy villanyautó reális körülmények között, nem a laborban szépen kivéreztetve. Hirtelen beáll, mint a szög, vagy lassan, fogyasztót-fogyasztóra lekapcsolva kimúlik? Csik vállalkozott a tesztpilóta hálátlan szerepére. Íme.Mai…..
Vágd rá kapásból ha tudod: milyen szín ez? In Vino Veritas, tartja a közhely. A Vino klasszikus formájával valóban jól mutatna egy fürt szőlő mellett - még akkor is, ha 10-ből 9 embernek ez az idegesítő baromság jut eszébe. Nekem valamiért továbbtekeredik az agyam és nem tudom…..
Kedvenc mentségem: a BKV járathat okádék buszokat, mert hát annyi embert szállít. Ilyen alapon a nagy éttermek főzhetnének lejárt szavatosságú húsból, hiszen annyi embernek adnak enni, nem? Vélemények az azonos című írásunkról...
Az empátia azonban nem korlátozódhat a családosokra, kisgyermekesekre. Sokan szeretnének együttérezni, hiszen valamiben mindenki sorstársa valakinek. Ennek érdekében, és a közúti köznyugalom, az általános szeretet, békesség és megelégedettség érdekében javasolnék néhány…..
Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
A gond csak az, hogy ha – teszem azt – nem állnának ott és nem igazoltatnának, amit mi természetesen nettó basztatásként fogunk fel, nem szednék ki a mattrészeg, bekokózott Stohl Bucikat sem a forgalomból, akik aztán vígan kacsáznának fel-alá a városban,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
„Szép dolog a félkilós krómkilincs, csak ne feledjük, hogy egy mai autóból akkor is ajtót nyitva lépünk ki, amikor egy harmincévesből már csak kivágnak.”
Hamar el tetszettünk felejteni, hogy milyen szépen felsültek korunk NCAP-n jól teljesítő autói, az amerikai IIHS 25%-os átfedésű töréstesztjén. Egyedül Volvo S60 és az Acura TL (vagy talán TLX) tudta kielégítően megvédeni a „vezető” dummyt egy ilyen, egyébként közúton legjellemzőbb átfedésű csattanásnál.
A Malibu vs. Bel Air ütközés viszont remek példa, bár az ötvenes évek GM-jei hírhedten rosszul törtek, és még a korszak szerény biztonsági felszereltségével sem rendelkeztek, amit pedig a Ford már használt (pl. biztonsági öv).
Nagyon látványos még a Holden (Opel) Commodore 100%-os átfedésű falnak csapása. Könnyű rátalálni a neten, ez minden idők legpocsékabb törésteszt eredménye, bár a sebességet nem ismerem, a látvány mindenképp sokkoló. A Holden minőségét nem ismerem, de az azonos kasztnijú Rekord E-nek olyan vastag lemezből van mindene, hogy akkor sem horpadna be, ha sétálgatnánk rajta, de ez egy ütközésnél láthatóan többet árt, mint használ. Ennyit arról, hogy volt benne anyag… pedig tényleg volt, csak nem az utascellában.