Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Samba22

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Három és fél hónap után újra útra keltünk. A célpont kiválasztásánál természetesen a járványügyi helyzet és a beutazási szabályok voltak elsősorban mérvadóak. Egészen pontosan három kritérium volt: nagyon akarjunk oda menni, nullához konvergáljon a koronások száma az adott területen és lehessen is…..
Samba22 2020.07.06 23:32:59
@Fillér B. Gusztáv: melyik az a jóárasított kártya? Szokatlan, de ez most valahogy kimaradt nekem, úgyhogy megköszönöm, ha itt le tudod írni - ami a kommentben van, az már remélem, nem számít reklámnak és le lehet írni a termék nevét. Azóta nem jártam a Mastercard váróban, mióta ellőttem az utolsó Wizz-es lehetőségemet tavaly - és azért jó lenne néha beülni oda. Ha nem is a csodás cateringért, de azért csak egy kicsit nyugodtabb ott, mint odakint. Bár mióta COVID van, valószínűleg sehol sincs túl nagy tömeg és zsivaj a reptéren :(
Nem kérdés, hogy a koronajárvány miatt idén nyáron sokkal kevesebben utaznak majd mint tavaly, az előrejezések szerint inkább a negyedére zuhanhat össze az európai turizmus, mint a felére. De sok ország, illetve régió azon küzd, hogy valamit megmentsen a szezonból. Érthető módon a belföldi turizmust…..
Samba22 2020.05.10 21:53:45
Ez szép, hogy már el lehet lassan utazni, de talán itt lenne az ideje annak is, hogy arról is elkezdjünk beszélni, hogy haza is lehessen jönni. Két hét hatósági karanténnal megspékelve a nyaralást nem hiszem, hogy beindulhatna a külföldi turizmus. Miért nem lehet az, hogy a hazaérkezőket is teszteljék és akinek negatív a tesztje, az ne üljön otthon két hétig, hanem pörgethesse másnaptól újra a magyar GDP-t? Másrészt ez a hatósági karantén is egy nagy marhaság ebben a formában. Nyilván könnyű egy politikusnak az 500 m2-es budai villában kitalálni, hogy üljön otthon az ember két hétig, én is megoldanám egy megfelelőképp nagy villában ezt, de megnézném, ahogy ezek a politikusok egy kis lakásban ülve letöltik a karantént... Én szívesen bevállalnám még azt is, hogy nem találkozok senkivel két hétig hazaérkezés után, meg mivel nekem szerencsére lehet, így dolgozok otthonról, de hadd lehessen lemennem minden nap egy jót futni vagy bringázni vagy csak sétálni olyan helyre, ahol nincs tömeg. Nem jelent nagyobb veszélyt a társadalomra, ha én külföldi út kimegyek a lakásomból, maszkban és távolságot tartva, mint amekkora veszélyt jelent az egészségemre az, hogy két hétig be vagyok zárva egy kis lakásba mozgás nélkül. Jó lenne elgondolkodni ennek a hatósági karanténosdinak a jövőjén, és hogy mi az, aminek van is értelme. Kíváncsi lennék arra is, ha elmondaná a kedves operatív törzs, hogy vajon hány pozitív eset lett azokból, akiket eddig csuktak hatósági karanténba - van egy olyan érzésem, hogy a külföldről hazaérkezők semmivel sem jelentenek nagyobb fertőzésveszélyt, mint akármelyik ember, aki járt szupermarketben az elmúlt héten - mégse zárunk mindenkit két hét hatósági karanténba a nagybevásárlás után...
Samba22 2020.05.13 01:07:08
@szódabár: abszolút egyet értek, nyilván külföldről érkezett a vírus és a hozzászólásom is erről szólt, hogy a megfelelő arányt kellene megtalálni, tesztelni sokat, maszkviselést szorgalmazni, de nem teljesen ellehetetleníteni a külföldi utazásokat és 2 hétre sokszor indokolatlanul karanténba zárni embereket. Szerintem van az az ideális egyensúlyi helyzet, amikor tudjuk korlátozni a vírus terjedését és ehhez nem kell teljesen bezárkózni. Csak el kellene, hogy jöjjön az a korszak, amit a XVIII. században felvilágosodás címszó alatt egyszer már kitaláltak és annyi volt a lényege, hogy józan paraszti ésszel racionálisan kellene gondolkodni és cselekedni. Sajnos ez mostanában kevés ország politikusainak jön össze. Rengeteg a látszat és a reflexből jövő intézkedés, de kevés a jól átgondolt és megalapozott, valóban hatékonyan működő intézkedés.
Megint új szabály a Wizznél, de még a reptéren se tudnak róla, újra kész kupleráj. Nem vesződnek többet azzal, hogy a beszállításkor a kapunál szedegetik el az utasoktól a normál méretű kézipoggyászt, ehelyett azt már az utasfelvételi pultnál le kell adni. A kézipoggyászt már pár hónapja nem lehet…..
Amikor a MasterCard megnyitotta a reptéri burzsujváró kapuit a fapados horda előtt - vagyis nemcsak a prémiumkártyásokat, hanem a mezítlábas Wizz hitelkártyásokat is beengedték - várható volt, hogy nem kis számban tűnnek majd fel az ingyen kajára és vodkára éhező, szomjazó ócsójánosok.  Íme hogyan…..
A meghirdetett menetrend alapján igazi gyorsbusz indult a budapesti reptérről a belvárosba. Az útvonal kitűnő, felfűzi a pályaudvarokat is. A menetrend is zseniális, fél óránként jár. A valóság egy cseppet más, de a szolgáltatás valóban létezik, minibusszal. Sőt egy másik szolgáltató is belépett a…..
Samba22 2017.04.17 18:35:25
@nyünyüge: pontosan. Sőt nem ártana az sem, ha nem elsőajtóztatnának a 200E-n, az egy vicc a sok bőrönddel a csuklós buszon. Főleg hogy mostanában a BKK legtrébb és legszűkebb buszai, a van Hoolok szolgálják ki azt a járatot...
Brutálisan erős csapatot sikerült pályára küldeni a Katona októberi bemutatójában: Fullajtár Andrea, Kocsis Gergő és Hajduk Károly így együtt elég durva trió, és a az „eggyel” fiatalabb Tenki Réka-Mészáros Béla páros is igen jó nyomon jár. Nos, őket rendezte Gothár Péter, egy ötletesen…..
Samba22 2011.01.03 00:14:04
Szerintem pont az maradt ki ebből az előadásból, ami a lényege: Schimmelpfennig, és az ő zsenialitása, az ahogy hagyja a képzeletünket dolgozni, és nem rág mindent a szánkba. Schimmelpfennig olyan, mint a Bagossy rendezte Arab éjszaka volt jó pár éve a Madách Kamarában: "Hollywood boldogan etetné a szemünket, ámde mi a képzeletünkkel szakácskodunk".

Pont ennek a "szakácskodásnak" az élményétől foszt meg Gothár Péter rendezése. Túl sok és túl egyértelmű a díszlet és a jelmez, nem maradt hely a képzelőerőnknek.

Ha valaki van olyan szerencsés, és meg tudja nézni a bécsi Akademietheaterben a darab Schimmelpfennig-rendezte ős-változatát, az rögtön megérti, mi a különbség a bécsi és a budapesti előadás között, és miért nem működik az utóbbi.

Ezen a linken van egy kis videó, meg pár kép a bécsi előadásról:
www.burgtheater.at/Content.Node2/home/spielplan/event_detailansicht.at.php?eventid=1178431

Ha nem is ért valaki németül, rögtön látszik, hogy a színpad egy nagy fehér tér, nincs semmi díszlet, csak néhány jelzésértékű kellék. Ugyanez vonatkozik a jelmezekre is: míg például a bécsi előadásban Johann Adam Oest és Falk Rockstroh számára bőven elég mintegy attribútumként egy sál meg a gurulós bőrönd ahhoz, hogy zseniális színészi erővel eljátszák a stewardess-szerepet, addig a Katonában Hajduk Károly és Kocsis Gergely, akármennyire jól is játszanak, abban a rettenetes stewardess-kosztümben, ráadásul kisminkelve egyszerűen nem tudják elérni azt a hatást, amit osztrák kollégáik. És hangsúlyozom, nem azért, mert ők rosszabb színészek lennének.

A Gothár-rendezés túl egyértelmű, túl szájbarágós, és nem csak a megjelenésében, de dramaturgiájában is. Például pont a tücsök és a hangya (avagy a szétbaszott kínai szexrabszolga) története volt az, ami a legnagyobb csalódás volt számomra a budapesti előadásban. A Schimmelpfennig-rendezte változatban nem jelent meg a színpadon ilyen erősen ez a brutalitás, és sokkal hangsúlyosabb volt ennek a történetnek a tücsök és a hangya történeteként való bemutatása, mint a kiskereskedő-szexrabszolga-szál. Bécsben Schimmelpfennig sokkal inkább a nézők képzeletére bízta, hogy mit jelent számukra a tücsök és a hangya története, míg a Katonában Gothár nem hagyott gondolkodni, hanem kőkeményen megmutatta, hogy szerinte miről is szól ez az egész. Számomra, aki mindkét rendezést láttam, mégis az előbbi, a Schimmelpfennig-féle volt a meggyőzőbb és az erőteljesebb.

Úgyhogy a budapesti bemutató erősen felejthető, csak azt sajnálom, hogy ilyen jó színészeknek kell benne szenvedniük, és nem mutathatják meg, hogy igazából mennyire jók is ők, pedig maga a darab kifejezetten alkalmas lenne erre.

Aki arra jár, és tud németül, az viszont feltétlenül nézze meg a bécsi előadást, hatalmas élmény. És rögtön megvilágosodik az is, akinek nem állt össze a katonás darab, hogy hol is volt a hiba.
Samba22 2011.01.03 00:17:29
Szerintem pont az maradt ki ebből az előadásból, ami a lényege: Schimmelpfennig, és az ő zsenialitása, az ahogy hagyja a képzeletünket dolgozni, és nem rág mindent a szánkba. Schimmelpfennig olyan, mint a Bagossy rendezte Arab éjszaka volt jó pár éve a Madách Kamarában: "Hollywood boldogan etetné a szemünket, ámde mi a képzeletünkkel szakácskodunk".

Pont ennek a "szakácskodásnak" az élményétől foszt meg Gothár Péter rendezése. Túl sok és túl egyértelmű a díszlet és a jelmez, nem maradt hely a képzelőerőnknek.

Ha valaki van olyan szerencsés, és meg tudja nézni a bécsi Akademietheaterben a darab Schimmelpfennig-rendezte ős-változatát, az rögtön megérti, mi a különbség a bécsi és a budapesti előadás között, és miért nem működik az utóbbi.

Ezen a linken van egy kis videó a bécsi előadásról:
www.burgtheater.at/Content.Node2/home/spielplan/event_detailansicht.at.php?eventid=1178431

Ha nem is ért valaki németül, rögtön látszik, hogy a színpad egy nagy fehér tér, nincs semmi díszlet, csak néhány jelzésértékű kellék. Ugyanez vonatkozik a jelmezekre is: míg például a bécsi előadásban Johann Adam Oest és Falk Rockstroh számára bőven elég mintegy attribútumként egy sál meg a gurulós bőrönd ahhoz, hogy zseniális színészi erővel eljátszák a stewardess-szerepet, addig a Katonában Hajduk Károly és Kocsis Gergely, akármennyire jól is játszanak, abban a rettenetes stewardess-kosztümben, ráadásul kisminkelve egyszerűen nem tudják elérni azt a hatást, amit osztrák kollégáik. És hangsúlyozom, nem azért, mert ők rosszabb színészek lennének.

A Gothár-rendezés túl egyértelmű, túl szájbarágós, és nemcsak a megjelenésében, de dramaturgiájában is. Például pont a tücsök és a hangya (avagy a szétbaszott kínai prostituált) története volt az, ami a legnagyobb csalódás volt számomra a budapesti előadásban. A Schimmelpfennig-rendezte változatban nem jelent meg a színpadon ilyen erősen ez a brutalitás, és sokkal hangsúlyosabb volt ennek a történetnek a tücsök és a hangya történeteként való bemutatása, mint a kiskereskedő-szexrabszolga szál. Bécsben Schimmelpfennig sokkal inkább a nézők képzeletére bízta, hogy mit jelent számukra a tücsök és a hangya története, míg a Katonában Gothár nem hagyott gondolkodni, hanem kőkeményen megmutatta, hogy szerinte miről is szól ez az egész. Számomra, aki mindkét rendezést láttam, mégis az előbbi, a Schimmelpfennig-féle volt a meggyőzőbb és az erőteljesebb.

Úgyhogy a budapesti bemutató erősen felejthető, csak azt sajnálom, hogy ilyen jó színészeknek kell benne szenvedniük, és nem mutathatják meg, hogy igazából mennyire jók is ők, pedig maga a darab kifejezetten alkalmas lenne erre.

Aki arra jár, és tud németül, az viszont feltétlenül nézze meg a bécsi előadást, hatalmas élmény. És rögtön megvilágosodik az is, akinek nem állt össze a katonás darab, hogy hol is volt a hiba.
Képzeljük, mondom, csak képzeljük el, hogy elkészül a négyes metró, és ráadásul nemcsak a Virágpiacig, hanem egyenesen Budaörsig. Gondolnánk, hogy ez valami olyan különleges, más minőségű dolog, amiről még mondjuk a kínai sajtónak is be kell számolnia? (Egyébként igen, ez…..
Samba22 2010.10.28 23:18:39
Erről a kantoni metróról nekem rögtön Rotterdam ugrott be, még ha nem is Kanton-méretű város. Az ottani E vonal északi végállomása a hágai főpályaudvar, ami jövőre már átszállás nélkül lesz elérhető Rotterdam belvárosából. A B metróvonal pedig 2013-ra a tengerpartig, Hoek van Hollandig fog elérni. Igaz, hogy ezek a vonalak eredetileg nem metrónak épültek, hanem vasútvonalakat metrósítottak/fognak metrósítani, de jól mutatják, hogy van létjogosultsága ilyen városokat összekötő metróvonalaknak, és meg is lehet őket valósítani. Egyébként azért hoztam fel pont a holland példát, mert szóba került, hogy hogyan tudna Budapest és Budaörs megosztozni egy metrón. Erről jutott eszembe, hogy Hollandiában van egyetlen chipkártyája az embernek, amivel bármelyik holland városban utazhat villamoson/metrón/buszon/trolibuszon, illetve a vasúton és helyközi buszokon is. Ez a valóság, 2010-ben. Vajon mikor lesz ugyanez Magyarországon is valóság? Az, hogy mondjuk kilépek a budapesti lakásomból, a chipkártyámmal használom a BKV-járműveket, aztán mondjuk a Nyugati-pályaudvarnál vonatra szállok, de nem kell sorban állni jegyet venni, csak érvényesítem a chipkártyát a bejáratnál, majd elutazom mondjuk Szegedre, ahol leszállok a vonatról és az állomásról kifelé menet újra leolvastatom a kártyám, a rendszer pedig levon annyi pénzt róla, amennyi távolságot megtettem. Majd felszállok egy szegedi villamosra, és ott is ugyanazt a chipkártyát használom, mint a BKV-n, meg a MÁV-nál. Miért van az, hogy van olyan ország, 16 millió lakossal, amelyik képes egy egységes tömegközlekedési tarifarendszert és fizetési módot kialakítani, máshol meg egy 2 milliós város tömegközlekedését sem sikerül értelmesen megszervezni?
Akik látták már a Soul Kitchen című filmet, talán vitatkoznak az Üvegtigris-hasonlattal, pedig jócskán találhatunk közös vonásokat a német mozival. Adott egy kiábrándult vendéglátós, egy lepukkant hely, ahová csak néhány ismerős jár, egy ÁNTSZ-ellenőr, aki meg a maradék…..
Samba22 2010.10.25 18:58:45
@szucsadam: amikor olvastam a bejegyzést, szóról szóra ugyanaz jutott eszembe, mint amit Jukuci leírt. Gondolj vissza a jelenetre, ahol a vendég panaszkodik a hideg gazpachóra, na már itt elég egyértelmű, hogy a mi szakácsunk egyáltalán nem az a típus, aki kompromisszumokat kötne az étel tekintetében. Ő a film során mindvégig a tényleg minőségi konyha képviselője.
Egyébként tényleg jó film, nézd meg még egyszer :)