Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sendrov

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1920. Egy indiai maharadzsa lánya az általa elejtett leopárddal..
1952. Riporterek és fotósok figyelnek egy atomrobbantást a nevadai kísérleti telep közelében ..
Kedvelt sorozatunkat igyekeztem kissé megújítani e héttől. A Napi érdekes első fotója mostantól a sorozatban talált személyes kedvencem lesz, a képaláírásokban pedig mindig lesz egy kérdés azoknak, akik szeretnek a fotók hatására turkálni kicsit a neten. Remélem örültök :) Akkor hát tessék az e heti…..
1932. Viljami Hautaviita, finn katona mutatványa két puskával..
1847. Fotó a fényképezés hőskorából. Amerikai katonák Saltillóban, a mexikói-amerikai háborúban. Az 1846 és 1848 között tartó konfliktus elsősorban a renegát államnak nyilvánított Texas Mexikóból történő kilépése miatt robbant ki, és Mexikó vereségével ért véget, amiben újabb jelentős területeket…..
A múlt heti első résszel akaratom ellenére is rendesen bedobtam a kirakatot néhányatoknál, most itt a folytatás és a bejegyzés végén szavazhattok hogy a jövő héten is legyen-e "mégilyen" (és még másról is). Lássuk! 1920. Felirat a járdán a Budai várban: "VÁRJUK A KIRÁLYT" egy kritikus által…..
Sendrov 2020.11.30 15:19:27
@bioLarzen: Rendben, igazad van. Valóban felesleges volt odaírnom, hogy beállított kép, hiszen nyilvánvaló.
Sendrov 2020.11.30 15:39:20
@pitcairn2: Igen, azokban az időben nagyon sok család járt rosszul, sokakat ért veszteség. Én egyszerűen csak nem fogadom el, ha az ehhez hasonló borzalmakat a múltban vagy a jelenben bármilyen ideológiai, politikai vagy más indokkal "megmagyarázzák". Beregfyvel (vagy legyen Berger) kapcsolatban is inkább arra céloztam, ha valakit sérelem vagy tragédia ér, az nem jogosítja fel arra, hogy ő is tragédiát vagy fájdalmat okozzon. Oké, tudom, hogy ez egy valóságtól elrugaszkodott álláspont, mert az ember egyszerűen nem ilyen. Bennünk van a bosszúvágy. De ez attól még nem helyes. Én pl. világ életemben tudatosan konfliktus és erőszak kerülő voltam (és vagyok is), bizony mégis volt rá példa, hogy visszaütöttem. Talán kissé álszent dolog, de engedtessék meg nekem, hogy szerény történelmi ismereteimre alapozva kijelentsem: ez a Beregfy Károly (ahogy a legtöbb nyilas, ávós, vagy a többi pribék) egy gazember volt!
Sendrov 2020.11.30 15:51:19
@pitcairn2: A "köpönyegforgató" pribék a legrosszabb fajta. Mindig azon az oldalon csahol, ahol erőt és támogatást vél ahhoz, hogy meg tudja valósítani saját önigazoló idióta hatalomvágyát. Egyszerűbben: gerinctelen.
Nagymamám mesélte, hogy volt a falujában olyan ember, aki kibukott az elemi iskolából, soha nem szeretett dolgozni, csak kötekedni. Később ugyanez az ember nyilaskeresztes karszalaggal a kezén ütlegelte a korábban őt lenéző falusiakat. A háború után ugyanezt folytatta, csak immáron hithű kommunistaként, vörös karszalaggal.
1905 körül. Engedély nélkül dolgozó, letartóztatott prostituáltak a cári Oroszországban..
Sendrov 2018.01.08 09:21:33
@chepunk: De igen. Helyesebben annak egy korai változata az LTL. 1935-ben 24db-ot vásárolt a csehektől Peru, mert akkoriban modern harckocsinak számított és ár-érték arányban is verhetetlen volt.
A vicc az, hogy ezek a tankok az említett 1941-es perui-ecuadori háború után még több min 50 évig maradtak első vonalbeli szolgálatban Peruban. :)
A tavalyi év vége felé, a karácsonyi szezont megelőzően érkezett meg a Tesco polcaira egy új, mondhatni saját márkás elektronikai termékcsalád, mely Op3n Dott néven kínál(t) tabletet, okostelefont és fit band karkötőt. Az új jövevényeknek elég gyorsan híre ment, tekintve, hogy meglehetősen jó áron…..
Az alábbiakban megosztjuk az érdeklődőkkel egykori tagtársunk - az egyesület munkájában való aktív részvéltelre ismét jelentkező - Dénesi Ildikó levelét, amelyben előre jelzi előkészületben lévő új könyve, az ADMRIAL GRAF SPEE-ről és Hans Langsdorff-ról szóló regény -…..
Kedves Olvasóim!Megjelent az új cikkem a GyártásTrend magazinban. Az SS Bremen német óceánjárón szolgáló postarepülőgépekről szól, illetve a két világháború közötti óceánjáró-hidroplán együttműködésről. Jó…..
Sziasztok! Május 29-én volt a kanadai óceánjáró, az RMS Empress of Ireland (nem eléggé hírhedt) katasztrófájának 100. évfordulója. Mindössze 2 évvel járunk a Titanic katasztrófája után. A kanadai óceánjáró ezen a napon egy szénszállító hajóval ütközött, és nagyon…..
Sendrov 2014.06.30 15:50:42
Üdv! Ismét egy jó cikk, gratula!

Találtam egy korabeli listát a huszadikszazad.hu-n 1912 májusából származó, a Titanic katasztrófájáról szóló cikk alatt:

"A legujabb sulyos hajókatasztrófák a következők:

1875. május 7-én elsülyedt a Schiller német hajó, 331 emberrel, 1878. május 31-én a Grosser Kursfürst német hadihajó, 275 ember, 1878. szeptember 3-án az Alice angol hajó, 600 ember, 1885. január 7-én a Cimbria német hajó, 454 ember, 1893. január 13-án a Viktoria angol hajó, 422 emberrel, 1895. január 30-án az Elbe német hajó, 375 ember, 1895. március 16-án a Regina Regente spanyol hajó, 435 ember, 1895. május 28-án a Don Pedro spanyol hajó, 803 ember, 1895. deczember 8-án a Salies franczia hajó, 279 ember, 1896. junius 17-én a Drumonoud Castle angol hajó, 235 ember, 1896. julius 23-án az Iltis német ágyunaszád, 74 ember. 1898. julius 4-én a Bourgogne franczia hajó, 570 ember, 1901 augusztus 16. az Islander alaskai hajó, 65 ember, 1902. május 6-án a Camorta angol hadihajó, 379 ember, 1903. junius 7-én a Libau franczia hajó, 122 ember, 1904. julius 1-én Norge norvég hajó, 600 ember, 1905. november 18-án a Hilde angol hajó, 93 ember, 1906. január 23-án az Aquidaban braziliai hadihajó, 196 ember, 1906. április 18-án a Comtede Smet de Nayen belga iskolahajó, 34 ember, 1906. augusztus 4-én a Sirio olasz-spanyol kivándorló hajó, 385 ember, 1907. február 21-én a Berlin angol hajó, 170 ember, 1907. február 22-én az Imperatrix osztrák hajó, 39 ember, 1907. márczius 12-én a Jena franczia hadihajó, 118 ember, 1907. julius 20-án a Columbia kaliforniai hajó, 150 ember, 1908. márczius 23-án a Matsu Maru japáni hajó, 300 ember, 1908. április 29. a Matusima japáni czirkáló iskolahajó, 200 ember, 1908. junius 24-én a Larache spanyol hajó, 84 ember, 1908. november 7-én a Taish japáni hajó, 150 ember, 1908. november 25-én a Sardinia angol hajó, 156 ember, 1909. február 19-én a Presidente Roca német hajó, 100 ember, 1909. november 14-én a La Seyne hátsóindiai franczia hajó, 105 ember (köztük Beniczky István és neje született Waldeck grófnő), 1910. február 10-én a Général Chazy franczia hajó, 156 ember, 1910. április 20-án az Aurora angol hajó, 187 ember, 1911. szeptember 25. a Liberté franczia hadihajó, 204 ember, 1911. november 23-án a Romana olasz hajó, 60 ember, 1912. április 14-én a Titanic angol hajó, 1595 emberrel."
Én vagyok hülye, vagy a tükör görbe? – néha már-már kételkedem épeszűségemen, képes vagyok felhúzni magam olyan dolgon, amit máskor észre sem vennék, kósza gondolatfátyol lenne csak szürkeállományom (feltéve, ha van ilyen) redőin. Az utóbbi hetekben azonban van egy…..