Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ö_cs

0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ozzy And Friends, Black Label Society @ Stadthalle, Bécs, 2012.06.26. Az önálló keresettel nem rendelkező tizenéves rokker olykor szívfacsaróbb jelenség, mint a kiebrudalt vizslakölyök. Pláne, ha a szülők a nevelési szabályzatában a „hülyezenére nem adunk pénzt” kitétel…..
Előre lejtő, dinamikus forma.Egyszerű elemekből felépülő, de jól hangolt első futómű. Ne felejtsük el, hogy nem felső kategóriás autó, ezt azért is véssük táblára, mert a hátsó futómű akár egy jóval drágább modellben is megállná a helyét. Mai cikkünk…..
Most zajlik az egyesült államokbeli Wisconsin állam egyik kis városának repülőterén, Oshkoshban az év legnagyobb repülős eseménye, az EAA-Air Venture Fly-in, amelyre minden magára is valamit adó repülő-fanatikus (olyan szívesen írnám a repülőbuzi szót) saját gépével repül…..
ö_cs 2011.07.27 09:57:39
A dróton túl Gripen 2011.04.18 18:01:00
Nincs elég repülőgép ennek a büdös Khadafinak a lebombázására, hiába kérnek az angolok meg a franciák a NATO-tól, mi meg itt ülünk egy század Gripenen. Értem, hogy ez nem olyan egyszerű, mert nyilván nem repülnek eleget a pilótáink - valaki azt mondta a napokban, hogy csak évi…..
  Szóval ez történt velünk. Egy vegyes amerikai-afgán járőr volt, és egy afgán platós Humvee alatt robbant fel a bomba, állítólag kb. harminc kilós volt, szóval esélyük sem volt. Állítólag ha az amerikai MATV alatt robban, akkor megússzuk, csak feldobta volna a levegőbe.…..
ö_cs 2011.04.04 12:42:54
Mai történetünk egy nagy étvágyú Diszkós Mikiről szól, aki egyetlen éjszaka alatt két lányt is levarr. A dolog azért gyomorforgató, mert a két lányt testvéri szálak fűzik össze. Ha a sztori nem is túl jó példa a szerelemre, mégis küszöbön a Valentin nap, a szerelmesek és…..
A hír: Bakács Tibort bolti lopáson érték. Egész pontosan elkapták, ahogy egy rúd téliszalámival próbált kisettenkedni egy hipermarketből (bocs...). A háttér: Bakács Tibor már régóta panaszkodott, hogy nem megy neki a szekér, kevés a meló, sok a fizetnivaló, szívatják,…..
Csernobil - ha ezt halljuk, nem az a dinamikusan fejlődő, korszerű, erős iparú, nagy népességű város jut az eszünkbe, ami egykor ez a település volt... és ez teljesen érthető: a név az emberi hanyagság, nemtörődömség, sőt, nyerészkedés, és a katasztrófa szinonimája lett a…..
Négytagú család elfogadható árú, olcsón fenntartható, jól felszerelt, tágas autót keres ötmillió forint alatt. Használtautó-spekulánsok kíméljenek! Vélemények az azonos című írásunkról...
ö_cs 2010.12.02 10:16:02
@Vonhinten Márk Maximillián: Ezzel értek egyet én is, bár ez az autó tetszik és jó vételnek tartom, de azért nem az ötmilliós árról kell beszélni, hanem a 6-7 milliósról. Úgy pedig azért már más a gyerek fekvése.

Így érdemes összehasonlítani. Nem szeretnék a "saját kocsimat dicsérem" hibába esni, de csak egy példa, ha már a "praktikus" vételnél járunk.

Én most egy Octávia2 kombit vezetek (céges), a "régi" VW 1.6-os motorral van, közepesnél kicsit magasabb felszereltséggel (Xenon, nagy kijelző, kompúter, emelt hasmagasság, defektellenőrzés, automata légkondi, 4 aut. ablak, stb.), szóval nagyjából ott van, mint az iX35 tesztelt példánya. Az autó tökéletes, az anyagok jobbak, mint ebben a SUV-ban, 110 van benne, de még egyszer sem volt semmi baja, szóval jól összerakták. A raktere és a belső helykínálat közel ekkora, mint ebben a iX35-ben, sőt. Most kb. 5,5 millió környékén vehető újonnan, ezzel a felszereltséggel (egy jobb dízellel vagy egy TSI-vel mondjuk 6 lenne.) Azért szerintem ez egyelőre jobb vétel. Oké, nem ülsz magasan, nincs SUV-érzésed (ami valóban szuper), de én is úgy vagyok vele, hogy ha SUV-ot (vagy annak tűnő kocsit) vennék, akkor kellene bele a 4x4 (annál is inkább, mert tudom, h milyen jó, elég sokat vezetek egy aut. 2.0 XTrail-t.

Az 1.6-os motor egyébként teljesen elfogadható ebben a kocsiban, mint ahogy a Skodában sem zavaró, megy, amennyire kell, főleg városban használom, tökre felesleges a nagyobb motor, és bár nem lehet vele letolni senkit az útról, de pl. autópályán 150-nel sincs gond, megy, halk, teszi a dolgát. Szóval egyetértek azzal, h nem feltétlen kell a felülmotorizált kocsi (persze egy 4x4-es SUV-ra az 1.6 nem elég.)
ö_cs 2010.12.02 11:16:26
@Vonhinten Márk Maximillián: nálam a két év alatt olyan 7,5-8,5 között evett. Nekem nem olyan "nehéz" a lábam, nem járok 180-nal autópályán, hanem 130/1410-nel, és városban sem nyomom, hanem ésszerűen vezetek, pedig céges a kocsi, így nem érdekem a spórolva vezetés, de mégis, így vezetek. Voltak szélsőséges értékek is, nyár, országút, átlag 110/120, kijött 6,1-re, autópályán 130-cal 7,2, és városban-külvárosban vegyesen télen 7,8-8,5. Nekem két év alatt soha nem volt 8,5-nél magasabb az átlagfogyasztás.
És tényleg olyan, mintha C. Ronaldo zseléje belecsapódna az arcodba? - próbálta megtudni Sixx, hogy milyen moziban 3D közvetítést nézni. Illetve, a portugált talán másként nevezte. Moziban nem láttam még meccset, így már eleve az is nagy élmény, hogy tűzfalnagyságban látom…..
ö_cs 2010.12.01 09:21:05
@gyk: A T-Home-nál (digitális kábel, DBV-C) is kötelezően adnak STB-t, elvileg azon keresztül kell nézned a kódolt adást, de ki lehet kerülni, ha van a tévédben CI-foglalat, akkor veszel egy Conax modult (pl. TechniCrypt CX, én a Tecsóban vettem), beledugod a T-home-os kártyát, és simán, EPG-vel jön minden digitális adás. Nekem abból lett elegem, hogy a digitális adás digitális jelét a digitális tévére egy SCART (azaz analóg) vezetékkel kellett átvinnem, mert a T-Home nem képest HDMI-kimenetet szerelni az STB-re! Így az STB ment a szekrénybe, és még az adás is jobb lett :)
ö_cs 2010.12.01 09:49:38
@gyk: igen, így van, ezért írtam, h a T-Home-nál ez megoldható, persze ők is azt kommunikálják, h hát nem lehet, de, lehet. Egyébként nem is értem, hogy miért ragaszkodnak az STB-hez (nyilván, el kell adni a felhalmozott készleteket, és azért a havi "bérleti díjat" fizetni kell...). Ilyen szempontból a UPC a legkevésbé megengedő, a digi meg a teljesen nyitott.
Néhány napja Damon Lindelof leszállította az Alien előzményfilmek forgatókönyvét, amellyel a stúdió teljesen elégedett volt, mivel az egyik legfőbb kívánságuk az volt, hogy PG-13-as besorolást kaphasson a produkció és ezt teljesítette a szkript. A főszereplő kiléte még nem…..
ö_cs 2010.10.21 20:28:42
Szó nincs arról, hogy ne lenne nézett a Doktor House idehaza, a sorozat az NCIS-szel évek óta tengelye a TV2 legerősebb hétköznapjainak, a hétfőnek és a szerdának, melyeket már jó ideje nem tud egy konkurens csatorna sem legyőzni. Azonban múlt héten szerdán a Doktor House-t olyan…..
ö_cs 2010.09.20 09:39:52
Ha már ezen a tv2-ős blogon feljött ez, szeretném kifejezni a TV2 felé, h amit csinálnak a sorozatok pakolgatásával, az botrányos. És még csodálkoznak, hogy a retek klub megveri őket egy sz*rral?

1. Az megbocsáthatatlan, hogy egy évadot nem adnak le egyben, hanem a nagy szünetek előtt megszakítják, csak úgy. Valaki írta, hogy nem hiába van éved végi (néha évközi, szünet előtti) cliffhanger. Annak oka van. Ha "csak úgy" abbahagyják, azzal nézőket fognak veszíteni.

2. Mégis, mit gondolnak, hogy a mai világban, mikor egy kattintással le lehet tölteni +20 epizódot, majd a nézők várnak vele? Hiába a korrekt, gyors vásárlás, ha évad közben, érthetetlenül hagyják abba, nem, nem várnak a nézők, hanem letöltik, így a több hónapos kieséssel jövő folytatást eszük ágában nincs megnézni.

2. Az még borzasztóbb, hogy rögtön ismétléseket tesznek be, iszonyatos inkorrekt a kommunikáció, mert ezzel egyrészt hülyének nézik a nézőt ("hátha nem veszi észre"), másrészt, és ez a brutálisabb, amikor az új epizódok jönnek, nem kommunikálják azokat, így a nézők, akik addigra már nem nézik (hiszen azért hetek alatt csak rájönnek, hogy ismétlés), nem tudják, ergo nem nézik. Erre nagyon jó példa a mostani, ha nem nézek utána az IMDB-n a címnek, én sem tudtam volna, h új részek jönnek, nem is csodálom, h most már a TV2 baromira elkezdte nyomni az új rész reklámozását, hiszen saját balf***gát kell kijavítani.

3. A House ismétlését azért nézik annyian, mert az első évfolyamok közel nem voltak olyan nézettek, később lett hype, így a legtöbb mostani nézőnek ezek is "új", még nem látott részek.
  Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét. Mai cikkünk blogposztja...
ö_cs 2010.06.30 12:19:32
@tib00: OK, ezt értem, és még meg is értem, ha nincs pénz felüljáróra, akkor nincs. Akkor ki kell mást találni. Csak annyit írtam, hogy a pénzbeli akadály nem lehet kiindulópontja egy ilyen tervezésnek. Az origó az nem más, mint hogy a lehető legkevésbé legyen balesetveszélyes és a legjobban átlátható.

Az nem megoldás, mint egyébként rengeteg mindennel így van ebben az országban, hogy nincs pénz, akkor majd összedobunk valamit, ami jó lesz, miközben jó is lett, csak túl bonyolult.

A "használhatósági kritérium" szerintem fontosabb, mint bármi más, pláne ott, ahol milliós (hosszútávon több százmilliós) értékek mennek tönkre és ne adj Isten életek múlnak rajta.
ö_cs 2010.06.30 12:24:03
@ö_cs: és persze erre meg lehet azt mondani, hogy "de hát mindenki tanuljon meg vezetni", meg hogy " a százas IQ-nak nem kell jogsi", stb., csak hogy az a helyzet, hogy egy olyan "közszolgáltatásról" beszélünk, amihez bizonyos alapvető feltételekkel mindenkinek joga van. Az ilyenek esetében pedig mindenkire figyelemmel kell lenni. (Én sem szeretem a kalapos, hétvégi autósokat, a tötyörészőket, a tolakodókat, de nekik is joguk van az úton lenni, akár hogy is nézzük, és joguk van megérteni egy körforgalmat :)
ö_cs 2010.06.30 12:27:04
@tib00: Hát, a cikkben is azt írják, hogy 10%. Ami akkor valójában sokkal több. Szóval elnézik, félremennek.

Azt kellene megérteni, hogy nem a közlekedők vannak az útért, hanem az utakat építik nekik. Hogy használják.

De mindegy, nem akarom a bénázókat védeni, csak egy alapvető, az országunkra jellemző tervezési és morális hibára hívtam fel a figyelmet, miközben persze nekem nagyon tetszik az egész.
Hétfőn mentünk és, valahogy természetesen jött, de húztam neki. Linket lehagytam már az elején, aztán megpróbáltam. És ment. Az első két kilométeren (vagy ahogy mostanában szoktam mondani: kityón) tartottam a 6 perc alatti tempót, aztán sikerült a bravúr a harmadik, majd a…..
Miközben egyre-másra hallani a híreket a Kínában sorra nyíló metróvonalakról, az árnyékukban megbújó Bus Rapid Transit rendszerekről már kevesebbet hallani, holott ezek is meglehetősen impozánsak, legalábbis magyar szemmel nézve. Összesen 11 ilyen üzem létezik Kínában,…..
Egy normális helyen az embernek nincs szüksége autóra. Ha nagyon vágyna rá, persze hobbiból lehet, de milyen kretén egy hobbi már az autózás?! Vélemények az azonos című írásunkról...
Geekblog Lost-finálé 2010.05.24 20:00:00
Véget ért a Lost. Az elmúlt évtized kétségkívül legjelentősebb műfaji sorozata befejeződött. Ezt a gondolatot sokáig kell még ízlelgetnie a rajongóknak, mire igazán megbarátkoznak vele. Előbb azonban a finálén kell túltenniük magukat, amely éppen olyan lett, amilyen a…..
ö_cs 2010.05.25 08:13:39
Megnéztem a zárást, elolvastam a kommenteket, és azt mondom, hogy el tudom fogadni ezt a végét, még ha nem is érek mindent és ha a véleményem az, hogy kicsit többet vártam, mint az évszázados "üzenet" (éljük az életünket tartalmasan, barátokkal körülvéve, meg hogy az út a lényeg, nem a megérkezés, stb.) egyik újabb megfogalmazása.

Szerintem itt alapvetően a kétféle hozzáállás létezhet (azok között, akik nézték): a racionális (miért nincsenek válaszok?) és az irracionális attitűd (a spirituális befejezés méltó). Nem vagyok fanatikus Lost rajongó, de végig néztem a sorozatot és élveztem (bár a végén az eleje és a közepe már jelentősen kiesett). Az utolsó részt is, sok mindent megmozgatott bennem, nekem tetszett, úgy általában az évad végi részek bejöttek. Holott a racionális fajtához tartozom.

Értem és el tudom fogadni, h nincs magyarázat, értem, hogy mindenki leélte így vagy úgy az életét, a Sziget létezett, még ha nem is tudunk meg róla szinte semmit, és azt is értem, hogy a szereplők a haláluk után egyfajta emlékezetben éltek, majd újraegyesültek, hogy továbblépjenek együtt.

Több dolgot azonban még így sem tudok hova tenni.

Az egyik az, hogy miért kellett ezeknek az embereknek együtt tovább lépni? Oké, hogy a szigeten történtek összekötötték őket, de ha általánosítjuk a mondanivalót, akkor mindenkinek megvolt a saját élete, és hiába mondja Jack apja, hogy Jacknek ez volt élete legfontosabb eseménye, de ez nem biztos, hogy igaz mindenkire, szóval miért is kellett újra összegyűlniük, hogy együtt menjenek tovább???

A másik Desmond szerepe. Mi volt ő a 6. évadban? Mindenki elképzelt magának egy életet halála után (?), ezekben a történetekben Desmond ott volt, másrészt ő volt az, aki összeterelte a csapatot újra, segített "emlékezni". De miért?

És még egy dolog: Jacob miért nem volt ott a végén? Elvégre ő végig pozitív hős volt, feloldozást nyerhetett, nekem hiányzott onnan.

És millió kérdés még, az irracionális lehetőségen belül is. Nehéz, szinte emészthetetlen.
Hát ez a mai nap se olyan, hogy pont a tévé miatt kéne otthon maradni. Egy-két pohár forralt bor a barátokkal, vagy catanozás a családdal, sokkal szórakoztatóbb a kapcsolgatásnál. De ha eszük ágában sincs kimenni a kutyahidegbe, vagy elveszett a legfontosabb bábu a társasból,…..
268 éve (1741) halt meg Bering.1680-ban a jütlandi Horsensben született Vitus Jonassen Bering. Az ifjú dán alig húszévesen az orosz cár szolgálatába állt, s 1704 és 1724 között a balti és az azovi flotta irányítását látta el. Bering kitűnő tengerésztiszt hírében állt,…..