Adatok
rickyramirez
0 bejegyzést írt és 309 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ismét jó hírrel jelentkezek, végre érdembeli javulás történt a Temetőtől a Tesco-ig húzódó bringaút állapotában.Az illetékesek kijavították a legdurvább hibákat, kátyúkat, és a 821-es út kereszteződésében elkészült, 20 év után a RÁMPA! Éljen, éljen!
Kijavításra…..
Mai írásunkban újfent a Hivatalos Volán Autóbusz Menetrendek köteteiről lesz szó. A múlt héten megkezdett vizsgálatot a menetrendi mezőkkel folytatjuk. Betéréssel közlekedünk Kitérünk azonban a megállóhelyi utastájékoztatásra is, mivel az ott megtalálható adatok formátuma…..
rickyramirez
2013.12.09 16:21:46
@v2peti:
- Selyeb, művelődési ház és Selyeb, Kossuth u. 13. megállóhelyek esetében az érkezési és indulási idő azonos, a vonal valószínűleg azt a célt szolgálja, hogy az időadatok ne folyjanak egybe, gond nélkül meg lehessen állapítani, hogy melyik megállóhelyhez melyik időadat tartozik. Ez egyáltalán nem okoz semmilyen zavart. Ha nincs két külön időadat, akkor abból az következik, hogy az érkezési és az indulási azonos.
- Szokolya-Királyrét és Szokolya-SERNEVALL esetében egyrészt ugyanaz a vonal szerepe, mint az előbbi esetben, másrészt pedig mivel itt azonos megállóhelyek egymás közvetlen közelében szerepelnek, azokat is elválasztja. Itt a konkrét példában ha egy járat megérkezik Szokolya-Királyrétre, akkor annak ott végállomása van. Nyilván egy kis idő elteltével ugyanaz a gépjármű indul vissza, de az már egy másik járat, másik járatszámmal, a menetrendben külön feltüntetett indulási idővel. Ezért nem okoz gondot az, hogy csak egyszer szerepel ennek a megállóhelynek a neve. Ha valaki elmegy Szokolya-Királyrétre, akkor le kell szállnia a leszállóhelyen, és ha kis várakozás után ismét indul (visszafelé) a járat, akkor a felszállóhelyen fel kell szállnia, de ez egyébként csak elméleti lehetőség, hiszen ha nem ez az úti célja, akkor nem megy el a végállomásig és vissza, hanem leszáll ott, ahová megy.
- Selyeb, művelődési ház és Selyeb, Kossuth u. 13. megállóhelyek esetében az érkezési és indulási idő azonos, a vonal valószínűleg azt a célt szolgálja, hogy az időadatok ne folyjanak egybe, gond nélkül meg lehessen állapítani, hogy melyik megállóhelyhez melyik időadat tartozik. Ez egyáltalán nem okoz semmilyen zavart. Ha nincs két külön időadat, akkor abból az következik, hogy az érkezési és az indulási azonos.
- Szokolya-Királyrét és Szokolya-SERNEVALL esetében egyrészt ugyanaz a vonal szerepe, mint az előbbi esetben, másrészt pedig mivel itt azonos megállóhelyek egymás közvetlen közelében szerepelnek, azokat is elválasztja. Itt a konkrét példában ha egy járat megérkezik Szokolya-Királyrétre, akkor annak ott végállomása van. Nyilván egy kis idő elteltével ugyanaz a gépjármű indul vissza, de az már egy másik járat, másik járatszámmal, a menetrendben külön feltüntetett indulási idővel. Ezért nem okoz gondot az, hogy csak egyszer szerepel ennek a megállóhelynek a neve. Ha valaki elmegy Szokolya-Királyrétre, akkor le kell szállnia a leszállóhelyen, és ha kis várakozás után ismét indul (visszafelé) a járat, akkor a felszállóhelyen fel kell szállnia, de ez egyébként csak elméleti lehetőség, hiszen ha nem ez az úti célja, akkor nem megy el a végállomásig és vissza, hanem leszáll ott, ahová megy.
Vajon kinek az ízlését tükrözi a jellegzetes "vonatzöld" műbőr? Ki találta ezt olyan vonzó színnek, hogy ülések ezreit húzatta be vele? De a fő kérdés, hogyan juthatott át a 21. századba ez a szín?
A kép forrása: Hírek a vasút világából blog Vonatozás 480 forintért -…..
Kevés szó és kép esik a 2007-es vasútbezárásokkal sújtott vonalakról. A szüneteltetett vonalak egy részét 2010-ben visszanyitották, de egy jó részükön azóta sem jár vonat. Vagy mégis? Felszedték ezeket a vonalat? Netán színesfém-gyűjtők betevőjére fordítódtak a…..
rickyramirez
2013.09.13 17:12:32
@JabyGabi:
"nem járható végig a vonal, még elméletileg sem"
Miért nem? Én nem ezt tapasztaltam. Kis ráfordítással teljesen működőképessé lehetne tenni.
"nem járható végig a vonal, még elméletileg sem"
Miért nem? Én nem ezt tapasztaltam. Kis ráfordítással teljesen működőképessé lehetne tenni.
Ne legyen ennél nagyobb bajom...
Vidékről mentem fel Budapestre és magammal vittem a kerékpáromat is. Előző nap vettem meg a jegyet mind a magam, mind a kerékpár “részére”. Mint kiderült, ez utóbbit nem kellet volna MOST, mert mobilitás izé van, és az autómentes nap…..
rickyramirez
2012.09.19 13:34:25
@vanek ur:
Szerintem nem korrekt! Mit is ír az eset "elszenvedője"? Idézem: "Tudott erről egyébként bárki is? Mert sajnos a MÁV munkatársai NEM, ill. ALIG."
Mi következik ebből? Hogy az illetőnek nem volt tudomása arról, hogy ilyen lehetőség van. Az, hogy a Máv-Start honlapján rajta van ez a szöveg, attól még miért kell elvárhatónak lennie, hogy mindenki tudjon róla? Én tudom, mert évtizedek óta vonattal utazom, szintén sokan tudják rajtam kívül, de kérem szépen: lehetnek olyanok, akik ritkán veszik igénybe ezt a szolgáltatást, nem? Akkor ha nem 22-e utáni időpontra kéri a jegyet vagy nem dátum nélküli jegyet kér az utas a jegypénztárban, akkor mondani kéne neki, hogy: ez most díjmentes lesz a mobilitási hét miatt, és adok egy díjmentes kerékpárjegyet. Nemde? Nem kiadni a "fizetőset"! Jogosan írja az illető: "a mávinformatika sem jelezte a gépén, hogy necsinájja". Tényleg, miért is nem jelzi? Miért is nincs úgy beállítva a rendszer, hogy ha konkrét napra kéri a kerékpárjegyet, és az szeptember 16-a és 22-e közé esik, akkor csak díjmenteset adjon?
Az pedig már tényleg a lehangoló kategória, hogy egyes jegyvizsgálók nem tudják, hogy NEM CSAK az autómentes napon (szeptember 22-én) van díjmentes kerékpárszállítási lehetőség. Ilyen dolgokon persze már csak azok lepődnek meg, akik ritkán veszik igénybe ezt a szolgáltatást: az utasnak kell tájékozottabnak lennie, mert különben pluszban fizettetnek ki vele dolgokat, illetve pótdíjazzák, mert a jegyvizsgáló nem ismeri a szabályokat.
Szerintem nem korrekt! Mit is ír az eset "elszenvedője"? Idézem: "Tudott erről egyébként bárki is? Mert sajnos a MÁV munkatársai NEM, ill. ALIG."
Mi következik ebből? Hogy az illetőnek nem volt tudomása arról, hogy ilyen lehetőség van. Az, hogy a Máv-Start honlapján rajta van ez a szöveg, attól még miért kell elvárhatónak lennie, hogy mindenki tudjon róla? Én tudom, mert évtizedek óta vonattal utazom, szintén sokan tudják rajtam kívül, de kérem szépen: lehetnek olyanok, akik ritkán veszik igénybe ezt a szolgáltatást, nem? Akkor ha nem 22-e utáni időpontra kéri a jegyet vagy nem dátum nélküli jegyet kér az utas a jegypénztárban, akkor mondani kéne neki, hogy: ez most díjmentes lesz a mobilitási hét miatt, és adok egy díjmentes kerékpárjegyet. Nemde? Nem kiadni a "fizetőset"! Jogosan írja az illető: "a mávinformatika sem jelezte a gépén, hogy necsinájja". Tényleg, miért is nem jelzi? Miért is nincs úgy beállítva a rendszer, hogy ha konkrét napra kéri a kerékpárjegyet, és az szeptember 16-a és 22-e közé esik, akkor csak díjmenteset adjon?
Az pedig már tényleg a lehangoló kategória, hogy egyes jegyvizsgálók nem tudják, hogy NEM CSAK az autómentes napon (szeptember 22-én) van díjmentes kerékpárszállítási lehetőség. Ilyen dolgokon persze már csak azok lepődnek meg, akik ritkán veszik igénybe ezt a szolgáltatást: az utasnak kell tájékozottabnak lennie, mert különben pluszban fizettetnek ki vele dolgokat, illetve pótdíjazzák, mert a jegyvizsgáló nem ismeri a szabályokat.
Végre nem csak morgolódom, de jó hírrel is szolgálok!
A fent említett csomópontot átépítették, mert egy OBI áruház épül a sarkon. Ennek kapcsán a csomópontban teljesen új bicikliút épült, az oda vezető szakaszokat pedig kijavították. A csomópontban épített kerékpárút…..
Sziasztok!
Végre jó hírrel szolgálhatok!
A Szent Imre úton a Rómer Flóris úttól a Vasvári Pál utcáig tartó, iszonyatosan felgyűrődött, keskeny, balesetveszélyes bringautat teljesen felújították!
Van normális rámpa, a járdától szép, sárga vonal választja el a…..
Kerékpározás Győrben
Fehérvári út: Mészáros Lőrinc utcától az Ipar úti körforgalomig.
2011.06.11 12:22:00
Ez a szakasz a szokásos nagyrészt sárga festékkel készült kerékpárút összes jellemzőjét mutatja, egyenetlen burkolatminőség, az úton csatornafedelek, amik persze nincsenek sok helyen szintben az aszfalttal, de legalább vannak rámpák, és többé-kevésbé járható a burkolat. A…..
Sziasztok!A Mészáros L. utcánál levő körforgalom egészen járható, kivételesen majdnem mindenütt sikerült megoldani a rámpákat, igaz, a piros díszkőből kirakott burkolat már nem mindenütt sima, de ez még a legjobbak közé tartozik. A jó világ azonban csak az Urbantsok Tibor…..
rickyramirez
2012.04.26 12:57:50
@Öreg1965: Az "útjavítók" újra munkába lendültek, olyannyira, hogy a jelen hozzászólás pillanatában hetek óta ellehetetlenült a közlekedés, senki nem foglalkozik azzal, hogy a kerékpárosok hol közlekedhetnek, a szakaszt lezárták és felbontották.
További probléma, hogy amikor a hozzászólásodat írtad, vagyis az akkori "javítások" idején (mert ezt csak idézőjelben lehetett javításnak nevezni), a kivitelezés úgy történt, hogy a hídon dolgoztak, de ezt tábla az Urbantsok u. felől nem jelezte. Onnan szépen felhajtottam a Vágóhíd u. felé, és a híd tetején egy furgon (a melósok furgonja) teljes szélességében elállta az utat, ott továbbhaladni nem lehetett, viszont a kerékpárútról sem lehetett lehajtani az ott lévő szalagkorlát miatt. Remek! Aztán kitettek az út Graboplast felőli végéhez egy olyan táblát, amelyik az utat teljes szélességében elfoglalta, és azt volt hivatott jelezni, hogy oda a Graboplast előtti körforgalom felől nem szabad felhajtani. Igen ám, de az Urbantsok u. felől semmilyen tábla nem volt, és onnan simán fel lehetett hajtani, viszont hátulról sötétben a környezetébe a közvilágítás ellenére teljesen beleolvadó szürke táblát szinte lehetetlen volt észrevenni, és majdhogynem nekimentem (és nem azért, mert nem volt világításom vagy mert nem jól látok!). Most (2012. április 26-án) ugyanez a helyzet! Egyértelmű balesetveszély!
Arról is lehetne írni, hogy amikor nincsenek "hadiállapotok", akkor ezen út egyik része kerékpárút (nem kerékpár- és gyalogút!), a másik járda. A gyalogosnak ebben az esetben kötelező a járdán haladnia, a kerékpárutat nem veheti igénybe. Akkor mégis miért közlekednek erre folyamatosan gyalogosok? Miért kell a szabályosan közlekedő kerékpárosoknak a gyalogosokat kerülgetve szlalomozniuk? Miért a szabályosan közlekedőnek kell kitérnie (ha már ott gyalogol valaki szabálytalanul)? Miért van az, hogy a kerékpárutat teljes szélességben elfoglalják az egymás mellett sétáló gyalogosok?
További probléma, hogy amikor a hozzászólásodat írtad, vagyis az akkori "javítások" idején (mert ezt csak idézőjelben lehetett javításnak nevezni), a kivitelezés úgy történt, hogy a hídon dolgoztak, de ezt tábla az Urbantsok u. felől nem jelezte. Onnan szépen felhajtottam a Vágóhíd u. felé, és a híd tetején egy furgon (a melósok furgonja) teljes szélességében elállta az utat, ott továbbhaladni nem lehetett, viszont a kerékpárútról sem lehetett lehajtani az ott lévő szalagkorlát miatt. Remek! Aztán kitettek az út Graboplast felőli végéhez egy olyan táblát, amelyik az utat teljes szélességében elfoglalta, és azt volt hivatott jelezni, hogy oda a Graboplast előtti körforgalom felől nem szabad felhajtani. Igen ám, de az Urbantsok u. felől semmilyen tábla nem volt, és onnan simán fel lehetett hajtani, viszont hátulról sötétben a környezetébe a közvilágítás ellenére teljesen beleolvadó szürke táblát szinte lehetetlen volt észrevenni, és majdhogynem nekimentem (és nem azért, mert nem volt világításom vagy mert nem jól látok!). Most (2012. április 26-án) ugyanez a helyzet! Egyértelmű balesetveszély!
Arról is lehetne írni, hogy amikor nincsenek "hadiállapotok", akkor ezen út egyik része kerékpárút (nem kerékpár- és gyalogút!), a másik járda. A gyalogosnak ebben az esetben kötelező a járdán haladnia, a kerékpárutat nem veheti igénybe. Akkor mégis miért közlekednek erre folyamatosan gyalogosok? Miért kell a szabályosan közlekedő kerékpárosoknak a gyalogosokat kerülgetve szlalomozniuk? Miért a szabályosan közlekedőnek kell kitérnie (ha már ott gyalogol valaki szabálytalanul)? Miért van az, hogy a kerékpárutat teljes szélességben elfoglalják az egymás mellett sétáló gyalogosok?
Sziasztok! Megint úgy tettek ki táblát az Ady Endre utca elejét, hogy azt a bringás a bringaútról befordulva abszolút nem látja. Gratulálok a kihelyezőnek! A bringás feje felett 1 m-re levő táblát senki sem látja, az út mellett levő meg el van forgatva. Ha valaki meg…..
Sziasztok! Jó rég óta nem jelentkeztem, ennek oka, hogy mostanában 3 keréken gurulok, és ezzel a triciklivel csak kevés kerékpárúton férek el. Most mentem a Pápai úti kereszteződéstől a HiperTesco felé és vissza, és döbbenten láttam a a jelzések kavalkádját.A képen jól…..
Ahogy azt már előre megjósoltuk, QR-kóddal ellátott jegyeket lehet otthon kinyomtatni, most hétfőtől már utazhatunk velük a MÁV vonalain.
Azonban míg egyik szemünk nevet, addig a másik sír, hiszen a megvásárolt és kinyomtatott jegyünk adatait nem egy központi adatbázis tárolja,…..
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója egy soproni tanácskozáson szólalt fel. A beszédében elmondta mindazon dolgokat, melyekért mi, illetve a blog kommentelői is gyakran panaszkodnak: a vasút majdnem ugyanolyan drága, mint az autózás, növelni kell a szolgáltatás…..
Csaba a külföldi vonatos élményeiről ír a mai levélben. Azt már gondolom minden blog olvasó ismeri, mi a helyzet a német vonatokkal és vasúttal, de hogy a hozzáállás Szlovákiában és Csehországban is jobb legyen, azt szomorú olvasni.
Vagy nem ez a szomorú, inkább az, hogy itthon…..
A gyorsbeküldőn kaptuk a linket, mely egy már több mint két éves videóra mutat. A YouTube-ra feltöltött videón az látszik, hogy nyitott ajtóval elindul az IC, majd már elég jó sebességgel halad, amikor becsukódik az ajtó. Szakértő hozzászólóink majd biztos…..
Egyik olvasónk küldte be ezt a YouTube videót, amin az látszik, hogy két fiatal egyfajta bátorságpróbának tartja azt, hogy kiáll a sínekre, és minél később ugrik el a vonat elől. Mint az a videón is látszik, az egyik személyvonat meg is áll, mert a vezetője nem akarja elcsapni a…..
Az oldalsó menüben található gyorsbeküldővel kaptam a következő levelet, melyet Gergő jegyez. Azt kifogásolja, hogy a MÁVINFORM oldalait olvasva, rendre súlyos hibákat és magyartalan mondatokat talál. Állítását egy csatolt képpel is igazolja, melyet a levél végén…..
Na, ez most keményebb lesz.Tisztelt Raáb Donát!Az alábbi levelet két példányban elküldtem a MÁV-START Zrt. illetékeseinek, ezért kérném, feléjük ezt ne továbbítsák, pusztán észrevételként közölje a blogján. Tisztelt Ügyfélszolgálat!Az 1997. évi CLV.…..
December 12-én életbe lép a 2010/2011-es menetrend2010. december 12-tõl változik az éves vasúti menetrend, számos részében megújult kínálati lehetõséget biztosítva azoknak, akik belföldi vagy nemzetközi utazásukhoz a vasutat választják.Az új menetrend életbe lépésével…..
Gjeorgjr hívta fel a figyelmem egy régi kommentre, ami most külön poszt lesz. Ennek ellenére fenntartom, hogy az írásban szereplő dolgot nem feltétlen igazak vagy nem úgy igazak, ahogy írója állítja. Bejegyzés:…..
Nem történt nagy ugrás: a magyar vasút jövő évre meghirdetett menetrendje előrelépésekkel és romlásokkal tarkított. Olyan, mintha a MÁV munkatársainak egy része Belgiumba egy másik része meg Boszniába járna ösztöndíjasként közlekedési tervezést tanulni.Böngészem a…..
rickyramirez
2010.11.21 13:56:54
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Akkor ez nem volt más, mint hangulatkeltés, és most is az. Még ha a személyvonat sebességét ill. menetidejét vesszük is alapul, akkor is csak nagyon jó kerékpárral, nagyon jó edzettségi állapotú emberek tudják egy-két perccel megelőzni, de ez is csalás, hiszen ők nem állnak meg két-három percre minden egyes megállóhelynél. Ha pedig a gyorsvonat vagy IC sebességét vesszük alapul, akkor ez 60-70 km/h-ás átlagsebességet jelent. Ilyen átlagot kerékpárral produkálni, hát, még lezárt úton, hátszélben, speciális kerékpárral sem lehet.
Akkor ez nem volt más, mint hangulatkeltés, és most is az. Még ha a személyvonat sebességét ill. menetidejét vesszük is alapul, akkor is csak nagyon jó kerékpárral, nagyon jó edzettségi állapotú emberek tudják egy-két perccel megelőzni, de ez is csalás, hiszen ők nem állnak meg két-három percre minden egyes megállóhelynél. Ha pedig a gyorsvonat vagy IC sebességét vesszük alapul, akkor ez 60-70 km/h-ás átlagsebességet jelent. Ilyen átlagot kerékpárral produkálni, hát, még lezárt úton, hátszélben, speciális kerékpárral sem lehet.
A Mávinformatika és a MÁV-START szült valamit: internetes nemzetközi jegyértékesítő rendszert. A szaksajtó bizakodva, de kritikával fogadta. A premier igazán mávosra sikeredett. Nem bántani akarom a készítőket, mert nagyon kellett egy ilyen rendszer. Csakhogy ez még nincs kész,…..
Kedves Donát! Júliusban küldtem neked egy e-mailt, melyben csatoltam a MÁV-nak július 12-én írt levelemet. Nos, az a helyzet, hogy augusztus közepéig nem válaszoltak, aug. 16-án újra elküldtem a levelet, azóta sem válaszoltak, és odáig jutottam, hogy múlt héten minden nap…..
rickyramirez
2010.09.16 23:17:17
@Snake:
Lehet, hogy a kérdéses vonaton nem volt személyzeti WC, de a railjeten pl. van. Úgyhogy igenis van olyan vonat, amelyiken található ilyen, tehát a kategorikus tagadás nem helytálló.
Lehet, hogy a kérdéses vonaton nem volt személyzeti WC, de a railjeten pl. van. Úgyhogy igenis van olyan vonat, amelyiken található ilyen, tehát a kategorikus tagadás nem helytálló.
rickyramirez
2010.09.16 23:26:34
@charlie:
Bocsánat, de a pótjegyet sem adják ki számolatlanul, erről már többször volt itt is szó. Akkor miért kéne fizetni, ha nem kapunk érte semmi többletet (jelen esetben azt, hogy bizonyosan le lehet ülni)? Akkor csak jogtalan "lenyúlás" lenne. Vagy az a többlet, hogy normális állapotú a WC, vagy hogy magától nyílik az ajtó?
A légkondit meg nevezhetjük légjavítónak, az átlagos utas számára teljesen mindegy. Az átalgos utas számára az a fontos, hogy ha felszállt, akkor meleg és levegőtlenség fogadja-e, vagy kellemes hőmérséklet.
Bocsánat, de a pótjegyet sem adják ki számolatlanul, erről már többször volt itt is szó. Akkor miért kéne fizetni, ha nem kapunk érte semmi többletet (jelen esetben azt, hogy bizonyosan le lehet ülni)? Akkor csak jogtalan "lenyúlás" lenne. Vagy az a többlet, hogy normális állapotú a WC, vagy hogy magától nyílik az ajtó?
A légkondit meg nevezhetjük légjavítónak, az átlagos utas számára teljesen mindegy. Az átalgos utas számára az a fontos, hogy ha felszállt, akkor meleg és levegőtlenség fogadja-e, vagy kellemes hőmérséklet.
Tisztelt Szerkesztő, Tisztelt MÁV Illetékes! A Balaton déli partján lakom, 5 éve végzem egyetemi tanulmányaimat Budapesten, azóta utazom heti rendszerességgel a MÁV vonatain. Egy sok éve fennálló problémára szeretném felhívni a figyelmet. Ma 2009. 09. 10-én a 15:06-kor…..
rickyramirez
2010.09.14 23:30:00
@Ákibard!:
Azt gondolom, hogy ha valaki ugyanazért többet fizet, akkor vagy jobb-, de legalábbis ugyanolyan szolgáltatást kapjon, de rosszabbat semmiképpen sem! Mert ez bántja az ember igazságérzetét. És méginkább bántja azért, mert a teljes árú jegyek ára rendkívül magas az átlagjövedelmekhez képest, és hát ugye a vasutat zömében nem a terepjárós újgazdagok veszik igénybe. Kora délután már rühellek vonatra szállni, komolyan mondom, tömve vannak a vonatok diákokkal (ez nem csak Nagykanizsa környékén van így), leülni nem lehet, röhögcsélnek, trágárságokat beszélnek, ha pedig az ember bátorkodik valaki mellé leülni, ahol még van esetleg egy szabad hely, akkor furcsa képpel néznek rá, hogy hát ezt hogyan mertem. Mert fizettem érte, úgy mertem, és sokkal többet, mint ők.
Azt gondolom, hogy ha valaki ugyanazért többet fizet, akkor vagy jobb-, de legalábbis ugyanolyan szolgáltatást kapjon, de rosszabbat semmiképpen sem! Mert ez bántja az ember igazságérzetét. És méginkább bántja azért, mert a teljes árú jegyek ára rendkívül magas az átlagjövedelmekhez képest, és hát ugye a vasutat zömében nem a terepjárós újgazdagok veszik igénybe. Kora délután már rühellek vonatra szállni, komolyan mondom, tömve vannak a vonatok diákokkal (ez nem csak Nagykanizsa környékén van így), leülni nem lehet, röhögcsélnek, trágárságokat beszélnek, ha pedig az ember bátorkodik valaki mellé leülni, ahol még van esetleg egy szabad hely, akkor furcsa képpel néznek rá, hogy hát ezt hogyan mertem. Mert fizettem érte, úgy mertem, és sokkal többet, mint ők.
A történet ma egy hetes, de még mindig a hatása alatt állok.Történt hogy 2010.08.27-én Körmendről utaztam fel Budapestre.23-án hétfőn utaztam le akkor megvettem a retúrjegyet, illetve a helyjegyeket.A jegyeket 4 nappal korábban megvettem. Az elvirán szépen ahogy lehet megnéztem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Igen, kéne a templomtól a Baumaxig járda, de erre ez a hatalom soha nem fog költeni, erre várni vagy számítani nem szabad. Megalomán kirakatberuházásokra mennek el a tízmilliárdok, miközben a város szívében, éppen a városháza épülete és a 2-es posta közötti szakaszon olyan sz út minősége, mintha szétbombázták volna (ezt egyébként úgy tudom, most újítják fel [lesz mit]). Tehát ha a saját maguk közvetlen környezetében is ilyen állapotok uralkodnak hosszú időn keresztül, akkor itt járdaépítésre várni nem sok értelme van. Megjegyzem, ha lenne is járda, nem biztos, hogy ott mennének a gyalogosok. Itt most még szabályosan közlekednek a kerékpárúton, de sok helyen, ahol az út egyik oldalán van járda, a másik oldalán pedig csak kerékpárút, ott az út járdával ellátott részén lennének kötelesek a gyalogosok menni, de erre nagyon sokszor fittyet hánynak. Az Interspar Center (Fehérvári út 3.) és az Árkád üzletközpont közötti szakasz például ilyen, mégsem lehet a kerékpárúton szinte soha végigmenni a sok gyalogos miatt. Ezzel szemben ha a körforgalomtól a belváros felé megyek GYALOGOSAN a járdán (át a felüljáró alatt, az iparkamara felé), ott FOLYAMATOSAN kerékpárosok veszélyeztetik a járdán kerékpározva a gyalogosok testi épségét, nem egyszer eszetlen sebességgel száguldozva. Másik példa: az általam előbb említett Szauter úti, magas járdaszegélyekkel gazdagon tarkított kerékpárúton közlekedtem tavaly halottak napja körül (a Praktiker áruház felőli oldalon, amely ugye egyirányú), és sokan velem szemben, a temető felé mentek. Ezzel önmagában még nem lett volna baj, de azzal már igen, hogy a gyalogosok áradatától szinte nem lehetett haladni, mert a sárga vonalat semmibe véve jöttek velem szemben csoportosan, plusz még jó néhány kerékpáros is (kint van a "Behajtani tilos", nem mondhatja, hogy nem tudta, hogy egyirányú)!
Egy kicsit OFF lesz a következő, de ha már "kerékpározás Győrben", akkor ide való a téma: nem lehet valamit hallani a tavaly tavasszal bejelentett bérkerékpár-rendszerről? Én nem találok erre vonatkozóan semmilyen információt, és nem értem, hogy miért nem indult ez el? Jelenleg még egy kapavágás sem történt az ügyben (persze emellett még ott van az informatikai rendszer kiépítése is), de az ígéretek szerint 2014. nyarán (amely most van) már élesben működnie kéne a rendszernek (amelyhez 150 millió forintot nyertek), ehhez képest a bejelentett 23 információs pontnak és dokkolónak (amelynek a pontos helyeit is kijelölték), valamint a 215 kerékpárnak híre-hamva nincs. Ezzel mi a helyzet? Ez sem volt több a messze földön híres kerékpárosbarát várostól, mint parasztvakítás?