Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rickyramirez

0 bejegyzést írt és 309 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ismét jó hírrel jelentkezek, végre érdembeli javulás történt a Temetőtől a Tesco-ig húzódó bringaút állapotában.Az illetékesek kijavították a legdurvább hibákat, kátyúkat, és a 821-es út kereszteződésében elkészült, 20 év után a RÁMPA! Éljen, éljen! Kijavításra…..
rickyramirez 2014.07.16 14:07:02
Éljen, éljen, de sajnos csak a korábbi önmagamat tudom ismételni: miért kell tizen- akárhány évet várni arra, hogy kijavítsák a nem egyszer balesetveszélyes hibákat? Átadták az utat húsz éve, sajnos a használat, a természeti elemek, a fák gyökerei, stb... megtették a hatásukat, már csak azért is, mert eleve nem volt jó minőségű az út. Folyamatos karbantartás kéne egy önmagát folyton-folyvást kerékpárosbarátként hirdető várostól, nem pedig az, hogy tíz vagy annál is több évig ott éktelenkednek a lyukak, a felgyűrődések, a púpok, aztán egyszer csak (úgy-ahogy) nagy kegyesen rendbe hozzák. Egyébként ennek az útnak a folytatásán, a Szauter úton, a Praktiker áruház felőli oldalon (amelyet ugyanabban az időben adtak át, mint a posztban szereplő szakaszt) legfrissebb ismereteim szerint ugyanúgy ott vannak a magas szegélyek, ezeket húsz év után sem tüntették el.

Igen, kéne a templomtól a Baumaxig járda, de erre ez a hatalom soha nem fog költeni, erre várni vagy számítani nem szabad. Megalomán kirakatberuházásokra mennek el a tízmilliárdok, miközben a város szívében, éppen a városháza épülete és a 2-es posta közötti szakaszon olyan sz út minősége, mintha szétbombázták volna (ezt egyébként úgy tudom, most újítják fel [lesz mit]). Tehát ha a saját maguk közvetlen környezetében is ilyen állapotok uralkodnak hosszú időn keresztül, akkor itt járdaépítésre várni nem sok értelme van. Megjegyzem, ha lenne is járda, nem biztos, hogy ott mennének a gyalogosok. Itt most még szabályosan közlekednek a kerékpárúton, de sok helyen, ahol az út egyik oldalán van járda, a másik oldalán pedig csak kerékpárút, ott az út járdával ellátott részén lennének kötelesek a gyalogosok menni, de erre nagyon sokszor fittyet hánynak. Az Interspar Center (Fehérvári út 3.) és az Árkád üzletközpont közötti szakasz például ilyen, mégsem lehet a kerékpárúton szinte soha végigmenni a sok gyalogos miatt. Ezzel szemben ha a körforgalomtól a belváros felé megyek GYALOGOSAN a járdán (át a felüljáró alatt, az iparkamara felé), ott FOLYAMATOSAN kerékpárosok veszélyeztetik a járdán kerékpározva a gyalogosok testi épségét, nem egyszer eszetlen sebességgel száguldozva. Másik példa: az általam előbb említett Szauter úti, magas járdaszegélyekkel gazdagon tarkított kerékpárúton közlekedtem tavaly halottak napja körül (a Praktiker áruház felőli oldalon, amely ugye egyirányú), és sokan velem szemben, a temető felé mentek. Ezzel önmagában még nem lett volna baj, de azzal már igen, hogy a gyalogosok áradatától szinte nem lehetett haladni, mert a sárga vonalat semmibe véve jöttek velem szemben csoportosan, plusz még jó néhány kerékpáros is (kint van a "Behajtani tilos", nem mondhatja, hogy nem tudta, hogy egyirányú)!

Egy kicsit OFF lesz a következő, de ha már "kerékpározás Győrben", akkor ide való a téma: nem lehet valamit hallani a tavaly tavasszal bejelentett bérkerékpár-rendszerről? Én nem találok erre vonatkozóan semmilyen információt, és nem értem, hogy miért nem indult ez el? Jelenleg még egy kapavágás sem történt az ügyben (persze emellett még ott van az informatikai rendszer kiépítése is), de az ígéretek szerint 2014. nyarán (amely most van) már élesben működnie kéne a rendszernek (amelyhez 150 millió forintot nyertek), ehhez képest a bejelentett 23 információs pontnak és dokkolónak (amelynek a pontos helyeit is kijelölték), valamint a 215 kerékpárnak híre-hamva nincs. Ezzel mi a helyzet? Ez sem volt több a messze földön híres kerékpárosbarát várostól, mint parasztvakítás?
Hova megy ez a vonat? Volánbook 2. 2013.12.03 07:00:00
Mai írásunkban újfent a Hivatalos Volán Autóbusz Menetrendek köteteiről lesz szó. A múlt héten megkezdett vizsgálatot a menetrendi mezőkkel folytatjuk. Betéréssel közlekedünk Kitérünk azonban a megállóhelyi utastájékoztatásra is, mivel az ott megtalálható adatok formátuma…..
rickyramirez 2013.12.09 16:21:46
@v2peti:
- Selyeb, művelődési ház és Selyeb, Kossuth u. 13. megállóhelyek esetében az érkezési és indulási idő azonos, a vonal valószínűleg azt a célt szolgálja, hogy az időadatok ne folyjanak egybe, gond nélkül meg lehessen állapítani, hogy melyik megállóhelyhez melyik időadat tartozik. Ez egyáltalán nem okoz semmilyen zavart. Ha nincs két külön időadat, akkor abból az következik, hogy az érkezési és az indulási azonos.

- Szokolya-Királyrét és Szokolya-SERNEVALL esetében egyrészt ugyanaz a vonal szerepe, mint az előbbi esetben, másrészt pedig mivel itt azonos megállóhelyek egymás közvetlen közelében szerepelnek, azokat is elválasztja. Itt a konkrét példában ha egy járat megérkezik Szokolya-Királyrétre, akkor annak ott végállomása van. Nyilván egy kis idő elteltével ugyanaz a gépjármű indul vissza, de az már egy másik járat, másik járatszámmal, a menetrendben külön feltüntetett indulási idővel. Ezért nem okoz gondot az, hogy csak egyszer szerepel ennek a megállóhelynek a neve. Ha valaki elmegy Szokolya-Királyrétre, akkor le kell szállnia a leszállóhelyen, és ha kis várakozás után ismét indul (visszafelé) a járat, akkor a felszállóhelyen fel kell szállnia, de ez egyébként csak elméleti lehetőség, hiszen ha nem ez az úti célja, akkor nem megy el a végállomásig és vissza, hanem leszáll ott, ahová megy.
Vajon kinek az ízlését tükrözi a jellegzetes "vonatzöld" műbőr? Ki találta ezt olyan vonzó színnek, hogy ülések ezreit húzatta be vele? De a fő kérdés, hogyan juthatott át a 21. századba ez a szín? A kép forrása: Hírek a vasút világából blog Vonatozás 480 forintért -…..
rickyramirez 2013.09.13 17:45:05
Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseket mennyire lehet tisztítani? És mennyire teszik ezt meg? Tény, hogy a vasúti járművek átlagos élettartama hosszabb a közútiakénál. De az is biztos, hogy azok az emberek, akik ilyen kocsikba kénytelenek beszállni, nem azért érzik magukat rosszul, mert az a kocsi több mint negyven éve jött ki a vagongyárból. Az utast az utastér érdekli, és azért az tényleg elgondolkodtató, hogy jómagam is rendszeresen ugyanazokon az üléseken vagyok kénytelen ülni (pl. a Győr-Veszprém vonalon), amelyeken akkor is ültem, amikor iskolakirándulásra voltam kénytelen menni kisdobos koromban. Ha legalább ezeket lecserélték volna, már sokkal kényelmesebb lenne az utazás. Éppen ezért pl. az említett 11-es vonalon sokkal jobban szeretem, ha Bz jön. De említhetném a Győr-Celldömölk vonalat is, ahol szintén járnak ilyen ülésekkel rendelkező kocsik, meg járnak (szintén személyvonatként) olyanok is, amelyek régebben ÖBB-s kocsik voltak, és az EU-régiós vonatokban gurultak. A helyzet ugyanaz: az utóbbiba nem undorral száll fel az ember.

A színről és az anyagról csak annyit: akkoriban ez az anyag volt "divatban", a színe pedig nyilván nem lehetett világos, hiszen a kosz gyorsan - és esetleg kitörölhetetlenül - meglátszana rajtuk (a mostani ülések színei is nyilván inkább sötétebbek, és ebből a szempontból az, hogy pirosat is választottak, bizony merész választás volt, mert világosabb árnyalat, és ezért a kosz jobban látszik rajta).
Kevés szó és kép esik a 2007-es vasútbezárásokkal sújtott vonalakról. A szüneteltetett vonalak egy részét 2010-ben visszanyitották, de egy jó részükön azóta sem jár vonat. Vagy mégis? Felszedték ezeket a vonalat? Netán színesfém-gyűjtők betevőjére fordítódtak a…..
rickyramirez 2013.09.13 17:08:25
Az alsó kép: Kecskéd megállóhely.
Érdekes számomra egyébként ez az írás, mert én is a múlt hónapban jártam végig a vonalat teljes egészében (és nem csak az állomásokat, megállóhelyeket érintve), és lényegében azt tapasztaltam, hogy viszonylag nincs rossz állapotban. A vonatközlekedést ténylegesen akadályozó dologgal egy-két helyen találkoztam csak: Tápszentmiklósnál egy fa tartóoszlop volt az egyik sínszálra dőlve (kíváncsi vagyok, hogyan került oda...), Bakonybánk és Bakonyszombathely, valamint Bakonyszombathely és Kisbér között több nagyobb fa hajlott a pályára, valamint több útátjárónál eltömődött a pálya (az egyik ilyen éppen az első képen látható Bakonytamásinál van). Ezen kívül persze sok helyen gazos - bár ilyen részek akkor is voltak, amikor még volt vonatközlekedés -, tény, hogy van egy-két korhadt faalj is, de az eddig eltelt hat és fél év még nem volt olyan sok idő, hogy a természet látványosan visszafoglalja a területet. Megjegyzendő még, hogy ahol van - több-kevesebb rendszerességű - vonatközlekedés, ott a pályával semmi gond nincs, még gyomokat sem nagyon találni, a problémásabb részek Franciavágás és az erőművi elágazás között találhatóak.

A legszomorúbb az, hogy sem nem számolják fel a vonalat, sem nem végeznek állagmegóvást, és ezzel nagyon lassú halálra ítélik azt. Szomorú látni a lassú pusztulást, ahogy egyszerűen magára hagyták. Én vasútbarátként titokban még bízom abban, hogy újraindulhat itt a közeljövőben a menetrend szerinti személyszállítás. A pálya olyan, amilyen (a bezárás előtt sem volt itt eszetlen száguldás, 30-as, 40-es tempó volt a jellemző), a fénysorompókat vissza lehetne tenni, a "kiszegelt" váltókat újra működőképessé lehet tenni, ezek nem lennének nagy összegek. Az sem probléma, hogy sok megállóhelyi épületet elbontottak (Tápszentmiklós, Lázi, Pusztagyimót), ettől még megállhat ott a vonat - pl. Győrasszonyfán is elbontották 2009 januárjában, mégis egy működő megállóhely). Csak az a baj, hogy kitől lehetne ezt remélni? A Fidesz 2010-es választási ígéreteiben benne volt, hogy újranyitják a bezárt vonalakat. Akkor ezt miért nem nyitották újra, MIÉRT, MIÉRT? Pedig úgy vártam! Ez az ígéret nem volt más, mint szimpla hazugság! A többi helyen pedig, ahol újranyitottak, van napi két vonatpár, amely valóban sem nem gazdaságos, sem pedig nem képes ellátni semmiféle hivatásforgalmat, így alternatívát nem tud nyújtani pl. az autóközlekedéssel szemben. Ez azért van, mert az újranyitás után most már nem lehetne arcvesztés nélkül újra bezárni őket, és így mesterséges módon, "lélegeztetőgépre téve" tartják életben őket. Megjegyzem, ha a Pápa-Tatabánya vonalon is csak napi két pár vonat lenne, de örülnék annak is, mert az azt jelentené, hogy legalább működik a vonal! Pedig ahol újranyitottak 2010-ben, akkor szeptemberre mindenhol milyen normális menetrendet tudtak csinálni. Az miért nem volt tartható?
Tehát ha a jelenlegi erők maradnak hatalmon, nem fogják újranyitni (mert már akkor eddig megtették volna), és azt senki ne próbálja megmagyarázni, hogy nincs rá pénz. Minimális ráfordítással működőképessé lehetne pl. ezt a vonalat is tenni, és hát gondoljunk bele: az emberektől elszedtek 3000 milliárd forintnyi összeget, amely a magán-nyugdíjpénztári megtakarításuk volt. Ja, hogy azt már teljes egészében elégették? Bocs...
Ha pedig a jelenlegi ellenzék (amelyben mindenképpen benne lesz az MSZP) venné a kezébe a hatalmat esetleg, tőle meg pláne nem várható, hiszen 2007-ben az akkor szövetségesükkel, az SZDSZ-szel teljes egyetértésben végezték el a tudatos vidékrombolással felérő bezárásokat. Szóval, nincs sok remény...

A vonalon található megállóhelyi épületekhez még annyit: Etén és Szák-Szenden áll még épület, amelyet ez az írás nem említett. Mindkettő tető nélküli torzó, Szák-Szenden a gaz olyan szinten benőtte, hogy alig látható a vasúti pálya felől, megközelíteni pedig szinte lehetetlen a sok helyen három méter körüli (!!) gaztenger miatt.
Ezzel szemben Dad valóban a vonali épületek gyöngyszeme, egy nagyon takaros épület szépen rendben tartott környezettel (amelyet a fent látható, kissé fakó kép talán nem teljesen ad vissza): innen már tényleg csak a vonat hiányzik, de az nagyon...
rickyramirez 2013.09.13 17:12:32
@JabyGabi:
"nem járható végig a vonal, még elméletileg sem"

Miért nem? Én nem ezt tapasztaltam. Kis ráfordítással teljesen működőképessé lehetne tenni.
Új MÁV blog Összehangolva 2012.09.19 10:31:40
Ne legyen ennél nagyobb bajom... Vidékről mentem fel Budapestre és magammal vittem a kerékpáromat is. Előző nap vettem meg a jegyet mind a magam, mind a kerékpár “részére”. Mint kiderült, ez utóbbit nem kellet volna MOST, mert mobilitás izé van, és az autómentes nap…..
rickyramirez 2012.09.19 13:17:17
2008 óta van lehetőség az interneten is jegyet venni, illetve tavaly óta otthoni jegynyomtatás is lehetséges. Én 2008 óta kizárólag ezt veszem igénybe, illetve tavaly novembertől az otthoni nyomtatást választom. Mobilitási hét illetve az ehhez kapcsolódó díjmentes kerékpárszállítás még régebb óta van, vagyis ez az ötödik alkalom, hogy a kettő együtt van (mármint internetes jegyvásárlás és mobilitási hét). Írtam egy-két éve erről egy posztot is erre a blogra, illetve volt kérdőív is nemrégen a kerékpárszállítással kapcsolatban, azt is kitöltöttem, és ebben leírtam, hogy nem értem, hogy az e-ticket rendszerén keresztül miért nem lehet ezen időszakra díjmentes kerékpárjegyet venni. Ezek a dolgok teljesen haszontalannak bizonyultak, mert változás nem történt. Minden évben ugyanoda lyukadunk ki: most sem lehet, és az e-ticket simán kiadja a "fizetős" kerékpárjegyet szeptember 16-a és 22-e között is! Díjmenteset nem lehet így venni.
Azt a szöveget, hogy "A kedvezmény díjmentes kerékpárjegy váltásával vehető igénybe" én úgy értelmezem (mivel nem adnak további információt), hogy továbbra sincs változás, azaz a jegyvizsgáló a vonaton csak akkor ad díjmentes kerékpárjegyet ezen egy hét alatt, ha valaki olyan helyen száll fel, ahol akkor nincs jegykiadás. Ha van, akkor kérni kell a jegypénztárban, mert pótdíjat számítanak fel a vonaton. Na most ezt az egész internetes jegyvásárlási lehetőséget éppen azért találták ki, hogy NE kelljen sorba állni a pénztáraknál, NE kelljen fél órával előbb kimenni csak azért, mert hátha húszan fognak a sorban állni, vagy mondjuk csak ketten, de mind a ketten tíz darab jegyet vesznek, mindegyikhez külön (kézzel írt) számlát kérnek, ezen felül felolvastatják a pénztárossal a fél menetrendkönyvet.

Akkor kérdezném: miért is nem lehet interneten díjmentes kerékpárjegyet venni, hiszen azt csak konkrét napra lehet, illetve otthoni nyomtatás esetén ezen felül konkrét vonatra. Nincs meg az a lehetőség tehát, hogy máskor használja fel valaki. És miért is ad ki az e-ticket az ezen egy hétre vásárolt jegyek esetében fizetős kerékpárjegyeket? Miért nincs úgy beállítva, hogy ne adjon ki?
rickyramirez 2012.09.19 13:34:25
@vanek ur:
Szerintem nem korrekt! Mit is ír az eset "elszenvedője"? Idézem: "Tudott erről egyébként bárki is? Mert sajnos a MÁV munkatársai NEM, ill. ALIG."
Mi következik ebből? Hogy az illetőnek nem volt tudomása arról, hogy ilyen lehetőség van. Az, hogy a Máv-Start honlapján rajta van ez a szöveg, attól még miért kell elvárhatónak lennie, hogy mindenki tudjon róla? Én tudom, mert évtizedek óta vonattal utazom, szintén sokan tudják rajtam kívül, de kérem szépen: lehetnek olyanok, akik ritkán veszik igénybe ezt a szolgáltatást, nem? Akkor ha nem 22-e utáni időpontra kéri a jegyet vagy nem dátum nélküli jegyet kér az utas a jegypénztárban, akkor mondani kéne neki, hogy: ez most díjmentes lesz a mobilitási hét miatt, és adok egy díjmentes kerékpárjegyet. Nemde? Nem kiadni a "fizetőset"! Jogosan írja az illető: "a mávinformatika sem jelezte a gépén, hogy necsinájja". Tényleg, miért is nem jelzi? Miért is nincs úgy beállítva a rendszer, hogy ha konkrét napra kéri a kerékpárjegyet, és az szeptember 16-a és 22-e közé esik, akkor csak díjmenteset adjon?
Az pedig már tényleg a lehangoló kategória, hogy egyes jegyvizsgálók nem tudják, hogy NEM CSAK az autómentes napon (szeptember 22-én) van díjmentes kerékpárszállítási lehetőség. Ilyen dolgokon persze már csak azok lepődnek meg, akik ritkán veszik igénybe ezt a szolgáltatást: az utasnak kell tájékozottabnak lennie, mert különben pluszban fizettetnek ki vele dolgokat, illetve pótdíjazzák, mert a jegyvizsgáló nem ismeri a szabályokat.
Végre nem csak morgolódom, de jó hírrel is szolgálok! A fent említett csomópontot átépítették, mert egy OBI áruház épül a sarkon. Ennek kapcsán a csomópontban teljesen új bicikliút épült, az oda vezető szakaszokat pedig kijavították. A csomópontban épített kerékpárút…..
rickyramirez 2012.08.15 00:54:01
"A csomópontban teljesen új bicikliút épült" - Építettek az "otóknak" egy kanyarodósávot, amely az addig kerékpárútként funkcionáló, förtelmes úthibákkal gazdagon tarkított út helyét foglalta el, így a mellette található részt tkp. feltöltötték, és oda került a kerékpárút új vonalvezetése. Tehát eddig is megvolt a kerékpárút, csak most lett ott egy kanyarodósáv, és hát a kerékpárút nyilván az út szélére kerül; vagyis nem új kerékpárút épült, hanem az eddig meglévőt "arrébb tolták". Azt gondolom, hogy a felső képen látható két nyúlfarknyi, piros kövekből kirakott szakaszt azért nem kéne új kerékpárútnak nevezni...
Az tény, hogy oda elsőbbségadást előíró jelet festeni hatalmas marhaság volt, a hozzá nem értés tökéletes esete: ugyanis egyrészt ennek szinkronban kéne lennie a táblákkal (amely persze nincs, hiszen itt valóban a kerékpárúton közlekedőknek van elsőbbségük), másrészt pedig ellentmondásban van a kereszteződésben látható sárga, szaggatott vonallal, amely mindig azt jelzi, hogy elsőbbsége lesz az ott közlekedőnek, vagyis jobbról alárendelt út van, szemből pedig a kanyarodási szabályok alapján neki van elsőbbsége (más kérdés, hogy megadják-e).

"A Fehérvári út hídjáról lefele gurulva még úgy-ahogy kijavították a burkolathíbákat" - Igen? Én nem így látom. A felső képen a kereszteződéstől az autóbusz-megállóhelyig tartó nem túl hosszú szakaszon volt egy hatalmas megsüllyedt rész, azt javították ki. Azonban itt végig felpúposodott az út, amely pontosan ugyanolyan maradt, mint volt, hozzá sem nyúltak. Na most ez - ha valaki nem tudja, hogy ilyen, és nem számít rá - balesetveszélyes, és tönkreteheti a kerékpár felnijét, gumiját, ha mondjuk 5 km/h-nál gyorsabban halad át rajtuk.

"De lámpa is van" - Van. És működik? Nem. Biztosan fog, majd valamikor. De addig is eltelik jó sok idő, és közlekedni addig is kell. Szóval a kereszteződésen való áthaladás szempontjából annak jelenleg nincs sok jelentősége, hogy van-e lámpa telepítve, mivel üzemen kívül van.

Arról nincs szó az írásban, hogy még a hídon, ahol a kanyarodósáv kezdődik, és még a régi kerékpárút van, egy széles repedést nem voltak képesek kijavítani, és ez állandó problémát jelent az arra haladóknak (bizonyos, hogy nem csak nekem). Erre már nem volt egy-két ezer forint? Szintén ugyanitt a belógó növényzetet nemrégen vágták le (ezt sem akkor kéne már ugye, amikor fél éve elfoglalja az útpálya felét, ellehetetlenítve ezzel a közlekedést...), de így is belóg egy nagy ág, amely remekül arcon tudja az arra kerekezőt csapni. Most nekem kell ágvágóval felszerelkezve közlekedni, hogy megoldódjon a probléma? Egyszerűen nevetséges!

Korábban már írtam a Szent Imre úti új szakasz kapcsán arról, hogy ha a felső képen továbbhaladunk, akkor ott valóban lyukak maradtak az úton, amelyikhez volt kedvük, azt betömték, amelyikhez nem, azt nem. Szintén probléma, hogy - visszatérve a lámpa kérdéséhez - önmagában a lámpa nem oldja meg az áthaladás problémáját, hiszen az Interspar Centernél (ahogyan azt korábban is írtam) súlyosan elhibázott a lámpák beállítása, 6,5 másodpercig van zöld a kerékpárosoknak, és szemből folyamatosan bemennek a pirosba, nem egyszer kamion is, vagyis hiába van zöld (még ha csak 6,5 mp.-ig is), nem lehet menni, mert ott van az ember előtt a kamion. További súlyos probléma, hogy a kora reggeli és a késő esti órákban is üzemelnek a lámpák, ahelyett, hogy sárgán villogóra lennének állítva, így nagyon sokszor alakul ki olyan helyzet, hogy égen-földön sehol senki, és a lámpa mutatja a pirosat. Súlyosan elhibázott dolgok ezek, ilyenkor sárga villogó mellett lehetne biztosítani a folyamatos továbbhaladást, és amennyiben szükséges, a kihelyezett jelzőtáblák mutatnák, hogy mely közlekedőnek van elsőbbsége.

Általánosságban annyi mondható el erről a szakaszról, hogy teljes egészében fel kellett volna újítani, teljesen új burkolattal, és ami a lényeg, hogy ki kellett volna szélesíteni, hogy az egymással szembeni elhaladás biztonságos legyen. Jó, most a szabályos akadálypályából csináltak egy fokkal jobbat (persze nem jót, nem elfogadhatót), de erre is miért kellett mondjuk tíz évet várni? Miért kellett ennyi ideig förtelmes úthibákon végigkínlódnia magát annak, akinek erre vezet az útja? Mire megy el vajon az a több tízmilliárd forint, amelyből az a város egy évben gazdálkodhat?
Sziasztok!   Végre jó hírrel szolgálhatok! A Szent Imre úton a Rómer Flóris úttól a Vasvári Pál utcáig tartó, iszonyatosan felgyűrődött, keskeny, balesetveszélyes bringautat teljesen felújították! Van normális rámpa, a járdától szép, sárga vonal választja el a…..
rickyramirez 2012.06.22 21:02:08
Végigmentem én is ezen a szakaszon csak azért, hogy véleményt tudjak mondani. Nos, azt tapasztaltam, amire számítottam: lehet, hogy nem 100%-osan egyenletes, vannak benne minimális egyenetlenségek, de végig lehet rajta menni, semmi különöset nem vettem észre, egyáltalán nem ráz nagyon, kerékpárútnak ez elmegy. A kérdés ennél a szakasznál az, hogy miért kellett arra várni tizen-akárhány évet, hogy a tényleg balesetveszélyes, járhatatlan utat megcsinálják? Az elmúlt mondjuk tíz évben, amióta balesetveszélyes volt, az nem volt érdekes? Nem számított volna, ha valaki elesik vagy a kerékpárjának valami baja lesz?

És ha már felújításnál tartunk, a napokban végre valahára átadták a Fehérvári út felüljáróját (mármint a kerékpárutat, hiszen az "otósok" eddig is zavartalanul közlekedhettek, talán csak egy-két napig volt kisebb kellemetlenségük az aszfaltozás miatt). Lehet, hogy erről majd lesz poszt is, úgyhogy nagyon ne menjünk a dolgok elébe, de azért addig is összehasonlítanám a két utat (a jelen posztban szereplőt és a Fehérvári útit). Nos, ha a Szent Imre úti rossz, járhatatlan, stb... (szerintem nem), akkor kérdés, hogy milyennek lehetne nevezni a Fehárvári útit, illetve egészen pontosan annak a híd lábától az Árkád üzletházig tartó szakaszát? Ha csak a híd burkolatát nézzük, akkor is azt tapasztalhatjuk, hogy ahol a régi burkolat véget ér, arra nem voltak képesek, hogy az ott lévő felgyűrődést illetve hiányzó aszfaltrészt kipótolják. Ugyanúgy ott éktelenkedik a kerékpárok épségét veszélyeztető lyuk, mint eddig. Erre úgy látszik, nem jutott már egy-két ezer forint.

Ha pedig a kereszteződés után továbbmegyünk, akkor láthatjuk, hogy közvetlenül a kereszteződés után sem tüntették el teljesen az ott lévő felpúposodásokat, az Interspar Centerig tartó szakaszon pedig csak a tényleg balesetveszélyes felgyűrődéseket simították el, illetve néhány lyukat betömtek, de ezek közül sem mindegyiket! Vajon miért nem? De maga az út egyrészt maradt ugyanolyan keskeny, vagyis kétirányú közlekedésre nem alkalmas (márpedig ez kétirányú, és azt már csak zárójelben említem, hogy az út szélére felhordott sár is ottmaradt, és azt semmi és senki onnan eltávolítani nem fogja, és ez tovább szűkíti az utat), másrészt pedig a minősége attól ugyanolyan rossz maradt, hogy a felgyűrődések úgy-ahogy eltűntek (és az eddigi felgyűrődések helyén sokkal kellemetlenebb átmenni, mint a Szent Imre úti, újonnan átadott szakaszon).
Szóval ezt az utat (amelyet még bőven 1990 előtt rittyentettek oda [már akkor is pocsék minőségben] feltételezhetően azért, hogy a kivilágítatlan kerékpárokkal hajnalonta és estelente a Rába gyárba tartó és onnan jövő jelentős számú ember ne az úttesten imbolyogjon, és hogy ne üssenek el senkit emiatt) teljes egészében fel kellett volna újítani, nemcsak toldozni-foltozni, és megfelelő szélességűre kellett volna csinálni úgy, hogy két szembejövő jármű biztonságosan elférjen egymás mellett. Hát erre józan ésszel persze ebben a városban még a legoptimistább ember sem számíthatott, itt, ahol kerékpárosbarát elismeréseket vesznek át, de valójában szinte ellenségnek tekintik a kerékpárosokat; ahol akkora területen, mint a szűken vett belváros, sehol a világon nincs annyi "Kerékpárral behajtani tilos!" tábla kihelyezve – szinte egymás hegyén-hátán vannak az említett területen. És ha már nem is csinálták meg teljesen, ahogyan meg kellett volna, akkor is adódik itt is a kérdés: miért kellett több mint tíz évet várni arra, hogy a felgyűrődéseket eltüntessék? Miért kellett több mint tíz évig balesetveszélyes úton közlekedni?

Na, és ha továbbhaladunk, eljuthatunk az Interspar Center előtti útkereszteződéshez, ahol ismét csodás "kerékpárosbarát" dolgokat tapasztalhat az arra járó. A zöld jelzés ideje (lemértem) 6,5 másodperc, amelynél még akkor is minimum már sárgára váltó lámpánál ér át az ember a túloldalra, ha azonnal indul a zöld jelzésre. És legtöbbször nem is tud elindulni sem azonnal, mert a keresztező úton szinte mindig (lehet bármikor ellenőrizni, ha valakinek nincs tapasztalata és nem hiszi) belejön egy-két jármű a pirosba, akadályozván ezzel az elindulást, és ha az a valami egy kamion, akkor mire szabaddá válik az út, már le is telt a 6,5 másodperc. Csodás, nem? És azt még nem is említettem, hogy emlékeim szerint úgy tíz éve még úgy volt itt a lámpabeállítás, hogy a kerékpárosok csak minden második vagy harmadik lámpaváltásra kaptak zöldet (pontosan már nem emlékszem, hogy második vagy harmadik volt-e, de így volt). Ebben az a szégyen, hogy mindez egy olyan városban történik, ahol közlekedésmérnököket is képeznek, és kerékpárosbarátnak nevezi magát a település.

Ha itt átvergődtünk valahogyan a pirosba behajtó kamionok mögött, akkor azt látjuk, hogy a folytatódó kerékpárút két oldalán nem egyforma az aszfaltréteg. Nos, ennek oka, hogy amikor 2006-ban az Árkád üzletház előtti körforgalmat csinálták, az egyik (de csak az egyik) oldalát felbontották és újraaszfaltozták (az úgy-ahogy jelenleg is járható), a másik oldalát nem! Hogy miért? Valószínűleg nem találták eléggé tönkrementnek. Azonban azóta itt is több igen jelentős felgyűrődés keletkezett, de ezeket persze most nem csinálták meg. Ez már nem érdekes... Pedig ezek sem kisebbek, mint azok, amelyeket a lámpa túloldalán elsimítottak. Nem baj, majd tíz év múlva, addig kibírjuk! :-(((((
Azt pedig már meg sem merem említeni, hogy a kerékpárút körforgalomnál lévő lámpájánál kb. fél perc (vagy még nagyobb) a "holtidő", vagyis az utolsó keresztező jármű elhaladása után ennyi időt kell várni a zöldre (azaz arra, hogy a keresztező forgalom pirosat kapjon) úgy, hogy soha nem jön semmi, aminek zöld van.
Ez a szakasz a szokásos nagyrészt sárga festékkel készült kerékpárút összes jellemzőjét mutatja, egyenetlen burkolatminőség, az úton csatornafedelek, amik persze nincsenek sok helyen szintben az aszfalttal, de legalább vannak rámpák, és többé-kevésbé járható a burkolat. A…..
Sziasztok!A Mészáros L. utcánál levő körforgalom egészen járható, kivételesen majdnem mindenütt sikerült megoldani a rámpákat, igaz, a piros díszkőből kirakott burkolat már nem mindenütt sima, de ez még a legjobbak közé tartozik. A jó világ azonban csak az Urbantsok Tibor…..
rickyramirez 2012.04.26 12:57:50
@Öreg1965: Az "útjavítók" újra munkába lendültek, olyannyira, hogy a jelen hozzászólás pillanatában hetek óta ellehetetlenült a közlekedés, senki nem foglalkozik azzal, hogy a kerékpárosok hol közlekedhetnek, a szakaszt lezárták és felbontották.
További probléma, hogy amikor a hozzászólásodat írtad, vagyis az akkori "javítások" idején (mert ezt csak idézőjelben lehetett javításnak nevezni), a kivitelezés úgy történt, hogy a hídon dolgoztak, de ezt tábla az Urbantsok u. felől nem jelezte. Onnan szépen felhajtottam a Vágóhíd u. felé, és a híd tetején egy furgon (a melósok furgonja) teljes szélességében elállta az utat, ott továbbhaladni nem lehetett, viszont a kerékpárútról sem lehetett lehajtani az ott lévő szalagkorlát miatt. Remek! Aztán kitettek az út Graboplast felőli végéhez egy olyan táblát, amelyik az utat teljes szélességében elfoglalta, és azt volt hivatott jelezni, hogy oda a Graboplast előtti körforgalom felől nem szabad felhajtani. Igen ám, de az Urbantsok u. felől semmilyen tábla nem volt, és onnan simán fel lehetett hajtani, viszont hátulról sötétben a környezetébe a közvilágítás ellenére teljesen beleolvadó szürke táblát szinte lehetetlen volt észrevenni, és majdhogynem nekimentem (és nem azért, mert nem volt világításom vagy mert nem jól látok!). Most (2012. április 26-án) ugyanez a helyzet! Egyértelmű balesetveszély!
Arról is lehetne írni, hogy amikor nincsenek "hadiállapotok", akkor ezen út egyik része kerékpárút (nem kerékpár- és gyalogút!), a másik járda. A gyalogosnak ebben az esetben kötelező a járdán haladnia, a kerékpárutat nem veheti igénybe. Akkor mégis miért közlekednek erre folyamatosan gyalogosok? Miért kell a szabályosan közlekedő kerékpárosoknak a gyalogosokat kerülgetve szlalomozniuk? Miért a szabályosan közlekedőnek kell kitérnie (ha már ott gyalogol valaki szabálytalanul)? Miért van az, hogy a kerékpárutat teljes szélességben elfoglalják az egymás mellett sétáló gyalogosok?
Sziasztok! Megint úgy tettek ki táblát az Ady Endre utca elejét, hogy azt a bringás a bringaútról befordulva abszolút nem látja. Gratulálok a kihelyezőnek! A bringás feje felett 1 m-re levő táblát senki sem látja, az út mellett levő meg el van forgatva. Ha valaki meg…..
rickyramirez 2012.04.26 12:41:35
Szintén egy "Behajtani tilos" táblával kapcsolatos helyzetet szeretnék leírni, amelyet esetleg egy posztban be lehetne mutatni. A Zöld u. - Fehérvári út kereszteződésétől ha a ÉPFU (vagy ha így jobban tetszik: a József Attila lakótelep) felé haladunk, akkor azon az oldalon közvetlenül a kereszteződés után, az ÉPFU előtt van egy keresztező út. Itt a kerékpárút elejére kitett "Behajtani tilos!" tábla nagyon hosszú ideje meg van fordítva (amely tehát azt lett volna hivatott jelezni, hogy az ÉPFU előtti keresztező útról arra a kerékpárútra behajtani tilos, hiszen az egyirányú a József Attila lakótelep irányába), vagyis így azt jelzi, hogy a Zöld utcán haladó járműveknek behajtani tilos a József Attila lakótelep felé. Ezzel persze egyetlen arra közlekedő jármű vezetője sem foglalkozik, de ha szigorúan vesszük, akkor minden jármű, amelyik ide behajt, a tilosba megy, hiszen nem bírálhatja felül a tábla jelzését. Ezzel sem törődik senki évek óta ezzel a nyomorúságos városban. Hasonló a helyzet, mint amikor a régi Fehérvári és az Erfurti út közötti szakaszt megépítették és átadták, és kb. három hónapig kint felejtették a hivatalos megnyitás után az oda kitett "Behajtani tilos!" táblát a Fehérvári út felőli részen, amely azért került kihelyezésre annak idején, hogy jelezze, hogy a már fizikailag elkészült, de még a forgalom számára át nem adott útra a Fehérvári út felől nem szabad behajtani. Ide is behajtott mindenki, mondanom sem kell, és ez még csak nem is egy ilyen - gondolom vicces kedvű emberek által - megfordított tábla volt, mint az előbb említett Zöld utcai.
Sziasztok! Jó rég óta nem jelentkeztem, ennek oka, hogy mostanában 3 keréken gurulok, és ezzel a triciklivel csak kevés kerékpárúton férek el. Most mentem a Pápai úti kereszteződéstől a HiperTesco felé és vissza, és döbbenten láttam a a jelzések kavalkádját.A képen jól…..
rickyramirez 2012.04.26 12:26:03
Évekig jártam erre, és valóban igen érdekes a helyzet. Elindulok a Tesco felől a sárga vonal bal felén (a felső kép), és a bal oldali rész jobb oldalán haladok szabályosan (mivel az kétirányú, és a menetirány szerinti jobb oldalon kell közlekedni). Jön velem szemben egy kerékpáros csoport, és mutogatnak, hogy miért nem a túlsó részen megyek. Miért? Mert a tábla azt mutatja a Tescónál, hogy az a rész a gyalogosoké! De ez sem ér semmit, láttam én már egyenruhás rendőrjárőröket a kerékpáros részen sétálni ezen az útszakaszon. Akkor most kezdjem el nekik magyarázni, hogy szabálytalanul közlekednek?
Egyébként egy tipp, hogy mit lehetne legközelebb bemutatni: a Győr Plazánál ha a Tihanyi-Szauter út kereszteződésétől haladunk a Praktiker áruház felé a Plaza felőli oldalon, akkor a kereszteződés után közvetlenül egyirányú kerékpárutat jelez a tábla (amely helyes is, hiszen a szembejövő forgalom számára a túloldalon épült [remek "ugratókkal" tarkított] kerékpárút), viszont a Plaza felé vezető bekötőút felől nézve (tehát onnan a Tihanyi-Szauter kereszteződése felé) nem "Behajtani tilos!" tábla van kihelyezve, hanem "Gyalog- és kerékpárút" tábla, vagyis ez ellentmondásos és balesetveszélyes, hiszen a kereszteződés felől jövő egyirányú útnak véli ezt a szakaszt a tábla alapján, viszont a másik irányból meg jöhet valaki, mert ott nem "Behajtani tilos" tábla van kint. És ez hosszú-hosszú évek óta így van. Arról is lehetne írni, hogy miért nem lehet ebben a nyomorult városban szabályosan közlekedni kerékpárral, mert ahol rendesen ki van táblázva (nem úgy, mint az előbbi helyen), ott is rendszeresen jönnek velem szemben az egyirányú úton más kerékpárosok, semmibe véve a "Behajtani tilos!" tábla utasítását, és még nekik áll feljebb, hogy "Mi van, nem férsz el?".
Ahogy azt már előre megjósoltuk, QR-kóddal ellátott jegyeket lehet otthon kinyomtatni, most hétfőtől már utazhatunk velük a MÁV vonalain. Azonban míg egyik szemünk nevet, addig a másik sír, hiszen a megvásárolt és kinyomtatott jegyünk adatait nem egy központi adatbázis tárolja,…..
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója egy soproni tanácskozáson szólalt fel. A beszédében elmondta mindazon dolgokat, melyekért mi, illetve a blog kommentelői is gyakran panaszkodnak: a vasút majdnem ugyanolyan drága, mint az autózás, növelni kell a szolgáltatás…..
rickyramirez 2011.10.12 15:04:31
Ha a jegyárak felől közelítjük meg a dolgokat, akkor egyértelmű, hogy a teljes árú jegyek árának jelentős mérséklésére lenne szükség. Ez bizonyosan nem fog bekövetkezni, sőt, valószínűleg csak egy-két kedvezmény esetében lesz kisebb kedvezménycsökkentés, szóval a teljesárú jegy vásárlására kényszerülő melós számára továbbra sem lesz vonzó a vasút.

Mai hír: A MÁV Zrt. közbeszerzési pályázatot írt ki 13,8 milliárd forint átstrukturálási hitelfelvételre, mert az állam - az ígéreteivel ellentétben - mégsem vállalja át 300 milliárd forint összegben a MÁV adósságait. Mit jelent ez? Azt, hogy a MÁV újabb hitelt akar felvenni, hogy a meglévő hiteleket fizetni tudja, és végérvényesen kiderült, hogy a kormány ismét hazudott, mert semmi nem fog megvalósulni az adósságátvállalásból (és jegyezzük meg, szintén hazudtak, amikor a 2007-ben és 2009-ben bezárt mellékvonalak újranyitását ígérték, amiből nagy csinnadrattával úrja is nyitottak négyet, aztán a többi azóta is zárva). Egy ilyen helyzetben ugyan hogyan, miből akarja az elnök-vezérigazgató a "gördülőállomány" átlagéletkorát csökkenteni?

Szarvas Ferenc azt is mondta, hogy "Magyarországon harminc év alatt a vasúti személyszállítás volumene a felére esett". Ezzel szemben máshol azt olvasom, hogy: "A MÁV-nál az utaskilométer mért teljesítménye 1992 óta nemhogy nem csökkent, de még nőtt is. Ebben a budapesti agglomeráció növekvő lakosságszáma és a távolsági forgalomban a minőségi InterCity vonatok nagy száma is szerepet játszott", továbbá hogy: "A MÁV utasainak száma stabilan 150 millió körül van". Na akkor most ki mond igazat?
Csaba a külföldi vonatos élményeiről ír a mai levélben. Azt már gondolom minden blog olvasó ismeri, mi a helyzet a német vonatokkal és vasúttal, de hogy a hozzáállás Szlovákiában és Csehországban is jobb legyen, azt szomorú olvasni. Vagy nem ez a szomorú, inkább az, hogy itthon…..
rickyramirez 2011.08.09 13:52:42
"de hogy a hozzáállás Szlovákiában és Csehországban is jobb legyen, azt szomorú olvasni" - olvasható a bevezetőben. Szerintem pedig az ilyen bevezetőket szomorú olvasni, ugyanis benne van ebben egy nagy adag lenézés és felsőbbrendűségi tudat. Az, hogy mi alapból jobbak, sőt, erkölcsileg magasabb rendűek vagyunk. Hát az nem lehet, hogy még ott is jobban mennek a dolgok, ez csak valami tévedés, valami átmeneti dolog lehet - ez jön át ebből a megfogalmazásból. Pedig egy országot vagy népet alapból lenézni súlyos hiba. Mert ha pl. megnézzük az itt is érintett szlovákokat, akkor azt kell megállapítanunk, hogy amíg a '93-as különválásukkor alaposan le voltak sajnálva, az azóta eltelt 17 évet - gazdasági értelemben - közel sem szúrták el annyira, mint kis hazánk politikusai. Ott az ország érdekében képesek voltak egy alapvető minimumban megegyezni és gyűlölködés helyett a munkára koncentrálni, míg nálunk a gyűlölködés nemhogy nem szűnt meg, hanem most kezd igazán a tetőfokára hágni. Szlovákia gazdaságilag lekörözte Magyarországot, miért ne lenne jobb hát a vasúti szolgáltatás színvonala is?
Persze az íráshoz azért hozzá kell tenni, hogy ahol Csaba végigutazott, azok végig fővonalak, nyilván a mellékvonalakon ott is korosabb mozdonyok és személykocsik járnak, és közel sincs olyan szolgáltatási színvonal, mint a "kirakatban". Magyarországon sem lehet összehasonlítani a Budapest-Hegyeshalom vonalat egy nógrádi mellékvonallal. De az igaz, hogy legalább a főbb pályaudvarok tisztaságára és rendjére jobban lehetne ügyelni.
Egyik olvasónk küldte be ezt a YouTube videót, amin az látszik, hogy két fiatal egyfajta bátorságpróbának tartja azt, hogy kiáll a sínekre, és minél később ugrik el a vonat elől. Mint az a videón is látszik, az egyik személyvonat meg is áll, mert a vezetője nem akarja elcsapni a…..
Új MÁV blog Menetrendváltozás 2010.12.08 15:51:00
December 12-én életbe lép a 2010/2011-es menetrend2010. december 12-tõl változik az éves vasúti menetrend, számos részében megújult kínálati lehetõséget biztosítva azoknak, akik belföldi vagy nemzetközi utazásukhoz a vasutat választják.Az új menetrend életbe lépésével…..
Új MÁV blog Prekop Kft. 2010.12.01 08:00:00
Gjeorgjr hívta fel a figyelmem egy régi kommentre, ami most külön poszt lesz. Ennek ellenére fenntartom, hogy az írásban szereplő dolgot nem feltétlen igazak vagy nem úgy igazak, ahogy írója állítja. Bejegyzés:…..
Nem történt nagy ugrás: a magyar vasút jövő évre meghirdetett menetrendje előrelépésekkel és romlásokkal tarkított. Olyan, mintha a MÁV munkatársainak egy része Belgiumba egy másik része meg Boszniába járna ösztöndíjasként közlekedési tervezést tanulni.Böngészem a…..
rickyramirez 2010.11.21 13:56:54
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Akkor ez nem volt más, mint hangulatkeltés, és most is az. Még ha a személyvonat sebességét ill. menetidejét vesszük is alapul, akkor is csak nagyon jó kerékpárral, nagyon jó edzettségi állapotú emberek tudják egy-két perccel megelőzni, de ez is csalás, hiszen ők nem állnak meg két-három percre minden egyes megállóhelynél. Ha pedig a gyorsvonat vagy IC sebességét vesszük alapul, akkor ez 60-70 km/h-ás átlagsebességet jelent. Ilyen átlagot kerékpárral produkálni, hát, még lezárt úton, hátszélben, speciális kerékpárral sem lehet.
Kedves Donát! Júliusban küldtem neked egy e-mailt, melyben csatoltam a MÁV-nak július 12-én írt levelemet. Nos, az a helyzet, hogy augusztus közepéig nem válaszoltak, aug. 16-án újra elküldtem a levelet, azóta sem válaszoltak, és odáig jutottam, hogy múlt héten minden nap…..
rickyramirez 2010.09.16 23:17:17
@Snake:
Lehet, hogy a kérdéses vonaton nem volt személyzeti WC, de a railjeten pl. van. Úgyhogy igenis van olyan vonat, amelyiken található ilyen, tehát a kategorikus tagadás nem helytálló.
rickyramirez 2010.09.16 23:26:34
@charlie:
Bocsánat, de a pótjegyet sem adják ki számolatlanul, erről már többször volt itt is szó. Akkor miért kéne fizetni, ha nem kapunk érte semmi többletet (jelen esetben azt, hogy bizonyosan le lehet ülni)? Akkor csak jogtalan "lenyúlás" lenne. Vagy az a többlet, hogy normális állapotú a WC, vagy hogy magától nyílik az ajtó?
A légkondit meg nevezhetjük légjavítónak, az átlagos utas számára teljesen mindegy. Az átalgos utas számára az a fontos, hogy ha felszállt, akkor meleg és levegőtlenség fogadja-e, vagy kellemes hőmérséklet.
Tisztelt Szerkesztő, Tisztelt MÁV Illetékes! A Balaton déli partján lakom, 5 éve végzem egyetemi tanulmányaimat Budapesten, azóta utazom heti rendszerességgel a MÁV vonatain. Egy sok éve fennálló problémára szeretném felhívni a figyelmet. Ma 2009. 09. 10-én a 15:06-kor…..
rickyramirez 2010.09.14 20:47:06
Nemrég lehetett olvasni, hogy a Máv-Start szeptember 1-jétől több száz járatát kevesebb kocsival közlekedteti, állítólag ettől remélnek megtakarítást. Azt mondták, hogy a rövidebb utazásoknál ez nem okoz olyan nagy kényelmetlenséget... El lehet ezen gondolkodni, mert lehet, hogy az utas által tapasztalt "vonatrövidülés" éppen emiatt a dolog miatt van, bár van egy olyan utalás is, hogy legalább öt éve így megy. Nem tudom, mindenesetre ez a dolog sem fog minket közelebb vinni az utasok számára vonzó, a többi közlekedési eszközhöz képest reális alternatívát kínáló vasúthoz, az biztos! Aztán lehet egy olyan oka is, hogy állítólag már a júliusban újranyitott vonalakra is alig tudnak vonatokat kiállítani (mert nincs elég), és akkor hol van még a többi, amelyeket 2007-ben és 2009-ben zártak be? Ha azokat újranyitják, akkor mi lesz? Bár éppen emiatt gyanús, hogy csak négy vonalat nyitottak újra (hiszen a Győr-Veszprém vonalat azért ne vegyük ide), nem fogadnék rá nagy összegben, hogy a közeljövőben újranyitnak még többet is. Pedig az ígéret ez volt, de hát ebben az országban már hazugság hazugság hátán van.

Az is felháborító továbbá, hogy - amint azt az utas is írja - ezeken a vonatokon azért vannak ennyien, mert megkezdődött az iskolaév, tele van az egész diákokkal (meg persze különböző okból ingyen utazókkal), és az, aki megveszi a teljesárú jegyét - mert kénytelen megvenni -, az meg szépen álljon csak, amíg a kétszáz forintos jeggyel utazó diák vagy a teljesen ingyen utazó nagyi meg kényelmesen - de legalábbis normális körülmények között - tud utazni. Szóval kellene valami különbségtétel, hogy azoknak biztosítsák először az ülőhelyet, akik teljes árat fizettek.
rickyramirez 2010.09.14 23:30:00
@Ákibard!:
Azt gondolom, hogy ha valaki ugyanazért többet fizet, akkor vagy jobb-, de legalábbis ugyanolyan szolgáltatást kapjon, de rosszabbat semmiképpen sem! Mert ez bántja az ember igazságérzetét. És méginkább bántja azért, mert a teljes árú jegyek ára rendkívül magas az átlagjövedelmekhez képest, és hát ugye a vasutat zömében nem a terepjárós újgazdagok veszik igénybe. Kora délután már rühellek vonatra szállni, komolyan mondom, tömve vannak a vonatok diákokkal (ez nem csak Nagykanizsa környékén van így), leülni nem lehet, röhögcsélnek, trágárságokat beszélnek, ha pedig az ember bátorkodik valaki mellé leülni, ahol még van esetleg egy szabad hely, akkor furcsa képpel néznek rá, hogy hát ezt hogyan mertem. Mert fizettem érte, úgy mertem, és sokkal többet, mint ők.
A történet ma egy hetes, de még mindig a hatása alatt állok.Történt hogy 2010.08.27-én Körmendről utaztam fel Budapestre.23-án hétfőn utaztam le akkor megvettem a retúrjegyet, illetve a helyjegyeket.A jegyeket 4 nappal korábban megvettem. Az elvirán szépen ahogy lehet megnéztem…..