Regisztráció Blogot indítok
Adatok
c4rtm3n

0 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bevezetés Fél év (és még egy kicsinyke idő) telt el az országgyűlési választások óta. És mintha visszarepültünk volna 2010-be. Kicsiny különbség, hogy a "demokratikus ellenzéki" oldal kibővült a "nagyon civil és pártatlan, az elmúlt 25 évet egyben elutasító" új…..
c4rtm3n 2014.11.20 22:55:31
@Tudományos libsizmus:
A tudomány az csak valami nyugatos meg liberális izé, jah igen fertő, azal nem kell foglalkozni. ;)
A kormány sem foglalkozik vele, a zembereknek meg főleg nem...
Miközben az Európai Unió és Oroszország között egyre hidegebbé válik a viszony, a magyar külpolitika mindkét oldal számára tesz gesztusokat, és a diplomáciai lavírozás közepette sem feledkezik meg az orosz beruházások fontosságáról. De vajon ugyanez hogyan néz ki a…..
c4rtm3n 2014.11.13 19:07:42
@Ludovikás Levente:
Az Orbán féle illiberális államminták mindegyike meglehetősen autoriter vezetésű, mely nem igazán összeegyeztethető a konszenzuskereséssel (mondjuk az Orbán kormány minden csak nem konszezuskereső).
c4rtm3n 2014.11.13 20:05:07
@Ludovikás Levente:
Feltehetőleg nem ilyen konszenzusra gondolt a posztoló (én biztosan nem). Inkább arra, hogy ezen vezetők/rendszerek semmiféle ellenvéleményt nem tűrnek meg.
Legyen akkor egy kis internetadó. Nem voltam tüntetni, nem vagyok Orbán-hívő sem, és takarodj- ordibáló sem. De azt azért elmondom, mi az, ami engem bosszant. Történt egy hétfői napon, hogy kényelmes reggeli kávézgatás közben az M1 ment a háttérben, fél füllel figyeltük.…..
c4rtm3n 2014.11.10 20:47:33
@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Pedig Vidával szemben elég komoly kételyek merültek fel, melyek egy kicsit is normálisabb országban komoly átvilágítást vonnának maguk után (pl. áfacsalások, vagy az egy hétvége alatt végigvitt teljes belső kamu átvilágítás).
Érdekes módon az Ökotárs teljes átvizsgálásához elég volt a gyanu...
Nem Vida Ildikó a fő probléma, ő csak a tünet. Egy olyan rendszer tünete ahol ténylegesen intézményesült a korrupció, és látszólag a rendszer egyetlen célja a minél több pénz saját / baráti zsebbe való átcsatornázása.
Rezsőházy Rudolf Mindannyiunkat bosszant, amit külföldön írnak és mondanak rólunk. Nem múlik el nap, hogy ne jelenne meg valami bántó vélemény vagy kezdeményezés, amit a hazai sajtó tudomásunkra is hoz. Ha összehasonlítjuk, milyen volt hírnevünk és megbecsülésünk a…..
c4rtm3n 2014.11.08 20:30:48
@conchita wurst:
Az a barom aki le akarja győzni gyengébbet. Egy országot nem lehet erővel irányítani. Illetve de, lehet. Csak látjuk az eredményét...
c4rtm3n 2014.11.08 20:47:21
@conchita wurst:
Félreértesz. Nem politikai ellenfelekről beszéltem, hanem mindenkiről (civilek, szakmai szervezetek...). Őket nem legyőzni kell hanem meggyőzni.
Valamint a diplomáciában is sokszor hasznosabb egy jó kompromisszum mint egy kierőszakolt győzelem...
Ha minden ember, bármely élethelyzetben „jól” viselkedne, akkor talán nem is lenne szükség törvényekre, és a törvényeket betartató büntetésekre. De sajnos már az első emberpárnak is sikerült „rossznak” lenni, mert a Teremtő tiltó parancsa ellenére ettek a tudás…..
c4rtm3n 2014.10.25 22:54:54
@Csuti Ördögüző:
Az ország jelenlegi növekedésének legfőbb motorjai az EU-s támogatások és az EU-s multik.
Ha kilépünk és ezek megszünnek, a béka segge alá zuhan a növekedésünk.
c4rtm3n 2014.10.25 23:00:36
@Csuti Ördögüző:
Az a baj, hogy igazad van. A teljes jobboldal bele van buzulva keltbe, főleg Oroszországba. Ami szerintem óriási tévedés...

A releváns statisztikák szerint a nettó adósság nőtt, GDP-ben mérve tényleg nem.
c4rtm3n 2014.10.25 23:43:00
@Csuti Ördögüző:
A multiknál, főleg azok amelyek exportra termelnek nem elhanyagolható szempont, hogy nincs vám az EU felé...

Én pont az orosz politikai gyakorlatra utaló jeleket látok. Ilyen a civilekkel való bánásmód pl. Az illinerális és munkaalapú társadalom mint szólam is inkább keleti mint nyugati "érték"/mantra.

Az USA és az EU kapcsolatában egyet értünk. Nekem is az a véleményem, hogy az USA nem akar erősebb EU-t, bár M.o. esetében inkább az orosz közeledésnek tartom a keménykeést mintsem az EU-nak szánt figyelmeztetésnek.
Október 23. alkalmából Kövér Lászlóval készített portréinterjút az Echo TV. A házelnök ebben többek közt a Tavares-jelentésről, Brüsszelről és az Európai Unió jövőjéről is véleményt mondott: „Tehát ők azt gondolják, hogy ezeket a magatartási szabályokat ők…..
c4rtm3n 2014.10.24 23:39:06
@bbjnick:
Az EU-s népszavazáson a csatlakozáspártial 83%-os többségben voltak. Az összes leadott szavazat alapján a Fidesz a 2014-es választások során (mindkét szavazatot figyelembe véve) nagyjából 50%-ot ért el.
c4rtm3n 2014.10.25 00:06:48
@bbjnick:
Olyan vagy mint a kormány: de attól még, hogy valamit folyamatosan ismételgetsz még nem lesz igaz. (ásít)

Beléd is felesleges karaktert ölni. Remélem jól megfizetnek és nem önszántadból vagy ilyen.
Idestova egy hónapja zajlik a vita Orbán Viktor tusnádfürdői beszédéről. Egyik jelzője itthon kiverte ugyan a biztosítékot, az angol fordításból azonban eltűnt az ’illiberális’, és a helyette használt kifejezés meghamisította a miniszterelnök okfejtését. A disputa nem…..
c4rtm3n 2014.08.23 23:45:58
@Szentkereszthy Istóczy Győző:
Felsorolnád kérlek, hogy mitől hazaáruló a nem nemzeti oldal?
Ha ezek az opciók, én inkább hazaáruló leszek.

C4rtm3n

U.i.: Irigyellek. Ilyen korlátolt világképpel könnyű lehet Neked.
c4rtm3n 2014.08.24 00:00:38
@Lucky Larry Silverstein:
Lehetne kicsit konkrétabban?
Nem vagyok jártas a "nemzeti oldal" terminológiájában...

C4rtm3n
c4rtm3n 2014.08.24 07:36:00
@Szentkereszthy Istóczy Győző:
Nincs benne, tény. Csak nagyjából úgy, hogy ha RT-vel kezdődik és L a vége akkor 40%-al fizet. De hiába magyarázom látom nem akarod felfogni.

Az meg szánalmas kormányzati propaganda, hogy eddig nem adóztak de ezt remélem Te is tudod.

C4rtm3n
Színvonalas előadás volt, köszönjük az élményt !! Magyarnak lenni manapság kész kihívás, ugyanakkor büszkeség. Bátraké a jövő, így hát hajrá !! Több teher jut majd mindannyiunkra, amennyit el fogunk bírni, ez többször is elhangzott. Ehhez kell majd Isten segedelme, ki…..
c4rtm3n 2014.07.27 00:05:37
@.Gordon Gekko.:
Jah. Engedtek mert muszáj volt (onnan jön a pénz). De olyanra nem nagyon emlékszem, hogy engedtek volna akkor amikor ők voltak az "erőssebbek"...

Üzletelni kell igen. De nem a rendszerüket majmolni. És főleg nem hosszú évtizedekre elkötelezni magunkat egy olyan Oroszországnak amelyik nem riad vissza a zsarolástól sem ha az érdekek megkívánják.

Nem a liberális demokrácia a legjobb, de jobbat még nem találtak ki. Amúgy meg a munka alapú társadalmat már 25 éve leváltottuk. A jövő a tudás alapú társadalomé (a legsikeresebb országok jellemzője többek között az innováció). Nem a gyártósori munkás munkájának van nagyobb hozzáadott értéke, hanem azoknak a mérnököknek a munkájának akik a gyártósort tervezték és üzemeltetik, illetve akik a terméket fejlesztették. Ehhez persze elsoősorbam az oktatásra kellene koncentrálni az erőforrásokat, és ott sem a lexikális tudást kellene erőltetni, az ugyanis már nem sokat ér (PISA felmérések...).

Elmézést, kicsit elkalandoztam...

C4rtm3n
c4rtm3n 2014.07.27 12:45:51
@.Gordon Gekko.:
Kicsit megkésve...

Nem, a versenyképességgel nincs gond:
hu.m.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1gok_rangsora_glob%C3%A1lis_versenyk%C3%A9pess%C3%A9gi_index%C3%BCk_alapj%C3%A1n

Az EU adja a világ GDP-jének majd a negyedét, miközben a lakossága nagyjából a 7%-a. Igen, arányosan egyre többet adnak a világ GDP-jébe a keleti országok, de ez két dologra vezethető vissza. Egyrészt a korábbi olcsó munkaerő miatt sok gyár települt oda (Made in China), majd ezzel együtt ahohy emelkedik az életszinvonal a belső kereslet is elkezdett szépen nőni.
A Konzervatív Párt nevében beszélek amikor azt mondom: mert nem hisszük, hogy különösebben veszélyben volna a demokrácia, és bár a jogállam nyugati sztenderdje nyilvánvalóan jelentősen sérült a Fidesz kormányzása alatt, a demokrácia kialakult centralizált-zárt formáját a…..
c4rtm3n 2014.02.22 21:38:20
@sinclairzx81a:
A manyupok legnagyobb hátránya, hogy egy átmeneti idő kell amíg az állami nyugdíjak kifutnak. Addig tényleg növelik az államadósságot. A jelenlegi megoldás viszont sokkal rosszabb, hiszen ahogy öregedik a társadalom, egyre kevesebb embernek kell egyre több nyugdíjast eltartania. Azzal, hogy megszüntették és nem csak átalakították a rendszert (ahogy az általad idézett cikkben is van), azt üzenik: "az állam majd gondoskodik rólad".

C4rtm3n
c4rtm3n 2014.02.22 22:32:59
@sinclairzx81a:
Akkor amikor előreláthatólag nem lesz elég a nem olyan távoli jövőben az állami nyugdíj a megélhetésre, igenis be kell vállalni ezt az áldozatot. A kamatterheket kompenzálná a tény, hogy nem lenne szükség állami nyugdíjra. Soha többé.

Ráadásul a megtakarított 3000 milliárd HUF azóta elfogyott.

C4rtm3n
c4rtm3n 2014.02.22 22:46:51
@Androsz:
Ezek nem marhaságok, hanem apróságok.

A marhaság az alaptörvény módosítgatása az aktuális célok érdekében.

A baráti gazdasági szereplők ilyen erős támogatására még nem volt példa (Pl, különadók vs CBA, közgép...).

C4rtm3n
"A polgári engedetlenség jellemzője, hogy tudatosan, lelkiismereti okból, de erőszakmentesen megsértem a törvényt, hogy felhívjam a nyilvánosság figyelmét a helyzet tarthatatlanságára, és megpróbáljam változtatásra bírni a döntéshozókat, miközben vállalom a…..
c4rtm3n 2014.02.19 19:38:49
@szonár:
Negyedéves adatból messzemenő következtetést nem érdemes levonni. Főleg mert a legnagyobb részét a mezőgazdaság és az exportra termelő autóipar adja.
Az elmúlt 4 év alatt a környező országok legtöbbje gyorsabban nőtt mint M.o..

C4rtm3n
ProgBlog Mi lesz másnap? 2014.02.17 16:02:56
Végrehajtjuk a feladatot. Nem tehetünk mást. Azután… – Nem – vágott bele Evi. – Addig. – Azután – ismételte makacsul Ope. Die értetlenül nézte őket. – Mi ez? Miről beszéltek? – Ugyanarról, Die – Mat hangja tárgyilagos volt. – Csak addig szolgálják a…..
c4rtm3n 2014.02.18 21:49:10
@jet set:
Az MSzP sem ideális megoldás, de a jelenleginél kevésbé rosszak (sajnos ez adatott, rosszak és kevésbé rosszak).

C4rtm3n
Ilyenek ők, így szavaznak ők. Szavaznak, de fogalmuk sincs miről. Figyelem: az alábbi felvétel (köszönet a hvg.hu-nak) a nyugalom megzavarására alkalmas, idegrendszert próbáló. Kérem, aki úgy érzi, hogy becsapták, eladósították, megalázták, inkább ne nézze meg, és ne a…..
c4rtm3n 2014.02.08 22:58:28
@Szociknak vége:
A jo GDP szamok a mezogazdasagnak es az autoiparnak koszonhetoek, ezek nelkul stagnalna a GDP. Ezek kozul a mezogazdasag a rossz bazisevnek es a jomidojarasnak koszonhetoen novekedett (27%!), az autoipar pedig valoszinuleg a nemet ipar novekedeset kovettek...

C4rtm3n
c4rtm3n 2014.02.09 08:43:41
@Szociknak vége:
Pusztán arra a szomoru tenyre szerettem volna felhivni a figyelmedet, hogy a jo GDP adat nem ad okot oromre es foleg nem a gazdasagpolitikat dicseri.

C4rtm3n
Csókolom! Nem kellene fényképezni! – ordította nekem ma délelőtt a Vámház körút 14-re újabb, most az ellenzéki összefogást gúnyoló molinót szerelő úriember. Hogy félre ne értsem a véleményét, még a középső ujját is felmutatta.  Mégis, mi szégyellni való…..
c4rtm3n 2014.01.21 19:16:59
@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Nem ők a hibásak, hanem a rövidlátó szavazók, akiket pár ezer forinttal meg lehet venni (lásd rezsicsökkentés, vizitdíj...). Aztán amikor valaki betartotta az igéreteket (100 napos program) borult is a gazdaság).

A fő gond az, hogy em az a politikai erő nyeri a választást amelyik a legjobb programot készíti, hanem amelyik a legtöbb pénzt ígéri a zembereknek.
A Fidesz is úgy kerűlt hatalomra, hogy nem volt értékelhető programja.

És a 2/3-os felhatalmazással nem élve (inkább visszaélve) az elmúlt 4 év alatt a Fidesz többet ártott az országnak mint az MSzP 8 év alatt.

C4rtm3n
Most akkor mi tanítjuk válságkezelésre Európát vagy rosszabbul élünk? A CEU kutatói bebizonyítják, hogy a számok nem hazudnak, és hogy a közgazdaságtan nem feltétlen olyan bonyolult.  A gazdasági tények világos és szakszerű megvilágítása miatt indult el a…..
c4rtm3n 2014.01.18 10:44:37
A Keleti Nyitás politikája (korábban erről itt írtunk) Magyarország válasza mindarra a világpolitikában, világgazdaságban lezajló folyamatra, amelyet a nemzetközi közösség egyre világosabban tapasztalhat. A doktrína nem egy bizonyos országgal történő kapcsolatfelvételt céloz…..
c4rtm3n 2013.12.10 21:59:31
@bkkzol:
Azok az elemzések azért készülnek, hogy segítsék a befektetőket a döntéshozatalban. Ha az elemzések sértettségen alapulnának, az elemzők elvesztenék a hitelességüket.

Kínának más típusú gondjai vannak mint a nyugatnak, hála az egyke politikának milliós nagyságrendű a férfiak "túlsúlya" a társadalomban, és nagyon sok rossz magas kockázatú hitel van az bankokat megkerülve kihelyezve.

C4rtm3n
c4rtm3n 2013.12.11 20:52:25
@bkkzol:
A keleti piac nincs elzárva a nyugati befektetők elől (sok autóipari vállalat fektetett be Kínában, igaz a kínai feltételek szerint).
Ebben én nem látok kivetnivalót.

A gondom azzal van, amikor egy EU tag ország látványosan uszítja a közvéleményt a nyugat ellen, és Kínát egyfajta messiásnak és mintának állítja be.

Számunkra fontosabbnak kellene lennie annak, hogy a nyugat sikeres legyen a kelettel vívott gazdasági versenyben. Ezért mi is sokat tehetnénk.

Például rugalmasabb munkaerő kell, magasabb nyugdíjkorhatár, kevesebb szociális juttatás.
De a legfontosabb a tudás alapú társadalom (innovációban nem áll rosszul az EU), és egy közös EU-s hadsereg. Mert hiába a gazdasági hatalom, ha tényleges erő nem társul hozzá...

C4rtm3n
c4rtm3n 2013.12.12 22:55:26
@bkkzol:
A 140+ nappal nincs gond, azzal van, hogy nem eléggé mobilis. Fontos az egyensúly a munka és a magánélet között. A versenyképesség nem ezen múlik, hanem a tudáson, a flexibilitáson, a bürokrácia bonyolúltságán és a közigazdaság átláthatóságán.

Az EU piaca a mi piacunk is. Ha jó terméket állítunk elő amire van kereslet nekünk is elérhető az 500 milliós piac. Ahogy lassan bárhol szabadon vállalhatunk munkát is.

Az EU-s cégek azért jönnek ide, mert itt jobban megéri termelni (igen, a munkaerő is olcsóbb), de ennek ott van az előnye is az orrunk előtt: munkát teremtenek.

A csatlakozást minden ország maga kérte, amit M.o. Is népszavazással erősített meg.
Ukrajna példája mutatja, hogy aki kívül van az be szeretne jutni.

C4rtm3n
Nem tudom, más is felfigyelt-e erre, de mintha határozott hangnemváltás történt volna az elmúlt hetekben a kormányoldali megmondóemberek körében. A tónus durvábbá vált, a fogalmazás egyre kíméletlenebb, s a hátsó sorokból előléptek az eddig csendben meghúzódó (talán bizony…..
c4rtm3n 2013.04.02 19:59:06
@J.László:
Ha neked ùgy könnyebb, cseréld ki a lenyúlást felélésre.

2/3 mellett a rendcsinálásra várni elég szánalmas. Főleg úgy, hogy az ellenzék gyakorlatilag semmit nem tu tenni (semmibe sincs beleszólása).
Bármit megtehettek volna (és meg is tesznek ami a hatalmukat növeli), de a gazdaságot "elkúrták, nem kicsit hanem nagyon".

A történelemkönyvekben ez a fejezet úgy fog szerepelni mint az elszalasztott lehetőségek ideje.

C4rtm3n
c4rtm3n 2013.04.02 20:31:52
@J.László:
Akkor mégis milyen rendcsinalasra gondol?

C4rtm3n
"Az AVON katalógust 2012. január 1.-e óta kevesebbszer módosították, mint az Alaptörvényt." - tartja az internetes mondás. Nekem nem jár az AVON katalógus, de mindenesetre nagy kínosnak tartom azt, hogy a kormánytöbbség, teljes egyhangúsággal negyedszerre módosítja az…..
c4rtm3n 2013.03.14 00:12:48
@Larry Silverstein:
Akkor mi is volt a baj a 89-es alkotmánnyal?

Amúgy örülhetsz, ismét kommunista alkotmányunk van.

C4rtm3n
Újabb antiszemita hazugság terjed el Magyarországon: "a zsidók nem engedték be a magyar zászlót a stadionba." Ó, yeah! Még jó, hogy nem fordítva történt, ellenkező esetben már izraeli gépek lennének a légterünkben! Ez van, a "büdös katolikus kurva!" nem hoz…..
c4rtm3n 2013.03.02 21:53:04
@Lorp:
Segítek, jó?

Az első rész arról szól, hogy az izraeli csapat nem kérte a kitiltást, a második része arról, hogy a szolnoki csapat vezetősége viszont igen.

Tiltott jelkép nem volt a képeken, de mindenki tudja mire utalnak.

Üdv,
C4rtm3n
Már a bánatos francot sem érdekli, hogy éppen milyen körülmények között élik ki feltűnési viszketegségeiket a liberális egyetemisták, s még kevésbé érdekel bárkit is, hogy áll az egyébként hihetetlenül tré nevű HaHa forradalmasosdija. Ennek megfelelően már figyelemmel sem…..
c4rtm3n 2013.02.21 07:18:33
@Dzsentrisvihák:
A kor kezd bezarodni...

Ott kezdodik a Szent-Korona tan rossz hasznalata, amikor valaki azzal jon, hogy "A Szent Korona minden hatalom és jog forrása, a legfőbb felség".
Az arpadsavos zaszlo veletlenul pont hasonlit egy masik kevesbe felemelo tortenelmi korban hasznalt zaszlohoz. Vajon miert?

Ok. Akkor mit csinaljunk, hogy megvedjuk a hataron tuli magyarokat? Erovel itt nem mesz semmire. Azzal hogy acsarkodunk meg artunk is nekik...
Mar megbocsass de a vallasi imadat nem a liberalisokra jellemzo (lasd korabbi bejegyzeseidben Horthyt).

En nem latom, hogy ennyi zsido "hiszti" lenne, de nem is erdekel. Teged miert zavar?
Az orszag 90%? A nagy reszük nem is elt meg akkor. A kommunista idokkel valo szembenezesre most it lenne az alkalom. Miert nem hozzak nyilvanossagra az ugznokaktakat?

Udv,
C4rtm3n
(Elnezest az ekezetekre mar nem volt idom)
c4rtm3n 2013.02.22 21:32:39
@Dzsentrisvihák:

"Ettől eltérően értelmezni/alkalmazni tárgyi tévedés, és eleve nonszensz."
És mégis hogyan kellene alkalmazni?

Mivel a nemzeti radikális párt ideológiája több ponton hasonlóságot mutat a nyilas mozgaloméval, ezek után ez már ne haragudj, de nehezen hihető.

Egy erősebb gazdaságú Magyarország talán jobb érdekérévnyesítő lenne, de a kultúrfölény nem létezik (legfeljebb versenyképesség).
Nem az akaratunkat kell érvényesíteni, hanem az érdekeinket. A szomszédos országokkal jó viszonyra kell törekedni, a múltat lezárni, és a jövőt közösen építeni (kissé idealistán hangzik, tudom). Akkor a határon túli magyarságnak is jobb lesz.
Magyarország többé sohasem lesz középhatalom (De a világ legnagyobb gazdasági hatalmának a része).

Horthy egy ember volt, a holokauszt egy bizonyítottan megtörtént esemény. Ezen az alapon Gyurcsányt vagy Orbánt sem lehetne gyalázni...

Hidd el, elég sokat foglalkozom közéleti kérdésekkel (a világ nagy része irigyelné a problémánkat). Csak több helyről tájékozódom.
A magyarság jelnlegi legnagyobb problémája az élet minden területére benyomuló politika és az ezzel járó megosztottság. Nem az a baj, hogy az emberek politizálnak, hanem az, hogy a politika ma már mindenbe bele akar szólni, és mindent irányítani (rezsiköltségtől kezdve a gyerekek erkölcsi neveléséig).

Magyarországon jó ideje nincsenek kommunisták (ennyi erővel a Jobbik náci, de ezt tudtommal kikérik maguknak).
Nem a rendszerváltással volt a gond, hanem azzal, hogy nem éltünk a lehetőségekkel:
- a Horn kormány későn vezeti be a Bokros csomagot (megjegyzem, 2/3-uk volt mégsem szabták magukra az alkotmányt)
- az Orbán kormány nem csinált semmit a nagy ellátó rendszerekkel, pedig minden adott volt hozzá
- a Meggyesi kormány végigvitte a 100 napos programot
- a Gyurcsány kormányok nem lépték neg időben a szükséges intézkedéseket
- a Bajnai kormány túl rövid ideig volt hatalmon
- a jelenlegi Orbán kormány meg egy "feritél" ben él (számukra mindenképpen az)
A nemzeti radikálisok sokszor a jó kérdéseket teszik fel de a válaszaikat sosem bonyolítják túl.

Üdv,
C4rtm3n
c4rtm3n 2013.02.27 18:43:17
@Dzsentrisvihák:
A Szent-Korona tan ma már kissé idejétmúlt . Ez nem lenne baj, a baj ott kezdődik, amikor valaki (mondjuk egy hungarista: MTI00160975/130210) ebből arra jut, hogy "a Magyar Apostoli Királyság - jogi értelemben - mind a mai napig létezik".

"A többi nemzetiszocialista párthoz hasonlóan a Nyilaskeresztes Pártot is a nacionalizmus, a mezőgazdaság elsődleges helyre állítása, antikapitalizmus, antikommunizmus, revizionizmus (Nagy-Magyarország) és militáns antiszemitizmus jellemezte, mindemellett a munkások jogainak, illetve a földreformnak egyik fő szószólója és támogatója volt. A hungarizmus fajelméleti alapon nem beszélt alsóbbrendű és felsőbbrendű fajokról, csak együttélésre képtelen, és együttélésre képes népekről." (Forrás Wiki)
Jobbik: nacionalista, antikapitalista, antikommunista, antiszemita, militáns --> Magyar Gárda, együttélésre képtelennek tartja a cigányságot.
Elég sok az egyezés.

Mit értesz középhatalom alatt? Mert lehet, hogy nem ugyanazt értjük.

Te Horthy-t hoztad fel példaként, nem a korszakot. Most mégis a korszakot "véded"?

Morális válság nem a gazdasági válság miatt van, legfeljebb felerősítheti azt.
Már 2006-ban is morális válság volt, pedig akkor még sehol sem volt a válság.
Már akkor is minden kérdést mindenki a politikai nézete alapján ítélt meg (jobb esetben, rosszabb esetben ahogy a párttól hallotta).

"Az MSZP mégis micsoda, hogy Thürmerékről már ne is beszéljünk..."
Thürmerék egy marginális párt, de valószínüleg nem rájuk gondoltál.
Az MSzP nem kommunista párt. Sokszor még csak szocialista sem (tandíj, MANYUP-ok - ezek nem jellemzőek egy baloldali pártra). Nem védeni akarom őket, csak a jobb- és baloldaliságot tisztázni.

"Hatalmas tárgyi tévedéseid és hiányosságaid vannak."
Kérlek sorold!

"Ha nem kúrják el ők is, akkor nem kellett volna csomagolni."
Mit is rontottak el?

"Egyrészt, mert koalícióban voltak, és nem tudtak volna megegyezni az SZDSZ-szel. Másrészt nem volt rá szükségük, mert az előző alkotmány, és annak különböző csatolmányai rájuk voltak optimalizálva (ne feledjük, az a sztálinista vécépapír hibajavítózott verziója volt)."
Meg sem próbálták. Az 1989-es alkotmány mindenben megfelelt egy modern demokrácia alkotmányának.

" Még az abszolút többségük is csak épphogy volt meg a kisgazdákkal, szóval nem volt mozgásterük. Most pedig, bár van némi játéktér, sikerül is elcseszni a dolgokat.."
Meg sem próbálták pedig többségük volt(50% + 1 szavazat megvolt).

"Aminek hála oda is lett az összes stratégiai tartalék, és költségvetési többlet."
Ebben egyetértünk.

"Ferenc lemondására gondolsz?"
Nem. Bár le kellett volna mondania. Arra, hogy 2004-2006 között nem csináltak semmit.

""a Bajnai kormány túl rövid ideig volt hatalmon" - Hála Mindenhatónak..."
Ebben nem értünk egyet. Konszolidálták a gazdaságot (a lehetőségeikhezt képest) és elég jó állapotban adták át a következő kormánynak. Ennél többet nem tudtak volna tenni.

"A jelenlegi kormány sok esetben kapkod, dilettáns, és gyökér. De még mindig fényévekkel jobb, mint az előző rémbohózatok. Csak kevés."
Lásd előző bekezdés.

Jobbikos javaslatok:
hvg.hu/itthon/20120411_jobbik_tervezet
www.jobbik.hu/rovatok/alapszervezeti_h%C3%ADrek/a_cig%C3%A1nyb%C5%B1n%C3%B6z%C3%A9sr%C5%91l_besz%C3%A9lni_kell

Üdv,
C4rtm3n
Ami nem sikerült sokáig senkinek, azt a Jobbik és csatolt mindenféle ifjúsági részei megoldották egy nap alatt. A pártkötődésű ELTE BTK HÖK előbb Garbai Ádám vamzerkedésével kínálta föl magát turhatáblának, árulkodását ráadásul Mezey Barna rektor a "súlyának…..
c4rtm3n 2013.02.20 20:15:08
@Lindalinda:
Sok jel utal arra, hogy a magyar emberek egy része egyáltalán nem gondolkodik, és szó szerint elhisz mindent a "vezérének", Legyen az Orbán, Gyurcsány vagy Vona.
A lényeg a posztban ez:
"a hatóság álláspontja szerint a kifogásolt jogsértés, súlyára tekintettel a büntető törvénykönyvbe ütköző, visszaélés személyes adattal vétsége törvényi tényállását is kimerítheti. A különleges személyes adatokkal való visszaélés ezen bűncselekmény minősített esete".
Tehát ez (valószínűleg) bűncselekmény. Mindegy mit gondolunk mi magyarok.

Üdv,
C4rtm3n
Alternatíva A HÖOK nem érti 2013.02.09 15:15:08
A Fidesz majdnem mindent beleír az alaptörvénybe, amit az Ab kivett belőle. Ezzel együtt beleírja többek között a hallgatói szerződést, vagyis közkeletű nevén „röghöz kötést” is. Ez csak a szokásos fülkeforradalmár tempó, a „ne legyen semmi fölösleges jogászkodás”…..
c4rtm3n 2013.02.10 11:22:59
@Lucky Larry Silverstein:

index.hu/belfold/2012/12/28/ab_alkotmanyellenes_a_regisztracio/

www.magyarkozlony.hu/pdf/11546
"(2) AzÁtmenetirendelkezéseketazOrszággyûlésaMagyarKöztársaságAlkotmányárólszóló1949.éviXX.törvény19.§ (3) bekezdés a) pontja és 24. § (3) bekezdése alapján, Magyarország Alaptörvénye Záró rendelkezések rész 3. pontjára tekintettel fogadja el. Az Átmeneti rendelkezések az Alaptörvény részét képezik."

Az AB kimondta, hogy nem része az alkotmánynak.

C4rtm3n
c4rtm3n 2013.02.10 11:27:39
@kronosz6:

A többségük nem akar. De mivel itthon nincs lehetőség kinn próbálnak szerencsét.

Persze, tudom közmunka...

Mellesleg vannak akiknek a jelenlegi közállapotok is nagy lökést adtak.

C4rtm3n
c4rtm3n 2013.02.10 12:30:28
@Lucky Larry Silverstein:

Ebből látszik, hogy nem olvastad el a kommentem.

Ilyen az, ha az ember részletekbe akar egy cikkel kapcsolatban belekötni, és még az sem sikerül.

C4rtm3n
Paranoid Android A bajnai-projekt 2012.10.15 17:51:33
A racionálisan gondolkodó becsületes választópolgár a magyar politikai életben olyan helyzetben van, mint az a prédaállat a szavannán, akire a széplelkű zoológusok a testsúlyának másfélszeresét kitevő helyzetjelzőt akasztottak, viszont nagyon drukkolnak neki, hogy az a csúnya…..
A magyar kormány az elmúlt napokban igen zavartnak tűnik – írta ma a Véleményvezér. Valami hasonlót érzek egy ideje én is, bár egy másik tünet alapján. Régi meggyőződésem, hogy egy hatalmi helyzetben lévő politikai erő „iránykeresési válságának” fontos…..
c4rtm3n 2011.04.13 20:39:05
Sziasztok!

@6.Lenin:
"Naponta kell ismételni, feledékenyek a választók, főleg az egyik oldalon."
'98 és '02 között a Fidesz kormányzott, mégis visszahozták őket a hatalomba, pedig akkor sem volt semmiféle gazdasági programjuk (a belső kereslet élénkítésén kívűl ami pedig részben hozzájárult 2008-as válsághoz).

Szóval a lényeg, hogy úgy általában feledékenyek a választók ;)

Üdv,
C4rtm3n
c4rtm3n 2011.04.13 22:49:14
@6.Lenin:
Igen, csak mindket oldal szerint a masik oldal a hunyo...:)

@lüke:
Ha a politikusok hetfon a-t mondanak, kedden b-t szerdara mar mindenki elfelejti az a-t. Ezen kellene valtoztatni...

C4rtm3n
Nem tudom botránynak lehet-e ezt nevezni, elvégre ennek a világnak az ingerküszöbét úgyse ütik meg effélék, a mi részünkről meg – mint azt a profilunk ismeretéből úgyis mindenki tudja – azt valljuk, hogy a botrány már rég nem itt kezdődött. Elbúcsúztatták böszménket,…..
c4rtm3n 2009.04.09 22:53:45
@Suum Cuique:

"Nem lehet valaki keresztényként társadalmilag liberális sem baloldali. Ez súlyos eretnek istentelenség. A baloldaliság legkisebb formájában is ellenkezik a természetjoggal, ..."

Ez erősen árukapcsolás szagú. Szóval ha valaki keresztény akkor már csak jobboldali lehet?

Az ország lakosságának nagyjából a 74,4%-a keresztény, de a legutóbbi választások alkalmával nem kapott ennyi szavazatot a jobboldal. Ennyi eretnek lenne az országban?
c4rtm3n 2009.04.12 21:44:45
@_Neville:
OK. De valószínűleg több mint 50% ;)

Egyébként a kérdésem inkább arra irányúlt, hogy aki nem keresztény az eretnek-e?

c4rtm3n 2009.04.13 21:40:08
@Suum Cuique:
Mi van azokkal az emberekkel, akiket a születésük után megkeresztelnek, de később úgy döntenek, hogy nem kérnek a kereszténységből?

Aki nem keresztény az más vallású és kész. Attól még nem lesz pogány valaki ha Allah-ban, az UFO-kban vagy semmi hasonlóban sem hisz (szerintem).
Nem vagyunk demokraták. Többször is megírtunk tisztán és egyértelműen, hogy mi a liberális demokrácia nevű izét elvi alapon elutasítjuk. Ámde mivel ez az demokráciának nevezett izé olyan szép jelképpé avanzsálódott, hogy mindenféle paprikajancsi kötelességének érzi, hogy…..
c4rtm3n 2009.03.31 22:11:23
@Suum Cuique:
Bocsánat a késéi hozzászólásért, de csak most tévedtem erre. Az alábbi két megjegyzéséhez szeretnék hozzászólni:

"Namost ugye az ún. demokráciát az különbözteti meg az ún. diktatúrától, hogy míg a diktatúrban tilos az uralkodó nézettel ellentétes gondolatokat közölni, úgy addig a demokráciában ezt elvileg minden további nélkül megteheted..."

"Nem. Minden engedmény a liberalizmus felé, öngyilkosság. A liberalizmus az emberiség vírusa, és ekként kell kezelni."

És mit tesz a liberalizmus - vagy az azt képviselő emberek - ellen a demokrácia keretein belűl? Vagy a demokrácia is az emberiség vírusa?
c4rtm3n 2009.04.04 10:51:40
@Suum Cuique:

Attól még hogy ezer éven át működő konstrukció volt, nem biztos, hogy jó is volt. Pár ezer évig törzsekben éltünk, akkor az még inkább működő konstrukció volt?

Hogy lehet egy királyság "legitim" és "apostoli"?