Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gozos

0 bejegyzést írt és 250 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Ritkán írok Magyarországról, azonban az utóbbi idők eseményei már régóta érleltek bennem egy írást. Mik ezek az események? A 4-es metró hosszabbításának (egyelőre úgy tűnik) végleges elkaszálása, a 3-as metró felújításának kínkeserves húzódása, a kisföldalatti fokozatos lerobbanása (mely a 3-as…..
gozos 2016.03.04 12:04:43
Franciaország, Németország, Norvégia: integrált tömegközlekedés ott már több évtizede fel lett találva. Ott nem azért metró a metró, mert oldalt van az áramszedője.

Menj el Münchenbe: nagyvasút megállóit látod a város szíve alatt. Olyan mintha Tatabánya - Budapest - Hatvan vasútvonal futna bent a 4-es metróban, persze ésszerűen nem túlsűrített megállókkal. Ott nem volt kérdés, hogy a metrónak csak oldalt lehet áramszedője.
Franciáknál sem volt kérdés (RER).
Norvégoknál is a nagyvasút megállója van a kastélypark alatt a város szívében. De el lehet nenni Hannoverbe is, ahonnan a villamosaink egy része jött. Ott a legbelebb belvárosban metróüzemben jártak a Budapesten szolgáló villamosok, aztán az alagútból kijőve villamosként szaladtak tovább. Mert a német utas nem akar feleslegesen átszállni. A magyar sem szeretne.

Budapestnek a baja, hogy van a metró, van a vele nem összehozható HÉV, van a vele nem összehozható villamos. És mindemellett van a teljesen más cég, a MÁV. Bár a sínjei itt futnak a városban, de Isten őrizz, hogy véletlenül is közösködjenek az utasok érdekében.
Egyszer nagyon nehezen sikerült behozni vonatot a Margit hídhoz. Aki emlékszik, tudja mennyire nagy ellenszegülés volt. Azóta sincs közösködés.

Már régen egy olyan projekt is izgalmas lenne, mint Bécsben a Hauptbahnhof. Ennek helye a 3-as metró Ecseri út megállójánál ideális helyen lenne. Ez egyúttal a gőzvontatás idején fontos, ám a villamosvontatás korában kevésbé előnyös fejpályaudvarokat is tehermentesítené és a budapesti fejpályaudvarokkal mint végállomásokkal kettévágott országot is jobban egyesíthetné.
Komoly levél Zoltántól, olyan aranyigazságokkal, mint, hogy "az emberek nem hülyék, átlátják a bullshitet" meg "a határozottság nem egyenlő az arroganciával" és  "a legbosszantóbb: a hangnem és a stílus". Minden ügyfélszolgálat szíves figyelmébe. Tisztelt Tékozló…..
Újabb érdekes bejelentés, ezúttal a Kálvin térről. A kicsit nyakatekert megfogalmazású bejelentés így szól:  A Kálvin téren a 3-as és a 4-es metró közötti…..
Szépen hangzik már a projekt megnevezése is: Budapest – Esztergom vasútvonal rekonstrukciója I. ütem. Elkezdődött anno 2011-ben, idén májusban a MÁV honlapján az Úr 2014. évének augusztusát jelölték meg befejezési céldátumnak. Csak egy baj van: a célszalag mintha velünk…..
gozos 2014.09.09 12:26:23
Aztán jól felgyorsulnak itthon is az események, és október 8 - 12 közötti hosszabb hétvége alatt a régi pályát alapjával együtt elbontják, lealapozzák, lefektetik, beszabályozzák és mehet a hétvége elteltével mehet a közlekedés:
indavideo.hu/video/Harom_millio_dollar_12_perc_alatt

De felébredve az álomból, nagy kib*szás azért, hogy nem egy rendesen megtervezett, leszervezett felújításnak vagyunk tanúi. Helyette

- szétverni a régi, még éppenhogy használható vonatközlekedést
- miután alaposan szétverték, csak akkor gondolkozni, hogy akkor hogyan tovább?

Közben szív az ottlakó, onnan bejáró nép. Nem kicsit, nagyot. Se új, se régi nincs.
És tényleg az a szomorú, hogy ezért SENKIT NEM RÚGNAK KI. Sőt!

index.hu/gazdasag/2014/09/02/nem_jott_ossze_a_karcsusitas_290_ezerrel_lettek_tobben_a_tarcaknal/

Miért lehet ezt megtenni kis hazánkban? Mit lehet tenni a tényleges változásért?
Én mint adófizető fel vagyok háborodva hogy miközben fizetem a sarcot, ismét sokkal több ember bérét kell adóból fizetni. Az eredmény pedig fent az unalombafulladt vasútépítésben is jól látható. A sok bába közt szépen elvész a gyerek, a dolgok nem haladnak, felelős pedig nincs.
A nép, akinek az adójából vannak fizetve a közszolgák, pedig jó nagyot szív.

Mikor lesz ennek vége?
Nemrégiben éppen arról értekeztem, milyen semmitmondó, kutyaütő, tartalom- és zöldértékek nélküli önkormányzati választási kampány elő nézünk néhány hét múlva. Erre mit ad a Jóisten! Kezembe került az egyik óbudai ingyenes újság, ahol urbanisztikai és zöld…..
gozos 2014.08.22 12:59:40
@sanyix: bocsánat, elírtam a szót ... szóval Bécsi út végén levő nagyvasútra és onnan a nagyvasúton egészen Piliscsabáig.

Köszi a javítást.
gozos 2014.08.22 13:17:57
@bridget jones: "átszállás nélkül"

És ezzel rá is tapintottál a lényeges szóra. A mai kényelmes ember (én is) olyan, hogy átszállás nélkül szívesen, egy átszállás még okés, a 2 átszállás már elgondolkoztató de autó felé terel, a 3 átszállásnál már szinte kizárt a tömegközlekedés, ekkor az autó nyer.

És ugyanez igaz a város vonzáskörzetében élőkre is. Ha csökkenteni akarod az autóforgalmat a városban (élhetőbb várost akarsz), akkor ésszerű keretek között, de próbáld az átszállásra kényszerítés mennyiségét csökkenteni, a város frekventált pontjairól az agglomerációig átszállási kényszer nélkül kiszaladó járatokat csinálni, a külső megállók mentén tágas P+R parkolókkal. Ahol pedig átszállás nem kerülhető el, ott is lehetőleg ugyanarra a peronra érkezzen a másik jármű.

Ez a városban élőnek is megtérül, mert kevezebb füstöt, zajt kap, azaz végsősoron élhetőbb városhoz jut.

Ebben Németország igen jó példa, ott már az 1970-es években minden új fejlesztés során erre törekedtek, mivel a a városi személygépjárműforgalom már akkor jelentkezett náluk.

Bár a németeknél kétségtelenül egyszerűbbé teszi a dolgot, hogy a helyi "BKK" a Deutsche Bahn-tól rendeli meg az összes vaskerekű (Straßenbahn, S-bahn, RE) szolgáltatást (csak az IRE, IC, ICE országos szervezésű), így nincs olyan probléma, hogy MÁV jármű nem mehet BKV tulajdonú HÉV pályára vagy BKV tulajdonú alagútba és hasonlók.
gozos 2014.08.22 13:29:49
@Poр40: és szerinted ki akart hosszabb S-bahnt bepaszírozni a megállóba?

Addig is lehet gyönyörködni az alábbi, életszerű ámbár tulajdonosi okok miatt mégis nehezen kivitelezett dolgon, ami végül sok hónapon keresztül sikeresen működött és ezzel sok ember nem lett újabb átszállásra kényszerítve.

www.youtube.com/watch?v=ycwTsGbWmsM
A magyarországi kilátókról szóló posztban ígértem meg, hogy külön bejegyzésben gyűjtöm össze a főváros legjobb kilátóit. Szokásos témabőség és időhiány miatt kicsit váratott magára az írás, de végül csak elkészült..... A Halászbástya Budapest egyik legismertebb…..
A 4-es metró klassz, szép, szeretem, de azért azt látni kell, hogy ahhoz hogy igazán ki lehessen használni, folytatni kellene. Mégpedig Őrmezőn át a Madárhegy felé, bekapcsolva az eddig nem igazán feltárt területeket. Bár 2020-ig nincs tervben a fejlesztése - megelőzi azt a sorban…..
gozos 2014.04.01 12:58:27
Az elkövetkezendő években igen komolyan át kellene gondolniuk a városvezetőknek, hogy a belvárosi alagutakat, síneket hogyan lehetne "stammstrecke"-ként átszállás-minimalizálva használni, például olyan hannoveri villamos-jellegű járműveket vásárolni, amelyek a külső kerületek felszínen vezetett villamosvonalai, HÉV vonalai mentén élőket átszállás nélkül viszik a metróalagúton keresztül az úticéljukig.

Ne feledjük azt az apró tényt, hogy új, korszerű akár többáramnemű villamos (700V, 1000V, akár 25 kV nagyvasúti) vagy akár dízel+700V megvásárlása ugyan 10..20%-os költségnövelő tényező, de ha arra gondolok hogy a teljes nagy-körúti Combino flotta tizedébe volt a 4-es metró bekerülési költségének, akkor ebből jól látszik, hogy felszínen kellene a külső kerületek felé kiterjeszteni 10-szer akkora területet átszállás nélkül, fonódó rendszerben lefedve, mintsem néhány kilométernyi alagútra pazarolni az elkövetkezendő évtizedben rendelkezésre álló pénzt és továbbra is több átszállással hozni be a külső kerületek lakosságát a belvárosba és viszont.

Új HÉV-szerelvény beszerzésekor sem jelentős árdrágító tényező, ha olyan, karlsruhei-jellegű S-bahn kocsikkal rendelkezne, amely a villamosvonalra is kikanyarodhat és esetünkben jól érzi magát 750V-on és 1000V-on is. Karlsruheban ez a mutatvány 750V városi utca / 15kV nagyvasút között sikerült (... már néhány évtizede).
HamPLÓ Első benyomások 2014.03.30 07:00:00
Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :) Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell…..
A közelmúltban két szerzőtárs értekezett már erről a közelünkben folyó gigaberuházásról. Volt szó a tartalmáról, valamint a múltjáról és jövőjéről is. Nekünk, magyarországi vasútbarátoknak, vagy akár csak közlekedés iránt érdeklődőknek (sőt, tulajdonképpen…..
gozos 2014.03.12 00:06:45
@Tomi1973Wien: www.hauptbahnhof-wien.at/
Fejpályaudvar helyett kelet-nyugat irányban átmenő pályaudvar. Hiszen ma a villanymozdonyok idején már nem kell a megfáradt gőzöst leváltani és frissen fűtöttel tovább húzni. A fejpályaudvar csak bonyolult logisztikát és sok elpocsékolt időt jelent. Nem beszélve az ott végződtetett vonatok által foglalt sokhektárnyi drága belvárosi helyről.
A folytatás: http://sohajok.blog.hu/2014/01/13/egy_kor_hajnalaA szülők azt hiszik, hogy a gyerekeiket az utcán várják a legnagyobb veszedelmek, pedig sokkal nagyobb károk keletkezhetnek bennünk otthon, a TV előtt. Családi csomagban kapjuk az agymosást, kicsiknek és nagyoknak egyaránt…..
Már csak pár hónap és Tarlós mester átadja szeretett városlakóinak a négyes metrót, az elmúlt húsz év egyik legnagyobb elkúrását. Persze a bukásra álló kőbunkó főpolgi helyében bárki más ugyanezt tenné. Nem az ő saruk elsősorban, a fekália ügyes tálalásában és…..
gozos 2014.01.07 15:27:45
gozos 2014.01.07 16:02:45
@Sztavrosz_: miközben a vidék infrastruktúrája egyre jobban hanyatlik.

Lásd még: Budapesten "baj van", ha 4 percen belül nem jön a busz. Vidéki példa: Tatabányán a sűrű helyijárat 30 percenként jár, a ritkább csak óránként.
Esztergom: helyijárat game over.

Távolsági busz: ezres lélekszámú falvak felé van olyan időszak, amikor 4 órán belül nincs semmiféle busz.

Gáz? Igen. Sok év alatt szépen lassan, de teljesen megdöglesztik a 8 millió lakos vidéki létét. közben a 2 milliós Budapestre koncentrál a politika és így aki teheti, elhagyja vidéki életét. Vagy Budapestre vagy külföldre megy.
gozos 2014.01.07 16:04:37
@gozos: Távolsági busz: ezres lélekszámú falvak felé van olyan időszak, amikor 4 órán belül nincs semmiféle busz.

És mielőtt belekötnézek, mindez fényes nappal!
  "én bevezetnék a zebra körül a járdán egy kb. 1 m sugarú félkört. Aki azon belül áll, az át akar kelni, aki kívül, az meg nézelődik"   - zárta le Circus a "mikor van elsőbbsége a gyalogosnak a zebrán" témájú kommentvitát, ami a rendőrség brutális karácsonyi…..
"Temetni jöttem.. nem dícsérni" - ugyan nem Caesart, mint Antonius Shakespeare-nél, de valamiért mégis ez az idézet jutott eszembe. Nem szeretném, ha fikázásnak vagy a döglött oroszlán rugdosásának tűnne, amit írok, de a budapesti Vidám Park sajnos már nem nagyon felelt meg az…..
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút…..
Budapest csodás város. Szó szerint, mert itt olyan csodák történnek, mint kevés más helyen. A gázvezetékek pont olyankor szorulnak cserére, mikor az összes városlakó visszaér a nyaralásból, elkezd megint munkába járni, meg gyerekeket iskolába szállítani. A gázvezeték tehet…..
Vannak iparágak, vannak projektek, vannak helyzetek, amikor én nem nagyon propagálnám a one piece flow-t. Ilyen a Móricz Zsigmond körtér esete is. 2003-ban költöztem fel Budapestre, a fent említett térre. Ha azt mondom, hogy térRE, akkor az nem azt jelenti, mint az eladó/kiadó…..
gozos 2013.08.23 20:23:19
Nyomtatható-e repülőgép? Neil Gershenfeld, az MIT Bitek és Atomok Központjának igazgatója és kutatótársa, Kenneth Cheung e kérdésre válaszolva, dolgoztak ki Lego-szerűen működő könnyű szerkezeteket. A szerkezetek összeszerelhető részegységei, azaz „építőkockái” 3D…..
Az eddigi legkerékpárszerűbb elektromos kerékpár a napokban debütált sanghaji China Cycle 2013 kiállításon, olasz fejlesztés, és csak tekerni kell. A Zehus Bike+ állítólag olyan hibrid, mint a Toyota Prius, csak nincs nagy és nehéz akkumulátora. Az egyetlen külső jel, hogy nem…..
Andi nem érti, miért nincs kombinált bérlet, amivel például Budapesten és Gyálon is közlekedhetne, így vehet két külön bérletet. Mellékesen arra is fényt derített, hogy hétvégén már csak 750 forintos jeggyel lehet a BKK-val hajókázni, bérlettel nem: Azt tudtátok, hogy a…..
gozos 2013.08.05 13:31:12
München példájával élve:

www.mvv-muenchen.de/fileadmin/media/Dateien/3_Tickets_Preise/dokumente/TARIFPLAN_Schnellbahnnetz_2013_Innen.pdf

A 3-as gyűrű széle gyakorlatilag az a városhatár, ami például Budapest közigazgatási határa.

És ha a 3-asból a másik oldali 3-asba jársz dolgozni, akkor 3-2-1-2-3 ==> 5 zónás bérletet kell vásárolnod, de nem 5-szörös áron!
Van tovább is zóna. A városhatártól 50 kilométer távolságban is még számozott zóna található. Gyakorlatilag a teljes agglomeráció zónákkal és MÜNCHEN-BÉRLETTEL van lefedve.

www.mvv-muenchen.de/fileadmin/media/Dateien/3_Tickets_Preise/dokumente/TARIFPLAN_Handout_Aussen_2013.pdf

Ök így oldották meg. Semmi FUTÁR és semmi távolság-alapú sok-sok évig ígérgetett csipkártyás valami. Lehet ezt egyszerűen, praktikusan is csinálni. Ellenben gyorsan bevezetve.