Adatok
pollypudlipötty2
0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Itt vannak az új Széll Kálmán tér látványtervei. Olyan, mintha egy nagy lyukacsos űrsajtot kentek volna szét rajta
2011.10.18 19:46:00
Bár keringtek látványtervforgácsok a neten, most itt vannak élvezhető felbontásban is a fenti galériára kattintva: ilyen lesz a Szél Kálmán tér (vagy ahogy egy kedves ismerősöm hívja következetesen az átmenet jegyében, a Moszkva Kálmán tér).
Az építészfórumon ugyanis…..
Európa elnöke a Nemzeti Múzeum lépcsőjén arról beszél, hogy Európa nekünk nem diktálhat. Mint a kisgyerek, megint azt hiszi, hogy nem látják. Hogy ez megmarad belpiacon, és aztán nyugodtan felállhat Brüsszelben a pódiumra, a Strong Europe szlogen mögé, és ott előadhatja…..
pollypudlipötty2
2011.03.16 10:44:32
Na jó, valójában Gábor csak tanítóként nevezi az önkéntes rendőröket a levelében, de esetünkben egy hölgyről van szó vagy legalábbis valami olyasmiről, ezért lett a címben tanítónéni. Különben meg önkéntes rendőrnő is lehetett volna akár.Először a korábbi szemetelős…..
Miközben a blogon épp arról jelent meg egy írásom, hogy Budapesten sem áll meg az élet hétvégén, és ahelyett, hogy az M7-es dugóiban töltenénk a vasárnapot, a fővárosban is találhatunk éppen elég szórakozást, és álnok módon az M7-esen araszolgattam a barátnőmmel.…..
Írók, alkossatok remekműveket!A. A. Zsdanov Bőven ideje volt, hogy Brüsszel, a média, az alkotmánybíróság és Gyurcsány után a kultúra is megkapja az iránymutatást. Ott se maradhat minden abban a bábeli szodomában, amiben a szocik hagyták. Elő is került a zsinórmérték. A…..
Szerintetek melyik az a tevékenység, amit az egyszeri katona bevonulás után 48 órával már készségszinten elsajátított? Merthogy az esszenciája benne van a mindenkori alakulótér betonjában, a laktanyai falakban, a lőtér levegőjében és tán még az ezredzászló anyagában is,…..
-Szevasz, aranypöcsűkém. Add már oda a jó anyádat nekem. A Ancsát. Pusszancs. Na drága Csőrikém, figyelj már ide. Kinéztem a Hermesben egy nagyon penge vaslétrát meg az mellett egy új búvárszivattyút a telekre, ezt a Gábor két fuvar között nem-e tudná nekem kivinni valamikor?…..
pollypudlipötty2
2010.04.19 21:08:11
@third: Tényleg, a Sokol rádió! Nálunk megvan még, de persze üzemképtelen.
Nem mond le Szigeti Péter, nem mond le senki az OVB-ből. Mert nagyon sajnálják, de nem az ő hibájuk, hogy a parlamenti választások első fordulója kabarévá vált, valójában semmi közük hozzá, nem ők találták ki a szisztémát. Mit is tehettek volna? A körülmények áldozataivá…..
pollypudlipötty2
2010.04.14 09:37:25
@WYW: "Az OVB-t és az OVI-t ekézők ismerik-e a választási eljárás szabályait tartalmazó törvény előírásait?"
Nem; de elég lett volna csak a médiában ezzel kapcsolatban megjelent híradásokat figyelniük. A hozzászólások alapján még csak azt sem tették meg. Véleményük viszont van, mégpedig nagyon határozott: "Pisti hülye, Julcsi hülye, csak én vagyok okos, mert nekem a seggemben is fejem van."
:-D
Nem; de elég lett volna csak a médiában ezzel kapcsolatban megjelent híradásokat figyelniük. A hozzászólások alapján még csak azt sem tették meg. Véleményük viszont van, mégpedig nagyon határozott: "Pisti hülye, Julcsi hülye, csak én vagyok okos, mert nekem a seggemben is fejem van."
:-D
pollypudlipötty2
2010.04.14 11:55:56
@WYW:
... és ezt a médiában azóta már számtalan riportban, hozzászólásban, kommentárban, satöbbi elég részletesen el is magyarázták... Persze a prekoncepciót/zsigeri indulatot az ilyesmi nem szokta befolyásolni.
... és ezt a médiában azóta már számtalan riportban, hozzászólásban, kommentárban, satöbbi elég részletesen el is magyarázták... Persze a prekoncepciót/zsigeri indulatot az ilyesmi nem szokta befolyásolni.
Egy poszt Mexikó '86-ról. Nem lesz benne se tésztaügy, se doppingvád, se magaslati edzőtábor és nem lesznek összeesküvéselméletek. Ha őszinte vagyok, foci is alig lesz benne. Kicsit más lesz ez a rész, mint amihez eddig szoktatok. És remélem nem okoz majd túl nagy csalódást. Mert…..
pollypudlipötty2
2010.03.16 11:06:30
A tegnapi villámpostban kaptunk a kommentekben egy videót (kösz, yeti!), amely elvezetette a New Scientist egy érdekes cikkéhez. Megvilágítják egy egyszerű kísérletben, hogyan és miért keletkeznek az érthetetlen torlódások. A minden ok nélkül meg-megálló és újrainduló forgalom…..
pollypudlipötty2
2010.02.14 11:36:39
Szerintem ez nem nagyon lehet olyan egetverő újdonság - a témával magyar kutatók is foglalkoztak korábban, matematikai modellezés formájában, és kb. ugyanerre az eredményre jutottak. Pl.: blogs.zdnet.com/emergingtech/?p=778
A videós demonstráció persze nagyonis látványos.
Az a furcsa, hogy a közlekedésszervezéssel iehaza gyakorlatban foglalkozók mennyire nem követik a tudomány állását - ha már nincsen józan eszük, amire hallgassanak. Az útvonal bizonyos terhelése fölött ezek a meglassítások dugókat, és ezzel az adott útvonal az optimális esetben lehetséges átbocsátásához képest jelentős csökkenést fognak eredményezni. Az ostobán elhelyezett sebességkorlátozások; az alattomosan megbúvó, de azért az utolsó pillanatban még éppen észrevehető traffipaxok; a forgalom ritmusához nem illeszkedő közlekedési lámpák a forgalom növekedésével előbb hozzák létre a dugót, mint az folyamatos egyenletes haladás esetén bekövetkezne. És azt se felejtsük el, hogy egy az egyenletes sebességű autófolyamban megjelenő relatív (a többiekhez képesti) gyorshajtó a többieket fogja fékezésre kényszeríteni, ezáltal beindítva a dugó kialakulásának folyamatát...
A videós demonstráció persze nagyonis látványos.
Az a furcsa, hogy a közlekedésszervezéssel iehaza gyakorlatban foglalkozók mennyire nem követik a tudomány állását - ha már nincsen józan eszük, amire hallgassanak. Az útvonal bizonyos terhelése fölött ezek a meglassítások dugókat, és ezzel az adott útvonal az optimális esetben lehetséges átbocsátásához képest jelentős csökkenést fognak eredményezni. Az ostobán elhelyezett sebességkorlátozások; az alattomosan megbúvó, de azért az utolsó pillanatban még éppen észrevehető traffipaxok; a forgalom ritmusához nem illeszkedő közlekedési lámpák a forgalom növekedésével előbb hozzák létre a dugót, mint az folyamatos egyenletes haladás esetén bekövetkezne. És azt se felejtsük el, hogy egy az egyenletes sebességű autófolyamban megjelenő relatív (a többiekhez képesti) gyorshajtó a többieket fogja fékezésre kényszeríteni, ezáltal beindítva a dugó kialakulásának folyamatát...
Kihalóban lévő szolgáltatást igénybe venni annyira sem méznyalás, mint sima Naiv Ügyfélnek lenni. Gy. analóg kábeltévé előfizető a UPC-nél, és azért lázadozik, mert egyre kevesebb csatornát kap ugyanannyi pénzért. A szolgáltató, nem titkoltan, a digitális csomagok felé…..
Amikor végleg kiderül, hogy a régi szervezetet hiába foltozgatjuk, akkor nincs más hátra, mint újra felépíteni, nulláról. Magyarországon jó sok ilyen alvadt struktúra működik – haldoklik –, egyik közülük a BKV. Akárhol nyúlnak hozzá, valakinek biztosan fájni fog,…..
Balázs és barátai még nagyobbat szívtak, mint a Homár az esztergomi fürdőben, ahol csak hűvös volt a víz az ígért langyos helyett. Újváros menőbb hely sokkal, ott ezért egyenesen jeges volt a medence a 34 fok helyett, ráadásul már legalább egy napja. De a cseles és etikus…..
Urbanista
Ilyen lesz a Móricz Zsigmond körtér. Volt tervben üvegtorony és korcsolyapálya is, de a nyertes óriás napraforgók sem rosszak
2009.10.11 11:00:00
A héten már felbukkantak a neten a Roosevelt tér, illetve a Március 15-e tér és a Károly körút látványtervei, most a Móricz Zsigmond futurisztikus megoldásai kerültek elő. Mint arról korábban szó volt, ötletpályázatot írtak ki a Gomba hasznosítására, ami akkoriban az…..
Nincs is szebb annál, mint amikor különböző nem túl sietős állami és önkormányzati fenntartású cégeknek össze kellene hangolni egymással a munkáikat, hogy ne legyen lezárva az a pár négyzetméter egy hétig. Promontor sztorijában is ez volt a helyzet napokig, a túrást már…..
Nagyon szeretek biciklizni! Éppen ezért tudom, hogy mik a korlátaim. Egy bringás futár sokkal jobban biciklizik nálam. Nem hiszek abban, hogy a fővárosi utak többsége alkalmas hely a kerékpározásra. Ráadásul a hétvégi bringások többsége akkora durung (direkt nem bunkót írok -…..
pollypudlipötty2
2009.09.21 12:33:23
@Verzoo:
"Remélem számodra is kiérződik ebből, hogy a bringásoknak túl sok mindent szabad amit nem kellene....
"
Nem! Mit nem kéne a bringásoknak?
Mert hogy takarodjanak a járdáról (holott a KRESZ szerint bizonyos feltételekkel szabad ott is menni), azt mostanában naponta halljuk a rádióból/TV-ből. Szerinted meg takarodjanak az úttestről is? Az összefüggéstelen budapesti bicikliút-hálózat különböző pontjai között közlekedjenek gyalog, és vigyék csomagként a biciklijüket?
"Remélem számodra is kiérződik ebből, hogy a bringásoknak túl sok mindent szabad amit nem kellene....
"
Nem! Mit nem kéne a bringásoknak?
Mert hogy takarodjanak a járdáról (holott a KRESZ szerint bizonyos feltételekkel szabad ott is menni), azt mostanában naponta halljuk a rádióból/TV-ből. Szerinted meg takarodjanak az úttestről is? Az összefüggéstelen budapesti bicikliút-hálózat különböző pontjai között közlekedjenek gyalog, és vigyék csomagként a biciklijüket?
pollypudlipötty2
2009.09.21 12:44:50
@Mike36:
"cserében nem állatkodok a járdán "
Én is ezt próbálom követni. Biciklisként is el kell ismerni azonban, hogy nagyon sokakra nem jellemző ez a mentalitás.
"cserében nem állatkodok a járdán "
Én is ezt próbálom követni. Biciklisként is el kell ismerni azonban, hogy nagyon sokakra nem jellemző ez a mentalitás.
pollypudlipötty2
2009.09.21 13:07:19
@Verzoo:
"Nagyon sokan úgy bringáznak mintha sérthetetlenek lennének és nem történhetne velük semmi."
Igazad van. Az autósok oktatásában mindig hangsúlyozzák a "defenzív vezetés" fontosságát. (Sajnos nem alkalmazzák elegen.) A biciklistáknál sajnos tényleg gyakori az "offenzív" vezetés. Ezeket neveztem én korábban "nyikhajok"-nak; a többiek általában a "bunkó" kifejezést alkalmazták.
"Nagyon sokan úgy bringáznak mintha sérthetetlenek lennének és nem történhetne velük semmi."
Igazad van. Az autósok oktatásában mindig hangsúlyozzák a "defenzív vezetés" fontosságát. (Sajnos nem alkalmazzák elegen.) A biciklistáknál sajnos tényleg gyakori az "offenzív" vezetés. Ezeket neveztem én korábban "nyikhajok"-nak; a többiek általában a "bunkó" kifejezést alkalmazták.
Olyan felemelő érzés elsőre megérteni valamit, legyen az dalszöveg, rádióreklám, vagy a szomszéd néni kiabálása. Gyerekkoromban pl. évekig nem értettem a Mennyből az angyal egy sorát, nevesen azt hogy "Szép ajándékot vivén szívökben", ugyanis ez a minden karácsonykor meghallgatott lemezen valahogy…..
pollypudlipötty2
2009.06.23 13:56:05
@/ms: Jól összefoglaltad!
Tulajdonképpen nem ragadtam volna billentyűzetet egy rossz műsor miatt - ha nem tetszik, hát kikapcsolom - csak az agresszív reklámozás miatt már nagyon idegesített. A gyerekeim meg az ilyen műsoroknál "a lábukkal szavaznak".
Tulajdonképpen nem ragadtam volna billentyűzetet egy rossz műsor miatt - ha nem tetszik, hát kikapcsolom - csak az agresszív reklámozás miatt már nagyon idegesített. A gyerekeim meg az ilyen műsoroknál "a lábukkal szavaznak".
Nem az önkormányzat építette Vác déli részén azt a bicikliutat, amely egy szögesdrótkerítéstől indul, és 150 méterrel később egy autókereskedés parkolójában, betonelemek közt ér véget. A semmiből a semmibe vezető kerékpárút a város déli részén kereskedelmi…..
pollypudlipötty2
2009.06.23 10:56:19
@charlie:
Szinte minden bicikliút ilyen Magyarországon: a semmiből a semmibe vezet, dirib-darab, egymáshoz nem illeszkedő biciklutakat gyalogjárdán, vagy autóuton, vagy sehogy sem illesztenek össze.
Néhány példa:
balatoni körút
Bp. Kerepesi út az Aréna előtt
bicikliút Dunabogdány és a tahi préri közöt
satöbbi
satöbbi
Szinte minden bicikliút ilyen Magyarországon: a semmiből a semmibe vezet, dirib-darab, egymáshoz nem illeszkedő biciklutakat gyalogjárdán, vagy autóuton, vagy sehogy sem illesztenek össze.
Néhány példa:
balatoni körút
Bp. Kerepesi út az Aréna előtt
bicikliút Dunabogdány és a tahi préri közöt
satöbbi
satöbbi
EP-választás, II. rész – SZDSZ és MDF Mikor kiszívta már szegény csontom velőjét, s arcához lankatag hajoltam én előrébb egy csókot nyomni rá: nem láttam semmi mást, csak izzadt bőrcsomót és tele rothadást. Bezártam szemem nagy hideg borzadályban, s amint az eleven…..
pollypudlipötty2
2009.06.08 23:18:49
@ősirománszokás:
(az SzDSz) "Tevékeny részese a BKV és a MÁV jelenlegi helyzetének kialakulásában, az általuk vezetett tárcák eszközöltek olyan beruhézésokat mint a völgyhíd"
OFFblog megjegyzésem, csak a pontosság kedvéért: a blog.hu egyik fórumának pár hónappal ezelőtti információja szerint az M7-es köröshegyi nyomvonalát még 2001-ben a Fidesz kormány alatt hagyták jóvá. A hülyeség (és a korrupció) pártfüggetlen!
ON
(az SzDSz) "Tevékeny részese a BKV és a MÁV jelenlegi helyzetének kialakulásában, az általuk vezetett tárcák eszközöltek olyan beruhézésokat mint a völgyhíd"
OFFblog megjegyzésem, csak a pontosság kedvéért: a blog.hu egyik fórumának pár hónappal ezelőtti információja szerint az M7-es köröshegyi nyomvonalát még 2001-ben a Fidesz kormány alatt hagyták jóvá. A hülyeség (és a korrupció) pártfüggetlen!
ON
pollypudlipötty2
2009.06.09 09:03:23
@Balt:
"(Kőröshegy) De tudod miért? Mert a helyi önkormányzat/polgármester nem járult hozzá az építési engedélyhez másképpen. ON"
Ja. Ők meg hagyták.
Mondtam, hogy a hülyeség és a korrupció pártfüggetlen!
"(Kőröshegy) De tudod miért? Mert a helyi önkormányzat/polgármester nem járult hozzá az építési engedélyhez másképpen. ON"
Ja. Ők meg hagyták.
Mondtam, hogy a hülyeség és a korrupció pártfüggetlen!
(fotó: HamPage) Magányos autósok, reszkessetek! Az elmúlt húsz év legradikálisabb közlekedési változása vár mindenkire nyáron Budapesten. Valami csodaszerből szippanthattak ezúttal a főpolgármesteri hivatalban, ugyanis HELYES irányban kezdtek el gondolkodni a fővárosi…..
Egy dél-budai panellakó barátom mesélte múltkor, hogy érdekes fordulatot vett a forradalminak beharangozott lakógyűlés. Egy ilyen esemény önmagában is kabarészerű, amikor hirtelen kiderül, hogy mindenki villanyszerelő, közgazdász és térfigyelő kamera egyben, de ha a házmester…..
pollypudlipötty2
2009.05.11 22:35:03
@balta (az igazi):
"átlagban mennyi egy ilyen fűtéskorszerüsítés per lakás? nálunk a 120e reális (fele állami támogatással, ha nyerünk a pályázaton)."
Nagyon sok múlik a korszerűsítés tartalmán, illetve a kiindulási állapoton. Ha pl. úgynevezett egycsöves átfolyós a fűtésetek, akkor a szabályozás lehetőségének megteremtése külön - méghozzá tetemes - költségbe kerül; aztán jön maga a szabályozás. Ebben a 120eFt körüli összegben szerintem a fűtési rendszer beszabályozása, termosztatikus szelepek felszerelése, esetleg a költségosztás megteremtése (a radiátorra szerelt kis herkentyűk felszerelése, amiból a tényleges hőfogyasztásra lehet következtetni) lehet benne. Ez utóbbi ára erősen függ a pénzügyi konstrukciótól. Esetleg még néhány apróbb módosítás.
Az a baj, hogy a falak hőszigetelése, ablakok cseréje - tehát a hőfelhasználás jelentős csökkentése - közel egy nagyságrenddel drágább játék.
"átlagban mennyi egy ilyen fűtéskorszerüsítés per lakás? nálunk a 120e reális (fele állami támogatással, ha nyerünk a pályázaton)."
Nagyon sok múlik a korszerűsítés tartalmán, illetve a kiindulási állapoton. Ha pl. úgynevezett egycsöves átfolyós a fűtésetek, akkor a szabályozás lehetőségének megteremtése külön - méghozzá tetemes - költségbe kerül; aztán jön maga a szabályozás. Ebben a 120eFt körüli összegben szerintem a fűtési rendszer beszabályozása, termosztatikus szelepek felszerelése, esetleg a költségosztás megteremtése (a radiátorra szerelt kis herkentyűk felszerelése, amiból a tényleges hőfogyasztásra lehet következtetni) lehet benne. Ez utóbbi ára erősen függ a pénzügyi konstrukciótól. Esetleg még néhány apróbb módosítás.
Az a baj, hogy a falak hőszigetelése, ablakok cseréje - tehát a hőfelhasználás jelentős csökkentése - közel egy nagyságrenddel drágább játék.
Gondolom, sokan ébredtünk éjszaka tolató és meg-megálló vagonok zajára. Csattogás, csikorgás, mindez fém a fémen, tehát minden, amit szívesen mellőznénk. Mit tehetünk? Vagy tegyük föld alá, vagy csomagoljuk be a síneket, a pályaudvarokat. Győrben próbálkoztunk már az…..
Tetszik ez a zene? Nekik igen: És mostantól meg is kell/kéne fizetniük az árát. A 62 éves Rosemary Greenway húsz éve hallgat klasszikus zenét az istállói tevékenysége során. A Performing Right Societynek (PRS), a helyi szerzői jogvédő szervezetnek viszont feltűnt, hogy az…..
Budapestet olyan mennyiségben lepik el az új irodaházak, hogy nem halogathatjuk tovább, és foglalkoznunk kell a dermesztő felhozatal legbizarrabb példányaival. Ahogy azonban a világgazdasági válság kibontakozik, mint valami többszáz részes szappanopera, az emberben akaratlanul…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Na, jól felbosszantottam magam; lehet, hogy mégis végigolvasom!