Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pollypudlipötty2

0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
w A gólkirály beszéde 2011.03.16 06:00:00
Európa elnöke a Nemzeti Múzeum lépcsőjén arról beszél, hogy Európa nekünk nem diktálhat.   Mint a kisgyerek, megint azt hiszi, hogy nem látják. Hogy ez megmarad belpiacon, és aztán nyugodtan felállhat Brüsszelben a pódiumra, a Strong Europe szlogen mögé, és ott előadhatja…..
Miközben a blogon épp arról jelent meg egy írásom, hogy Budapesten sem áll meg az élet hétvégén, és ahelyett, hogy az M7-es dugóiban töltenénk a vasárnapot, a fővárosban is találhatunk éppen elég szórakozást, és álnok módon az M7-esen araszolgattam a barátnőmmel.…..
pollypudlipötty2 2010.08.23 09:37:31
Mi nem sokkal 1/2 9 előtt indultunk Vászolyból, az északi partról. Le a Balaton felé nem is mentünk, hanem Tótvázsonyon át a Tapolca-Veszprém útra. A főúton nagyon sűrű forgalom volt, de nagyon jól haladtunk egészen Várpalotáig. Ott egy óriási dugó volt Várpalotánál, ahol a két sáv egyre szúkül; kb. 3 km, 20 perc. Várpalota után már folyamatosan és jól lehetett haladni. 1/2 10 körül megálltunk vásárolni a helyi tescoban, ott eltöltöttünk vagy fél órát.

Bár féltem tőle, de fél 11 után az M7-es nagyon jól, lehetett haladni. Különösen a külső sávban: oda ugyanis magyar autós számára szégyen kihúzódni.Számomra valahogy mégsem. Kilométereken keresztül nem volt senki ebben a sávban, miközben a középsőben és a belsőben tulakodtak az autók. 110-120 km/h sebességgel gyakorlatilag folyamatosan lehetett haladni. Igaz, ehhez jobbról előzni kellett a 90-100 km/h sebességgel a középső sávban autókázó barmokat. Ez elvben tilos, nagyon is érthető okokból. A balesetveszély elkerülése érdekében rendkívül óvatos voltam, és - más eszköz nem lévén - szaporán villogtattam ezekre az idiótákra.

11-re értünk haza, a netto menetidő 3 óra volt. A várpalotai dugóból (kb. 1/4 10-kor) netközelben lévő ismerősöknek telefonálgattunk. Az autópálya információt 19:44-kor frissítették az M7-esre, tehát az semmit nem tudott az itt az egyik hozzászólásban szereplő 21 óra körüli aligai balesetről és óriási dugóról.
w Törpe-fejűek 2010.06.23 05:00:00
Írók, alkossatok remekműveket!A. A. Zsdanov Bőven ideje volt, hogy Brüsszel, a média, az alkotmánybíróság és Gyurcsány után a kultúra is megkapja az iránymutatást. Ott se maradhat minden abban a bábeli szodomában, amiben a szocik hagyták. Elő is került a zsinórmérték. A…..
Szerintetek melyik az a tevékenység, amit az egyszeri katona bevonulás után 48 órával már készségszinten elsajátított? Merthogy az esszenciája benne van a mindenkori alakulótér betonjában, a laktanyai falakban, a lőtér levegőjében és tán még az ezredzászló anyagában is,…..
Nem mond le Szigeti Péter, nem mond le senki az OVB-ből. Mert nagyon sajnálják, de nem az ő hibájuk, hogy a parlamenti választások első fordulója kabarévá vált, valójában semmi közük hozzá, nem ők találták ki a szisztémát. Mit is tehettek volna? A körülmények áldozataivá…..
pollypudlipötty2 2010.04.14 09:37:25
@WYW: "Az OVB-t és az OVI-t ekézők ismerik-e a választási eljárás szabályait tartalmazó törvény előírásait?"

Nem; de elég lett volna csak a médiában ezzel kapcsolatban megjelent híradásokat figyelniük. A hozzászólások alapján még csak azt sem tették meg. Véleményük viszont van, mégpedig nagyon határozott: "Pisti hülye, Julcsi hülye, csak én vagyok okos, mert nekem a seggemben is fejem van."
:-D
pollypudlipötty2 2010.04.14 11:55:56
@WYW:
... és ezt a médiában azóta már számtalan riportban, hozzászólásban, kommentárban, satöbbi elég részletesen el is magyarázták... Persze a prekoncepciót/zsigeri indulatot az ilyesmi nem szokta befolyásolni.
Egy poszt Mexikó '86-ról. Nem lesz benne se tésztaügy, se doppingvád, se magaslati edzőtábor és nem lesznek összeesküvéselméletek. Ha őszinte vagyok, foci is alig lesz benne. Kicsit más lesz ez a rész, mint amihez eddig szoktatok. És remélem nem okoz majd túl nagy csalódást. Mert…..
A tegnapi villámpostban kaptunk a kommentekben egy videót (kösz, yeti!), amely elvezetette a New Scientist egy érdekes cikkéhez. Megvilágítják egy egyszerű kísérletben, hogyan és miért keletkeznek az érthetetlen torlódások. A minden ok nélkül meg-megálló és újrainduló forgalom…..
pollypudlipötty2 2010.02.14 11:36:39
Szerintem ez nem nagyon lehet olyan egetverő újdonság - a témával magyar kutatók is foglalkoztak korábban, matematikai modellezés formájában, és kb. ugyanerre az eredményre jutottak. Pl.: blogs.zdnet.com/emergingtech/?p=778
A videós demonstráció persze nagyonis látványos.

Az a furcsa, hogy a közlekedésszervezéssel iehaza gyakorlatban foglalkozók mennyire nem követik a tudomány állását - ha már nincsen józan eszük, amire hallgassanak. Az útvonal bizonyos terhelése fölött ezek a meglassítások dugókat, és ezzel az adott útvonal az optimális esetben lehetséges átbocsátásához képest jelentős csökkenést fognak eredményezni. Az ostobán elhelyezett sebességkorlátozások; az alattomosan megbúvó, de azért az utolsó pillanatban még éppen észrevehető traffipaxok; a forgalom ritmusához nem illeszkedő közlekedési lámpák a forgalom növekedésével előbb hozzák létre a dugót, mint az folyamatos egyenletes haladás esetén bekövetkezne. És azt se felejtsük el, hogy egy az egyenletes sebességű autófolyamban megjelenő relatív (a többiekhez képesti) gyorshajtó a többieket fogja fékezésre kényszeríteni, ezáltal beindítva a dugó kialakulásának folyamatát...
Nincs is szebb annál, mint amikor különböző nem túl sietős állami és önkormányzati fenntartású cégeknek össze kellene hangolni egymással a munkáikat, hogy ne legyen lezárva az a pár négyzetméter egy hétig. Promontor sztorijában is ez volt a helyzet napokig, a túrást már…..
pollypudlipötty2 2009.10.02 11:27:43
Nos, a magam részéről régóta fixa ideám, hogy a közlekedési bírságokat nem csak a szabálytalan autósokra (illetve más közlekedőkre) kellene kiróni, hanem azokra (pl. közművállalatokra, javító vagy építő cégekre) is, akik napokig, netán hetekig kint "felejtenek" egy útfelbontást, így alakítva a nagy forgalmat dugóvá."

Én ezt a jelenséget "hatósági felelőtlenség"-nek nevezem. Vonatkoztassunk el a konkrét esettől! A hasonló helyzetekben van annak az útnak kezelője, van a forgalomnak szervezője, van rendőrség, van területileg illetékes önkormányzat, van satöbbi, amelyiknek feladata lenne a közlekedés feltételeinek biztosítása. Az arra illetékes szervek gyakran nem tesznek eleget ellenőrzési feladatuknak, illetve igen gyakran nem védik meg az infrastruktúrát rendeltetésszerűen használók érdekeit. Pl. amikor az útépítés befejezte után még hónapokig ottmarad a sebességkorlátozás; amikor nem gondoskodnak egy építkezés befejezése során az út megfelelő megtisztításáról; amikor egy építkezés idején nem akadályozzák meg a balesetveszélyt okozó sárfelhordást, satöbbi. (Vagy amikor pl. az intézkedő rendőrautó a háromsávos úton beáll az egyik sávban leállított autó mellé a második sávba...) Hasonló eseteket szélesebb körből is sorolhatnánk, nem csak az autózás területéről - az itt most OFFtopic. Teljesen világos, hogy ilyen helyzetben az arra illetékes a közérdeket sértő mulasztást követ el, amelyet szankcionálni kellene!

Most már csak az a kérdés, valóban egyértelműek-e ilyen helyzetben a felelősök; a mulasztó Hatóságot pedig milyen Főhatóság fogja szankcionálni; és milyen Főfőhatóság fogja munkára késztetni a Főhatóságot?
:-))
Nagyon szeretek biciklizni! Éppen ezért tudom, hogy mik a korlátaim. Egy bringás futár sokkal jobban biciklizik nálam. Nem hiszek abban, hogy a fővárosi utak többsége alkalmas hely a kerékpározásra. Ráadásul a hétvégi bringások többsége akkora durung (direkt nem bunkót írok -…..
pollypudlipötty2 2009.09.21 12:33:23
@Verzoo:

"Remélem számodra is kiérződik ebből, hogy a bringásoknak túl sok mindent szabad amit nem kellene....
"

Nem! Mit nem kéne a bringásoknak?

Mert hogy takarodjanak a járdáról (holott a KRESZ szerint bizonyos feltételekkel szabad ott is menni), azt mostanában naponta halljuk a rádióból/TV-ből. Szerinted meg takarodjanak az úttestről is? Az összefüggéstelen budapesti bicikliút-hálózat különböző pontjai között közlekedjenek gyalog, és vigyék csomagként a biciklijüket?
pollypudlipötty2 2009.09.21 12:44:50
@Mike36:

"cserében nem állatkodok a járdán "

Én is ezt próbálom követni. Biciklisként is el kell ismerni azonban, hogy nagyon sokakra nem jellemző ez a mentalitás.
pollypudlipötty2 2009.09.21 13:07:19
@Verzoo:

"Nagyon sokan úgy bringáznak mintha sérthetetlenek lennének és nem történhetne velük semmi."

Igazad van. Az autósok oktatásában mindig hangsúlyozzák a "defenzív vezetés" fontosságát. (Sajnos nem alkalmazzák elegen.) A biciklistáknál sajnos tényleg gyakori az "offenzív" vezetés. Ezeket neveztem én korábban "nyikhajok"-nak; a többiek általában a "bunkó" kifejezést alkalmazták.
Olyan felemelő érzés elsőre megérteni valamit, legyen az dalszöveg, rádióreklám, vagy a szomszéd néni kiabálása. Gyerekkoromban pl. évekig nem értettem a Mennyből az angyal egy sorát, nevesen azt hogy "Szép ajándékot vivén szívökben", ugyanis ez a minden karácsonykor meghallgatott lemezen valahogy…..
Nem az önkormányzat építette Vác déli részén azt a bicikliutat, amely egy szögesdrótkerítéstől indul, és 150 méterrel később egy autókereskedés parkolójában, betonelemek közt ér véget.  A semmiből a semmibe vezető kerékpárút a város déli részén kereskedelmi…..
pollypudlipötty2 2009.06.23 10:56:19
@charlie:

Szinte minden bicikliút ilyen Magyarországon: a semmiből a semmibe vezet, dirib-darab, egymáshoz nem illeszkedő biciklutakat gyalogjárdán, vagy autóuton, vagy sehogy sem illesztenek össze.

Néhány példa:
balatoni körút
Bp. Kerepesi út az Aréna előtt
bicikliút Dunabogdány és a tahi préri közöt
satöbbi
satöbbi
EP-választás, II. rész – SZDSZ és MDF Mikor kiszívta már szegény csontom velőjét, s arcához lankatag hajoltam én előrébb egy csókot nyomni rá: nem láttam semmi mást, csak izzadt bőrcsomót és tele rothadást. Bezártam szemem nagy hideg borzadályban, s amint az eleven…..
pollypudlipötty2 2009.06.08 23:18:49
@ősirománszokás:
(az SzDSz) "Tevékeny részese a BKV és a MÁV jelenlegi helyzetének kialakulásában, az általuk vezetett tárcák eszközöltek olyan beruhézésokat mint a völgyhíd"

OFFblog megjegyzésem, csak a pontosság kedvéért: a blog.hu egyik fórumának pár hónappal ezelőtti információja szerint az M7-es köröshegyi nyomvonalát még 2001-ben a Fidesz kormány alatt hagyták jóvá. A hülyeség (és a korrupció) pártfüggetlen!

ON
pollypudlipötty2 2009.06.09 09:03:23
@Balt:
"(Kőröshegy) De tudod miért? Mert a helyi önkormányzat/polgármester nem járult hozzá az építési engedélyhez másképpen. ON"

Ja. Ők meg hagyták.
Mondtam, hogy a hülyeség és a korrupció pártfüggetlen!
(fotó: HamPage)   Magányos autósok, reszkessetek! Az elmúlt húsz év legradikálisabb közlekedési változása vár mindenkire nyáron Budapesten. Valami csodaszerből szippanthattak ezúttal a főpolgármesteri hivatalban, ugyanis HELYES irányban kezdtek el gondolkodni a fővárosi…..
pollypudlipötty2 2009.05.20 12:21:55
Nagyon szép és fontos gondolat az élhető, tiszta levegőjű város megteremtése, az eszköz pedig teljesen alkalmatlan rá.

A téma napok óta forog a sajtóban meg az indexen is, az érvek pro és kontra ezerszer elhangzottak már. És természetesen mindenki süket az ellenoldal érveire.

A főváros közlekedésszervezése kritikán aluli. Klasszikus példa a Szabadság hídnál vasárnap felbontott sáv, ami jelenleg is mérhetetlen dugót okoz Délbudán. A város közlekedésszervezéséért felelősöknek nem volna szabad ezt hagyniuk - hétfőn pl. semmilyen munkaégzés nem folyt ott (ma nem jártam arra). Nincs gazdája a városnak, nem figyelnek oda semmire, és még azokat a forgalomszervezési intézkedéseket sem teszik meg, amelyek semmilyen beruházást nem igényelnének. Elsősorban hanyagságból és figyelmetlenségből, és vélhetően tudatlanságból is. Tessék csak végiggondolni egy-egy újonnan átadott közlekedési csomópont kialakítását, tessék fejben átszállni egy ilyen helyen, és rögtön nyilvánvaló lesz, miről beszélek.

Az autósok döntő hányada nem megátalkodottságból szív naponta a dugókban, hanem mert más módon nem tudja megoldani közlekedési feladait. (Na jó, egy részük meg direkt megátalkodottságból. De ez azért csekély kisebbség.) Mert pl. olyan katasztrofálisak az átszállási kapcsolatok, hogy több célpontot reális időben a dugók ellenére is csak autóval lehet elérni. Ész nélkül épültek a lakóparkok, folyt a kiköltözés a városból, lett city-szerű irodanegyed a belső területekből, költözött ki a kereskedelem a városhatáron kívülre, és mindezt nem követte a közlekedési hálózat fejlesztése. (Pl. hallatlan fontos lenne ezekből az okokból a 4-es metró megléte, de hát az itt egy OFF katasztrófatörténet.)

A főpolgármester-helyettesi nyilatkozatokban szereplő járatok - 4, 6, 47, 49 villamosok - kapacitása forgalomszervezési okok miatt nemigen növelhető; ha pedig a forgalomszervezési gondok valamilyen csoda folytán megoldódnának, még mindig hiányoznának az eszközök. Hiába a belső területeken tervezik a dugókat (Bajcsy, belső Üllői, Kossuth Lajos u., Hegyalja út), autóval nincsen hol megállni a dugó külső oldalán: az autókat sokkal kijebb, a nem létező, vagy már most is elégtelen parkolókban kellene letenni. Bővíteni kellene tehát a tömegközlekedés kapacitást a bevezető irányok külső részén is - na a kizsigerelt BKV-nál erre aztán végképp nincsen kapacitás. Az index szaktopicjai számtalanszor kitárgyalták már, hogy ha az autóforgalom egyik napról a másikra drasztikusan csökkenne, akkor a város tömegközlekedése azonnal összeomlana.

A kerékpár sem tudja kiváltani az autóforgalmat; a jelenlegi adottságok mellett még csak jelentsően csökkenteni sem. Tessék pl. végigmenni a budai rakpart bicikliútján, és hamar rá lehet jönni, hogy az nem alkalmas hivatásforgalomra. Máshol pedig még csak ilyen bicikliút sincsen. Meg biciklitároló sem. A munkahelyek döntő hányada alkalmatlan a biciklizás után szükséges tisztálkodásra. És mi van, ha esik az eső?

Az világos, hogy a fejlesztés iránya az autóforgalom korlátozása, a biciklis közlekedés infrastruktúrájának megteremtése, a közösségi közlekedés fejlesztése kell legyen. 20 éve menetel a város ezekkel ellentétes irányba. Ezek a jelenlegi ötletek ebben a környezetben csak átgondolatlan vagdalkozások. A hátralévő időben még megszervezni és kommunikálni sem lehet rendesen. De azért a jelen vitából is kitűnt, hogy szavazatokat azért lehet szerezni vele!

Pollypudlipötty
a veterán városi biciklista
Egy dél-budai panellakó barátom mesélte múltkor, hogy érdekes fordulatot vett a forradalminak beharangozott lakógyűlés. Egy ilyen esemény önmagában is kabarészerű, amikor hirtelen kiderül, hogy mindenki villanyszerelő, közgazdász és térfigyelő kamera egyben, de ha a házmester…..
pollypudlipötty2 2009.05.11 21:49:43
Néhány apró adalék a kommentekhez.

1. Az épületek nagy hőveszteségét a következők okozzák elsősorban:
-szigeteletlen falak
-rossz hőszigetelésű ablakok
-nagy hőveszteség a légforgalommal (szelelő, vagy félig nyitott ablakok)
-szabályozhatatlan fűtési rendszer
-érdekeltség hiánya (nem mérik a fogyasztást, átalányt fizetek, minek takarékoskodjak?)

Ezek a hibaforrások mind a lakóközösség tulajdonában vannak, a FŐTÁV-nak semmi köze hozzájuk. A társasház a pincében megveszi a hőt a szolgáltatótól (Főtáv), aztán gazdálkodik vele. Úgy, ahogy. Ha a fenti hibák fennállnak, akkor várhatóan nem túl jól. Ha le akarnak válni, egy tisztességes gázfűtéshez ezeket mind rendbe kellene tenni. Nem lesz olcsó, csak nem lehet rá panelprogramos támogatást kapni!

Megoldás: épületszigetelés, ablakcsere, fűtéskorszerűsítés, fogyasztás szerinti elszámolás. Lehetőleg pályázattal.

2. A gáz keresztfinanszírozása
A nagyfogyasztó többet fizet a gáz köbméteréért, mint a kisfogyasztó. Nyugat-Európában a fogyasztástól függően 50-60%-át. A FŐTÁV, meg a neki hőt eladó erőművek nagyfogyasztók. A távfűtés fogyasztói támogatják a földgáz kisfogyasztóit.

Megoldás: keresztfinanszírozás megszüntetése, észszerűség.


3. Budapesten különösen magas a hődíj.
A FŐTÁV a hő nagyrészét erőművekből vásárolja. Ez az úgynevezett (az áram mellett) kapcsoltan történő hőtermelés. Ebben a játékban a hőtermelés minimális mértékben növeli a villamosenergia termelés költségeit, a melléktermék pedig jó áron eladható. Civilizált országokban (a félreértések elkerülése érdekében: a miénk nem ilyen) a kapcsolt hőtermelés pénzügyi eredményén megosztozik a szolgáltató és a fogyasztó. Vagyis: az így termelt hő minden mással összehasonlítva nagyon olcsó. Nálunk a legkorszerűbb erőművek drágábban adják el a kvázi hulladékként megtermelt hőt, mint amilyen önköltséggel azt a legrosszabb hatásfokú, leglepukkantabb fűtőmű termelte (azóta már leszerelték). Hülye szerződéseket kötöttek; a politika tojik rá.

Összefoglalva: a távhőellátás fogyasztói finanszírozzák az erőművek extraprofitját.

Megoldás: a körmére nézni ezeknek az erőműveknek. Mondjuk az új ipari miniszter éppen a Budapesti Hőreőmű vállalatnál volt főfejes: lehet tippelni, mennyire fogja a távhőfogyasztók érdekeit védeni egy ilyen vitában. (Mert az erőművek tudnak sírni ám! Jogászokra meg bőven van pénzük - megfizetik a távhőszolgáltatás fogyasztói!)

Nem véletlen, hogy azokban a városokban, ahol a korszerű hőtermelés a távhőcégek birtokában van (pl. Győr, Szombathely), a távhő olcsóbb a gázfűtésnél. A keresztfinanszírozás, az esetleges műszaki hiányosságok ellenére is.

Az a szép, hogy Budapest a 90-es évek közepén nem hulladékhasznosító (=égető) művet épített, hanem a szemét nagyrészét drága pénzen elszállítják jó messzire, ahol a gondosan elássák (hulladéklerakó).

Na akkor így tessék jó távhőellátást csinálni.

Az az érdekes, hogy Hegyeshalomtól nyugatra a távfűtés mindenhol a legolcsóbb fűtési mód, és éppen emiatt terjed is.

Az tehát, hogy le akarok-e válni, tulajdonképpen szavazás arról:

lesz-e Magyarország belátható időn belül normális ország?

Igen: maradok a távfűtésen!
Á, itt soha: leválás!

pollypudlipötty2 2009.05.11 22:35:03
@balta (az igazi):
"átlagban mennyi egy ilyen fűtéskorszerüsítés per lakás? nálunk a 120e reális (fele állami támogatással, ha nyerünk a pályázaton)."

Nagyon sok múlik a korszerűsítés tartalmán, illetve a kiindulási állapoton. Ha pl. úgynevezett egycsöves átfolyós a fűtésetek, akkor a szabályozás lehetőségének megteremtése külön - méghozzá tetemes - költségbe kerül; aztán jön maga a szabályozás. Ebben a 120eFt körüli összegben szerintem a fűtési rendszer beszabályozása, termosztatikus szelepek felszerelése, esetleg a költségosztás megteremtése (a radiátorra szerelt kis herkentyűk felszerelése, amiból a tényleges hőfogyasztásra lehet következtetni) lehet benne. Ez utóbbi ára erősen függ a pénzügyi konstrukciótól. Esetleg még néhány apróbb módosítás.

Az a baj, hogy a falak hőszigetelése, ablakok cseréje - tehát a hőfelhasználás jelentős csökkentése - közel egy nagyságrenddel drágább játék.
Gondolom, sokan ébredtünk éjszaka tolató és meg-megálló vagonok zajára. Csattogás, csikorgás, mindez fém a fémen, tehát minden, amit szívesen mellőznénk. Mit tehetünk? Vagy tegyük föld alá, vagy csomagoljuk be a síneket, a pályaudvarokat. Győrben próbálkoztunk már az…..
Tetszik ez a zene? Nekik igen: És mostantól meg is kell/kéne fizetniük az árát. A 62 éves Rosemary Greenway húsz éve hallgat klasszikus zenét az istállói tevékenysége során. A Performing Right Societynek (PRS), a helyi szerzői jogvédő szervezetnek viszont feltűnt, hogy az…..
Budapestet olyan mennyiségben lepik el az új irodaházak, hogy nem halogathatjuk tovább, és foglalkoznunk kell a dermesztő felhozatal legbizarrabb példányaival. Ahogy azonban a világgazdasági válság kibontakozik, mint valami többszáz részes szappanopera, az emberben akaratlanul…..