Adatok
ikaljan
27 bejegyzést írt és 727 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A világ elhűlve nézi, hogy milyen gyorsan omlik össze az USA által összetákolt bábállam Afganisztánban. Hiába a kétszeres létszámfölény, a légierő, a fejlett nyugati fegyverek, a kormányerők folyamatosan meghátrálnak a tálibokkal szemben, a katonák dezertálnak, rosszabb esetben átállnak az…..
ikaljan
2021.08.16 20:57:59
@Kampfer: igen, ha már Magyarorzságon sok volt a cinikus szarember, valakinek meg kellett védenie a magyarok becsületét, úgyhogy én a részemről büszkén vállalom, hogy segítettem az ide beengedett menekülteknek, és hogy volt olyan család, akiknek szállást is adtunk, míg továbbmentek.
Az, hogy ti a nemzetbiztonságot összekeveritek a szaremberséggel, és a hazaárulással, arról nem tehetek.
Egyébként pedig az az afgán, aki most menekülne el Afganisztánból, bajosan gyilkolt le bárkit is Európában. Ez meg szimpla tény.
Az, hogy ti a nemzetbiztonságot összekeveritek a szaremberséggel, és a hazaárulással, arról nem tehetek.
Egyébként pedig az az afgán, aki most menekülne el Afganisztánból, bajosan gyilkolt le bárkit is Európában. Ez meg szimpla tény.
ikaljan
2021.08.16 22:52:28
@Kampfer:
Ugyan-ugyan... ti a jelent sem láttátok, (illetve láttátok, csak akkor is sunyi nyomorékok voltatok, mint ahogym ost is) és akkor is most is összekevertétek és összekeveritek a szaremberségeteket és a hazaárulásotokat a hon védelmével...
Nem mi engedtünk ugyanis be az országba félmillió embert bármifajta ellenőrzés nélkül, hanem a kedves gazdijaid. Az, hogy ti ostoba majmokként elkezdtetek szarral dobálózni, utálkozni, meg molesztálni a földönfutókat, egyetlen magyart sem védett meg semmitől.
Azt, hogy a hazaáruló magyar kormányzat tervével szemben ez a ránk szabadított tömeg nyugalomban és békében kelt át az országon viszont pont azoknak a tisztességes magyaroknak volt köszönhető, akik emberként kezeltük őket, és segítettünk nekik.
Ugyanaz van most is, mint akkor. Azt hiszitek, hogy ha a neten keresztül elkezditek fikázni a tőletek tizezer kilométerre lévő szerencsétleneket, az hazafias tett, és honvédelem. Holott csak szimpla szaremberség. Senkit nem véd meg senkitől, csak a görényésgeteket mutatja.
A családokkal pedig befogadtunk, azóta is tartjuk a kapcsolatot... szépen éldegélnek, dolgoznak, tanulnak. Igazság szerint a kisujjuk is többet ér, mint a hozzátok hasonló parazitáknak. Lehettek volna akár magyarok is, most majd németek lesznek.
Ugyan-ugyan... ti a jelent sem láttátok, (illetve láttátok, csak akkor is sunyi nyomorékok voltatok, mint ahogym ost is) és akkor is most is összekevertétek és összekeveritek a szaremberségeteket és a hazaárulásotokat a hon védelmével...
Nem mi engedtünk ugyanis be az országba félmillió embert bármifajta ellenőrzés nélkül, hanem a kedves gazdijaid. Az, hogy ti ostoba majmokként elkezdtetek szarral dobálózni, utálkozni, meg molesztálni a földönfutókat, egyetlen magyart sem védett meg semmitől.
Azt, hogy a hazaáruló magyar kormányzat tervével szemben ez a ránk szabadított tömeg nyugalomban és békében kelt át az országon viszont pont azoknak a tisztességes magyaroknak volt köszönhető, akik emberként kezeltük őket, és segítettünk nekik.
Ugyanaz van most is, mint akkor. Azt hiszitek, hogy ha a neten keresztül elkezditek fikázni a tőletek tizezer kilométerre lévő szerencsétleneket, az hazafias tett, és honvédelem. Holott csak szimpla szaremberség. Senkit nem véd meg senkitől, csak a görényésgeteket mutatja.
A családokkal pedig befogadtunk, azóta is tartjuk a kapcsolatot... szépen éldegélnek, dolgoznak, tanulnak. Igazság szerint a kisujjuk is többet ér, mint a hozzátok hasonló parazitáknak. Lehettek volna akár magyarok is, most majd németek lesznek.
Vonattal? Természetesen!
2030-ig egy egyvágányos nagysebességű korridor épül Kaliforniában
2021.02.13 10:31:11

Alig néhány napja írtam arról, hogy a Biden kabinetnek micsoda nehézségeket fog okozni az, hogy az amerikaiakat vonatra ültesse és lám, már van is egy újabb hír, amely a finanszírozás nehézségeiről szól, amit drasztikus műszaki tartalom csökkentéssel próbálnak orvosolni.
Vajon át fognak ülni az…..

Egy hete jelent meg Vági Márton Miért nekem kell fizetnem azt, ha te gyereket akarsz? című véleménycikke az Azonnalin. A jobboldali sajtó azóta is epét hány. Vajon mennyire jogos ez a felháborodás?
"Biztos, hogy a partnerem a megfelelő személy erre a célra? Nem csak azért akarunk…..
ikaljan
2021.02.12 04:42:50
@G. Nagy László: Egészen addig nem a te gondod, amig a kieső Kovácsok helyett van elég Szabó, aki vezeti a buszt... Értem, hogy lehet mindenféle határozott világképet építeni a TE PÉNZEDRŐL, és a TE JOGOSULTSÁGAIDRÓL, azonban ez csak addig működik, amíg van elegendő számú elsődleges értékelőállító, aki hajlandó részt venni a játékodban, és elfogadni, hogy a TE PÉNZED tényleg értéket képvisel, és a TE JOGOSULTSÁGOD valóban elegendő alapot képez arra, hogy a jogosultságod ellenében te jószágokat szerezz. Ha nincsenek, vagy nincsenek elegen, akkor a hajadra kenheted a TE PÉNZEDET és a TE JOGOSULTSÁGODAT.
ikaljan
2021.02.12 09:32:56
@G. Nagy László: Már hogyne lenne köze a következő generációnak ahhoz, hogy hogy az idős generáció az adott társadalomban elfogadott konszenzus szerinti "jogosultság" alapján fogyasztja az általuk előállított javakat?
Ezt a konszenzust nevezheted TB-jogosultságnak vagy "értékpapírnak", a lényegen nem változtat, miszerint ezek addig működnek, amíg az aktív korú társadalom hajlandó részt venni ebben a játékban.
Abban pedig igazad van, hogy az idős és a gyermekkorú viszonya abban különbözik, hogy az idősnek volt lehetősége élete alatt tenni azért, hogy a fiatalabb generációk elfogadják az ő jogosultságát az ellátásra, a gyermek pedig beleszületik egy adott helyzetbe, és nincs korábbi felelőssége vagy múltbéli képessége befolyásolni azt. Ez azonban nem változtat azon, hogy az ő ellátását is az adott társadalmi norma fennállása biztosítja (vagy nem biztosítja)
Ezt írod: "Azt vedd észre, hogy ha nincs állami nyugdíj; nincsenek a középkor technikai szintjén vívott háborúk; s nincs hatalmi gőg sem, úgy egy adott ország népessége abszolút rugalmasan változhat. Rossz időkben akár a felére is zsugorodhat, bőség idején meg is kétszereződhet. Senkinek sem fáj egyik sem."
Azért ez az állítás megérdemelne némi bizonyítást... Tényszerűen ugyanis pont a történelemből ismerünk olyan időszakokat, amikor nem volt állami nyugdíj. Ellenben a középkor technikai szintjén vívott háborúk meg voltak (különösen a középkorban), hatalmi gőg is volt dögivel (ld. isten kegyelméből uralkodók) ... az igaz, hogy rossz időben felére is zsugorodott a népesség, majd duplájára, de az előbbi dologk rendszerint különböző fsztogató martalóc-hadseregek, esetleg járványok formájában jelentkeztek, és elég sok embernek fájtak.
Ezt a konszenzust nevezheted TB-jogosultságnak vagy "értékpapírnak", a lényegen nem változtat, miszerint ezek addig működnek, amíg az aktív korú társadalom hajlandó részt venni ebben a játékban.
Abban pedig igazad van, hogy az idős és a gyermekkorú viszonya abban különbözik, hogy az idősnek volt lehetősége élete alatt tenni azért, hogy a fiatalabb generációk elfogadják az ő jogosultságát az ellátásra, a gyermek pedig beleszületik egy adott helyzetbe, és nincs korábbi felelőssége vagy múltbéli képessége befolyásolni azt. Ez azonban nem változtat azon, hogy az ő ellátását is az adott társadalmi norma fennállása biztosítja (vagy nem biztosítja)
Ezt írod: "Azt vedd észre, hogy ha nincs állami nyugdíj; nincsenek a középkor technikai szintjén vívott háborúk; s nincs hatalmi gőg sem, úgy egy adott ország népessége abszolút rugalmasan változhat. Rossz időkben akár a felére is zsugorodhat, bőség idején meg is kétszereződhet. Senkinek sem fáj egyik sem."
Azért ez az állítás megérdemelne némi bizonyítást... Tényszerűen ugyanis pont a történelemből ismerünk olyan időszakokat, amikor nem volt állami nyugdíj. Ellenben a középkor technikai szintjén vívott háborúk meg voltak (különösen a középkorban), hatalmi gőg is volt dögivel (ld. isten kegyelméből uralkodók) ... az igaz, hogy rossz időben felére is zsugorodott a népesség, majd duplájára, de az előbbi dologk rendszerint különböző fsztogató martalóc-hadseregek, esetleg járványok formájában jelentkeztek, és elég sok embernek fájtak.
Property Solution Group
Szem nem marad szárazon: a legmeghatóbb karácsonyi kisfilmek
2020.12.24 00:05:25

Évről évre igyekeznek a különböző vállalatok megragadni a karácsony igazi üzenetét megragadva népszerűsíteni termékeiket. Ezek közül vannak olyanok, amiket garantáltan megkönnyez az ember. Összeválogattuk a legmeghatóbb ilyen kisfilmeket. ..
ikaljan
2020.12.25 23:05:42
@Bafana: De van köze... az angolszász-germán hagyományban a karácsony a téli napforduló idején tartott Yule-ünnepre épült rá, ahol a zsákos, szakállas ajándékosztó Odin istenség volt... akit meg Miklós püspök alakja váltott fel... szóval északon ennek kereszténységet megelőző hagyományai vannak, az amerikai szokásokba is így került be.

A világ szeme az Egyesült Államokon, mi pedig percről percre megosztjuk veletek a legfontosabb történéseteket. Érdemes velünk maradni, cikkünk folyamatosan frissül!
18:55 - (november 17.) Mivel teljes a káosz és a tanácstalanság, rajongói leveleket közlünk:
15:03 - Chicagóban ünnepelnek! A…..
ikaljan
2020.11.05 01:35:29
Csak jelzem, hogy azok a grafikonok, amik a michigani és wisconsini szavazat-összeszámlálások alakulásáról közöltök, szimplán kamuk... Szerencsére a wayback-machine-on számos tájékoztató oldal rendszeresen, akár óránként többször is archiválásra került, amiből látszik, hogy az általatok közölt grafikonoknak nincs közük a valósághoz. Ezt ti is leellenőrizhetiket:
web.archive.org/web/20201104142716/https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results
web.archive.org/web/20201104150209/https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/03/us/elections/results-president.html
web.archive.org/web/20201104142716/https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results
web.archive.org/web/20201104150209/https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/03/us/elections/results-president.html
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vitaposztnak szánva: pannon puma esete a német Hiúzzal.
2020.09.21 08:15:05

Az utóbbi két évtizedben a Magyar Honvédséget érintő legnagyobb horderejű hír - a sorkatonaság eltörlése után - a szerződés aláírása volt 218 Lynx gyalogsági harcjármű beszerzéséről, és azok hazai gyártásáról. Jöttek is a kommentek mindenhonnan, a"minek ilyent venni, vettek volna inkább…..
ikaljan
2020.09.22 12:49:45
@kommentEmber: 1. Azt gondolom, hogy gyalogsági harcjárműveket nagyon nem érdemes leírni. Elsődleges feladatuk nem a harckocsikkal való harc, hanem a gyalogság támogatása. Páncélzata védelmet nyújt a kézifegyverek ellen, hatékonyan tudja a gyalogságokat "átvinni" tűz alatt lévő területeken, miközben a 30 mm-es gépágyú hatékonyan "bontja le" a bunkereket, védelmi állásokat, gyalogsági fedezékeket, épületeket... Ebből a szempontból jobban is használható, mint a "nagyot szóló", de jóval kisebb tűzgyorsaságú harckocsik.
2.Más részről nem feltétlenül igaz, hogy egy 30-35 mm-es gépágyúval teljesen védtelen lenne harckocsik ellen. Egyrészt van két páncéltörő rakétája, ami nagyjából a modern harckocsiágyúk távolságából képes tüzet nyitni a harckocsira. Másrészt az ágyúja sem egészen használhatatlan erre a feladatra. Jó példa erre az A10-es amerikai csatarepülő, amelyik 30 mm-es gépágyúval van felszerelve, és az Öböl-háborúban teljes harckocsi-oszlopok megsemmisítésére volt gépes a gépágyújával. A különbség elsősorban a távolság - míg egy 120 mm-es harckocsi löveg 4-8 km távolságból képes más tankokra csapást mérni, addig a 30 mm-es gépágyúnak leginkább közelről, 100-200 méter távolságból van esélye a harckocsi páncélzatának megsemmisítésére. Ugyanakkor az is elég lehet, ha mozgásképtelenné teszi, vagy az ágyúját tönkreteszi, erre mindenképpen van esélye még kb. 1 km távolságról is. És mivel sokkal nagyobb a túzgyorsasága (200 lövés/perc), mint egy modern tank-lövegnek (10 lövés/perc) van esélye, hogy megmeneküljön egy harckocsi támadása elől.
2.Más részről nem feltétlenül igaz, hogy egy 30-35 mm-es gépágyúval teljesen védtelen lenne harckocsik ellen. Egyrészt van két páncéltörő rakétája, ami nagyjából a modern harckocsiágyúk távolságából képes tüzet nyitni a harckocsira. Másrészt az ágyúja sem egészen használhatatlan erre a feladatra. Jó példa erre az A10-es amerikai csatarepülő, amelyik 30 mm-es gépágyúval van felszerelve, és az Öböl-háborúban teljes harckocsi-oszlopok megsemmisítésére volt gépes a gépágyújával. A különbség elsősorban a távolság - míg egy 120 mm-es harckocsi löveg 4-8 km távolságból képes más tankokra csapást mérni, addig a 30 mm-es gépágyúnak leginkább közelről, 100-200 méter távolságból van esélye a harckocsi páncélzatának megsemmisítésére. Ugyanakkor az is elég lehet, ha mozgásképtelenné teszi, vagy az ágyúját tönkreteszi, erre mindenképpen van esélye még kb. 1 km távolságról is. És mivel sokkal nagyobb a túzgyorsasága (200 lövés/perc), mint egy modern tank-lövegnek (10 lövés/perc) van esélye, hogy megmeneküljön egy harckocsi támadása elől.
ikaljan
2020.09.22 14:05:09
@molnibalage:1. Az a helyzet, hogy az Öböl Háborúban jelentős számú harckocsit pusztítottak el a GAU 8-as gépágyúkkal... Ez persze nem jelenti azt, hogy az A10-esek elsődleges harckocsi elleni fegyvere ne a Maverick lett volna, de igazolja, hogy az 30mm-es gépágyú hatékonyan alkalmazható fegyver volt harckocsik ellen. Itt van pl. egy beszámoló, amely szerint egy A10-es gépár egy bevetésen nyolc T62 és 72 harckocsit semmisített meg, ezek közül kettőt gépágyúval.
theaviationgeekclub.com/heres-how-a-10warthogs-killed-23-iraqi-tanks-in-one-day-during-operation-desert-storm/
2. az adataid pont azt igazolják, hogy egy 30 mm-es gépágyú 750 méter távolságból három tankot megsemmisített, további hármat vagy mozgásképtelenné tett, vagy a fő fegyverzetet tette használhatatlanná, összesen 174 lőszer felhasználásával.
Ezt erősíti meg egy hasonló, valódi szovjet tankokkal végzett kísérlet, amelyben T-62-es harckocsik vettek részt, hasonló eredményekkel. core.ac.uk/download/pdf/36722041.pdf
Azt gondolom, hogy az általad linkeltek is meglehetősen erősen támasztják alá komment második felének fő állítását, miszerint egy 30 mm-es gépágyú néhány 100 méter távolságból képes lehet a harckocsi páncélzatának átütésére, és legfeljebb egy km távolságból pedig esélye van mozgásképtelenné tenni, vagy tönkretenni a fegyverzetét.
theaviationgeekclub.com/heres-how-a-10warthogs-killed-23-iraqi-tanks-in-one-day-during-operation-desert-storm/
2. az adataid pont azt igazolják, hogy egy 30 mm-es gépágyú 750 méter távolságból három tankot megsemmisített, további hármat vagy mozgásképtelenné tett, vagy a fő fegyverzetet tette használhatatlanná, összesen 174 lőszer felhasználásával.
Ezt erősíti meg egy hasonló, valódi szovjet tankokkal végzett kísérlet, amelyben T-62-es harckocsik vettek részt, hasonló eredményekkel. core.ac.uk/download/pdf/36722041.pdf
Azt gondolom, hogy az általad linkeltek is meglehetősen erősen támasztják alá komment második felének fő állítását, miszerint egy 30 mm-es gépágyú néhány 100 méter távolságból képes lehet a harckocsi páncélzatának átütésére, és legfeljebb egy km távolságból pedig esélye van mozgásképtelenné tenni, vagy tönkretenni a fegyverzetét.
ikaljan
2020.09.22 16:09:06
@molnibalage:
1. Ha COIN-környzetről beszélünk, akkor azért általában nem merül fel a harckocsik, főleg nem a modern harckocsik használata. A vitánk szempontjából teljesen irreleváns a COIN-környezet. Amikor IVF harckocsival kerül szembe, az két reguláris hadsereg találkozása esetén fordulhat elő.
2. az, hogy egy IVF találkozhat-e szembe 1km-nél kisebb távolságban szembe harckocsival, azt mondhatjuk, hogy nem. Kivéve, ha városi környezetben folyik a harc. Kivéve, domborzat miatt távolról elérhetetlen az ellenséges jármű. Kivéve, ha tereptárgyak - pl. épületek vagy erdő miatt esetleg takarásban van az ellenséges jármű...
Persze ugye tudunk azért az Öböl-háborúból is olyan esetet, amikor egy BMP egy 20 mm-es géppuskával tett mozgásképtelenné egy M1 Abramsot, mert hátulról sikerült eltalálnia a motorját. Pedig ott azért elég sok kietlen lapály van.
Hogy egy esetleges jövőbeni összecsapás milyen arányban fog egy kietlen sík lapályon, esetleg egy lakott településekkel, fasorokkal, erdőkkel tagolt tájon folyni, arról az alkalmazás helye fog dönteni.
Hangsúlyozom, hogy nem állítom, hogy egy 30 mm-es gépágyú közelébe érne egy 120 vagy 125 mm-es harckocsi-ágyúnak, csak azt akarom a példákkal alátámasztani, hogy adott helyzetben az IVF nem teljesen védtelen a harckocsival szemben.
1. Ha COIN-környzetről beszélünk, akkor azért általában nem merül fel a harckocsik, főleg nem a modern harckocsik használata. A vitánk szempontjából teljesen irreleváns a COIN-környezet. Amikor IVF harckocsival kerül szembe, az két reguláris hadsereg találkozása esetén fordulhat elő.
2. az, hogy egy IVF találkozhat-e szembe 1km-nél kisebb távolságban szembe harckocsival, azt mondhatjuk, hogy nem. Kivéve, ha városi környezetben folyik a harc. Kivéve, domborzat miatt távolról elérhetetlen az ellenséges jármű. Kivéve, ha tereptárgyak - pl. épületek vagy erdő miatt esetleg takarásban van az ellenséges jármű...
Persze ugye tudunk azért az Öböl-háborúból is olyan esetet, amikor egy BMP egy 20 mm-es géppuskával tett mozgásképtelenné egy M1 Abramsot, mert hátulról sikerült eltalálnia a motorját. Pedig ott azért elég sok kietlen lapály van.
Hogy egy esetleges jövőbeni összecsapás milyen arányban fog egy kietlen sík lapályon, esetleg egy lakott településekkel, fasorokkal, erdőkkel tagolt tájon folyni, arról az alkalmazás helye fog dönteni.
Hangsúlyozom, hogy nem állítom, hogy egy 30 mm-es gépágyú közelébe érne egy 120 vagy 125 mm-es harckocsi-ágyúnak, csak azt akarom a példákkal alátámasztani, hogy adott helyzetben az IVF nem teljesen védtelen a harckocsival szemben.

Egy az Isten - így hangzik az Unitárius Egyház jelmondata, de mit is jelent ez valójában? Tényleg előrelépést jelent a monoteizmus a többistenhithez képest? És mit lehet kezdeni a kereszténység Szentháromság tanával? A következőkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.
A vallástörténészek…..

Afrikában éleződik a verseny a legmagasabb épület címéért. Alighogy a johannesburgi Leonardo-torony megszerezte a legmagasabb afrikai épület címet a maga 227 méterével idén áprilisban, máris letaszította a trónról az Algírban átadott új nagymecset, amelynek 265 méter magas minaretje jelenleg az…..
ikaljan
2019.10.28 13:42:38
@ComLo: A jakartai mecset egyértelműen kisebb a mostani algírinál.
itt azt írják, hogy a jakartai mecset 900 acre területen terül el, ez nagyjából 341 000 m2.
www.westernunion.com/blog/city-spotlight-5-must-see-attractions-jakarta-indonesia/
az algíri mecset viszont e forrás szerint 440 000 m2-en terül el.
www.constructionweekonline.com/article-8606-case-study-djamaa-el-djazair-algeria
a főépület mindkét esetben 95 000 m2 itt a link a jakartairól, az algiri mecset főépületének linkjéről lásd az előző linket
www.aa.com.tr/en/pg/photo-gallery/tarawih-prayer-in-the-largest-mosque-in-southeast-asia/0
magasságra a algíri mecset épületrészének magassága 70 méter, míg a jakartai mecset minaretje is csak 66 méteres...
itt azt írják, hogy a jakartai mecset 900 acre területen terül el, ez nagyjából 341 000 m2.
www.westernunion.com/blog/city-spotlight-5-must-see-attractions-jakarta-indonesia/
az algíri mecset viszont e forrás szerint 440 000 m2-en terül el.
www.constructionweekonline.com/article-8606-case-study-djamaa-el-djazair-algeria
a főépület mindkét esetben 95 000 m2 itt a link a jakartairól, az algiri mecset főépületének linkjéről lásd az előző linket
www.aa.com.tr/en/pg/photo-gallery/tarawih-prayer-in-the-largest-mosque-in-southeast-asia/0
magasságra a algíri mecset épületrészének magassága 70 méter, míg a jakartai mecset minaretje is csak 66 méteres...
ikaljan
2019.10.28 13:57:34
@ComLo: a wikipédia cikke pedig ebből a szempontból egyértelműen téves...
az Imám Ali mecset mérete meg sem közelíti a mai nagy mecsetek méretét, ami "alig" 13 000 m2 , melléképületekkel együtt 17000 m2 www.academia.edu/9937430/A_Pictorial_Tour_of_Imam_Alis_Shrine_in_al-Najaf_Iraq
az persze igaz, hogy a siizmus legfontosabb zarándokhelye, és egyes ünnepekkor valóban félmilliós, milliós tömegek is megjelennek-e helyen, így valóban az iszlám világ hamadik legnépesebb tömeges összejövetelének központja, csakhogy ez nem a mecset méretét jelzi.
az Imam Reza komplexum viszont tényleg hatalmas, - nagyobb, mint bármely más egybefüggő iszlám vallási komplexum, beleértve a mekkai és medinai nagymecsetet is, ugyanakkor ez nem egy mecset, hanem egy önálló szakrális város (vagy városrész) benne, több, mint 40 önálló, egybekapcsolódó udvarokkal összekapcsolt épülettel. A komplexumban a legnagyobb mecset a Goharshad mecset viszont nagyjából 14 000 m2.
az Imám Ali mecset mérete meg sem közelíti a mai nagy mecsetek méretét, ami "alig" 13 000 m2 , melléképületekkel együtt 17000 m2 www.academia.edu/9937430/A_Pictorial_Tour_of_Imam_Alis_Shrine_in_al-Najaf_Iraq
az persze igaz, hogy a siizmus legfontosabb zarándokhelye, és egyes ünnepekkor valóban félmilliós, milliós tömegek is megjelennek-e helyen, így valóban az iszlám világ hamadik legnépesebb tömeges összejövetelének központja, csakhogy ez nem a mecset méretét jelzi.
az Imam Reza komplexum viszont tényleg hatalmas, - nagyobb, mint bármely más egybefüggő iszlám vallási komplexum, beleértve a mekkai és medinai nagymecsetet is, ugyanakkor ez nem egy mecset, hanem egy önálló szakrális város (vagy városrész) benne, több, mint 40 önálló, egybekapcsolódó udvarokkal összekapcsolt épülettel. A komplexumban a legnagyobb mecset a Goharshad mecset viszont nagyjából 14 000 m2.
ikaljan
2019.10.29 06:19:35
@ComLo: köszi nem is támadásnak vettem, csak én is megnéztem a wikipédia cikket, és szemet szúrt, hogy a najafi mecsettel kapcsolatban biztosan tévednek, aztán gondoltam, akkor már utánanézek. Egyébként a jakartaiak is igazat mondtak valószínűleg, hiszen idén az algíri mecset idén készült csak el.
Egyébként én is úgy vagyok vele, hogy ha kihasználják az épületet, akkor indokolható a mérete, bár igazság szerint nekem ez a gigaminaretes gigakupolás algírban épület más erősen öncélú demonstrációnak tűnik...
Egyébként én is úgy vagyok vele, hogy ha kihasználják az épületet, akkor indokolható a mérete, bár igazság szerint nekem ez a gigaminaretes gigakupolás algírban épület más erősen öncélú demonstrációnak tűnik...

R.G. élt 32 évet, majd hirtelen lefordult a székről: ÉHEN HALT EGY MOZIBAN!
Nem akármilyen bulvárcím lehetne, igaz? Persze a sztori ordasnagy kamu...
Viszont megfigyeltétek, hogy a mai mozinézők Pavlov kutyáján is túltesznek? Amint lekapcsolódik a villany, mintegy varázsütésre vad zabálásba…..

Történt egy tragédia, melytől még mindig hangos a sajtó. Egy kisgyermek veszítette életét, a hírt - megrázó mivolta mellett - méggyorsabban terjesztette, hogy ezúttal egy ismert előadó kisfia volt az áldozat (nyugodjék békében!). Talán így mégtöbben "magukénak érezték" a tragédiát, méginkább…..
1 perc Afrika
Egy nigériai feltalálónak köszönhetően az afrikai országok már nem költenek milliárdokat SIM és ATM kártyákra
2019.06.13 19:00:00

A nigériai feltaláló, Kofo Akinkugbe technológiai piacvezető cége az első olyan ATM cég a szubszaharális térségben, amely Verve, Visa és MasterCard minősítéssel rendelkezik. Vállalata, a SecureID, világszínvonalú gyártóüzem, amely az egyetlen smartcard-gyártó üzem…..
ikaljan
2019.06.15 13:40:18
@acycloren: a cikkből kiderül, hogy a jelen gyártósor nem technológiai újítás, és, hogy Afrikában ez a hatodik ilyen gyártósor. (nyugat-Afrikában viszont az első)
Más kérdés, hogy Kofo Akinkugbe tényleg feltaláló is, másik cége, a Technology Interface nevű cége pedig egy külön K+F részleget is üzemeltet, a konkrét, cikkben említett tevékenység tényleg nem alkalmazott kutatás, csak helyi technológiai innováció. A magyar cikk nem is írt mást.
Más kérdés, hogy Kofo Akinkugbe tényleg feltaláló is, másik cége, a Technology Interface nevű cége pedig egy külön K+F részleget is üzemeltet, a konkrét, cikkben említett tevékenység tényleg nem alkalmazott kutatás, csak helyi technológiai innováció. A magyar cikk nem is írt mást.
ikaljan
2019.06.15 13:43:52
@midnight coder: a dolog szerintem egyszerű... szerintem könnyen belátható, hogy miért olcsóbb egy kártya akkor, ha Olegun bácsi bemegy Ibadanba a bankba számlát nyitni, a kártyát az onnan 60 km-re lévő Lagoszban nyomják és perszonalizálják, így az elkészült kártyát elég a 60 km-re lévő Lagoszból áthozatni, nem pedig Sanghajból kell áthurcibálni légi úton, vagy megkerülve Afrika-szarvát... ez akkor is megéri, ha a nem perszonalizált chipeket tényleg Kínából hozzák be, mert abból berendelnek két konténernyit egyszerre, aztán a következő évre annyi jó is lesz...
ikaljan
2019.06.15 17:16:04
@midnight coder: Az az afrikai falu (Lagos), egy 14 millió fő lakosú város, és egy nagyjából 600 milliós lakosú térség első ilyen egysége. Persze, rohadtul el vannak maradva, de ettől még ez a helyi gazdaság számára fontos és jelentős lépés. Persze nyilván nem egy működő fúziós reaktort üzemeltek be, de ilyet a cikk nem is állított.

A Lesothói Királyság legalacsonyabb tengerszint feletti pontja is 1000 méter fölött van, ezzel a dél-afrikai ország a Föld legmagasabban fekvő országa. Mivel minden oldalról Dél-Afrika öleli körül, ezért csak a Dél-Afrikai Köztársaságból indulva látogatható. Megközelítése…..
ikaljan
2019.06.14 11:47:05
@Kelly és a szexi dög: Nem... egyrészt az 50% feletti arány nem Lesotho egészére jellemző, hanem csak néhány tartományra... országosan a 15-49 közötti korosztály nagyjából negyede fertőzött
Ugyanakkor a helyi HIV fertőzöttek több, mint kétharmada részesül hatékony vírus-szupressziós kezelésben, ami egyrészt megakadályozza az AIDS kialakulását, másrészt csökkenti a fertőzés továbbadásának lehetőségét....
ha érdekel a téma, akkor részletesen itt olvashatsz róla:
www.avert.org/professionals/hiv-around-world/sub-saharan-africa/lesotho
www.pepfar.gov/documents/organization/272218.pdf
Ugyanakkor a helyi HIV fertőzöttek több, mint kétharmada részesül hatékony vírus-szupressziós kezelésben, ami egyrészt megakadályozza az AIDS kialakulását, másrészt csökkenti a fertőzés továbbadásának lehetőségét....
ha érdekel a téma, akkor részletesen itt olvashatsz róla:
www.avert.org/professionals/hiv-around-world/sub-saharan-africa/lesotho
www.pepfar.gov/documents/organization/272218.pdf

Két biztonsági forrás szerint iszlamista felkelők legalább 25 katonát és számos civilt öltek meg szombat reggel, miután kelepcét állítottak nekik Észak-Nigériában. Ez már a második támadás volt a hadsereg katonái ellen egy héten belül. A militánsok akkor nyitottak tüzet,…..
ikaljan
2019.05.29 05:42:39
@masada:
én nem értem, hogy ennek a hozászólásnak milyen értéke van. Ha egy hírnek számodra azért nincsen hírértéke, mert eleve nem érdekel az adott témakör akkor bármilyen témával kapcsolatos hír érdektelen lesz a számodra.
Ugyanakkor azok számára, akiket érdekelnek az afrikai, kontinensen zajló politikai, gazdasági történések, azok számára érdekes lehet, hogy a Boko Haram újra aktivizálódik, különösen, hogy Afrika legnépesebb országának jelenlegi vezetése legitimátásának nagy részét annak köszönheti, hogy hatékony fellépést ígért, és sikereket aratott a Boko Harammal szemben.
én nem értem, hogy ennek a hozászólásnak milyen értéke van. Ha egy hírnek számodra azért nincsen hírértéke, mert eleve nem érdekel az adott témakör akkor bármilyen témával kapcsolatos hír érdektelen lesz a számodra.
Ugyanakkor azok számára, akiket érdekelnek az afrikai, kontinensen zajló politikai, gazdasági történések, azok számára érdekes lehet, hogy a Boko Haram újra aktivizálódik, különösen, hogy Afrika legnépesebb országának jelenlegi vezetése legitimátásának nagy részét annak köszönheti, hogy hatékony fellépést ígért, és sikereket aratott a Boko Harammal szemben.

A Koránban legalább 109 vers van, amely arra szólítja fel a muszlimokat, hogy az iszlám uralom érdekében háborút folytassanak a nem hívőkkel szemben. Néhányuk egészen erőszakos, többek közt kezek és ujjak levágását, valamint a „bárhová is rejtőző” hitetlenek…..

A karácsonyi ünnepek táján a csapból is a kedves, szívmelengető filmek folytak. Akarva, akaratlanul is biztosan megnéztük az Igazából szerelmet, a Reszkessetek betörőket, vagy bármilyen szép, havas, romantikus vígjátékot, elbűvölő, szerelmi történetet. Nos, adventnek és a karácsonyi időszaknak…..
ikaljan
2019.01.14 20:41:42

A Napi Iszlám bejegyzéseit mostantól a napiiszlam.hu oldalon találjátok meg.
Az oldalon eddig megjelent cikkek az új lapunkon is megtalálhatók...

Nem fogadta jól az európai politika, hogy 2019-ben Izraelben tartják az Eurovíziós Dalversenyt. Netta és a "Toy" győzelme az Eurovízió történelmében harmadjára viheti Jeruzsálembe a versenyt, aminek ötletétől egyre több országban bojkottra szólítják fel az adott köztévét.
Izlandon petíciót…..

Többen írtátok már, mennyire meglepő volt hazalátogatáskor megtapasztalni azt, ami Magyarországon folyik. Az alábbi posztot Hanna küldte még a választás előtt, de úgy gondoltam, érdemesebb várni vele kicsit – sajnos aktualitását nem vesztette el...

Szél Bernadett nem mond le. Mert ők mindent jól csináltak. Kivéve a kommunikációt. Minden más rendben volt és van. Akárcsak Orbán újabb kétharmada. Amit – ahogy azt korábban megjósoltuk – neki és az LMP-nek köszönhet...
B1 BLOGCSALÁD
Schiffer áll a Fidesz kétharmada mögött – mindenkit megfenyegetett, aki az ellenzéket segítette volna
2018.04.09 12:31:43

Hadházy Ákos, az LMP vasárnap éjjel lemondott társelnöke kellően kiborúlt ahhoz, hogy őszinte legyen. Elárulta: Schiffer András és Sallai Róbert Benedek sokmilliós perrel fenyegette azokat a képviselő-jelölteket, akik vissza akartak volna lépni az ellenzék javára. Szél Bernadettől pedig lemondást…..
comment:com
A Habony-művek egy pillanatig sem titkolja, hogy nem sajtó, hanem kormánypropaganda
2018.03.28 09:09:44

Ha van valaki, aki igazán kíváncsi, hogyan működik a kormánynak az a része, amit megtévesztő módon sajtónak neveznek, annak jó nap a mai. A kormány lapjai ugyanis tökéletesen szemléltetik a propagandaminisztérium egyébként faék-egyszerűségű működését.
Kedden megjelent egy cikk az Origón: ebben…..

Ellenforradalmárunk Párizs utcáit járja. Arcán alig titkolt döbbenet. Szereti a bort, de állapotán nem segít már néhány pohár Corton-Charlemagne.
Letagadhatatlan civilizációs átrendeződés tanúja. Tudja, a történelem tovább halad a megszokott útján. Úgy néz ki, egyszer majd franciák nélkül.…..

Az elmúlt egy év során – leginkább a menekült kérdés miatt – a hírekben ismét előtérbe kerültek a muszlimok, a muszlim világ és ezzel összefüggésben a terrorizmus, az elnyomott muszlim nők kérdése. A nyugati emberek (értsd: Európa, Észak-Amerika) fejében a muszlim vallásról, a muszlim világról igen…..

Az egyszerűsítő, manipulatív értelmezések a szélsőségek további erősödését hozzák el, ami egyetlen tisztességes embernek sem érdeke.
Aleppo – Putyin Guernicája és hasonló címekkel, megjegyzésekkel tűnt fel tegnap a Facebookon ez a fotó. A második világháború előestéjén a náci Németország…..
ikaljan
2016.11.24 05:19:48
Akkor tisztázzuk:
1. a fotó Aleppóban készült. Ezt támasztja alá egy másik fotó, amit Gabriel Chaim készített még 2014. májusában (tehát még az orosz beavatkozás előtt
www.theguardian.com/media/gallery/2014/oct/16/the-sons-of-war-syrias-refugees-in-pictures
Ezen a fotón ugyanaz az utcarészlet látható, már romosan, de kevésbé szétlőve, mint a két évvel későbbi képen. Mivel Gabriel Chaim saját bevallása szerint kizárólag a lázadók, illetve a menekültek oldaláról járt Szíriában, így a terület - legalábbis 2014-ben a lázadók által felügyelt területen volt.
2. Ha kérdésként merülhet fel, hogy konkrétan mi is a baj egy olyan kormány jelenlétével, aki mindezidáig elüldözte vagy megölte saját lakossága hozzávetőlegesen 40%-át, az szerintem elég meredek.
3. Harmadszor... állításod nem tény, hanem értelmezés. A 2003-as háború nem közvetlen előzménye a szíriai konfliktusnak, azt közvetlenül (az egyébként sikeres és békés) tunéziai forradalom által okozott dominóeffektus váltotta ki. (amit lehet amerikai masterplannak tulajdonítani, de azért az némi magyarázatra szorulna, hogy az USákoknak miért lett volna érdekük saját szövetséges diktátoraikat kiütni a nyeregből... az akkori hírek inkább arra utalnak, hogy az USA ment az események után, és megpróbált jó képet vágni a demokráciához... (persze ez utólag is sokat elárul Clintonné képességeiről) aztán az elő adandó alkalommal megint a szövetséges katonai junta mellé állt pl. Egyiptomban. Az iraki háborúnak a Daesh felemelkedéséhez van köze, ami Aleppóban elsősorban annyiban érdekes, hogy a lázadók hátbatámadásával időt adott arra, hogy a kormányerők stabilizálják a helyzetüket az orosz beavatkozásig.
4. Negyedrészt a szír olajvezeték-rendszer negyedik éve nem működik, így nincs mit felrobbantani.
5. Ez tény, ugyanakkor Aleppóhoz megint nem sok köze volt. Hozzáteszem az USA bármelyik beavatkozása egyben az amerikai fegyverrendszerek tesztelésének terepe is. ha úgy tetszik, az ő Guernicájuk) A különbség talán annyi, hogy az USákoknak nem kell bizonyítaniuk katonai erejüket, az oroszokra pedig a 90-es évek után erőst ráfér.
6... azon tűnődöm, hogy milyen lenne a cikk ha nem Putyin védelmében írtad volna?
6.
1. a fotó Aleppóban készült. Ezt támasztja alá egy másik fotó, amit Gabriel Chaim készített még 2014. májusában (tehát még az orosz beavatkozás előtt
www.theguardian.com/media/gallery/2014/oct/16/the-sons-of-war-syrias-refugees-in-pictures
Ezen a fotón ugyanaz az utcarészlet látható, már romosan, de kevésbé szétlőve, mint a két évvel későbbi képen. Mivel Gabriel Chaim saját bevallása szerint kizárólag a lázadók, illetve a menekültek oldaláról járt Szíriában, így a terület - legalábbis 2014-ben a lázadók által felügyelt területen volt.
2. Ha kérdésként merülhet fel, hogy konkrétan mi is a baj egy olyan kormány jelenlétével, aki mindezidáig elüldözte vagy megölte saját lakossága hozzávetőlegesen 40%-át, az szerintem elég meredek.
3. Harmadszor... állításod nem tény, hanem értelmezés. A 2003-as háború nem közvetlen előzménye a szíriai konfliktusnak, azt közvetlenül (az egyébként sikeres és békés) tunéziai forradalom által okozott dominóeffektus váltotta ki. (amit lehet amerikai masterplannak tulajdonítani, de azért az némi magyarázatra szorulna, hogy az USákoknak miért lett volna érdekük saját szövetséges diktátoraikat kiütni a nyeregből... az akkori hírek inkább arra utalnak, hogy az USA ment az események után, és megpróbált jó képet vágni a demokráciához... (persze ez utólag is sokat elárul Clintonné képességeiről) aztán az elő adandó alkalommal megint a szövetséges katonai junta mellé állt pl. Egyiptomban. Az iraki háborúnak a Daesh felemelkedéséhez van köze, ami Aleppóban elsősorban annyiban érdekes, hogy a lázadók hátbatámadásával időt adott arra, hogy a kormányerők stabilizálják a helyzetüket az orosz beavatkozásig.
4. Negyedrészt a szír olajvezeték-rendszer negyedik éve nem működik, így nincs mit felrobbantani.
5. Ez tény, ugyanakkor Aleppóhoz megint nem sok köze volt. Hozzáteszem az USA bármelyik beavatkozása egyben az amerikai fegyverrendszerek tesztelésének terepe is. ha úgy tetszik, az ő Guernicájuk) A különbség talán annyi, hogy az USákoknak nem kell bizonyítaniuk katonai erejüket, az oroszokra pedig a 90-es évek után erőst ráfér.
6... azon tűnődöm, hogy milyen lenne a cikk ha nem Putyin védelmében írtad volna?
6.
ikaljan
2016.11.24 10:20:10
@Conchobar: Igen... ez tök jogos...
Látszik persze, hogy két év alatt tovább amortizálódott a város, de hogy konkrétan erre az utcai harcok, Asszad bombázása, vagy éppen az oroszok miatt került sor, az a képekből abszolút nem derül ki.
A poszt szerzője viszont azt kérdezte, hogy Aleppóban készült-e a kép, és, hogy kiknek a területén van. Ez viszont a másik kép alapján eldönthető.
Látszik persze, hogy két év alatt tovább amortizálódott a város, de hogy konkrétan erre az utcai harcok, Asszad bombázása, vagy éppen az oroszok miatt került sor, az a képekből abszolút nem derül ki.
A poszt szerzője viszont azt kérdezte, hogy Aleppóban készült-e a kép, és, hogy kiknek a területén van. Ez viszont a másik kép alapján eldönthető.
ikaljan
2016.11.24 10:46:53
@Kabai Domokos Lajos:
Azt a tényt, hogy már az előző kép is romos állapotot mutatott, én is leírtam. Idézem magamat:
"Ezen a fotón ugyanaz az utcarészlet látható, már romosan, de kevésbé szétlőve, mint a két évvel későbbi képen."
Ugyanakkor én egy szóval sem állítottam, hogy az utcarészletet Putyinék verték szét, csak a konkrét kérdéseire hoztam egyértelmű választ, bizonyítékkal alátámasztva.
A 40% nem igazán tűnik túlzásnak jelenleg ugyanis Szíria lakosságának kb. 60%-a menekült el lakhelyéről ezek kétharmadáért pedig szinte bizonyosan Asszadék felelnek. (az általam megadott arány inkább alulbecslés).
Az olajvezetéket témával kapcsolatban nekem alapvető bajom, hogy ezek szerint csapong a régiók között, miközben nem egyértelmű, melyik kérdés pontosan mire utal. (már azon kívül az egyszerű tényen kívül, hogy nem Putyin tehet a világ összes gondjáról - amit viszont még a leglibbancsabb média sem állít)
Ha nem Szíriáról beszélünk, akkor tágabb kontextusban a nagy olajlelőhelyek környékén (GCC államok) viszonylag stabil a helyzet, Irakban a dél-iraki mezők környékén nyugalom van, a kurd területeken folyik, a kettő között viszont szünetel az olajkitermelés, és jórészt szét is van bombázva az infrastruktúra.
Megjegyzem az ISIS nem a világpiacon értékesítette az olajat, hanem elsődlegesen lokális szinten. (jellemzően proxy-csempészek közbeiktatásával, saját ellenségeit is ő látta el olajjal, beleértve Asszadékat, a kurdokat és a a lázadókat is). Szíria ugyanis már a háború előtt is nettó olaj-importőr volt. (a 70-es évekbeli csúcsról a 2000-es évekre kb. a felére esett vissza az olajtermelés)
Azt a tényt, hogy már az előző kép is romos állapotot mutatott, én is leírtam. Idézem magamat:
"Ezen a fotón ugyanaz az utcarészlet látható, már romosan, de kevésbé szétlőve, mint a két évvel későbbi képen."
Ugyanakkor én egy szóval sem állítottam, hogy az utcarészletet Putyinék verték szét, csak a konkrét kérdéseire hoztam egyértelmű választ, bizonyítékkal alátámasztva.
A 40% nem igazán tűnik túlzásnak jelenleg ugyanis Szíria lakosságának kb. 60%-a menekült el lakhelyéről ezek kétharmadáért pedig szinte bizonyosan Asszadék felelnek. (az általam megadott arány inkább alulbecslés).
Az olajvezetéket témával kapcsolatban nekem alapvető bajom, hogy ezek szerint csapong a régiók között, miközben nem egyértelmű, melyik kérdés pontosan mire utal. (már azon kívül az egyszerű tényen kívül, hogy nem Putyin tehet a világ összes gondjáról - amit viszont még a leglibbancsabb média sem állít)
Ha nem Szíriáról beszélünk, akkor tágabb kontextusban a nagy olajlelőhelyek környékén (GCC államok) viszonylag stabil a helyzet, Irakban a dél-iraki mezők környékén nyugalom van, a kurd területeken folyik, a kettő között viszont szünetel az olajkitermelés, és jórészt szét is van bombázva az infrastruktúra.
Megjegyzem az ISIS nem a világpiacon értékesítette az olajat, hanem elsődlegesen lokális szinten. (jellemzően proxy-csempészek közbeiktatásával, saját ellenségeit is ő látta el olajjal, beleértve Asszadékat, a kurdokat és a a lázadókat is). Szíria ugyanis már a háború előtt is nettó olaj-importőr volt. (a 70-es évekbeli csúcsról a 2000-es évekre kb. a felére esett vissza az olajtermelés)

Milyen ma a menekülthelyzet hazánkban egy menekült szempontjából? Ha dolgozni akarnak és elfogadják a kultúránkat, jöhetnek. Tényleg? Megrázó filmet ajánlunk...
ikaljan
2016.11.24 09:01:24
@nemini teneri:
Már bocs, de ebből az előzetesből miért derült volna ki magyargyűlölet? Ott van a bevándorlót magyarra tanító asszony, ott van egy munkahely, ahol megválasztják az illetőt az év dolgozójának. Vannak jó magyar emberek a filmben? Vannak.
Vannak szaremberek is a filmben? Vannak. Vannak a valóságban is szaremberek Magyarországon? Vannak... akik viszont nem azonosak "a magyarokkal".
Már bocs, de ebből az előzetesből miért derült volna ki magyargyűlölet? Ott van a bevándorlót magyarra tanító asszony, ott van egy munkahely, ahol megválasztják az illetőt az év dolgozójának. Vannak jó magyar emberek a filmben? Vannak.
Vannak szaremberek is a filmben? Vannak. Vannak a valóságban is szaremberek Magyarországon? Vannak... akik viszont nem azonosak "a magyarokkal".
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Afganisztánban 40!!!!! éve folyamatos háború van, hol az oroszok, hol a helyi hadurak, hol az amerikaiak, hol a tálibok ellen, miközben minden arra járó nagy és középhatalom igyekezett a helyi erők, hadurak, drogbárók támogatásán keresztül a saját politikai érdekeit érvényesíteni.
Olyan nehéz elfogadni, hogy 40 év vég nélküli és kilátástalan háború után valaki végre szeretne békét és biztonságot magának és a családjának, és nem folytatni egy kilátástalan öldöklést?
Persze nyilván tök sok kérdést vet fel a migráció is... (pl. azt is, hogy egy 40 éve háborúban élő, ide szocializálódott ember hogyan tud beilleszkedni az európai társadalmakba). No de elsütni olyan mondatokat, hogy "nem tett semmit?".