Adatok
Trollember
0 bejegyzést írt és 67 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bevallom városi környezetben én se szoktam bukót hordani (ejnyebejnye nekem), pedig már létezik mindenfajta design bukó (pl. Yakkay), de bevallom nekem ezek közül egyik se "bejövős". Télen megint plusz hercehurca a sapka+bukó kombó összehozása, viszont ez a Ribcap a maga kis…..
Vagyis hogyan jut el az óvodába egy hajtipajtigyerek. ..
Trollember
2010.07.01 13:13:09
Gratulálok
@regent123:
higgadt és szélsőségektől mentes hangneméhez, hasonlóan kéne folytatni itt a "beszélgetést" mert eddig nem sok értelme volt sajnos.
Amit írt eddig, azzal bicajosként és autósként is egyetértek.
Amelyik ingerhörcsög meg azt hiszi, hogy mert védtelenebb bringán és gyalog, azt szándékosan ki is használhatja - legalábbis az eddigiek alapján a "biciklis" közhangulat itt ebbe az irányba megy - na, az az nyeljen kapát keresztbe. Ilyenkor szégyellem, hogy mikor mindennap bringára ülök ezekkel az emberekkel azonosít(h)a(t)nak.
@regent123:
higgadt és szélsőségektől mentes hangneméhez, hasonlóan kéne folytatni itt a "beszélgetést" mert eddig nem sok értelme volt sajnos.
Amit írt eddig, azzal bicajosként és autósként is egyetértek.
Amelyik ingerhörcsög meg azt hiszi, hogy mert védtelenebb bringán és gyalog, azt szándékosan ki is használhatja - legalábbis az eddigiek alapján a "biciklis" közhangulat itt ebbe az irányba megy - na, az az nyeljen kapát keresztbe. Ilyenkor szégyellem, hogy mikor mindennap bringára ülök ezekkel az emberekkel azonosít(h)a(t)nak.
Trollember
2010.07.02 15:24:16
érdekes, hogy mindenki azt olvassa ki a vitapartner kommentjéből, amit látni akar.
@eml: "Akkor felnőne egy generáció, amelynél természetes, hogy nem speedel a zebrán."
@zebraakcio: "Nem a gyalogosok nem tudják használni a zebrát"
hogyan "speedelne" a gyalogos a zebrán? Nem az áthaladó autósról van szó?
@igazi hős: "nem az iskolának kell megtanítania"
Lehet, hogy a szülőnek _kéne_ de láthatóan nem teszi _mind_, ezért amit az ország vezetősége tehetne ez ügyben, azt legkönnyebben az iskolában teheti meg.
@eml: "Akkor felnőne egy generáció, amelynél természetes, hogy nem speedel a zebrán."
@zebraakcio: "Nem a gyalogosok nem tudják használni a zebrát"
hogyan "speedelne" a gyalogos a zebrán? Nem az áthaladó autósról van szó?
@igazi hős: "nem az iskolának kell megtanítania"
Lehet, hogy a szülőnek _kéne_ de láthatóan nem teszi _mind_, ezért amit az ország vezetősége tehetne ez ügyben, azt legkönnyebben az iskolában teheti meg.
Trollember
2010.07.05 18:53:54
@igazi hős: szerintem értetted, amit írtam, csak a válaszodból nem látszik ;-)
A német Fraunhofer Intézet kutatói új találmánnyal rukkoltak ki, előállították az ütésre elviselhetetlen bűzt árasztó sisakot. A Sankt Augustin-i kutatóközpont anyagmechanikai részlegénél kifejezetten a biciklisek közlekedésbiztonsági érdekeit szem előtt tartva…..
Trollember
2010.06.04 13:57:45
maximálisan sisakpárti vagyok, de ez hatalmas f@sság.
Mikor eltört a sisakom, kitört a pereméből egy hüvelyknyi darab, de egyben maradt. A bringaboltig abban mentem el új sisakért, amit hozatni kellet, szóval 2 napig a törött volt rajtam. Ha büdösödött volna, biztos, hogy nem veszem fel, pedig többet ért még úgy is mint a rasztahaj (nem az enyém).
@Kokszos_Karesz: igen megvédene. Én az aszfaltot fejeltem le és még az ütést sem éreztem. Mikor levettem a sisakot a kedves autóssal való "beszélgetés" után akkor vettem észre hogy hiányzik egy darabja.
Mikor eltört a sisakom, kitört a pereméből egy hüvelyknyi darab, de egyben maradt. A bringaboltig abban mentem el új sisakért, amit hozatni kellet, szóval 2 napig a törött volt rajtam. Ha büdösödött volna, biztos, hogy nem veszem fel, pedig többet ért még úgy is mint a rasztahaj (nem az enyém).
@Kokszos_Karesz: igen megvédene. Én az aszfaltot fejeltem le és még az ütést sem éreztem. Mikor levettem a sisakot a kedves autóssal való "beszélgetés" után akkor vettem észre hogy hiányzik egy darabja.
Hat kerékpáros indított bírósági eljárást Seattle ellen, mert hiába jelezték a városnak, hogy veszélyesek az új villamosvonal sínjei. Mindannyian saját tapasztalat alapján állíthatják, hogy nem csak úgy akadékoskodásból vállalták a pert, hanem azért, mert komoly fizikai…..
Trollember
2010.06.04 08:32:33
@GG81: Azt hiszem nem volt világos. Vannak hirtelen helyzetek, amikor a kettő közül csak az egyikre van időd:
1. Hátranézel, kúszik-e mögötted autó alapjáraton, vagy modern villamos nemgyorsító-lopakodó-fokozatban (gyk. viszonylag hallhatatlan jármű), és ha nem, visszafordulás nélkül már kell is kerülnöd az akadályt.
2. Beugrassz a sínek közé, a fentiek összes kockázatát vállalva
Az egyéb Trickster Jánosok pedig arra gondoljanak, hogy feleséged/anyád/apád/húgod/öcséd/lányod/fiad is szeretne bicajjal közlekedni és egy nem monti (XC/DH/FR/AM/DJ stb..) vagy BMX nyergében ülnek annak megfelelő trükk tudással. Ennyi erővel kátyúzni se kell, használjon mindenki Nivát.
@Johnny336: Igen ez tényleg jobban hangzik, mint a valóság, köszönöm a reggeli viccet, jól kezdődik a nap :-) Ha egy kicsit elgondolkodsz, rájöhetsz, hogy a parkoló autóból pl. szoktak kiszálni emberek kötülnézés nélkül, szoktak vele elindulni index nélkül. És máris kerülnöd kell. Ilyenkor a sínpár leszűkíti a mozgástered.
Egy szó mint száz, nem szerencsés a kialakítás.
1. Hátranézel, kúszik-e mögötted autó alapjáraton, vagy modern villamos nemgyorsító-lopakodó-fokozatban (gyk. viszonylag hallhatatlan jármű), és ha nem, visszafordulás nélkül már kell is kerülnöd az akadályt.
2. Beugrassz a sínek közé, a fentiek összes kockázatát vállalva
Az egyéb Trickster Jánosok pedig arra gondoljanak, hogy feleséged/anyád/apád/húgod/öcséd/lányod/fiad is szeretne bicajjal közlekedni és egy nem monti (XC/DH/FR/AM/DJ stb..) vagy BMX nyergében ülnek annak megfelelő trükk tudással. Ennyi erővel kátyúzni se kell, használjon mindenki Nivát.
@Johnny336: Igen ez tényleg jobban hangzik, mint a valóság, köszönöm a reggeli viccet, jól kezdődik a nap :-) Ha egy kicsit elgondolkodsz, rájöhetsz, hogy a parkoló autóból pl. szoktak kiszálni emberek kötülnézés nélkül, szoktak vele elindulni index nélkül. És máris kerülnöd kell. Ilyenkor a sínpár leszűkíti a mozgástered.
Egy szó mint száz, nem szerencsés a kialakítás.
Trollember
2010.06.04 13:50:33
Egyelőre nincs meg a tudományos magyarázat arra, hogy milyen rejtélyes folyamatok zajlanak a télire bezárt pincékben. A megoldás a tavaszra már biztosan nem lesz meg, így a biciklis szezont most kezdők ismét csak a furcsa jelenséggel szembesülnek: az ősszel kifogástalan állapotban…..
Trollember
2010.04.23 14:54:52
@molnibalage:
A nagynyomású mosót (főleg ha meleg/forró vizes) a mozgó alkatrészek érdekében messziről kerüld el. 3-4havonta nem bontanám szét az agyakat, pedálokat azért mert a gőzborotva a dzsuvát benyomta a csapágyakba, és a zsír felét meg kimosta belőle. A monoblokkot és a zárt csapágyakat meg bontani se tudod. A kólásflakon tisztítószerrel sem egy bonyolult művelet. ;-)
@soldat:
"Akinek nem tetszik egy blog, minek jön vissza?"
Mondjuk ebben igazad van. A célom egyedül az volt nehogy azt higgye vki a cikk alapján h a wd40 kenőanyag.
De már le is lépek :-)
A nagynyomású mosót (főleg ha meleg/forró vizes) a mozgó alkatrészek érdekében messziről kerüld el. 3-4havonta nem bontanám szét az agyakat, pedálokat azért mert a gőzborotva a dzsuvát benyomta a csapágyakba, és a zsír felét meg kimosta belőle. A monoblokkot és a zárt csapágyakat meg bontani se tudod. A kólásflakon tisztítószerrel sem egy bonyolult művelet. ;-)
@soldat:
"Akinek nem tetszik egy blog, minek jön vissza?"
Mondjuk ebben igazad van. A célom egyedül az volt nehogy azt higgye vki a cikk alapján h a wd40 kenőanyag.
De már le is lépek :-)
Trollember
2010.04.23 17:32:05
@Trollember: és mégis muszáj visszajönnöm :-x mert elfelejtettem mondani, hogy: a lánctisztítás után ki kell mosni a tisztítószert a láncból és azt megszárítani. Utána kenni. Nálam 300km-ként kenés, 1200-ankénti mosás+kenés bevált. Persze eső után azonnal kenni kell, mert 15-20km a legtöbb kenőanyagot kimossa olyan időjárási körülmények közt.
@Der_rosarote_Panther: a váltókaron levő finombeállító ekkor is segíthet.
Lehet h meg kell pucolni hátul a bowdencsatlakozás környékét az agynál, az elég sok koszt össze tud szedni és megakadhat.
Nekem shimano agyváltóm volt, annak szétszedését csak szakszervízben javasolnám. Állítólag az alacsonyabb fokszámú (3-5 asszem) sramok egyszerűbb felépítésűek, esetlegesen otthon is szétszedhetők, tisztíthatók, kenhetők, de igénylik is azt, lévén rosszabb a tömítésük.
A helyedben beadnám egy jó szervízbe, hogy pucolják ki, hátha segít rajta.
@Der_rosarote_Panther: a váltókaron levő finombeállító ekkor is segíthet.
Lehet h meg kell pucolni hátul a bowdencsatlakozás környékét az agynál, az elég sok koszt össze tud szedni és megakadhat.
Nekem shimano agyváltóm volt, annak szétszedését csak szakszervízben javasolnám. Állítólag az alacsonyabb fokszámú (3-5 asszem) sramok egyszerűbb felépítésűek, esetlegesen otthon is szétszedhetők, tisztíthatók, kenhetők, de igénylik is azt, lévén rosszabb a tömítésük.
A helyedben beadnám egy jó szervízbe, hogy pucolják ki, hátha segít rajta.
Trollember
2010.04.24 20:41:55
@Legokocka: Nem tudom milyen mosóba viszed és hogyan mosod, ezért amit előbb írtam fenntartom. Kicsit részletesebben: a csapágyakat közvetlen megküldeni nagy nyomással nem egészséges, de ha mondjuk 1m-ről adod neki a vizet, nem hiszem hogy baja lesz, persze ez bringa (alkatrész) függő ezért inkább azt mondom ne.
A kétheti mosást kicsit túlzásnak érzem, a km mennyiségből ítélve jó időben mész. Én hetente megyek 150-200-at és a száraz idős bicajt fél - egy évente mosom le. A láncot, a lánckerekeket a felnit és a féket szoktam csak sűrűbben tisztítani.
@igazi hős: Hát persze! (A)
@t0thl:
@LHA:
A motoros sprayt az egysebességes rosszidős bicajomon használom, letörlés nélkül. Marha jól működik, az eső nem mossa le, koszt lassan szed fel, szóval arra a bicajra tuti. (Lánc)váltós bringára viszont még nem mertem rakni, mert szerintem annyira összekeni a lánckerekeret váltás közben, hogy utána elég melós lesz kipucolni.
@kermi: MOS2-es sprayhez gyakran kevernek grafitot, ami az alumíniumnak állítólag nem tesz jót. Mostanában elég elterjedt az alumínium használata a kerékpáriparban. Én nem használnám, főleg ha drága, jobb a békesség. Általános használatra láncváltós bicajhoz a legjobb tippem a rohloff olaj. Szárazon szuper, az eső lassabban mossa ki mint egy híg olajat, ráadásul normális helyen féláron újratöltik az adagoló flakont.
A kétheti mosást kicsit túlzásnak érzem, a km mennyiségből ítélve jó időben mész. Én hetente megyek 150-200-at és a száraz idős bicajt fél - egy évente mosom le. A láncot, a lánckerekeket a felnit és a féket szoktam csak sűrűbben tisztítani.
@igazi hős: Hát persze! (A)
@t0thl:
@LHA:
A motoros sprayt az egysebességes rosszidős bicajomon használom, letörlés nélkül. Marha jól működik, az eső nem mossa le, koszt lassan szed fel, szóval arra a bicajra tuti. (Lánc)váltós bringára viszont még nem mertem rakni, mert szerintem annyira összekeni a lánckerekeret váltás közben, hogy utána elég melós lesz kipucolni.
@kermi: MOS2-es sprayhez gyakran kevernek grafitot, ami az alumíniumnak állítólag nem tesz jót. Mostanában elég elterjedt az alumínium használata a kerékpáriparban. Én nem használnám, főleg ha drága, jobb a békesség. Általános használatra láncváltós bicajhoz a legjobb tippem a rohloff olaj. Szárazon szuper, az eső lassabban mossa ki mint egy híg olajat, ráadásul normális helyen féláron újratöltik az adagoló flakont.
Az amerikai újság idén is összeállította a nemzetközi fronton felbukkant újításokat, terveket. A listára felkerült a bringasztráda (bicycle highway eredetiben) is, amely forradalmasíthatja a városi közlekedés infrastruktúráját.A lap szerint ebbe az irányba még az Egyesült…..
Trollember
2009.12.19 18:19:28
@antibringa: "Van közjószág meg nem közjószág"
Te véletlen közgazdásznak tanulsz?
Mitől "közjószágabb" az út a kerékpárútnál?
Te véletlen közgazdásznak tanulsz?
Mitől "közjószágabb" az út a kerékpárútnál?
Trollember
2009.12.19 19:38:22
@antibringa: Közlekedési résztvevőként kötelességed a baleset és veszélyhelyzet elkerülése, attól függetlenül, hogy a másik fél szabályosan közlekedett-e vagy sem.
Trollember
2009.12.21 21:48:14
@antibringa: na, harmadszor is nekifutok, hátha nem köpi vissza a blog...
értem én amit mondasz, a jogszabályi hátteret is elhiszem (hivatkozás nélkül is), de egyetérteni nem tudok. Hibás a logika, mert a buszsáv, vagy pl. leállósáv használata is korlátozott illetve a közút és annak létesítményeinek használata is szabályokhoz kötött. A kerékpársáv csak kerékpár közlekedésre való, de a kerékpárutat már haszánlhatja pl. külterületen gyalogos, robogós is.
Neked is jól esett volna kerékpársáv/kerékpárút Sopronban nyaralás közben igaz? Másnak is jó lenne pl. munkába járáshoz, ha nem tíz centire zúgnának el mellettük a hozzád hasonló ("soha nem engedek magam elé buszt" stb..) agresszorok. Nem csodálom, hogy erre [Trollember 2009.12.19. 19:38:22] nem válaszoltál.
"Egyébként meg teljesen irracionális, hogy pl most a minusz 9 fokban (mert ebben a percben épp annyi van) minek foglalni azt a sávot?"
Ma egész nap a várost jártam munkaügyben (autóval) és meglepően sok kerékpárost láttam ahhoz képest, amire számítottam ebben a szutyok időben. A -9°C nem olyan szörnyű, az útviszonyok ilyenkor jobban visszariasztják a bicajosokat. Én -12°C-ban jöttem haza (bringával) de nem fáztam, nem úgy, mintha beültem volna az egész nap hűlő autóba, vagy a BKV megállóban ácsorogtam volna.
értem én amit mondasz, a jogszabályi hátteret is elhiszem (hivatkozás nélkül is), de egyetérteni nem tudok. Hibás a logika, mert a buszsáv, vagy pl. leállósáv használata is korlátozott illetve a közút és annak létesítményeinek használata is szabályokhoz kötött. A kerékpársáv csak kerékpár közlekedésre való, de a kerékpárutat már haszánlhatja pl. külterületen gyalogos, robogós is.
Neked is jól esett volna kerékpársáv/kerékpárút Sopronban nyaralás közben igaz? Másnak is jó lenne pl. munkába járáshoz, ha nem tíz centire zúgnának el mellettük a hozzád hasonló ("soha nem engedek magam elé buszt" stb..) agresszorok. Nem csodálom, hogy erre [Trollember 2009.12.19. 19:38:22] nem válaszoltál.
"Egyébként meg teljesen irracionális, hogy pl most a minusz 9 fokban (mert ebben a percben épp annyi van) minek foglalni azt a sávot?"
Ma egész nap a várost jártam munkaügyben (autóval) és meglepően sok kerékpárost láttam ahhoz képest, amire számítottam ebben a szutyok időben. A -9°C nem olyan szörnyű, az útviszonyok ilyenkor jobban visszariasztják a bicajosokat. Én -12°C-ban jöttem haza (bringával) de nem fáztam, nem úgy, mintha beültem volna az egész nap hűlő autóba, vagy a BKV megállóban ácsorogtam volna.
Világszínvonalú szolgáltatás a technikai zűrökre kevéssé felkészült városi kerékpárosoknak. Csütörtökön nekem is feltűnt egy közlekedési lámpa oldalán a matrica, erre péntekre alászállt egy videó...
Trollember
2009.12.19 19:32:46
@Spikk: nem kötekedve:
"valószínűtlen, hogy autósból legyen több, aki nem ismeri a KRESZ-t"
-vagyis nincs jogsija (ami nem garantálja, hogy aktuálisan ismeri és alkalmazza is a rendeletet)? Ezt nem tudom mire alapozod, mert aki bringást ismerek, mindnek van jogsija is, nagyrészt autója is. Tudom, "akit ismerek" nem reprezentatív... Az emberek nem a jogosítvány miatt tartják - vagy nem ezért kéne betartaniuk - a szabályokat.
"azaz ne kelljen fosnom, ha meglátok egy bringást, mert fogalma sincs az egészről"
-Ne haragudj, de ha meglátsz egy gyalogost fosol, mert a gyalogláshoz nem kell jogsi? Ugye hogy nem? Ne félj a biciklistől se :)
"ha pedig esetleg nekem talál jönni"
-az ezt indukáló példához: a dmm-et meghúzó delikvens csak a a szemtanúnak köszönhetően került elő. Ha a normális emberi magatartásnál maradunk, az autós is, a biciklis is otthagjya telefonszámát az ablaktörlő alá tűzve. Egyébként ha bézbólütővel beverem a szélvédődet (nem szándékom), mi alapján azonosítanak? Rendszámos mellényt a gyalogokra is!!! ;-)
EGYÉBKÉNT:
Tizenhárom éve van jogsim, azóta vezetek (nem naponta). Eddig egyszer igazoltattak összesen, kb. 10-11 éve. Azóta jogosítvány nélkül, KRESZ ismeret nélkül vezethetnék... Sok ember olyan is, mintha ezt tenné...
A közlekedési morál javítása lenne a fő cél még mindig, mert hiába "Fair vezető" meg "Figyelek rájuk (motorosokra)" matrica, nagyon-nagyon sok az ostoba, vagy agresszív, vagy ignoráns ember a forgalomban.
"mi garantálná, hogy a bicajosok megfelelő százaléka valóban ismerje a rá vonatkozó szabályokat"
-állampolgári kötelesség. Autóval közlekedőnél sincs rá garancia.
----------------------------------------------
SZÓVAL nem kötekedésképp írom, nem csak Neked.
De: elegem van abból, hogy egy bringás blog arról szól, hogy többszáz (illetve most látom hogy másik posztnál már ezres nagyságrendben) megy a szájtépés, és fröcsögés. NEM! ez a poszt egy biciklis segélyszolgálatról szól, kétkerekű sárgaangyalról. Nem a KRESZről és a sokparasztnemtartjabeaszabályokatról!
(akinek nem inge ne vegye magára)
"valószínűtlen, hogy autósból legyen több, aki nem ismeri a KRESZ-t"
-vagyis nincs jogsija (ami nem garantálja, hogy aktuálisan ismeri és alkalmazza is a rendeletet)? Ezt nem tudom mire alapozod, mert aki bringást ismerek, mindnek van jogsija is, nagyrészt autója is. Tudom, "akit ismerek" nem reprezentatív... Az emberek nem a jogosítvány miatt tartják - vagy nem ezért kéne betartaniuk - a szabályokat.
"azaz ne kelljen fosnom, ha meglátok egy bringást, mert fogalma sincs az egészről"
-Ne haragudj, de ha meglátsz egy gyalogost fosol, mert a gyalogláshoz nem kell jogsi? Ugye hogy nem? Ne félj a biciklistől se :)
"ha pedig esetleg nekem talál jönni"
-az ezt indukáló példához: a dmm-et meghúzó delikvens csak a a szemtanúnak köszönhetően került elő. Ha a normális emberi magatartásnál maradunk, az autós is, a biciklis is otthagjya telefonszámát az ablaktörlő alá tűzve. Egyébként ha bézbólütővel beverem a szélvédődet (nem szándékom), mi alapján azonosítanak? Rendszámos mellényt a gyalogokra is!!! ;-)
EGYÉBKÉNT:
Tizenhárom éve van jogsim, azóta vezetek (nem naponta). Eddig egyszer igazoltattak összesen, kb. 10-11 éve. Azóta jogosítvány nélkül, KRESZ ismeret nélkül vezethetnék... Sok ember olyan is, mintha ezt tenné...
A közlekedési morál javítása lenne a fő cél még mindig, mert hiába "Fair vezető" meg "Figyelek rájuk (motorosokra)" matrica, nagyon-nagyon sok az ostoba, vagy agresszív, vagy ignoráns ember a forgalomban.
"mi garantálná, hogy a bicajosok megfelelő százaléka valóban ismerje a rá vonatkozó szabályokat"
-állampolgári kötelesség. Autóval közlekedőnél sincs rá garancia.
----------------------------------------------
SZÓVAL nem kötekedésképp írom, nem csak Neked.
De: elegem van abból, hogy egy bringás blog arról szól, hogy többszáz (illetve most látom hogy másik posztnál már ezres nagyságrendben) megy a szájtépés, és fröcsögés. NEM! ez a poszt egy biciklis segélyszolgálatról szól, kétkerekű sárgaangyalról. Nem a KRESZről és a sokparasztnemtartjabeaszabályokatról!
(akinek nem inge ne vegye magára)
Trollember
2009.12.19 19:36:15
@dmm: "általános iskola felső tagozatban alapvető KRESZ szabályok oktatása"
A fontosabb Ptk, Btk, Mk és egyéb törvények, szabályok, rendeletek mellett, igaz? Ez sajnos nem reális. Jó lenne szerintem is, de az oktatás inkább visszafejlődik...
Úgy látszik a gyereknevelésbe bele kell ennek is férnie.
A fontosabb Ptk, Btk, Mk és egyéb törvények, szabályok, rendeletek mellett, igaz? Ez sajnos nem reális. Jó lenne szerintem is, de az oktatás inkább visszafejlődik...
Úgy látszik a gyereknevelésbe bele kell ennek is férnie.
Egyetlen nap alatt 20-30 bringatulajdonos találta meg ellopott gépét a rendőrség rekord fogása után. Egy meglopott tulajdonostól kaptak információt arról, hogy a teszvesz.hu-n látta viszont eltűnt bringáját. A rendőrök a hirdetés alapján jutottak el a XX. kerületi…..
A dán kerékpársztráda-posztban nem is említettem, - gondoltam eivdens -, hogy a gyors, széles utat nemcsak sima felülettel látják el, hanem rendszeresen takarítják is, nehogy a sár, vagy a csúszos falevélszőnyeg bárkit is elriasszon a kerekezéstől. Budapesten koncepcionálisan…..
Trollember
2009.11.17 11:29:13
@Spikk: "Te tettél ezért valamit?" Az útfelújítás tervezőjeként azt hiszem igen.
Szerintem sok felesleges magyarázkodástól kímélnél meg mindkettőnket, ha megnéznéd, mire írtam az elején, mikor téged címeztelek, illetve valójában végignézted volna az ez alapján készített listámat pár kommenttel ez előtt.
Ha a kommentnél, amit olvasol, rákattintasz a belinkelt "kukacos" névre, a böngészőt odairányítja arra a kommentre, amire a válasz szól.
pl:
@JoeHorseDick
Szerintem sok felesleges magyarázkodástól kímélnél meg mindkettőnket, ha megnéznéd, mire írtam az elején, mikor téged címeztelek, illetve valójában végignézted volna az ez alapján készített listámat pár kommenttel ez előtt.
Ha a kommentnél, amit olvasol, rákattintasz a belinkelt "kukacos" névre, a böngészőt odairányítja arra a kommentre, amire a válasz szól.
pl:
@JoeHorseDick
Trollember
2009.11.17 15:56:36
@Spikk:
Veszélyes útkanyarulat tábla és vezetőkorlát prizmákkal. De ez még a jövő zenéje, nincs megépítve. A kialakítás egyébként nagyrészt nem a tervezőn múlik, mert valójában a megrendelőnek, a közútkezelőknek és ha engedélyköteles a dolog, akkor az egyéb hatóságoknak a kívánsága szerint lesz megtervezve. Mi csak javasolunk dolgokat, amit vagy elfogadnak, vagy nem. Itt is felvetettünk ennél markánsabb jelzésrendszert (csúszásveszély tábla, piros-fehér halszálka, figyelmeztető harántcsíkozás, burkolatba épített prizmák, stb), de végül ezt fogadták el. Ez nem azt jelenti, hogy így rossz, hanem hogy elég.
A @os dolgot tudom, de furcsa módon a nem-felismert link is a rákattintásra beillesztettből született, ezért lepődtem meg.
Végül is nincs baj, ha megértettük egymást.
KRESZ és társai: alapvetően szabályosan közlekedem, és törekszem a biztonságra és barátságos stílusra (pl. megköszönöm azt is, ha megadták az elsőbbséget, mert alapból nem szokták, mikor bringával megyek ... kell az az 1+ tonna fém az elismeréshez ...), de ezt nem tartottam idevágónak :-)
Veszélyes útkanyarulat tábla és vezetőkorlát prizmákkal. De ez még a jövő zenéje, nincs megépítve. A kialakítás egyébként nagyrészt nem a tervezőn múlik, mert valójában a megrendelőnek, a közútkezelőknek és ha engedélyköteles a dolog, akkor az egyéb hatóságoknak a kívánsága szerint lesz megtervezve. Mi csak javasolunk dolgokat, amit vagy elfogadnak, vagy nem. Itt is felvetettünk ennél markánsabb jelzésrendszert (csúszásveszély tábla, piros-fehér halszálka, figyelmeztető harántcsíkozás, burkolatba épített prizmák, stb), de végül ezt fogadták el. Ez nem azt jelenti, hogy így rossz, hanem hogy elég.
A @os dolgot tudom, de furcsa módon a nem-felismert link is a rákattintásra beillesztettből született, ezért lepődtem meg.
Végül is nincs baj, ha megértettük egymást.
KRESZ és társai: alapvetően szabályosan közlekedem, és törekszem a biztonságra és barátságos stílusra (pl. megköszönöm azt is, ha megadták az elsőbbséget, mert alapból nem szokták, mikor bringával megyek ... kell az az 1+ tonna fém az elismeréshez ...), de ezt nem tartottam idevágónak :-)
A különféle autó kontra bringa kontra BKV témájú blogbejegyzések kommentjeit olvasva mindig meglepődöm, hogy a megrögzött, "WC-re is autóval járok" mentalitású honfitársaink mennyiszer képesek leírni ugyanazokat a demagóg baromságokat, az autó…..
A balesetet szenvedett biciklis, ha bizonyíthatóan vétlen az ütközésben, vagyoni és nem vagyoni kártérítésre jogosult. A kerékpáros jogi ügyekre specializálódott ügyvéd, Nagy Péter szerint a biztosítók újabban akár milliós összegeket is hajlanók fizetni, hogy elkerüljék a…..
Trollember
2009.07.04 14:07:55
@Walter Melone:
Lehet hogy azért nem volt értető az előzésről szóló példa, mert nem írtam oda, hogy az autó nem fejezi be az előzést, akkor kanyarodik, mikor még a kp-os mellette van.
Lehet ezt csak akkor fogod megérteni, ha veled is történik ilyen.
Lehet hogy azért nem volt értető az előzésről szóló példa, mert nem írtam oda, hogy az autó nem fejezi be az előzést, akkor kanyarodik, mikor még a kp-os mellette van.
Lehet ezt csak akkor fogod megérteni, ha veled is történik ilyen.
Trollember
2009.07.04 17:41:44
Trollember
2009.07.06 16:42:00
@Joe Forster/STA:
"""bukóval bátrabb, kevésbé elővigyázatos az ember"
Maradjunk inkább abban, hogy ez rád igaz."
Nem. Statisztikák mutatják. (Majd megkeresed őket, nem tudok mindent fejből idézni. ;-) ) "
nem akarok sokat rugózni rajta, de nem ez volt a mondandóm lényege...
;-)
"""bukóval bátrabb, kevésbé elővigyázatos az ember"
Maradjunk inkább abban, hogy ez rád igaz."
Nem. Statisztikák mutatják. (Majd megkeresed őket, nem tudok mindent fejből idézni. ;-) ) "
nem akarok sokat rugózni rajta, de nem ez volt a mondandóm lényege...
;-)
Budapest egyik legszebb és legbalesetveszélyesebb sétánya található a budai rakparton, a Margit híd és az Erzsébet híd közt. Éppen négy éve így írtuk a budapesti kerékpárutakat felderítő cikksorozatunkban a területről: „Ahogy az arénában a hálós-pajzsos harcol a…..
Nem mindenhol fenékig tejfel a kerékpáros lét. A gondtalan testmozgás élvezetét időről időre megkeserítik a rosszakarók. A hatóságok kitalálnak mindig valamit, az autósokkal meg sosem volt felhőtlen a kapcsolat. Nemzetközi szívatásfigyelő. Védelmi rendelet okozott…..
Trollember
2009.06.30 17:51:23
@vwxyz:
"Ez nem feltétlenül rólad szól."
Ezt külön megköszönöm, mert nem érzem hogy így viselkednék. :-) Amit írtál, azzal egyet értek.
Nem akkor vettem észre hogy többen bicajoznak, mikor elkezdtem munkába járni vele, hanem évekkel később. Tehát 2-3 évig láttam mi van, majd azóta látom, hogy hogyan növekszik a forgalom.
"Kerékpárosok már akkor is voltak"
"vagy alig tudtam áttekerni"
Igen, de én a mindennapi forgalomról, munkába járásról beszélek, aminek jelentősen nőtt a részaránya.
"mértékegysége nem a 'szerintem', és nem az 'úgy érzem'"
A "szerintem" adatom alapján nem dől el egy beruházás sem, viszont ne haragudj ha nem állok ki reggelente forgalmat számolni, hogy ezt alátámasszam konkrét értékekkel. :-)
"Nem is olyan régen még a kisvárosok, sőt a külvárosok rendszeres jellemző közlekedési eszköze volt a bicaj."
Ez nem lenne egy rossz cél most sem. Ezért fenntartom az állításomat, kiegészítve azzal, hogy a mára megnőtt gépjármű forgalom mellett lenne szükséges a kerékpárút hálózat fejlesztése, mert a nagy forgalmú utakon veszélyes a közlekedés. Nem csak Budapestre gondolok, a településeket összekötő elemek is hiányoznak.
"Ez nem feltétlenül rólad szól."
Ezt külön megköszönöm, mert nem érzem hogy így viselkednék. :-) Amit írtál, azzal egyet értek.
Nem akkor vettem észre hogy többen bicajoznak, mikor elkezdtem munkába járni vele, hanem évekkel később. Tehát 2-3 évig láttam mi van, majd azóta látom, hogy hogyan növekszik a forgalom.
"Kerékpárosok már akkor is voltak"
"vagy alig tudtam áttekerni"
Igen, de én a mindennapi forgalomról, munkába járásról beszélek, aminek jelentősen nőtt a részaránya.
"mértékegysége nem a 'szerintem', és nem az 'úgy érzem'"
A "szerintem" adatom alapján nem dől el egy beruházás sem, viszont ne haragudj ha nem állok ki reggelente forgalmat számolni, hogy ezt alátámasszam konkrét értékekkel. :-)
"Nem is olyan régen még a kisvárosok, sőt a külvárosok rendszeres jellemző közlekedési eszköze volt a bicaj."
Ez nem lenne egy rossz cél most sem. Ezért fenntartom az állításomat, kiegészítve azzal, hogy a mára megnőtt gépjármű forgalom mellett lenne szükséges a kerékpárút hálózat fejlesztése, mert a nagy forgalmú utakon veszélyes a közlekedés. Nem csak Budapestre gondolok, a településeket összekötő elemek is hiányoznak.
Trollember
2009.07.03 15:16:02
@vwxyz:
Egy kicsit elkanyarodtunk.
Te azt írtad, hogy mivel a kp. forgalom kis részét teszi ki a gk. forgalomnak, arányos, hogy a kp. út hálózat is kis része az úthálózatnak.
Erre én azt mondom, hogy igen, kisebb (de növekvő) a kp. közlekedés részaránya, de mégis szükséges a hálózat kiépítettségét növelni. Elmondtam hogy a hiányos hálózat az egyébként is nagy forgalmú időszakokban megnőtt kp. forgalommal párosítva balesetveszéles, ezért indokolt a fejlesztés.
Változott-e a véleményed, van-e konkrét érved?
Az adatlap az úgy jön elő, hogy a képemre kattintasz. Bejelentkezve láthatod. Lehet más felületről használod, mint én, azért nem megy.
Egy kicsit elkanyarodtunk.
Te azt írtad, hogy mivel a kp. forgalom kis részét teszi ki a gk. forgalomnak, arányos, hogy a kp. út hálózat is kis része az úthálózatnak.
Erre én azt mondom, hogy igen, kisebb (de növekvő) a kp. közlekedés részaránya, de mégis szükséges a hálózat kiépítettségét növelni. Elmondtam hogy a hiányos hálózat az egyébként is nagy forgalmú időszakokban megnőtt kp. forgalommal párosítva balesetveszéles, ezért indokolt a fejlesztés.
Változott-e a véleményed, van-e konkrét érved?
Az adatlap az úgy jön elő, hogy a képemre kattintasz. Bejelentkezve láthatod. Lehet más felületről használod, mint én, azért nem megy.
Nagyon dolgoznak rajta a nyereg alól menet közben bringasávot vetítő lézeres lámpa ötletén, és az amerikai cég egy újabb sajtókampánnyal üzeni minden hitetlenkedőnek, hogy meg tudják csinálni, a prototípust már be is mutatták. A LightLane, ahogy Alex Tee és Evan Gant…..
Októberben adják át a felújított Budai alsó rakpartot, a látványterveket most hozták nyilvánosságra. Az egyik képen találtunk egy érdekes részletet, a Bem rakparton futó bicikliutat átvezetik egy alagúton a Margit híd pillérje alatt. Ez azt jelenti, hogy nem kell majd…..
Trollember
2009.06.18 20:53:52
Nekem tetszik, hogy legalább gondoltak erre is.
Kivitelezés közben persze jó szokás szerint elb@szni, ahogy kell... de legalább a szándék megvan ami nem utolsó.
Vicces, hogy a jelenlegi átkelés is ott van még a kép jobb alsó sarka felé.
Kivitelezés közben persze jó szokás szerint elb@szni, ahogy kell... de legalább a szándék megvan ami nem utolsó.
Vicces, hogy a jelenlegi átkelés is ott van még a kép jobb alsó sarka felé.
Trollember
2009.06.18 21:08:49
Trollember
2009.06.18 07:53:39
@Rocko-:
"de nem értem a problémádat, te választottad a kerékpárt, nem én, ez ezzel jár"
Nem, a kp. nem a tolással jár.
"Ha tolom, a gyalogos kerülget."
autók is kerülgetnek.
Ebben igazad van.
"Közlekedni akarok, nem nézelődni. Bringával gyorsabb."
hmm, milyen fura, de akik bármi másban ülnek, azok is közlekednének,legalábbis nagy részük. meglepő, mi?
Nekem nem meglepő, hidd el.
Amiről itt szó van az az, hogy ha az Erzsébeten leszűkítenék a jelenlegi sávokat, jutna hely a bicajosnak IS, és az autós sem kerülgetné. A Lánc és Szabadság hidakon az amúgy is szűk sáv önmagában indokolhatja a sebességkorlátozást, mondjuk 40-re (esetleg 30-ra)e, és akkor neked se kell kikerülni a bicajost. De ezt már megbeszéltük, ne fend tovább a kaszát.
"az elején még kocabringásokról volt szó, akik túráznak, nézelődnek."
Ők sem tanulni mennek ki. Ha lassan mész, attól még közlekedsz. Én erre reflektáltam.
"azt büntessék. tök mindegy hogyan közlekedik...."
Ezzel szintén egyet értek.
Ízületek: fel kell öltözni.
@bécsi pszicho:
A dugó és a megszüntetett átkelési lehetőség közt ég és föld a különbség. Az ember nem csak a napi csúcsban szeretne átjutni a Dunán.
Szerintem több híd kéne. Ennek hátterébe ne menjünk bele.
@Rocko-:
bocs ez későn jutott eszembe: a Ctrl+C-hez nem kell notepad-ezni, ha megírtad a komment, akkor Ctrl+A, Ctrl+C utána küldöd.
"de nem értem a problémádat, te választottad a kerékpárt, nem én, ez ezzel jár"
Nem, a kp. nem a tolással jár.
"Ha tolom, a gyalogos kerülget."
autók is kerülgetnek.
Ebben igazad van.
"Közlekedni akarok, nem nézelődni. Bringával gyorsabb."
hmm, milyen fura, de akik bármi másban ülnek, azok is közlekednének,legalábbis nagy részük. meglepő, mi?
Nekem nem meglepő, hidd el.
Amiről itt szó van az az, hogy ha az Erzsébeten leszűkítenék a jelenlegi sávokat, jutna hely a bicajosnak IS, és az autós sem kerülgetné. A Lánc és Szabadság hidakon az amúgy is szűk sáv önmagában indokolhatja a sebességkorlátozást, mondjuk 40-re (esetleg 30-ra)e, és akkor neked se kell kikerülni a bicajost. De ezt már megbeszéltük, ne fend tovább a kaszát.
"az elején még kocabringásokról volt szó, akik túráznak, nézelődnek."
Ők sem tanulni mennek ki. Ha lassan mész, attól még közlekedsz. Én erre reflektáltam.
"azt büntessék. tök mindegy hogyan közlekedik...."
Ezzel szintén egyet értek.
Ízületek: fel kell öltözni.
@bécsi pszicho:
A dugó és a megszüntetett átkelési lehetőség közt ég és föld a különbség. Az ember nem csak a napi csúcsban szeretne átjutni a Dunán.
Szerintem több híd kéne. Ennek hátterébe ne menjünk bele.
@Rocko-:
bocs ez későn jutott eszembe: a Ctrl+C-hez nem kell notepad-ezni, ha megírtad a komment, akkor Ctrl+A, Ctrl+C utána küldöd.
Trollember
2009.06.18 12:58:26
@Rocko-:
Ok, köszi, elég volt.
Elfáradtam abban, hogy a legutólsó mondatokba próbálsz mindig belekötni és nem látod összefügésében azt, amiről "beszélgetünk".
Szevasz.
Ok, köszi, elég volt.
Elfáradtam abban, hogy a legutólsó mondatokba próbálsz mindig belekötni és nem látod összefügésében azt, amiről "beszélgetünk".
Szevasz.
Felemás eredmény született a múlt héten átadott Szabadság híd biciklis tesztjén. A hidat egyrészről ugyanis jól kerékpározhatónak találtuk az összes létező burkolaton végiggurulva. A járda sima, nem ráz, és nem mutatja a Lánchíd szindrómát, azaz elég széles ahhoz, hogy…..
Trollember
2009.06.09 20:48:05
@Ebzon:
hm. ebbe sikerült jó sokat belemagyaráznod.
Persze lehet h az a baj, hogy még nem baszta fel az agyam a sok idióta személyeskedő komment, de hajrá gyere próbáld meg. Sikerülni fog. Mondjuk nem a trollozással.
Nem mondtam, hogy a gyerek negyvennel teker. Szerintem a reggel 6-7-8-as forgalomról beszéltél, ezért én is arról beszélek. Ha félreértettelek, bocs.
A párhuzamos bicikliútVONAL a közúton van kijelölve, minőségét már említettem.
A párhuzamos nem kp. útvonalnak jelölt út minősége detto, de ha ott megyek ugyan úgy anyázni fogsz, mert még mindig nem a kp. utat használom. Ha erre hivatkozol, és a Királyokon idegesít a kp. miért nem arra mész autóval? Sok a jobbkezes utca? A jobbkézszabály rám is vonatkozik, én is betartom, én is szívesebben megyek elsőbbséggel rendelkező úton.
Itt nem a szabályok leszarásáról van szó, sajnálom ha neked (és remélem csak neked) ezt sugallta a kommentem.
Ha attól jobban érzi magát akárki, a szabálytalan és idióta bringásokat én is utálom. Abban is igazatok van h. a nagy részü(n)k ilyen, DE az általánosítást kikérem magamnak!
Pl. reggelente van 2-3 robogós paraszt aki a szentendrei gyalog és kp. úton száguldozik cca 70-el (magyarul ami a csövön kifér). Hozzájuk mit szólnál, mondjuk gyalogosan? Akkor minden robogós paraszt?
hm. ebbe sikerült jó sokat belemagyaráznod.
Persze lehet h az a baj, hogy még nem baszta fel az agyam a sok idióta személyeskedő komment, de hajrá gyere próbáld meg. Sikerülni fog. Mondjuk nem a trollozással.
Nem mondtam, hogy a gyerek negyvennel teker. Szerintem a reggel 6-7-8-as forgalomról beszéltél, ezért én is arról beszélek. Ha félreértettelek, bocs.
A párhuzamos bicikliútVONAL a közúton van kijelölve, minőségét már említettem.
A párhuzamos nem kp. útvonalnak jelölt út minősége detto, de ha ott megyek ugyan úgy anyázni fogsz, mert még mindig nem a kp. utat használom. Ha erre hivatkozol, és a Királyokon idegesít a kp. miért nem arra mész autóval? Sok a jobbkezes utca? A jobbkézszabály rám is vonatkozik, én is betartom, én is szívesebben megyek elsőbbséggel rendelkező úton.
Itt nem a szabályok leszarásáról van szó, sajnálom ha neked (és remélem csak neked) ezt sugallta a kommentem.
Ha attól jobban érzi magát akárki, a szabálytalan és idióta bringásokat én is utálom. Abban is igazatok van h. a nagy részü(n)k ilyen, DE az általánosítást kikérem magamnak!
Pl. reggelente van 2-3 robogós paraszt aki a szentendrei gyalog és kp. úton száguldozik cca 70-el (magyarul ami a csövön kifér). Hozzájuk mit szólnál, mondjuk gyalogosan? Akkor minden robogós paraszt?
Trollember
2009.06.09 20:55:16
@Ebzon:
Jameg
Ha 35-nél megelőzöl, azt nem 40-el teszed, mert soha nem fejezed be az előzést. Ergo megszegted.
40 a kötelező maximum, nem a kötelező minimum.
A szar úton nem megyek, mert nincs felesleges pénzem a szétcseszett kerekeket kicserélni, ne haragudj.
Ja, tudom, megint deviáns vagyok és szítom a feszkót.
Jameg
Ha 35-nél megelőzöl, azt nem 40-el teszed, mert soha nem fejezed be az előzést. Ergo megszegted.
40 a kötelező maximum, nem a kötelező minimum.
A szar úton nem megyek, mert nincs felesleges pénzem a szétcseszett kerekeket kicserélni, ne haragudj.
Ja, tudom, megint deviáns vagyok és szítom a feszkót.
Trollember
2009.06.09 20:59:02
@Ebzon:
"Ha a fönti bicikliutat viccnek tartod ,ott is van úttest menny azon"
"Nekem meg nemtetszik,hogy ott tekersz"
"te azt suggalod mindenkiek ,hogy szarsz rá"
"te megint eldöntöd magadnak ,hogy nemtetszik a bicikliút"
Bocs nem jött át elsőre, a fentiek miatt.
P(e)ace!
"Ha a fönti bicikliutat viccnek tartod ,ott is van úttest menny azon"
"Nekem meg nemtetszik,hogy ott tekersz"
"te azt suggalod mindenkiek ,hogy szarsz rá"
"te megint eldöntöd magadnak ,hogy nemtetszik a bicikliút"
Bocs nem jött át elsőre, a fentiek miatt.
P(e)ace!
Leszoktak a kerékpározásról az írek, a kormány kétségbeesett programalkotásba kezdett, hogy változtasson a trenden. A gazdasági csoda egyértelműen a motorizáció felé terelte az íreket. A felnőtt népesség körében nem sikk bringával munkába járni, és a gyerekek is más…..
Trollember
2009.04.20 23:09:34
@mement:
1.
Amit írsz általában egyetértek vele, DE:
"Ezt minden atlagos magyar ember teljesiteni tudja. "
Ez kissé meredek, azt nem mondhatod, hogy bárki átlag ember ezt kitekeri magából. Vagy lehet én vagyok átlag alatti, de csak az országúti(-ra nagyon hasonlító) bringámmal tudnám ezt a tempót kihozni hosszú távon és kizárólag jó minőségű úttesten (nem bringaút/bringasáv/stb).
Sem a megfelelő kerékpár, sem a megfelelő infrastruktúra nem adott ahhoz, hogy ez pl. BP-en belül bárhonnan-bárhova teljesüljön.
2.
Légy szíves magyarázd meg a többesszám gyakori haszánlatát. pl.: "mirol is ugatunk, tobb komplett kidolgozott modellunk is van arra"
3.
Csodálom, hogy képes vagy ennyi energiát belefeccölni egy látványosan értetlen egyénbe, nekem ezektől hamar felforr az agyam.
4.
"nesze bazdmeg bicikli menj isten hirevel"
Na ez tetszett, ezen sokáig nevettem
:-)
1.
Amit írsz általában egyetértek vele, DE:
"Ezt minden atlagos magyar ember teljesiteni tudja. "
Ez kissé meredek, azt nem mondhatod, hogy bárki átlag ember ezt kitekeri magából. Vagy lehet én vagyok átlag alatti, de csak az országúti(-ra nagyon hasonlító) bringámmal tudnám ezt a tempót kihozni hosszú távon és kizárólag jó minőségű úttesten (nem bringaút/bringasáv/stb).
Sem a megfelelő kerékpár, sem a megfelelő infrastruktúra nem adott ahhoz, hogy ez pl. BP-en belül bárhonnan-bárhova teljesüljön.
2.
Légy szíves magyarázd meg a többesszám gyakori haszánlatát. pl.: "mirol is ugatunk, tobb komplett kidolgozott modellunk is van arra"
3.
Csodálom, hogy képes vagy ennyi energiát belefeccölni egy látványosan értetlen egyénbe, nekem ezektől hamar felforr az agyam.
4.
"nesze bazdmeg bicikli menj isten hirevel"
Na ez tetszett, ezen sokáig nevettem
:-)
Múlt héten beszámoltunk róla, hogy egy buszvezető több száz méteren át életveszélyesen előzött egy kocsisort, kis híján elütötte a szabályosan haladó újságírónkat, e sorok szerzőjét, majd mikor az újságíró, azaz én egy közeli megállóban lefotóztam a buszt és a…..
Trollember
2009.04.01 04:08:30
@Márk_Márk:
Pont rád gondoltam, köszönöm a demonstrációt, az általánosítást és a nagyítást.
Röviden tájékoztatnálak a gyalog- és kerékpárútnak nevezett létesíményről. Igen, létezik ilyen is, elég sok helyen. Hát így kerülök kapcsolatba a gyalogosokkal.
OP.
Téged is csak sajnálni tudlak. És ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy te vagy én milyen közlekedési eszközt használunk.
Pont rád gondoltam, köszönöm a demonstrációt, az általánosítást és a nagyítást.
Röviden tájékoztatnálak a gyalog- és kerékpárútnak nevezett létesíményről. Igen, létezik ilyen is, elég sok helyen. Hát így kerülök kapcsolatba a gyalogosokkal.
OP.
Téged is csak sajnálni tudlak. És ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy te vagy én milyen közlekedési eszközt használunk.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A többi 80ért van