Regisztráció Blogot indítok
Adatok
trakee

0 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dübörgő hang, normális testhelyzet, bütykös gumi és laza, de klasszikus forma? Persze, hogy a trackerekről beszélünk, a motorépítés egyik legszórakoztatóbb és legolcsóbb csemegéiről. Amellett, hogy a végeredmény jól néz ki, még használható is marad – nem csoda, hogy…..
trakee 2011.10.03 07:21:06
@Gyurma73: jó, drága a benzin, de azért 2000 /400 az kereken 5... Kiváló számítás. Ezek után kérdem én, mennyi volt a benzin ára 1987-ben? 1,67 Ft?
Csak mert emlékeimben él, hogy a nagyapám emlegetett 2 Ft-os benzint, csak jóval korábbról... És a 90-es évek elején 80-100 Ft között rémlik, és ha csak a fele igaz, akkor sem valószínű, hogy 3 év alatt 25*-esére emelkedett az ár...
trakee 2011.10.03 07:22:36
@Gyurma73: egy tizedesjeggyel elírtam, (16,67) bocs. De akkor is érdekell, mennyi volt! Az is soványnak tűnik...
trakee 2011.10.03 08:15:19
@Tomchy: Akkor jól éreztem, hogy van némi hiba a számításban :D
Aztán szerencsére én is elbazilikáztam :D:D:D:D:D Kell nekem sietni :D
Belsőség A majdnem autó 2011.09.06 09:46:00
  A cél nyilvánvalóan nem reprezentálás vagy bármiféle örömautózás lesz, mert arra alkalmatlan, nem is arra készítették. A haszonállat szerepkörét azonban majdnem hibák nélkül valósítja meg - majdnem tökéletesen a majdnem autó. Majdnem ajánlom is bárkinek. De…..
trakee 2011.09.06 20:13:49
@kultúrpesszimista: Szálljunk le a földre. Ezek, amiket mutatsz, kicsit már világ... Persze nekem is tetszene egy Ferrari 348 csak más kategória!

Ellenben pl a céges Golf VI 1,6 TDI se éppen az izgalom netovábja! Jó a fékje, ha végre pörög, akkor megy a motorja, ennyi. De ami ebbe van erő, hétköznapokra az se kell feltétlenül. Nem tartom többre, mint egy ilyen Astrát tartanék, de jóval drágább lehet.
trakee 2011.09.06 20:16:13
@Motordoktor: A cikk szájíze akkor is kesernyés!
Mondom ezt függetlenül attól, hogy nekem is tetszene! De nincs. Az előbb említett Golf is csak péntekig, aztán marad a saját Suzukim. Ami ugyan semmit nem tud, de legalább megbízható :D
Amikor Bandi elkészítette azt a (nekünk) publikus Google-táblázatot, amibe be kellett írnunk, milyen járművet viszünk majd Tökölre, milyen a kg/LE aránya, és mit tud százon gyorsulásban, én az esélytelenek nyugalmával rakosgattam be az adatokat. A szerkesztőségben közel nincs…..
trakee 2011.09.02 22:38:45
@nemnagyember: Elég melegbe, jó motorral szerintem sem lehetetlen...
A TZ4K -n pl nincs izzítás, csak télre, gyujtós, mégis egész hűsbe is elindul. Ráadáasul kétütemű diesel...

Zsoltnak is beindult a Zöld 200D izzítás nélkül, vontatva. Vagyis vacak izzítással.
Ha elég gyorsan megy a dugattyú, a komprimálás olyan gyors, a levegő felhevül kellően, és bámm...
Robogó Robogó, ingyen van 2011.08.18 19:27:00
Kaptam egy olvasói levelet Benedektől, megtetszett, így kábé változtatás nélkül le is közlöm. Pedig csak egy képet küldött. Két éve kezdtem robogózni, 30 évesen. Javában le volt zárva a Margit híd, Budán folyamatos volt a dugó. Ha megrajzoltunk egy útvonalat, a dugók…..
trakee 2011.08.24 21:08:47
@PepeXVI: Azért a kétütemű kipufogó nélkül nem is megy, az szokásos városi legenda! Nem olyan erős, de azért megy.

A levélíró meg lehetne kicsit kevésbé trehány. Lassan semmi nem működik azon a robogón!
trakee 2011.08.24 21:11:11
@ff48bp:
bár nem korlátlanul, de a segédmotorkerékpár haladhat kerékpárúton! Csak sajnos ezt (mint álltalában semmilyen KRESZ szabályt) a kerékpárosok nem ismerik, és ön bíráskodni akarnak a kismotorosokkal szemben. Jó lenne erről leszokni.
Elfogadom, hogy tud kellemetlen lenni a kismotor a kerékpárosnak, de kellemetlen, míg a kamion árokba löki a kismotort az úton. Ebbe is tessék belegondolni!
Homlokrakodó az égben A beton, az aszfalt és a csillogó üveg közé nem illenek a régi mezőgazdasági gépek. Tájidegenek, meg nem értettek és ha kell, tiltó táblákkal tartják őket távol. Budapestre sokáig be sem tehették lábukat a traktorok, behajtani tilos volt a jussuk –…..
Megérkeztem Magyaregregyre Nem voltak fanfárok. A fúvósok valahol máshol játszottak, a pomponos lányok sem nálunk rázták a roppanós tini pomponjukat. Hírverés nélkül beindult a Yamaha XS400 12E, a hónapok óta agyonhallgatott barkácsmotor. Szakál még áprilisban levette róla…..
Zsibbadt lábbal álltam fel a vécéről, ahová cigizni járok esténként, amikor hideg van a teraszon. Kezemben a notebookkal, letolt tréningben csoszogtam ki a nappaliba a feleségemhez: - Nézd, ezt most megvesszük neked! Rita ölni tudott volna a szemével. Aztán megnézte a képeket. - De…..
Robogó Ne gyújts rá! 2011.06.02 09:51:00
Valamikor a cucializmusban – főleg mi, vidékiek – nem nagyon tudtuk, mi az a robogó. Még a motor és a segédmotor közötti különbség sem volt tiszta, csak azt sikerült tizenegynéhány évesen felfogni, hogy 14 éves korban meg lehet szerezni a segédmotor jogsit, amivel lehet…..
    Vagy másfél éve nem írtam családi flottánk legféltettebb darabjáról, a zöld állólámpás Merciről. Csabi annyira szépen rendbe rakta, hogy közel menni is félek hozzá, pláne szerszámokkal. Pedig a belsejét nekem kellett összerakni, ez volt a deal. Az üléseket,…..
„Nyári munka ’91 külföld”. Ha jól emlékszem, ez volt a címe annak a kiadványnak, ami a nagy lehetőségeket rejtette. Két évvel a rendszerváltás után, betöltött 18 évvel, frissen letett érettségi vizsgával, kész felvételivel a műszaki egyetemre, és még az…..
trakee 2011.05.06 19:14:06
trakee 2011.05.07 19:52:56
@MKati: Köszönöm!
Igen, a pici is ilyen. Dicki vagy milyen gyártzmány. A szédületes az - amit persze a barátnőm sem tudott, mikor megvette - hogy 1:1-be ugyan olyan hangja van, mint az eredetinek. Ugyan úgy lassan nyöszörög az önindító, aztán pöff....pöff-pöf-pöf elindul a motor. És mikor halad, felgyorsul a hang, szédületes!
Ha sikerül kideríteni mikor lesz Majorbéli géptalálkozó Keszthelyen, oda elmennék vele.
Vajon van az olvasóink között egyáltalán olyan, aki nem legózott/legózik? És a legós múlttal/jelennel bírók közül ki nem álmodozott róla, mennyire jó lenne, ha az aktuális járgánya rendesen mozogna, menne előre-hátra, jobbra-balra? Ráadásul mindezt távirányítással? Nos,…..
trakee 2011.04.10 10:09:59
@streetsta: Nekem a 8865 volt a nagy álom. Ki is sírtam kiskoromban, hogy megkaphassam, de már nem kaptunk sehol. Oberwartba, Fürstenfelbe már nem volt. Azután jelent meg a 8880, akkor vonhatták ki, mert korábban láttam ilyet boltba. Egy évig folytonc sak azt kértem anyáéktól, hogy ne kapjak semmire semmit, csak majd egyszer a nagy autót. Voltam oylan szerencsés, hogy megkaphattam. Aztán egyszer felbukkant a Vaterán a 8860, és ajánlatot tettem. És enyém lett. Azóta nem bírtam nyugodni, kellett a 8865, de ha fel is bukkan vaterán, 20 e minimum... Az nagyon soknak tűnt... (a 8860 kicsivel 10 felett volt, de összeszerelési útmutató nincs, csak nyomtattam, színesben))
Ebayen 30 euro körül mennek, igen ám, de ugyanannyi a posta is... Ekkor megfűztem a kollégám, hogy mivel úgyis 6 hetet kinn tölt, hozza haza nekem. Így 45 euróért postával szereztem. Hiánytalan, szép, és csak kicsit volt koszor is... Igaz, 6 hetet vártam rá fizetéstől számítva :D Megérte.
A 853 nekem már nem igazi legenda, túl fiatal vagyok hozzá. Nekem azt a 8860 jelenti. Ráadásul míg az Ebay tele van 8860-al, 8865-el, és 8880-al, (bár ez utóbbi igen drága) 853 az nem gyakran van.
Ami pedig 8880 után jött, azok már más legok... Bár kaptam karácsonyra a barátnőmtől egy motort, a 2010-es újdonságot, és az se rossz, bár elég sok a spéci alkatrész.
Elkezdtük szétszedni Bálint fiammal a karácsonyra kapott Star-motoros autót. Egy Simson karburátor kell hozzá, azt már tudom, nem félek tőle, az lesz. Fontosabb dolgoknak láttunk neki. Kerekek, fék, váltó. Ott kezdődött, hogy a kereket nem tudtam leszedni, mert a kerékagyról nem…..
Tudom, nem fetrengni, hanem fetrengeni. De most itt kisautókról lesz szó, pontosabban egyről. A Kedvencről. És nekem nem távirányítós a kedvencem, holott volt az is gyerekkoromban. Nem is valami különösen szép modell, nem is valami nagy - csak egy 1:43-as Medzsó, pontosabban Tomica…..
Idén is megvolt az éves áprilisi Weissenkirchen-túra, igaz, a sorozatos lemondások miatt végül úgy nézett ki, hogy a tavalyi tizenhárom helyett csak három motorral megyünk. Aztán lett belőle kettő. Meg egy autó. Sebaj, kell néha ilyen is, nyugis, kedves, háromnapos motorozás lett…..
  Pedig van, amivel ki lehet kergetni a világból az építőmérnököt. Például azzal a turisták és újságírók által előszeretettel feltett kérdéssel, hogy összedőlhet-e a híd? Persze megkérdezzük ezt mi is. A mérnök olyan elszántsággal válaszol, mintha csak…..
trakee 2010.08.05 09:03:47
@KICSITÉRTEKHOZZÁ: Tudod, mikor megláttam a cikk kezdetét, morogtam magamban, és ennek hangot is akartam adni. Mert őszintén szólva szerintem is elég jó fizethetik, ráadásul a maga, és még párak ura, és ritkán jön felettes cseszegetni. És még egyszer, nem hinném, hogy bagóért vállalta. Ráadásul a minek nekünk viadukt költségei mellé társul még egy folyamatos költség, hiszen embereket kell felvenni direkt ennek a felügyeletére.
Erre elolvastam a hozzászólásod. Igazad van, vélhetően egy értelmes ember el tudná végezni ezt a fajta munkát. De egy kellően értelmes ember kb minden munkát meg tud tanulni! Ezek a kellően értelmes emberek (és mostmár a nem kellően értelmesek is) továbbtanulnak. Miért? Mert ma már autót takarítani is gépészmérnököt vesznek fel, ahogy példáloztál. De tudod, a biztosítékot kicsaptad azzal, hogy "ha te mérnök lennél" - ergó nem vagy? Mert akkor milyen alapon szólsz ilyet be? Tudod tán milyen lehetőségei vannak egy fiatal mérnöknek? Igazad van, a saját helyzetem védem. Két éve dolgozom olyan helyen, ami egy ócska meló, gépészmérnökként, és igazából az érettségi is sok ide. De gépészmérnököt kerestek, jelentkeztem, és midnenféle hátszél nélkül felvettek. Igazad van, több kihívást keresek, ezért keddel fel is mondtam. (Teszem hozzá, máshol sincs hátszelem, a nélkül találtam új helyet.) De ha egy hasonló önálló munkakör lenne, még ha nem is tökéletes mérnöki feladat, és nem ennyi szenny, illetve megfizetnék, maradnék. De szegény lánykát ne bátsd ezért. Különben lehet valaki akármilyen rátermett, a mai világba hasonló, önálló, vezető beosztást szinte lehetetlen megcsípni. Még ha te kihívást nem is igazán érzel benn.
Szerkesztőségünkben gyakori vita, hogy melyik volt a legszebb kétütemű? A választás nehéz, de magam részéről a kéthengeresek felé hajlok. Olyanok jutnak eszembe, mint az Ossa Yankee, amely a spanyolok amerikai exportra készített, rendkívül arányos motorja volt. Azonban ha lemegyek…..
Aki most arra számít, hogy levezetem, mennyire megéri motorral járni, azt hadd ábrándítsam ki már az elején. Ez tévedés, legalábbis az esetben, ha a motor megvételekor nem adja el azonnal a kocsiját. Hosszas számolgatás következik, úgyhogy aki nem akarja, hogy kifolyjon a szeme a…..
trakee 2010.06.29 09:25:37
@WITCH: Hehe.. Igen én vagyok a menőgfyerek, nekem van önkontrollom, és 2 hét alatt simán én votlam az úr, nem az ezeregyes.
Csak míg 1000 ből egyszer kihúz az ereje a pácból, amiből simán ki lehetett volna jönni lassítással, kormányozással is, addig legalább 20 × a kezdő ilyedtében rácsavarja a gázt... ha szerencséje van, csak vigyorog, hoyg hogy megy, és nincs baj, ha nincs, felcsavarta magát a villanyoszlopra. No ezért jó a fokozatosság. Egy 50-esen, 125-ösön nagyon rá kell készülni, hogy kilőjjön, az nehezen megy ilyedségből.

Persze egy nagymotor más. Nem szenved a szélben, dombokon. De kérdem én, ha valakinek akkora az önkontrollja, hogy megzaboláz egyből egy 1000-est, annak miért nincs akkora önkontrollja, hogy 1-2 évet menjen 80-100-al? Kicsit többet kapcsolgatva a váltót? Hja, mert nem elég menő? Meg mert nincs is akkora önkontroll?
trakee 2010.07.01 08:13:25
@Szsrobert: Sokkal jobban megéri a kórházban az orvosnak tejelni?
Nincs megéri/neméri! Egyébként erre találták ki a fojtott motorokat. RS 125-ös németországban van 80; 120 km/h-ra fojtott, és a telejsen nyitott. Ugyan így az összes 600-ast le lehet fojtani. De magyarországon ki látott olyat, aki nem egyből inkább tuningolni akarta?
Amúgy akinek nem éri meg, az vegyen bátran 1000 RR-t, csak takarodjon messzire, én nem akarom látni a széttrancsírozott testét, mikor elcseszte.
Elütöttek. Nincs mit szépíteni: ott áll a betétlapon, hogy nem én vagyok a hibás. Ennek ellenére sokkal nehezebben emésztem meg az esetet, mintha én csesztem volna el valamit. Úgy, hogy mások is kinyírhatnak, sokkal veszélyesebbnek tűnik az élet. Ami kinn volt, az nem időjárás,…..
trakee 2010.05.20 08:22:33
@libraSVK: Egyetértek! Rühellem, mikor valaki ilyen hülye dumával süti ki a szemem. Aki észreveszi, az amúgy is észrevenne, csak zavarja a reflektor. Aki meg nem venne észre, annak midnegy.
  Ma egy tanfolyam reális ára 130-150 ezer forint. Aki 50-60 ezerért hirdeti az oktatást, biztosan trükközik, ennyiből még a költségeket sem lehet kigazdálkodni. Vélemények az azonos című írásunkról...
trakee 2010.04.07 12:48:12
Lehúzás? Hát igen...
'99-ben szereztem meg a kismotorjogsit. Akkor kb korrektetk voltak.
2001 autó + A1 egy másik iskolánál, Keszthelyen. Az autó kb korrekt volt, természetesen rutinon volt olyan óra, ahol "műszaki oktatást" tartott. ÉS természetesen gyöngybetűkkel, lassan írt mindent a kis papírra, és mindíg volt valami, amit pár percben meg kellett óra előtt beszélni.
Ellenben a motoros oktatás katasztrófa volt! Ugyan az az ember, nézete szerint dupla annyit kellene fizetni 1 óra motoroktatásért. No ő ezt úgy küszöbölte ki, hogy egy motorra két tanulót hívott. Rutin gyakorlás nehézkesen ment, mert a TS Mz gyújtásproblémákkal küzdött, elindulás után vissza kellett engedni alapjáratra, különben lefulladt. Azért ez érdekes volt a rutinpályán :) Éppen ezért gyakoroltam 250-es MZ-n is A1-re. Az órákat nem egyesével irattata alá a kis könyvben, hanem egybe, ugyanis természetesen nem volt meg a kifizetett óra! (annak ellenére, hogy ketten voltunk egy motorra rutinórán, és 3 motor, 6 tanulóval ment az egy szem pályán!)
Forgalmi gyakorlás során szintén 250-essel mentem közbe, mert a 25-ös rossz volt, és az órák kb felét csupán. Azt is volt, hogy az autó jobb első ülésén figyelve mit csinál a másik csóka. Előfordult, hogy a motorból forgalomba kifogyott a benzin!
Ennek ellenére mindíg simán levizsgáztam.
2007 ben lehtettem a különbözeti vizsgát, szintén ennél az iskolánál. Az előre megbeszélt áron oktatás közben emeltek, csak azt hallottam, hogy a befizetett összeg nem lesz elég, fizessek még! Természetesen a motorok műszaki állapota nem javult. A GPZ 750-es telójából a fékre folyt az olaj, a váltókar tengelye annyira szétkopott, hogy fájt sebességet váltani a csizmában, reméesen füstölt, és csörgött. Szerencsére rutinra ER5-öst kaptam.
Őszintén szólva átverésnek azt éreztem, hogy kifizettetnek velem valamit, amit nem kapok meg, illetve mikor menet közben emeltek árat. Persze itt is volt "műszaki oktatás". És a fejem fogtam, mekkora badarságokat mond a mókus. Ki is javítottam.
trakee 2010.04.07 12:52:13
@Warbeast[HU]: Nagyokos! Pest a világ közepe? Miért nem inkább valami tényleg nagyvárosban? Elvégre van, amihez viszonyítva pest egy porfészek?
Nem pesten tanultam, nem szeretek pesten furikázni. De elfurikázom. Hja, és annyira nem is szörnyű.