Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csingervölgy (törölt)

8 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A leharcolt vonatok maradnak, de az utastájékoztatás műholdakra vált. Az utazni készülők otthonról, internetes térképen figyelhetik a vasút személyszállító szerelvényeinek mozgását. Ősztől késés nem maradhat titokban. Mikor jön már a vonat? - a vasútállomások peronjain…..
Csingervölgy (törölt) 2009.01.25 09:10:15
A fejlesztés nem azért indult a MÁV-TRAKCIÓ-nál, (akkor még gépészeti üzletág) hogy az utasok tájékoztatása megvalósuljon, ez csak egy szelete annak amit tud a rendszer. Menet közben örömmel aknáztuk ki a rendszer lehetőségeit ebbe az irányba is.

A dízel járművek esetében a 810 berendezés leszállításra került, tehát a gyártó legyártotta de azokba a járművekbe amik éppen nagyjavításon állnak azokba még nem kerültek bele (azok annyira szét vannak szedve vagy szét lesznek szedve, hogy még nincs értelme betenni őket), ezért azt lehet mondani, hogy minden jelenleg működő dízel járművön fenn van az MFB (M43 1159 és a Bz 319 folyamatban van a nagyjavítás befejezése után). Ha már számháború akkor 726-nál tartunk most (ha beleszámítom a fenti kettő járgányt is), de a lényeg az az, hogy MINDEN MŰKÖDŐ DÍZEL GÉPEN RAJTA VAN!!!!!
A tolatás/menet kapcsoló. A lényeg, hogy ha az mv nyíltvonalon kezeli akkor küld a rendszer egy riasztást. Ekkor fel hívja az irányító, vagy a riasztást vevő kolléga a mozdonyvezetőt és megérdeklődi miért történt a kapcsolás ugyanis ez lehet szabályos vagy szabálytalan. Ha szabálytalan volt és látható, hogy előtte vonat halad meg lehet erősíteni, hogy ember most nem jót cselekedtél figyelj és ne lépd túl az engedélyezett sebességet.

Az űrkorszakról meg csak annyit, hogy ma már vétek nem kihasználni azokat a technológiai lehetőségeket amik elérhető áron beszerezhetőek. A teljes rendszer fejlesztése elmaradása esetén is csak két-három dízelmozdonyt lehetett volna venni ennek az árából. Legyünk őszinték ezek nem igen váltották volna meg a világot. Másrészt ezt a forrást arra a célra nem is lehetett volna felhasználni. Kicsit irónikus ebben az értelemben a cikk, de hát el kell adni a lapot, olvasottá kell tenni a blogot stb.......
Csingervölgy (törölt) 2009.01.25 11:10:28
@janos551: Nem érted a lényeget. Pont, hogy a rendszer az irányítás szintjén nagyon is segít abban, hogy a késés kevesebb legyen. Ehhez a rendszerhez csatlakozik egy másik az irányítók munkáját segítő fejlesztés is. Ha egy vonat annyit késik, hogy a forduló szerelvény csak késve indulhatna el arról akár egy órával hamarabb is korrekt információ áll majd szakemberek rendelkezésére, és másik mozdony másik mozdonyvezető hadrendbe állításával, meg tehető, hogy az érkező mozdony és mozdonyvezető késését kiküszöböljék a másik vonatnál. Arról nem is beszélve, hogy ha egy vonat a mozdony szolgálatképtelensége miatt nem tud rendesen közlekedni az online adatok segítségével a legközelebbi alkalmas gépet lehet rátenni segélynek, ezzel megint csökkentve a késést. Ergo nincs igazad, hogy a rendszer nincs hatással a késésekre, azt reméljük a rendszertől, hogy a megrendelők igényeit jobban rugalmasabbna lehet majd teljesíteni.

A START vonatai ettől még nem lesznek tisztábbak ez igaz, de a két dolog nem is mosható egybe semmi közük egymáshoz.....
… mondta teljes nyugalommal és kicsit sajnálkozón az egyenruhás hölgy. Talán még az angyalföldi vasútállomás lepukkadt és kies rakodóvágányai is elpirultak egy kicsit ekkora szigor hallatán. - Tessék csak, nyugodtan. - válaszoltuk neki Árpáddal szinte egyszerre. A…..
Dehogynem. Mert nem lesz vonatjuk Budapestre reggel. Folytatjuk sorozatunkat a december 14-én életbe lépő 2009.-es menetrend részleteivel. Figyelmük fókuszát ezúttal Ajkára irányítjuk. A jó harmincezres bakonyi város egy vasúti fővonal, a 20-as számú Budapest-Szombathely vonal…..
Csingervölgy (törölt) 2008.12.03 22:00:03
Az egyik reklamáló utas (nem mellesleg vasutas) én voltam. Nem csak Ajkáról lesz természetesen körülményes feljutni a fővárosba, gondolom nem meglepő, hogy Devecser, Ajka, Veszprém, Hajmáskér; Pétfürdő; Várpalota és még Székesfehérvár esetében is roszabak lesznek a körülmények.
Az én eredeti nyílt levelem például itt olvasható:
www.indexveszprem.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=670:toebbe-nem-all-meg-az-ic-ajkan&catid=116:szoljon-hozza&Itemid=531
Én egy vagyok a több utas közül aki szeretne hamarabb felérni Budapestre. Ma négy levél van a birtokomban, ami hasonló témát dolgoz fel mint az enyém, és ők nem vasutasok, csak utasok. Akik Budapesten dolgoznak mint én is. De ismerek Várpalotaiakat akik Bp-n dolgoznak. És egy ajkai pedagógust aki Várpalotán tanít. stb.....
Szegedről fel lehet jutni Bp-re és még sorolhatnám hány helyről 9 óra előtt (akár reggel hétre is). Tapolcáról (Ennek következtében a 29 vonal teljes hosszából), Nagykanizsáról szintén nem. Ez valami nyugati megkülönböztetés?
A folytonosan növekedő késés esete, amikor még tervezni sem lehet, mert ugye a remény hal meg utoljára. A legszebb, hogy a visszafizetés sem megy egyszerűen... Kedves MÁV blog!   Hadd kezdjem azzal, hogy rendkívüli örömömre szolgál, hogy létezik egy ilyen blog. Nem hiszem,…..
   Ki tudja miért alakult ki bennem ennyi mánia? Elsősorban a családomhoz való végtelen ragaszkodás, ezzel kapcsolatban például a családfakutatás. Másodsorban a munkám következtében, hogy tudniillik a munkám egyben mániám is, büszke vagyok arra, hogy vasútmániás…..
A Gokart egy mozdony, és egyik példányát el akarja adni tulajdonosa, itt a hirdetés. És azért minősülne megmentésnek, ha valaki megvásárolná (irányár két és fél millió, nem sok, még 10 ezer euró sincs), mert ha nem lesz vevő, méhtelepen és olvasztóban végzi szegény. Mint a…..
Csingervölgy (törölt) 2007.09.14 09:10:18
Ma több a vasút örökségével foglalkozó civil szervezet van az országban.
Van is már példa két dízel mozdony MÁV-tól való megvételére a GM NoHAB alapítvány részéről. Az egyik gyakorlatilag ott áll (M61 010), hogy belátható időn beül ismét működőképes lesz. Aztán gőzmozdony tekintetében is van egy egesület ami egyes gépek megmentéhét tűzte ki célul, vannak fűtőházak megmentésre specializálódó civil szervezetek is. Elvileg bármelyik profiljába beleférne a gokart megmentése, mint minden ez is csak pénz kérdése.
Egy mozdony tulajdonosa lehet bárki, magánszemély/ek, civil szervezetek stb...Tulajdonosváltáskor ha üzemeltetni akarja az új tulaj akkor hatósági vizsgán kell átesnie a gépnek, magánszemély/ek vagy civil szervezetek azonban nem rendelkeznek vasúvállalati engedéllyel ergo egy ilyen céggel kell szerződni aki már gyakorlatban is üzemeltethezti majd az új tulaj gépét.
Hol lehet egy ilyet tárolni? Pl. Ott ahol most van. Vagy van több kihasználatlan kiállítási vágány az országban, persze a daruzás a szállítás ne mkét forint további költségeket gerjeszt. Ja nincs benne légsűrítő ergo nem működőképes, azt, hogy könnyű bele szerezni nem gondolom. Legalábbis olcsón biztos nem. Írta valaki, hogy nagy mágus az eladó, egyetértek. Egy nem működő képes gépet eladni jóval ócskavas ár felett nem semmi. Óriásit kaszálna vele, vegyük figyelembe ha elvontatja egy vágánnyal is rendelkező méh-telepre, már az is költség. Előtte egy mérlegelés menniy is a tömege? Az is költség. Itt alapból lehet a 1,5 millás ócskavas árból bukni cirka fél millát. Így egy laza kis kalkulációval azt mondom a tulaj jó üzleti vénával megáldott, látja a MÉH-nél jobb biznisz az eladás.
Végül én megvenném-e? Ha a sorozata utolsó pldánya lenne akkor az én alapítványom talán gondolkodás nélkül gyűjtésbe kezdene, de hála Istennek nem az utolsó példány. Így gondolkodom, ennyi pénzt belátható időn belül civil szervezet ne mképes összelípátolni szerintem, az utóbb időben mozdony száőllítás kapcsány gyűjtöttünk ennek töredékét vér verítékkel több mint fél év alatt.
Ha beüt nekem a lottó ötös akkor én jelentkezem a tulajnál, (ha addig még meg lesz a gép) de kemyényen fogok vele alkudozni, most azt mondom egy milla körül lehet reális.
Titibi blogja Névtelenség 2007.06.06 17:32:00
Névtelenség. Ajkát is elérte az országos iskola átszervezési hullám, ennek köszönhetően búcsút kell intenünk az eddig jól meg szokott iskola neveknek. De vajon búcsút kell mondanunk nekik? Előzmények: Viharoktól hangos mostanság a politikai közéletünk, kiderült,…..
Titibi blogja Az elmúlt napok 2007.05.23 21:18:00
Jó régen karcoltam valamit ide a blogomra, létrejötte kavart egy kis vihart családi körökben. Talán elcsitulnak a hullámok. A távolmaradás oka végül is nem ez volt, hanem az átlagosnál sűrűbb program. (Csak zárójelben jegyzem meg emiatt is szorulok mostanában rendesen, nyílván…..
Tovább lépdeltünk a jó eséllyel kecsegtető vadföldének nevezett tisztás felé. Barátom haladt elől, mígnem meglátott valamit, amit én nem. Mozdulatlanná dermedt, ez amolyan jelzés arra nézvést a hátul haladónak, hogy téma van a közelben, így aztán magam is megálltam. Én…..
  Eddigi bejegyzéseim semmi rendszert nem tartalmaznak, legfeljebb annyiban, hogy mindegyikben van egy kis vasút. A fene se érti hogyan csempésztem bele a témát mindegyikbe. ;-) Most megint tartom magam a rendszeertelenségemhez.Tegnap egy fotós barátommal elmentünk vadakat…..
Titibi blogja Mozdonycsere 2007.04.20 14:13:00
Most egy tavaly november óta tartó kezdeményezésem megvalósíthatósági tanulmányának összegzését fogom veletek megosztani. A dolog lényege, hogy létezik egy gőzmozdony ami ajkai megrendelésre készült és ma és létezik még. A neve Csingervölgy. Viszont nem Ajkán hanem…..
  Kell-e hogy 37 évesen az ember felkészüljön az elmúlásra? Elvileg nem. De ha jobban bele gondolok, akkor bizony ez már az-az életkor lehet, ami akár azt is jelentheti, hogy az életem felén túl járok. Szeretném, persze elvégezni azt a feladatomat, ami rendelve van nekem. Ez…..
Titibi blogja Gázolás 2007.04.05 09:21:04
Volt szakmám a mozdonyvezetés. tulajdonképpen ma is mozdonyvezetőnek vallom magam annak ellenére, hogy már nem ebből élek. Jelenleg is vasúton dolgozom és még mindíg részben a mozdonyvezetőkkel, s mint felettesük továbbra is megillet az ellenőrzés joga ergo továbbra is…..