Adatok
Calderazzo
0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Előzmények (korábbi kutatási jegyzeteim a témában):
január 28-tól február 23-ig;
február 24-től március 6-ig;
március 7-től március 21-ig;
március 22-től április 3-ig (a kommentek között is hasznos dolgok);
április 3-től 14-ig (a kommentek között is hasznos dolgok);
április 15-től…..
Calderazzo
2020.10.13 19:43:47
@Marton Péter:
Az ugye tény, hogy nem találnak meg sok esetet világszerte.
Itthon többek között ezügyben megy az egyik fő jajongás: "nem tesztelünk eleget, 14% a találati arány 5% helyett, így nagyon sok az, akit nem tudunk követni, kontaktkutatással mi lesz", és így tovább.
Tehát az biztos, hogy van egy szorzó, amivel a megtalált esetszámot meg kell szorozni, hogy a teljes esetszámot megkapjuk. A WHO számtalan kutatás alapján kijött hússzsoros szorzójára azt mondani, hogy saccperkábé lövés a sötétbe, miközben te mondjuk hasraütésszerűen saccolsz ötszöröst vagy kétszerest vagy tízsszerest, hát finoman szólva is visszás.
Pillanatnyilag a hússzoros a legjobb becslésünk, ezt illene tudomásulvenni, vagy pedig ha te mással számolsz, akkor azt illene kijelenteni, hogy az a saccperkábé lövés a sötétbe.
Az ugye tény, hogy nem találnak meg sok esetet világszerte.
Itthon többek között ezügyben megy az egyik fő jajongás: "nem tesztelünk eleget, 14% a találati arány 5% helyett, így nagyon sok az, akit nem tudunk követni, kontaktkutatással mi lesz", és így tovább.
Tehát az biztos, hogy van egy szorzó, amivel a megtalált esetszámot meg kell szorozni, hogy a teljes esetszámot megkapjuk. A WHO számtalan kutatás alapján kijött hússzsoros szorzójára azt mondani, hogy saccperkábé lövés a sötétbe, miközben te mondjuk hasraütésszerűen saccolsz ötszöröst vagy kétszerest vagy tízsszerest, hát finoman szólva is visszás.
Pillanatnyilag a hússzoros a legjobb becslésünk, ezt illene tudomásulvenni, vagy pedig ha te mással számolsz, akkor azt illene kijelenteni, hogy az a saccperkábé lövés a sötétbe.
Pszichológus Online
Fordított kultúrsokk – Mindent meg lehet szokni, de van, amit nem érdemes
2017.05.13 18:53:12
Igen, most már publikus: hazaköltözöm Gibraltárra.
9 hónapja személyesen is van lehetőségem megtapasztalni azt a fordított kultúrsokkot, melyről évekig külföldön élt, majd hazaköltözött klienseim beszámoltak – ekkor költöztem vissza Magyarországra közel 4 külföldön töltött év után.
Többször…..
Calderazzo
2017.09.28 18:09:39
@Schrammel Ivett: Hidd el, több év Gibraltár helyett mondjuk Szekszárdon töltött idő után is megdöbbentő lett volna a budapesti "mérték". Szerintem nagyobb különbség van a szekszárdi és a budapesti életvitel között, mint a szekszárdi és a gibraltári között. Ezért nem érdemes ilyen szempontból országok közti összehasonlítás alapjának ilyen váltást választani. És ezért nem érdemes Budapestre (vagy egy másik metropoliszba) költözni, miután megtapasztaltátok a normális, emberközeli életvitelt, főleg nem negyvenes fejjel, amikor a bulizás, pörgés, vibrálás előnyei már nem sokat számítanak.
Az iskolarendszer előnyei/hátrányai külön téma, de ha a tanárok részéről nem, a szülők részéről simán lehet lazábban venni itthon is a követelményeket és nem görcsölni azon, hogy kitűnő legyen a gyerek. Elég, ha azokból kiváló, amik érdeklik.
Az iskolarendszer előnyei/hátrányai külön téma, de ha a tanárok részéről nem, a szülők részéről simán lehet lazábban venni itthon is a követelményeket és nem görcsölni azon, hogy kitűnő legyen a gyerek. Elég, ha azokból kiváló, amik érdeklik.
Calderazzo
2017.09.28 19:28:36
@Schrammel Ivett: Nyilván ha 40 éve budapesti vagy, nem sokat érezhettél, érthettél a "vidéki" létből. Kb Gibraltáron fedezted fel, milyen, ezért a nagy meglepődés meg félreértelmezés, a külföld a te szemedben a kisvárosi, emberléptékű, nyugis, barátságos, biztonságos lét, a magyar meg a fővárosi embertömeg, ahova egyedül két kerülettel arrébb nem engedheted el a gyerekedet (Londonban vagy Párizsban sem), ahol rohannak az emberek, nem figyelnek egymásra, nem vár meg a busz, stb. Ezeknek a dolgoknak, amiket felsoroltál a döntő része nem országspecifikus.
Nyilván ha külön olyan óhajaid vannak, hogy másfél órányira nyüzsgő metropoliszok legyenek, plusz tenger vagy mediterrán éghajlat okozta nyüzsgés, tehát specifikus földrajzi igényeid, akkor persze költöznöd kell Magyarországról, de ezt nem fair negatívumként megemlíteni. Egyébként itthon is találhattál volna az igényeidnek jobban megfelelő helyet, ott van pl Tata, amihez Budapest közel, Pozsony sincs messze, egy-másfél órán belül két igazi nagyváros, valamennyire turistacélpont, stb. De nyilván igazi budapesti vagy, minden tapasztalat után azt írod, neked a vidéki lét nem igazán vonzó, pedig el kell keserítselek, a vidéki létbe vágytál vissza:)
Nyilván ha külön olyan óhajaid vannak, hogy másfél órányira nyüzsgő metropoliszok legyenek, plusz tenger vagy mediterrán éghajlat okozta nyüzsgés, tehát specifikus földrajzi igényeid, akkor persze költöznöd kell Magyarországról, de ezt nem fair negatívumként megemlíteni. Egyébként itthon is találhattál volna az igényeidnek jobban megfelelő helyet, ott van pl Tata, amihez Budapest közel, Pozsony sincs messze, egy-másfél órán belül két igazi nagyváros, valamennyire turistacélpont, stb. De nyilván igazi budapesti vagy, minden tapasztalat után azt írod, neked a vidéki lét nem igazán vonzó, pedig el kell keserítselek, a vidéki létbe vágytál vissza:)
Mielőtt nekivágtam, bőgtem egy évig, túl váláson... be kellett látnom, hogy nem vagyok képes biztonságos anyagi hátteret nyújtva ellátni a szülői feladataimat. A lelki súly alatt mentálisan sem vagyok megfelelő közeg a gyerekeimnek. Saman mai írása kommentnek indult egy minapi…..
Calderazzo
2013.02.01 19:47:48
@Szakura: Ha pusztán személyi felelősei lennének a jelenlegi helyzetnek, akkor valamelyik kelet-európai országnak, már csak a nagy számok törvénye alapján el kellene érnie Anglia, Belgium, Svédország vagy Olaszország szintjét. Nem történt meg, még a kelet-európai éllovasoknál sem. Ennek történelmi okai vannak, akár tetszik, akár nem.
Hogy mi a régiós versenytársainktól helyenként le vagyunk maradva, annak már vannak személyi felelősei. (Elég, ha csak mondjuk egy mutatót megnézünk, az egy főre jutó GDP-t: epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00114 )
De azon felháborodni, hogy miért nincs itthon svájci szintű megélhetés, vagy akár csak gondolkodás, az kisse álszent vagy álnaiv, lehet választani.
Hogy mi a régiós versenytársainktól helyenként le vagyunk maradva, annak már vannak személyi felelősei. (Elég, ha csak mondjuk egy mutatót megnézünk, az egy főre jutó GDP-t: epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00114 )
De azon felháborodni, hogy miért nincs itthon svájci szintű megélhetés, vagy akár csak gondolkodás, az kisse álszent vagy álnaiv, lehet választani.
Calderazzo
2013.02.01 20:58:18
@Saman:
Bizots az a szlovén háromszoros átlagkereset?
epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Earnings_in_the_business_economy_(average_gross_annual_earnings_of_full-time_employees)_(1)_(EUR).png&filetimestamp=20111118123743
Bő másfélszeres, ami többletet gyakorlag, gyanítom, a lakhatés többletköltségei el is viszik. Emellett az ő gazdaságuk is épp összeomlóban, növekvő munkanélküliség, pár év alatt megduplázódó államadósság, csökkenő GDP. vannak ott is finomságok.
Szlovákia és Csehország fizetésben maximum 5-10%-kal előttünk, és még sorolhatnánk.
Ausztia: történelmi okok, hadd ne magyarázzam már meg, mert ennyi erővel arra is büszkék lehetnénk, hogy a szerbek előtt vagyunk, ugye.
Bizots az a szlovén háromszoros átlagkereset?
epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Earnings_in_the_business_economy_(average_gross_annual_earnings_of_full-time_employees)_(1)_(EUR).png&filetimestamp=20111118123743
Bő másfélszeres, ami többletet gyakorlag, gyanítom, a lakhatés többletköltségei el is viszik. Emellett az ő gazdaságuk is épp összeomlóban, növekvő munkanélküliség, pár év alatt megduplázódó államadósság, csökkenő GDP. vannak ott is finomságok.
Szlovákia és Csehország fizetésben maximum 5-10%-kal előttünk, és még sorolhatnánk.
Ausztia: történelmi okok, hadd ne magyarázzam már meg, mert ennyi erővel arra is büszkék lehetnénk, hogy a szerbek előtt vagyunk, ugye.
A nemzetgazdasági miniszter a minap állítólag azt találta mondani egy kormányzati PR-rendezvényen, hogy körülbelül félmillió magyar dolgozik külföldön. Ha igaza van, akkor ez többszöröse annak, mint ahányan az 1956-os forradalom után elhagyták az országot. Van-e visszaút? –…..
Calderazzo
2013.01.31 15:47:21
@nigara: Igen, azokon a hozzászólásokon én is meglepődtem. Jórészt persze az ilyen hozzáállásnak az önigazolás az oka, muszáj hangsúlyozni magának (és a többieknek is), hogy milyen jó döntést is hozott, mikor kiköltözött külföldre, különösen a kezdeti nehezebb években. Később ez kevésbé lesz fontos, évtizedek távlatából már amolyan hagyma-féle hozzáállás a valószínűbb, aki azért látja a végleges kitelepülés buktatóit is, és nem a kultúrsokknak nem a nászutas "minden tökéletes", és nem is az alkudozásos szakaszában van.
Lásd: hataratkelo.postr.hu/kultursokk-es-ami-vele-jar
Ami meg az itthoni rossz helyzetet illeti, persze, nem túl jó, de azért aki híradóból, internetes felületekről tájékozódik, az erősen eltúlozva látja a gondokat. Ilyenkor ugyanaz történik, mint amikor valaki a sok híradó nézésétől egyre rosszabbnak tartja a közbiztonságot, miközben vele semmilyen atrocitás nem történt eközben, vagy mint amikor a sok orvosos sorozatot nézők gyakrabban érzik betegnek magukat. Ezek teljesen természetes, kísérletekkel bizonyított pszichés folyamatok.
Kint, jó állással persze anyagilag, életvitel szempontjából könnyebb, de ne tegyünk úgy, mintha az lenne csakis az egyetlen logikus döntés. Megférnek egymás mellett az itthon maradók, az emigránsok, és a pár évig expat-eskedők életútjai mind.
Lásd: hataratkelo.postr.hu/kultursokk-es-ami-vele-jar
Ami meg az itthoni rossz helyzetet illeti, persze, nem túl jó, de azért aki híradóból, internetes felületekről tájékozódik, az erősen eltúlozva látja a gondokat. Ilyenkor ugyanaz történik, mint amikor valaki a sok híradó nézésétől egyre rosszabbnak tartja a közbiztonságot, miközben vele semmilyen atrocitás nem történt eközben, vagy mint amikor a sok orvosos sorozatot nézők gyakrabban érzik betegnek magukat. Ezek teljesen természetes, kísérletekkel bizonyított pszichés folyamatok.
Kint, jó állással persze anyagilag, életvitel szempontjából könnyebb, de ne tegyünk úgy, mintha az lenne csakis az egyetlen logikus döntés. Megférnek egymás mellett az itthon maradók, az emigránsok, és a pár évig expat-eskedők életútjai mind.
Az augusztus 20-i tűzijátékot mindig milyen szomorúan néztük végig: természetesen soha nem a tömeggel - a Belvárosba meg a hidakra csak a vidékiek, a turisták meg a zsebesek, fluoreszkáló ajándéktárgyak árusai járnak. Egy igazi hegylakónak megvannak a bejáratott…..
Calderazzo
2011.08.30 10:33:08
@altoid: Ha már C64, akkor a Commodore Világ, CoVboy levelezési rovatával kötelező volt minden számítógépes kölöknek.
Ráadásul sohasem lehetett tudni, mikor jelenik meg a következő szám, szóval a hó végén az összes környékbeli (és néhány távolabbi) újságos menetrendszerű napi zaklatása a mindennapok része volt, versenyfutásban a többiekkel, mert persze egy nap alatt elfogyott.
Ráadásul sohasem lehetett tudni, mikor jelenik meg a következő szám, szóval a hó végén az összes környékbeli (és néhány távolabbi) újságos menetrendszerű napi zaklatása a mindennapok része volt, versenyfutásban a többiekkel, mert persze egy nap alatt elfogyott.
Helló Tibi! Nem tudom, megvan e a kategória, de szerintem ütnivaló. Ja meg múltkor ilyet hallottam parancsolj helyett, hogy narancsolj. Majd használd fel, ha gondolod. Légy rossz! cs.mate (ld. a modoros pókerest és a csocsóst) Minden baráti társaságban akad valaki, aki a…..
Calderazzo
2011.08.27 16:26:25
@lárvalányhaj: Ez azért súloys általánosítás, humoros fantasy ügyébben szokták többek között Terry Pratchett Korongvilágát emlegetni, de magyar embernek az igazi mégicsak a korai Skandar Graun a'la Nemes István (John Caldwell)
Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
Calderazzo
2011.01.06 14:48:01
@2-More: "A másik baj meg az, hogy az ide irogatók nem napi szinten, és nem munkaszerűen ülnek autóba, hanem egy jól bejáratott útvonalon eltámolyognak a munkahelyükre, majd onnan haza, mégis meg akarják magyarázni a naponta a város legkülönfélébb részein a legkülönbözőbb időpontokban megforduló embereknek azt, hogy tartsd be a KRESZT, legyél szabályos."
A francokat, valószínűleg aki azt magyarázza, hogy hoyg kellene a zebrát megközelíteni, az azért (is) teszi, mert talán világlátottabb ember nálad, talán külföldön is többet vezet és közlekedik, mint te és, látja, hogy hogyan működik ez teljesen normálisan Budapestnél sokkal nagyobb és semmivel sem kisebb forgalmú nagyvárosokban. Akik még mindig a "puhatestű figyeljen" és az "elsőbség akkor a tiéd, ha megadják" szlogenekkel száguldoznak át a zebrán a várakozú gyalogosok előtt, azok az igazán tapasztalatlan és szűklátókörű vezetők.
"Nem egyszerübb, emberibb, ha megvárom amig bekanyarodik, és utána megyek át? Nem ráérek, én, aki egyedül haladok, nem korrektebb, mint alsó hangon 10, de a elindulás-megállás-lámpaváltás miatt inkább közel 50 embert feltartani?"
Ha egy autót kell elengedni, akkor semmi probléma, de legtöbbször nem erről van szó, másrészt ne túlozzunk; az a feltartás is maximum 4-5 másodpercet jelent, ezt talán minden különleges fontosságú ügyben rohanó autós ki tudja várni, akár napjában tízszer is.
"Tipikus magyar hozzáállás, de nem csak autóvezetői, hanem mindenkié, hogy éljek én, aztán senki, ezért van az, hogy külföldön van egy mondás, onnan ismerni meg a magyart, hogy ha utolsónak megy be a forgóajtón, akkor is elsőnek jön ki."
Én ismerek egy olyan mondást is külföldön, hogy onnan ismerni meg a magyart (kelet-európait), hogy körülnéz a zebrán.
Vajon miért alakult ez ki, szerintetek, általában a gyalogost okítani szerető autósok?
A francokat, valószínűleg aki azt magyarázza, hogy hoyg kellene a zebrát megközelíteni, az azért (is) teszi, mert talán világlátottabb ember nálad, talán külföldön is többet vezet és közlekedik, mint te és, látja, hogy hogyan működik ez teljesen normálisan Budapestnél sokkal nagyobb és semmivel sem kisebb forgalmú nagyvárosokban. Akik még mindig a "puhatestű figyeljen" és az "elsőbség akkor a tiéd, ha megadják" szlogenekkel száguldoznak át a zebrán a várakozú gyalogosok előtt, azok az igazán tapasztalatlan és szűklátókörű vezetők.
"Nem egyszerübb, emberibb, ha megvárom amig bekanyarodik, és utána megyek át? Nem ráérek, én, aki egyedül haladok, nem korrektebb, mint alsó hangon 10, de a elindulás-megállás-lámpaváltás miatt inkább közel 50 embert feltartani?"
Ha egy autót kell elengedni, akkor semmi probléma, de legtöbbször nem erről van szó, másrészt ne túlozzunk; az a feltartás is maximum 4-5 másodpercet jelent, ezt talán minden különleges fontosságú ügyben rohanó autós ki tudja várni, akár napjában tízszer is.
"Tipikus magyar hozzáállás, de nem csak autóvezetői, hanem mindenkié, hogy éljek én, aztán senki, ezért van az, hogy külföldön van egy mondás, onnan ismerni meg a magyart, hogy ha utolsónak megy be a forgóajtón, akkor is elsőnek jön ki."
Én ismerek egy olyan mondást is külföldön, hogy onnan ismerni meg a magyart (kelet-európait), hogy körülnéz a zebrán.
Vajon miért alakult ez ki, szerintetek, általában a gyalogost okítani szerető autósok?
Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban
Elosztott Szurkolói Avatár Adatbázis, avagy a Hogyan lehetsz avatár-fejlesztő? sorozatunk harmadik része
2010.07.22 17:28:00
„Az álom elkezdődött” mondhatná a galaktikus 30-as, Santiago Munez: http://www.imdb.com/title/tt0380389/ A debreceni álom pedig úgy folytatódik, ahogy a kép mutatja.
Mint már a HUP-os http://hup.hu/node/90349 blogban ismertettük az elnevezést:…..
Hypotheticalfriend remek kommentjét önálló posztnak kiemelem ide. A szerző a blog.hu felhasználója. "Orbán és Gyurcsány felosztották maguk közt az országot, és csak a tévében játsszák az öriharit a hülyére vett rabszolgáknak, hogy közben elvehessék az…..
Calderazzo
2010.03.10 18:20:53
@Valahol Máshol: Majdnem mindenben egyetértek veled, de egy dologban különbözik ez az ügy egyelőre a többitől: itt még nem az elszámoltatásnál tartunk, itt elvileg még megakadályozható lenne az egész buli.
Persze lehet mondani, hogy majd lesz másik, de a nihilizmussal biztos nem jutunk előrébb semmivel sem.
Persze lehet mondani, hogy majd lesz másik, de a nihilizmussal biztos nem jutunk előrébb semmivel sem.
Calderazzo
2010.03.11 16:16:38
@szilencium_volgy: nem hiszem, hogy az LMP-t fizetné le bárki is, aki félti az üzletét, ha mégis, akkor biztos nem 4,8 millió forinttal tenné és biztos nem nyilvánosan. Ez tévút.
28 értékelt tényezőből 14 magas kockázatú. Nagyon nehéz az idén átadni pályát, az üzleti terv kihívás. (tallianmiklos kedvéért: ezt a cikket sem én írtam, csapatmunka van) A sávolyi pálya üzleti terve már az első évben borulhat a KPMG szerint, hiába a rendkívül…..
Calderazzo
2010.03.09 14:56:21
@hypotheticalfriend:
Én hallottam egy jó megfogalmazást: túl késő pesszimistának lenni.
Túl késő hétfejű sárkányok miatti aggódásból nem megtenni azt, amit személyesen képes megtenni.
Én hallottam egy jó megfogalmazást: túl késő pesszimistának lenni.
Túl késő hétfejű sárkányok miatti aggódásból nem megtenni azt, amit személyesen képes megtenni.
Calderazzo
2010.03.09 16:57:26
A világon mindehol nyereséges F1-re csak egy pár éves cikk
"2007. október 31., szerda - [14:58]
Az ausztrál futam is veszteséges
Rekordnagyságú veszteséget könyvelhettek el az Ausztrál Nagydíj szervezői 2007-ben. A melbourne-i Albert Parkban rendezett verseny ráfordításai 31 millió dollárral (5,4 milliárd forinttal) haladták meg a folyamatosan csökkenő jegybevételeket és szponzori hozzájárulásokat, a hiányt pedig Victoria állam költségvetésének kell viselnie. A helyi ellenzék természetesen azonnal a kormányra támadt, amiért az eseményre költi az adófizetők pénzét, a veszteség ráadásul évről évre nő: 2005-ben még csak 13 millió, tavaly már 25 millió dollárra rúgott. Természetesen nem az ausztrál verseny az egyetlen, amely az állami támogatásokból tartja fenn magát, sőt a FOM-nak fizetendő óriási rendezési díjak miatt a futamok többsége veszteséges. Ausztráliában azonban a trend mellett a hiány mértéke is ijesztő, hiszen becslések szerint még Kína és Bahrein is "csak" 25 millió dollár erejéig nyúl a zsebébe. A Magyar Nagydíj évente 3 milliárd forintot (kb. 17 millió dollárt) kap az állami költségvetésből, de a Magyar Turizmus Zrt. számításai szerint a versennyel kapcsolatos adóbevételekből 6 milliárdos többletbevétele keletkezik az államnak, így minden támogatásra adott adóforint duplán megtérül."
Illetve egy másik, Magyarországomtól:
Németország 1. számú adópénz-pocsékolása
„A Nürnburgring a csődbe felé száguld – az Eifel-i versenypálya az adópénzeket elégető motorrá vált, aminek a kipufogójából csak forró levegő jön ki” ezt írja az Adófizetők Szövetsége a saját weboldalán. A Szövetség minden évben úgynevezett „Fekete Könyvet” jelentet meg az adófizetők pénzének a nyilvános elpocsékolásáról. A választópolgárok online szavazhatnak arról, miben látják az adópénzek felesleges elköltését. Ebben a szavazásban a Nürnburgring presztizsberuházása nem csak a Top 10-be sikerült bejutnia, hanem sikerült a szégyenletes országos 1. helyet megszereznie.
schwarzbuch09.steuerzahler.de/topten.php?idarticle=218"
Összesen 75MdFt-ot bukott ott az állam !!!
Aztán még kb. 12MdFt kell csak az üzemeltetésre fizetnie az elkövetkező években.
A privát beruházó eltűnt, kiderült, csak bankhitelek álltak mögötte!@joeramirez:
"2007. október 31., szerda - [14:58]
Az ausztrál futam is veszteséges
Rekordnagyságú veszteséget könyvelhettek el az Ausztrál Nagydíj szervezői 2007-ben. A melbourne-i Albert Parkban rendezett verseny ráfordításai 31 millió dollárral (5,4 milliárd forinttal) haladták meg a folyamatosan csökkenő jegybevételeket és szponzori hozzájárulásokat, a hiányt pedig Victoria állam költségvetésének kell viselnie. A helyi ellenzék természetesen azonnal a kormányra támadt, amiért az eseményre költi az adófizetők pénzét, a veszteség ráadásul évről évre nő: 2005-ben még csak 13 millió, tavaly már 25 millió dollárra rúgott. Természetesen nem az ausztrál verseny az egyetlen, amely az állami támogatásokból tartja fenn magát, sőt a FOM-nak fizetendő óriási rendezési díjak miatt a futamok többsége veszteséges. Ausztráliában azonban a trend mellett a hiány mértéke is ijesztő, hiszen becslések szerint még Kína és Bahrein is "csak" 25 millió dollár erejéig nyúl a zsebébe. A Magyar Nagydíj évente 3 milliárd forintot (kb. 17 millió dollárt) kap az állami költségvetésből, de a Magyar Turizmus Zrt. számításai szerint a versennyel kapcsolatos adóbevételekből 6 milliárdos többletbevétele keletkezik az államnak, így minden támogatásra adott adóforint duplán megtérül."
Illetve egy másik, Magyarországomtól:
Németország 1. számú adópénz-pocsékolása
„A Nürnburgring a csődbe felé száguld – az Eifel-i versenypálya az adópénzeket elégető motorrá vált, aminek a kipufogójából csak forró levegő jön ki” ezt írja az Adófizetők Szövetsége a saját weboldalán. A Szövetség minden évben úgynevezett „Fekete Könyvet” jelentet meg az adófizetők pénzének a nyilvános elpocsékolásáról. A választópolgárok online szavazhatnak arról, miben látják az adópénzek felesleges elköltését. Ebben a szavazásban a Nürnburgring presztizsberuházása nem csak a Top 10-be sikerült bejutnia, hanem sikerült a szégyenletes országos 1. helyet megszereznie.
schwarzbuch09.steuerzahler.de/topten.php?idarticle=218"
Összesen 75MdFt-ot bukott ott az állam !!!
Aztán még kb. 12MdFt kell csak az üzemeltetésre fizetnie az elkövetkező években.
A privát beruházó eltűnt, kiderült, csak bankhitelek álltak mögötte!@joeramirez:
A gyorséttermek szerelmesei számára valószínűleg nem újdonság, hogy külföldön általában az itthonitól eltérő áron szerezhetik be kedvenc szendvicsüket. A legnépszerűbb gyorséttermi szendvicsek közé tartozó Big Mac árai országonként igen jelentős eltéréseket mutatnak:…..
Calderazzo
2009.02.13 13:27:29
@Bögöy: Ökölszabály, magyarul ökölszabálynak mondjuk könyörgöm.
Hiányoltátok a biciklis posztokat, úgyhogy most mindenki örömére egy ilyen következik. Z csak saját hidegvérének köszönhette, hogy nem húzta fel magát annyira, hogy nekiálljon vitatkozni a kerékpárossal, aki az út közepén gurult gyök kettővel, mert ugye vasárnap este ne…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ennek semmi jelentősége a letalitást illetően. Az a globális számokból adódik.
Tehát egymillió halott kontra 760 millió átfertőzött. 0,1333%
Területileg nyilván nem homogén módon eloszolva az elhunytak sem a fertőzöttek, attól még az érték nem változik.