Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jaga

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Már megint húsleves? 2009.10.14 05:57:19
  Mi lesz? Mazda3. Milyen színű? Fehér. Milyen motorral? Benzines, kétliteres. Legalább ennyi. Vélemények az azonos című írásunkról...
Jaga 2012.08.02 13:33:05
Még mindig a legélvezetesebben vezethető autók közé tartozik a Mazda 3. Hasonlót csak a Honda Civic és a Ford Focus gyárt. Bár a 4. 2000-2005 között gyártott
Honda Civic jobban feküdte az utat, de annak meg a kinézetével van baj, nem túl sportos, egyszerű műszerfallal, műszerfalból kiálló sebességváltóval. De ízlés kérdése. A Ford Focus túl konzervatív, az I.-es még hagyján, de a 2.-es inkább konzervatívabb. A 3.-mas már jobb, de drága, de azért sportosnak nem mondanám. A legsportosabb 5 ajtós eddig a Mazda 323 F BA 1994-1998 között gyártott modellje volt. A megbízható autók között van az idősebbeknek való, semmi vezetési élménnyel nem rendelkező Toyota Corolla, és a Volkswagen Golf. Ami viszont motorikusan marad el a többiektől. Sokat eszik, lassabb, elavultabb. Hasonló futóművel mint pl. Focus, Mazda 3, csak a Golf V. és Golf VI. rendelkezik, de azért nem teljesen olyan a vezetési élménye. A Mazda 3-at a Ford Focussal együtt fejlesztették az elején, ma már mindkét gyár külön fejleszti tovább, de nagy különbség nincs az egyre újabb modellek között, a Ford Focus I. és az első Mazda 3 óta. A Kia Ceed próbált még hasonlót, egész jó kanyarban, szerpentinen, de ráz, nagyon fapados. Hasonló sportosságot még a Set Leon próbál csinálni, de azért nem olyan úttartású, nem olyan megbízható, és fogyasztású mint a Mazda 3. Főleg a régebbi széria. Manapság az alsó középkategóriás Audi 3, Mercedes A és B osztály, BMW 1 amik megbízhatóak. De nagyon drága a szerviz és az alkatrész, az Audi még hagyján, mert sokszor jó a Seat és Volkswagen alkatrész is bele. De azért árban nem olcsók, vezethetőségük azért nem Mazda 3, Ford Focus, Honda Civic hármas.
   A Totalcar tíz év működés után jutott el oda, hogy népi kezdeményezést indítson. A népi kezdeményezés annyiban más, mint a népszavazás, hogy kevesebb aláírás kell hozzá (ötvenezer), és semmire sem kötelezi a Parlamentet, csak mintegy jelzi a nép igényét…..
Jaga 2011.01.05 09:33:06
Jó ötletnek tartom! Azonban lenne egy másik, hasonlóan pozitív ötletem is! A buszok országszerte kiöregedettek, nem éppen a legújabb Euro valahányas motorokkal vannak felszerelve,nem éppen a legújabb, egyre kevesebbet szennyező, kibocsátást engedő környezetvédelmi besorolásúak! Viszont állami támogatással, rendeletekkel lehetne a légszennyettséget, a szmogot csökkenteni, hogy alacsonyabb költséggel üzemeljenek, sőt az ország gazdaságának is kedvezzenek! LPG és E85 bioetanol üzeműekre kellene átállítani a buszokat! Olcsóbb lenne az üzemanyaguk, és drasztikusan csökkenne a károsanyag kibocsátás. Az LPG olcsóbb, kevesebb pénz kellene exportra. Az E85 meg a magyar mezőgazdaságnak adna felvevőpiacot, és a többlettermelés miatt állami felvásárlás miatt, állami raktárakban lévő felesleget lehetne felhasználni. Nem azt mondom, hogy külföldről exportáljuk bioetanolt, és hogy erdőket irtsunk ki hogy termeljünk! Mezőgazdaságunk sokkal többet tudna termelni, több embert tudna foglalkoztatni, de nincs rá kereslet. A parlagon lévő földeket is be lehetne vonni a gazdaságba, és a parlagfű is kevesebb lenne, így a pollenallergiás is, kevesebb gyógyszer, költség, kieső munkaerő. Nem beszélve arról, hogy csökkenne az exportfüggőség, Magyarország energiaigénye, kiszolgáltatottsága. Az üzemanyag teljes ára, amit közlekedésre amúgy is fordítanánk,az országban maradna!
Az elmúlt évben néhány E85-tel kapcsolatos rendezvényen kaptam pár apróságot. Felhalmozó típus vagyok, de már nem olyan nagyon, mint régen, ezért úgy gondoltam, nálamnál megbecsültebb helyre is kerülhetnek a holmik. Karácsony alkalmával - kissé megkésve ugyan – úgy…..