Adatok
csillag katalin
12 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Térig érő fű (Széchenyi térből Széchenyi rét) Civil kezdeményezés térhasználatra. A keret egyesület akciója 2005-ből. Mind a városatyák – ez azért jobban hangzik, mintha azt írtam volna, hogy politikusok -, mind a városlakók tudatának formálásában egyre…..
Sokszor merül fel az a dilemma, hogy a lapostetejű ház hőszigetelését, vélt esztétikai hibáit egy magastetővel és a benne elhelyezett tetőtérbeépítéssel oldják meg. Azonban sokszor sérülnek az épület arányai, a létrejövő tetőtéri lakások a párkánymagasság…..
Felvezető elődásában Beleznay Éva hol megbízott, hol ideiglenesen kinevezett budapesti főépítésznek titulálva Budapest tetőtéri alternatíváiról beszél. Itt kell megjegyeznem, hogy a főépítész asszony ideiglenes jellegét már véglegessé kellene tenni, mert közröhej, hogy…..
Konferencia zajlott 2009. február 27-én a Szt. István bazilika lovagtermében, a KÉK (kortárs építészeti központ) szervezésében bécsi és budapesti tetőterekről. (link) Egy építészeti konferencia, mely zsúfolásig tele van építészekkel, és nemépítészekkel. Ritkaság…..
A legtöbb fejlesztő csak szükségből épít zöldtetőt. Sokszor nehéz teljesíteni az egyes telkekre vonatkozó zöldfelületi mutatót (legyen elég fű és fa a telken), ilyenkor kénytelenek a tetőt is földdel borítani, és bele növényeket ültetni. A föld egy nehéz anyag, ezt…..
A belvárosi padlásokat általában beépítik, és nem kezdenek vele valamit. Ha kezdenek vele valamit, akkor van esély olyan lakások létrehozására, melyeket nagyvonalúságuk miatt loftoknak nevezünk. A loft szót vizsgálva eljuthatunk a fennkölt, fennsőbbséges fogalmáig. De miért is…..
Egy-egy élhetetlen városi helyzet megváltozását sokszor egy infrastrukturális beruházás által okozott kényszer generálja. Valaminek történnie kell, különben őrült ciki van. Egy közlekedési eszköz végállomása mindig kapcsolódik valamihez, nagyobb tömegek mozognak. A köz- (a…..
csillag katalin
2009.04.09 16:00:54
@*Anna: Ez a terület eléggé bonyolult. Nekünk is elég fejtörést okozott, h a különbözô szinteket hogyan hangoljuk össze. Mivel kérdezted ezért belemegyek a részletekbe. Célunk ezzel a központtal az volt, hogy a területen megtalálható kül. közlekedési eszközökről a lehető legrövidebb úton lehessen a másikra átszállni. Ezért a kelenföldi oldalon a távolsági buszpályaudvart közvetlenül rányontuk az intermodális kp-ra, alatta több szint P+R parkoló kapott helyet, ahonnan szintén direkt mehettek pl. a metróra. A villamos megállót áthelyeztük a kp. közvetlen közelébe. Az őrmezei oldalon ue. történt, mert ide érdemes érkeztetni az M1 irányból érkező távolsági buszokat. Ezen az oldalon a P+R parkolókat és a buszokat el tudtuk rejteni, mivel a szintmagasság a sínekhez képest nagyon frankó és környezetet sem nyomasztotta volna, mivel minden láthatatlanná vált. Vissza az Etele térre. Itt is magasságkülönbségek vannak, ezért alakulhatott ki ez a kétszintes tér. Felül gyalogos járda, közvetlen alatta szolgáltatások pl. cuki. A jelentős méretű fedetlen területen pedig fű, fa, virág, mivel ide mi nem terveztünk semmilyen mélygarázst. Ja a jelenlegi pályaudvar meg megújult volna ha jól emlékszem mediathekát terveztünk ide. Mivel a pályázat 2007-ben volt, ezért ezek az emlékek egy kicsit megkoptak. Hogy mi lesz itt ténylegesen nem tudom. Viszont egy jól működő intermodális kp mindenképp jó lett volna, ha kimegy a metro Budaörsig, ha nem, mert a távolsági buszok, a villamos na meg jó néhány autós biztos eljön eddig a pontig.
A Corvin-Szigony projekt kapcsán merül fel a pesti bérházak tömeges bontásának problematikája. A korabeli ingatlaspekuláció nagy sűrűséget, kisméretű, de még elviselhető léptékű belső udvarokat hozott létre. Az utca felé nagypolgári lakások, a gangra pedig kisebb, sokszor…..
csillag katalin
2009.04.02 15:27:54
Mivel a vita két pólus körül mozog, ezért időszerűnek érzek egy következő lehetséges utat felvázolni egy római példa alapján. A javaslat természetesen terv állapotban van, de érdekes megközelítési lehetőséget vázolnak fel az építészek. A szerzők olaszok, a bemutatott terv makettje a Velencei Biennálén volt látható. Mivel Róma szenved a műemléki házaktól, mivel ott a homlokzatokat nem lehet bontani, viszont a régi épületeket nem nagyon akarják felújítani, ezért kezd a belváros elnéptelenedni. Erre a problémára hozta a ianplus iroda a mellékelt megoldást. Kép itt:m.blog.hu/ko/kozter/image/1B_3/roma_hausing1.jpg
Képzeljük el a boldog békeidőket, amikor 1. nem voltak büdös autók. 2. mindenki aránylag csinosan öltözködött. 3. a körutak a korzózást jelentették. Adott volt egy szerethető, olykor nagyvárosi, sőt helyenként mondén környezet mint a városi élet platformja. Ez a hangulat…..
Most gondoljunk az olyan esős, havas napokra, melyekből a közelmúltban oly gyakran volt részünk. Tehát következzen a sportolás fedett térben. Olyan nagyobb üres terekre van szükség, melyek parlagon hevernek, és könnyen megközelíthetőek. A belvárosban nehezebb nagyobb üres…..
Ha egy sűrű városi területen sok bontás árán hozunk létre új épületeket, felmerül a hangulat megteremtésének dilemmája. Minden budapesti kerület, sőt kerületrész önálló arculattal rendelkezik, melyet felülírni kockázatos vállalkozás. Ez már megtörtént a panelépületek…..
Ha összehasonlítjuk Budapest és Bécs kb. egyidőben kialakult körgyűrűit, rögtön szembetűnő, milyen nagyvonalú a bécsi, és milyen szűkös a budapesti. Bécs nem engedhette meg magának, hogy a császárváros pompáját másolja az elnyomott szomszédvár. A városfal…..
A Főpolgármesteri Hivatal egy szűkös utcára, a Városház utcára nyílik. A 2008-ban lezajlott építészeti tervpályázat ezt az áldatlan állapotot kívánta felülírni azzal, hogy a városházát megnyitja a Károly körút felé. Az ún. új budapesti főtér is a Károly körút mellé…..
Jómagam a hétvégét Győrben, a munkahetet Budapesten töltöm. Ami a félvidéki életet előnyben részesíti a budapestivel szemben, az elsősorban a természetközelség. Bár Győrben a belvárosban lakom, 2-3 perc alatt autóval vagy biciklivel kiérek a Püspökerdőbe (ártéri erdő a…..
Kedves bloggerek, látogatók és kíváncsiskodók! Blogunk három témával indul, melyet váltakozva teszünk fel kb. napi rendszerességgel. A három téma mind budapesti, aktuális témákkal foglalkozik: milyen körutat szeretnénk, és milyenek a tetőterek a környezetükben? Milyen…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz