Adatok
rudenz ulrich
0 bejegyzést írt és 82 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A veszprémi időközi választáson a független, de sok ellenzéki párt által támogatott Kész Zoltán győzelme biztosan politikai földrengést fog okozni Magyarországon. Többek között, mi, az Együtt politikai közössége is büszkén és aktívan támogattuk Zolit a kampányában, és…..
„Elfáradnak az ifjak és meglankadnak, megtántorodnak a legkülönbek is; De a kik az Úrban bíznak, erejök megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk, futnak és nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el!”
Ézsaiás próféta könyve, 40. fejezet, 30-31., Károli Gáspár…..
"Egyébként ez a Fideszt mindig erősen felülmérik is egy ostoba mítosz" - írta egy kommentelőm az előző bejegyzéshez. Ez az állítás kisebb utánajárással ellenőrizhető: a nagyobb munkát elvégezte helyettem Karácsony Gergely (még kutatóként) és Lakatos Zsuzsa 2006-ban, akik…..
rudenz ulrich
2014.02.16 21:26:01
@zobod:
Tévedsz. A Fidesz soha nem állt nyerésre az első fordulóban, csak 2010-ben. 1998-ban meg hátrányból nyert, Torgyánnal szövetkezve. 2002-ben meg 2006-ban a második fordulóban az összesített szavazatokat számolva minimálisan megelőzte az MSZP-t, de ez már kevés volt, hogy a helyzeten fordítson.
Tévedsz. A Fidesz soha nem állt nyerésre az első fordulóban, csak 2010-ben. 1998-ban meg hátrányból nyert, Torgyánnal szövetkezve. 2002-ben meg 2006-ban a második fordulóban az összesített szavazatokat számolva minimálisan megelőzte az MSZP-t, de ez már kevés volt, hogy a helyzeten fordítson.
Véglegessé vált az arcvonal. A magát baloldali demokratikus ellenzéknek nevező szedett-vedett posztkommunista csürhe végül az egymás hímtagjának három éven át tartó ráncigálása után mégiscsak összegyűlt a legkevésbé kókadtnak látszó köré. Felköptek és aláálltak…..
rudenz ulrich
2014.01.22 22:54:32
@MolnarErik:
Bauer Tamás linkelt 2010-es cikke komolytalan: ha, mint igényelte, az lmp visszaléptette volna a jelöltjeit a második forduló előtt, az sem akadályozta volna meg a fidesz 2/3-át, és ezt már az első forduló után is lehetett látni, nem utólagos bölcsesség. És igen: a 2/3-ért az előtte kormányzól viselik a politikai felelősséget, nem az a párt, amely mind a két nagy párt ellenzékeként indult a választásokon.
Bauer Tamás linkelt 2010-es cikke komolytalan: ha, mint igényelte, az lmp visszaléptette volna a jelöltjeit a második forduló előtt, az sem akadályozta volna meg a fidesz 2/3-át, és ezt már az első forduló után is lehetett látni, nem utólagos bölcsesség. És igen: a 2/3-ért az előtte kormányzól viselik a politikai felelősséget, nem az a párt, amely mind a két nagy párt ellenzékeként indult a választásokon.
rudenz ulrich
2014.01.22 22:57:43
@czjanos:
a 106 jelöltjük, köztük Hadházy, Nagy Bandó. Egyébként, az Index szerint Osztolykán "Marad ugyanakkor a pártban, ahol továbbra is szeretné az oktatás ügyet vinni."
a 106 jelöltjük, köztük Hadházy, Nagy Bandó. Egyébként, az Index szerint Osztolykán "Marad ugyanakkor a pártban, ahol továbbra is szeretné az oktatás ügyet vinni."
rudenz ulrich
2014.01.22 23:27:04
@czjanos:
a kormányt leváltani akarók alkalmatlanok erre a feladatra (ezt is megbeszélhetjük ápr. 6-án este), ezért nincs is rajtuk semmi támogatnivaló. Majd rájönnek a baloldal, meg a baloldaliak. hogy nem ússzák meg anélkül, hogy egy új, hiteles politikai erőt izzadjanak ki magából. Áldozat és megűjulás nélkül nincs győzelem. Kár kogy ennek belátására nem volt elég négy év, a következő négy talán, remélhetőleg elég lesz.
a kormányt leváltani akarók alkalmatlanok erre a feladatra (ezt is megbeszélhetjük ápr. 6-án este), ezért nincs is rajtuk semmi támogatnivaló. Majd rájönnek a baloldal, meg a baloldaliak. hogy nem ússzák meg anélkül, hogy egy új, hiteles politikai erőt izzadjanak ki magából. Áldozat és megűjulás nélkül nincs győzelem. Kár kogy ennek belátására nem volt elég négy év, a következő négy talán, remélhetőleg elég lesz.
Megvan. Ehhez ami lett végül egy szimpla, egyszerű kijelentő mondat is több, mint elég. Ezért az összefogásért csak azok lelkesednek, akik hangos szóval a faszbúkon, blogkommentben és időnként rendezvényre eljárva kierőszakolták. Mostan aztán össze vannak fogva,…..
rudenz ulrich
2014.01.17 09:29:16
Először is van egy hipnotikus gifünk az ultrákat szugeráló Kubatovról, aztán konstatáljuk a rideg valóság, hogy Csatáry ügyben mindenki megbukott.
Kubatov Gáborral az történt, hogy klubelnöki kötelezettségeinek kényszerű gyakorlása közben a drapéria másik oldalán…..
rudenz ulrich
2013.08.27 11:18:15
@frompearly:
és előtte? Ugyanis kb. pont ezért kb pont azóta nem járok meccsre.
Azt meg ne te mondd meg öcsisajt, hogy mi vagyok-voltam, jó.
A poszt meg nem mond kollektív ítéletet, csak te hazudod azt.
és előtte? Ugyanis kb. pont ezért kb pont azóta nem járok meccsre.
Azt meg ne te mondd meg öcsisajt, hogy mi vagyok-voltam, jó.
A poszt meg nem mond kollektív ítéletet, csak te hazudod azt.
rudenz ulrich
2013.08.27 11:32:10
rudenz ulrich
2013.08.27 11:43:04
A rövid válaszom: nem. A hosszabb, hogy nem véletlenül bocsát most százmilliós nagyságrendben közpénzt a Fidesz Schiffer pártjának azzal, hogy engedélyezi a frakció-alapítást. Ennek lehet oka pusztán az ellenzék további forgácsolása, lehet célja egy -- ma persze…..
rudenz ulrich
2013.06.21 17:53:08
Mégis alapíthat önálló frakciót az LMP, így döntött az országgyűlés (kormánypárti többségű) alkotmányügyi bizottsága. Ehhez ugyan módosítani kell a Házszabályt, de manapság ez nem igazán jelent akadályt a kétharmados többség számára. A módosítás máris a Ház…..
rudenz ulrich
2013.06.21 02:20:24
@dr Kangörény:
Tehát, ha a Fidesznek nem volt programja, akkor más párttól se várjuk, hogy legyen. A Fideszt teszed mércévé?
Honnan veszed, hogy van vezérem?
Hozzászólásod, már megbocsáss, logikai, gondolati és stílusbeli szempontból egyaránt rendkívül silány. Nomen est omen?
Tehát, ha a Fidesznek nem volt programja, akkor más párttól se várjuk, hogy legyen. A Fideszt teszed mércévé?
Honnan veszed, hogy van vezérem?
Hozzászólásod, már megbocsáss, logikai, gondolati és stílusbeli szempontból egyaránt rendkívül silány. Nomen est omen?
Olvasom és nézem az okfejtéseket arról, mit és hogyan kéne csinálnia az ellenzéknek. Mer'hogy mámma' még csak mámma' van, de ha holnap is csak mámma' lesz akkor baj lesz. Pedig a meccs javában zajlik, és valamiért azt érzem leragadunk a kirakat bámulásánál és elsétálunk kicsit…..
rudenz ulrich
2013.03.29 14:39:51
"most, hogy őszinte ember voltammára már a múlt igazmondó tükrénekfoncsorán fakult"merengve a múltak ütemén"-én ki nem okult-úgy sajnálom, rámnézve,hogy így alakult!"
(via)
Jóóóóóóó reggelt valóság! Ebben a hónapban is itt vannak a rettegett, a nem nézett, a…..
rudenz ulrich
2013.02.28 17:54:14
@iii:
Látom, rám jár a rúd :-), nem akartam "semmibe venni a véleményed, egyszerűen elkerülte a figyelmemet.
"A Medián nem fürdött be Bajnaival sem, mások még csak nem is mérték. A Medián közismerten a legkorrektebb és legkevesebb hibával dolgozó intézet."
Más derül ki Kálmán Olga Hann Endrével, a Medián vezetőjével folytatott 12 november 8-i beszélgetéséből (Egyenes beszéd)
Egyéb felméréseket viszont nem kritizáltam.
Az idei téli történéseket lehet úgy értékelni, hogy "le akarja cserélni" az lmp a szavazóbázist -- ez részlegesen lehet igaz --, de mikor cserélte le először?
Látom, rám jár a rúd :-), nem akartam "semmibe venni a véleményed, egyszerűen elkerülte a figyelmemet.
"A Medián nem fürdött be Bajnaival sem, mások még csak nem is mérték. A Medián közismerten a legkorrektebb és legkevesebb hibával dolgozó intézet."
Más derül ki Kálmán Olga Hann Endrével, a Medián vezetőjével folytatott 12 november 8-i beszélgetéséből (Egyenes beszéd)
Egyéb felméréseket viszont nem kritizáltam.
Az idei téli történéseket lehet úgy értékelni, hogy "le akarja cserélni" az lmp a szavazóbázist -- ez részlegesen lehet igaz --, de mikor cserélte le először?
rudenz ulrich
2013.02.28 18:23:57
@iii:
Hát igen, bár nem az elmúlt két évben cserélődött folyamatosan, hanem most sokan mennek el sokan. Hogy jönnek-e helyettük legalább ugyanannyian mások, azaz-hogy lesz-e csere, azt most még nem tudjuk (bár sokan jósolgatnak ezt is, azt is).
"Tévedés, lehet más a politika. Ahogy más a politika Dániában és Finnországban, mint nálunk vagy Tadzsikisztánban."
-- Ezzel meg mélyen egyetértek.
Hát igen, bár nem az elmúlt két évben cserélődött folyamatosan, hanem most sokan mennek el sokan. Hogy jönnek-e helyettük legalább ugyanannyian mások, azaz-hogy lesz-e csere, azt most még nem tudjuk (bár sokan jósolgatnak ezt is, azt is).
"Tévedés, lehet más a politika. Ahogy más a politika Dániában és Finnországban, mint nálunk vagy Tadzsikisztánban."
-- Ezzel meg mélyen egyetértek.
rudenz ulrich
2013.02.28 20:15:15
@Fabius:
Novemberben -- kívülállóként, hidd el -- én is pártoltam volna a kompromisszumot: kevés: 3-4, de világos és kifelé is jól képviselehető feltételt szabni a választási együttműködéshez, ami csak ov leváltásáig terjedne. Utána, szerencsés esetben, ha megvan a többség, alkotmányozás, majd azonnal, most már együttműködési kényszer nélkül új választások. Persze ez a hajó elment.
Várnait meg tisztelem, de amit elmondasz a "kibeszélő" házi rendezvényéről, se nem pro, se nem kontra érv a bázisdemokrácia ügyében, legfeljebb a prominensek széthúzásáról és határozatlanságáról árulkodik
"Ne így állnának. Meg mi se." -- osztom ezt a melankolikus felhangot
Novemberben -- kívülállóként, hidd el -- én is pártoltam volna a kompromisszumot: kevés: 3-4, de világos és kifelé is jól képviselehető feltételt szabni a választási együttműködéshez, ami csak ov leváltásáig terjedne. Utána, szerencsés esetben, ha megvan a többség, alkotmányozás, majd azonnal, most már együttműködési kényszer nélkül új választások. Persze ez a hajó elment.
Várnait meg tisztelem, de amit elmondasz a "kibeszélő" házi rendezvényéről, se nem pro, se nem kontra érv a bázisdemokrácia ügyében, legfeljebb a prominensek széthúzásáról és határozatlanságáról árulkodik
"Ne így állnának. Meg mi se." -- osztom ezt a melankolikus felhangot
Valószínűleg több libertárius bizakodóan tekintett az Együtt2014-re, nevezetesen hogy végre egy párt, amiből kinézhető egy kapitalista program. Én személy szerint nem voltam ennyire bizakodó, na nem azért, mert akár végtelenül bölcs, akár végtelenül cinikus lennék, hanem…..
Előrebocsátom, nem vagyok LMP-szakértő. A párt szakadásáról általam olvasott cikkek nagy többsége egy irányba húzott: magasztalta a maradó részt, és szidta a távozót. Szerintem ez - mint ahogy szinte semmi - nem ennyire egyértelmű, nem "az" igazság, inkább azt érzem, hogy a…..
rudenz ulrich
2013.02.23 11:22:09
@iii:
1. "a képviselőnek szabad mandátuma van, ő dönti el, hogy megtartja vagy visszaadja."
-- a szabad mandátum a mandátum szabad felhasználását jelenti, azaz hogy a képviselő a szavazata, állásfoglalása miatt nem vonható felelőségre és lelkiismerete szerint jár el. Nem jelenti azonban, hogy minden körülmények között meg is tarthatja ezt a mandátumot.
2. "létezik az, hogy a magyar törvények nem az erkölcsöt támogatják?"
-- létezik
3. "Nem véletlen, hogy pont ezek a képviselők kerültek fel a lista vezetői helyeire"
-- ugyan már, ki ismerte Dorosz Dávidot vagy Szabó Rebekát 2010-ben?
4. "Az új pártba az aktív tagság majd fele átlépett,"
-- mi az, hogy aktív tagság?
"a pártnak ez a része ki lenne semmizve,"
-- aki kilép, nem része a pártnak
5. "A maradék LMP már így is irdatlan előnyhöz jut, hisz nála marad a névhez kötődő párt- és alapítványi támogatás."
-- az előző pontra adott válaszomból következően ez így helyes
6. "Több felmérés bizonyítja, hogy a párt támogatóinak többsége az ellenzéki együttműködést támogatja, tehát éppen hogy a kilépő képviselők képviselők a szavazói akaratot."
Ezen az alapon az SzDSz nem köthetett volna koalíciót 1994-ben, egyetlen párt sem hozhatna a szavazókat érintő "válságkezelő" intézkedéseket. A politikai pártok kínálnak valamit, a szavazók meg ezek közül válaztanak
"ezek a szavazók ki lettek volna semmizve, míg a másik félnek ölébe hull minden."
-- Senki nem "semmizett ki" senkit: akiknek nem nem tetszik a megmaradt LMP, nyugodt szívvel választhatnak mást. A szavazók között nincs másik fél: akik úgy gondolják, hogy korai/távlattalan/az LMP eredeti céljaival ellentétes a választási együttműködés, azok meg szavaznak a jelenlegi LMP-re. Meg azok, akik netán épp azért jönnek, amiért a távozók távoztak (ami a fideszt gyengítené).
+1.:
Igazad van, Fodor lemondása valóban sok szempontból más eset, de a lényeg mégis az, hogy a jelölt nem mehet szembe a jelölő szervezet demokratikus döntésével.
Ahogyan meg a költő mondja:
"...ügyeskedhet, nem fog a macska/
egyszerre kint s bent egeret."
1. "a képviselőnek szabad mandátuma van, ő dönti el, hogy megtartja vagy visszaadja."
-- a szabad mandátum a mandátum szabad felhasználását jelenti, azaz hogy a képviselő a szavazata, állásfoglalása miatt nem vonható felelőségre és lelkiismerete szerint jár el. Nem jelenti azonban, hogy minden körülmények között meg is tarthatja ezt a mandátumot.
2. "létezik az, hogy a magyar törvények nem az erkölcsöt támogatják?"
-- létezik
3. "Nem véletlen, hogy pont ezek a képviselők kerültek fel a lista vezetői helyeire"
-- ugyan már, ki ismerte Dorosz Dávidot vagy Szabó Rebekát 2010-ben?
4. "Az új pártba az aktív tagság majd fele átlépett,"
-- mi az, hogy aktív tagság?
"a pártnak ez a része ki lenne semmizve,"
-- aki kilép, nem része a pártnak
5. "A maradék LMP már így is irdatlan előnyhöz jut, hisz nála marad a névhez kötődő párt- és alapítványi támogatás."
-- az előző pontra adott válaszomból következően ez így helyes
6. "Több felmérés bizonyítja, hogy a párt támogatóinak többsége az ellenzéki együttműködést támogatja, tehát éppen hogy a kilépő képviselők képviselők a szavazói akaratot."
Ezen az alapon az SzDSz nem köthetett volna koalíciót 1994-ben, egyetlen párt sem hozhatna a szavazókat érintő "válságkezelő" intézkedéseket. A politikai pártok kínálnak valamit, a szavazók meg ezek közül válaztanak
"ezek a szavazók ki lettek volna semmizve, míg a másik félnek ölébe hull minden."
-- Senki nem "semmizett ki" senkit: akiknek nem nem tetszik a megmaradt LMP, nyugodt szívvel választhatnak mást. A szavazók között nincs másik fél: akik úgy gondolják, hogy korai/távlattalan/az LMP eredeti céljaival ellentétes a választási együttműködés, azok meg szavaznak a jelenlegi LMP-re. Meg azok, akik netán épp azért jönnek, amiért a távozók távoztak (ami a fideszt gyengítené).
+1.:
Igazad van, Fodor lemondása valóban sok szempontból más eset, de a lényeg mégis az, hogy a jelölt nem mehet szembe a jelölő szervezet demokratikus döntésével.
Ahogyan meg a költő mondja:
"...ügyeskedhet, nem fog a macska/
egyszerre kint s bent egeret."
rudenz ulrich
2013.02.23 22:39:11
@Pepibubó:
szerintem rossz helyre kattintottál, mert semmi olyasmit nem írtam, amit nekem tulajdonítasz.
szerintem rossz helyre kattintottál, mert semmi olyasmit nem írtam, amit nekem tulajdonítasz.
Mint köztudott, az LMP tavaly novemberi kongresszusa olyan határozatot fogadott el, amely kizárta a Lehet Más a Politika csatlakozását az Együtt 2014 választói mozgalomhoz, de felhatalmazást adott arra, hogy a párt képviselői megkezdjék a tárgyalást az együttműködés más…..
rudenz ulrich
2013.02.14 13:03:43
@rabelais:
agresszív, intoleráns, nagyképű emberekkel, mint te vagy, nem foglalkozom. Remélem, Bajnaiék nem minden híve ilyen, mindenestre rossz fényt vetsz rájuk. Amúgy vagy szövegértési problémákkal küzdesz (ez a kisebb rossz), vagy szándékosan facsarod ki azt, amit írtam (ez a nagyobbik).
agresszív, intoleráns, nagyképű emberekkel, mint te vagy, nem foglalkozom. Remélem, Bajnaiék nem minden híve ilyen, mindenestre rossz fényt vetsz rájuk. Amúgy vagy szövegértési problémákkal küzdesz (ez a kisebb rossz), vagy szándékosan facsarod ki azt, amit írtam (ez a nagyobbik).
rudenz ulrich
2013.02.14 13:58:39
@balage_81 reloaded:
bocs, hogy beledumálok, de ki ismerte Bajnait 2006-ban az országban?
Pl. olyan kritikát kap, hogy a miniszterelnöksége idején elfogadott banki etikai kódex nem csökkentette a hitelesek kiszolgáltatottságát.
Az én kritikám meg pl az, hogy képmutató. Képmutatás ugyanis az, hogy a Millenárison arról beszélt, hogy a szocik "a múlt terheit" hordozzák", meg hogy "nincs elég hitelük"
Kiknek is a kormányában volt miniszter, madjd miniszterelnök?
bocs, hogy beledumálok, de ki ismerte Bajnait 2006-ban az országban?
Pl. olyan kritikát kap, hogy a miniszterelnöksége idején elfogadott banki etikai kódex nem csökkentette a hitelesek kiszolgáltatottságát.
Az én kritikám meg pl az, hogy képmutató. Képmutatás ugyanis az, hogy a Millenárison arról beszélt, hogy a szocik "a múlt terheit" hordozzák", meg hogy "nincs elég hitelük"
Kiknek is a kormányában volt miniszter, madjd miniszterelnök?
rudenz ulrich
2013.02.14 20:22:13
@rabelais:
mondtam már, hogy öntelt, erőszakos és mosdatlan szájú emberekkel nem foglalkozom. Az ilyeneket ki kellene moderálni...
mondtam már, hogy öntelt, erőszakos és mosdatlan szájú emberekkel nem foglalkozom. Az ilyeneket ki kellene moderálni...
Úgy vélem, konzervatívként a legkisebb politikai rosszat keresve nehéz mást választani, mint Bajnait. Szemet dörzsölve, tépelődve, fogat szíva, kezet tördelve, de mégis. Nem tűnik ugyan túl megalapozottnak ez a választás, különösen a programja híján, és egyelőre nem is…..
rudenz ulrich
2013.02.11 08:33:00
rudenz ulrich
2013.02.11 08:47:05
Remény és jövő háztól házig, interneten és telefonon, elegen leszünk és leváltjuk a rezsimet - ezt üzente az Együtt 2014 tegnap az évértékelőjén. Amit én a beszédek tartalmára nézve nem a 2012-es év értékelésének, sokkal inkább kampányrendezvénynek látok, ami…..
rudenz ulrich
2013.02.10 18:17:52
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine:
Tehát szerinted helyes dolog, hogy saját egykori politikustársaira mutogat vissza? Szerintem ez a politika sajátos erkölcsébe is nehezen fér bele. Aki szerint igen, annak nincs alapja ahhoz, hogy OV-ék -- igaz nagyobb -- galádságait számon kérje.
Tehát szerinted helyes dolog, hogy saját egykori politikustársaira mutogat vissza? Szerintem ez a politika sajátos erkölcsébe is nehezen fér bele. Aki szerint igen, annak nincs alapja ahhoz, hogy OV-ék -- igaz nagyobb -- galádságait számon kérje.
rudenz ulrich
2013.02.10 18:23:09
rudenz ulrich
2013.02.10 18:36:32
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Azt tudom, de az egyik képmutatás menti-é a másikat (mérettől függetlenül)?
Azt tudom, de az egyik képmutatás menti-é a másikat (mérettől függetlenül)?
Megint egy új párttal lettünk gazdagabbak. Miközben a jobboldalon egyelőre szétrobbanthatatlan a Fidesz-KDNP, és kisebb morzsolódás után úgy tűnik a Jobbik is sikeresen egyben maradt, a baloldalon tovább folyik az erodálódás.
És most egyelőre ne is azokkal a nagyságrendileg…..
rudenz ulrich
2013.02.10 10:18:24
„Jávor Benedek az ATV Startban úgy fogalmazott: a Párbeszéd Magyarországért Platform kormányváltást akar, de az MSZP-vel való kormányzásban „bennragadni” nem – ezért kompromisszumos (!) javaslatot terjesztenek az LMP kongresszusa elé. Eszerint a baloldali kétharmad…..
rudenz ulrich
2013.01.25 18:00:31
@piefke:
-- Az már önmagában sajnálatos, és nem túl nagy éleslátásról tanúskodik, hogy az LMP-t ugyanúgy az "önérdek-vezérelte" pártok sorába helyezed, mint a DK-t meg az MSzP-t. Azért van ilyen sok szavazni nem akaró, mert mind azt ismételgeti: "MSzP vagy Fidesz: egykutya". A Te logikád ugyanaz, mint az övék.
-- "Még valami: az LMP-t nem tartom kormányképesnek,..."
Aztán miért? Szigetvári, Tordai Cs., Oszkó (Európa huszonvalahanyadik pénzügyminisztere a Financial Times korabeli rangsora szerint), Juhász P., , Kónya mitől oly nagyon kormányképesek? Osztolykán azért Rózsika néninél jobb lenne...
-- "nem csupán szubjektív eszméiket és vágyaikat kielégítő programot dolgozzanak ki"
Áruld el, milyenek azok az objektív programok? Ki dolgozza ki azokat?
-- Az már önmagában sajnálatos, és nem túl nagy éleslátásról tanúskodik, hogy az LMP-t ugyanúgy az "önérdek-vezérelte" pártok sorába helyezed, mint a DK-t meg az MSzP-t. Azért van ilyen sok szavazni nem akaró, mert mind azt ismételgeti: "MSzP vagy Fidesz: egykutya". A Te logikád ugyanaz, mint az övék.
-- "Még valami: az LMP-t nem tartom kormányképesnek,..."
Aztán miért? Szigetvári, Tordai Cs., Oszkó (Európa huszonvalahanyadik pénzügyminisztere a Financial Times korabeli rangsora szerint), Juhász P., , Kónya mitől oly nagyon kormányképesek? Osztolykán azért Rózsika néninél jobb lenne...
-- "nem csupán szubjektív eszméiket és vágyaikat kielégítő programot dolgozzanak ki"
Áruld el, milyenek azok az objektív programok? Ki dolgozza ki azokat?
rudenz ulrich
2013.01.25 19:27:54
@piefke:
Szerintem viszont nem lehetséges megalkotni pártok és érdekcsoportok, részérdekek fölött álló, "objektív", technokrata, távlatos, stb. programot. Ilyen nincsen se Obamának, se Merkelnek, se Cháveznek, se a kíni vezetésnek. Szerintem ilyen program megalkothatóságában és megvalósításában hinni idealizmus (és persze, rosszabb esetben a dikatórikus törekvések fügefalevele).
A mai világban minden érdekcsoport és párt a neki tetsző szakértői csoportokat kedvezményezi, és a tisztességesebbje nem nagyon várja el a szakértőktől, hogy meggyőződésükhöz képest (igen, mert ők is szubjektivek) gyökeresen mást mondjanak.
Örülök a "kooperatív kapitalizmus" kifejezésnek, mert ez nálam azt jelenti, hogy a kapialisták hajlandók együttélni a természeti környezet és a társadalmi igazságosság jelentette (racionális!) korlátokkal. Én azt remélem, hogy az LMP ilyesmit képvisel
Szerintem viszont nem lehetséges megalkotni pártok és érdekcsoportok, részérdekek fölött álló, "objektív", technokrata, távlatos, stb. programot. Ilyen nincsen se Obamának, se Merkelnek, se Cháveznek, se a kíni vezetésnek. Szerintem ilyen program megalkothatóságában és megvalósításában hinni idealizmus (és persze, rosszabb esetben a dikatórikus törekvések fügefalevele).
A mai világban minden érdekcsoport és párt a neki tetsző szakértői csoportokat kedvezményezi, és a tisztességesebbje nem nagyon várja el a szakértőktől, hogy meggyőződésükhöz képest (igen, mert ők is szubjektivek) gyökeresen mást mondjanak.
Örülök a "kooperatív kapitalizmus" kifejezésnek, mert ez nálam azt jelenti, hogy a kapialisták hajlandók együttélni a természeti környezet és a társadalmi igazságosság jelentette (racionális!) korlátokkal. Én azt remélem, hogy az LMP ilyesmit képvisel
rudenz ulrich
2013.01.25 22:02:39
@piefke:
Ez a kopogtatócédulás vád szájhagyomány útján terjedő babona.
Merkel sikeres, és nagyon jó, hogy a német demokrácia működik, de nyilván a német eurokrácia és nagyvállalkozók érdekei a legelsők a számára, persze a társadalmi stabilitás fenntartásával.
"az ökoszisztéma nem foglalja el a központi, minden mást megelőző helyet" -- háááát, ezt majd az ököszisztéma fogja eldönteni, mármint, hogy mennyit tűr el, -- ugyanis az emberek abban a hitben ringatják magukat, hogy mindent eltűr. De ha mégsem, akkor fog igazán központi helyre kerülni...
Ez a kopogtatócédulás vád szájhagyomány útján terjedő babona.
Merkel sikeres, és nagyon jó, hogy a német demokrácia működik, de nyilván a német eurokrácia és nagyvállalkozók érdekei a legelsők a számára, persze a társadalmi stabilitás fenntartásával.
"az ökoszisztéma nem foglalja el a központi, minden mást megelőző helyet" -- háááát, ezt majd az ököszisztéma fogja eldönteni, mármint, hogy mennyit tűr el, -- ugyanis az emberek abban a hitben ringatják magukat, hogy mindent eltűr. De ha mégsem, akkor fog igazán központi helyre kerülni...
Ezt a fotót ma reggel lőttem (telefonnal, elnézést a minőségért) a Harminckettesek terén. A Jobbik hirdet.
A plakát mondanivalója közepesen populista, de igazságot tartalmaz. Azért mondom, hogy közepesen populista, mert nem maguk a pártok kedvelik a megszorításokat, mindketten…..
rudenz ulrich
2013.01.11 12:44:28
@Lord Viktor:
a problémát valóban nem kell (és nem is lehet már) szőnyeg alá söpörni, de a cigányozás, meg az indulatok felkorbácsolása csak messzebb visznek a megoldásától.
a problémát valóban nem kell (és nem is lehet már) szőnyeg alá söpörni, de a cigányozás, meg az indulatok felkorbácsolása csak messzebb visznek a megoldásától.
rudenz ulrich
2013.01.11 13:25:16
@Lord Viktor:
Rosszul emlékszel: te magadra vetted, amit nem neked írtam, majd egy kiadós faszkalapozássaql indítottál. Az észérv szót ugyan leírtad, de ilyen érvet én mondtam először.
Csá!
Rosszul emlékszel: te magadra vetted, amit nem neked írtam, majd egy kiadós faszkalapozássaql indítottál. Az észérv szót ugyan leírtad, de ilyen érvet én mondtam először.
Csá!
rudenz ulrich
2013.01.11 13:26:37
A felsőoktatási keretszámok tervbe vett csökkentésének egyértelmű nyertese Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, akinek a plágiumszagú szakdolgozatáról a reflektorfény a lázadozó diákokra terelődött.
A NOL stábja a parlamentben forgatott, és kormánypárti képviselőket…..
Mostanában komoly számban savazzák az LMP-t a hozzáállása miatt. Nem akarok x+n poszt lenni aki ezt megteszi, de kiábrándulásom már a választások után megtörtént. Szóval már akkor aktuális lett volna ez a poszt, amit most kiírok magamból.
Anno magam is lelkes voltam és…..
rudenz ulrich
2012.12.01 22:26:14
@márta)):
Akkor nézzük a Haza és Haladást, a szóban forgó egyesület vezetőségét:
Bajnai: az MSzP-kormány minisztere, majd miniszterelnöke,
Szigetvári: az MSzP volt kampányfőnöke,
Oszkó: az MSzP-kormány volt pénzügyminisztere,
Felcsúti: A Magyar Bankszövetség elnöke, az Oszkó-féle banki "etikai" kódex társalkotója,
Bárándy P., a Medgyessy-kormány igazságügy-minisztere,
Vörös T.: a Népszabadság régi főszerkesztője.
Ja, és mint az imént balage81 volt szíves közölni: Gráf József, az MSzP-kormányok mezőgazd. minisztere.
Hát csak az MSzP-ből és környékéről jöttek! (És akkor még nem beszéltem a Gyurcsány-rajongó szemészorvosról, Bitó Lászlóról.)
Nem sározom én őket, de ha nem haragszik, kevésbé szimpatizálok velük, mint Ön.
Akkor nézzük a Haza és Haladást, a szóban forgó egyesület vezetőségét:
Bajnai: az MSzP-kormány minisztere, majd miniszterelnöke,
Szigetvári: az MSzP volt kampányfőnöke,
Oszkó: az MSzP-kormány volt pénzügyminisztere,
Felcsúti: A Magyar Bankszövetség elnöke, az Oszkó-féle banki "etikai" kódex társalkotója,
Bárándy P., a Medgyessy-kormány igazságügy-minisztere,
Vörös T.: a Népszabadság régi főszerkesztője.
Ja, és mint az imént balage81 volt szíves közölni: Gráf József, az MSzP-kormányok mezőgazd. minisztere.
Hát csak az MSzP-ből és környékéről jöttek! (És akkor még nem beszéltem a Gyurcsány-rajongó szemészorvosról, Bitó Lászlóról.)
Nem sározom én őket, de ha nem haragszik, kevésbé szimpatizálok velük, mint Ön.
rudenz ulrich
2012.12.01 22:46:28
@balage_81 reloaded:
"nincs válasz tehát, hogy az LMP miért nem tud újat hozni, megszólítani eddig inaktív rétegeket."
Nézze, én adtam egy választ, amivel Ön nem értett egyet. De ne mondja azt, hogy nincs válasz. Ez már a második félremagyarázása, ez nem épp elfogulatlanságról árulkodik.
"ez el van intézve azzal, hogy én hol élek:)"
Hát igen, mert a tanyákon, nyomortelepeken, cigánysorokon, lepukkant bárházakban tengődők nem a 168 órát vagy a Heti Választ olvassák, nem Kálmán Olgát vagy Bayer Zsocát nézik. Nem hat rájuk a média, nem fogják a politikai üzeneteket. Ez a legkevésbé sem az ő hibájuk. De beletartoznak abba a nem szavazó 47-50%-ba, és kevés kilátás van arra, hogy kikerüljenek onnan, és ez nem pártpolitikai kérdés.
"ők magabiztosan szereznének jókora adag szavazót, ha most párt lennének."
Szerényebben, ez még csak feltételezés.
Meglátjuk, hogy a volt szadeszesek, az átálló, mélyen lenézett LMP-sek és az MSZP-től átállók (akik nem lesznek oly sokan) mire lesznek elegendők. Mert Bajnai és Tsai a csalódott fideszeseket nem fogják meghatni.
"tessék feltenni a kérdést, vajon az LMP-nek ez miért nem sikerült eddig?"
Mint említettem, erre próbáltam válaszolni...
"rontana a programon, mert beleköphetne hülyeségeket."
Ez a mondat, benne azzal, hogy: "a programon" azt jelenti, hogy már van program.
Ezek szerint nemcsak szövegértési, hanem fogalmazási szempontból is kihívásokkal küzd.
Na tényleg pá, nincs már türelmem az újabb félremagyarázásait kalapálgatni.
"nincs válasz tehát, hogy az LMP miért nem tud újat hozni, megszólítani eddig inaktív rétegeket."
Nézze, én adtam egy választ, amivel Ön nem értett egyet. De ne mondja azt, hogy nincs válasz. Ez már a második félremagyarázása, ez nem épp elfogulatlanságról árulkodik.
"ez el van intézve azzal, hogy én hol élek:)"
Hát igen, mert a tanyákon, nyomortelepeken, cigánysorokon, lepukkant bárházakban tengődők nem a 168 órát vagy a Heti Választ olvassák, nem Kálmán Olgát vagy Bayer Zsocát nézik. Nem hat rájuk a média, nem fogják a politikai üzeneteket. Ez a legkevésbé sem az ő hibájuk. De beletartoznak abba a nem szavazó 47-50%-ba, és kevés kilátás van arra, hogy kikerüljenek onnan, és ez nem pártpolitikai kérdés.
"ők magabiztosan szereznének jókora adag szavazót, ha most párt lennének."
Szerényebben, ez még csak feltételezés.
Meglátjuk, hogy a volt szadeszesek, az átálló, mélyen lenézett LMP-sek és az MSZP-től átállók (akik nem lesznek oly sokan) mire lesznek elegendők. Mert Bajnai és Tsai a csalódott fideszeseket nem fogják meghatni.
"tessék feltenni a kérdést, vajon az LMP-nek ez miért nem sikerült eddig?"
Mint említettem, erre próbáltam válaszolni...
"rontana a programon, mert beleköphetne hülyeségeket."
Ez a mondat, benne azzal, hogy: "a programon" azt jelenti, hogy már van program.
Ezek szerint nemcsak szövegértési, hanem fogalmazási szempontból is kihívásokkal küzd.
Na tényleg pá, nincs már türelmem az újabb félremagyarázásait kalapálgatni.
rudenz ulrich
2012.12.01 22:52:15
@balage_81 reloaded:
Ejnye, ne blamálja már magát! Ki vagdalkozott? Harmadik félremagyarázás. Arról beszéltem, hogy szocik voltak, a Haza és Haladás ezért a szocikból nőtt ki.
A munkájukról Önnek nem mondok semmit, azt is félremagyarázná.
Tényleg jó éjt!
Ejnye, ne blamálja már magát! Ki vagdalkozott? Harmadik félremagyarázás. Arról beszéltem, hogy szocik voltak, a Haza és Haladás ezért a szocikból nőtt ki.
A munkájukról Önnek nem mondok semmit, azt is félremagyarázná.
Tényleg jó éjt!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
a helyzet leírása nagyrészt pontos, a szándék helyeselhető. Egy apró korrekció: az LMP a kétharmad megszüntetésének lehetőségére tekintettel most először felajánlotta, hogy beállna egy közös jelölt mögé, mégis (kinek az érdekéből?) őket kizárva döntöttek Kész jelöléséről (aki persze, és ez nem baj, fölényesen nyert, de ez más kérdés). Viszont felajánlkozásuk arra utal, hogy "kiélezett helyzetben" talán meg lehetne velük egyezni.