Adatok
Attus Germanicus
0 bejegyzést írt és 354 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Történelem mindenkinek
Oroszország modernizációs kísérlete III. - A Medve ismét a ringben
2010.11.02 18:00:00
Oroszország nemzetközi státusza is drasztikusan megszenvedte a krími vereséget, így II. Sándor cár jobb híján a nemrég megkezdett francia orientációt folytatta külpolitikájában. A Napóleon által 6 nap alatt tönkrevert, és csak I. Sándor cár kérésére meghagyott…..
Hát már megírtam ezt a pár vacak sort a beküldés köré, amikor rájöttem, hogy azért nem találtam a rémképeimben élő korábbi posztot a témában, mert ott nem a "szexvizsgálat", hanem a "szexteszt" kifejezés szerepel. Ettől eltekintve újrajátszás következik,…..
Attus Germanicus
2010.10.24 13:12:50
Ma már épeszű ember nem vitatja, hogy az USA belépése a második világháborúba sorsdöntő jelentőségű volt az eddigi legtöbb áldozatot követelő, nemzetek közötti fegyveres konfliktus későbbi eseményei szempontjából. Adolf két év alatt maga alá gyűrte Európát, a…..
Attus Germanicus
2010.10.05 20:19:11
@greycup: Hú, az azóta is az egyik kedvenc filmem :-) Azóta tudom fejből, hogy Akagi, Kaga, Szoriu, Hiriu, Sokaku, Zuikaku :-)
Nem volt időm magyarázkodni. És nem is akartam. Úgy gondoltam, meg kell ezt beszélnem Richárddal. Csak annyit mondtam, hogy a látszat csal. Semmi többet. Aztán elrohantam.Sikerült jóval korábban felérnem a hegyre, mint kellett volna. De ki akartam várni a kilenc órát. Sétáltam a…..
Attus Germanicus
2010.10.01 21:57:50
@Tóthi: Nézd, szerintem már elég régóta nyilvánvaló minden olvasó számára, hogy ez egy kitalált történet, abba meg kellenek ilyen kanyarok.
Na jó, tényleg kezd egy kicsit a venezuelai tévésorozatok szintjére menni a dolog...
Na jó, tényleg kezd egy kicsit a venezuelai tévésorozatok szintjére menni a dolog...
A konteóblog (hasonlóan a magára valamit is adó versenytársaihoz) az ismeretterjesztés és az egészséges paranoia kialakításának nemes célkitűzésein túl a közfeladatok ellátásának nehéz terheit is részben magára vállalja. Mai (kicsit rendhagyó, rövid és soron kívüli)…..
Attus Germanicus
2010.09.18 21:27:49
Snexi nevű olvasónk kissé idegesen jelezte, hogy ugyan ő már többször felhívta a Tv2 figyelmét arra a tényre, hogy szar térképet használnak, de nem foglalkoznak vele - hátha majd így. Lehet ábrándozni a hazánkról leválasztott területek visszacsatolásáról akár naphosszat, ez…..
Attus Germanicus
2010.09.10 08:53:47
Biztosan te is láttál már fekete vagy sötétszürke nadrágot (esetleg teljes öltönyt), visszafogott tónusú nyakkendőt és hófehér inget viselő, jólfésült és frissen borotvált fiatalembereket, amint helyes, téglalap alakú névtáblával mellkasuk baloldalán, esetleg…..
Attus Germanicus
2010.09.04 13:32:13
Attus Germanicus
2010.09.04 13:35:19
@hehe64: Jaja, de azért van két nagy különbség:
- A katolikusoknál az egyházi adó az összjövedelem töredéke, mostanság évi 1-2 ezer forint körül van. A temetésért, egyéb szertartásokért meg az adón felül is elkérnek 5-10 ezer forintos díjakat.
- Míg a katolikusoknál tömegek kérnek egyházi szertartásokat úgy, hogy a keresztelő-esküvő-temetés szentháromságán kívül a templomot csak akkor látják, ha rálátni a buszmegállóból, addig a mormonoknál ez az arány elég elenyésző lehet, úgy gondolom :-) Aki nem gyakorolja a vallását, az valószínűleg nem viszi oda kereszteltetni a gyerekét (vagy a rég meghalt dédnagyapját).
- A katolikusoknál az egyházi adó az összjövedelem töredéke, mostanság évi 1-2 ezer forint körül van. A temetésért, egyéb szertartásokért meg az adón felül is elkérnek 5-10 ezer forintos díjakat.
- Míg a katolikusoknál tömegek kérnek egyházi szertartásokat úgy, hogy a keresztelő-esküvő-temetés szentháromságán kívül a templomot csak akkor látják, ha rálátni a buszmegállóból, addig a mormonoknál ez az arány elég elenyésző lehet, úgy gondolom :-) Aki nem gyakorolja a vallását, az valószínűleg nem viszi oda kereszteltetni a gyerekét (vagy a rég meghalt dédnagyapját).
Attus Germanicus
2010.09.04 21:55:59
@khamul: Jelentsd fel a papot ;-) Ez ugyanis tilos, meg van tiltva, hogy bármilyen szertartás elvégezzenek, ha nincs rendezve az egyházi adó legalább 3 évre visszamenőleg.
Persze, mivel az adó évi 1-2 ezer forint, az 3 évre visszamenőleg se sok, lehet, hogy egyszerűen hozzáírták Neked a szertartás árához, és fel se tűnt.
Persze, mivel az adó évi 1-2 ezer forint, az 3 évre visszamenőleg se sok, lehet, hogy egyszerűen hozzáírták Neked a szertartás árához, és fel se tűnt.
Az 1960-as, 1970-es években Budapestet is elérte az aluljáró
építési láz és leginkább a metróállomások környezetében számos aluljáró épült a
gyalogos forgalom számára. Ezáltal száműzték az autósokat zavaró puhatestűeket
az utakról és még gyorsabban lehetett…..
Attus Germanicus
2010.08.25 18:20:24
@sandor68: Azért az EU fejlettebb oldalán is épülnek szép számmak nehézmetrók, meg városi autópályák ma is (bár már nem sok, mert nagyrészt már kiépültek).
Attus Germanicus
2010.08.26 09:30:19
@Rocko-: A gyors autós közlekedésnek a belvárosban nincs helye. Ez igazából nem is vitaalap, ezt kezelhetjük axiómaként. Én teljesen egyetértek azzal, hogy a belvárost gyalogosbaráttá, és reményeim szerint tömegközlekedésbaráttá alakítják át.
A probléma azzal van, hogy ezzel egyidőben biztosítani kellene a valóban gyors közlekedés lehetőségét, akár autóval a belvároson KÍVÜL, akár tömegközlekedéssel a belvárosban, de leginkább mindkettőt. Viszont Budapesten igazából egyik sem valósul meg,és törekvés se nagyon van rá.
A probléma azzal van, hogy ezzel egyidőben biztosítani kellene a valóban gyors közlekedés lehetőségét, akár autóval a belvároson KÍVÜL, akár tömegközlekedéssel a belvárosban, de leginkább mindkettőt. Viszont Budapesten igazából egyik sem valósul meg,és törekvés se nagyon van rá.
Attus Germanicus
2010.08.26 11:14:47
@Vilex: "A villamosokat én személy szerint csak egy S-bahn rendszerben és olyan sebességgel tudom elképzelni."
Itt szerintem fogalmakat keversz, de ez már nem tartozik a tárgyhoz :-)
Itt szerintem fogalmakat keversz, de ez már nem tartozik a tárgyhoz :-)
2010 nyarán megkezdődött a Budapest Szíve program második ütemének kivitelezése. Miután elkészült az új Főutca a Belvárosban, most a Károly körút és a Március 15-e téren folytatódnak a munkálatok. A Károly körút Astoria és Dohány utca közötti szakaszán már javában…..
Attus Germanicus
2010.08.25 16:00:15
@Comandante en Jefe: Nem teljesen értek egyet. Vannak olyan, városon belüli irányok, amikhez egyáltalán nem létesült alternatíva az elmúlt 30 évben. És pl. a Károly körút pont ennek a része: az Észak-Pest - Közép/Dél-Buda irány ma csak a belvárosi hidakon járható, és ezek közül (a mostani építkezések előtti állapotot tekintve) talán a Károly körutat érintő volt a legkevésbé borzalmas.
Hasonló a Dél-Pest - Közép-Buda, aminek egy nagy része a Ferenciek terén át (közúti aluljárón) haladt. Itt új kapacitás utoljára 1964-ben létesült - pont az Erzsébet híd. A Lágymányosi híd átadásával megtiltották a villamossínek használatát a Petőfi és a Szabadság-hídon, így a kapacitás egyenlegbe állt.
Hasonló a Dél-Pest - Közép-Buda, aminek egy nagy része a Ferenciek terén át (közúti aluljárón) haladt. Itt új kapacitás utoljára 1964-ben létesült - pont az Erzsébet híd. A Lágymányosi híd átadásával megtiltották a villamossínek használatát a Petőfi és a Szabadság-hídon, így a kapacitás egyenlegbe állt.
Amióta 13 évvel ezelőtt piacra dobták a Sötét zsaruk című sikerfilmet, a híres Men in Black (a továbbiakban: MiB) számos földlakóban azt a képzetet keltik, hogy mindössze egyfajta intergalaktikus (és paranormális) bevándorlási hivatal alkalmazottairól van szó, akik árgus…..
Attus Germanicus
2010.08.23 12:53:05
@jörgömös: Tiboru eredetileg a Moszadot is bele akarta szőni a cikkbe, de jött két furcsa ember, fekete ruhába voltak öltözve, a héber nyelv egy korábbi változatát beszélték, és szóltak neki, hogy jobb, ha őket ezúttal kiahagyja.
Boribon és Annipanni egészen más hangulatot teremtett körülöttünk. Nevetgéltünk. Megosztottuk egymással a felfedezést, hogy vannak új részek. Egyébként kije is Annipanni Boribonnak? A gazdája? A barátnője? Az anyukája? Annipanni vajon hány éves? És Boribon milyen nemű?…..
Attus Germanicus
2010.08.20 09:47:57
Mai posztunkban az elmúlt három évtized azon slágergyanús témáját járjuk körül egy kicsit, amely lassanként olyan médiastátuszra tett szert, mint egykoron a labdarúgás, az államháztartási reform, vagy a különféle fogyókúrás topikok: tényleg mindenki ért hozzá, de…..
Attus Germanicus
2010.08.18 12:16:54
Mint kiderült, Benedictával kell egyezkednem. Ő veszi át a munkáltatói szerepkört. Most először mentem vissza a Szűzgarázsba. Ördög nagyon örült nekem. Persze, hogy gondoltam rá, magammal kellene vinnem. De nem tehetem. Juditék lakásába nem vihetek kutyát. Fogalmam sincs, hogy…..
Attus Germanicus
2010.08.09 09:35:03
@örömlány: Ennek ez a szokásos elintézési módja ilyen esetekben.
Judit bemutatott a nagyobbik lányának, Saroltának. Mióta tudom, hogy Judit a prof felesége, persze rákerestem a gyerekekre is az iwiw-en. A prof nincs regisztrálva, és nem említette a gyerekei nevét. Tehát csak azután tudtam őket megnézni, hogy rájöttem, Judit a felesége. És, hogy…..
Attus Germanicus
2010.08.07 21:09:54
Csak hebegtem múltkor. Judit nem erőltette a témát. Persze, tán még végig se gondoltam, akarok-e gyereket. Meg előbb férjet kéne találnom. Vajon férjhez akarok menni? És lenne jelöltem?Mélyen elpirultam. Megint átvillant az agyamon, hogy mindent tud. Miért tesz fel ilyen…..
Attus Germanicus
2010.08.01 23:49:07
@Gloria Mundi: Igazából itt is az köszön vissza, hogy Európában, és így Magyarországon is, egy (egyes tájakon másfél) évezreden át milliók és milliók voltak látszatkeresztények, ami mögött igen csekély vallási meggyőződés volt, és ami volt, az is inkább babona, mint valós keresztény hit.
A társadalom és az egyház sajátos összefonódása révén ez nem csak a közemberekre, de a papokra, főpapokra is igaz volt, kis túlzással azt a keveset közülük, aki tényleg hitt Krisztusban, szentté is avatták.
Ez persze egyenesen vonta maga után, hogy az egyházi erkölcsi tanítást voltaképpen nem követte senki, vagy aki mégis, az is csak véletlenül
És mindennek egyenes következménye az, amit Te is írsz.
A társadalom és az egyház sajátos összefonódása révén ez nem csak a közemberekre, de a papokra, főpapokra is igaz volt, kis túlzással azt a keveset közülük, aki tényleg hitt Krisztusban, szentté is avatták.
Ez persze egyenesen vonta maga után, hogy az egyházi erkölcsi tanítást voltaképpen nem követte senki, vagy aki mégis, az is csak véletlenül
És mindennek egyenes következménye az, amit Te is írsz.
Attus Germanicus
2010.08.02 13:03:04
@gabor4x: Azt gondolom, hogy Nálad keverednek fogalmak. A Tízparancsolat nem keresztény tanítás, már csak azért sem lehet az, mert sokkal régebbi, mint a kereszténység (szolidan számolva egy évezred a különbség, ami azért elég jelentős időtartam).
Attus Germanicus
2010.08.03 15:10:17
@Gloria Mundi: Az első felével teljes egészében egyetértek, a második felére pedig jól emlékszel :-)
Odahaza nagy a csend. Odahaza. Vagyis átmeneti szállásomon, a prof és Judit lakásában. Találtam egy internet kávézót a közelben. Állást kell találnom. Bár még hivatalosan a kolostorban vagyok státusban, és felmondani nem áll szándékomban továbbra sem. De nyilvánvaló, hogy…..
Attus Germanicus
2010.07.28 11:27:49
@21 hónap: Végülis nem a prof vitte abba a lakásba :-)
Judit, Judit. Természetesen megtartotta az ígéretét. Nem az a fajta, aki a levegőbe beszél. Szállás-ügyben tudna segíteni, mondta. Most akkor menjünk. Nézzük meg. Nézzük. Noha még azt se tudom, hogy fogok albérletet fizetni a semmiből. Emiatt ne aggódjak. Meg fogjuk oldani. Neki…..
Attus Germanicus
2010.07.09 13:06:39
@Groix: A szeretője nem hiszem, mert akkor nem osztogatná a lakást csak úgy :-) Arra meg nem emlékszem, hogy kiderült-e az elején, hogy Judit mennyi idős.
Doloresnek nem volt ideje körbevinni a kolumbiai nővéreket Pesten. Richárd felajánlotta, hogy majd mi megtesszük. Ő vállalja a sofőr szerepét, én meg legyek idegenvezető. Még örültem is a programnak. Szeretek idegeneket kalauzolni, főleg, ha nem nekem kell eljuttatni őket a-ból…..
Attus Germanicus
2010.07.09 09:05:18
@gabor4x: Nem feltétlenül jelent bármi is, hiszen volt valami egyházi szertartás (az ekpzp posztban van ugye részletezve), olyan, amire könnyen összejönnek a környékbeli papok többen is.
Bár a mai posztot olvasván már könnyen elhiszem, hogy ebben a sztoriban végül minden mindennel összefügg majd :-)
Bár a mai posztot olvasván már könnyen elhiszem, hogy ebben a sztoriban végül minden mindennel összefügg majd :-)
A Graz fölött elhelyezkedő osztrák kisváros jelentős közlekedési csomóponttal rendelkezik a település déli részén: itt válik szét az autópálya déli és nyugati irányban. Azonban még mielőtt megépültek volna a gyorsforgalmi utak, problémát jelentett Bruck an der Mur…..
És a napnak még mindig nem volt vége.
Nem a rendházba vitettem magam a taxissal, hanem a belvárosba. Sétálni akartam, de nem valami elhagyatott helyen. Emberek között. Át kellett gondolnom, mit akarok csinálni. Richárdban csalódtam. Egy kicsit a profban is. Feltűnik hirtelen, töltök…..
Attus Germanicus
2010.06.29 09:18:48
@Gloria Mundi: A papok kapnak fizetést, igen. Azt nem mondom, hogy sokat, de kapnak (akad bőven gazdag pap, de az nem a fizetésből van).
Attus Germanicus
2010.06.29 13:04:28
@Gloria Mundi: A takarítónőt az egyházközség szokta fizetni :-)
Attus Germanicus
2010.06.29 13:06:52
@21 hónap: Te sose költöd másra a pénzed, csak kajára meg közüzemi díjakra? :-)
Amúgy a kedves hívek szokták szeretni a plébános urat, aztán ellátják mindenféle jóval.
Amúgy a kedves hívek szokták szeretni a plébános urat, aztán ellátják mindenféle jóval.
A PTinfo már beszámolt arról, hogy a Dél-Afrikában rendezendő foci VB kapcsán komoly vasútfejlesztés zajlott az országban. Azonban nemcsak ez és a Johannesburgban kiépített buszhálózat volt az egyetlen közlekedésfejlesztési munka. Megújult Johannesburg, OR Tambo nevű repülőtere…..
Attus Germanicus
2010.06.29 10:48:10
@Fricy: Kösz.
Attus Germanicus
2010.06.29 12:41:38
@mestska: King Shaka International Airport a neve, de az lehet, hogy külön vannak választva a belföldi és a nemzetközi utasok. Vagy nem tudom :-)
Gyorsan kell döntenünk. Richárd kiosztja a feladatokat. Én vegyüljek el a várakozók között, őt beviszik a reptéri rendőrök a csomagkiadó gépekhez, mintha most érkezett volna. Az apácák bőröndjei késnek, de nem csak az övéik, hogy ne legyen gyanús. A vámosoknak át kell…..
Attus Germanicus
2010.06.25 14:32:50
@Gloria Mundi: Na ja. De, ha azt gyanítják, hogy drogot hozott be, akkor nem volna egyszerűbb VALÓBAN átvizsgálni? ;-)
Attus Germanicus
2010.06.25 15:50:07
@Gloria Mundi: OK, igazad van, jogos.
Richárd a főnökasszonnyal beszél. Franciául. Szidják a légitársaságot, ki-ki a magáét, hogy elkavarta a csomagjukat. Együtt tettek bejelentést. A fiatalabb nővér a jelek szerint nem tud franciául. Mindkét nővér sötét tónusú, vékony és meglehetősen alacsony, egyébként…..
Attus Germanicus
2010.06.25 12:24:46
@Gloria Mundi: Az, hogyha a nő megy ki a saját maga által használt autóval valaki elé, aki nem itt él (hiszen szállása van, nem lakása), akkor elég furcsa, hogy e vendég azonnal átveszi a kezdeményezést, és ő vezeti a vendéglátójának az autóját :-)
Ez max. akkor reális, ha "Richárd atya" gyakran érkezik látogatóba, és jól ismeri a nővért is, aki őt fogadja, meg az autót is.
Bár a sztori fővonala szempontjából teljesen lényegtelen, de kétségkívül furcsa :-)
Ez max. akkor reális, ha "Richárd atya" gyakran érkezik látogatóba, és jól ismeri a nővért is, aki őt fogadja, meg az autót is.
Bár a sztori fővonala szempontjából teljesen lényegtelen, de kétségkívül furcsa :-)
Attus Germanicus
2010.06.25 13:05:15
@Gloria Mundi: Látom, iskerült egy töklényegtelen dologba belekötni. A lényeg az, hogy Richárd nem itt él, látogatóba jön, és simán ő vezeti azt az autót, amivel kijönnek eléje a reptérre.
Szerintem ez abszurd, akárki akármit mond.
De van annyira lényegtelen, hogy ne folytassam a vitát róla :-)
Szerintem ez abszurd, akárki akármit mond.
De van annyira lényegtelen, hogy ne folytassam a vitát róla :-)
A Potsdamer Platz Berlin újraegyesítése után felébredt
évtizedes csipkerózsika álmából és mára a modern nagyváros egyik emblematikus
helyévé vált. A II. Világháború után a nullára bombázott tér a hidegháború
alatt kapta meg a kegyelemdöfést. A fal…..
Épp kinyitnám az utolsó sms-t, amelyet Richárd küldött, mikor megszólal a mobil. Összerezzenek, úgy hasít bele a csöndbe az éles elektronikus dallam. A Diótörőből. Richárd az.
- Végre! Hová tűntél, Leti? Már a fél várost tűvé tettem érted! Egész délután próbállak…..
Attus Germanicus
2010.06.18 15:49:09
@Iovianus: Így van. Viszont a saját műfajában kétségkívül mestermű.
Attus Germanicus
2010.06.19 12:47:02
@Gloria Mundi: Ez hazugság. Mármint nem Te hazudsz, hanem a katolikusok. Valójában kevesebb, mint a lakosság 15%-a tartozik hozzájuk. A többi csak elmegy esküdni meg temetni a papokhoz, mert "az olyan szép", vagy gyereket keresztelni, mert "úgy szokás".
Mivel pedig a keresztelő-esküvő-temetés szentháromságon kívül is az egyházhoz kötődő emberek kétharmada idős, ezért vélelmezhető, hogy 10 éven belül a cigányok Mo-on többen lesznek, mint az igazi katolikusok.
Tehát igenis kisebbség, még ha ezt próbálja is leplezni.
Mivel pedig a keresztelő-esküvő-temetés szentháromságon kívül is az egyházhoz kötődő emberek kétharmada idős, ezért vélelmezhető, hogy 10 éven belül a cigányok Mo-on többen lesznek, mint az igazi katolikusok.
Tehát igenis kisebbség, még ha ezt próbálja is leplezni.
Attus Germanicus
2010.06.22 08:22:32
@SevenDeadlySins: Igen, így van, de ebben a körben a katolikus egyház szavának igen csekély a súlya, ezért nem nevezném őket katolikusnak, még ha ott lettek keresztelve, és, ha templomra kerül a sor, a katolikust keresik fel, akkor sem.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Köszönet érte :-)