Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fidelcastro

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Olyan sok oldalról közelítettük már meg ezt a csodát, annyi megbocsájthatatlan hibát, katasztrofális baklövést, amatőr bagatelizálást vettünk már sorra, hogy kezdem azt érezni, már-már kifogyunk a témákból. De ilyenkor mindig eljön egy újabb nap, amikor írni kell és minden…..
fidelcastro 2013.05.14 15:13:30
@pizzaboy:
Itt mínuszban haladnak a szintek.
Következésképpen ha az adott szinten kezdő pontok elfogynak, akkor zuhan egyet a karakter.
És akkor egy szinttel lejjebbről már több kezdőpontról kell tovább zuhanni az újabb szint "aláéréséhez".
Na új szót alkottam.
- 1 ÉP???
Eszement főnökök a munkahelyen? A japánok ebben is előttünk járnak: a Canon Electronics elnöke, Hisashi Sakamaki kiváló gondolatot vett fejébe.Szerinte az emberek gyorsabban dolgoznak egy olyan irodában, ahol nincsenek székek, így az alkalmazottai állva végzik egész napos…..
fidelcastro 2009.06.11 14:30:06
kedves betti

japán cégnél dolgozom. elég jól állunk a javaslataid bevezetésével:

1. az irodai dolgozók körülbelül 65%-a már most is ablaktalan irodákban dolgozik, de a kaizen nem áll meg!

2. a rendszeresített munkavédelmi cipő súlya már egészen jól megközelíti az általad javasolt lábbeli súlyát

3. a légkondícionáló és szellőztető rendszer az egyik leggyengébb pontunk épületgépészeti szempontból (alultervezett, nehezen szabályozható, de legalább megbízhatatlan)

4. a normaidők kezdetben ad hoc jelleggel lettek meghatározva, de sajnos ezt a pompás módszert jól tönkretették a léha magyarok, meg az akklimatizálódás során megfertőzött japán kollégák a valós, mért időadatokkal

5. jelentem ez is megvan; néha a szolgalelkűbb és önálló gondolkodásra alkalmatlan magyar vezetők is élnek ezzel a remek ösztönző eszközzel

6. a lehülyézést konkrétan még csak munkaidő alatti megbeszélésen alkalmazza a japán termelési igazgató (szellemi színvonaláról azt érdemes tudni, mikor kiesett egy foga, pillanatragasztóval rögzítette vissza; aztán egy másikat is - "great success!")

7. ez még odébb van; ehhez jóval több valós normaidőt kellene visszaírni kitalált értékekre és akkor megkezdődhet egy újabb "sódzsin"

8. a fizetésemelés és kategórialéptetés már most is sokszor pofa alapján megy, de ez azt hiszem nem újdonság idehaza

most nincs nálunk felvétel, de ha enyhül a válság és újra felívelő pályára állunk, nálunk minden bizonnyal lenne helyed, ha még további ötleteid is akadnának!

ui. amit nem értek, akkor ezek a canon-os dolgozók hogy alszanak az asztalaik mellett (gazdáinknál ez bevett szokás...)

üdv,
fidel
Belsőség Wankel, de meddig? 2009.05.26 07:38:00
Remélem, kevesen olvassák majd ezt a blogposzt, mert bálványdöngetésbe hajlik a mondanivalóm, és igazából nem akarok senkinek rosszat. De mint mindenkinek, aki még a Liener György-féle Autótípusokkal szívta magába az autóbuzériát, amely szarrá sztárolta az NSU Ro80-at,…..
Köszönet Surcinak! Forrás: hasznaltauto.hu Porsche egyedi     Ár:    2.650.000 Ft Évjárat:    1994 Állapot:    Normál Üzemanyag:    Benzin Hengerűrtartalom:    2000 cm³    …..
Tekintsünk most el attól a belső vívódástól, ami ahhoz vezetett, hogy ez legyen a mindennapi autóm. Az azóta eltelt három év alatt nem egyszer megbántam, de tán még többször virtuálisan hátba veregettem magam, hogy nem ugrottam bele valamibe, amit sokkal jobban szerettem volna,…..
fidelcastro 2009.03.19 09:50:38
Ja és ha még azt is hozzáteszem, hogy az "Autógyár" mikor az egyik modelljében az esedékes "model year" váltást megeszközölte, akkor némileg módosítva lett az egész BOM is ugyebár.
Voltak apróbb (hűtőrács, stb műanyag bizbaszok), meg nagyobb módosítások is (új motorok, azokhoz passzoló alkatrészcsomagok, stb).
Történetesen kapott új erősebb benzinmotort, és először kapott dízelmotort is.
A lengéscsillapítókat ugyebár cserélni kellett a dízel verzióban, tekintettel a jóval nehezebb motorra.

De valamelyik eleme a gyártástervezési osztálynak (nem volt tiszta, hogy a hazai, vagy az "odavalósi" gárda) böszmélkedte el a dolgot, és az új benzinmotorhoz "sikeresen" hozzárendelték a dízel lengéscsillapítókat.

Megvolt a modellváltás, sikeres próbagyártások, szokásos corporate és plant szintű egymás hátbaveregetése és szembedícsérgetése.

Pörgött is a gyártás szépen, nem is volt senkinek semmi gondja.

Mígnem egy áldott kora nyári reggelen a lengéscsillapító beszállítója odamosolygott az egyik emberkének: "Látom óriási siker volt ez a dízelverzió!"
Emberünk: "M-m-m-m-má' mér' mondod ezt???"
"Hát mert (kb) 85%-ban a dízel alkatrészét rendelitek" (t.i.: a maradék 15% egy harmadik motorvariáns mennyiségét adja ki...)
Emberünk: WTF!!! (majd miután megnézte a BOM-ot) OMG!!!!!!!!!

Rohant haragozni mindenfelé: "Elkúrtuk!!!"
És tényleg.
18 ezer autó jött le a sorról a NEM MEGFELELŐ BIZTONSÁGTECHNIKAI ALKATRÉSSZEL.

Óriási gigameetingek kezdődtek, meg telefonok és telefonkonferenciák az anyacéggel.

Meg is született a megoldás: "Kicserélni mindben!"
Ez 3 napig tartott...

Következő kérdés: "Na de hogyan?"
Alapvető válasz ilyen helyzetekben: "Visszahívással!!!"
Reakció a kurváratop management részéről: "Lófaszt!"
Mi: "N-n-n-na de akkor mégis hogy az anyánkba' oldjuk meg?"
T.M.: "Hát úgy, hogy ne tudódjon ki!"
Mi: "D-d-d-de azt meg mégis hogyan?"
T.M.: "Hát majd amikor a rabszolga beviszi a gépjárművet a szalonba szervízelni, akkor ügyesen elcsaljuk a gépkocsija mellől, és hopp kirántjuk a régit, bepusszantjuk az újat és dállász!"
Mi: "N-n-n-na de eeeeez nem teljesen etikus!"
T.M.: "Kussss!"
Mi: "Hááááát jóóó..."

Ebben az esetben valóban a márkaszervíz volt az egyedül üdvözítő, na de nem is egy 8-10-12 éves autóról volt szó, hanem egy garanciális, kevesebb mint 1 éves típusról.

De remélem azért mindenkit homlokon csókolja a múzsa, hogy az "Autógyár" sem tévedhetetlen! Ott is ugyanolyan rabszolgák keccsölnek, mint máshol.

Ha szerencséd van, a szervíz suttyomban tényleg kicseréli az említett alkatrészt a tudtod nélkül. Még nagyobb szerencse, ha ezt közlik is veled, valami kamu-dumával körítve. De még mindig ingyenben!

De rá is cseszhetsz, ha beadják Neked, hogy ezt bizony odaverted, és mutatnak egy kis hibát a felnin (mert miért ne találhatnának???).
Ekkor aztán pörög a rezsiszámláló, meg az alkatrészt is kifizettetik Veled.
És megintcsak bekapcsol a "dejóljártunkgenerátor". Márkaszervíz: "Höhö! Fogtunk egy kis baksist ezen a Mikuláson!" Vevő: "Jaj milyen kedvesek ezek a fiúk, hogy szóltak és megóvták a családomat egy kellemetlen pattogós úton végrehajtott szűk jobbosban valú fejreállástól! És még mintha kényelmesebb is lenne, mint ezelőtt. Szuper!"

Persze a nem megfelelő alkatrész miatt senki nem dobta el a kanalat közlekedés közben, de azért nem véletlenül cserélték ki amennyi autón csak tudták.

Adalékul szolgáljon még annyi:
A hivatalos olasz importőr meghúzta ezt a tiltott visszahívásos lépést.
Nem vagyok benne biztos, hogy életben hagyták...

Ja és a BOM-elkúrással kapcsoltaban nem nagyon hallottunk fejhullásról.
(Ismerős?)

Üdv és stresszmentes szép napot!
fidelcastro 2009.03.19 10:54:11
@zöldi: Naszóval időpont: valami kora nyár lehetett (egy évvel a lengéscsillapító-gate előtt).
Valami jókora autókiállítás készülődött (nem emlékszem pontosan melyik, de páros év volt...)

A kiállításra elkészített autók már kint álltak a "raktárban". Értsd: a benga nagy aprókavicsos placc, ahol hegyekben állnak a kész autók. Némelyik már újjnyi, rákövült por alatt (megnéztük, volt amelyik már másfél éve ott állomásozott kint a kenyában!)

Valami okosabb egyszercsak a fejébe vette, milyenek is lettek a mi kiállítási darabjaink, amiket a szakemberek szereltek össze szakszerűen.
Végülis jól sikerültek, csak szemet szúrt, hogy az ülések, meg a belső kárpitok erősen elütnek egymástól.

Elszerelték őket na. A kiállítási példányok kárpitjait.
"Great success!"

Akkor még friss tacskó voltam ott így nekem (és egy hozzám hasonlóan tökkezdő kollégámnak), mint szakembernek jutott a feladat, hogy ezt orvosoljam.

Röhögtünk is rendesen, amikor megláttuk, hogy a fekete szőnyegezéshez kékesszürke kárpitokat csaptak, majd az egészet megkoronázták a világosszürke csomagtérkárpittal.
Megszületett a megoldás! Üléscsere!!!

Leszambáztunk a sorra, látták beszerzők vagyunk, így nem mertek szólni, mikor az előszerelő sorról egyesével kapkodtuk le az üléseket.

Majd a kellő szakképzettséggel és intenciókkal felvértezve (ami annyi volt, hogy "Nesztek" és megkaptuk 5 autó kulcsát, hogy találjuk meg az ezerből, a két akkus csavarhúzót, meg a nyomatékkulcsokat), majd kimentünk szakérteni.
Nekünk este 8 tartott a szakértés.

Elsődleges szempont volt, hogy a csomagtér kárpithoz passzoljanak a fotelek. Úgyis felnyitják a csomagtérajtót, úgy legalább jobban látszik a harmónia.
"Great success!"

És akkor még a motortartó bak nélkül összeszerelt autóról nem is beszéltem!
"Nem kő' aggódni! A futómű majd megtartya, aztán csak a parkolóig kell kimásznia, ott majd jól utómunkával berakunk minden hiányzót."
Ja igen szombat volt és kevés ember. Aznap én is a soron nyomtam a rokkot.
"Great success!"

És az ilyen esetek nem csak az "Autógyár"-ban frodulnak elő.
Számos más helyen is megéltem, vagy hallottam hasonló örvendetes "akciók"-ról.
(Elektronikai alkatrész megbukott a teszteren. Nem reworkre utazott a termék, hanem még kétszer benyomták a teszterbe, és ha akkor sem volt jó az eredmény, állítottak a teszteren: "Odass má' jó is!" Hopp már ugrott is a zöld dobozba.)

Hasta la victoria siempre!
Fidel
fidelcastro 2009.03.19 11:27:09
@Gabikirály:
Ezek szerint te voltál Hamamatsu-ban és láttad, hogy a gépsorok helyett már csak designerek vannak.
Meg azt is nem láttad, hogy a Rábaringet tesztelésre vagy két hónapra kibérelte a Suzuki, mikor asszem az Ignist gyártásba nyomták.

Örülök hogy így ismered az autóipart.

Valószínűleg akkor teljesköltség elemzést is csináltál mind a Suzukiről mind a többi autógyártóról.

"Kérdezem én,hogy melyik autógyár tud ennyi költségvetésből ilyen autót gyártani ilyen feltételek mellett?"
Sírnál, ha tudnád mennyibe kerül gyári áron egy abroncs a te autódra. Maximum 3500 forint! A felni hozzá? 1700 forint. Ja hogy alut akarsz? az is van! Lesz vagy 8500 forint! (De csak mert 300 forintos euro árral kell számolni! Meg aztán Kína miatt sokat drágult a vas, az alumínium meg egyébként is. A nyersgumi áráról nem is beszélve!!!)

Béke!