Adatok
_fogaskerék_
0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem is tudom, mit gondoljak Zoli leveléről. Kicsit olyan szálka meg gerenda érzésem volt, miután végigolvastam. Gondolom, nem vagyok egyedül a véleményemmel. Egyébként a 353D az mi? Mielőtt bármit is írok az esetről el kell áruljam, hogy egy 353D vel járok. A zebránál minden…..
A reductio ad absurdum (latin: visszavezetés az abszurdra) az érvelés egy igen szellemes formája, amely során az érvelő elfogadja vitapartnere állítását, majd annak logikája mentén továbbhaladva kimutatja, hogy az állítás képtelenséghez vezet. Így bizonyítja be az eredeti…..
Autó. Szabadság, szerelem. Még meg sem vettük első autónkat, máris földöntúli boldogsággal töltött el az, milyen fantasztikus érzés lesz, amikor már nem kell 2 karton szuperakciós tejet a budaörsi Tesco-ból a Stadionokig a BKV járműveit igénybe véve szállítanom. Emellett…..
Kedves magyar radikálisok! Látom, sokan eltévedtek a hülyeség erdejében, és esetleg mellényúlnak, aztán meg jönne a sírás a nem ilyen lóról. Hadd segítsek.
A valódi nácikkal meg a fasisztákkal nem foglalkozom, ők igazolatlan órával kimehetnek. Azoknak a fejével akarok…..
Felelősségteljes apuka miatt rökönyödött meg ma Renegade, valószínűleg még annál is jobban, mint amennyire én, vagy bárki más tette vagy teszi majd, miután elolvasta a lenti sztorit. Az ilyen ember helyből elmebeteg, vagy csak a hótól hülyült meg? Fél órával ezelőtt (azaz…..
_fogaskerék_
2010.02.01 09:25:02
@krj: Ha a gyerek szimplán sétál a belvárosban akkor se szív kevesebb kipufogógázt...
Én is azt mondom, hogy csak ott lehet ilyet csinálni, ahol nincs forgalom, akkor is ésszel.
Anno mi lóval vontattunk 3-4 szánkót a földeken. Hát többet voltunk a hóban mint a szánkón. Sokat kellett futni ha leestünk, volt amikor a szánkó alá került a lábam... Iszonyú volt, nem ajánlom senkinek, hogy kipróbálja. ;) :D
A veszélyességről csak annyit, hogy ha marad a gyerek a TV/szg/PS előtt akkor persze biztonságban van. Én gyerekként sokat másztam fára, bicikliztem, fociztam, nem az uszodába jártam úszni: csupa veszélyforrás. Sőt a 2 fiamat is igyekszem minél többször kizavarni a szg elől, hogy vállaljanak egy kis "veszélyt".
Én is azt mondom, hogy csak ott lehet ilyet csinálni, ahol nincs forgalom, akkor is ésszel.
Anno mi lóval vontattunk 3-4 szánkót a földeken. Hát többet voltunk a hóban mint a szánkón. Sokat kellett futni ha leestünk, volt amikor a szánkó alá került a lábam... Iszonyú volt, nem ajánlom senkinek, hogy kipróbálja. ;) :D
A veszélyességről csak annyit, hogy ha marad a gyerek a TV/szg/PS előtt akkor persze biztonságban van. Én gyerekként sokat másztam fára, bicikliztem, fociztam, nem az uszodába jártam úszni: csupa veszélyforrás. Sőt a 2 fiamat is igyekszem minél többször kizavarni a szg elől, hogy vállaljanak egy kis "veszélyt".
A képlet egyszerű, adjunk címet a képnek! ..
_fogaskerék_
2009.12.07 16:03:38
Robertó és a Swift. A Swift és Robertó. Lassacskán visszatér minden a régi kerékvágásba, ülepszik az Autót Robertónak - mozgalom tömege által felvert por, lassan érlelődnek az első benyomások, születnek a tapasztalatok. Megkértem, írjon egy pár sort arról, milyen swiftesnek…..
_fogaskerék_
2009.07.01 12:30:13
@vmaast: Te jó ég, ezek az autó-gyártók meg szívatják a népet az ABS-szel! :D
_fogaskerék_
2009.07.01 12:43:47
A tapadási meg gördülési ellenállás nem a fékezésről szól, hanem arról, hogy nehezebb egy autót elindítani, mint mozgásban tartani. Fékezéskor az a lényeg, hogy a csúszó-súrlódási erő kisebb mint a tapadó-súrlódó erő. (mek.niif.hu/00000/00056/html/082.htm)
Ezért általában rövidebb a fékút ABS-szel, de persze nem mindig.
hu.wikipedia.org/wiki/ABS
Ezért általában rövidebb a fékút ABS-szel, de persze nem mindig.
hu.wikipedia.org/wiki/ABS
_fogaskerék_
2009.07.01 12:52:45
"A gépjármű forgalom biztonságának egyik fő követelménye a csúszásmentes fékezés. Ennek a követelménynek a fékerő szabályozásával lehet eleget tenni.
A fékezéskor fellépő ún. tapadó súrlódás mindenkor nagyobb a csúszó súrlódásnál. Mindaddig, amíg a kerék forog, a tapadás érvényesül, de a fékhatás növekedtével blokkol a kerék, és a csúszó súrlódás lép előtérbe. ilyenformán csökken a fékhatás, s ezáltal a kocsi elveszti iránystabilitását. Mindezeken kívül a csúszó súrlódás folytán erősen kopik a kerékabroncs. Amint a fékerő eléri a tapadóerő nagyságát, megszűnik az oldalirányú tapadóerő is. Ha ekkor a járművet akár oldalszél, akár valamilyen más oldalirányú erő hatása éri, akkora forgatónyomaték keletkezik, hogy közömbösítésre semmiféle stabilizáló nyomaték nem képes. A jármű farol, elveszíti kormányozhatóságát, balesetveszélyes helyzet áll elő."
KISS GYŐZŐ okl. gépészmérnök
SZAKÁLLAS CSABA okl. villamosmérnök
www.haditechnika.hu/Archivum/197004/700406.htm
A fékezéskor fellépő ún. tapadó súrlódás mindenkor nagyobb a csúszó súrlódásnál. Mindaddig, amíg a kerék forog, a tapadás érvényesül, de a fékhatás növekedtével blokkol a kerék, és a csúszó súrlódás lép előtérbe. ilyenformán csökken a fékhatás, s ezáltal a kocsi elveszti iránystabilitását. Mindezeken kívül a csúszó súrlódás folytán erősen kopik a kerékabroncs. Amint a fékerő eléri a tapadóerő nagyságát, megszűnik az oldalirányú tapadóerő is. Ha ekkor a járművet akár oldalszél, akár valamilyen más oldalirányú erő hatása éri, akkora forgatónyomaték keletkezik, hogy közömbösítésre semmiféle stabilizáló nyomaték nem képes. A jármű farol, elveszíti kormányozhatóságát, balesetveszélyes helyzet áll elő."
KISS GYŐZŐ okl. gépészmérnök
SZAKÁLLAS CSABA okl. villamosmérnök
www.haditechnika.hu/Archivum/197004/700406.htm
Ha azt mondja, nagy darab kopasz, szinte mindenkinek egy olyan figura jut eszébe, aki már gyerekkorában is komplexusoktól szenvedett túlsúlya miatt és megverte a kisebbeket, felnőve pedig állat módjára közlekedik, mert neki úgysem mer beszólni senki, ha meg mégis, akkor legalább van…..
_fogaskerék_
2009.06.17 07:59:43
@Szűcslaci: Mi a ráknak mész te autópályán, ha 120 is elég?
Miért ,hol menjen 120-al, közúton? Ja persze tudom, hogy van akinek ez a mérce: városban 80, lakott területen kívül 120, autópálya 150+. Pont ez ilyenek a potenciális gyilkosok és nem azok, akik a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebesség 92%-ával mennek.
Miért ,hol menjen 120-al, közúton? Ja persze tudom, hogy van akinek ez a mérce: városban 80, lakott területen kívül 120, autópálya 150+. Pont ez ilyenek a potenciális gyilkosok és nem azok, akik a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebesség 92%-ával mennek.
A válság áldozatai természetesen az utazási irodák is, hiszen inkább mindenki lemegy a telekre kapálni, abból legalább lesz valami haszon, ha kivonulna a Teszkó, ahelyett hogy délolasz apartmanokban süttetné a seggét. Mi történik, amikor valaki mégis utazna? A szerződésben…..
_fogaskerék_
2009.05.20 08:44:17
Igen, tudom, hogy napokkal ezelőtt történt és a Reakció is írt már róla. Csakhogy amikor megláttam, lefagytam kis időre, meredtem magam elé, és csak azt dünnyögtem, hogy ez durvább, mintha Lakat T Károly élő adásban olajozná be Bajnai Gordon felsőtestét. A reggeli tévés…..
Az iszaposabb, vagy erős sodrású helyeken ez nyilvánvaló, de ott sem jó átkelni, ahol építettek rajta hidat. Például Szegeden. Szg majdnem normális állapolgár, de a fejébe vette, hogy biciklivel jár munkába, ami deviancia, ezért megbüntette a rendőrség. Úgy történt a dolog,…..
_fogaskerék_
2009.04.10 10:49:26
@gentry:
Nyilván mindenki maga dönti el, hogy kíván munkába járni. Lehet pro-kontra sok mindent felhozni. személyes tapasztalatként: Nekem 2 kollégám jár biciklivel kb. 5 km-es távolságról. Nem izzadtak, nem csapzottak. Egyikük (hölgy) az elmúlt télen 10 napot buszozott, többi nap maradt a bringa. Nekem sajna nincs légkondi sem a buszon, sem a szolgálati, sem a saját autóban. Elmondhatom hogy egyes délutánokon patakban folyik a víz a hátamon, ha mennek kell valahová a városban.
Nyilván mindenki maga dönti el, hogy kíván munkába járni. Lehet pro-kontra sok mindent felhozni. személyes tapasztalatként: Nekem 2 kollégám jár biciklivel kb. 5 km-es távolságról. Nem izzadtak, nem csapzottak. Egyikük (hölgy) az elmúlt télen 10 napot buszozott, többi nap maradt a bringa. Nekem sajna nincs légkondi sem a buszon, sem a szolgálati, sem a saját autóban. Elmondhatom hogy egyes délutánokon patakban folyik a víz a hátamon, ha mennek kell valahová a városban.
_fogaskerék_
2009.04.10 10:57:34
@hamiskaj:
Sajnos rosszul következtetsz:
"kerékpárral az úttest jobb szélén akkor lehet közlekedni, ha az út és a FORGALMI VISZONYOK ezt lehetővé teszik" -> ha nem teszik lehetővé, akkor OTT SEM lehet közlekedni; a járdán való tiltást nem oldja fel.
A "fizikai" szót azért tettem hozzá, mert - mint említettem - KRESZ tanfolyamra járok, ahol rendőr fejes oktat és az alkalmatlanságot kifejezetten a fizikai alkalmatlanságra értelmezte. Ha a rendőri szervek így értelmezik, akkor legfeljebb peres úton lehet mást elérni náluk.
Sajnos rosszul következtetsz:
"kerékpárral az úttest jobb szélén akkor lehet közlekedni, ha az út és a FORGALMI VISZONYOK ezt lehetővé teszik" -> ha nem teszik lehetővé, akkor OTT SEM lehet közlekedni; a járdán való tiltást nem oldja fel.
A "fizikai" szót azért tettem hozzá, mert - mint említettem - KRESZ tanfolyamra járok, ahol rendőr fejes oktat és az alkalmatlanságot kifejezetten a fizikai alkalmatlanságra értelmezte. Ha a rendőri szervek így értelmezik, akkor legfeljebb peres úton lehet mást elérni náluk.
_fogaskerék_
2009.04.10 11:37:47
@Perillustris:
Ha tényleg kell, akkor miért nem tartanak belőle oktatást és miért nem ismeri a közlekedők nagy része? Pl hány gyalogos tudja, hogy nem szabad a hídon egyik oldalról átmenni a másik oldalra, akkor sem ha nincs korlát... De a felelősség alól tényleg nem mentesít.
@hamiskaj:
Olvad át még egyszer, hogy hol "kell!" kerékpározni: "kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés ( esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni". Benne van a járda? Nincs: akkor ott tilos, 2 kivételtől eltekintve. Ne sértődj meg, de ennek a kicsavarása ezek szerint a jogász gondolkodásmódra jellemző.
Szívesen értekeznék még a témáról, de már mennem kell. Balesetmentes közlekedést mindenkinek! Főleg az ünnepek alatt vigyázzatok magatokra és egymásra! Sziasztok!
U.I.: A rendőröknek meg inkább azokat kéne csesztetni akik a többieket veszélyeztetve közlekednek.
Ha tényleg kell, akkor miért nem tartanak belőle oktatást és miért nem ismeri a közlekedők nagy része? Pl hány gyalogos tudja, hogy nem szabad a hídon egyik oldalról átmenni a másik oldalra, akkor sem ha nincs korlát... De a felelősség alól tényleg nem mentesít.
@hamiskaj:
Olvad át még egyszer, hogy hol "kell!" kerékpározni: "kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés ( esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni". Benne van a járda? Nincs: akkor ott tilos, 2 kivételtől eltekintve. Ne sértődj meg, de ennek a kicsavarása ezek szerint a jogász gondolkodásmódra jellemző.
Szívesen értekeznék még a témáról, de már mennem kell. Balesetmentes közlekedést mindenkinek! Főleg az ünnepek alatt vigyázzatok magatokra és egymásra! Sziasztok!
U.I.: A rendőröknek meg inkább azokat kéne csesztetni akik a többieket veszélyeztetve közlekednek.
A Homár akkora kozmopolita, hogy Bloomberg polgármester egy alkalommal sírva adta át neki New York kulcsait, de abszolúte megértjük Istvánt, hogy felhúzta magát, amiért a MÁV hangosbemondója Marosvásárhelyt Tirgu Muresnek mondja, miközben románul persze nem ad információt és…..
_fogaskerék_
2009.03.20 12:01:27
Én meg azokat a magyarokat ereszteném össze a szomszédos szélsőjobb embereivel, akik sz@rnak a magyarságra. Talán ráébrednének arra, hogy magyarok, ha pusztán ezért megverik őket.
Hazafiság csak a magyaroknál ás csak mostanában lett "ciki". Még az USA-ban is filmek és rajzfilmek tucatja készül erről a sokak által lenézett fogalomról. A hazafiság nem azt jelenti, hogy utálod a többi nemzetet, hanem azt hogy kifejezed a hovatartozásodat. Pl. szurkolsz a magyar résztvevőknek nemzetközi sporteseményen.
Lehet sz@rni trianonra is, de nekem pl. minimum 10 olyan ismerősöm van, akik Magyarországra költöztek, mert külföldi magyarként olyan "jól" bántak velük. Történelmi távlatban elég friss esemény ez a trianon ahhoz, hogy - ha másképp nem is de közvetve - még mindig éreztesse a hatását. GYK: Elég csak elmenned Erdélybe, hogy lásd a saját szemeddel.
Pont a flegma hozzáállás engedi meg fél Európának, hogy sz@rjon a magyarokra. Saját honfitársaink mutatnak példát.
Hazafiság csak a magyaroknál ás csak mostanában lett "ciki". Még az USA-ban is filmek és rajzfilmek tucatja készül erről a sokak által lenézett fogalomról. A hazafiság nem azt jelenti, hogy utálod a többi nemzetet, hanem azt hogy kifejezed a hovatartozásodat. Pl. szurkolsz a magyar résztvevőknek nemzetközi sporteseményen.
Lehet sz@rni trianonra is, de nekem pl. minimum 10 olyan ismerősöm van, akik Magyarországra költöztek, mert külföldi magyarként olyan "jól" bántak velük. Történelmi távlatban elég friss esemény ez a trianon ahhoz, hogy - ha másképp nem is de közvetve - még mindig éreztesse a hatását. GYK: Elég csak elmenned Erdélybe, hogy lásd a saját szemeddel.
Pont a flegma hozzáállás engedi meg fél Európának, hogy sz@rjon a magyarokra. Saját honfitársaink mutatnak példát.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ez a "faszagyerek" jól megmutatta, hogy autópályán 110-el menni mekkora nagy pofátlanság. Gondoljatok csak bele! Így feltartani a 170-nel repesztőket! Az a minimum, hogy balasetveszélyes helyzettel kell megleckéztetni azt, aki sebességcsökkentésre kényszerít egy szabálytalankodót!
Szerencsétlen Zoli. Agyat nem adtak a 353D mellé?