Adatok
Spica
181 bejegyzést írt és 183 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Berci fiam mondja a gyors és hangos autókra, hogy "vrummos".
Húsvét alkalmából beszíjaztam a gyerekülést a J1-be és mentünk egy szelíd kört. Na jó, időnként volt benne egy kis vrumm is. Koszoljuk össze az ifjúságot egy kicsit öregautó-szaggal...
Ezen kívül volt klubozás
kirándulás soksok…..

Hónapok óta most volt először annyi szabadidőm, hogy le tudtam egy délelőttöt csípni a napirendből, és beugrottam a műhelybe szerelni kicsit.
Leszedtem a gyújtáselosztót, és elkezdtem mérni: valóban jól emlékeztem, hogy rossz helyre esett picit a "B" gyújtáskör megszakítója: a nyitásszög sem volt…..

Tegye fel a kezét, aki várta már az új év első Napi érdekes posztját! Letehetitek, én is kíváncsian vártam, mit dob majd a gép. Hát íme itt van, és ezzel kívánunk Nektek és minden kedves olvasónknak, támogatónknak, követőnknek Boldog Új Évet! Az idei évben nagyon szeretnénk már újra élő előadásokat…..
Spica
2022.01.09 19:25:21

Nyár közepe óta volt mindenféle további program, például éjszakai forgatás egy indiai akciófilmhez:
Az indiai főszereplő kaszkadőr-dublőre vezetett, egy kis ismerkedés után rábíztam egyedül a kocsit: volt egy kis autózgatás az alsó rakparton, a Szabadság hídon, s végül mire kihajnalodott, a…..

Ma kerek 50 éves az autó! :-)
Szülinapi ajándékként találkozhatott egy tesójával - az idei AlfaCity-re ugyanis a Kaáli Múzeum állományában lévő narancs Montreal is eljött, nagyon jót beszélgettünk Péterrel, aki az autókat karban tartja, majd fogunk még szerintem a jövőben is konzultálni és…..

Ez a fotó még Münchenben készült a kereskedésben
A km számlálón 41707 km van, most ha jól emlékszem, akkor 56800 körül járunk, így 11 év után, pár év kihagyással...

Tegnap délután elloptam a munkaidőmből kicsit, és beszereltem a ventilátort. Megvártam, míg felmelegedve kétszer is bekapcsol a hőgomba, majd próbaútra indultam a 35 fokban.
Természetesen a 6-os úton kifelé menet az M0 miatt olyan iszonyat dugóba sikerült jutni, hogy 20 percig csak araszoltunk.…..

összeraktam a korábban berágott és most felpolírozott hátsó csapágyat, de még mindig ugyanolyan az indulási meg a működés közbeni áramfelvétel.
beszélgettem további bontós és szerelős emberekkel, akik sokat láttak már ilyet (ellentétben velem), és az a konszenzus alakult ki, hogy nem az egész…..

Az úgy volt, hogy elmentem ma délelőtt a Saab-bontóba, ahol némi kavarodás után meg is találták a tegnap gondosan félretett ventilátort, ami valóban egyezett az enyémmel mindenféle fizikai méreteiben. Szépen el volt csomagolva, leltári cimkével, mely szerint "javítás nélkül beépíthető". Már ott…..

Megjegyzés az egyik Saab-os oldalról:
"These units are used in all classic 900's - in non turbos, this is the driver side fan - (the passenger side is different), in 900 TURBO this fan is used on BOTH sides of the radiator. These BOSCH fans are typically fairly reliable, however when a failure does…..

A héten megjött az új hőkapcsoló, pénteken jutottam el odáig, hogy kitekertük a régit, betekertük az újat (igazi Meyle, remélem, tovább tart majd), visszaöntöttük a kifolyt fagyállót. Mivel estére veterán klubos rendezvényre szerettem volna menni, így nem kezdtem bele a teljes biztosítéktábla…..

na, az új az, ami nem bírja.
a hűtőventilátor eredeti hőkapcsolója negyvenX év után halt meg, akkor vettem egy újat. az kb. 1 évig bírta, akkor kellett egy másik. külön probléma, hogy a Monti hőkapcsolója magasabb fokon (90 körül) kapcsol, mint a hasonlóak (ami 80 körül), ezért ha alacsonyabb kerül…..

Túléltük a Balaton Classicot, sőt nemhogy túléltük, de nagyon jól sikerült (szerintem életünk legjobb pontszámával, ami persze a gyakorlott mezőnyben kb. semmire sem elég, de nekünk 4 év kihagyás után virul a fejünk).
Az autó is jól viselkedett, nem makacskodott, nem melegedett, beindult mindig,…..

szombaton Balaton Classic, nem is tudom, hány év után ismét. talán 4 éve voltunk utoljára, a Monti meg még régebben.
kész a fényezés és a polír (mondjuk Misi fordítva tette fel az új TORINO emblémát a bal oldalra, de mindegy, majd megcseréli), és tegnap délután ismét meghajtottam az autót, jól…..

Alexék ma vitték át fényezésre Misihez az autót, az alábbiak vannak tervben:
jobb elején a lakatolt rész
jobb hátán a horzsolt rész
bal ajtón lent képződött egy pukli
telepolír az egész autón
Hétfőre ígérte Misi, hogy kész lesz.
Alex közben felhívott, hogy probléma van, nem indul az autó -…..

Ahogy a múltkor írtam, egyedül nem boldogultam a stabil alapjárattal, úgyhogy írtam Sepp Bürginek. Josef (mert a Sepp ennek a becézése) azt ajánlotta, inkább telefonáljunk! Megállapodtunk a péntekben, az egy csendesebb napnak ígérkezett munkaügyileg, és feltárcsáztam.
Hát kérem, ez egy 3 felvonásos…..

Csabi szerdán nekikezdett a lakatolásnak és mára (péntek) kikalapálta a horpadást az első sárvédőn, helyre rakta a kerékjárat ívének formáját.
Lefújtuk egy kis primerrel, hogy ne rozsdáljon meg addig sem, míg - remélem - a jövő héten Misi el nem kezdi gittelni meg festegetni.
Nagyon szépen…..

Visszakerült ma az ajtókárpit a helyére, persze kétszer kellett nekifutni, mert elsőre visszaraktam mindent, és utána derült ki, hogy miért is tépte fel az elefántfül ablak tekerője a most visszaragasztott műbőr részt: ferde a tengely.
Újabb visszabontás után látszott, hogy el van gyepálva az…..

a héten csak kevés idő maradt a műhelyezésre, úgyhogy sok minden nem történt, csak reszeltem a kilincs lyukán az ajtón, és becsavaroztam a helyére, meg beállítottam a rudazatot, ami a kulccsal zárást intézi.
a régi állapotról csak egy végtelenül vacak fotót sikerült hirtelen keríteni, de így is…..

A gyújtáselosztó tengelykapcsolóján valóban sikerült az ék helyének kiválasztásával állítani annyit, hogy most a főtengelyt jelre rakva az elosztó rotorja pont a kivánt jelre mutat, és az oszlopot még ettől az állástól előre és hátra is lehet mozgatni, tehát van játéktér.
A gyújtással tovább nem…..

A héten megint csak egy délutánt tudtam a műhelyben tölteni, az egyéb apró-cseprő dolgok mellett az történt, hogy megjött az új gyújtáselosztó-fedél (a régi, már kétszer ragasztottat, ami ráadásul a kimenő kábeleknél is itt-ott repedt volt, eltettem tartalékba, bár Andris egyszerűen "ruttyó"-nak…..

Lelőttem a poént a címben. De hát ez a lényeg!
Megjöttek az összes alkatrészek kintről, lett tehát 3 gyújtásmodulom és 2 trafóm, plusz Andristól (aki Ladázik) kaptam egy csodaszép Lada elosztót, amiben van kenőfilc foglalattal és mégegy szép (négyzetes végű) átvezetőcsavar is.
Ezekkel mind…..

Közben István barátomnak, aki Montit épít, de ifjú és bohó korában Ladázott, ötlete támadt: a Zsiga gyújtáselosztó talpcsapágyán kb. ugyanolyan filc van, mint ami az én elosztómból hiányzik - úgyhogy ezt a problémát megoldani látszunk, csak kerítenem kell egyet (a régi fajta jobb, láttam újakat…..

Azóta még nem tudom hányszor túrtam fel a műhelyt, de nem leltem a hiányzó gyújtótekercseket. Nosza, nézzünk körül az interneten, ami széles, tágas és minden kapható rajta. Kb. a második találatra nevetséges áron Németországból került is egy trafó! Ide is ért, én meg elkezdtem visszaépíteni a…..

Elkezdtem összerakni a gyújtáselosztót.
Először kipucoltam a röpsúlyok mechanikáját, és újra kentem grafitos zsírral. Egy leírás szerint nem mindegy, melyik röpsúly sonkába kerül a hosszabb rugó, elvileg a könnyebbik súly meg van sárgával pöttyözve. Nos nálam természetesen semmiféle sárga pöttyözés…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Amúgy a 3 gésa a mai nyerő nekem. A játéküzlet kirakata akár ma is megállja a helyét a rénszánnal, bár az elektronikus játékok aránya alacsony :-)