Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kynorptor

0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Blikk mai infója szerint valaki fogta magát, és felnyomta a rendőröknél Sebestyén Balázst, mert a műsorvezető a Vundersőn és Zuperszexi egyik adásának felvételén biztonsági öv nélkül vezetett a forgalomban. Vadon Janinak volt annyi esze, hogy az anyósülésen…..
A magyar foci több évtizedes mélyzuhanásban van, miközben már a belső érintetteken kívül senkinek nem okoz örömet, gazdaságilag pedig állami támogatástól függetlenedve életre képtelen lenne. Valóságos hidegháború bontakozódott ki az elmúlt években, ahol az edzők és a…..
kynorptor 2013.11.26 13:06:40
@Lencsés István: Ha jól tudom, az akadémiát a kézilabdában is tavaly, vagy tavaly előtt indították el. Pl. Rédei Pisti anno egy debreceni tócóskerti általánosban kezdett, iskolai csapattal országos bajnokságot nyertek, DSI-ben játszott, NB1-es csapatba került, válogatott lett, most Spanyol bajnokságban játszik. De szerintem sem Görbicz Anita, de még Nagy Laci sem akadémián kezdett tanulni. Sok debreceni női kézis is a Hunyadi általánosból került be a kis Lokiba, innen indult a karrierjük, nem akadémiáról. De az akadémia nagyon jó ötlet, ha szakmaiságról szól és a kiemelkedő tehetségekkel külön foglalkoznak szakmailag. A magyar kézilabda a legmagasabb szinten van jegyezve világszinten, ezt csak tovább erősítheti, ha nem folyik bele politika. Illetve az a sok haszonleső semmirekellő, akik ezáltal bekerülnek a rendszerbe.
kynorptor 2013.11.27 11:31:20
@Lencsés István: A kioktató stílus és a lekezelés pedig nem érv. Itt kommentálnak az olvasók, nem szépirodalmi művek születnek.
A politika befolyásának "jóságát" nap mint nap tapasztalhatjuk a szabályosan elnyert közbeszerzésekben, nem túlárazott projekteken, a kiváló minőségű és nem drága útjainkon és a többi.
kynorptor 2013.11.28 10:12:29
@Lencsés István: A stílus maga tűnik kioktatónak és lekezelőnek.
A közbeszerzésekről és utakról inkább ne beszéljünk többet, ebben élek és dolgozok, szerintem több mindent látok a színfalak mögött, mint te. Természetesen minden törvényes, mindig is az volt, csak a politikai befolyás és a korrupció ne lenne mögötte. Papíron minden törvényes. Papíron focizni is nagyon tudunk, csak az a fránya labda, fizikum és technikai tudás ne kellene hozzá. A "szakmáról" nem is beszélve.
Ahogyan a szemünk láttára épül föl az amerikai katonai intervenció Szíria ellen, talán érdemes szemügyre venni a casus belli megalapozottságát, amellyel szemben az Egyesült-Államok esetében, korábbi tapasztalataink miatt sem árt az éberség. 1 – Amiről a…..
kynorptor 2013.08.31 08:44:56
@kamerasmobil: Csak annyit kérdeznék, hogy hol volt a GI Joe a nagy demokrácia szeretetével, tökösségével, önfeláldozásával értünk 1956-ban, amikor egy ország fellázadt a gyűlölt kommunizmus ellen? Pedig akkor az USA világszerte hangoztatta, hogy a kommunizmus rossz, mennyire harcolnak ellene. Pedig itt még annyira lődözniük sem kellett volna, a piszkos munkát megcsinálták a magyarok, csak egy győztes forradalom mellé kellett volna állni demonstratívan. Miért nem jöttek? Ja, hogy nem volt semmilyen gazdasági érdek mögötte.
kynorptor 2013.08.31 10:02:17
@khell:
Pontosan nem lehet tudni. De ha jól tudom szétbombáztak ott olajfinomítót, autógyárat, hidakat. Nem biztos, hogy rosszat tettek ezzel a nyugati gazdaságnak. Meg érdemes lenne megtudni, hogy milyen cégek végezték a helyreállításokat. Mert ha jól tudom Irak II-ben a nagy buli része volt az is, hogy a lerombolt infrastruktúra, épületek helyreállításának nagy részét amerikai cégek végezték.
Akkor visszakérdezek: minket miért nem jöttek megmenteni? Miért nem támogattak, hogy demokratikus állammá váljunk? Miért nem harcoltak az elnyomás és megszállás ellen? Pont beleillett volna a kommunizmus elleni harcba.
Nem tudom, nektek mi jut eszetekbe erről a devizahitel-témakörről, de az én véleményemet talán a neves Index fórumos topikcím fejezné ki igazán: Unom már a devizahitelesek nyivákolását! És az egy dolog, hogy megy a nyivákolás, de a téma egyre jobban zsebbe vág azoknak is, akik…..
Nívó A magyar foci védelmében 2013.07.30 21:30:21
Manapság nagy divat belerúgni a magyar fociba, különösen az NB1-es élcsapataink idei nemzetközi (le)szereplése miatt, azonban ezen írásokat rendkívül egyoldalúnak érzem. Szeretném, ha egy kicsit túllépnénk a "miért öntenek ennyi pénzt a magyar fociba" témakörön, és a mostani…..
kynorptor 2013.07.31 15:11:28
@Dubovánszky László: Kézilabdában válogatott szinten rendre világversenyeken veszünk részt és a világelit is számol velünk, mint aki bármikor képes a legnagyobbak levesébe is beleköpni. Klubszinten is a Fradi közel nem győri költségvetésből él, mégis ott voltak a legjobb nyolcban a BL-ben. A nemzetközi kupákban is nem a csoportba kerülés szokott lenni a cél, hanem az az alap, nem mindegy. Ez a szint ott, amit ha focira konvertálunk, messze messze elmarad ettől.
Most megmondom előre, hogy a következő választások a legrövidebb szlogenekről fognak szólni. Aki egyszerűbben mondja, hatásosabban mondja, és hozzá hitelesen adja „a nép gyermeke” ábrázatot, az fog nyerni. Aki meg túlbonyolítja, hogy „egyrészt-másrészt”, az a szó…..
Rövid regnálása alatt másodszor adja föl a teológiai-erkölcsi leckét Ferenc pápa a krisztusi szegénységben, szerénységben és az Isten teremtményei iránti tiszteletben az egyébként bűnrossz világátlagnál is gyengébben teljesítő magyar kereszténydemokratáknak. Először…..
kynorptor 2013.07.25 13:42:20
Mindig öröm olvasni, amikor arról oktat valaki, amiről nem tud semmit. Általában 200-300kg-os vaddisznók :))) Talán valamikor a jura korban.. ha egyáltalán léteztek emlősök akkoriban :)))

Csak néhány szóban: vadászat és vadgazdálkodás, a kettő együtt jár. Az, hogy vannak orvvadászok, meg kegyetlen szadista állatok, tény, csak a köztudat összemossa őket a vádászokkal. A vadászok nem szeretik és nem azonosulnak velük.
Az értelmetlen gyilkolásról annyit, hogy létezik vadász etika, ami pontosan arról szól, hogy milyen módon, milyen körülmények között kell elejteni a vadat, hogy az a lehető legkevesebb szenvedés árán kerüljön terítékre. Valóban létezik sebzés és rossz lövés, ezek az igazi vadászembert bántják és ő szégyelli magát.
Illetve viselkedési szabályok, milyen feltételek mellett adhatunk le lövést, egyáltalán mikor milyen vadat ejthetünk el, hogyan adjuk meg a tiszteletet az elejtett vadnak, kalaplevétel, töret, utolsó falat, teríték elkészítésnek szabályai stb. a teljesség igénye nélkül. De ez mind nem az értelmetlen öldöklésről szól. Nyilván aki nem vadász, ezeket nem tudja, nem érti meg, de nem is kell. Én sem értem, hogy Erőss Zsolt miért vágatta le a lábát, hogy mászhasson, mikor majdnem belehalt és végül mégis belehalt. Persze nem is vagyok hegymászó, de nem is kritizálom.
Éjjellátó céltávcső, hőkamera és a többi nem megengedett vadászati eszközök, igazi vadász nem használ ilyet és megveti azt, aki igen.
Miért puska? Azért amiért nem írásban és még csak nem is szalagos számológéppel adunk össze. Az évezredek során sokat fejlődött a technika, egyébként sokkal humánusabbnak tartok egy pontos találatot, mint egy hasadékba szorítani a mamutot, majd kövekkel agyonverni, meg dárdákkal agyonszurkálni.
Egyelőre nem úgy néz ki, hogy az útdíj-projekt a kormány sikerprojektje lenne – igaz pénzbeszedésre kiváló („Magyarország jobban teljesít”), ám láthatóan súlyos problémákkal is küzd a rendszer. Ha pedig a sorok között olvasunk, azt is feltételezhetjük – bár az…..
kynorptor 2013.07.24 15:32:40
Nem értem miért mondják, hogy nem sikeres. Ez eddig a legsikeresebb projekt szerintem. Egy hét alatt 8milliárd bevétel. Munkahelyteremtés szempontjából sem utolsó, hiszen ha vissza akarod ellenőrizni autónként a megtett útvonalat és az OBU-val leemelt pénz, legalább plusz egy embert fel kell venni, aki csak ezt csinálja egész nap, mert olyan átlátható,követhető.
Nálunk úgy indult a rendszer, hogy GPS-t beszereltük időben. Számlát nyitottunk ,amint lehet. Pénz feltölt, 2 milla előre. Szombaton még nem tudtuk, hogy megyünk e hétfőn, mert még nem lehetett a hu-go-n a rendszámhoz hozzárendelni az OBU ID_t. Pedig megkaptuk. Vasárnap délelőtt már lehetett. Hétfőn elindultunk (15 autónk van összesen). Az első nap 7 nyergesből 4-től vont, 3-tól nem. Akitől vont, hiába ugyan azt a fuvart csinálták egész nap, mindegyiktől különböző összeget vont (mindegyik nyerges, 40 tonna, euro3). Kedden plusz 2-től vont, teljesen mást (valószínűleg visszamenőlegesen az előző napi le nem vontat). Szerdától a kimaradttól is vont, valószínűleg megint visszamenőleg, mert abszolút mást, mint a többitől.
Következő héten új meló, megint 5-en ugyan azt csinálták egész nap. Már volt köztük 2-3, akik közt csak pár száz forint eltérés volt egész napra. Aztán kaptunk e-mailt, hogy átnézték az útvonalakat, jóváírtak ennyit, meg ennyit. Abszolút nem tudom visszaellenőrizni, hogy mire, milyen időszakra, milyen útvonalra.
Lényegében működik. Csak ilyen volumenben (és azért közel sem vagyunk waberers) nincs kapacitás, hogy ellenőrizzük, hogy minden szakaszt jól vont e le. Gyakorlatilag nem tudom még most, hogy hasznot, vagy veszteséget termelünk.

Egy kérdés merült fel bennem. Ki volt az a baromállat, aki kitalálta, hogy autópályára fizess többet? Miért? A napijegynél nem volt külön autópályás, meg főutas napijegy. Ugyan annyi volt, mindegy merre mentél. Mitől várják, hogy autópályára terelődjön a forgalom? Vagy ők azért építettek Nyíregytől Vajáig autópályát, hogy a 41-esen a falukat tapossák továbbra is a 40 tonnás szerelvények? Mert fizetős mindkettő, csak épp a pálya drágább és még időben sem nyersz annyit, hogy megérje felmenni rá.
kynorptor 2013.07.24 17:03:36
Itt a fuvarosok között senkinek nem magával az útdíjjal volt baja. Megértettük, elfogadtuk, kicsit a mértéke mindenkit meglepett, volt egy kis félsz, hogy sokba kerül, de felfogtuk, hogy az élet nem állhat meg, valaki ki fogja fizetni. ( Csak, hogy nagyjából vázoljam a képet egy mai belföldi billencs napja kb.: keres netto 100000-et egy autó, ebből kb. 45-50 ezer netto a gázolaj. A másik feléből kell a sofőrnek bért adni, járulékot fizetni utána, műszaki, karbantartás, előre nem tervezhető hibajavítás, gumizás, kopó alkatrész csere, iparűzési adó, súlyadó, egyéb rezsiköltség telephelyre, bírságról nem is beszélek, mert ugye törvénytisztelők vagyunk, a rendőr, vámos, kpm-es nem szemét soha, plusz élni belőle, illetve tartalékolni, mert ugye az autó egy idő után kuka, úgy 1,5-2 millió km futás után illik venni újat 18 millióért, vagy használtat 8-10 misiért, és ezekre jött az e-útdíj, napi szinten plusz 12500-14200 Ft netto minusz eddigi útdíj napi 2658 Ft).
Szóval egyértelmű, ki lesz fizetve. Az, hogy előre meg kell finanszírozni, szívás, ha nem volt tőkéd, mert ígérték ugyan, de nincs kedvezményes forgóeszköz hitel még most sem (érted, az állam előre meghitelezi neked a saját bevételét alacsony kamatra, mert az elmúlt években annyit nem bírtál termelni, hogy legyen annyi tőkéd amivel előre az útdíjat meg tudod fizetni - meg kell segíteni a magyar fuvarozókat).
Na mindegy, bánhatja, aki eddig leverte az árat, majd most kihullik, reméljük.

Csak ez a nyomorult bevezetés lett volna egy kicsit rugalmasabb. Mondom, szombat este még nem tudtuk, hogy hétfő reggel megyünk e vagy sem. Semmi információ, mindenki azt kérdezte, hogy akkor hogy lesz, OBU-t nem kaptál a benzinkúton, amit első szériába eladtak, visszahívták, hogy szoftverhibás, nem jól mér, júni végén ha neten rendeltél, rendelés végén közölték, hogy szállítás leghamarabb júli 16 után.
Így indult. Jó volt. Izgalmas.
sorok között A kormány hazudik 2013.07.14 06:10:00
Amikor a kormány kitalálta, hogy ők majd megcsinálják az e-útdíjat, azt gondoltam, hogy katasztrófa lesz. Nézőpont kérdése. A narancsközeli médiaforrásokból tájékozódva egy klasszikus kormányzati sikersztori körvonalazódik. A tesztüzem nagyvonalú mellőzése, és az aljas…..
kynorptor 2013.07.15 10:12:45
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Azért ez is egy szakma, meg kell tanulni a trükkjeit és kell hozzá tapasztalat is. Sok mérnökből a tapasztalat is hiányzik, sok tervet láttam már, ami eleve sz.r volt.
Az biztos, hogy ha itthon is ráfordítanák, amit rá kellene, karbantartanák, felújítanák nem 50 évente, meg ha a pénzek nagyja nem folyna el a korrupciós csatornákon, meg a kivitelezőnek a tisztes haszon is meglenne, nem lenne kapzsi és nem lopná ki, amit odaszántak.. akkor nem is Magyarországon élnénk.
kynorptor 2013.07.15 10:17:51
@redriot77: Ha jól értelmeztem a rádióban hallottakat, a személyautók használatarányos útdíja pont erről szólna, hogy ha csak egy Győr-Bp oda-visszát mész, azt fizeted ki, nem 10 napnyi matricát. Ez működne önkéntes alapon, illetve így terjesztenék ki személyautókra. Ha meg minden nap ezt az utat járod, veszed a 10 napost, mert úgy meg azzal jársz jobban. Én ezt értelmeztem a hallottak alapján, de nem lehet elhinni azt se már, ami elmúlt, hiszen divatba jött már a "visszamenőleges hatállyal" felkiáltás...
kynorptor 2013.07.15 10:33:31
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Azért, amiért máshol sem a hozzáértők érvényesülnek, hanem a slepp, a seggnyalók, a haverok. Mert minden komolyabb beruházásnál az első és legfontosabb szempont, hogy kinek adják ki, mennyi pénzt csorgat vissza a pártkasszába, milyen módon írják ki, hogy az nyerje a közbeszerzést, akinek nyerni kell és ha mindez megvan akkor talán valaki foglalkozik a szakmai résszel is...
A választók jelentős része és a Fidesz kampánygépezete is várja, vajon hogyan alakul az ellenzéki összefogás? Képesek vajon a baloldali szereplők félretenni régi sérelmeiket, hatékonyan összefogni, egységesen fellépni és leváltani a mai kétharmadot? Ki lesz majd a húzóarc…..
kynorptor 2013.07.05 17:09:16
@nu pagagyí: Teljesen igazad van. A gond ott kezdődik, hogy a szavazók nagy része nem tud különbséget tenni a program és a parasztvakítás között. Sajnos azok vannak többségben, akiket egy tányér levessel, vagy szociális juttatások ígéretével meg lehet győzni. Azok vannak kevesen, akik felfogják, hogy mire lenne szükség valójában és megértik, hogy miért jobb a családi adókedvezmény a családipótlék emelés helyett.
Arról nem is beszélve, hogy mint fentebb is írtam, érdemi változás nem várható, amíg a politikai felelősségnek nem lesz súlya.
kynorptor 2013.07.05 17:34:14
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Rászavazok. De értelmezd a hozzászólásom másik felét is. Ez mind nem fog megtörténni, amíg a politikai felelősség annyit jelent, hogy ha lebuksz, holnaptól nem miniszter leszel, hanem valamelyik állami cég vezetője, ejnye-bejnye!
kynorptor 2013.07.05 17:41:46
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Egyébként a másik, életképesebb verzió az lenne, ha minél nagyobb részvételi arány lenne a választásokon és nem 4, hanem 8-9 párt lenne jelen a parlamentben. Nem 2, hanem 4-5-nek kellene koalíciót alakítania, hogy kormányozni tudjanak. A szavazatok minél többfelé oszlanának, annál kevésbé koncentrálódna egy-két érdekcsoport kezében a "lobbi" ereje, mivel több fele kellene szétosztani a zsebpénzt. A korrupció ellen harcolni sem kellene, elhalna, mert nem lenne életképes, mert nem jutna mindenkinek. Akinek meg nem jutan, verné az asztalt. A társadalom is sokkal szélesebb körben lenne képviselve.
Tudom álom, utópia, de nálunk amúgy sincs hagyománya a demokráciának, szerintem a szavazók nagy része nem is érti, hogy mi az. Nem érti, hogy miért kell elmenni szavazni és hogy ez a jog mit jelent, milyen felelősséggel jár.
Hétfőn elindult a kínkeservesen összetákolt magyar e-útdíj-rendszer. Természetesen bármiféle tesztüzem nélkül, úgyhogy kapásból kétszer lerohadt, amit "terheléses támadásként" kommunikált az ÁAK. Kedden már azt közölték, hogy "A rendszer működése stabilizálódott".…..
kynorptor 2013.07.05 16:08:06
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Lehet. Csak nincs aki ezt összefogja, koordinálja. A fuvarosok egymással is harcolnak a munkáért, ebből is az lesz , hogy az ügyesebbek majd trükköznek valahogy, árban alámennek a többieknek és elviszik a munkát. Az egy-két autósok most is kivannak szolgáltatva a nagyobbaknak, mert azok egyben elviszik a nagy munkákat, amit aztán részben kiadnak, amit kapacitásuk nem bír. A nagyok pedig meg tudják finanszírozni az útdíjat, mert sok autó kis árrés mellett is sok pénzt hoz. Plusz az a pár százalék haszon, amit az alvállalkozóról levesz.
Bár szerintem gyönyörűen szemlélteti a fuvarozásban rejlő haszon mértékét az, hogy egy e-útdíj rendszer bevezetésével egyszerre kedvező hitelkonstrukciót kell biztosítani azoknak a fuvarozóknak, akik tízen milliós szerelvényeket tartanak fenn. Akkor mennyit hasznot is tudtak termelni az elmúlt években, ha most nincs tőke megfinanszírozni előre a 400-600%-os útdíj emelkedést?
Jobbegyenes A hazaárulás napja 2013.06.21 14:50:28
A felháborodás és a fogcsikorgások között elmorzsolt káromkodások ideje lejárt. Most a feldolgozás, az elmélyedés és ami a legfontosabb: az útkeresés időszaka következik. Consummatum est. Bevégeztetett. Sokan sok helyen összeszedték már, mi a baj a mostani törvénnyel. Mi is…..
kynorptor 2013.06.22 09:34:32
Kíváncsi lennék,hogy a fórumozók közül hányan olvasták el és értelmezték a földtörvényt? És hányan informálódnak csak cikkekből, elfogult blogokból?

A legnagyobb gond pont emiatt van, hogy a választópolgárok java félretájákoztatott, csak maffideszezni, meg libsi bolsi komcsizni tud, hőbörögni és itt ki is fújt a tudomány. A politikusaink pedig egy játéknak tekintik az egészet, tök mindegy mit csinálsz, a választások előtt kampánnyal meg kell nyerni a sok ostobát és utána négy évig minden mehet tovább. A választók nagyja pedig elkeseredve el se megyek szavazni, mert úgy is mindegy. Ez a legnagyobb baj.

Szerintem egyvalamit tehetünk magunkért, az országért. Választáskor minél többen szavazni kell menni, minél többfelé megosztani a szavazatokat. Ne három-négy, hanem hét-nyolc párt alkossa a hatalmat. Minél szélesebb körben legyen képviselve a társadalom, egy bizottságba ne csak három korrupt párt képviselője üljön, hanem nyolcé. Minél több embert kell megkenni, annál inkább gyengül a korrupció. És nem csak jobb meg baloldalban gondolkodni, mert ha mi magunk csak fidesz mszp-t látunk, akkor nagy a baj, mert mindkettő kimutatta már a foga fehérjét és jót röhögök, mikor egymást köpködik komcsi libsi bolsik, meg maffideszesek, közben amit képviselnek mindkettő velejéig romlott, csak az egyik vödörrel önti ránk a sza.t, a másik meg lapátolja. Egyes ostobák meg azon vitáznak, hogy melyik a jobb :)

Remélem a szavazók nagyja alaposan megtanulja a leckét, hogy kétharmadot még egyszer egyetlen politikai szereplő kezábe sem szabad adni, mert végünk.
bodoky Közpénzt vagy életet! 2010.03.01 14:01:00
Az Index zsarol, a közvélemény lázad, a két nagy párt sumákol Sávoly-ügyben. Hová lesz harmincötmilliárd?Racing Management: Nem zsaroltunk. Csak üzleti tárgyalások zajlottak a Grupo Miltonnal, állítja a zsarolással vádolt cég. Ők is perelnek...