Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gertom

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A közlekedők igen jelentős részei olyanok, mint a birkák. Egy megindul valamerre, aztán megy utána a többi is, mintha az lenne a világ legtermészetesebb dolga. Ha útlezáráson keresztül, akkor úgy. Ha a kamion nem fér el, akkor lezúzza a táblát is, de megy tovább. Maybe sztorija…..
gertom 2009.11.09 17:27:37
Szegeden tömegközlekedés nagyprojekt miatt van terelés jópár helyen, az egyik a hősök kapujánál. Alaphelyzetben autósók számára egy T kereszteződés, ahol a villamos (és csak ő) a T szárából egyenesen megy tovább. A T kalapjának bal oldaláról érkezve így alapesetben két sáv van: egy egyenesen tovább, egy pedig jobbra a T szárába. A vágányfelújítás miatt a T szárát lezárták, a villamospótló buszok a kalap bal oldaláról érkeznek, és fordulnak be nekik balra, a T "fölé". Az eredeti egyenesen és jobbra sávok így átalakultak (hivatalosan, táblával és sárga felfestéssel jelezve) balra és egyenesen sávvá. Plusz a T kalapja a kereszteződés közepén ebben az irányban egy sávra szűkül, ami nem lenne gond, a buszok hamarabb befordulnak. Én a terelés szerint a jobb oldali egyenesen sávból mentem volna tovább egyenesen (a szűkület miatt kicsit balra húzódva), ha a kedves sporttárs a balra kanyarodóban be nem jön mellém. Szerencsére számítottam rá. De ahogy rámnézett, tutira meg volt győződve arról, hogy neki van igaza.

(Utólag végiggondoltam. Előttem-utánam mindenki a balra kanyarodóból ment egyenesen. Lehet, hogy ilyenkor kell inkább a többiekkel együtt birkamód szabálytalankodni, mert az kevésbé veszélyes?!)

Ugyanaznap 1 órával később, szintén terelés. Egy eredetileg minden irányban 2x1 sávval megáldott kereszteződésben az egyik beérkező irányt egyirányúsították a kereszteződés felé (1x2), és a tőle balra lévőt szintén 1x2 sávvá tették kifelé. Így két sáv kanyarodik párhuzamosan balra, amit szép sárga zárovonallal ki is jelöltek. Na ezen jött át kanyarodás közben a "belső" sávból a "külsőbe" egy másik sporttárs, szerencsére jobbra volt helyem, és ő is időben visszarántotta.

Szóval, nem csak arrafelé nem tudják a tereléseket értelmezni.
Nem tudom, hogy csak a média kapta fel ezeket az eseteket mostanában, vagy valóban sűrűbben fordul elő, hogy valami idióta minden akadályt, táblát, felfestést figyelmen kívül hagyva a legnagyobb lelki nyugalommal felhajt az autópályára forgalommal szemben és fel sem tűnik neki,…..
Nem újdonság, hogy a biztosítók mindent megtesznek, hogy egyáltalán ne, vagy minél kevesebbet kelljen kifizetniük a károsultnak, néha egészen nevetséges dolgokba kapaszkodva, jogszabályokat kicsavarva. József esetében is elég érdekes kibúvót talált a biztosító, kiegészítve…..
gertom 2009.07.22 10:28:15
@Zsola777: Ez mind igaz, csak a KRESZ "túl van szabályozva". Ott a hivatkozás a táblára [16. § (1) bek. u) pont]. Innentől kezdve (jogilag, sajnos) teljesen mindegy, hogy a macisajtból vagy földútból következik az út védett volta. Van kereszteződés, nincs (előírt) tábla, tehát nem előzhetsz. Baromság, de ez van.