Adatok
kitcar66
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) nemrég dobta be a köztudatba saját megmentési tervét, melyhez a német példa szolgált volna mintául. Németországban 2500 euró állami támogatást adtak azoknak az újautó-vásárlóknak, akik bontásra adták le nyolc évnél idősebb…..
kitcar66
2009.03.16 22:05:15
Mo-n ezzel a módszerrel nem a helyi autóipar megmentése az elsődleges cél, túl messzire távolodtunk az alapötlettől: egy átlagos, 1,4 benzines, 3milkás új autó Áfa és regadó tartalma kb.800ezer Ft. Ez az az összeg, ami most tömegével nem folyik be állambácsinak a kb. felére csökkent piacon. Ha most adnának 300 támogatást (a másik 300-at a tervezet szerint a kereskedőknek kellenne állni), az így támogatott eladásokból autónként 500ezer pozitívum jelenne meg a közös kasszában. Ez csak a közvetlen bevétel, és akkor még nem beszéltünk a megmaradó kereskedések és alkalmazottaik adójáról, járulékairól. Ja, és a kereskedések kevesebb alkalmazottól válnának meg, akik így nem terhelnék munkanélküli segéllyel az amúgy is üres kasszát. Hogy ezt a támogatást kinek, miért, milyen feltételekkel adják, azt már találják ki az "okosok", ezért fizetjük őket.
kitcar66
2009.03.16 22:28:46
@nick2005: Egy tisztességesen felszerelt Aveo 2,4millió. Ebből állambácsié 360ezer regadó + 340ezer Áfa, kereskedőé 60ezer árrés (1 alkalmazott mondjuk félhavi bére). Látom, valaki kezdi érteni. Ja, fenti számokból az is kitűnik, hogy elsősorban nem a kereskedőket segítenénk.
kitcar66
2009.03.16 22:41:20
@Pályaelhagyó autóversenyző: igazad van, a tej is nagyon fontos, de azzal nem az a baj, hogy nem iszunk eleget belőle, hanem az, hogy nem a magyart vesszük. Az autó viszont most nem fogy, és ezzel horrorisztikus összegektől esik el az állam. És mivel a kiadásaikat választott vezetőink nem hajlandóak csökkenteni (utálom is őket rendesen), a bevételeket kell növelni!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz