Adatok
lcpacific
0 bejegyzést írt és 107 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy cikkben két témát is érintünk, a kiskerekű buszok létrejöttének pontos ismeretéhez szükséges az úgynevezett VÖV buszok történetét is áttekinteni. Ez utóbbi témára később még részletesebben visszatérünk. A történet a hatvanas évek végén kezdődött az NSZK-ban. A…..
lcpacific
2011.05.09 07:50:53
Ez jol le lett irva, regota piszkalja a csoromet ez a kerekmeret ugy, vegre meg tudtam hogy muzujs ebben a temaban.
Urbanista
Ilyen lesz az Erzsébet híd pesti hídfője. Eltűnnek az autók és a római romok
2010.11.09 08:33:00
Miként a Városban blog is megírta, új látványtervek kerültek fel a Budapest Szíve programról (a korábbiakat itt tekinthetitek meg). Ott a Kiskörút látványterveiből szemezgettek, itt most a szintén frissen kikerült Március 15-e teret nézegethetjük.
Ami…..
Spanyolország Torres mellőzésével lemondott a centerjátékról, de ezzel összességében jóval többet nyertek, mint veszítettek. Intenzív letámadásukkal azonnal megfojtották a német próbálkozásokat, támadásban és védekezésben is szinte folyamatos emberelőnyt alakítottak ki.…..
Az élet eleinte kínszenvedés lesz egy villanyautóval, ha nem kertes házban laksz. Mintha egy benzinkutak nélküli városban kellene járni egy tízliteres benzintank tartalmával. Vélemények az azonos című írásunkról...
Soha ennyi kézen tesztautó még nem ment át nálunk. Pedig az elvakultak szemében csak egy francia hulladék. Na ők azok, akik sosem tudják meg, miért a Citroën DS3 az idei év meglepetése. Vélemények az azonos című írásunkról...
lcpacific
2010.05.12 09:19:02
A "Vendégposzt" sorozatban a geopolitika, a futurológia, a világgazdaságtan, a klímakutatás, az energiakutatás területén kiemelkedő gondolkodók írásait szeretném folyamatosan közölni, másodközölni. Az alábbi posztot Hetesi Zsolt asztrofizikus küldte el nekem…..
Idén májusban kezdődik a Szépművészeti Múzeum bővítése a Hősök tere alatt, ami gondolom elég nagy felfordulást, meg forgalomkorlátozást jelent majd. A múzeum főigazgatója most azzal állt elő, hogy mi lenne, ha ez így is maradna - mármint nem a felfordulás, hanem a…..
Saját panellakó ismerőseimnek különös érzéke van ahhoz, hogy a mások által sivárnak, lehangolónak tartott tájakban, épületekben, tárgyakban is megtalálják a szépséget. Nyilván egyfajta önvédelmi reflex ez, hiszen a nem túl barokkos lakótelepi környezetet tényleg el…..
Urbanista
Auchan épülne a védett láp helyén. Lehazudták a térképről a védett területet, hogy megvalósulhasson a fejlesztés
2009.12.11 11:35:00
Az Urbanista másfél éves fennállása alatt már annyi csúnya dolgot bemutattam, hogy azt hittem immúnis vagyok a pofátlan értékromboló fejlesztésekre. Ez a legsötétebb kommunista időket idéző valósághamisítás azonban még engem is mellbe vágott. A lényeg: az Auchan…..
Urbanista
Demszky Gáborral az óvóhelyen. A távhő a legolcsóbb fűtési mód és takarékoskodni is lehet vele
2009.11.27 13:04:00
Bár megígértem, hogy twitteres közvetítés lesz a mai Távhő-sajtótájékoztatóról, csak hogy az összes újságírót leterelték a föld alá egy óvóhelyre, ahol nem volt térerő. Igen, tudom, ennél egy általános iskolás is jobb kifogásokat talál ki a lecke meg nem írására, de…..
Ha el is tekintünk Orbán Viktor kétségtelen felelősségétől, sosem értettem miért gondoljuk, hogy jól működnek és mintául szolgálnak azok a társadalmak, ahol az üzemszerű működés része, hogy egyesek lemészárolják a kollégáikat, az osztály vagy a…..
"Eladó egy lakás Soroksáron. Kitűnő fekvésű, ugyanabban az országban van, mint a Balaton és a Hortobágy. Meg az Alpok." - nagyon sarkosan így lehetne értelmezni annak a hirdetésnek a környékleírását, amit Sadia szúrt ki az Urbanistának. Ám nem is az ingatlanos tájleírása a…..
Blogom legaktívabb hozzászólója, Icpacific olvtárs, az elmúlt hetekben számos érdekes városfejlesztési, rehabilitációs gondolatot küldött be hozzánk kommentként. Úgy gondoltam, összegyűjtöm ezeket és egy önálló postként most közreadom. Egyrészt, hogy ne kallódjon el a…..
lcpacific
2009.04.27 22:11:15
Tipikus orokseg korrecio:
Paulay Ede 6 ketszintes snassz, egy haromszintes szep epulet mellett
A 6-sz szam kap (egy sor lakas csak) emeletet es egy joval diszesebb homlokzatot. Csak upgrade.
8-10-szam detto ugyanez. .
Google:
Valahogy bejott egy tuzfal konvertalas, Google Street viewn
Cim:
3 Sharpless Hall St, Camden Town England
maps.google.com/maps?cbp=12,232.7348285220633,,2,9.998301630434783&cbll=51.540657,-0.157521&ll=51.540657,-0.157521&layer=c
Nem lehet rafogni, hogyt lelegzet elallito, de jo pelda. Nem kovetendo. .
A varosnak itt zsebebe kellett volna nyulnia kicsit.
Ha mar felvonulsz egy ilyen atalakitashoz, eltorlod azt a 400 eves tornyot, kiforditod a homlokzatot szepen, a tetovel egyutt es beraksz par parkolot. .
Ezert pl Paulay paratlan oldal.
17,19,21 blokk:
A 21-es 4 emelet neoklassz a tobbi alacsonyabb es lerobbant, van egy ures telek is
19-lerombol, egy sor lakas combo, belul parkolo, also szint arkados es kocsibejaras az udvarba.
23-ures telek ugyanez: egysor lakas stb..
Ujdonsag: ha nullarol epitunk replika foghijat, akkor soha nem uj homlokzat szuletik, hanem a mellette levo masolodik, mert nagyobb epulet attraktivabb.
Minden epulet vegig 4 emeletre javul.
belvarosban Strip zonan, a homlokzatok is upgradet kapnak felujitaskor tobb diszlet megy rajuk. De nem az eredeti anyagokbol, hanem idotallo modern anyag, vagy kemeny ko, muko.
A kulonbseg a tobbihez kepest, a homlokzat mogott nem kovetjuk a K szegenyseg. Orokeseget, hanem javulunk kicsit.
Paulay Ede 6 ketszintes snassz, egy haromszintes szep epulet mellett
A 6-sz szam kap (egy sor lakas csak) emeletet es egy joval diszesebb homlokzatot. Csak upgrade.
8-10-szam detto ugyanez. .
Google:
Valahogy bejott egy tuzfal konvertalas, Google Street viewn
Cim:
3 Sharpless Hall St, Camden Town England
maps.google.com/maps?cbp=12,232.7348285220633,,2,9.998301630434783&cbll=51.540657,-0.157521&ll=51.540657,-0.157521&layer=c
Nem lehet rafogni, hogyt lelegzet elallito, de jo pelda. Nem kovetendo. .
A varosnak itt zsebebe kellett volna nyulnia kicsit.
Ha mar felvonulsz egy ilyen atalakitashoz, eltorlod azt a 400 eves tornyot, kiforditod a homlokzatot szepen, a tetovel egyutt es beraksz par parkolot. .
Ezert pl Paulay paratlan oldal.
17,19,21 blokk:
A 21-es 4 emelet neoklassz a tobbi alacsonyabb es lerobbant, van egy ures telek is
19-lerombol, egy sor lakas combo, belul parkolo, also szint arkados es kocsibejaras az udvarba.
23-ures telek ugyanez: egysor lakas stb..
Ujdonsag: ha nullarol epitunk replika foghijat, akkor soha nem uj homlokzat szuletik, hanem a mellette levo masolodik, mert nagyobb epulet attraktivabb.
Minden epulet vegig 4 emeletre javul.
belvarosban Strip zonan, a homlokzatok is upgradet kapnak felujitaskor tobb diszlet megy rajuk. De nem az eredeti anyagokbol, hanem idotallo modern anyag, vagy kemeny ko, muko.
A kulonbseg a tobbihez kepest, a homlokzat mogott nem kovetjuk a K szegenyseg. Orokeseget, hanem javulunk kicsit.
Ma egyetemen urbanisztikáról is szó volt, építészetről is. Ekkor került "gondolatkörömbe", hogy mi lenne, ha teljesen új alapra helyeznék a "Városháza - gondolatot". A terület, melyet a jelenlegi városháza lefoglal, sokan sokféle képen gondoltak, s e…..
lcpacific
2009.04.26 09:17:09
Varoshaza bontas
sadia-mintti.blog.hu/2009/04/21/varoshaza_egy_uj_gondolat
A Bp2100 Kr utan, tehat hogy hogyan fog kinezni Bp 2100-ban, de inkabb mar 2050-ben, az a snassz varoshazat lebontja es leirja a grandiozo epuletet oda. De a www.norc.cz Praga atnezese utan, ujra kell irni a tervet, mert keves az attraktivitas benne, tobbet kell belepumpalni. A civilizacios sorrend: Becs, Praga, Budapest, Belgrad, Bukarest. Ez a streetview dolog jobb mint egy varosi turista busz, ma voltam vagy 5 orat Pragaban, es par orat Bukarestben. Pragaban 5 ora alatt talaltam egy gyenge epuletet, amin latszott egy kis kopas, pici vakolat hullas, jo adag koromlerakodas. Bukarestben ket ora alatt talatam egyet ami valahogy kinezett mert most epitettek eppen. Bp a ketto kozott van, lehet talani sok Pragat, de sok Bukarest quality is van.
Pragaban kerem a varosi epitesz tudta a dolgat az elmult 300 evben. Ott nincs 6 emeletes epulet mellett egy foldszintes, nagy tuzfalak meredeznek mindket oldalon. Az utcakban a parkanymagassag mindenutt ugyanaz. Bukarestben mindenutt mas, nincs ket egyforma epuletmagassag egymas mellett. Bp a ketto kozott.
Az uj, atirt Bp2100 terv, a Kult. Orokseg szegeny reszebol tobbet fog lebontani. Az egyszintesek mind eltunnek a Belvarbol es Varbol es parkanymagas replikak lesznek helyettuk. A ketszintesek jovoje is ketseges, azaz ha felujitasra kerulnek, akkor mennek a mellette levok parkanymagassagaig, de csak egy sor lakas a homlokzati reszen, a belsejuk inkabb ki lesz szedve az autoknak meg levegonek, fenynek. .
A Varoshaza project is modosul, a mellette levo kis templom tunik el, mert az se nem attraktive, se nem sarmos, ugy nez ki mint egy kozepkori varborton. A szegenyseg oroksege. Az elettol elmegy az embernek a kedve ha ranez.
A Godor, az a viz dolog ott, meg a volan pu maradeka. Nagyon kicsi az attraktivitas szintje ott es tul nagy a ter. A jo belvarosi ter, pl. Vorosmarty, Szabadsag, Kossuth, Rosevelt vagy Szentharomsag, Battyany. Van boven sarm is meg attraktivitas is. Itt egyiks em eri el a kivant szintet.
A Bp2100, az Erzsebet terre egy Bellagio (las vigas) stilusu szokokutat tervez, computer vezerelte, de ugyanakkor attraktive mint a Romai … (na mondd mar ki, Trev vagy mi a fenenek hivjak)
A terre mar Bp ket legdragabb szallodaja nez, meg tobb fog, majd korulnezunk melyik mas terre nezo epuletet lehetne ott szallodava alakitani, a godor helyere meg egy Anker Palota magassagban (6 szint lehet) gazdag, replika, platina szladi epul, andrassy stilusban, alatta van hely parkolonak. Egy 70x130meter tomb elfer oda, ugyhogy egy szep, es mertanilag helyes ter formalodjon a Jozsef A, Barcy es Gerlocy utca kozott. Elvagolag legyenek a homlokzatok, egyvonalban.
sadia-mintti.blog.hu/2009/04/21/varoshaza_egy_uj_gondolat
A Bp2100 Kr utan, tehat hogy hogyan fog kinezni Bp 2100-ban, de inkabb mar 2050-ben, az a snassz varoshazat lebontja es leirja a grandiozo epuletet oda. De a www.norc.cz Praga atnezese utan, ujra kell irni a tervet, mert keves az attraktivitas benne, tobbet kell belepumpalni. A civilizacios sorrend: Becs, Praga, Budapest, Belgrad, Bukarest. Ez a streetview dolog jobb mint egy varosi turista busz, ma voltam vagy 5 orat Pragaban, es par orat Bukarestben. Pragaban 5 ora alatt talaltam egy gyenge epuletet, amin latszott egy kis kopas, pici vakolat hullas, jo adag koromlerakodas. Bukarestben ket ora alatt talatam egyet ami valahogy kinezett mert most epitettek eppen. Bp a ketto kozott van, lehet talani sok Pragat, de sok Bukarest quality is van.
Pragaban kerem a varosi epitesz tudta a dolgat az elmult 300 evben. Ott nincs 6 emeletes epulet mellett egy foldszintes, nagy tuzfalak meredeznek mindket oldalon. Az utcakban a parkanymagassag mindenutt ugyanaz. Bukarestben mindenutt mas, nincs ket egyforma epuletmagassag egymas mellett. Bp a ketto kozott.
Az uj, atirt Bp2100 terv, a Kult. Orokseg szegeny reszebol tobbet fog lebontani. Az egyszintesek mind eltunnek a Belvarbol es Varbol es parkanymagas replikak lesznek helyettuk. A ketszintesek jovoje is ketseges, azaz ha felujitasra kerulnek, akkor mennek a mellette levok parkanymagassagaig, de csak egy sor lakas a homlokzati reszen, a belsejuk inkabb ki lesz szedve az autoknak meg levegonek, fenynek. .
A Varoshaza project is modosul, a mellette levo kis templom tunik el, mert az se nem attraktive, se nem sarmos, ugy nez ki mint egy kozepkori varborton. A szegenyseg oroksege. Az elettol elmegy az embernek a kedve ha ranez.
A Godor, az a viz dolog ott, meg a volan pu maradeka. Nagyon kicsi az attraktivitas szintje ott es tul nagy a ter. A jo belvarosi ter, pl. Vorosmarty, Szabadsag, Kossuth, Rosevelt vagy Szentharomsag, Battyany. Van boven sarm is meg attraktivitas is. Itt egyiks em eri el a kivant szintet.
A Bp2100, az Erzsebet terre egy Bellagio (las vigas) stilusu szokokutat tervez, computer vezerelte, de ugyanakkor attraktive mint a Romai … (na mondd mar ki, Trev vagy mi a fenenek hivjak)
A terre mar Bp ket legdragabb szallodaja nez, meg tobb fog, majd korulnezunk melyik mas terre nezo epuletet lehetne ott szallodava alakitani, a godor helyere meg egy Anker Palota magassagban (6 szint lehet) gazdag, replika, platina szladi epul, andrassy stilusban, alatta van hely parkolonak. Egy 70x130meter tomb elfer oda, ugyhogy egy szep, es mertanilag helyes ter formalodjon a Jozsef A, Barcy es Gerlocy utca kozott. Elvagolag legyenek a homlokzatok, egyvonalban.
lcpacific
2009.04.26 19:36:06
Most jut eszembe, hogy meg is van a replika szladi homlokzatterve:
forrasbp.freeblog.hu/tags/%C3%9Ajlip%C3%B3tv%C3%A1ros/
Az 1933-ban epult Pozsonyi uti epulet, Jakobik Gyula tervezte. Attraktive, de meginkabb a homlokzat anyaga erdekel minket, mert ez a Bp2100, replika epuleteinek homlokzat anyaga. A keprol nem lehet kideriteni, jo lenne ha valaki megnezne mi az, marvany, kemeny ko, vagy muko. Valoszinu mind a harom. Ugy tunik az az epulet 1933 ota ugy nez ki mint most, egy karcolas nincs rajta. Ilyesmi homlokzatokat kellene krealni felujitaskor. Ez elall 300+ evig.
forrasbp.freeblog.hu/tags/%C3%9Ajlip%C3%B3tv%C3%A1ros/
Az 1933-ban epult Pozsonyi uti epulet, Jakobik Gyula tervezte. Attraktive, de meginkabb a homlokzat anyaga erdekel minket, mert ez a Bp2100, replika epuleteinek homlokzat anyaga. A keprol nem lehet kideriteni, jo lenne ha valaki megnezne mi az, marvany, kemeny ko, vagy muko. Valoszinu mind a harom. Ugy tunik az az epulet 1933 ota ugy nez ki mint most, egy karcolas nincs rajta. Ilyesmi homlokzatokat kellene krealni felujitaskor. Ez elall 300+ evig.
Urbanista
Makoveczék újratervezeik a makói fürdőt. Pusztulás szélén a Budai Parkszínpad. Építészet a divatban - napi linkek
2009.04.23 21:01:00
Budapesten
Alternatív gondolatok a zsidónegyedről (éf)
Milyenek az agglomerációs outletek? (bp butik)
Május végétől újra a forgalomé a Szabadság híd (index)
Pusztulás szélén a Budai Parkszínpad (index)
Tízmillióért építik át Bajnai…..
Egy-egy élhetetlen városi helyzet megváltozását sokszor egy infrastrukturális beruházás által okozott kényszer generálja. Valaminek történnie kell, különben őrült ciki van. Egy közlekedési eszköz végállomása mindig kapcsolódik valamihez, nagyobb tömegek mozognak. A köz- (a…..
Reitter Ferenc a XIX. században elkészítette a mai Nagykörút helyén kialakítandó hajózható csatorna terveit. Erről tartotta akadémiai székfoglalóját is 1867-ben A pesti Duna-csatorna s a hozzá kapcsolt minden remények valósítására alkalmas utak és módokról címmel. Terveit a…..
Belváros-Lipótváros http://vker.intermap.hu/forte5/Terézváros http://87.229.26.89/webterkep/index.htmlErzsébetváros http://www.mszp007.hu/modules.php?name=ReviewsJózsefváros http://www.mszp8.hu/modules.php?name=ReviewsJózsefváros http://www.jozsefvaros.hu/seta/doom.html Belvárosi…..
lcpacific
2009.04.17 05:48:19
Kis beepitesi eloiras korrekcio kell.
Hirdetes:
www.oc.hu/ingatlan/T004997
"A XV. kerület Rákospalotai részén kínáljuk ezt a 13 lakásos társasházból, 3 üzletből és 16 mélygarázsból álló projektet építési és kivitelezési tervekkel.""
Mara, az auto es a tk vilagaban, a lakotelepeken-lakoparkokban, de a szimpla lakoovezetekben is, mint ez itt a XV-ben, uzleti es kereskedelmi tevekenyseg NEM megengedett. A boltok a bevasarlo kozpontokba gyulnek, az irodak meg az irodakozpontokba. Lakotelepen csak egy iroda van, a Lako-MANAGEMENT (hazmester) irodaja.
Ezert az ilyen project helyes topologiaja: 13 lakas, 13 garazs es 13 parkolo-zold combo, ami ha kell parkolo, ha kell zold fu. Idealis esetben a garazshoz tarolo is tartozik, azaz a garazs 30-40m2 korul van.
Hirdetes:
www.oc.hu/ingatlan/T004997
"A XV. kerület Rákospalotai részén kínáljuk ezt a 13 lakásos társasházból, 3 üzletből és 16 mélygarázsból álló projektet építési és kivitelezési tervekkel.""
Mara, az auto es a tk vilagaban, a lakotelepeken-lakoparkokban, de a szimpla lakoovezetekben is, mint ez itt a XV-ben, uzleti es kereskedelmi tevekenyseg NEM megengedett. A boltok a bevasarlo kozpontokba gyulnek, az irodak meg az irodakozpontokba. Lakotelepen csak egy iroda van, a Lako-MANAGEMENT (hazmester) irodaja.
Ezert az ilyen project helyes topologiaja: 13 lakas, 13 garazs es 13 parkolo-zold combo, ami ha kell parkolo, ha kell zold fu. Idealis esetben a garazshoz tarolo is tartozik, azaz a garazs 30-40m2 korul van.
Urbanista
Borkóstoló közös költségből és az Isten Szeme, ahonnan elhurcolták Kossuth Lajost - ingatlansaláta
2009.04.14 16:53:00
Ebből a házból hurcolták el Kossuth Lajost Eladó a zuglói Törley-villa Tálas, perzsaszőnyeg és Hiperkarma-plakát Borkóstoló a közös költségből "Brazil dió svédpadló". De jól néz ki Zenekari próbaterem pingpongasztallal…..
lcpacific
2009.04.16 07:55:51
@kispista:
Ezert kell kovetni a Bp2100-as tervet. Azon a szakaszon tul sok a sinkapacitas, 30 ezer csupo (csucsforgalom utasperora, de eleg a 7-8K csupo.
A HEV 15 percenkent jar ott, de az sem kell.
A terv szerint a Rackeve HEV, (ami metrora van cserelve)vegallomasa a Lagymany Pesti Hidfo, itt talalkozik az M2 metroval, ami a Delibol jon, kereg alatt, es megy tovabb a KKalmanon, a Nepligetig, kereg alatt az M3-ig. A Belvar felol jon a 2-es villamos, es lemegy Csepelre a HEV helyett a vegallomasig. Idealis improvement, nagy koltsegsporolas.
Jo kis csomopont lesz ott, 20-30 ezer ember legalabb megfordul minden reggel.
Csak az idetlen epitesz tolta ra MUPA-t a hidra, nehogy konnyen menjen a kozlekedes.
Ezert kell kovetni a Bp2100-as tervet. Azon a szakaszon tul sok a sinkapacitas, 30 ezer csupo (csucsforgalom utasperora, de eleg a 7-8K csupo.
A HEV 15 percenkent jar ott, de az sem kell.
A terv szerint a Rackeve HEV, (ami metrora van cserelve)vegallomasa a Lagymany Pesti Hidfo, itt talalkozik az M2 metroval, ami a Delibol jon, kereg alatt, es megy tovabb a KKalmanon, a Nepligetig, kereg alatt az M3-ig. A Belvar felol jon a 2-es villamos, es lemegy Csepelre a HEV helyett a vegallomasig. Idealis improvement, nagy koltsegsporolas.
Jo kis csomopont lesz ott, 20-30 ezer ember legalabb megfordul minden reggel.
Csak az idetlen epitesz tolta ra MUPA-t a hidra, nehogy konnyen menjen a kozlekedes.
BudapestenMég annál is nagyobb futballstadion kell (sportgéza) Visszacsempészik a rakparti sztrádát (index)Mocsár bűzlik Budapest közepén (blikk)Kiemelten lerobbant zöldterületünk: a Margitsziget (homár)Drabális kátyúk az építkezések miatt (naphegy)Benyomások Szegedről…..
Bár arról írhatnék, hogy az utcácskát felújították, és a csillapított forgalom mellett a sétálók vették birtokba, hiszen itt a tavasz, napról napra zöldebb minden - végre! De így sem panaszkodhatok, hiszen az előző írásom óta történt előrelépés. Ha nem is sok, ha…..
Jelen posztban kedvcsinálót szeretnék nyújtani Szekfű Gyula Három nemzedék című írásához. Egész pontosan ahhoz, hogy minél többen olvassuk el Szekfű ezen munkáját. Miért érdemes levenni a polcról a jó öreg Három nemzedéket? Először is azért, mert ez a jó öreg Három…..
Urbanista
Sikeres Budapest-márka, a Corvin Mozi látványterve és több ezer lakás Újpalotán - napi linkek
2009.04.09 22:35:00
BudapestenVizsgálat indul a lakókat elfalazó V. kerületi hotel miatt (index)Terv a fővárosi közigazgatás reformjára (sadia)A felfele bővülő Corvin Mozi látványterve (8ker)"Melyik épületet utálod a legjobban?" (városképp)Több ezer lakás épül az Újpalotai lakótelep…..
lcpacific
2009.04.10 22:21:25
@retekblog: Kicsit furcsallom ezt a hirt, mert az en Bp2100 tervemben duplaszintu fas parkolo es homlokzatkiforditas szerepel, es eddig meg nem tapasztaltam elterest ettol a tervtol.
A Hungaria furdo: a varosi furdok nem a mai, rekreacio-szorakozas-sport celra lettek epitve, hanem tisztalkodasra, mert a lakasok nagy reszeben nem volt furdoszoba. Egy ilyen furdoszoba szolgaltatas volt a Hungaria furdo is, oda jartak az emberek a heti (vagy havi) tisztalkodasra. Mara a lakasok nagy resze furdoszobas lett, ezert ez a szolgaltatas kihalt. Igy uj kozfurdok epitese biztos bukas, a meglevok kihasznaltsaga is nagyon alacsony.
Szallodakat inkabb a Bp-Stripre tesszuk, tucatnyi jo epulet van hoteleknek, pl. Tulipanos Lada muzeum (volt Neprajz) Foldmuv-PM-BM-IM miniszterium, MTA szekhaz, TV palota, Liszt Zenemuveszti, Vajdahunyad, es a Szechenyi furdo mogott resz egy nagy hotel-thermal Spa-ra.
Bp-Stripnek hivjuk a fo turista reszeket, igy a Var, Vizivaros, Kis-Belvar, Andrassy-Varosliget. A Bp-Strip egy nagyon jo marketing nev, Las Vegasbol atveve.
Ez a Erzsebetvarosi resz ott Strip-2 zona, igy hivjuk a Strip-hez kozeli reszeket, itt is hasonlo a policy mint a Strip-en, csak nem akkora intenzitasu. Pl. itt is replica-kat epitunk modern epuletek helyett, de itt sok kivetel lehet.
Sok jo blokk-rehab lehetoseg van, azon a reszen pl a Kertesz utcaban. A reszrol ugy tunik a Fotaxi mar kivonult, de ott van meg egy nagy operacio, a BKV. Nem idealis helyen van, fokozza a stadion hatast.
A legerosebb folyamatsor:
BKV kozpont atalakul nagypolgari lakasokka. Az operacio kivonul az Ors vezer terre, a Feher uti epulet helyere epitett uj irodahazba. A Feher uti jarmujavito, kimegy Dunakeszire, a Bombardier helyere, ahol a Vacig kijaro M3-as uj remize is van, es a BKV uj jarmujavitoja. A 3-400 eft/m2 belvarosi lakaseladasok fedezik az akcio nagy reszet. A Bombardier vasut operacio lemegy idealis esetben miskolci MAV Jarmujavito helyere, az pedig bemergel a debreceni MAV jarmujavitoba. Jo kis atrendezodes megy vegbe a hatekonyabb operacio erdekeben.
A Hungaria furdo: a varosi furdok nem a mai, rekreacio-szorakozas-sport celra lettek epitve, hanem tisztalkodasra, mert a lakasok nagy reszeben nem volt furdoszoba. Egy ilyen furdoszoba szolgaltatas volt a Hungaria furdo is, oda jartak az emberek a heti (vagy havi) tisztalkodasra. Mara a lakasok nagy resze furdoszobas lett, ezert ez a szolgaltatas kihalt. Igy uj kozfurdok epitese biztos bukas, a meglevok kihasznaltsaga is nagyon alacsony.
Szallodakat inkabb a Bp-Stripre tesszuk, tucatnyi jo epulet van hoteleknek, pl. Tulipanos Lada muzeum (volt Neprajz) Foldmuv-PM-BM-IM miniszterium, MTA szekhaz, TV palota, Liszt Zenemuveszti, Vajdahunyad, es a Szechenyi furdo mogott resz egy nagy hotel-thermal Spa-ra.
Bp-Stripnek hivjuk a fo turista reszeket, igy a Var, Vizivaros, Kis-Belvar, Andrassy-Varosliget. A Bp-Strip egy nagyon jo marketing nev, Las Vegasbol atveve.
Ez a Erzsebetvarosi resz ott Strip-2 zona, igy hivjuk a Strip-hez kozeli reszeket, itt is hasonlo a policy mint a Strip-en, csak nem akkora intenzitasu. Pl. itt is replica-kat epitunk modern epuletek helyett, de itt sok kivetel lehet.
Sok jo blokk-rehab lehetoseg van, azon a reszen pl a Kertesz utcaban. A reszrol ugy tunik a Fotaxi mar kivonult, de ott van meg egy nagy operacio, a BKV. Nem idealis helyen van, fokozza a stadion hatast.
A legerosebb folyamatsor:
BKV kozpont atalakul nagypolgari lakasokka. Az operacio kivonul az Ors vezer terre, a Feher uti epulet helyere epitett uj irodahazba. A Feher uti jarmujavito, kimegy Dunakeszire, a Bombardier helyere, ahol a Vacig kijaro M3-as uj remize is van, es a BKV uj jarmujavitoja. A 3-400 eft/m2 belvarosi lakaseladasok fedezik az akcio nagy reszet. A Bombardier vasut operacio lemegy idealis esetben miskolci MAV Jarmujavito helyere, az pedig bemergel a debreceni MAV jarmujavitoba. Jo kis atrendezodes megy vegbe a hatekonyabb operacio erdekeben.
lcpacific
2009.04.12 02:17:45
@Sadia: Ha lenne Leghulyebb otletek Bp kozlekedesre blogom, akkor a pu-kat osszekoto vasuti alagut kapna az Oskart. Mert a videkrol Bp-re jovo utasok nagyon kis resze megy tovabb, 90-99%-kuk Bp-re jon. Tehat pl egy Miskolc-Bp jaratrol jo ha egy ember akar tovabb menni Gyorbe.Ezert epits egy alagutat, hogy ne kelljen atszallnia. A rohej, ezen felul, hogy a Miskolci vonat a Keletibe jon be, es a Gyori onnan indul, mert a legtobb vonat a Keleti erkezik es onnan indul. A MAV is elismeri hogy Bp-nek boven eleg lenne egy pu.
De a pelda jo, kozlekedesmernokoknek kellene bemagolni, hogy mennyire bonyolult a kozlekedes, el lehet kolteni a GDP 10%-t totalis hulyesegre, ugy hogy eszre sem veszik.
Ezt mar leirtam egy parszor, a mai posting lenyege, elmeleti pelda tananyag a BME-nek.
Hogyan oldana meg, ha Miskolc+Debrecen vonalon napi 100 ezer ember jon be Bp-re es ebbol 70 ezer ember tovabb akar menni, Szeged, Pecs, Sopron es Gyor iranyaba.
Vasuti alagut varos alatt: koltseg 5% de inkabb 10%-a a GDP-nek.
A megoldas: Egy palyaudvar!
Espedig ahol a korvasut keresztezi az Ulloi utat az Ecseri uti megallonal. Pu-nak kell metro megallo. Oda tennenk egy atmeno pu-t, mert ott minden jaratot at lehet kuldeni, olyan a vasuti topologia. Jon a vonat Miskolcrol, all 3-4 percig, majd megy tovabb Gyorbe, Fehervarra, Pecsre. Nem kellene forgatgatni a hosszu hernyokat, 20-30 perccel rovidulnenek az utazasi idok.
Egy 5 peronos pu boven eleg lenne, az osszes tobbi pu bezarhatna.
NA ez akkor lenne ha csak tomegkozlekedes lenne csak, auto semmi.
Ma mar kell a vasuti palya az autopalyaknak, ezert csinalunk Vasut Nullat, amit mar leirtam az Index forumon. Bar a varosi epiteszet legnagyobb formalo tenyezoje a kozlekedes, azert jobb kulonvenni a blogokat, ez epitesz blog nem kozlekedeses.
A Hungari Furdo tervedet sajnos nem tudom belevenni a BP2100, Unokaink is Latni Fogjak tervpalyazatomba, mert oda csak azok kerulnek amelyek Unokaink, 2100 AD-ben is latni fognak, azon a teruleten meg nem tud megelni egy mar doglott szolgaltatas 90 evet.
De nem akarlak elbatortalanitani, csak postingolj tovabb, hatha sikerul bekerulnod egy jo otlettel a Bp 2100-ba. .
De a pelda jo, kozlekedesmernokoknek kellene bemagolni, hogy mennyire bonyolult a kozlekedes, el lehet kolteni a GDP 10%-t totalis hulyesegre, ugy hogy eszre sem veszik.
Ezt mar leirtam egy parszor, a mai posting lenyege, elmeleti pelda tananyag a BME-nek.
Hogyan oldana meg, ha Miskolc+Debrecen vonalon napi 100 ezer ember jon be Bp-re es ebbol 70 ezer ember tovabb akar menni, Szeged, Pecs, Sopron es Gyor iranyaba.
Vasuti alagut varos alatt: koltseg 5% de inkabb 10%-a a GDP-nek.
A megoldas: Egy palyaudvar!
Espedig ahol a korvasut keresztezi az Ulloi utat az Ecseri uti megallonal. Pu-nak kell metro megallo. Oda tennenk egy atmeno pu-t, mert ott minden jaratot at lehet kuldeni, olyan a vasuti topologia. Jon a vonat Miskolcrol, all 3-4 percig, majd megy tovabb Gyorbe, Fehervarra, Pecsre. Nem kellene forgatgatni a hosszu hernyokat, 20-30 perccel rovidulnenek az utazasi idok.
Egy 5 peronos pu boven eleg lenne, az osszes tobbi pu bezarhatna.
NA ez akkor lenne ha csak tomegkozlekedes lenne csak, auto semmi.
Ma mar kell a vasuti palya az autopalyaknak, ezert csinalunk Vasut Nullat, amit mar leirtam az Index forumon. Bar a varosi epiteszet legnagyobb formalo tenyezoje a kozlekedes, azert jobb kulonvenni a blogokat, ez epitesz blog nem kozlekedeses.
A Hungari Furdo tervedet sajnos nem tudom belevenni a BP2100, Unokaink is Latni Fogjak tervpalyazatomba, mert oda csak azok kerulnek amelyek Unokaink, 2100 AD-ben is latni fognak, azon a teruleten meg nem tud megelni egy mar doglott szolgaltatas 90 evet.
De nem akarlak elbatortalanitani, csak postingolj tovabb, hatha sikerul bekerulnod egy jo otlettel a Bp 2100-ba. .
Zöld könyv A MAGYAR KÖZOKTATÁS MEGÚJÍTÁSÁÉRT 2008 Szerkesztette: Fazekas Károly, Köllô János Varga Júlia http://oktatas.magyarorszagholnap.hu/images/ZKTartalom.pdf „Az irányítás decentralizálása nem járt együtt a döntésekhez szükséges szakértelem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz