Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zsuppim

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ott mérnek, ahol kell, vagy ott, ahol többet tejel? Megkérdezték a vezetőt. Válaszolt is. Inkább ne tette volna. Tudták, hogy idehaza a szakmaiságnak van prioritása, nem a pénzszedésnek? És akkor még elő sem került a mindenható statisztika... Vélemények az azonos című…..
  Két Fiesta, szinte azonosak, mégis, közük nincs egymáshoz. Mi pedig csak rossz tanácsokat tudunk adni, ez egyértelmű. Vélemények azonos című írásunkról...
Zsuppim 2009.12.29 20:30:56
@asifan: igen, Megane-om van. Mielőtt megvettem volna azért szétnéztem alaposan. Az Opel élből ellenszenves nekem, nem tudom, de valahogy durva és nagyon egyszerű autókat kínál számomra, igaz ez az 1,7 cdti blokkra is. Ezt próbáltam először és ekkor kicsit meg is rémültem, hogy úristen ez 100 (5 gang) és 110 (6 gang) lóval ennyit tud csak? Majdnem 130-150 lovas használt után néztem. Aztán elmentem Fókát nézni, na annak az 1.6 tdci-je ( ugye Pözsó motor ) hasonlóan viselkedik mint a dci, de az ára egy horror volt. Néztem 1.9 pd Oktávot is, menni megy, de elég gorombán viselkedik, alul semmi, felül semmi, rángat, meg eszik szépen, ráadásul csak ötgangos és az is furán van elosztva. Eddig ez tetszett a legjobban, aztán kipróbáltam egy 5000 km-s megane dci-t. Na innentől a dolog már el is volt döntve, alul szépen elindul, felül ( 4000 fölött, ami ugye eléggé érdektelen ) szép finoman fogyott el, folyamatos 2000-nél elváltva sokkal sokkal finomabban és lendületesebben ment mint bármelyik előző. Amúgy az 1,9 pd a legfurább, mert 2-3000 között ez tűnik a legerősebbnek, de azért eléggé fárasztó volt állandóan arra a nyomorult 1000-es fordulatszámhatárra koncentrálni ( valós helyzetben meg simán leforogja a dci, mire felváltok 6.-ban a pd már hátrányban lesz ). Azért menetteljesítmény-működés-fogyasztás arányban szerintem a legjobb az összes közül, azért itt is hozzáteszem hogy kinek a pap, kinek a papné. Azért nem annyira könnyű ez a szekér, bár nekem limo van ( a sárvédőkön kívül, a csomagtér alja is műanyag, ez már egyszer meg is mentett egy padlólemez kivágástól ) és ez alapban 1350 kg.
Zsuppim 2009.12.30 06:32:34
@asifan: ezek tankolástól tankolásig mind saját mérések. Amúgy a fedélzetije is aránylag pontos, az inkább rászámol biztos ami biztos alapon.

Ha már az élményfaktornál tartunk: a következő autóm úgy 2-4 év múlva egy Nissan QashQai lesz ugyanezzel a motorral. Élmény lesz vele a sok gyűrött, kátyúkkal teli, aszfalthiányos úton átlebegni. Az egyik barátomnak ilyen van és ha anno nem lett volna a Megane és a QashQai között majdnem másfél millás különbség, akkor most én is ilyennel élményautóznék.

Véleményem szerint teljesen felesleges itt élményautózásról beszélni, mert ahol megkergeted a verdát, ott rendszerint zsaruk lesnének, ha valakinek nem tetszik a viselkedésed akkor feljelent közúti veszélyeztetésért és ha nem is bizonyítható hogy te voltál az, akkor is kellemetlen helyzet az egész, ha meg nincs szerencséd, akkor utánad tép egy gömbölyű stift és addig addig nyomul, amíg vagy beléd nem száll, vagy valami egészen elmebeteg és veszélyes szituba ki nem fékez, egyszer. Nesze neked feeling, meg élményautó. Rengetegek közlekedek és egyre ritkábban látok vad bivaly módjára közlekedő Bmw-t, Mercit. Talán ezek tulajai is elgondolkodnak a 30-300000 forintos jutalmazások lehetőségén. Sőt továbbmegyek, jó hónapja egy szombat esti Bp-Marcali M7 szakaszon összesen egy A8-as Audi sofőrje gondolta úgy hogy neki marhára sietnie kell, pedig ez a táv 150 km-s szakasz volt.
  Újabb két hét telt el, mikor azon kapta magát, hogy körbe-körbe járkál a garázsban, pucolgatja a szerszámokat, fölöslegesen megzsírozza a krokodilemelőt, kézbe veszi a hidegvágót, és hosszú percekig rugdal ide-oda a padlón egy szakadt porvédő gumit. Rá kellett…..
Zsuppim 2009.03.17 06:47:37
Anno 2006-ban választhattam, hogy átveszem az öregem 2 éves 100 lovas Fabia Combiját, vagy elmegyek és veszek egy új 1.3 Gs Swiftet. Elmentem és kipróbáltam a Swiftet, aztán boldogan rohantam haza a Fabiáért. 2007 végén aztán megcsapott az akciók szele és bár kicsit félve, de beleültem egy alsóközepes diesel Franciába, benzines áron. Ekkor újra látótérbe került a Swift, mert a kollégám is ekkor tervezte az autócserét. A véleményemre volt kíváncsi, én meg mondtam neki hogy bármit a 3 millás sávban, csak Swiftet ne, mert az szerintem egy végtelenül egyszerű konstrukció. Persze Swiftet vett és az elmúlt majd másfél év bizonyította hogy igazam volt, ennek a kocsinak az egyszerűség az előnye és a hátránya is egyben. Egy parkolói horpadást nagyon könnyen javított rajt a horpadásjavító ember, hangszóróvezetékelést (kalaptartóig) is elég egyszerűen el lehet rajt végezni, mert az első-hátsó-b oszlop burkolata pillanatok alatt ugrik ki az autóból ( 3 milláért egy puha és 20 dekás gagyiműanyag cuppantós illesztése azért már elég puritán megoldás ). A belső műanyagokkal nagyon óvatosan kell bánni, mert minden hirtelen törik ( hátsó ülőlap rögzítés műanyag burkolata ), vagy karcolódik ( oldalkárpit cipővel találkozva, műszerfal meg a takarításnál ). A bő másfél év alatt nekem cserélni kellet az elektromos ablakemelők négyes kapcsológombját (egy led megszűnt működni) és a kézifékkart (a szerviz beállítás helyett ezt választotta), a kollégámnál cseréltek üzemanyag-szivattyút (mert a szerviz úgy ítélt meg ), kuplungpedált ( így szüntették meg a nyikorgását ) és tegnap cseréltek oldalkárpitokat, meg lefújták ( dobozos spray-el !!!! ) a vörösréz színű autó csomagtér-padlólemez jobb és bal felét kb 7 cm-s sávban piros festékkel, mert a kárpitot rögzítő patentok alatt megindult a karosszéria rozsdásodása a 1,5 éves autón. Ez utóbbi márkaszervizes művelet után tegnap azzal vigasztaltam a kollégám, hogy ez egy értéknővelő hatású szakmunka volt, mert eddig a csomagtartó padlólemezének nem volt fényezése, most már mindkét sarkán ki van fújva egy kis keskeny sávban és ez ösztönzőleg hathat magára tulajra, hogy elvigye egy karosszériafényezőhöz a biciklit és normálisan telibe fújassa eredeti színnel az egész színtelen csomagtér padlólemezt.