Adatok
mandamanda
0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A szolgálatótváltásnál csak a szolgáltatón belül csomagváltás rejt nagyobb izgalmakat, így volt ez András esetében is. A lejárt szerződés miatt először díjcsomagot akart váltani, majd amikor kiderült hogy lehet, ADSL-ről kábelre próbált. Papírforma szerint minden rendben…..
(Nem tudja, mi az a PPO-botrány meg tömeges lehúzás? Itt az első Index-cikk, itt az első Homár-poszt, itt meg a második a legfrissebb információkkal, végül a legutóbbi itt olvasható.) Olyan tömegben érkeznek a feljelentések a rendőrségre minden idők talán legnagyobb magyar…..
A Homár együttérez a pánikrohamos naiv ügyfelekkel, nincs is jobb egy kiadós vércukorszintsüllyedésnél. Varganta egy tévesen átutalt összeget szeretett volna egyik számlájára átteni a másikról az Erstén belül, de úgy tűnik, az ördögi komplexitás miatt ez hetekig is…..
mandamanda
2009.10.18 21:21:55
@Kitkatt:
Mi lehet, hogy egy helyen dolgozunk. :-)
De ha mégsem, akkor is azt gondolom, hogy 2009-ben már nem a kiszolgálás a feladatunk, hanem az ügyfél igények feltérképezése. Egy-egy beszélgetés keretei között néha olyan igényekre világítok rá, amiért az ügyfél nagyon hálás. Maga sem gondolja, hogy számára az az ideális megoldás, amit én vázolok mint lehetőséget. Pl. volt aki nem tudta, hogy van olyan termék, amivel pont azt érjük el, amit ő szeretne.
Pont azért vagyok sikeres a szakmámban és tartok ott ahol tartok, mert számomra mindig az volt az elsődleges, hogy beszélgessek az ügyfelekkel és megismerjem őket.
Számomra pl akkor jó egy ügyféltanácsadás, ha a lehető legtöbbet megtudok az ügyfélről. Egy profi tanácsadó úgy meg tudja nyitni az ügyfeleket, hogy azok szinte örömmel mesélik el bánatukat vagy vágyaikat. Ha nem kérdeznék és nem ajánlanék, soha nem tudnám magamtól kitalálni, hogy mit szeretne az ügyfél.
Ha pl egy hitelkártyáról beszélünk, mint azt már korábban Mylady is emlegette, szintén az esetek 80%-ában beszélgetés keretében derül ki, hogy a ügyfél szeretné. Manapság olyan cégekkel vannak leszerződve a bankok, amelyekkel közösen terveznek hitelkártyát. Ezekkel pedig általában plusz kedvezményekhez jutnak az ügyfelek. Nem nevezen nevén, nyilván tudja mindenki miről beszélek. Hitelkártya szerződést nem lehet becsempészni egy normális banknál a szerződések közé, mert igénylőlap, bankszámlakivonat, munkáltatói igazolás és esetleg egyéb doksi is kell hozzá. Ezért a véletlenül igényeltem és nem is kértem varriáció mindig "kiábrándít", mert "csak úgy" egy ügyfél nem kap hitelkártyát, hacsak nem gyűjti be a szükséges doksikat. Kivéve ha ajándékba jár. De még akkor is kell pl igénylőlap is, nem csak szerződés. De ha mégis előfordul, egyszerűen találni kell egy olyan tanácsadót, aki bizalmat ébreszt bennünk. Nem egyetlen bankfiók létezik a bankoknál, lehet válogatni.
De ha valaki egy kicsit okos, a hitelkártyáját is úgy tudja használni, hogy nyer vele. Ha egy hónapon át azzal vásárolsz, a fizetésed meg beteszed egy tőkevédett befektetésbe, plusz pénzhez jutsz, mialatt a 45 napos türelmi idő előtti befizetéssel a hitelkártyádat kamatmentesen használtad. Kvázi a bank pénzét használtad, míg a tiéd kamatozott. Ezt nem egy ember felismerte már, nem véletlenül van annyi hitelkártya a piacon...
Mi lehet, hogy egy helyen dolgozunk. :-)
De ha mégsem, akkor is azt gondolom, hogy 2009-ben már nem a kiszolgálás a feladatunk, hanem az ügyfél igények feltérképezése. Egy-egy beszélgetés keretei között néha olyan igényekre világítok rá, amiért az ügyfél nagyon hálás. Maga sem gondolja, hogy számára az az ideális megoldás, amit én vázolok mint lehetőséget. Pl. volt aki nem tudta, hogy van olyan termék, amivel pont azt érjük el, amit ő szeretne.
Pont azért vagyok sikeres a szakmámban és tartok ott ahol tartok, mert számomra mindig az volt az elsődleges, hogy beszélgessek az ügyfelekkel és megismerjem őket.
Számomra pl akkor jó egy ügyféltanácsadás, ha a lehető legtöbbet megtudok az ügyfélről. Egy profi tanácsadó úgy meg tudja nyitni az ügyfeleket, hogy azok szinte örömmel mesélik el bánatukat vagy vágyaikat. Ha nem kérdeznék és nem ajánlanék, soha nem tudnám magamtól kitalálni, hogy mit szeretne az ügyfél.
Ha pl egy hitelkártyáról beszélünk, mint azt már korábban Mylady is emlegette, szintén az esetek 80%-ában beszélgetés keretében derül ki, hogy a ügyfél szeretné. Manapság olyan cégekkel vannak leszerződve a bankok, amelyekkel közösen terveznek hitelkártyát. Ezekkel pedig általában plusz kedvezményekhez jutnak az ügyfelek. Nem nevezen nevén, nyilván tudja mindenki miről beszélek. Hitelkártya szerződést nem lehet becsempészni egy normális banknál a szerződések közé, mert igénylőlap, bankszámlakivonat, munkáltatói igazolás és esetleg egyéb doksi is kell hozzá. Ezért a véletlenül igényeltem és nem is kértem varriáció mindig "kiábrándít", mert "csak úgy" egy ügyfél nem kap hitelkártyát, hacsak nem gyűjti be a szükséges doksikat. Kivéve ha ajándékba jár. De még akkor is kell pl igénylőlap is, nem csak szerződés. De ha mégis előfordul, egyszerűen találni kell egy olyan tanácsadót, aki bizalmat ébreszt bennünk. Nem egyetlen bankfiók létezik a bankoknál, lehet válogatni.
De ha valaki egy kicsit okos, a hitelkártyáját is úgy tudja használni, hogy nyer vele. Ha egy hónapon át azzal vásárolsz, a fizetésed meg beteszed egy tőkevédett befektetésbe, plusz pénzhez jutsz, mialatt a 45 napos türelmi idő előtti befizetéssel a hitelkártyádat kamatmentesen használtad. Kvázi a bank pénzét használtad, míg a tiéd kamatozott. Ezt nem egy ember felismerte már, nem véletlenül van annyi hitelkártya a piacon...
mandamanda
2009.10.18 21:35:25
@Mylady:
Igazad van. Akkor boldog, ha az igényeinek megfelelően azt kapja, amit szeretne.
De honnan tudjuk, hogy mit szeretne?
Ehhez fel kell mérnem a lehetőségeit, a vágyait, a terveit.
Pl. ha bejön valaki azzal, hogy ő látta a tv-ben azt a reklámot és abba szeretné tenni a pénzét, mert az mondjuk tegyük fel 10% egy évre, akkor nekem, mint profi tanácsadónak jogomban áll, sőt kötelességem megkérdezni, hogy ajánlhatok-e egyéb lehetőségeket annak fényében, hogy milyen tervei vannak. Mert amikor bejön, lehet, hogy először látom, nem is ismerem. Honnan tudhatnám, hogy tényleg az jó neki, amit akar? Ha hosszú távon szeretném őt ügyfeleim között tudni, akkor nem elég parancsra számlát nyitni és lekötni a pénzét kérdezés nélkül. Talán meglepő, de esetemben az ilyen ügyfelek 99%-ánál végül nem a reklámos betétbe kerülnek a pénzek, mert én nem rövid távú gondolkodásra ösztönzöm az ügyfeleket. Hanem arra, hogy gondoljon arra is mi lesz 1 év múlva, van-e házastársa, unokája, gyermeke, terve... ezért vagyok jó tanácsadó. Mert nem a pillanatnyi új pénz forog a szemem előtt, hanem az, hogy a lehető legjobb megoldást tudjam ajánlani.
S tényleg csak a póstoló panaszára tudok itt is visszacsatolni. Az a dolgom, hogy figyelmébe ajánljam a netbankot, telebankot is, mert tudom, hogy ez jó neki. Azért, mert azt szeretném, hogy minden téren biztonsgában érezze magát, minden igényét lefedjem, azért még nem vagyok tukmálós.
Sőt, én tudom, a hozzám évek óta visszajáró ügyfelek esetében, pont azért szeretnek engem, mert én mindig mindenre felhívom a figyelmet és mindig elmondom azt, amit én tennék a helyükben. De ehhez persze a bizalmat is ápolni kell velük. Ehhez meg a tapasztalat segít hozzá.
Ezért mondom én azt mindig, hogy amikor valaki panaszkodik és egy bankot ócsárol, akkor nem nézi a másik oldalt, hogy pl mennyi munkám van nekem akár csak egyetlen egy ügyféllel, akinek akár több tíz vagy száz M forintját kezelem nap mint nap és közben folyósítom a hiteleket és stb, stb, stb... nehéz mindezekre együttesen odafigyelni és rosszul esik ha azt látom, hogy egyesek ebbe nem látnak bele és úgy beszélnek fűt-fát. :-(
Igazad van. Akkor boldog, ha az igényeinek megfelelően azt kapja, amit szeretne.
De honnan tudjuk, hogy mit szeretne?
Ehhez fel kell mérnem a lehetőségeit, a vágyait, a terveit.
Pl. ha bejön valaki azzal, hogy ő látta a tv-ben azt a reklámot és abba szeretné tenni a pénzét, mert az mondjuk tegyük fel 10% egy évre, akkor nekem, mint profi tanácsadónak jogomban áll, sőt kötelességem megkérdezni, hogy ajánlhatok-e egyéb lehetőségeket annak fényében, hogy milyen tervei vannak. Mert amikor bejön, lehet, hogy először látom, nem is ismerem. Honnan tudhatnám, hogy tényleg az jó neki, amit akar? Ha hosszú távon szeretném őt ügyfeleim között tudni, akkor nem elég parancsra számlát nyitni és lekötni a pénzét kérdezés nélkül. Talán meglepő, de esetemben az ilyen ügyfelek 99%-ánál végül nem a reklámos betétbe kerülnek a pénzek, mert én nem rövid távú gondolkodásra ösztönzöm az ügyfeleket. Hanem arra, hogy gondoljon arra is mi lesz 1 év múlva, van-e házastársa, unokája, gyermeke, terve... ezért vagyok jó tanácsadó. Mert nem a pillanatnyi új pénz forog a szemem előtt, hanem az, hogy a lehető legjobb megoldást tudjam ajánlani.
S tényleg csak a póstoló panaszára tudok itt is visszacsatolni. Az a dolgom, hogy figyelmébe ajánljam a netbankot, telebankot is, mert tudom, hogy ez jó neki. Azért, mert azt szeretném, hogy minden téren biztonsgában érezze magát, minden igényét lefedjem, azért még nem vagyok tukmálós.
Sőt, én tudom, a hozzám évek óta visszajáró ügyfelek esetében, pont azért szeretnek engem, mert én mindig mindenre felhívom a figyelmet és mindig elmondom azt, amit én tennék a helyükben. De ehhez persze a bizalmat is ápolni kell velük. Ehhez meg a tapasztalat segít hozzá.
Ezért mondom én azt mindig, hogy amikor valaki panaszkodik és egy bankot ócsárol, akkor nem nézi a másik oldalt, hogy pl mennyi munkám van nekem akár csak egyetlen egy ügyféllel, akinek akár több tíz vagy száz M forintját kezelem nap mint nap és közben folyósítom a hiteleket és stb, stb, stb... nehéz mindezekre együttesen odafigyelni és rosszul esik ha azt látom, hogy egyesek ebbe nem látnak bele és úgy beszélnek fűt-fát. :-(
Azt hittem, hogy hoax a "Kuti Erika r. szds.bűnmegelőzési főelőadó Kiskőrös Rk." aláírással az éterben kerengő, továbbküldésre buzdító levél, de azért feltárcsáztam a kiskőrösi rendőrkapitányságot, mire kiderült, hogy a mail abszolúte valódi, a szerző…..
A jövő jó biznisz lehet, először a sonka, most meg egy hitel. Rolo október 12-e óta tartozik a Raiffeisennek és most nem tudja, mit csináljon. A képet pár perce csináltam. Nem nagy szám, ha gondolod, tegyétek ki. Az mondjuk a Raffinál normális, hogy júliusban felvett 3 000…..
Adrienn története igen hosszú, azért posztoltam be mégis, hogy aki az olvasók közül még nem vett föl lakáshitelt, de ilyesmire készül, az láthassa,mire számítson. Adrienn története ugyanis nem extrém: szolid alázások, laza szopatások, rutinszerű várakoztatások és…..
mandamanda
2009.10.07 17:37:09
@flea: Nem hallottam még olyan bankról, ahol ez így megy, mert az biztos, hogy technikai számla legalább kell hozzá... a bank nem tudja máshogy a folyósítását dokumentálni és a pénzmozgást rögzíteni. Max ezt tudom elképzelni, de hogy direktben központi számláról egyből másnak, az kizárt.
Egyébként ha működne is így, én nem örülnék neki, ha az a bankszámlakivonatomon nem látszódna, hogy folyósítottak x forintot részemre, majd tovább utalták az eladónak. Ez így Apeh fel és más felé is prezentálható. Mert volt már rá példa, hogy APEH kérdőre vont x pénzt valakinél és kiderült, hogy hitelt vett fel, onnan van neki... pl.ezért is macera nélkül bizonyítható, hogy hitelt vettem fel és ekkor és ekkor folyósították. Szerintem ez a tiszta...
Egyébként ha működne is így, én nem örülnék neki, ha az a bankszámlakivonatomon nem látszódna, hogy folyósítottak x forintot részemre, majd tovább utalták az eladónak. Ez így Apeh fel és más felé is prezentálható. Mert volt már rá példa, hogy APEH kérdőre vont x pénzt valakinél és kiderült, hogy hitelt vett fel, onnan van neki... pl.ezért is macera nélkül bizonyítható, hogy hitelt vettem fel és ekkor és ekkor folyósították. Szerintem ez a tiszta...
Válságban lakáshitelt igénylő ügyfelekért minden bank kezét-lábát törné, nem úgy az Erste. A fiók dolgozói 1 óra várakozás után, közvetlen stílusban küldték haza Hajnalkáékat. Gyors leszek, senki idejét nem szeretném rabolni, nem úgy, mint az Erste rémkedves munkatársa…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Tessék vigyázni a helyesírásra is!!! A muszáj szavunkat pontos j-vel írjuk...!!!!
Bocs, de ez szinte villogott a soraid között...