Regisztráció Blogot indítok
Adatok
LoneWolf

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jó másfél éve nem írtam erről a dögről, hogy száradna bele az olajsár, de tényleg. A Morininek épp ellenkező irányban ment a története, mint kellett volna. Megvettem az imolai börzén talán 1999-ben, roncsként. Afféle vásárfia volt a Kati akkor beszerzett Vespa GT-je mellé.…..
Profi szerelőtől vettem, teljes volt a bizalmam hozzá. Én hülye. Életem egyik legnagyobb fejtörőjének bizonyult, de persze, a lehetőségek is szűkösek voltak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Tavaly év vége óta kapható Németországban az E10 jelű üzemanyag, ami a szuperbenzin mellett legfeljebb 10 százalékban bioetanolt is tartalmaz. Az elmúlt hetekben világot látott felmérések szerint a gyakorlatban a hangsúly a „legfeljebb” szóra tevődik: a vizsgált kutak…..
LoneWolf 2011.03.11 17:49:49
@Flak: Üdv! Az etanol a benzinnek ellenálló gumialkatrészeket nem károsítja. A korróziós hatás csak akkor jelentkezhet, ha az etanol a (lég)nedvességgel érintkezik, mert az alkohol jól keveredik a vízzel. A gyakorlatban ez a porbléma csak akkor jelentkezik, ha az autó sokat áll.

Az etanolos átalakítás akkor okoz károsodást, ha az etanol-levegő arányt nem korrigálják (jelen esetben a benzines üzemhez viszonyítva jelentős dúsítással) megfelelően. A benzines üzemre beállított keverési arány etanollal nem lesz megfelelő, a motor a betankolt etanol mennyiségétől függően egyre inkább a szegénykeverékes üzem jeleit fogja mutatni (a probléma gyökere az etanol azonos térfogatra vetített kisebb fajlagos energiatartalma). Ezt a problémát a lambda szabályzásos befecskendező rendszerek bizonyos határok között automatikusan képesek dúsítással kezelni, de a karburátor / porlasztó esetén a keverékképzés statikus. A karburátor átfúvókázásával lehetséges a tiszta etanolos üzem (bár a hidegindítás időnként problémás lehet), viszont az átfúvókázás miatt motor benzinnel nem járatható csak ha "visszafúvókázzuk" a karburátort az eredeti állapotba. Az etanol égése a benzinhez viszonyítva tisztább, ezért mind a két- mind a négyütemű motoroknál csökkenthető a károsanyag kibocsájtás, ha a keverékképzést az etanolos üzemnek megfelelően utánaigazítjuk. A kétütemű motoroknál azonban az elégetlen szénhidrogének kibocsájtási értékei nem fognak számottevően javulni, viszont a CO, CO2, NOx értékek javulása várható.
LoneWolf 2011.03.11 17:51:20
@Flak: A kipufogógáz "szagának" megváltozása is várható, de lehet, hogy úgy is tetszeni fog.
Belsőség Range extender házilag? 2010.10.23 15:10:00
Amíg a marketingesek azon vitatkoznak, hogy a Chevy Volt / Opel Ampera hibridautó (mert van benne benzin- és villanymotor is), vagy kiterjesztett hatótávú elektromos autó (azaz range extender, mert a súlypont a villamos hajtáson van), addig az autós újságíró csak vakarja a fejét,…..
  A hongkiat.com készített egy képes összeállítást a Microsoft Windows eddig megjelent verzióiról. A legelső 1.01-es Windows 1985 november 20-án jelent meg, még csak 16-bites volt és az MS-Dos 5.0 alatt futott.                  …..
Szűk hónap múlva jelenik meg a Rammstein Liebe Ist Für Alle Da című új albuma, amiről az első kislemez már pörög is itt-ott, már ahol hajlandóak lejátszani. A címe az, hogy Pussy, és igen, arról szól, amire most mindenki gondol. Alább meg is lehet nézni, szigorúan csak 18 éven…..
LoneWolf 2009.09.17 16:40:23
@Makumba4: A "Global Settings Panel"-en az "Allow third-party Flash content...." jelölőnégyzetet be kell jelölni.

www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager03.html
Belsőség A norma anyátokat, azt! 2009.09.09 07:02:00
  Az Európai Uniós szabályozások kivégzik az autórajongók utolsó bálványait. Halálsoron a szupersportkocsi, és a kéziváltó. Vélemények az azonos című írásunkról...
A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese az MTV híradójában jelentette be tegnap este, hogy 2010-tõl összevonják az autók környezetvédelmi vizsgálatát és mûszaki vizsgáját. Véleményük mai hírünkről...
LoneWolf 2009.07.18 23:27:02
@rATdrAgOn: A szerelők hozzáállása sok esetben minősíthetetlen. Én pont a "basznak megoldani" miatt szereztem be
a gyári szerelési utasítást, ami alapján
esztergáltattam pont a szelepvezetőket.
(nem lehetett beszerezni)
Én nem hagytam füstölni, mert az a katalizátornak sem tesz túl jót.
"20 éves fos" akkor lesz valami, ha
hagyjuk azzá válni. Egyetértek a műhelyek
felelősségében, de azért lehet korrekteket
is találni. A másik lehetőség a saját
kezű karbantartás, talán ez adja a
legjobb eredményt. Műhelyem ugyan nekem sincs, de utcán/udvaron is sokmindent meg
tudtam oldani, igaz van néhány szerszámom.
Autófília Az a K. Jetronic... 2009.03.14 08:00:00
KE-Jetronic. Aki tudja mit jelent ez, kérem ne olvasson tovább, tudja a végkifejletet. A többiek olvassanak bátran tovább.Előélet: A technikai részhez kevésbbé hozzáértőknek - mint én -, elmodanám: a BOSCH a 70-es években kifejlesztett egy mechanikus-hidraulikus üzemanyag…..
LoneWolf 2009.03.18 08:53:43
@Rocko-: Már a '80-as években is nyomultak a marketingesek és a gazdasági
szakemberek, ennek eredménye az egyre rövidülő modellciklus. A gyártók
szempontjából nem szerencsés, ha egy autó "örökéletű", emiatt indokolt
szerintem a "tervezett avultatás" (galvanizálástól függetlenül).

Kritikus elemek alatt mit értesz?

Az "egyszerűbb/olcsóbb" mondattal arra próbáltam utalni, hogy egy alapvetően
mechanikus befecskendezőrendszer bármely elemének megbolygatása
(modernizálása) jófórmán a komplett rendszer cseréjéhez vezet. Arról a
vonatkozásról el is felejtettem írni, hogy egy ilyen jellegű átalakítás esetleg
"szentségtörés" lehet egyes tulajdonosok szemében (kor/típusidegen alkatrészek
beépítése). Ha valaki az autót csupán használati tárgynak tekinti, akkor vetődik
fel ez az "egyszerűbb/olcsóbb" kérdés. Rajongóknál a kérdés nyilván nem ebben
a formában merül fel.
LoneWolf 2009.03.18 12:35:33
@29 Palms: Sajnos nem Mercis, bár kedvelem a M110-es motorú 280CE-t
(legyen K vagy D-Jetronic-kal szerelt), az egyéni favoritom a Mercik közül
a W111 "heckflosse" kupé, de egyiket sem tudnám korrektül fenntartani.
Anno I-es GTI Golfokkal nyűglődtem. A rendszer "nem javíthatóságával"
egyetértek. A téma onnan jutott ide, hogy a Bosch elvileg újraindítaná a
K/KE-Jetronic alketrészellátást, így a nem megbontható (és emiatt
javíthatatlan) alkatrészekből lenne ismét utánpótlás. Sokaknak biztosan
jól jönne egy működő bemelegedés szabályzó vagy egy-két jól porlasztó
befecskendező szelep.

A lambda szondás kiviteleknél lehet alkalmazni az új gyártású "keskenysávú"
szondákat is (ha csak ez a baj). A "mai" szondák kimenő feszültsége megegyezik
a korai darabokkal, talán még egy kicsit gyorsabban is reagálnak.
LoneWolf 2009.03.18 23:35:23
@29 Palms: Igen a keskenysávú szonda nagyméretű motorok esetében is
használható. A jelenleg futó szabályzott keverékképzésű benzines autók
99%-ában ilyen van, legyen az "kicsi" vagy "nagy". A "keskeny" és "szélessávú"
szondák működési elvüken is eltérnek, egymással "csak úgy" nem cserélhetők fel.
A szélessávú szondák 1994-ben jelentek meg.

Ha a kipufogógáz oxigéntartalma alacsony (dús keverék esetén), akkor a
"keskenysávú" szondák által generált feszültség az 1V-os értékhez konvergál.
Ez a kb. 1V-os feszültség a szonda felső határfeszültsége, ami 0.8-as, illetve
az alatti légfeleslegtényező (lambda) esetén áll fenn (pl lepadlózáskor).
A "befulladást" elkerülendő vezérlőegység ilyenkor elkezdi csökkenteni a befecskendezett üzemanyagmennyiséget, amire a szonda (még ha átmenetileg
ki is akadt a feszültsége 1V körül) előbb-utóbb csökkenő feszültséggel reagál. A befecskendezett üzemanyagmennyiség addig csökken, amíg a szonda
kimenőjele lecsökken 80-100mV-ig. Ekkor a vezérlőegység ismét elkezdi növelni
a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, amíg a szonda kimenő feszültsége
ismét el nem éri az 1V környékét....
Ezzel a folyamattal marad normális tartományban mind a kis, mind a nagy
motorok keverési aránya. A szonda mérőcellája (Bosch) képes tartósan elviselni
a 600 fokos gázhőmérsékletet, rövid időre pedig a 800 fokot is.
A forgalmazott szondák legtöbbször a villamos csatlakozásban, és a beépített
fűtőelem teljesítményében különböznek (bár még létezik fűtés nélküli szonda is).