Adatok
mmagi
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Mégsem lesz lyukacsos űrsajt a Széll Kálmán téren. Szolidabb megoldás valósul meg - a tervezők válaszolnak a kommentekre
2011.10.20 10:17:00
Mégsem kennek lyukacsos űrsajtot az ufók a Széll Kálmán térre, viszont minden, ami tetszett a koncepcióban, megvalósul. Nagyjából ez a tanulsága annak a levélnek, amit a terv egyik alkotója küldött nekem a témával foglalkozó poszt kapcsán. Az alábbiakban teljes terjedelmében…..
mmagi
2011.10.21 15:08:50
A fővárosi közgyűlésben ma ezt a tájékoztatást kaptam a tervezésről Hutiray főpolg-helyettestől: áprilisban volt az a bizonyos meghívásos pályázat, aminek eredményeként a három cég (Főmterv, Finta, Garten) ajánlatot nyújtott be. Az akkor benyújtott "koncepciótervnek" nevezett valamiket, amiért ők 450eFt plusz áfát kaptak (mivel nem lehetett megtekinteni őket, ezért nem tudom, hogy miket) nyáron a BKK átdolgozta és ez alapján született meg az a koncepcióterv, amit a fővárosi közgyűlés elfogadott augusztus 31-én (www.budapest.hu/engine.aspx?page=tirhidden&command=showagendaitem&agendaitemid=78246). Ez alapján lesz majd a nyílt közbeszerzés lebonyolítva. Vagyis jelen pillanatban nincs olyan tervező, aki nyilatkozhatna erről, hiszen nincs folyamatban tervezés. Ígéret van arra, hogy lesz egy nagy közlekedési tender a fonódóra (benne a tér) és lesz egy külön nyílt építészeti tervpályázat is a térre. Amikor valaki azon nyer, akkor lehet ismét arról beszélni, hogy mi lesz a téren. Most a közgyűlés által elfogadott koncepciótervről lehet vitatkozni, ami a tervpályázat alapja lesz, de állítólag a Főmterv-Finta-Garten anyagot a BKK eléggé átdolgozta. Somfai Ágnes
Azt mondja a Napi Online, hogy a pénzügyminisztérium azt tervezi hogy 300 és 700 ezer forint közötti összeggel támogassák az új autók vásárlását, ha valaki 10 évnél régebbi kocsiját cseréli le. A hírt nem kommentálta a minisztérium, vagyis valószínűleg igaz. Ha nem, akkor…..
mmagi
2009.03.17 23:34:03
@josika: tényleg lenyűgöző, ahogyan azzal szólsz le mindenkit, hogy alapvető közgazdasági ismeretek hiányában ne legyen véleménye egy tervezett lépésről. Ez egy blog és nem közgazdasági műhely. Józsi bácsinak és Mari néninek nem lehet egy blogon véleménye egy olyan lépésről, amit az általa megválasztott képviselők hoznak meg?
Pár gondolat. Bocs.
1. Sokszor jelezted, hogy miért nem értik meg mások, hogy ha nincs autóeladás, nincs mire fordítani a pénzt, mert nem keletkezik bevétele az államnak. okostojgli számítása szerint az államnak 2 mrd tiszta bevétele lesz 10 ezer új autó eladásából. ez nem összeg, szerintem. persze, tudom, emelett az autóipart segíti az új autók eladása.
2. azt is mondtátok, hogy ez egy kvázi adókedvezmény (a regadóból). Más eu-s országokban, ahol regadó nincs, ott minek tekinthető? Ennyi erővel szerintem lehet azzal érvelni, hogy adókedvezményt más gazdasági tevékenységeknek is lehet adni (persze jön, hogy eu konform-e), amiknek szintén van munkahelymegőrző és mellesleg pl. nagyobb környezeti haszna (ha már a szigetelésnél vagyunk). Meg lehet olyanokat is mondani, hogy váltani kell, mert annak kampec, hogy Európa gazdasága arra épül (bocs, számokat nem tudok), hogy az egész világon egyre több autó fogy. Nekem jobban tetszene egy olyan gazdasági modell, ami diverzebb és stabilabb.
3. Nem fogom fel azt sem, hogy 10 éves autókat miért kell szétszerelni és kivonni a forgalomból. És hogy az egy érv, hogy ez mennyire jó a környezetnek. Vagyis az autócsere környezetvédelmi célja elég álságos.
4. Autók száma és korlátozása. Szívesen megtenném. :) Például Budapest és belvárosa tekintetében szakmai körökben elég nagy az egyetértés arról, hogy az autók korlátozását meg kell lépni, de valahogy nem lépnek meg egy ilyen lépést. Ez nem közvetlenül ide tartozik, de volt az autószentségről (én autóm, oda és akkor, annyi emberrel megyek vele, ahányszor akarok) is már hozzászólás.
5. Azt hiszem, valahogy arról is szól a vita, hogy meg kell-e segíteni állami pénzen az autóipart vagy sem (mint fontos gazdasági ágat). Nem hiszem, hogy ebben a kérdésben létezik egyetlen közös és jó megoldás. Ezt már tényleg nem itt kell megvitatni.
Örülök, hogy ennyit megtudtam egy azóta már elvetett javaslatról. (Vajon miért vetették el, ha olyan szuperjó ötlet volt?) Jó éjt.
Pár gondolat. Bocs.
1. Sokszor jelezted, hogy miért nem értik meg mások, hogy ha nincs autóeladás, nincs mire fordítani a pénzt, mert nem keletkezik bevétele az államnak. okostojgli számítása szerint az államnak 2 mrd tiszta bevétele lesz 10 ezer új autó eladásából. ez nem összeg, szerintem. persze, tudom, emelett az autóipart segíti az új autók eladása.
2. azt is mondtátok, hogy ez egy kvázi adókedvezmény (a regadóból). Más eu-s országokban, ahol regadó nincs, ott minek tekinthető? Ennyi erővel szerintem lehet azzal érvelni, hogy adókedvezményt más gazdasági tevékenységeknek is lehet adni (persze jön, hogy eu konform-e), amiknek szintén van munkahelymegőrző és mellesleg pl. nagyobb környezeti haszna (ha már a szigetelésnél vagyunk). Meg lehet olyanokat is mondani, hogy váltani kell, mert annak kampec, hogy Európa gazdasága arra épül (bocs, számokat nem tudok), hogy az egész világon egyre több autó fogy. Nekem jobban tetszene egy olyan gazdasági modell, ami diverzebb és stabilabb.
3. Nem fogom fel azt sem, hogy 10 éves autókat miért kell szétszerelni és kivonni a forgalomból. És hogy az egy érv, hogy ez mennyire jó a környezetnek. Vagyis az autócsere környezetvédelmi célja elég álságos.
4. Autók száma és korlátozása. Szívesen megtenném. :) Például Budapest és belvárosa tekintetében szakmai körökben elég nagy az egyetértés arról, hogy az autók korlátozását meg kell lépni, de valahogy nem lépnek meg egy ilyen lépést. Ez nem közvetlenül ide tartozik, de volt az autószentségről (én autóm, oda és akkor, annyi emberrel megyek vele, ahányszor akarok) is már hozzászólás.
5. Azt hiszem, valahogy arról is szól a vita, hogy meg kell-e segíteni állami pénzen az autóipart vagy sem (mint fontos gazdasági ágat). Nem hiszem, hogy ebben a kérdésben létezik egyetlen közös és jó megoldás. Ezt már tényleg nem itt kell megvitatni.
Örülök, hogy ennyit megtudtam egy azóta már elvetett javaslatról. (Vajon miért vetették el, ha olyan szuperjó ötlet volt?) Jó éjt.
mmagi
2009.04.15 12:56:08
Muszáj nekem is linkelnem. index.hu/gazdasag/magyar/2009/04/15/nekunk_csak_rosszabb_lenne_a_roncspremiumtol/
És ez a buta index, hogy azt nem is említi, hogy hát ez nem állami kiadás, hanem ez a pénz nem is lenne, ha nem vásárolnánk autót, mert ez csak a regisztrációs adó visszatérítése:)
És ez a buta index, hogy azt nem is említi, hogy hát ez nem állami kiadás, hanem ez a pénz nem is lenne, ha nem vásárolnánk autót, mert ez csak a regisztrációs adó visszatérítése:)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz