Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dominik Blasir

0 bejegyzést írt és 89 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A filmet a  Titanic Filmfesztivál keretében volt lehetőségem megtekinteni. Ben Wheatley elsősorban arról híresült el a köztudatban, hogy filmjei kétharmaduknál totális elmebajjá válnak, ezúttal azonban nemhogy semmiféle törést nem tapasztalhatunk, de egy annyira mainstream darabot látunk, amennyire…..
Dominik Blasir 2017.04.13 16:09:49
@danialves: szerintem a háttérben az ún. művészi ambíció és koncepció állhat :D
A The Childhood of a Leadert övező hallgatás akár döbbenetesnek is tűnhet egy olyan közegben, amely még az Érkezésbe is xenofóbiával kapcsolatos mondanivalót szeretne látni, a demokratikus intézmények megrendülése idején ugyanis mindenképpen nagyobb hírverést kéne kiváltania egy a 20. századi…..
Ewan McGregor is csatlakozott azon színészek táborához, aki a kamera túloldalán is kipróbálják magukat, ehhez pedig nem kisebb művet választott magának, mint az American Pastoralt. A magyar közönség számára valószínűleg nem jelent sokat Philip Roth azonos című könyve, hiába nyert még Pulitzer-díjat…..
Dominik Blasir 2017.04.05 11:36:32
@danialves: annyi Zuckermanes Rothot én sem olvastam, hogy erre pontosan válaszoljak - de engem pl. nem ért meglepetésként, hogy ő híres író (elvégre ő valamiféle alteregó 6-8 Roth-regényben). És olyan, mintha a film kerete erre a tudásra is építene: ami könyvnél még oké, de filmben kissé sutának tűnik (ld. narráció).
The Man Who Laughs kritikáját itt találjátok A 2016-os év igazi diadalmenet volt a magyar film szempontjából, ráadásul a Filmalap támogatta alkotások palettájáról általam is hiányolt műfaji darabok dominálták ezt a sikertörténetet. Éppen ezért nagy reményekkel várhattuk A martfűi rémet is, hiszen…..
Ahogy pénteken megígértük, itt az idei Sziget legizgalmasabb világzenei fellépőit bemutató sorozatunk második része. A folytatásban is kifejezetten izgalmas produkciók kaptak helyet, érdemes tehát beleásnotok magatokat a komoly infómennyiséget tartalmazó programajánlóba. Mindez a hajtás után! ..
Akár mélységesen gyűlöli, akár rajongója, akár filmenként változóan szereti valaki jobban vagy kevésbé Marvel mozijait, az határozottan kijelenthető, hogy a Disney tulajdonában lévő stúdió megkerülhetetlen szereplővé és divatteremtővé vált a filmes piacon. Akik ezt…..
Dominik Blasir 2016.05.30 15:45:09
@danialves: "Bátrak akarunk lenni, de azért annyira nem, hogy akár 1 darab nézőt is elriasszunk, mert neki már túl réteg"
Pontosan, de nem is éri meg nekik ennél tovább menni. Amíg nincsenek rákényszerítve, addig miért kísérleteznének olyan iránnyal, amin jelen pillanatban csak bukhatnak?
Dominik Blasir 2016.05.30 16:06:03
@danialves: micsoda idealizmus! :)
Azért Marvelék egy elég nagy stúdió ahhoz, hogy elvárjunk tőlük olyan kvázi-művészfilmes sajátosságokat, mint a bátorság. Szvsz nem véletlenül nem kísérleteznek a nagyok túl gyakran, nem véletlenül van oly' sok remake/reboot/reakármicsoda - mert félnek attól, hogy buknak. És itt brandépítés folyik: ha elvesztik az általad is írt jelleget (ti. a minimum a máris átlag felettinek számító korrekt szint), akkor onnan mindjárt könnyű visszaesni a DC szintjére. Ha a kreatív igazgató megkérdezi a pénzesembereket, minek örülnek jobban: a) ha X millióhoz képest szereznek X+200 milliót; b) ha X millióból X-200 millió lesz, de cserébe a kritikusok jobban fogják szeretni őket; akkor meglepődnék, ha valamelyik pénzember a b)-re voksol. De persze, félreértés ne essék, én is örülnék, ha nem így lenne.
És ezzel vissza is kanyarodtunk az eredeti kiinduláshoz: ki mit vár egy stúdiótól? :)
Dominik Blasir 2016.05.30 17:15:22
@danialves: "A bátorság már "kvázi-művészfilmes" sajátosság?"
A Force Awakens Hollywoodjában? Nekem néha annak tűnik :D

"megnyerik azokat, akik éppen mondjuk az önismétlés miatt untak rá a stúdióra"
Már ha vannak ilyenek. Tudomásom szerint mindenki megnézi még a BvS-t is, legfeljebb fanyalog :D
De persze, értem mire gondolsz.
"Nem akartam, hogy sci-fi íróként skatulyázzanak be, ezért töprengeni kezdtem, vajon mit véthettem, hogy nem ismernek el komoly írónak" - Kurt Vonnegut A horrorral ellentétben a sci-fit nem vádolhatjuk azzal, hogy rétegműfaj lenne, és éppen azért, mert hatalmas tömegek rajonganak érte vagyunk…..
Dominik Blasir 2016.05.29 14:27:44
Szerintem ez az egész "lenézés" valahonnan az irodalmi oldalról indult - ott ugyanis nagy hagyománya van mindennek. Onnantól kezdve, hogy a sci-fi a népszerűségét a múlt század első felének pulp magazinjaiból szerezte, nem vált éppen olyan műfajjá, amit az ún. magasirodalom is tárt karokkal fogad. Azóta a helyzet persze változott, de azért a mai napig érezni, hogy a szépirodalmi körök nem nagyon veszik számításba a science fictiont (vagy úgy en bloc a fantasztikus irodalmat, ideértve a fantasy-t vagy a horrort is), még ha látszódnak is kisebb-nagyobb kezdeményezések mind a két oldalról, hogy áttörjék a "gettó" falait. Már ha jó lesz ez valakinek.
Filmes vonalon is ezt érzem: a zsánerműfajok törekvései első körben mindig szórakoztató jellegűek - amivel meg nem szokott kibékülni a drámákhoz, a felemelő/hatásos/akármilyen témákhoz szokott akadémiai tagság gyomra. Persze itt is van Gravitáció meg Interstellar, ami mintha tudatosan szeretné tágítani a határokat, de nem mondanám, hogy teljesen egyet tudok érteni ezzel.
A legfőbb kérdés ugyanis szerintem, hogy kell-e egyáltalán a sci-finek az ilyen típusú elismerés? Az ilyen jellegű cikkek elolvasása után jut eszembe mindig, hogy ideje lenne leszámolni a díj- és kritika-központú "értékes film" definícióval. Azt szvsz érdemes az embernek magának behatárolnia - és innentől kedve rajta áll, hogy odarakja-e A remény rabjai mellé a Gravitációt. Meg hát először úgyis a pénztárcájával szavaz: és amikor kb. hatszázszor többet nézték meg a Mentőexpedíciót a Spotlightnál, akkor ott döntött a közönség.
Dominik Blasir 2016.05.29 16:39:52
@danialves: Jó, én speciel a pályázati rendszerrel sem értek egyet :D
És nyilván a filmalap vonakodni fog sci-fire pénzt adni, ha a rendszerük egyetlen minimálisan is értékelhető sikeresség-mutatója a kapott díjak / megjárt filmfesztiválok száma. Ahol még egy Szerdai gyerek is jobb eredményt fog elérni a Huroknál, ez biztos, egyszerűen mert utóbbi közönségfilmnek készült. Magyar film meg nem fog box office-t robbantani, ergo minek adjanak rá pénzt?
Ha esetleg azon is érdemben elgondolkodnának, hogy miként lehet sikeressé tenni egy filmet itthon, és netalán még működne is a rendszer, akkor nem az lenne a mérce, hogy mekkora esély van Cannes-ban, és ezért mennyi pénzt adjanak rá. És akkor hirtelen a zsánert is elkezdenék nyomni...

"Meg hát először úgyis a pénztárcájával szavaz: és amikor kb. hatszázszor többet nézték meg a Mentőexpedíciót a Spotlightnál, akkor ott döntött a közönség."
Nem voltam egyértelmű.
Alapvetően itt arra gondoltam, hogy az emberek érdeklődése rögtön behatárolja a saját értékítéletét: értsd mindenki abból fogja kiválasztani az "értékest", amit lát. Szvsz nincs abszolút értelemben vett értékes film, ez mindig egyéni. Az akadémia a saját ízlésének megfelelően választja ki (amelyben benne lehet a sznobizmustól kezdve bármi), a tömeg meg szintén.
A filmet a  Titanic Filmfesztivál keretében volt lehetőségem megtekinteni. A Titanicos "fesztiválkedvencek" között bukkanhatunk rá erre a filmre, és ha ez fesztivál kedvenc, akkor bennem igencsak megkérdőjeleződik a mindenféle külföldi fesztiválok döntőbíráinak kompetenciája. Endel egy vívó a…..
aeon flux golden action boy 2016 2016.02.27 13:11:00
Ismét eltelt egy év, azaz újra itt van a Golden Action Boy, az AeonFlux házi filmdíjas szavazása. Ahogy mindig az idei etapba is a tavaly március és idén február között Magyarországon bemutatott filmek és alkotóik szállnak versenybe olvasóink szavazatáért, de ahogyan tavaly, most is szenteltünk egy…..
A mai röpkémben két erős alkotás kapott helyet, köztük az eddigi egyetlen öt csillagossal. Mads Mikkelsen járhat akárhol, mindenhol ő a legmenőbb, még a vadnyugat sem tudott kifogni rajta, sőt. Eközben a Közel-Keleten még mindig a kisemberek húzzák a rövidebbet, a „falak”…..
Asszonysorsok: egy pakisztáni nő gyermekét védi az őt üldöző fegyveresek ellen ebben a megkapó drámai thrillerben, miközben Törökország tengerpartját és egy kismama életét is beárnyékolja a befejezetlen múlt. Dukhtar [Daughter] (2014) Az idei Titanic összeállítása a…..
Dominik Blasir 2015.04.17 00:31:04
@Németh Barna: SPOILER
mármint melyik része? :) amikor a sofőr előkapta random a teherautó alól a nagypuskát, hogy fél kilométerről lepuffantson valakit? Vagy a film végi lövöldözés? :D
Domhnall Gleeson és Oscar Isaac mesterséges intelligenciát tesztel, miközben az abház földműveseket a természet teszi próbára... no meg a grúzok. Kukoricasziget [Corn Island, Simindis kundzuli] (2014) Ahogy a tegnap tárgyal ’71-ben az írek és az angolok, úgy ebben az alkotásban…..
Dominik Blasir 2015.04.13 23:36:53
@Németh Barna: mert a Kukoricasziget az? :)
Dominik Blasir 2015.04.14 08:46:56
@Németh Barna: csak ilyenkor meg felmerül bennem, hogy ennyi erővel az Ex Machinát is bevállalhatná valamelyik másik forgalmazó (nem feltétlenül a Mozinet, de valamelyik kevésbé nagyratörő). Meggyőződésem, hogy több ember nézné meg, mint a Kukoricaszigetet fogja (már csak a titanicos nézőszám alapján is).
Riggan Thomson valaha első számú hollywoodi sztárnak számított. Mára többé-kevésbé elfeledték, és épp a nagy visszatérésre készül, csakhogy új porondon, egy Raymond Carver-novella általa színpadra adaptált darab főszereplőjeként és rendezőjeként. Munkatársak,…..
"Figyelem: filmünk a nyugalom megzavarására alkalmas képsorokat tartalmaz!" Akár ezt is kiírhatták volna az ez idő szerint legutolsó saját darabra, amellyel Ben Wheatley, a tévés bérmunkák, és egy formabontó horror, illetve egy szórakoztató fekete vígjáték szerzője…..
Save the best for last. A Titanic utolsó felvonásában a kanadai kölyökzseni, Xavier Dolan legújabb munkájáról, egy mély benyomást keltő rendezői debütről és egy pillanatok alatt személyes kedvenccé lett alkotásról lesz szó. Szerintem jegyezzétek fel ezeket a címeket*! *és ez…..
Chilében embert ölnek, Korzikán lopnak a jobb élet reményében, miközben a magyarok a még jobb élet reményében lopnak és ölnek az önköltségen forgatott új akció-vígjátékban. Embert ölni (Matar a un hombre, To Kill a Man, 2014)Mindig rosszkor, mindig rossz helyen, ebből…..
Korrupció és dekadencia Lengyelországból, kallódó ifjak Amerikából, Törökországból pedig csend és hó és halál érkezett a Titanicra, miközben az izlandiak új értelmet adtak a "meghalnék egy felesért" kifejezésnek. Közlekedésrendészet (Drogówka, Highway Patrol,…..
Iskolai megaláztatások emléke tör elő Svédországból, Kazahsztánból viszont mindez élő egyenesben átélhető, miközben a bolgárok megszenvedik a rendszermaradást és a rendszerváltást is. Ezekkel a filmekkel kezdjük a Titanicos alkotásokat értékelő sorozatunkat.  Az…..
Megvolt az Oscar, és tudjátok, hogy ez mit jelent: itt az ideje kihirdetni a szezon utolsó, egyben legnagyobb díjának jelöltjeit, melyek közül Te, kedves olvasó választhatsz majd győztest (ugye megmondtam, hogy ez a legnagyobb?). Igen, jól sejted: eljött a GOLDEN ACTION BOY ideje (a…..
Harminc évvel ezelőtt találkozhattunk először a nevükkel a vásznon, a Véresen egyszerű pedig inkább volt véres, mint egyszerű. Zseniálisan megírt párbeszédek, tapintható feszültség, legjobb formájukat hozó színészek és felejthetetlen jelenetek egésze volt a Coen fivérek…..
Dominik Blasir 2014.01.27 00:41:22
Ne is próbáljuk megszámlálni, hány, de hány filmet láttunk már bonyolult vagy annak tettetett párkapcsolatokról csak az amerikai független szférából. Egy-kétmilliós költségvetés mellett persze mi másról is szólnának, mint a legkézenfekvőbbről, és a hígulás ellenére…..