Regisztráció Blogot indítok
Adatok
V.L.

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
BauTrans Bautrans "futam" 2009.03.04 17:36:00
Kedves Kollégák!Nem könnyű időket élünk. Mint azt már ti is tapasztalhattátok, mostanság amerre csak néz az ember a válságról, leépítésekről, elbocsátásokról, csökkentett munkarendről szól minden hír. Legyen szó távoli országokról, helyi médiáról, saját…..
Azon tűnődtem ma,hogy mitől is lesz jó egy fuvarozó cégben műszaki háttér? Vajon az a jó út ha mindig minden javított,semmi sem hibás VAGY legyen a leggazdaságosabban kezelve az állomány, még ha vannak is kisebb hibák fő a költséghatékonyság??Tud olyan állapot…..
V.L. 2009.03.12 08:41:44
Jó napot, jó szurkolást!

A topic hatalmas forgalmát látva gondoltam megtöröm a csendet és néhány remekbeszabott gondolatot csempészek bele.
Szerény véleményem szerint a műhely cégünkön belül az az "üzletág", ami indirekt módon termeli a bevételt/pénzt. Tehát nem az elvégzett szolgáltatásért kapott pénzzel növeli a kasszánk tartalmát, hanem a telephelyi javításokkal, alkatrészcserékkel csökkenti a kiadásokat (nem kell külsős szervizt fizetni, tehát több marad a kasszában), ami végeredeményben ugyanúgy pénztermelő tevékenység. Ahhoz, hogy a műhely optimálisan tudja végezni tevékenységét, a lehető legkevesebb kiadással a legtöbbet spóroljon (tehát a legtöbb pénzt cégünkön belül tartson) szükséges egyrészt a diszpó-műhely közötti, másrészt a sofőrök-műhely közötti optimális együttműködés. Ez úgy valósulhat meg, ha mi a diszpó részéről lehetőség szerint nem az utolsó utáni pillanatban szedjük ki a szerelvényt a forgalomból javításra, másrészt a sofőröknek időben, előre egyeztetniük kell a műhellyel a felmerülő, szükséges javításokról. Itt szeretném a hangsúlyt a szükségesre tenni, amit a műhely tud eldönteni (tehát nem a sofőr, vagy a diszpó). Sajnos sokszor tapasztaltam az utóbbi időben, hogy ezt sokan a sofőrök részéről nem így gondolják - ezen a hozzáálláson mindenképpen változtatni kell.
Megkülönböztetést, egyes emberek előtérbe helyezését nem tapasztaltam, én bármikor szóltam a műhelynek, hogy egy szerelvény (mindegy, melyik!) javításra szorul, ugyanazt az elbírálást kapta a műhelytől. Azt viszont sajnos tapasztaltam, hogy míg főképp a régebbi, "öreg motorosok" segítenek a műhelynek a javításban, sőt sokszor, amennyiben a műhely túlságosan leterhelt és a szerviz nem igényli a szerelvény szétszedését egymaguk végzik a javítást, a sofőrök másik része egyáltalán nem vesz részt a javításban, illetve a problémákat, hibákat nem jelzi időben. Sajnos tapasztaltam egészen durva hibákat is: a sorba beállított szerelvénynek műszaki gondjai (pld. defektes volt, összetört/hiányos volt a felszerelése) voltak, a gazdája viszont nem szólt, hanem egyszerűen hazament, mint aki jól végezte a dolgát. A szúrópróbaszerű műhelyi ellenőrzésnek köszönhetően ez volt, amikor még időben kiderült, de volt sajnos olyan eset is, amikor már későn derült fény a problémákra (jellemzően akkor, amikor fuvarba kellett volna mennie a szerelvénynek).
Ezt a problémát mindenképpen orvosolni kell, a magam részéről fokozottabb ellenőrzést határoztam el, de a változáshoz szükség van egyes járműgazdák hozzáállásának megváltozására is.

üdv
V.L.