Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kriszur

0 bejegyzést írt és 126 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tomi from Space történetének tanulsága, hogy mindig észnél kell lenni, mert most már aztán mehet a fogyasztóvédelemhez, hogy szerinte nem is volt annyi az a tarja meg csirke, amiért szemre 4000 forintot fizetett a Szigeten.Történt, hogy sajnos megéheztünk Barátnőmmel a Sziget…..
Levélírónk szerint nem a véletlen műve, hogy egy bankszámlacsomag váltásnál ok és nyom nélkül vont le tőle 1800 Ft-ot a K&H. Szerinte mindenki így járt, aki váltott, úgyhogy aki esetleg belefutott hasonlóba, írja meg nekünk mindenképp. Érdemes lenne felhívni az emberek…..
kriszur 2009.12.16 11:19:44
@R.T.: Vagyonokat költhetnek influenzajárvány esetén zsebkendőre, ezt ki kell termelni! Csak nem irigyled tőlük? Tanulmányozd a Szentírást, megmondá az Úr, hogy a zsidókon kívül minden ember állat, azaz hitvány szolga! Örülj, hogy élsz!
Ha már kapcsolatba kerültünk a FÉBÉSZ nevű fogyasztóvédelmi szervezettel, rögtön megpróbáltunk valami hasznosat is kihozni belőlük. Elküldtük nekik ParaSoniC levelét, aki a Metró áruházból távozott rosszkedvűen. Kávéfőzőt vett, ingyen csomag kávét ígértek bele, de nem…..
kriszur 2009.12.16 11:16:43
@hagyma: Ez Magyarisztán, nem a hamburgerfejű bucizsömlék hazája! Az igazi magyar el tudja dönteni, hogy kell-e a neki a termék, a szittya-hun-sumér-samír ivadék nem packázik, árut vissza nem ad, mert az írás mondá:" amit megszerzé magadnak vala, az már a család örök szara". Megköszönnénk, ha a továbbiakban nem folytatnál nemzetellenes tevékenységet,magyarság elleni uszítást, hagyd a magyar hagyomány gyalázását!
Hupp, hupp Turul! Lesz még Ödön Ubul! Szebb jövőt!
Olyan jó újra és újra röhögni egy kicsit azon, hogy Oscar-díjas lett a Magyar Posta,  de azon sajnos nem tudunk őszintén, hogy mégsem lopta el Layosh SIM-kártyáját a postai alkalmazott, miután látta hogy nulla forint van rajta. De legalább nem dobta ki, hanem visszarakta a…..
kriszur 2009.11.03 12:47:02
@torma99:

Elnézést, de a Magyar Postának ez lenne az egyik alapvető funkciója, hogy leveleket és csomagokat kézbesítsen határidőre, biztonságosan.
Vannak olyan jóhiszemű emberek, akik elhiszik, hogy a magyar állam egyik "jeles" cége teljesíti vállalt kötelezettségeit.
Az a sajnálatos eset, hogy nem. Ez pedig nagy probléma.
Kicsit olyan ez az eset, hogy valaki miért olyan ostoba, hogy miután megverik a Rendőrségnek szól, nem pedig egy testőr-behajtó-őrző-védő cégnek....
Éppen az állami vállalatok és a közalkalmazottak alkalmatlanságáról, és drága alkalmatlanságáról írtam eddig ...
kriszur 2009.11.03 12:49:31
@petya.bacsi:

Bármikor leállnék veled egy intelligencia - vagy műveltségi teszt erejéig.
Menj kicsi bohóc, mert a végén még agyvérzést kap. Üdvözlöm az általunk eltartott vattaember családtagjaid is. Remélem, rövidesen majd azt látom, hogy eszik ki a sarki kukából a kiflivéget!:)
kriszur 2009.11.03 12:56:40
@petya.bacsi:

Kuki, homokozó?:P Buzi-e vagy?:)
Én szóltam. Nemrég felvetettem, hogy a MÁV-ot meg kéne szüntetni, bevállalva a rövid távú káoszt, a szebb jövő érdekében. Legalább azok a nyomorultak is szenvednének, akik nap mint nap olyan színvonalú munkát végeznek, amiért egy éves kényszeregyüttlétet érdemelnének az…..
kriszur 2009.10.29 14:46:54
Bocs...

kriszur 2009.10.29. 14:42:59
A MÁV Magyarisztán jeles csődtömege.
Ha nem fizetnénk kb. 200-250.000 felesleges közalkalmazottat -sokszor irreálisan magas fizetésért, főleg akkor, ha megnézzük a TFP-t/Teljes Tényezőtermelékenység/-, ha nem tartanánk el a selejtes állami vállalatokat, akkor lenne pénz adócsökkentésre, K+F-re, vállalkozásfejlesztésre, infrastrukturális beruházásokra stb..
Angliában komoly vasúti privatizáció volt, meg is látszódott /pár év alatt 60%-os növekedés árufuvarozás terén, 42% növekedés személyszállítás terén/,
semmittevő söpredék helyett szakemberek kerültek az élre, a szolgáltatás minősége hihetetlenül javult -tehát a fogyasztó részére is kifejezetten hasznos volt-.
Ameddig kádárista propagandaszöveggel és "propagandatettekkel" operál az MSZP, a FIDESZ és a Jobbik is -szerencsére az SZDSZ Tel-Aviv vonal már nem téynező-,addig nem lesz semmi érdemi változás ebben az ócska kuplerájországban.
Végre fel kellene fogni a sok idióta marhának, hogy minden ígéret, minden felesleges támogatás az ő pénztárcájára megy. Ha lenne egy normális konzervatív párt, akkor az az "öngondoskodásra" építene, nem kádárista "eltartunk mindenkit az adófizetők pénzéből" politikára.
Mondjuk ez csak egy álom, ameddig a magyarok 90% olyan ostoba, demagógiára éhes, tudatlan, műveletlen marha, mint most, addig nem lesz semmi változás.
A műszaki problémákkal tele van a farkam már. Nyáron állandóan MÁV-k...vának gátvonalszakadás van, télen meg a hideg miatt impotensek.
Máshol miért tud rendesen működni a vasút? Ja, talán mert kultúrembereknél működik az ország is, valahogy összefüggnek a dolgok........
kriszur 2009.10.29 15:30:18
@vazsmegyeigerdezsház:

"Mondjuk ez csak egy álom, ameddig a magyarok 90% olyan ostoba, demagógiára éhes, tudatlan, műveletlen marha, mint most, addig nem lesz semmi változás."

Ööö, nem ez nem szintiszta tudatlan demagogia?

Sajnos nem -én örülnék a legjobban, ha így lenne, aztán csak a pofám járna, mert akkor élhető lenne ez az ország-, tapasztalat.
Ennek egyik oka az, hogy az átlagmagyar alulművelt -pl. 1 főre nem jutott éves átlagban 1 db elolvasott könyv -nem szakkönyv, nem szépirodalom, könyv-. Ennek egyik következménye, hogy a mai napig nem alakult ki konszenzus alapvető kérdésekben. A magyar átlagpolgár a hasával szavaz, koncokra ugrik,. hiányzik belőle a tervezés képessége, illetve az, hogy lássa konc marcingolása közben azt, amit feláldozott érte.

A privatizacio nem csodaszer, es az elmult eveket nezve ez Magyarorszagon a vedd meg bagoert az allami vallalatot, darabold fel, add el sokszorosaert. Ezek utan meg ha valaki a privatizacioban latja a megoldast.. hat enyhen szolva "erdekes elmeallapotban" leledzik.

A privatizáció nem csodaszer, hanem egy jó lehetőség, ha megfelelő szakmaisággal van lebonyolítva. Erre hoztam példának Angliát.
Ha Mo. erre képtelen, az az elitről és a néptömegekről mutat sajnálatos képet -szellemi és erkölcsi téren-.

Főészlény, egyéb kérdés?
Erős a mezőny, van még 2 egész hónapunk a remek 2009-ből, így nem állítom, hogy ez a levél lesz az idei nyertes, de az tuti, hogy nagy esélyes. Katalin elképedve látta, hogy a Szob-Budapest vonat elfelejt megállni a Nagymaros-Visegrád állomáson, ahol reggel 7:40 lévén egy rakás…..
kriszur 2009.10.29 14:42:59
A MÁV Magyarisztán jeles csődtömege.
Ha nem fizetnénk kb. 200-250.000 felesleges közalkalmazottat -sokszor irreálisan magas fizetésért, főleg akkor, ha megnézzük a TFP-t/Teljes Tényezőtermelékenység/-, ha nem tartanánk el a selejtes állami vállalatokat, akkor lenne pénz adócsökkentésre, K+F-re, vállalkozásfejlesztésre, infrastrukturális beruházásokra stb..
Angliában komoly vasúti privatizáció volt, meg is látszódott /pár év alatt 60%-os növekedés árufuvarozás terén, 42% növekedés személyszállítás terén/,
semmittevő söpredék helyett szakemberek kerültek az élre, a szolgáltatás minősége hihetetlenül javult -tehát a fogyasztó részére is kifejezetten hasznos volt-.
Ameddig kádárista propagandaszöveggel és "propagandatettekkel" operál az MSZP, a FIDESZ és a Jobbik is -szerencsére az SZDSZ Tel-Aviv vonal már nem téynező-,addig nem lesz semmi érdemi változás ebben az ócska kuplerájországban.
Végre fel kellene fogni a sok idióta marhának, hogy minden ígéret, minden felesleges támogatás az ő pénztárcájára megy. Ha lenne egy normális konzervatív párt, akkor az az "öngondoskodásra" építene, nem kádárista "eltartunk mindenkit az adófizetők pénzéből" politikára.
Mondjuk ez csak egy álom, ameddig a magyarok 90% olyan ostoba, demagógiára éhes, tudatlan, műveletlen marha, mint most, addig nem lesz semmi változás.
A műszaki problémákkal tele van a farkam már. Nyáron állandóan MÁV-k...vának gátvonalszakadás van, télen meg a hideg miatt impotensek.
Máshol miért tud rendesen működni a vasút? Ja, talán mert kultúrembereknél működik az ország is, valahogy összefüggnek a dolgok........
kriszur 2009.10.29 15:01:24
@Pedro nyúl:
Itt nem egy egyedi eset felfújva, a MÁV csődtömeg. Én az utóbbi 5 évben 4-szer utaztam vonattal, ebből kétszer több órát vártam kánikulában gátvonalszakadás miatt, egyszer meg fél órát egyéb műszaki probléma miatt.
Az egész MÁV egy siralmas csődtömeg. Szerintem ideje lenne a szemétdombra baszarintani, nem tízmilliárdokkal támogatni évente.
Sztem a személyvonat-közlekedés teljesen felesleges a fővonalakon kívül. Azonnal leépíteném, majd erős felügyelet mellett privatizálnám az ingatlanvagyont. Oldják meg az utazást jóval költséghatékonyabb autóbuszos tömegközlekedéssel.
Tele van sztem minden normális ember t-je vagy p-je azzal, hogy pár tucat ember nyavalygása miatt finanszírozza ezt a csődtömeget.
Ahogy az ipari és szolgáltató szektor msá területeiről is el lehetett bocsátani az embereket, úgy a MÁV-tól is ......
kriszur 2009.10.29 15:06:07
@kacsa!:
Bocsáss meg, de nem hiszem, hogy a világ boldogabb felén százméterekre állnak meg a vonatok::D Ha van egy sorozatosan felmerülő hibajelenség, akkor épeszű cégnél, épeszű alkalmazottaknál felkészülnek a hiba megelőzésére stb....
A MÁV egy csődtömeg, nem utolsósorban az ott dolgozó alkalmazottak szellemi és mentális képességei végett.
Attól, hogy az adófizetők pénzéből eltartott sínbohóc vagy, még nincs feltétlenül igazad....
Elmehetnél a MÁV-hoz vagy Gaskó alá szóvivőnek ....:P
Az előző esethez hasonló a mostani is: az MBT cipő lelkének nevezett szenzor Zsuzsa ötvenezres cipőjében is gyorsan tropára ment. A szerviztől másodszor is ugyanolyan hibásan kapta vissza, a cserére viszont nem hajlandóak. Úgy tűnik az MBT panaszkezelése nem túl gördülékeny,…..
Most kaptuk meg az Invitel válaszát a halott ügyfelüknek kiszámlázott havidíjról és büntetésről szóló posztunkra. Elismerik, hogy az eljárás érzéketlen volt és hibáztak, amikor kötbért követeltek, ezért annak megfizetésétől eltekintenek, mi pedig megint egy kicsit…..
Hát ilyet még nem hallottuk, de erről még álmodni sem mertünk volna: naív ügyfél hiába kapta meg új telefonszámát a UPC-től, később a számot kiadták másnak, így a több ezer névjegykártya mehetett a kukába. Ráadásnak most még a netet is kikapcsolták, csak hogy jól…..
kriszur 2009.10.14 10:42:02
@Kobe:
Én az eshetőségre hívtam fel a figyelmet.
Itt nem 100 e forintos óradíjról van szó -ami egyébként nem feltétlenül drága, ha ezzel a szolgáltatást igénybevevő milliókat takarít meg -vagy nyer-, felmentik egy perben stb.-.
6000 ft/óra az elég alacsony óradíj ebben a szektorban, ha 8 órára számoljuk, akkor kb. ennyi jön ki - a szolgáltatásnyújtás költségeit levonva se túl magas-.
kriszur 2009.10.14 15:37:22
@upc on-line:

Ez mind szép és jó. Az lenne a kérdés, hogy ezt közölték-e vele az Önök munkatársai. Azt veszem észre, hogy ebben az ócska országban a "jaj, nem tudta, nem mondtam?" felállás dívik. Egy ügyfélnek nem kell magától tudnia, hogy a UPC-nél belső ügyintézés.
Kezdem megérteni az amerikaiakat, akik ráírják a batman-jelmezre, ha felveszed, attól még nem tudsz repülni.
Talán megfelelően kellene kiképezni az ügyfélszolgálatosokat -és megfizetni-, illetve szankcionálni, ha nem végzik megfelelően a feladatukat.
Ha Nyugattal összehasonlításban nézzük, akkor a magyarországi szolgáltatások árszínvonala kiemelkedően magas, a szolgáltatás minősége pedig kritikán aluli.
Amúgy a Mo-i UPC rengeteg gond van a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint, a felszámolt költségekkel kapcsolatban -papíralapú számla-, elmarasztalták a panaszok lassú kivizsgálása miatt stb.. Aki kicsit utánanéz az interneten a viselt dolgaiknak, az láthatja, hogy az Önök cége egy szartarisznya.
kriszur 2009.10.14 16:09:46
@Biyb:
Ez egyelőre jó pont, csak az a baj, hogy valószínűleg sok ezer panasz van, ami nem jut el ide. A rendszert kell működőképessé tenni, nem egyszer szépen beírni.
A lenti levél írója szerint a Porsche Buda tizennyolcszoros áron akarta megjavítani azt, amiről később kiderült, hogy el sem romlott. Ráadásnak az ingyenes átvizsgálás, plusz a kamu hiba megállapítása sem került kevésbe. Történt, hogy a skoda fabia típusú autóm (amit azelőtt…..
kriszur 2009.10.14 10:11:40
@kriszur:
Értsétek jól, kissé zavaros lett, reggeli parasztenigmának elmegy:P
kriszur 2009.10.14 10:33:51
@ericcartman - Tékozló Komár:
Bazdmeganyád a tescós plazma tévéd hátán, apád még a 10 éves Trabantra verte a farkát a reggelente, miközben szarvasbőrrel polírozta, te meg játszod itt az agyad!:)
kriszur 2009.10.14 10:56:00
@ericcartman - Tékozló Komár:
Absztinens életet élek a héten!:)
Remélem, nem okozott lelki törést gyermekkorod ily nyersen való felidézése, nem akarom pszichiátriai kezelésed költségét viselni! :)
Egy újabb többfelvonásos teleregény zúdult a Homárra. Ezúttal a Malév találta ki, hogy hirtelen fellépő technikai hiba miatt törölt járata után nem fizet kártérítést naiv ügyfélnek, akinek egy napja ráment a projektre. Nyalánkság, hogy a Békéltető Testület egy hasonló…..
kriszur 2009.10.13 14:41:47
@kriszur:
"Ennek következtében szeretném, ha ez a típus mind kevesebb súllyal szerepelne a fogyasztók közt", bocs, nehogy összezavarodjanak a szőkék -persze rajtam kívül-!:)
kriszur 2009.10.13 14:54:13
@Dolly-Barbara:

Sok helyen punciügyileg dőlnek el a dolgok, ezen ne csodálkozz, nem egyedi eset.
Szeretném, ha azzal a gyönyörű, intelligens vezető légiutas-kísérővel közölnéd, hogy én szívesen állnék mögötte, alatta, felette, támogatom mindenben!
Azannyát négycsíkos pilóta! Az már fővezérőrnagyezredestáborszernagyhadnagykarnagy, nem semmi! Nem baj, majd kibatikolom magam!
kriszur 2009.10.14 10:37:46
@@nális Coitus:
Buzernyák Úr!

A "papámnak több pénze van, mint ...." szöveg nem idevaló.:P Az nem változtat a tényen ....:)
Miután a Lukács szekrénéyből ellopták Drew cuccait, sokáig azt hitte, csak egy boldog ügyfél poszt jön ki a sztoriból: kártérítést kapott az uszodától és később a banktól is. Ám ekkor úgy döntött, hogy az Arena boltjában vásárol úszószemüveget, ezzel kiérdemelve a…..
Tamás a Vodafone elbaltázott ügyintézése miatt egy megszüntetett előfizetés után sok hónapig nem fizetett, így a szolgáltató követeli tőle a többszázezres összeget. Teszi mindezt úgy, hogy közben elismeri, hogy az amúgy sem jogos követelés már elévült. A Vodás…..
Évi a TGI Friday's különbejáratú Torkos Hétfőjén szembesült azzal, hogy étkezési jeggyel fizetni speciális kedvezmény. Ennyire rossz a kajajegyek árfolyama? Azt hitte a Homár, hogy már mindenki mindent azzal fizet: Minden héten hétfőn el szoktunk menni vacsizni, általában egy…..
kriszur 2009.10.11 17:53:56
@hands:

TGI az BMW kategória szerinted. Szerintem viszont "trendi paraszt kajálda" azoknak, akik feleslegesen akarnak pénzt kidobni az életérzésért, a gasztronómia pedig nem érdekli őket, se az ár/érték aránya.

A kedvezményes menü 7 dolcsiért /leves, saláta, ital, "kenyérpálcika"/ van kint. Mo-n adják ilyen aránytalanul drágán a kajákat. Ha az 1 eurós sajtburgert hasonlítjuk össze az ő hamburgerükkel -azt "mekdonaldszos" műremeket kinevezve Suzukinak-, akkor talán igaz a hasonlatod.
De ez olyan, mintha a száraz, penészes kukából kiszedett kenyérdarabot hasonlítod össze a legolcsóbb bolti műkenyérrel.
Lehet, hogy te elájultál az iparilag gyártott műíztől -az gyorsétterem-láncok kedvenc fogása, hogy olyan egyedi műaromát állítanak elő mártásaikhoz, amelynek egyedi ízét természetes anyagok nem tudják hozni, erre az "egyediségre" kattannak rá a fogyasztók-, azonban ez nem gasztronómia, főleg nem a csúcsa. Vákuumcsomagolt és fagyasztott alapanyagok, iparilag kikotyvasztott ízek, túlságosan drágán. Hozok ide egy példát a minőségi hamburgerre, amely 3 michelin-csillagos étteremben használt alapanyagból készül -eredett védett, ellenőrzött spanyol marha-, műízek nélkül, kb. annyiért, amennyiért te fagyasztott húsos vegyi készítményt eszel.

A katalán Ferran Adrià már vagy negyed évszázadot töltött a pályán, amikor néhány éve nagyon komolyan elkezdett foglalkozni a hamburgerkészítéssel. Ekkor nyitotta meg ugyanis Fast Good nevű gyorsétkező étteremláncának első láncszemét Madridban, s azóta is terjeszkedik. Gyorsétkezőiben minden ugyanolyan minőségű alapanyagból készül, mint a háromcsillagos rosesi El Bulliban, Adrià zászlóshajó-éttermében. A fast good koncepció lényege: a gyorsétkezésnek nem kell feltétlenül kultúrarombolónak lennie.

„Nyolc hónapig kísérleteztünk egyedül a sült krumplival. Időnként azt hittük, halálunkon vagyunk” – nyilatkozta Ferran Adrià 2004-ben a New York Timesnak. Aztán megszületett a végeredmény: a szaftosra sült hamburger eredetvédett spanyol húsból készül, 13 euróért adják friss bébisalátákkal, különféle fűszernövényekkel. A burgonyát a helyszínen hámozzák, olívaolajban sütik. Kis pohárban fekete olajbogyókrém (tapenád) vagy más mártás van hozzá.

A "Bűvös Szakács" blogjából emeltem ide.
kriszur 2009.10.11 17:56:21
@kriszur: elnézést az elütésekért :)
kriszur 2009.10.13 12:13:21
@hands:

Erősen félreértettél. Nem arról van szó, hogy sokallok 4.000 forintot egy ételért, hanem az ár/érték arányáról.
Fagyasztott húspogácsából készített hamburgerért -még akkor se, ha fagyasztott dél-amerikai marhából van:P-, nem adnék ennyit egy gyorsétterem-lánc egyik egységében, a dolog ilyen egyszerű.
Itt arról volt szó, hogy Tóth Mihály extraklasszis helyként említette, kitért a kitűnő alapanyag minőségre(!), miközben kijelentette, hogy a sültek vákuumcsomagolt dél-amerikai húsból készülnek, a hamburgerpogácsa pedig fagyasztott alapanyagból készül -hozzá kell tenni, mindkét módszerrel tárolt és szállított hús jelentős minőségromláshoz vezet, ehhez alapfokú gasztronómia ismeret bőven elég-.
Kitért az ízorgiára, miközben pontosan ismert -kutatott, dokumentált-, hogy a gyorsétterem-láncok a természetes ízek helyek saját maguk által vegykonyhán kikotyvasztott mártásokkal vonzzák magukhoz a törzsközönséget.
Az egyik példát azért hoztam, hogy lássuk, a TGI kint mennyiért ad egy kedvezményes menüt, a másik nemzetközi példát pedig azért, hogy lássuk a csúcsgasztronómia egyik hazájában -a világ legjobb étterme spanyol, sok michelin-csillagos éttermük van-, 3 michelin-csillagos alapanyagból, kitűnő szakácso kkreálmáynaként mennyiért adnak egy hamburgert, szembeállítva a TGI fagyasztott húsból készült hamburgerének ár/érték arányával.
Sikerült felfognod?:)
Ibolya az Auchan-ban olyan csirkehúst vett le a polcról, ami valószínűleg eredetileg nem oda tartozott, így többet fizetett végül, mint amivel számolt. Amikor ezt jelezte az ügyfélszolgálatnál, csak gúnyos röhögés volt csak a válasz, ami természetesen panaszkönyvi beírást…..
Nagymama a görögországi poszton felbuzdulva nekünk írta meg élete első nyilvános panaszkodását. Azt írja, hogy a budapesti Der Tour New York-ban ejtette arcra a klasszikus módszerrel: nem azt a szállást kapta, amit itthon a prospektus alapján várt és ígértek neki, tehát amiért…..
kriszur 2009.10.07 11:55:59
@Micsoda??? Ez nevetséges!!:
Ön nagyon gonosz! Tisztában van Ön azzal, hogy kukacRoltii úrnak Ön most lelki törést okoz? Tisztában van Ön azzal, hogy egy lelkileg összetört kukacRoltti milyen plusz költségeket okoz a nemzetgazdaságnak? Hát kalkuláljon, a betegszabadsága miatt kieső munka -jelentős GDP-esés-, a meg nem fizetett járulékok és adók hiánya -adóháztartás súlyos romlása-, ideggyógykezelése és egyéb egészségügyi ellátás -az EP csődje is lehetséges ettől-, idegrohamai miatti rendőri intézkedések társadalmi és anyagi költségei stb.! Ön mélyíti a válságot?
kriszur 2009.10.07 11:57:47
@Roltii:

Roltti kezelt!

Ön félreértett kissé, de nem baj, tudjuk, hogy az Ön szellemi képességei erősen korlátozottak! Kérem a felesége elérhetőségét!
kriszur 2009.10.07 13:10:49
@thinker_:

A probléma a nem megfelelő, nem értékarányos teljesítéssel van ebben az ócska Moslékországban.
Zsuzsanna fel van háborodva azon, hogy nálunk a borravaló elvárt és kötelező, a külföldieknek meg szinte felszámolják előzetes figyelmeztetés nélkül. Férjének olasz családja előtt égett be a For Sale étteremben, ahol a magyar rendszerhez nem szokott olasz após elfelejtett…..
kriszur 2009.10.02 13:26:58
@Trojai:

Tisztelt Hisztérik(a)!

Nem kell, ugyanis az éttermi számla a "szerződéses összeg". Ez egyszerű Ptk-s dolog. Roppant egyszerű, a megjelent egy időben a "borravaló" helyett a "szervizdíj", vagyis a "borravaló" összegét külön szerepeltették a számlán, mely után azt is bevételként kellet -volna- "elkönyvelni".
Kizárólag az után kell fizetned szerződés szerint, amiről te számlát kapsz, illetve te elfogadod a teljesítést. A dolog ilyen egyszerű.
A pincérek bérét -ahogy a bérlet, alapanyagok, energiafogyasztás árát stb.- be kell építeni az ételek árába.
A számlán felül nem követelhetnek semmit, maximum magukban elvárhatnak.
Ha valaki olyan helyre megy el dolgozni, ahol nagyon alacsony az alapbér -esetleg nincs is-, a jövedelem egészét vagy nagy részét a borravaló adja, az dolgozzon úgy, hogy a vendégek elégedettek legyenek és adjanak neki. Ha nem adnak, akkor is ugyanúgy kell kiszolgálnia a vendéget, maximum magában moroghat.
kriszur 2009.10.02 13:41:01
@pityke8:

Tisztelt Pitykés Ruhanemű!

Sajnos ez a magyar valóság. Az átlagmagyar turistát lenézik minősíthetetlen viselkedése miatt.
Mert az átlagmagyar bunkó azzal kezdi, hogy svédasztalos reggelinél megtömi zsebét, hogy kitartson estig az ingyen kaja, annyit zabát az ingyenesből, ameddig szét nem pukkad.
Azt hiszi, ha hangoskodik, üvöltözik -sajnos a ripacskodás ősi aljamagyar szokás-, akkor lesz valaki.
Azt hiszi, hogy a buszra mindenhol tolakodni kell, hogy a bolti lopás vicces és menő dolog.
Azt hiszi, hogy a szabályok rá nem vonatkoznak. Ha kiírják, hogy tilos megérinteni a műemléket, akkor ő megvakarja vigyorogva, ha kiírják, hoyg tilos fényképezni, ő "made in ahol vagyok" pólóban vakuzik.
Ahol magyar tömegturizmus van, ott nem divat, hogy a pincér bedugja a számlát a hamutartó alá, aztán elmenjen messzire, ahol magyar tömegturizmus van, ott nem hagyhatod az asztalon a számlád ellenértékét.
Ahol átlagmagyar tömegturista van, ott általában áll a szemét.
Az átlagmagyar élelmességnek hívja a féregséget, nyereségnek a lopást.
Sajnos ez a helyzet, az átlagmagyar az itthon megszokott férgességét, gátlástalanságát, erkölcsi nullaságát kiviszi külföldre, leégetve azokat, akiknek habitusuk, erkölcsük közelebb áll Európához.
kriszur 2009.10.02 13:50:15
@Trojai:

Tisztelt Hisztérik(a)!

Erős szövegértelmezési vagy fogalmazási problémáid vannak. Próbáld kikeresni a "KELL" szó értelmezését!
Vitatkozni jöttem!:) De most dolgom van, megyek!:)
Subba Mekeke: Ákos 2009.03.16 08:18:00
A példavideó bemutatja, hogy sok munkával és gyakorlással a kecskehangú emberből lehet kevésbé kecskehangú ember. Táncos csaj üt. ..
Pumpui tavaly ősszel talált a Fantasea Búvár Tour utazási irodára, amikor a legolcsóbb repjegyet kereste Thaiföldre. Megállapodtak, lefoglaltak, ő fizetett, az indulás napján pedig beindult a buli: az előre kifizetett retúr jegyek nem aznapra szóltak, majd a hazaindulás napján…..
kriszur 2009.03.12 15:11:11
@frocli: Én az irigységtől és a kárörömtől undorodok. Az élet oszt jót is, rosszat is. Kinek könnyebb, kinek nehezebb. Az emberek többsége eladósodik, hitelt vesz fel. Hogy valaki hitelt vesz fel, az nem függ össze azzal, hogy kárörömöt érezzen azért, mert pórul járt olyan, aki megtehette, hogy Thaiföldre megy. Valószínűleg az eset alanyai se milliárdosok, ők is megspórolták valahol az utazás költségeit, talán még hitelük is van. Nincs ellentmondás, csak szemléletbeli különbség.
Na, további jó csámcsogást, én kimulattam magam.:)
kriszur 2009.03.12 15:12:35
@staropramen: Nem szidni Kantot! Amúyg Nieztsche-kötet volt, "Emberi, túlságosan is emberi"!:)
Krisz úr szenvedélyes hangú levélben gyalázza az Adóhivatalt, amit empátiával figyelünk, hiszen azokra a hónapokra kell kamatot fizetnie, amiket az APEH  tökölt el az ügyfél kérelmének elbírálásával. Egyházi iskolásként nem érthetünk egyet az erős kifejezésekkel, a…..
kriszur 2009.03.11 18:18:30
Akkor fussunk neki még egyszer.Kénytelenül, de elfogadom a sarcokat. Elhiszem, hogy a bodzabeszedő BMW-tulajdonosokkal, politikusokkal, kiemelt politikai és/vagy maffiakapcsolatokkal rendelkező emberkék helyett az okos és művelt APEH-dolgozóknak egyszerűbb a rendes adófizetőket leszedni, melyre az "okos" törvényeink utasítják őket. Azonban azt elvárnám, hogy rendesen dolgozzanak meg a pénzükért, tartsák be a határidőket, ne rójanak felesleges terheket az adózókra. Számomra felesleges teher ez a kamatpótlék, ugyanis mivel nekem nem állt rendelkezésemre az illetéknek megfelelő összeg, nem szerezhettem belőle se kamat-, se egyéb jövedelmet.
Nekem az APEH-dolgozók teszetoszasága csak költséget jelent. Nekem az lett volna a legjobb, ha 2007. év márciusától
fizethetem be az illeték és a kamatpótlék részleteit. Semmi kedvem a közszolgálati szektor csigasága és sokszor minősíthetetlen munkamorálja miatt még pluszterheket viselni. Bevallom, az összegnél sokkal jobban felbosszantott az adófizetőhöz való hozzáállás és a lehúzás. Az APEH-dolgozók -és a közszolgálati szektor- jó része éhen halna, ha a magánszektor teljesítményorientált közegében kellene dolgozniuk.
Az illetékkötelességet is megértem, azonban azt elvárnám, ha kiderül, hogy ők hibáztak, akkor fizessék vissza az illetéket, a kamatokat az adófizetőnek, térítsék meg költségeiket, aztán ezt vonják le az általános bér- és prémiumalapjukból. Sajnos úgy tűnik, mindegy, hogy egy közszolga hogy dolgozik, milyen munkamorálja, a teljesítménye. Nem csoda, hogy rettegnek a versenyszektorban való munkavégzéstől, ahol az egészségesebb cégeknél valaki vagy teljesít, vagy repül. Az átlagfizetésük esetében tévedtem, nettó 162.000 forint -én ehhez adtam a jutalmat, amit viszont már eleve tartalmazott az összeg- .Ez az összeg a pénzügyi szektor átlagjövedelmével egyezik meg.