Adatok
haj_nal_ka (törölt)
0 bejegyzést írt és 146 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Please feel free to be offtopic.....
haj_nal_ka (törölt)
2015.08.01 22:35:24
@shipmate:
Nem haragszom...dehogy is.
Viszont arra kérlek, fogadjuk szívünkbe együtt az Igét, Isten Igéjét, ott van az Igazság nem emberi gondolatokban!
Nem haragszom...dehogy is.
Viszont arra kérlek, fogadjuk szívünkbe együtt az Igét, Isten Igéjét, ott van az Igazság nem emberi gondolatokban!
haj_nal_ka (törölt)
2015.08.01 23:21:09
@shipmate: Az Úr legyen mindannyiunkkal!
A bizonyítékok önmagukban nem elegendőek
“Mindannyian megtapasztaltuk mennyire hiábavaló azzal próbálkozni, hogy megváltoztassunk egy erős meggyőződést … Tegyük fel, hogy egy személy teljes szívvel hisz valamiben [ahogy a Tanúk is]; tegyük fel továbbá, hogy elkötelezett ebben a hitben [ahogy a…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.08.01 20:27:54
@ORION: Hmmm:)
Én még csupán a 100 méteres síkfutásnál tartok, te pedig a maratont futod...
De azt tudom, ha az Úr mivelünk, akkor sok minden átértékelődik:)
Én még csupán a 100 méteres síkfutásnál tartok, te pedig a maratont futod...
De azt tudom, ha az Úr mivelünk, akkor sok minden átértékelődik:)
haj_nal_ka (törölt)
2015.08.01 20:43:54
@shipmate:
Szomorú amiért ennyire nehéz elfogadnod, a másik ember hitét.
Mindíg látsz valamit, ami nincs ott, és nem veszed észre a nyilvánvalót ami elénk tárul.
Szomorú amiért ennyire nehéz elfogadnod, a másik ember hitét.
Mindíg látsz valamit, ami nincs ott, és nem veszed észre a nyilvánvalót ami elénk tárul.
haj_nal_ka (törölt)
2015.08.01 21:53:50
@shipmate:
"De mindezekben felettébb diadalmaskodunk az által, aki szeret minket. Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmasságok, sem magasság, sem mélység, sem semmi más teremtmény nem szakíthat el minket Isten szeretetétől, amely a Jézus Krisztusban, a mi Urunkban van."
"De mindezekben felettébb diadalmaskodunk az által, aki szeret minket. Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmasságok, sem magasság, sem mélység, sem semmi más teremtmény nem szakíthat el minket Isten szeretetétől, amely a Jézus Krisztusban, a mi Urunkban van."
Minden évben július 26-án tartjuk meg az Őrtorony Áldozatainak Emléknapját. Ez a gyász és a tisztelet világméretű napja számos áldozat számára, akik az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulat, hétköznapi nevükön Jehova Tanúi káros és ellenszenvet keltő eljárásaitól szenvedtek.
Ennek a Napnak az…..
A fenti bejegyzéssel találkoztam a Facebook-on nemrég...
Valami beugrott arról, hogy a nyelv olyan, mint a tűz... nektek mi jut erről eszetekbe?
Gyülekezeti titkok megsértése?..
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.31 19:08:37
Jó napot minden Jehova tanújának! Nem tudom miért jó az, hogy valaki kitalál valamit, amire azt mondja, hogy ez az igaz hit, ez az igazi isten szeretete és csak így érheti el az ember Isten kegyeletét. Zsidó vallás, Ortodox keresztény, Jehova tanúi... Ezek mind egy alapon fekszenek, csak…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.30 17:23:59
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.31 16:13:36
@karalabe4:Befejező soraidhoz: Igen, én is úgy gondolom, hogy ez is a hit egy formája.
Hoppá, a JW.org komolyan gondolja, hogy a szántóföldi órákat le kell jelenteni! Különös, hogy egy istennek arra van szüksége, hogy az emberek számon tartsák az óráikat, amikor a Bibliában azt mondja, hogy ő még a hajuk szálait is számon tartja.
..
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.26 13:48:53
@shipmate:
Örülök, amiért szabadságod véled e szervezetben.
Amikor tanulmányoztam, és gyülekezetbe jártam és szóba került a szántóföldi munka, akkor sorakoztattak fel számomra rendkívüli példákat arra vonatkozóan, hogy az egyén képességeihez mérten(leginkább fizikai), Jehova számára nagyon értékes minden prédikáló munka.
Namost napjainkban, a szűk környezetemben pedig azt tapasztalom, hogy sem az egészségi állapot, sem az egyén ideje, sem semmi sincs figyelembe véve, és a prédikáló munka óraszáma és annak leadása egyfajta követelménnyé vált.
Csodálom ezen emberek rendkívüki helytállását, hogy miközben a család és más elhanyagolható tényezők utolsó helyre kerülnek, mégis, boldog mosollyal arcukon hírdetik az igazságot, beszélnek a boldog családi életről, hiszen a jelen élet, az egészség nem számít...
S amikor még nincs meg a megfelelő óraszám, mint utolsó lehetőség, szabadságra kell menni, így talán sikerül teljesíteni, persze rengeteg idegeskedés árán, hiszen a testvér épp most mondta le tehát azonnal keresni kell valaki mást.
Ami különösen elszomorít, nemrégiben jelen voltam egy beszélgetésnél, ameyben a tanuk testvéreiket nevették ki hátuk mögött, mert a jól szervezettségben két mentálisan beteg testvér ment együtt prédikálni...ennek a rövid ideig tartó prédikáló unkának részletei rendkívül viccesnek bizonyultak számukra...Szívem szakadt meg!
Örülök, amiért szabadságod véled e szervezetben.
Amikor tanulmányoztam, és gyülekezetbe jártam és szóba került a szántóföldi munka, akkor sorakoztattak fel számomra rendkívüli példákat arra vonatkozóan, hogy az egyén képességeihez mérten(leginkább fizikai), Jehova számára nagyon értékes minden prédikáló munka.
Namost napjainkban, a szűk környezetemben pedig azt tapasztalom, hogy sem az egészségi állapot, sem az egyén ideje, sem semmi sincs figyelembe véve, és a prédikáló munka óraszáma és annak leadása egyfajta követelménnyé vált.
Csodálom ezen emberek rendkívüki helytállását, hogy miközben a család és más elhanyagolható tényezők utolsó helyre kerülnek, mégis, boldog mosollyal arcukon hírdetik az igazságot, beszélnek a boldog családi életről, hiszen a jelen élet, az egészség nem számít...
S amikor még nincs meg a megfelelő óraszám, mint utolsó lehetőség, szabadságra kell menni, így talán sikerül teljesíteni, persze rengeteg idegeskedés árán, hiszen a testvér épp most mondta le tehát azonnal keresni kell valaki mást.
Ami különösen elszomorít, nemrégiben jelen voltam egy beszélgetésnél, ameyben a tanuk testvéreiket nevették ki hátuk mögött, mert a jól szervezettségben két mentálisan beteg testvér ment együtt prédikálni...ennek a rövid ideig tartó prédikáló unkának részletei rendkívül viccesnek bizonyultak számukra...Szívem szakadt meg!
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.26 14:00:43
@Brigi40: :) Vajon jehova isten is így látja?
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.26 14:01:20
@haj_nal_ka: Jehova
Miért tiltják meg Jehova Tanúi a születésnap megünneplését?
Az 1998. október 15-i Őrtorony 30. oldalán az Olvasók kérdései részben ezt a kérdést teszik fel:
Jehova sok Tanúja megtartja a házassági évfordulót. A születésnap is évforduló, annak a napnak az évfordulója,…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.21 09:19:03
@rea23: :) Igen, értelek:)
Kérdésem inkább arra vonatkozik, miért kötik az okkult dolgokhoz még a szülinapi számos gyertyákat is?
Kérdésem inkább arra vonatkozik, miért kötik az okkult dolgokhoz még a szülinapi számos gyertyákat is?
Magyarázd meg a tanítványnak, miért kell valamit megtenni, és dicsérd meg ebben tett fáradozásaiért (Lásd 5-8 bekezdés)
(Rövid kommentár a WT2015.4.15. számához – 3. oldal, június 1-7.)
Meleti Vivlon, Beroan Pickets „Mert mindennek meghatározott ideje van“ - Prédikátor…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.07.02 16:44:34
@ORION: Köszönöm! :)
Nektek mi a kedvenc bibliaversetek? Jézus pedig az Olajfák hegyére ment. 2 Virradatkor azonban ismét megjelent a templomban, és az egész nép odasereglett hozzá, ő pedig leült, és tanítani kezdte őket. 3 Az írástudók és a farizeusok ekkor odavittek egy házasságtörésen ért…..
Így néz ki az ún. „nyilvánosságnak szóló előadás“ témája.
Az „előadónak szóló megjegyzésből“ az derül ki, hogy a Vezető Testület nézete szerint csak az kaphat örök életet, aki Jehovával és Szervezetével egységben van és egységben is marad.
Gerd testvér…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.06.05 18:15:16
@shipmate:
Kérdésedre a válaszom...
Ha a korábbiakra céloztál...Talán van messzebb annál is, mint ahol én voltam, de a magam részéről mind emberi mivoltomtól, mind az Istentől...annál messzebb talán már nem is lehettem volna.
El kellett döntenem, hogy vagy újra járni fogok, vagy örökre sebzetten szenvedek!
Élek tehát a lehetőséggel, mert nem halhatok meg miközben élek...ám új életem csakis rajtam múlik...
Akarom- e?!
Kérdésedre a válaszom...
Ha a korábbiakra céloztál...Talán van messzebb annál is, mint ahol én voltam, de a magam részéről mind emberi mivoltomtól, mind az Istentől...annál messzebb talán már nem is lehettem volna.
El kellett döntenem, hogy vagy újra járni fogok, vagy örökre sebzetten szenvedek!
Élek tehát a lehetőséggel, mert nem halhatok meg miközben élek...ám új életem csakis rajtam múlik...
Akarom- e?!
haj_nal_ka (törölt)
2015.06.05 19:24:59
@shipmate:
Elkéstél :)
Teljes szívemmel!!!
Igen! :)))
Engedd meg kérlek hogy visszakérdezzek kedves Shipmate.
Benned megindult amit szeretné(n)k hogy érezz?
Azt az embert akit jó mélyre zártál...Én őt szeretem...azt az érzőt, akit időnként ha csak egy pillnatra is, de láthatok.
Neki köszöntem meg mindazt, hogy jelen van életemben.
Szép estét kívánok neked.
Elkéstél :)
Teljes szívemmel!!!
Igen! :)))
Engedd meg kérlek hogy visszakérdezzek kedves Shipmate.
Benned megindult amit szeretné(n)k hogy érezz?
Azt az embert akit jó mélyre zártál...Én őt szeretem...azt az érzőt, akit időnként ha csak egy pillnatra is, de láthatok.
Neki köszöntem meg mindazt, hogy jelen van életemben.
Szép estét kívánok neked.
haj_nal_ka (törölt)
2015.06.05 19:48:31
@shipmate: Köszönöm :)
Talán két éve lehettem keresztény, mikor egy hölggyel beszélgetve a hitről, előkerült a paráznaság téma. Én mélységesen elítéltem ezt a bűnt, hiszen jól ismertem azokat a bibliaverseket, amelyek egyértelműen kifejezték Isten nemtetszését a paráznasággal kapcsolatban. A…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.23 19:07:55
@haj_nal_ka: Kiegészítem kicsit, mert ebből meg lehet teljesen érteni mire is szerettem volna utalni.
Tehát, ha az ember, önmaga adja oda, bocsátja áruba testét vagy lelkét, különféle örömökért,szemben azzal, hogy önmagában legyen mind fizikai, mind szellemi értelemben az Isten örömére...ez tényleg nagyon súlyos cselekedet.
Tehát, ha az ember, önmaga adja oda, bocsátja áruba testét vagy lelkét, különféle örömökért,szemben azzal, hogy önmagában legyen mind fizikai, mind szellemi értelemben az Isten örömére...ez tényleg nagyon súlyos cselekedet.
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.25 08:56:11
@sefatias: Igen...így van.
Tulajdonképpnen nem is a kommentekhez fűztem gondolatom, inkább az írásodban vázolt négy alapvető ponthoz.
De ez a téma mindenképpen nagyon sok kérdést vet fel.
" A test azonban nem a paráznaságért van, hanem az Úrért, az Úr pedig a testért.”
Ez az Igeszakasz, melyet beillesztettél, áthatóan megvilágítja e bűn súlyosságát.
Tulajdonképpnen nem is a kommentekhez fűztem gondolatom, inkább az írásodban vázolt négy alapvető ponthoz.
De ez a téma mindenképpen nagyon sok kérdést vet fel.
" A test azonban nem a paráznaságért van, hanem az Úrért, az Úr pedig a testért.”
Ez az Igeszakasz, melyet beillesztettél, áthatóan megvilágítja e bűn súlyosságát.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Stephen Lett elismeri a bevételi/kiadási hiányt miközben arra emlékezteti a Tanúkat, hogy adományozzanak “értékes dolgokat”
2015.05.14 19:00:48
A JW videótéka májusi kiadása Stephen Lett-et mutatja be, aki arra kéri a Tanúkat, hogy fedezzék a költségvetési hiányt
A JW videótéka 2015 májusi kiadását a házigazdája, Stephen Lett, vezető testületi tag úgy harangozta be, hogy az “történelmi” lesz. Végül is pontosan…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.23 11:43:58
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.23 12:08:54
@ORION: :)
Megtörtént már, hogy addig zörgették a kaput, mígnem az megnyílott! :)
Hiszem, hogy az igaz szó,... az nem hiábavaló!:)
De hol a kedves címzett?:)
Legyen szép napod Orion! :)
Megtörtént már, hogy addig zörgették a kaput, mígnem az megnyílott! :)
Hiszem, hogy az igaz szó,... az nem hiábavaló!:)
De hol a kedves címzett?:)
Legyen szép napod Orion! :)
Nem hiszem, hogy én vagyok az első, aki azon gondolkodik, hogy honnan származik mindaz, ami számunkra rossz. Keresztényként az ember egyből Sátánra gondol, aki lázadásával magával rántotta az első emberpárt egy olyan világba, amely tele van fájdalommal, gyásszal, keserűséggel.…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.04 19:37:34
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.04 19:54:16
@Csaba Tarró:
Nem tolakodás, ezt egy kedves, igaz szívű keresztyén barátomtól...testvéremtől hallottam, éppen ezért tartom többek között őt is igaznak.
Köszönöm :)
Nem tolakodás, ezt egy kedves, igaz szívű keresztyén barátomtól...testvéremtől hallottam, éppen ezért tartom többek között őt is igaznak.
Köszönöm :)
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.08 19:39:45
„A hit a remélt dolgok biztosítékon alapuló várása, a nem látható valóságok nyilvánvaló bizonyítása…Hit által fogjuk fel, hogy a világrendszerek Isten szavára szerveződtek rendbe, úgyhogy amit látunk, az azokból lett, amik nem válnak láthatóvá.”
Hinni, érezni vagy…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.03 20:39:03
@A Menhely Gondnoknője:
Nem...nem ilyenek ezek, s az alább írt soraiddal lelkem mélyén egyet értek...mondhatom, Egész lényemmel.
És mélységesen bánt az ami mégis van, mert ugyan nem akaratlagos dolgok, s már csak töredéke van annak ami volt, mégis éppen ez az akadály számomra annak hogy Igaz Isten kereső legyek, hiszen az Isten Igéje számomra sokat jelent...mégis vannak napok, amikor előfordulnak kisebb normálisnak semmiképp sem mondható tapasztalások...-nem komolyak és semmiképp sem ártók- ilyenkor felülkerekednek bizonyos emlékek...
Ezekkel semmiképp nem férek bele a keresztény testvériségbe, bármennyire is szeretném, és vágyom azt. Nem telik el nap Imádság nélkül, de bizonyosan túl nagy az emberi gyengeségem...
Nem...nem ilyenek ezek, s az alább írt soraiddal lelkem mélyén egyet értek...mondhatom, Egész lényemmel.
És mélységesen bánt az ami mégis van, mert ugyan nem akaratlagos dolgok, s már csak töredéke van annak ami volt, mégis éppen ez az akadály számomra annak hogy Igaz Isten kereső legyek, hiszen az Isten Igéje számomra sokat jelent...mégis vannak napok, amikor előfordulnak kisebb normálisnak semmiképp sem mondható tapasztalások...-nem komolyak és semmiképp sem ártók- ilyenkor felülkerekednek bizonyos emlékek...
Ezekkel semmiképp nem férek bele a keresztény testvériségbe, bármennyire is szeretném, és vágyom azt. Nem telik el nap Imádság nélkül, de bizonyosan túl nagy az emberi gyengeségem...
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.04 16:58:08
@Discipline: Spontain /nem tudatos...így kezdődött ... :(
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.04 19:47:11
@Discipline: Igen...de ez a személyes vélemény most talán kicsit helyére teszi a dolgokat!
Köszönöm neked/
Köszönöm neked/
Gyertek ide, gyerekek, szeretnék elmondani nektek egy kis történetet.
Van egy húgom, aki valaha Jehova Tanúi vallásában teljesen indoktrinált volt. Magántanuló volt, úttörő akart lenni (olyan személy, aki rengeteg időt tölt a prédikáló munkájukban), és szerette volna…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.30 21:29:40
@shipmate: Látod??...Épp ezt mondta ő!:
Minden életnek értéke van!
Csak azért értéktelen más személy - aki teszem azt most nem hisz a Bibliában - mert nem a szájunk íze szerint gondolkodik?
Nem tudhatjuk mekkora törést kellett megélnie mire erre az álláspontra jutott!
Nem ítélkezhetünk a másik felett...nem vehetjük semmibe embertársainkat, csakmert most másként lát dolgokat!
Minden életnek értéke van!
Csak azért értéktelen más személy - aki teszem azt most nem hisz a Bibliában - mert nem a szájunk íze szerint gondolkodik?
Nem tudhatjuk mekkora törést kellett megélnie mire erre az álláspontra jutott!
Nem ítélkezhetünk a másik felett...nem vehetjük semmibe embertársainkat, csakmert most másként lát dolgokat!
haj_nal_ka (törölt)
2015.05.02 09:11:21
@bobibá:
Tetszett amit elmondtál.
Én is nagyon rég óta próbálok menteni...de nem őket ki, hanem magunkat, gyermekeimet az ő elkeseredett mentési szándékuktól, melyet a szeretet nevében tesznek értünk.
Mindezalatt megtapasztaltam, hogy a különböző gondolataink megnyilvánítása csak felkorbácsolja a kedélyeket. Bizonyos tények közlése a szervezettel kapcsolatban, szintén csak kiélezi a helyzetet. Tehát elfogadtam, beletörődtem az ő nézeteikbe,(legyen, ha úgy ragaszkodnak hozzá) és csak imitt-amott szórok el kisebb morzsákat arról, hogy az elfogadás tényleg nagyon fontos! S hogy mi itt vagyunk ennyi féle nézettel,... csakis az Isten az aki a szívünkbe lát...
Elhatároztam hogyan védem meg az erőltetett megmentés alól magunkat anélkül hogy az ő sérthetetlen eszméikbe gázolnék...és pozitív változásokat tapasztalok.
Tetszett amit elmondtál.
Én is nagyon rég óta próbálok menteni...de nem őket ki, hanem magunkat, gyermekeimet az ő elkeseredett mentési szándékuktól, melyet a szeretet nevében tesznek értünk.
Mindezalatt megtapasztaltam, hogy a különböző gondolataink megnyilvánítása csak felkorbácsolja a kedélyeket. Bizonyos tények közlése a szervezettel kapcsolatban, szintén csak kiélezi a helyzetet. Tehát elfogadtam, beletörődtem az ő nézeteikbe,(legyen, ha úgy ragaszkodnak hozzá) és csak imitt-amott szórok el kisebb morzsákat arról, hogy az elfogadás tényleg nagyon fontos! S hogy mi itt vagyunk ennyi féle nézettel,... csakis az Isten az aki a szívünkbe lát...
Elhatároztam hogyan védem meg az erőltetett megmentés alól magunkat anélkül hogy az ő sérthetetlen eszméikbe gázolnék...és pozitív változásokat tapasztalok.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
3-ból 2 gyermek elhagyja a JW.org-ot: Jehova Tanúi rendelkeznek a legalacsonyabb megtartási aránnyal az összes vallás között [Infografika]
2015.04.25 15:34:04
“A földkerekség legboldogabb népének” tartják magukat. Jehova Tanúinak megtartási aránya azonban felvet egy fontos kérdést. Figyeld meg ezen az infografikán, milyen eredményt mutathatnak fel Jehova Tanúi azokkal a gyermekekkel kapcsolatban, akik a hitben születtek és nőttek…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.27 18:03:04
@Vitatkozo: Aki az igaz hitre vágyik szerinted megalkuszik? Beéri azzal, hogy hát...igen: Nem az igazi...de ennél jobbat nem tudok, és "valahová tartoznom kell!? Vajon hogyan bírná el lelke ezt a megalkuvást? Mert, de ez csupán az én nézőpontom...így még nehezebb hiszen nem azt az utat járja amely egyenes...s ez nagyon komoly ellentmondást okozhat lelkében.
Megvéd a külső brutalitástól?
Bizonyos dolgok megtörténnek az emberrel, akár JT akár nem...kivétel nélkül,....Mi magunk azonban tehetünk azért hogy bizonyos dolgok ne történjenek meg...az hit által cselekedeteink nagy valószínűségben igazabbak, ez által kerülhetünk el nagyon sok mindent!
Tehát nem tudom elképzelni hogyan lehet az embernek egyidejűleg igaz hite, másrészről pedig megalkuvással teli lelke, amelyben folytonos ellentmondás van!?
Megvéd a külső brutalitástól?
Bizonyos dolgok megtörténnek az emberrel, akár JT akár nem...kivétel nélkül,....Mi magunk azonban tehetünk azért hogy bizonyos dolgok ne történjenek meg...az hit által cselekedeteink nagy valószínűségben igazabbak, ez által kerülhetünk el nagyon sok mindent!
Tehát nem tudom elképzelni hogyan lehet az embernek egyidejűleg igaz hite, másrészről pedig megalkuvással teli lelke, amelyben folytonos ellentmondás van!?
Ha Jehova Tanúi felnőnének az egyedül igaz "vallásról" szóló dicsekvésükhöz
Akkor a józan ész is azt kívánná, hogy szervezetként ők VEZESSÉK az összes többi hitet:
a ténylegesen igazolható bibliai jótékonyságban
az éhezők élelmezésében
a szegények…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.21 16:29:15
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.21 16:37:04
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.21 17:12:55
@rovargyilkos: Néha elfogadni is nehéz... :)
Van hogy -és most nem az anyagiakról beszélek,- csak kevéske figyelemre, némi megértésre, egy mosolyra van szükség...de ezt meg kell látni...észre kell venni...
Vagyis elfogadás is egy szintén kényes kérdés, nem csupán az "ajándékozás, a segítség nyújtás.
Van hogy -és most nem az anyagiakról beszélek,- csak kevéske figyelemre, némi megértésre, egy mosolyra van szükség...de ezt meg kell látni...észre kell venni...
Vagyis elfogadás is egy szintén kényes kérdés, nem csupán az "ajándékozás, a segítség nyújtás.
Nincs tiszteletreméltó kiút az Őrtorony vallásból
A legtöbb Jehova Tanúja számára az Őrtorony vallást elhagyni nem csupán annyiból áll, hogy azt mondja: “Kilépek.” A Vezető Testület ezt egy nagyon fájdalmas, egész életre kiható folyamattá tette. Nincs tiszteletreméltó…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.14 21:36:25
Tragikus körülmények között halt meg egy 28 éves édesanya és meg nem született gyermeke Ausztráliában – írta a Reuters. Az esetről az ausztrál orvosi szaklapja számolt be nemrég, de az asszony nevét nem hozták nyilvánosságra.
A fiatal édesanya hét hónapos terhes volt,…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.14 19:07:01
@PsychoZsoldos: Az Életen van a hangsúly!
A legtöbb ember szerint az élet szent,hit kérdéstől függetlenül.szerintem.
A legtöbb ember szerint az élet szent,hit kérdéstől függetlenül.szerintem.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Jehova Tanúi elismerően nyilatkoznak az új édesanya vérátömlesztés elutasítása miatt bekövetkezett haláláról
2015.04.09 22:30:25
Számos embert zavarba hoz Jehova Tanúi hozzáállása a vérátömlesztés és más orvosi ellátások témájával kapcsolatban. A tisztánlátás érdekében, Jehova Tanúi nem hisznek a “hitgyógyításban” és szabadon látogathatják az orvosokat, valamint fogadhatnak el gyógyszeres…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.13 17:33:02
@karalabe4: Értelek.
Ha mindaz amit kieresztettél eddig is nekem szólt, akkor sajnálom hogy nem esett le korábban.
Azt hiszem, sokszor az emberek egymás közötti kommunikációs problémák abból adódnak, hogy a leírott szavak nem tudják megfelelően visszaadni az ember érzelmeit, hangszintjét stb. Ahogyan az hangozna kimondott szavakban, szeretettel!
Amennyiben ennyire elérthető vagyok, akkor én most mindenkitől elnézést kérek, bármi is "hangzott el úgy ahogyan nem akartam,ahogyan nem szántam.
Ha mindaz amit kieresztettél eddig is nekem szólt, akkor sajnálom hogy nem esett le korábban.
Azt hiszem, sokszor az emberek egymás közötti kommunikációs problémák abból adódnak, hogy a leírott szavak nem tudják megfelelően visszaadni az ember érzelmeit, hangszintjét stb. Ahogyan az hangozna kimondott szavakban, szeretettel!
Amennyiben ennyire elérthető vagyok, akkor én most mindenkitől elnézést kérek, bármi is "hangzott el úgy ahogyan nem akartam,ahogyan nem szántam.
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.13 20:10:27
@PsychoZsoldos: Igen...másrészről,
A válaszadásnak is nagyon sok módja van szerintem, ...Keresd fel az ebben illetékest, Itt és itt végezhetsz kutatómunkát...könyvtárban fellelhető anyagok(amennyiben vannak) stb...De az hogy nevetség tárgyává tegyék a Teremtést nyíltan, az nekem nagyon fura.
A válaszadásnak is nagyon sok módja van szerintem, ...Keresd fel az ebben illetékest, Itt és itt végezhetsz kutatómunkát...könyvtárban fellelhető anyagok(amennyiben vannak) stb...De az hogy nevetség tárgyává tegyék a Teremtést nyíltan, az nekem nagyon fura.
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.14 07:05:53
@karalabe4: Igen..látod rám is hatásasl van pl. a te írásod karalábé.
Egyik előző írásodban is megtaláltam "magam :)mert így érzek én is,:
" a közösség tagjai egyéniségekké válnak és önmaguk megértésén keresztül a másikat is képesek megérteni, sőt tiszteletben tartani a különbözőségeket. "
Hiszem a közös nevezőt, ha elég nyitottak vagyunk és befogadók :)mert mindannyiónkban ott van a szeretet, és vágyunk a megértésre.
Ezen gondolatokkal kívánok
Szeretetteljes szép napot mindenkinek, M.
Egyik előző írásodban is megtaláltam "magam :)mert így érzek én is,:
" a közösség tagjai egyéniségekké válnak és önmaguk megértésén keresztül a másikat is képesek megérteni, sőt tiszteletben tartani a különbözőségeket. "
Hiszem a közös nevezőt, ha elég nyitottak vagyunk és befogadók :)mert mindannyiónkban ott van a szeretet, és vágyunk a megértésre.
Ezen gondolatokkal kívánok
Szeretetteljes szép napot mindenkinek, M.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Egység és konformitás: Miért csak a szekták érik el?
2015.04.05 08:00:00
Vajon mi közös dolog lehet Jehova Tanúiban, a Mormon Egyházban, a Moon Egyházban és több más szektában? Mit ajánlanak fel ezek a szervezetek amit még a legjobban működő egyházak sem tudnak felajánlani? Miért nehéz elhagyni ezeket a szervezeteket? A megoldás kulcsa az egységben…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.04.05 09:04:40
Megigazulás hit által!
Ez a cikk egy elmélkedés a Biblia tanításáról a megigazulással kapcsolatban, melynek valódi jelentését nem csak Jehova Tanúi, hanem szinte egyik keresztény vallás sem értelmezi megfelelően.
„Testvérek, szívem jóakarata és értük való könyörgésem…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.30 18:56:20
Kedves @in space:
Ezt most úgy érzem el kell mondanom neked!
Keresni másokban hibáikat, gyengeségeiket, nagyon könnyű!
Lehetnek gondolatok, amelyekben nem tudunk düllőre jutni egymással, és igen, alakulhatnak ki közöttünk nézeteltérések is. Az viszont szívszorító számomra, hogy ha ez mások számára dédelgetett, rég várt esemény, amikor is majd felróhatja, milyenek ők.
Szívemre tettem a kezem, és ez tényleg fáj!
Ezt most úgy érzem el kell mondanom neked!
Keresni másokban hibáikat, gyengeségeiket, nagyon könnyű!
Lehetnek gondolatok, amelyekben nem tudunk düllőre jutni egymással, és igen, alakulhatnak ki közöttünk nézeteltérések is. Az viszont szívszorító számomra, hogy ha ez mások számára dédelgetett, rég várt esemény, amikor is majd felróhatja, milyenek ők.
Szívemre tettem a kezem, és ez tényleg fáj!
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.31 17:54:21
Kedves @in space: :)
Még csak most kezdek építkezni, új alapokra helyezni... Ezért nem véleményezek...ha pedig lelkembe fogadom az írások mondanivalóját,elér hozzám az üzenet, akkor az bizonyára igaz boldogsággal tölti el szívemet.
Ebben az a veszélyes, hogy valószínűleg még megértőbb leszek irányodban :)
Szeretettel, Hajnal
Még csak most kezdek építkezni, új alapokra helyezni... Ezért nem véleményezek...ha pedig lelkembe fogadom az írások mondanivalóját,elér hozzám az üzenet, akkor az bizonyára igaz boldogsággal tölti el szívemet.
Ebben az a veszélyes, hogy valószínűleg még megértőbb leszek irányodban :)
Szeretettel, Hajnal
Nicku blogján nemrégiben megjelent egy "Hasznos könyvek" című összefoglaló, amit jó szívvel lehet ajánlani minden érintettnek.
http://kharapisztisz.blog.hu/2015/03/19/hasznos_konyvek..
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.26 07:29:26
@in space: Beillesztetted ezt a gyönyörű dallamot...
Úgy rémlik: a Csillagainkban a hiba c. filmhez is köthető.
Bizonyára számodra is szívhez szóló ez a gyönyörű lírai alkotás, mint sokunknak...és ezzel nincsen semmi baj.
Ahányan halljuk, mindegyikőnket másként érint meg...Ki a szerelem, szeretet, kötődés, ki pedig az elmúlás érzelmeivel éli meg, de ami közös bennünk, az az hogy mindannyiónkat megérintett.
Hiába mondanád hogyan éljem meg másként, én a saját érzelmeimmel élhetem meg, és fordítva. Ha ezt el tudjuk fogadni, már kerekebb a világ. :)
Úgy rémlik: a Csillagainkban a hiba c. filmhez is köthető.
Bizonyára számodra is szívhez szóló ez a gyönyörű lírai alkotás, mint sokunknak...és ezzel nincsen semmi baj.
Ahányan halljuk, mindegyikőnket másként érint meg...Ki a szerelem, szeretet, kötődés, ki pedig az elmúlás érzelmeivel éli meg, de ami közös bennünk, az az hogy mindannyiónkat megérintett.
Hiába mondanád hogyan éljem meg másként, én a saját érzelmeimmel élhetem meg, és fordítva. Ha ezt el tudjuk fogadni, már kerekebb a világ. :)
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.26 16:34:15
@in space: Nem arról beszéltem hogy valami jó vagy rossz...még csak nem is az igazság hamisság ellentéteiről....
Mindennek két oldala van,ahonnan megvizsgálhatjuk....a te szempontod és az enyém!
Az elfogadásról beszéltem.
Mindennek két oldala van,ahonnan megvizsgálhatjuk....a te szempontod és az enyém!
Az elfogadásról beszéltem.
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.27 10:41:43
@in space: Saját utunkat járjuk mind.
A mi utunk, tetteink vagy tétlenségünk is a mi felelősségünk.Ha elbukunk sem írhatjuk az más rovására, önmagunk kell hogy felálljunk, továbblépjünk.
Ám aki tanít, felelőséget kellene vállaljon, tanítványai iránt...akkor is amikor elgyengül, megtéved,elbukik!
A mi utunk, tetteink vagy tétlenségünk is a mi felelősségünk.Ha elbukunk sem írhatjuk az más rovására, önmagunk kell hogy felálljunk, továbblépjünk.
Ám aki tanít, felelőséget kellene vállaljon, tanítványai iránt...akkor is amikor elgyengül, megtéved,elbukik!
"Továbbá senki másban nincs megmentés, mert nincs más név az ég alatt, amely az emberek között adatott, amely által megmentést nyerhetünk.” (ApCsel 4:12, ÚVF)
"Nincsen üdvösség senki másban, mert nem is adatott az embereknek az ég alatt más név, amely által…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.22 16:05:03
@junge69:
Köszönöm őszinteséged.
Írásod nagy részét tökéletesen értem.
Fejem búbjáig belemerültem mindebbe jó néhány évvel ezelőtt. Ez is hiten alapult, mert hittem abban hogy az ember csak önmagát korlátozza, valódi korlátai nincsenek. De megtapasztaltam azt, hogy az ember nem helyezheti a legnagyobb magasságokba önmagát, mert igen, számomra nyilvánvalóvá vált, hogy van az a pont ameddig és nem tovább!
A tény pedig, hogy bár szabad utam van megismerni tudatom, avagy lelkem legmélyét : Mégsem teremthettem meg önmagam!
Nem tudom pontosan átadni szavakkal, ami elmondhatatlan egyenességgel és határozottsággal óva intett oly mértékben, hogy feltett szándékom volt a szentírást olvasni, s ezzel egyidejűleg felhagyni mindazzal, hogy olyan ismeretlenségekben kutakodjam, amelyet felfogni sem vagyok képes, mert határa az mindennek.
Elgondolkodtam, igen, annak idején, hogy Jézus vajon mint is akart mondani szavai mélységével. Nem tartottam kizártnak, hogy azokban az időkben, képessé tette az ember magát minderre, de a ma embere, aki minden tekintetben:fizikai és szellemi valamint mentális értelemben gyengébb.
Máig keresem a válaszokat, de abban biztos vagyok, hogy többé soha nem járok olyan utakon, amely nem kitaposott út.
Köszönöm őszinteséged.
Írásod nagy részét tökéletesen értem.
Fejem búbjáig belemerültem mindebbe jó néhány évvel ezelőtt. Ez is hiten alapult, mert hittem abban hogy az ember csak önmagát korlátozza, valódi korlátai nincsenek. De megtapasztaltam azt, hogy az ember nem helyezheti a legnagyobb magasságokba önmagát, mert igen, számomra nyilvánvalóvá vált, hogy van az a pont ameddig és nem tovább!
A tény pedig, hogy bár szabad utam van megismerni tudatom, avagy lelkem legmélyét : Mégsem teremthettem meg önmagam!
Nem tudom pontosan átadni szavakkal, ami elmondhatatlan egyenességgel és határozottsággal óva intett oly mértékben, hogy feltett szándékom volt a szentírást olvasni, s ezzel egyidejűleg felhagyni mindazzal, hogy olyan ismeretlenségekben kutakodjam, amelyet felfogni sem vagyok képes, mert határa az mindennek.
Elgondolkodtam, igen, annak idején, hogy Jézus vajon mint is akart mondani szavai mélységével. Nem tartottam kizártnak, hogy azokban az időkben, képessé tette az ember magát minderre, de a ma embere, aki minden tekintetben:fizikai és szellemi valamint mentális értelemben gyengébb.
Máig keresem a válaszokat, de abban biztos vagyok, hogy többé soha nem járok olyan utakon, amely nem kitaposott út.
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.22 16:13:29
@haj_nal_ka: Erre próbáltam kilyukadni beszélgetésünk folyamán, és még az életben nem beszéltem erről így, én arra kérlek csupán, ha elérkezel egy olyan tapasztaláshoz amelyet intelemmel élsz meg...Kérlek vedd komolyan!
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.22 17:01:43
A kommentelés irányelvei:
Kérünk, hogy az oldalainkon való kommenteléskor tartsd be az alábbi követelményeket:
SÉRTŐ KOMMENTEK – Ne írj olyan kommenteket, amelyek káromkodást tartalmaznak, vagy amelyeket mások sértőnek, erkölcstelennek, istenkáromlónak, trágárnak vagy…..
haj_nal_ka (törölt)
2015.03.20 19:38:53
Kedves@hulk2:
Minden amit felsoroltál kérdéseidben, itt a blogon szabadon megtekinthető, de számos más helyen is csak keress és találni fogsz.
Amiért pedig ide írtam utóbbi mondanivalóm feléd, annak két oka volt: tiszteletben tartani a blog szerkesztőinek kérését, mert az offolással értékes eszmecsere helyett oda nem illő dolgokkal lesz tele a blog, és az érdemi hozzászólásokat nem lehet kihámozni közülük.
A másik oka: éppen érted tettem kedves @hulk2:.
Szeretném ha éreznéd embertársaid szeretetét is, és értékelnéd.
Minden jót kívánok neked,
Hajnal.
Minden amit felsoroltál kérdéseidben, itt a blogon szabadon megtekinthető, de számos más helyen is csak keress és találni fogsz.
Amiért pedig ide írtam utóbbi mondanivalóm feléd, annak két oka volt: tiszteletben tartani a blog szerkesztőinek kérését, mert az offolással értékes eszmecsere helyett oda nem illő dolgokkal lesz tele a blog, és az érdemi hozzászólásokat nem lehet kihámozni közülük.
A másik oka: éppen érted tettem kedves @hulk2:.
Szeretném ha éreznéd embertársaid szeretetét is, és értékelnéd.
Minden jót kívánok neked,
Hajnal.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hát keressük a békét...lelki békét...
Tegnap kaptam tőled két szeretetteljes pofont :)
Igen...tudod, talán makacs vagyok, s magam szeretném a saját lábaimon megjárni az én kamínóm, és a legnagyobb támaszom az Ige.:)
Most nem értettelek erre vonatkozóan:
"Alig várják hogy a haláluk után elmenjenek innen."
Milyen csodálatos lenne ha magunkra sem haragudnánk! :)