Adatok
Swank
0 bejegyzést írt és 132 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Szomorú, hogy olyan megtörténhet, amit Péter írt meg nekünk. Nem tudom, hogy első kézből hallotta-e, mindenesetre ijesztő. És mint a példa is mutatja, nem csak Budapesten van sok agresszív állat, aki egy dudálásért ilyesmire képes. Aki esetleg látott valamit, az jelezze emailben…..
Swank
2009.12.04 10:39:08
@newtehen: Gondolom egyedül a hiperpigmentátl, és te sem vagy kis darab.
Egyébként a nyarat jobban szeretem, mert akkor ki tudom ordítani az ablakon, hogy még is mit baszott el, mert volt olyan is amikor jobb kezest nem adta meg a faszi, nyomtam a dudát, és még csak oda sem fordult... szóval lehet süket volt :(
Egyébként a nyarat jobban szeretem, mert akkor ki tudom ordítani az ablakon, hogy még is mit baszott el, mert volt olyan is amikor jobb kezest nem adta meg a faszi, nyomtam a dudát, és még csak oda sem fordult... szóval lehet süket volt :(
BKV-Figyelő
„Jól vigyázz kölök, a fiaimmal megtalálunk” –fenyegetőzött a buszvezető
2009.10.12 07:20:00
Olvasónk szombaton békésen utazott a 27-es buszon, amikor a buszvezető kiabálni kezdett vele. Először csak azért, mert a leszállásjelzőnél mert támaszkodni (mert azt már többször ellopták), majd azért, mert rendezni szerette volna a dolgot. A vita odáig fajult, hogy a buszvezető…..
Szeptember 22. már évek óta sok európai országban autómentes nap, nálunk leginkább csak elméletben. Egy éve is leírtam már, hogy a kezdeményezést alapvetően támogatom autósként is, sokkal élhetőbb lenne minden nagyobb város, különösen Budapest, annak is a belvárosa, ha…..
Swank
2009.09.21 18:41:25
@Reggie: Van benne igazság :) De köteles vagy jelezni a [29. § (2) bek.] szerint
"29. § (2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."
Ebben a lényeges az egyéb, ott viszont csak egy példa van :(
Azon gondolkozok, hogy hol lehetne utána kérdezni, ahol pontosan meg tudják mondani.
Egyébként engem így tanítottak, szóval ezért mondom ezt
"29. § (2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."
Ebben a lényeges az egyéb, ott viszont csak egy példa van :(
Azon gondolkozok, hogy hol lehetne utána kérdezni, ahol pontosan meg tudják mondani.
Egyébként engem így tanítottak, szóval ezért mondom ezt
Swank
2009.09.21 19:02:33
@Reggie: Persze, mert törvényt, rendeletet szó szerint kell idézni kell idézni (elvben, csak a média facsarja ki néha), szóval azért, de az értelmezés jó lenne.
Vagy SilentSound kereshetne egy szakértőt, akik Kresz oktató :D
Vagy SilentSound kereshetne egy szakértőt, akik Kresz oktató :D
Swank
2009.09.21 19:07:11
Merengek a sorson és az esélyeken, amelyből a cigányságnak oly kevés jut(ott), annak ellenére, hogy ezt állítja a társadalom széles rétege. Mit adott a politika és a társadalom a cigányoknak? Igen így en bloc a cigányoknak... Nem néhány kiváltságos roma vezérnek, pártfogolt…..
Nagyon örülünk, hogy egyre többen küldenek nekünk levelet, amelyben leírják az iskolával kapcsolatos jó vagy rossz élményeiket, véleményeinket. Ezúttal egy anyuka írt nekünk, aki egy orvosi rendelőben volt fültanúja egy igencsak furcsa beszélgetésnek, ami arra világít rá,…..
Swank
2009.09.20 19:59:34
@T2006: Pedig azt hittem, hogy 14 fölött már nem tájékoztathatja.
Na majd ha lesz gyerekem :) akkor csekkolni fogom :D úgy 7-10 év míg meg lesz, meg 7-18 mikor oda kell figyelni :)
Na majd ha lesz gyerekem :) akkor csekkolni fogom :D úgy 7-10 év míg meg lesz, meg 7-18 mikor oda kell figyelni :)
Swank
2009.09.20 20:00:18
Swank
2009.09.20 21:21:18
@titantoma: és takarító vagyok :) (Jó ez csak egy poén, de magas labdát le kell csapni)
Örülj neki, és nézd meg a többséget, nézd meg a diákokat egy-egy oktatási intézményben... nem jó a helyzet, és erre általában a szülő is rátesz egy lapáttal.
Örülj neki, és nézd meg a többséget, nézd meg a diákokat egy-egy oktatási intézményben... nem jó a helyzet, és erre általában a szülő is rátesz egy lapáttal.
A lenti levél beküldője, Tornado86, nem feltétlenül fog szeretni a véleményemért, mert amellett, hogy jól lefikázott egy szerencsétlen, béna és amúgy valóban veszélyesen közlekedő alulmotorizált Skodát és annak vezetőjét, minden lelkifurdalás nélkül leírja, hogy szokott…..
Swank
2009.09.20 19:56:46
@Tornado86: Általában aki elbízza magát az balesetezik. Nem feltétlenül, mert lehet nem fogsz balesetezni, de nagyobb rá esélyt, ennyit kéne belátni. Én emlékszem, hogy amikor elkezdtem egyre többet vezetni, akkor fater megmondta, hogy nem sokára elég jó leszel egy ütközéshez. Be is jött neki :) Fater 2M+ vezetett már, látott ezt azt.
A lényeg, hogy addig érzed nagyon jónak magad míg nem történik valami, de azt már látom, hogy csökönyös vagy és nem fogod fel a dolgokat, és nem látod be a veszélyeit a dolognak. Én sem azt mondom, hogy ahol tábla 50-et mutat, ott 50, de azért 90-nel, necces, főleg faluban, ahol a részeg bringások sokat figyelnek :). De lehet Olaszliszkán is próbálkozni :)
Talán majd elmúlik, hogy kemény gyerekként nyomjad neki. Nálam elmúlt, pedig nem baleseteztem nagy sebességénél, de beláttam, hogy attól, hogy nem érzem, az autó nem biztos, hogy fogja bírni.
Milyen autód is van pontosan? Csak, hogy egy gyári adatot is tudjunk nézni fékútra.
Többiek: Ne feledjétek a lengő és az út minőség sem mindegy, hogy mennyi is a fékút.
A lényeg, hogy addig érzed nagyon jónak magad míg nem történik valami, de azt már látom, hogy csökönyös vagy és nem fogod fel a dolgokat, és nem látod be a veszélyeit a dolognak. Én sem azt mondom, hogy ahol tábla 50-et mutat, ott 50, de azért 90-nel, necces, főleg faluban, ahol a részeg bringások sokat figyelnek :). De lehet Olaszliszkán is próbálkozni :)
Talán majd elmúlik, hogy kemény gyerekként nyomjad neki. Nálam elmúlt, pedig nem baleseteztem nagy sebességénél, de beláttam, hogy attól, hogy nem érzem, az autó nem biztos, hogy fogja bírni.
Milyen autód is van pontosan? Csak, hogy egy gyári adatot is tudjunk nézni fékútra.
Többiek: Ne feledjétek a lengő és az út minőség sem mindegy, hogy mennyi is a fékút.
Kérem a heti BB-díjasok listáját, akár több jelölt is lehet a befutó, mert már lassan 2 hete nem hirdettünk győztest!Ne feledjétek, munkanélküli olvasóink számára lehetőség nyílik ingyen és bérmentve hirdetni blogunkon, részletek ITT.Aktív álláskeresőinket megtekinthetitek…..
Swank
2009.09.20 18:30:10
@Unter Bahn: Szerintem attól, hogy amerikai leányvállalat attól még teljes mértékben a Magyar törvények vonatkoznak rá, továbbá a bírák is Magyarok lesznek. Szóval, egy ilyenért még itthon (szerencsére) nem kell fizetni. Itthon is lehet munkahelyi zaklatás, szexuális zaklatás címen feljelentést tenni, de szerencsére itt ésszel bírálják még a dolgokat.
Nekem volt olyan munkahelyem (multinál), ahol többször kifejeztem nem tetszésemet a dolgokkal kapcsolatban, amiért elég hamar elkezdtek kötekedni, rögtön nem voltak megelégedve a munkámmal, valamint elkezdték mondogatni, hogy ha nem változik a hozzáállásom, akkor majd beszélgetünk.
Kb. félévig ment ez, sose került sor a bizonyos beszélgetésekre (mondjuk a teremben fenn hangon mondtam a kollégáknak a munkáltatói perek statisztikáját), aztán egyik ismerősöm szólt, hogy lenne meló. Volt is nagy csodálkozás amikor hirtelen felmondtam. Az elválás kulturált volt, semmi táppénz vagy egyéb, viszont mondtam, hogy legyen 2 hét a felmondási idő. Picit húzták a szájukat (elméletileg nem voltak megelégedve a munkámmal, de leépítések közepette mégsem mondták, hogy legyen kevesebb az a felmondási idő :)), de bele egyeztek, pedig még egy hetet szerettek volna, ha maradok :D
Nekem volt olyan munkahelyem (multinál), ahol többször kifejeztem nem tetszésemet a dolgokkal kapcsolatban, amiért elég hamar elkezdtek kötekedni, rögtön nem voltak megelégedve a munkámmal, valamint elkezdték mondogatni, hogy ha nem változik a hozzáállásom, akkor majd beszélgetünk.
Kb. félévig ment ez, sose került sor a bizonyos beszélgetésekre (mondjuk a teremben fenn hangon mondtam a kollégáknak a munkáltatói perek statisztikáját), aztán egyik ismerősöm szólt, hogy lenne meló. Volt is nagy csodálkozás amikor hirtelen felmondtam. Az elválás kulturált volt, semmi táppénz vagy egyéb, viszont mondtam, hogy legyen 2 hét a felmondási idő. Picit húzták a szájukat (elméletileg nem voltak megelégedve a munkámmal, de leépítések közepette mégsem mondták, hogy legyen kevesebb az a felmondási idő :)), de bele egyeztek, pedig még egy hetet szerettek volna, ha maradok :D
Swank
2009.09.20 19:17:04
@nyíregyházi betti: Na, és itt a lényeg, hogy ha a hangadót kirúgják, akkor kell egy munkaügyi pert a nyakukba akasztani :) Tanúd lesz rá, mert utána már nem mernek még pár embert kirúgni, mert szintén milliókba kerülnek.
Mindenki attól fél, hogy leteszik az asztalára a közös megegyezéses felmondást. Ilyenkor meg kell szépen mondani, hogy semmi gond, de ezt nem vagy hajlandó aláírni. Tegyenek le egy rendesen, indoklásokkal ellátott felmondást, majd beszélünk újra.
Anyámat (fogászati röntgen asszisztens) fegyelmi akarták kirúgni, egyik kolleganőjével együtt, gyorsan elkezdték összeszedni a vádakat (16-18 évet dolgozott ott, és az utóbbi két évre nem volt meg a sugárvédelmi vizsgája, mert az intézmény nem küldte el tanfolyamra, amikor a munkáltató dolga lett volna kifizetni), majd ő nagyon megijedt, kicsit nyeregben érezte magát a főnöke, és gondolta itt az ideje aláíratni a közös megegyezéseset... Szerencsére anyám pár nappal előtte felhívta ügyvéd ismerősünket, aki szívesen segített. Nem írta alá semmit papírt utána ügyvéd jelenléte nélkül. Végül kirúgták, aminek következtében be perelte az intézményt. Végül peren kívüli megegyezés lett.
Kolléganőjének elrontott valamit az ügyvéd, így abból per is, ő 4 év után nyerte meg a pert.
Anyám így duplázta a végkielégítését, és később ugyan úgy röntgen asszisztens ként tudott elhelyezkedni, tehát nem lett olyan, hogy összesúgtak volna az intézmények és nem talált munkát.
Nem szabad megijedni, ha jól végezted a munkád, és csak néha hibáztál egy keveset, nem naponta késel egy órát, akkor csak üres fenyegetőzés minden ilyen támadás.
Még leépítésnél is meg kell indokolni, hogy miért rúgnak ki, így ha netán arra hivatkozni, hogy költség megtakarítás miatt elküldenek egy embert, de áthelyeznek, vagy felvesznek oda utána új embereket, akkor szintén lehet perelni.
Általában a főnök fontoskodó, és szeret pattogni, de amikor beszélnie kell a főnökével, hogy már pedig ezt az embert rúgjuk ki, akkor ki fogják kérni a cég munkajogászának véleményét is, aki azt fogja mondani, hogy nem kéne.
Jah, igen és a cég munkajogászával is lehet egyeztetni szerintem, ilyen főnök problémával kapcsolatban. Munkajogásznak nem nagyon kezdik megmondani, hogy de márpedig ezt az embert ki kéne rúgni kamu indokkal, mert, ha nem úgy sül el a per, akkor ő is megüti a bokáját, és presztízs vesztés neki.
Szóval, ne xarjunk be egy főnöktől, de tiszteletlenek nem lehetünk viszont soha, és a fentiek akkor érvényesek inkább, ha normálisan (nem tökéletesen) végeztük a melónkat.
Bár hallottam már szebb eseteket is :) Amikor van vaj a munkáltató füle mögött is (ki nem fizetett túl órák) és, ha egy munkajogi peren egy ilyet elhintenek, nem csak a pert nyerik meg, után csúnyán kap még a munkáltató.
Mindenki attól fél, hogy leteszik az asztalára a közös megegyezéses felmondást. Ilyenkor meg kell szépen mondani, hogy semmi gond, de ezt nem vagy hajlandó aláírni. Tegyenek le egy rendesen, indoklásokkal ellátott felmondást, majd beszélünk újra.
Anyámat (fogászati röntgen asszisztens) fegyelmi akarták kirúgni, egyik kolleganőjével együtt, gyorsan elkezdték összeszedni a vádakat (16-18 évet dolgozott ott, és az utóbbi két évre nem volt meg a sugárvédelmi vizsgája, mert az intézmény nem küldte el tanfolyamra, amikor a munkáltató dolga lett volna kifizetni), majd ő nagyon megijedt, kicsit nyeregben érezte magát a főnöke, és gondolta itt az ideje aláíratni a közös megegyezéseset... Szerencsére anyám pár nappal előtte felhívta ügyvéd ismerősünket, aki szívesen segített. Nem írta alá semmit papírt utána ügyvéd jelenléte nélkül. Végül kirúgták, aminek következtében be perelte az intézményt. Végül peren kívüli megegyezés lett.
Kolléganőjének elrontott valamit az ügyvéd, így abból per is, ő 4 év után nyerte meg a pert.
Anyám így duplázta a végkielégítését, és később ugyan úgy röntgen asszisztens ként tudott elhelyezkedni, tehát nem lett olyan, hogy összesúgtak volna az intézmények és nem talált munkát.
Nem szabad megijedni, ha jól végezted a munkád, és csak néha hibáztál egy keveset, nem naponta késel egy órát, akkor csak üres fenyegetőzés minden ilyen támadás.
Még leépítésnél is meg kell indokolni, hogy miért rúgnak ki, így ha netán arra hivatkozni, hogy költség megtakarítás miatt elküldenek egy embert, de áthelyeznek, vagy felvesznek oda utána új embereket, akkor szintén lehet perelni.
Általában a főnök fontoskodó, és szeret pattogni, de amikor beszélnie kell a főnökével, hogy már pedig ezt az embert rúgjuk ki, akkor ki fogják kérni a cég munkajogászának véleményét is, aki azt fogja mondani, hogy nem kéne.
Jah, igen és a cég munkajogászával is lehet egyeztetni szerintem, ilyen főnök problémával kapcsolatban. Munkajogásznak nem nagyon kezdik megmondani, hogy de márpedig ezt az embert ki kéne rúgni kamu indokkal, mert, ha nem úgy sül el a per, akkor ő is megüti a bokáját, és presztízs vesztés neki.
Szóval, ne xarjunk be egy főnöktől, de tiszteletlenek nem lehetünk viszont soha, és a fentiek akkor érvényesek inkább, ha normálisan (nem tökéletesen) végeztük a melónkat.
Bár hallottam már szebb eseteket is :) Amikor van vaj a munkáltató füle mögött is (ki nem fizetett túl órák) és, ha egy munkajogi peren egy ilyet elhintenek, nem csak a pert nyerik meg, után csúnyán kap még a munkáltató.
„Az elmúlt években jelentős számú - sajnos gyakran szabálytalanul közlekedő - kerékpárossal a belváros közlekedése mára kaotikussá vált” – írja Verók István VI. kerületi polgármester a belvárosi közlekedés megújításáról szóló közleményében. A…..
Feri bizonyára Budapestnek valami utópisztikusabb részén jár-kel, mert én bizony itt is azt tapasztalom rendszeresen, amit ő csak Debrecenben élt meg nagyobb intenzitással. Bár külön erről szóló poszt eddig még nem született, a kommentekben a zebrás és a kerékpáros írások…..
Mindig fura nekem az, amiről Gábor mai levele szól, mégpedig hogy az emberek mennyire közömbösek tudnak lenni bármi kapcsán. Ez a "bármi" ezúttal egy égő autó volt, amit szorgosan kerülgetett mindenki, de segíteni meg nem álltak volna. Az eset tegnap este 6 körül…..
Tékozló Homár
Ma délután akcióba lépnek a Radikális Zebrahasználók, és megfingatják a bunkó autósokat
2009.09.09 11:55:05
Repes a kitinpáncélunk: a magyar fogyasztók veszélyeztetett kisebbségi csoportjai közül a városi gyalogosok végre abbhagyták a punnyadást, és akcióba lépnek. Pompás nevű szervezetük, a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportja szerdán délután hatkor a Budaörsi úton…..
Swank
2009.09.10 00:46:39
@ArmandoBertolucci: Igen, arrafelé vagy időben indulnak minden felé, vagy csak elképzelik a fordított helyzetet, vagy tudja fene, de nyugaton tényleg megállnak.
@bloodmn: A zebrát megfelelő sebességgel kellene megközelíteni, ha megfelelő sebességgel mész, és arról fékezel le, akkor senki nem fog beléd menni. Plusz nem muszáj satu fékkel megállni, azért általában előbb látható az útszélén az ember, ha csak nem cső látásod van.
@pitykeorm: itt válaszoltam erre: zebraakcio.blog.hu/2009/09/08/egy_kis_statisztika_19#comment-form
@bloodmn: A zebrát megfelelő sebességgel kellene megközelíteni, ha megfelelő sebességgel mész, és arról fékezel le, akkor senki nem fog beléd menni. Plusz nem muszáj satu fékkel megállni, azért általában előbb látható az útszélén az ember, ha csak nem cső látásod van.
@pitykeorm: itt válaszoltam erre: zebraakcio.blog.hu/2009/09/08/egy_kis_statisztika_19#comment-form
Swank
2009.09.10 01:31:39
@Kámfor: Szerinted mire kellet volna engedélyt kérniük? Gyalogosátkelő helyen való átkelésért, vagy fényképezésért?
Miért okozna az forgalmi dugót, ha egy gyalogos át kell a zebrán? Nem folyamatosan tartotta fel a forgalmat, és nem fordult vissza rögtön amint át ért. Talán, ha a hasonló képességűek mint te is mind át engednék a gyalogosak rögtön, akkor a gyalogos nem félne lelépni a járdáról, és talán az előtt átjuthatna a túloldalra mielőtt meg kellene teljesen állni.
Miért okozna az forgalmi dugót, ha egy gyalogos át kell a zebrán? Nem folyamatosan tartotta fel a forgalmat, és nem fordult vissza rögtön amint át ért. Talán, ha a hasonló képességűek mint te is mind át engednék a gyalogosak rögtön, akkor a gyalogos nem félne lelépni a járdáról, és talán az előtt átjuthatna a túloldalra mielőtt meg kellene teljesen állni.
Swank
2009.09.10 06:25:56
@Kámfor: Igazad van, a hasonló képességűvel az éjjel rosszul fejeztem ki maga, szóval a hasonló gondolkodásukkal van probléma (az írásod alapján).
Utasként is felháboríthat, de ezek az "önjelölt igazságosztó" emberkék speciel gyalogosok voltak, és csak prezentálták a helyzetet, hogy gyalogosként közlekednek. Többször átkelve a zebrán.
Ha forgalmi dugónak nevezel ilyet (nem tudom mennyit kellet várni), akkor az nem jó, mert nálam a dugó kifejezése kicsit erőteljesebb. Ha pedig egy gyalogos elengedés után az autós nem tud elindulni... hát ez a vezető hibája (mondjuk egy tanuló vezető)
Ha céllal egyet értesz, de szerinted nem jó az eszköz, akkor javasolj valami egyéb figyelem felhívási eszközt, amire valószínűleg cselekedik is valaki. (Nyilván egy gyalogos gázolás egyenes felvétele elég is lenne, de ahhoz kell egy jó operatőr ;) )
@taxi33: A cím nekem sem tetszik :( Spec aki nem ott megy át ahol elsőbbsége van, arra ráhúzom a kormányt, hogy érezze, hogy ott nem szabad :) De csak óvatosan
Ezek az emberkék sem azt várják el, hogy ha jön 1 db autó (se előtte, se mögötte másik) akkor álljon meg és szépen lassan átcammognak előtt. Vannak olyan kereszteződések, ahol ha kiállsz, és nem vagy elég erényes, akkor nem engednek át.
Szerintem babkocsit maga előtt tolva (Amiben gyerek is van) az ember nem kezd bátorkodni, hogy na vajon melyik sávban koccintják meg a babakocsit.
A 70kg-ot okés, hogy könnyebben lefékezed, de ott állsz 2 percig és várod, hogy minden autós elmenjen? Minden forgalmasabb zebránál?
Utasként is felháboríthat, de ezek az "önjelölt igazságosztó" emberkék speciel gyalogosok voltak, és csak prezentálták a helyzetet, hogy gyalogosként közlekednek. Többször átkelve a zebrán.
Ha forgalmi dugónak nevezel ilyet (nem tudom mennyit kellet várni), akkor az nem jó, mert nálam a dugó kifejezése kicsit erőteljesebb. Ha pedig egy gyalogos elengedés után az autós nem tud elindulni... hát ez a vezető hibája (mondjuk egy tanuló vezető)
Ha céllal egyet értesz, de szerinted nem jó az eszköz, akkor javasolj valami egyéb figyelem felhívási eszközt, amire valószínűleg cselekedik is valaki. (Nyilván egy gyalogos gázolás egyenes felvétele elég is lenne, de ahhoz kell egy jó operatőr ;) )
@taxi33: A cím nekem sem tetszik :( Spec aki nem ott megy át ahol elsőbbsége van, arra ráhúzom a kormányt, hogy érezze, hogy ott nem szabad :) De csak óvatosan
Ezek az emberkék sem azt várják el, hogy ha jön 1 db autó (se előtte, se mögötte másik) akkor álljon meg és szépen lassan átcammognak előtt. Vannak olyan kereszteződések, ahol ha kiállsz, és nem vagy elég erényes, akkor nem engednek át.
Szerintem babkocsit maga előtt tolva (Amiben gyerek is van) az ember nem kezd bátorkodni, hogy na vajon melyik sávban koccintják meg a babakocsit.
A 70kg-ot okés, hogy könnyebben lefékezed, de ott állsz 2 percig és várod, hogy minden autós elmenjen? Minden forgalmasabb zebránál?
A hazai hivatalos statisztikai adatok alapján 2008-ban 1.164 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt kijelölt gyalogos-átkelőhelyen. A gyalogos elütések többségét, egészen pontosan 72%-át – összesen 839 balesetet – gépjárművezetők okozták.…..
Swank
2009.09.09 23:43:12
@ArmandoBertolucci: Hmm... és el is fogják fogadni, vagy ennek még nem tudtatok utána nézni.
Egyébként nekem is volt zebrás esetem amikor szimplán paraszt volt az autós (jobban mondva mindkettő) Jött két kamaz egymás után és mindkettő úgy gondolta, hogy kit érdekel, ha alám lép... sajnálom, hogy nem volt nálam kalapács, és inkább visszább léptem, hogy ne menjen rá a lábamra... na az nem figyelmetlenség volt.
Jó lenne, ha esténként egyes gyalogátkelők ki lennének világítva, mert a normál közúti lámpa nem világítja be rendesen a felfestést, és a tábla sem igen látszódik abban a fényben.
ui.: Azért ne ítéljetek el minden autóst... néha mindenkinek becsúszhat, hogy nem veszi észre, hogy a kicsit előtte lévő megáll és engedi az embereket. Vagy esetleg a szándékot a gyalogosban.
Szerencsére a videón, azért sok esetben egyértelmű, hogy nem, hogy nem vette észre, még inkább le is dudálja :(
A videó alapján kéne egy mentős kocsi is :)
Egyébként nekem is volt zebrás esetem amikor szimplán paraszt volt az autós (jobban mondva mindkettő) Jött két kamaz egymás után és mindkettő úgy gondolta, hogy kit érdekel, ha alám lép... sajnálom, hogy nem volt nálam kalapács, és inkább visszább léptem, hogy ne menjen rá a lábamra... na az nem figyelmetlenség volt.
Jó lenne, ha esténként egyes gyalogátkelők ki lennének világítva, mert a normál közúti lámpa nem világítja be rendesen a felfestést, és a tábla sem igen látszódik abban a fényben.
ui.: Azért ne ítéljetek el minden autóst... néha mindenkinek becsúszhat, hogy nem veszi észre, hogy a kicsit előtte lévő megáll és engedi az embereket. Vagy esetleg a szándékot a gyalogosban.
Szerencsére a videón, azért sok esetben egyértelmű, hogy nem, hogy nem vette észre, még inkább le is dudálja :(
A videó alapján kéne egy mentős kocsi is :)
Swank
2009.09.10 00:23:46
@pitykeorm: Jó lenne, de erre ott a KRESZ, az oktató el is mondja, be is mutatja, hogy kell viselkedni.
Mégis mit csináljanak? Kezdjenek gyűjteni hirdetésre? A TV-ben nem egyszer volt gyalogos átkelős hirdetés, babakocsit tologató anyuka stb. abból senki sem tanul. Szerintem akkor ebből kell tanulniuk az embereknek, hogy jobban figyeljenek.
És nem csak arra az egy helyre szeretnének biztonságot, hanem minden hova, így egy lámpa kevés ehhez.
Mondom mindezt úgy, hogy autóval közlekedek általában.
A statisztika pedig amit fent írnak, elég gyászos, így ez a legegyszerűbb, legésszerűbb megoldás, amit civilek tudnak csinálni.
"Inkább a közlekedési morál javításáért fáradoznátok ennyit. A kultúr országokban ha a gyalogátkelőnél áll egy gyalogos, akkor az autósnak meg kell állni, hogy átengedje."
Más országban komoly büntetés jár azért, ha nem áll meg.
Spec Romániában is, ha meg látja a rendőr, akkor bevonhatja a helyszínen a jogsidat... lehet, hogy még akkor jobb ez a figyelem felhívás, mint jogsit bevonni?
Mégis mit csináljanak? Kezdjenek gyűjteni hirdetésre? A TV-ben nem egyszer volt gyalogos átkelős hirdetés, babakocsit tologató anyuka stb. abból senki sem tanul. Szerintem akkor ebből kell tanulniuk az embereknek, hogy jobban figyeljenek.
És nem csak arra az egy helyre szeretnének biztonságot, hanem minden hova, így egy lámpa kevés ehhez.
Mondom mindezt úgy, hogy autóval közlekedek általában.
A statisztika pedig amit fent írnak, elég gyászos, így ez a legegyszerűbb, legésszerűbb megoldás, amit civilek tudnak csinálni.
"Inkább a közlekedési morál javításáért fáradoznátok ennyit. A kultúr országokban ha a gyalogátkelőnél áll egy gyalogos, akkor az autósnak meg kell állni, hogy átengedje."
Más országban komoly büntetés jár azért, ha nem áll meg.
Spec Romániában is, ha meg látja a rendőr, akkor bevonhatja a helyszínen a jogsidat... lehet, hogy még akkor jobb ez a figyelem felhívás, mint jogsit bevonni?
Naiv ügyfélnek fél évébe került, amíg a Raiffeisen kiderítette, hogy lakótársa vásárolt le 71 ezer forintot a kártyájáról, amit emiatt szerintük nem is fognak jóváírni: Februárban interneten keresztül levásároltak a bankkártyámról durván 71000 forintot. Azonnal 24 órán…..
Swank
2009.09.09 23:29:44
@Okádó Mikádó: Hmm... szerintem a másik témába akartál kommentelni, és Angliában tudom, hogy írják a turisták miatt, hogy merre kell nézelődni :)
Swank
2009.09.10 00:00:19
@Égbekiáltó: A bank biztonságiak és a kártya kibocsátok sokat tudnak ;) Nem nagyon vannak kérdéses esetek, persze, aminél felhasználói hiba van, ott nem tudnak mit csinálni, azt nem nyelik be.
De ha szignós a kártyád, és ellopják, de csak a köv héten veszed észre, és vásároltak vele mindenhol, akkor a boltokban (mivel ellenőrizni kéne) aláírt példányokat grafológussal elemeztetik, majd jóváírnak, és a költségeket az üzletre ráverik :D
De ha szignós a kártyád, és ellopják, de csak a köv héten veszed észre, és vásároltak vele mindenhol, akkor a boltokban (mivel ellenőrizni kéne) aláírt példányokat grafológussal elemeztetik, majd jóváírnak, és a költségeket az üzletre ráverik :D
Ha behívják a rendőrségre a pasidat, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy bűnöző. Rajta kívül álló okok miatt is kontaktusba kerülhet a hatóságokkal, pont úgy, mint az alábbi történet férfi szereplője. Kezeket fel! Hi! Anna vagyok, 18 éves. Dolgozom, és van egy szép…..
Swank
2009.08.30 14:06:07
Kicsit gyanús csak a sztori...
Ellopták az iratait amit be jelentett, de akkor miért nem csináltatott újat? Attól, hogy ellopják az iratokat, még tudják mi a bejelentet lakcím, ha csak nem jelentette, hogy többször költözött, mert lesz@rta.
Attól, hogy az irataival bűncselekményt követtek el (mert gondolom ezért volt a körözés) attól még a nyilvántartása benne van, hogy ellopták, ezt a rendőrök is letudják kérni.
Nem tudni, hogy a bűnökhöz amiért körözést kapott van e köze, de, hogy biztos, hogy nem mindent a szabályoknak megfelelően (nem jól intézte a papírjait) csinált az is tuti, különben nem lett volna ilyen.
Szóval a rendőrségi rész amit leírtál nem tiszta az irományodból, és ezért posztolni??
Viszont attól még, hogy beviszik a rendőrségre nem kell feltétlenül arra gondolni, hogy bűnöző. Nekem is van ismerősöm aki vízum kérvényen fenn akadt, és kérték, hogy menjen be követségre tisztázni a helyzetet (kép alapján keverték valakivel)
Amúgy meg ha szét mentek és kevésbé kényelmes akkor adj fel hirdetést amiben albérlő társat keresel.
Ellopták az iratait amit be jelentett, de akkor miért nem csináltatott újat? Attól, hogy ellopják az iratokat, még tudják mi a bejelentet lakcím, ha csak nem jelentette, hogy többször költözött, mert lesz@rta.
Attól, hogy az irataival bűncselekményt követtek el (mert gondolom ezért volt a körözés) attól még a nyilvántartása benne van, hogy ellopták, ezt a rendőrök is letudják kérni.
Nem tudni, hogy a bűnökhöz amiért körözést kapott van e köze, de, hogy biztos, hogy nem mindent a szabályoknak megfelelően (nem jól intézte a papírjait) csinált az is tuti, különben nem lett volna ilyen.
Szóval a rendőrségi rész amit leírtál nem tiszta az irományodból, és ezért posztolni??
Viszont attól még, hogy beviszik a rendőrségre nem kell feltétlenül arra gondolni, hogy bűnöző. Nekem is van ismerősöm aki vízum kérvényen fenn akadt, és kérték, hogy menjen be követségre tisztázni a helyzetet (kép alapján keverték valakivel)
Amúgy meg ha szét mentek és kevésbé kényelmes akkor adj fel hirdetést amiben albérlő társat keresel.
Olvasónk az internet egyik sarkában talált egy levelet, amit egy BKV-s dolgozó írt. Egy olyan BKV-s, aki a cégnél eltöltött 25 éve alatt látott már mindent, és minden erejével azon dolgozott, hogy ez a cég, melyet a magáénak érez jobb legyen, jobban működjön. Látta, ahogy Antal…..
Swank
2009.08.29 12:21:24
@Rocko-: Nem olvasok minden posztot, csak ha időm engedi :(
De egy biztos, ne is reménykedjünk, hogy javulni fog a helyzet. ;(
De egy biztos, ne is reménykedjünk, hogy javulni fog a helyzet. ;(
Olvasónk a Waberers Holding Zrt-nél dolgozott és körülbelül 2 millió forinttal rövidítették meg. Én pedig még mindig ramatyul vagyok, de már egy fokkal jobban, mint tegnap, vagy tegnap előtt.Sziasztok!Kb másfél évet bírtam a Waberers Holding Zrt-nél. Mikor odamentemígértek kb…..
Magyarországon a legtöbb településen van vezetékes víz, és ez a víz iható. A hegységekben keményebb, tehát finomabb a víz, a síkságokon kevesebb ásványi anyagot tartalmaz, ezért nem olyan finom, viszont szebben lehet mosni vele. Ám a birka nép nem szereti a saját…..
Régóta el tudnék képzelni magamnak egy Lexus IS-t, ha a Zoli levelében szereplő autós nekem adná az autóját, az pedig duplán is jó lenne. Egyrészt kapnék egy jó autót, másrész pedig megkímélném a világot attól, hogy egy ilyen vezetni nem tudó, szerencsétlen idegbeteg állat…..
Busszal elég könnyű embereket ölni úgy is, ha azok egy épp útban lévő autóban ülnek. Brigi egy ámokfutó buszsofőrtől ijedt meg, aki azt hitte, hogy versenyautót vezet és életveszélyesen előzgette az előle pánikszerűen menekülőket. Barátommal a hétvégén volt szerencsére…..
Muszáj ezt most gyorsan megírnom, mert elég dühös vagyok (hiszen ez egy terápiás blog, nem igaz? :-D). Tegnap a lányokkal bebuszoztunk Kapuvárra, részint, mert régóta könyörögtek, hogy szeretnének buszra ülni (itt megy el előttünk), részint, mert Dóra pizsamái már elég…..
Tékozló Homár
Árhiszti az Auchanban: megzavarodtak a pénztárgépek az áfaemeléstől
2009.06.30 00:25:59
Olyan rossz hatással volt az áfaemelés a hipermarket pénztárgépeire, hogy az olcsóbb árucikekket össze-vissza árazták, Vendel papírzsebkendőjét például a valós 229 helyett 629 forintért számolták el, de halootak olyan szegfűborsrajongóról, aki 100 forint helyett majdnem…..
Swank
2009.06.30 11:23:40
Hmm... pedig csak este lesz az átállás :) Elég sz@r kifogás arra, hogy rosszul küldték le az árakat :)
Swank
2009.06.30 12:19:28
@Droli: Auchan informatikánál nem tudom, hogy volt e leépítés, de bármikor beszélek velük, és bármit mondok, semmit sem tudnak :) és a göngyöleg árakat rendszerint rosszul küldik le :)
Alig pár hónapja írtunk a szexszel fizethető albérletről, ami elég nagy vihart kavart, még másnapi bulvárlapok is átvették a hírt (igaz forrásmegjelelölés nélkül). Nos tommybravo most egy hasonló lakáshirdetésre akadt. A feladója azért már óvatosabban fogalmaz. Vagy nem is…..
Swank
2009.06.30 10:34:10
@citrix: Verseny helyzet van mindenhol, a jobb győz :) Akinek jobb az ajánlata :D
Swank
2009.06.30 11:51:34
@SzerelmesDolgok: Dobj fel egy hirdetést, és kiderül :) Után jöhetnek ide az eredmények :)
Az informatikusokról szóló, príma külső konzulensemmel szerkesztett posztom után végre itt van egy olvasói összeállítás is, amin remekül mulattam.
F. Sz., nagyrabecsült olvasónk gondolta úgy, hogy mazsolázgat innen-onnan.
Én is az informatikusokról - némely kollégámról -…..
Swank
2009.06.19 12:29:48
@gyz: Igen, szerintem ha egy témában írok, akkor nem ártana utána nézni.
Spec én nem annyira szeretem, ha mindenféle olyannal piszkálgat valaki, hogy szerinted milyet vegyek, és csak azért kérdez engem, mert informatikai iskolát végeztem. Nagyon sok hardware van még annál is több teszt, nézzen utána ha érdekli az interneten, de az legyen az első, ezt-azt akarok, de ne legyen csak ennyi... én is utána nézek autóalkatrésznek, ha érdekel, és nem kérdezgetem a szervizt, hogy melyiket kellene. Ő se tudja, hogy melyik a jobb, max tesztek alapján, amit én is meg tudok nézni.
Egyébként a poszt nekem azért nem tetszett, mert egy cégnél, néhány "informatikusnak" nevezett emberkéről szól, és ebből általánosítást csinálni. (Vagy a posztoló látja rosszul ott a dolgokat, vagy az ottani "informatikusok" tényleg olyanok, amilyenek)
Ha mondjuk IT-Crowd stílusba lenne egy kifigurázás, akkor azon nagyon nevetnék, de így nem igazán jó.
Spec én nem annyira szeretem, ha mindenféle olyannal piszkálgat valaki, hogy szerinted milyet vegyek, és csak azért kérdez engem, mert informatikai iskolát végeztem. Nagyon sok hardware van még annál is több teszt, nézzen utána ha érdekli az interneten, de az legyen az első, ezt-azt akarok, de ne legyen csak ennyi... én is utána nézek autóalkatrésznek, ha érdekel, és nem kérdezgetem a szervizt, hogy melyiket kellene. Ő se tudja, hogy melyik a jobb, max tesztek alapján, amit én is meg tudok nézni.
Egyébként a poszt nekem azért nem tetszett, mert egy cégnél, néhány "informatikusnak" nevezett emberkéről szól, és ebből általánosítást csinálni. (Vagy a posztoló látja rosszul ott a dolgokat, vagy az ottani "informatikusok" tényleg olyanok, amilyenek)
Ha mondjuk IT-Crowd stílusba lenne egy kifigurázás, akkor azon nagyon nevetnék, de így nem igazán jó.
Érzésem szerint - bár levélírónk ezt nem említi - Hargita lehetett az "A" jelú autó sofőrje, esetleg utasa, mert bár mindig a hátulról érkező a hibás, álló autónál pedig ha nem is lehet követési távolságról beszélni, akkor sem lehet ő a hibás még olyan esetben…..
Swank
2009.06.09 17:08:35
@SzZ: Ilyen apróságokkal már nem foglalkozunk, mert úgy is csak rész információs a történet, és az egyik fél leírását ismerjük.
Egyébként meg, mindenki hazudik :)
Egyébként meg, mindenki hazudik :)
Swank
2009.06.09 17:16:31
@MrZed001: Hát, attól még ők lettek volna a hibásak :) határ környékén azért tisztában vannak vele, hogy jönnek más országból is így oda figyelnek, meg szerintem van 3 sáv + teljes leálló sáv náluk. Kicsit fura ez, hogy "rákényszerítenek" a nagyobb sebességre, de lehet csak épp kifogtad azt a 3 sofőrt. Vagy mindenki állat arra felé? :)
Swank
2009.06.09 17:46:49
Itt a jó idő, és vele együtt egyre több veszély leselkedik a biciklisekre, gyalogosokra és autósokra egyaránt. A kétkerekűvel közlekedők sokszor kerülnek összetűzésbe az négykerekűekkel, utóbbiakban pedig sokszor megáll az ütő az öngyilkos hajlamú bátor versenyzőktől. De…..
Swank
2009.05.23 03:03:13
@promontor: Jó, de a 35. § (1) pont a "34. §-ben, vagyis az előzésnél leírtakat kell alkalmazni, ott pedig csak a balról, illetve a sárga villogóst lehet jobbról kerülni :(
Szóval én azt mondom, hogy jelenleg nem lehet elhaladni, persze, ehhez hozzátartozik az is, hogy nagyon kéne az új KRESZ, mert ez így sz@r
@glinolid: Igen, lehet rosszabb azt látni, de még mindig jobb, mintha a megszokott nénikék helyett 20-30-cal valaki beszánt amikor gyalogos nincs és már indul az ember.
Remélem ha lesz új KRESZ akkor abban benne lesz, hogy bicós át haladhat, de ész nélkül menjen ő se, mert sok kereszteződésnél nem lehet rendesen látni, plusz a holttér is oda esik sok esetben :(
Bár ha biciklis sávokat átgondoltan telepítenének útsávokra akkor meg lenne oldva, mert lenne az úton biciklis sáv, és mindenki happy lenne, de ha egy év alatt minden felfestenek, abból nem lehet elég pénz lenyúlni, mintha 10 évig húznák azt :)
Szóval én azt mondom, hogy jelenleg nem lehet elhaladni, persze, ehhez hozzátartozik az is, hogy nagyon kéne az új KRESZ, mert ez így sz@r
@glinolid: Igen, lehet rosszabb azt látni, de még mindig jobb, mintha a megszokott nénikék helyett 20-30-cal valaki beszánt amikor gyalogos nincs és már indul az ember.
Remélem ha lesz új KRESZ akkor abban benne lesz, hogy bicós át haladhat, de ész nélkül menjen ő se, mert sok kereszteződésnél nem lehet rendesen látni, plusz a holttér is oda esik sok esetben :(
Bár ha biciklis sávokat átgondoltan telepítenének útsávokra akkor meg lenne oldva, mert lenne az úton biciklis sáv, és mindenki happy lenne, de ha egy év alatt minden felfestenek, abból nem lehet elég pénz lenyúlni, mintha 10 évig húznák azt :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Sajnos nekem ismeretségi körben van olyan aki nem engedett valakit egy sávba, mert nem indexel, hanem erőszakkal akart bemenni. Sajnos a népnevelésnek az lett a vége, hogy később meg előzték, és a kisebbségi származású állátok összeverték, unoka meg anyós ülésről nézte végig. Állkapcsa eltört az ismerősnek.
Ideje nem volt felfogni mi történik, így rendszámot sem jegyezte meg. :(