Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bacsiba

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Magyar Bormarketing Kht. elindította eddigi legnagyobb költségvetésű kampányát, elkészült a honlap, híres emberek győzködnek rajta, hogy igyak bort, mert az jó. Az utcákon óriásplakátok buzdítanak ugyanerre, ha jól dekódolom az üzenetet. A plakátokon mindenesetre színes…..
bacsiba 2009.10.20 12:42:05
Nem értem, hogy miért most robbant ki ez a dolog? Az ADDICT-on már egy hónapja csevegnek erről. addict.blog.hu/2009/09/18/reklamrejtveny_extra
Sőt már lehanyatlóban volt a téma érdektelenség miatt. A MATT-osok sem fűztek sok reményt a dologhoz, mint ahogy jó magam sem. Ez is le fog csitulni három nap alatt. Ettől függetlenül örülök, hogy legalább szó esik a megrendelő köreiben erről az „ötletlopás” témáról. Ugyanis itthon egyáltalán nem becsülik meg sem a szellemi tulajdont, sem a kreatív munkát. Persze a hasonló esetek nem tesznek jót egyik image-ának sem. Mint ahogy az ügynökség image-ának sem, bár ahogy olvasom a posztokat, róluk le fog peregni az ügy összes hordaléka. Azért nem ártana bemutatni az EUROPRESS-es (a Getty magyarországi képviselője) a kampány előtti dátummal ellátott számláját, hogy valóban lecsituljanak az indulatok.
Ugyanakkor az mégis tény marad, hogy az Akció saját ötletként tálalta a látványtervet a Bormarketing Kht.-nak, - legalábbis a Kht. nyilatkozata szerint. Ez pedig lássuk be, nem szép dolog. Úgy látszik ezentúl a hitelességi szempontokat is be kell építeni a Bormarketing Kht.-nak a tenderek elbírálásába. Legalább egy informális feket lista lehetne a hasonlók kiszűrésére. Teszem azt, miért nem publikus egy-egy tender elbírálás után a többi pályamunka. Miért nem hozzáférhetőek ezek a kreatívok? Szerintem a nyilvánosság védi meg a legjobban a megrendelőt. Hacsak nem azért, hogy el lehessen adni az ötleteket legközelebb egy- más közegben, vagy más termékre vonatkozóan? Én nem hiszek az instant, mindenre jó kreatívokban. Lehet, hogy a többi pályázó munkája láttán mindenki egyetértene a Bormarketing Kht. döntésével, hogy ez volt a legjobb kreatív a felhozatalból. Akkor nem kellene ennyire védeni a mundér becsületét. Bár azt gondolom, így is nyitott maradhatna a kritikákra a Kht., mivel egy-egy építő gondolat, tanulság csak rejlik bennük. Szerintem sem az „ötletlopás” az egyetlen baj a kampánnyal. Nem hiszem, hogy egy hasonló intellektualizáló kampánnyal lehet elérni a legjobb megítélést a magyar bornak. A történtek tükrében csak az „ártatlan” celebeket sajnálom, akik valószínűleg jó pénzért, de mégiscsak jó ügyhöz adták az arcukat.
bacsiba 2009.10.26 15:52:52
Egyetértek azokkal az előttem elhangzott véleményekkel, amelyek a „Magyar bor mindenkor kampányt” nem tartják jól célzott kampánynak. Legalább tartalmi téren egy platformra kellene hozni a különböző szereplők véleményét. Érezze azt a borszakma, hogy ez most igazán értük van. Az ötlet eredetiségének kérdésével sem foglalkoznék most. Sőt jómagam is látványosnak, szépnek, ám haszontalannak érzem a készült nyomdai megjelenéséket.
Mégis egy pozitívumot meg kell jegyezni a kampány megvalósításával kapcsolatban. Méghozzá azt, hogy végre ez egy olyan kampány, ami nem a TV megjelenést próbálja lemutálni a print-felületekre, hanem önálló eszközökkel próbálja megteremteni ugyanazt a mondanivalót (függetlenül attól, hogy a mondanivaló valóban lehetne más). Nyilván a spot ötlete létezett először, és arra alapozták az egész kampányt. Valószínű a nyomdai anyagok csak másodlagos üzenethordozói szerepet töltöttek be. A szokásos megúszós ügynökségi hozzáállás azt lett volna, ha egyszerűen kipakolják a celebeket egy-egy mondattal az óriásplakátra. Ezzel le tudták volna az utcai megjelenéseket, és kész. E helyett próbálták más módon visszaidézni a szpotban kibontott szellemiséget. Ráéreztek, hogy vizuálisan tiszta, kifinomult megjelenésre van szükség. Ez mindenképpen becsülendő. Ugyanakkor valóban vétettek hibákat már a kampány stratégiai tervezésének fázisában. De erről ezen a fórumon már esett szó. Szóval az egyik szemem nevet, még ha a másik sír is. Viszont mindkettő sírna, sőt pipa lennék, ha még a printek terén is csak a szpot képi elemeit tudnák csak visszaböfögni. Hál’ istennek ez nem történt meg.