Regisztráció Blogot indítok
Adatok
somo

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1944. április. Amerikai B-17-es egy légvédelmi találatot követően zuhan a jugoszláv Nis pályaudvara fölött...
somo 2015.11.09 11:27:22
@wraith42: Köszönöm szépen az információt.
A szentesi iparosok elfeledett első világháborús emléktáblája Szentesen más magyarországi településekhez hasonlóan már az első világégés befejezése előtt megkezdődött a háborúban elesett katonák emlékének ápolása, ami eleinte a temetőkhöz, illetve a katonasírokhoz…..
somo 2015.06.25 12:35:49
@Moticska Tihamér: Sajnos a Margit-szigeten lévő Neptun-kő nem úszta meg a "művészetet". Nemrég helyreállították, talán most már elkerülik.
1888. Lucius D. Copeland, mutatja be a Copeland gőzhajtású triciklit a Smithsonian Intézet előtt...
A Nagy Háború Kezdődik… 2014.01.06 22:58:36
A 2014-es centenáris év még alig néhány napja tart csupán, máris itt van az első világra szóló felfedezés az első világháború kitörésével kapcsolatban. A szerb hírügynökség kürtölte szét a napokban a hírt, mely szerint egy eddig eltitkolt levél új megvilágításba…..
Moticska Tihamér a pécsi 19-es honvédek hadiútjának szenvedélyes kutatója. A Kárpátok, Bukovina és Dél-Tirol után most Bosznia-Hercegovinába kalauzol bennünket. Segítségével egy különleges és felemelő nyomozás részesei lehetünk a festői szépségű, vadregényes…..
Beksits Olivér életútja Moticska Tihamér ezúttal az egykori hadszíntereken szerzett élményei helyett a nagyapja személyes történetét osztja meg velünk. Kutatásai nyomán a katonatiszti karrier állomásai mellett a magánéleti, családi események is fontos szerepet kapnak, s ezek összefonódásából egy…..
Arcok a Nagy Háborúból 7. Az alsó-ausztriai Fischamend volt a Monarchia repülésének központja. A léghajó- és repülőgyáron kívül volt itt tesztüzem, repülőtér és kiképzőbázis is. Fischamendben számos magyar tervezőmérnök és pilóta is megfordult.      2011 tavaszán két részben tettük közzé azt a…..
Dr. Kemény Gyula ezredorvos naplója az olasz frontról – 20. rész A zászlóalj 1915 augusztusának végén újra Doljénál kerül állásba. Ma olvashatunk a szegedi 46-osok vállalkozása során egymást súlyosan megsebesítő, s később a hordágyon egymás mellett fekvő magyar…..
1916 szeptemberének végén a győzelmes nagyszebeni csata véglegesen a központi hatalmak oldalára fordította a hadiszerencsét. A román hadsereg az egész arcvonalon visszavonulásra kényszerült és az üldözés során a gyorsan mozgó huszáralakulatok jutottak főszerephez. A 4., 7., 12.…..
somo 2010.11.13 22:03:28
Tömegközlekedési vállalatnál járművezetőként dolgozó olvasóinknak üzenem, hogy ha a következő napokban az utasok elkezdenek idegesítő mennyiségű apróval fizetni, akkor az egy Kisalföld Volános kolléga miatti bosszúhadjárat része lesz. Endre, akivel jól kicsesztek, nem…..
Kegyeleti utazás Volhíniába – Előkészületek 2010. augusztus 26-29. között kegyeleti utazást szerveztünk Ukrajnába, az egykori Volhínia területére azzal a céllal, hogy Drávetzky Sándor hadapród őrmester 1916. augusztusi hősi halálának helyszínét felkeressük. A HM…..
Varga Antal egyéves önkéntes őrvezető fényképes levelezőlapja A XX. század fordulóján virágkorát élő képeslapkiadás, valamint az ekkortájt népszerűvé és tömegessé váló amatőrfotózás rendkívül gazdag korabeli fényképanyagot hagyott ránk. Divat volt üdvözlőlapot…..
Varánusz Menj a picsába, Feri ! 2010.05.07 08:00:00
Mindig érdekel, ha egy politikus/népvezér/dilettáns (megfelelőt aláhúzod) egy választási vereség után memoárt ír az elmúlt időszakáról. Pláne érdekel, ha a saller olyan mértékű amit az MSZP elszenvedett most. Gyurcsány Ferenc az egyik legvitatottabb politikus évek óta.…..
somo 2010.05.07 12:04:46
@Rézfaszú Bagoly: A köztisztviselők illetményét még Orbánék alatt emelték meg, 2 lépcsőben és igen jelentős mértékben.
Erre jött Medgyesi az 50%-os közalkalmazotti emeléssel.
  Női autó, most már biztos. Ezt a meredek szögben álló pedálsort tűsarkúban kell taposni. Vélemények azonos című írásunkról...
Apró összetevők járulnak hozzá, hogy autóba ülvén az ember már előre elkönyveli magának, hogy akár rövidke útján is számtalan nehezítő tényezővel fog találkozni. Viktor is alátámasztja alábbi levelével ezeket a gondolatokat. Egy apró történet, de sajnos egyre…..
somo 2009.03.09 08:53:54
@valami hidralika mittudomén:

"Gyalogosnak nem kell szétnéznie zebrán.
Gyalogos léphet ki takarásból ha elsőbbsége van."

A KRESZ 21. § (6) bekezdése szerint, "a gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."

Ez a kötelezettség a gyalogost az úttest olyan részein is terheli, ahol a járművekkel szemben áthaladási elsőbbsége van.