Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sosemkopel

0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A parkolás (most, hogy egyre szaporodnak az autók a kisvárosokban is) nem egyszerű művelet. Bizony okozhat bosszantó pillanatokat, amikor mi már a nyolcadik kört tesszük meg a bevásárlóközpont parkolójában szabad placc után kutatva, míg valaki ezalatt pofátlanul két helyet foglal el egy autóval.…..
A magyar ember gondolkodása egysíkú. Mondhatok ilyet? Bizonyára nem mindenkire, de azért... vegyünk egy példát:- mit válaszolnánk arra a kérdésre, hogy mennyi szabadsága van a tanároknak, pedagógusoknak? Hát ezt tudjuk, hiszen egész nyáron lógathatják a lábukat, és a semmiért…..
Elképedtem, amikor életemben először láttam termeszvárat. Ezek az apró rovarok hogyan hordanak össze egy ember nagyságú kupacot? Félelmetes, ahogy ott zsizsegnek körülötte. Itt valami nincs rendben, ha így folytatják, bekebelezik a következő falut. Nézd már, ott az a hatalmasra…..
Este tíz múlt, gyűlnek a bogarak a garázsban percegő neoncsövek körül. Ernyedten ülök a sámlin, sokat kivett belőlem a reggel óta tartó szerelés. Még gyorsan felfújom a gumikat, hogy a holnapi Belsőség-találkozóra menet ne legyen gond, aztán irány haza, az ágyba. Pont elérem…..
TComment Ilyet se látsz sokat 2012.04.21 06:15:00
1967-ben a világ döbbenten cövekelt le előtte, mert még csak hasonló autó se létezett akkor. Aztán jött a tragédia. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belsőség Kombi nélkül. Tovább 2012.02.26 07:00:00
  Eladtam hát. Utoljára áll a házunk előtt Era Vegyes érzés ez. Ellöktem magamtól egy hű barátot, meg ott van a sok munka, a sok idő, a sok pénz is, amit beleöltem. De volt három jó évünk együtt, lehúztuk huszonkétezer kilométer jobbik felét – ami a tipikus…..
Sajátos légpárásító módszert vetett be a MÁV kihasználva a váratlan extrém időjárást:Annyi szó esik mostanában a Malév meg a BKV ügyes-bajos dolgairól, hogy gondoltam a MÁV se maradjon ki a jóból (vagy a hóból..). :) Ebben a csodálatos időben élmény az első osztályon…..
sosemkopel 2012.02.16 14:06:43
@igazságos: A magam részéről sokat járok kocsival Bcsaba-Szeged távon, de most a téli időjárás miatt tértem vissza vonatra. Korábban jártam elég sokat. Az MDMot-ok jártak évekig itt (nagy piros motorvonat, rozoga mint állat), azok jó kényelmetlenek, ki akarják már selejtezni őket állítólag. Aztán jött ide "pusztametró", az a szögletes orosz csuklósbuszba oltott dízelhajtású sínikamion jellegű metrókocsi, na az "modern" volt de rázott mint a fene. Nyilván odahaza az oroszoknál jobbak a sínek... Most nagyon elégedett voltam, mert visszatértek a M41 mozdony plusz két-három nagy kék kocsi kombinációhoz - halk és kényelmes (az előbbiekhez képest). Na de beleesik a hó, mert az ablak elaggott... Ennyi karbantartással a kocsimnak már nem lenne oldala; azért bízom benne, hogy a máv-os srácok a biztonsági cuccokra jól vigyáznak.
Belsőség Szíváshét, szenteste 2012.02.12 06:44:00
Ez hosszú lesz. Csak szóltam. A cégnél az év végi szabadságolások előtti utolsó rohamot éltük éppen, az Andrássy már teljes díszbe öltözött, az utcákon mindenhonnan a „Last Christmas” zengett, már émelygett a gyomrom. A távolban felderengett a Szenteste, az…..
Ezek szerint senki sincs biztonságban, aki külföldön dolgozik, ottani autót tart fent és néha hazalátogatna? Mai cikkünk blogposztja...
sosemkopel 2012.01.11 11:44:40
Hihetetlen amit derék rendvédelmi hatóságaink képesek művelni.
Nem érthető számomra ebben a formában, hogy milyen módon nem lehet az EU Bírósága előtt jól elkaszálni ezeket a baromságokat. Az áruk és személyek szabad áramlásának biztosításába az vajon hogy fér bele, hogy elveszik a külföldön dolgozó saját állampolgártól a közlekedési eszközét? Hát ez meg miféle baromság? Tartson két kocsit, egyiket belföldre, amit Hegyeshalomnál leparkol,hogy hazajöjjön Békéscsabára? Gyalog kell átmenni a határon, mert a barmok elveszik a saját kocsiját? Hihetetlen, ilyesmi utoljára a szocializmusban volt.
Azért a jogszabályokat ki kéne úgy alakítani, hogy életszerű szituációkra szóljanak - egy külföldön DOLGOZÓ polgártól miért kell elvenni a kocsiját? Hogy jól kirúgják, mert egy ilyen baromság miatt nem tud időben visszaérni?
A csóró vendégmunkás, aki esetleg az itthon már nyomorba döntött családját látja el külföldön összekotort pénzzel? Basszus, fél Törökország ezzel kapaszkodott ki a nyomorból! Komolyan, most már a török államtól kéne tanulni. Valahogy ők rájöttek, úgy 40 éve, hogy a vendégmunkás megold egy csomó gondot - de többek között PÉNZT hoz az országnak. Vagy legalábbis nem hagyja éhezni az otthon maradt nagymamát. A mieink meg direkt megszivatják azt, aki valamit tenni akar a nyomorgás ellen, és külföldre megy melózni!
Komolyan, ha már itthon kell rohadni, akkor azért dögölj meg éhen, mert itt minden szar, és nem lehet egyről a kettőre jutni sehogy, de aki képes rá, hogy tegyen ez ellen valamit, azt meg azért még jól megszivatják, nehogy kedve legyen még visszajárni megnézni a szüleit, hogy élnek-e még... Hihetetlen.
  A Fidesz oktatási munkacsoportja és az oktatási államtitkárság egyebek mellett arról állapodott meg, hogy ha a felsőoktatási intézmény úgy rendelkezik, akkor a diploma megszerzéséhez előírt nyelvvizsga megszerzése alól mentesülnek azok a hallgatók, akik a…..
sosemkopel 2011.12.10 12:15:06
Nos, én próbálom oktatni a nebulókat (leginkább ált. isk. felsőben, de voltam gimiben is pár évet), a német nyelv rejtelmeire, de ők általában (tisztelet a kivételnek) mindenféle tantárgyon inkább túl lenni szeretnének, nem bármit is elsajátítani.
Nincsen semmi becsülete a jó eredménynek, és annak sem, ha valaki a fő szellemi áramlatokkal ellentétben ki akarna mászni a semmittevés mocsarából.
Persze csodásan béna a tankönyvek nagy része is, meg van biztos nálam jobb tanár is, de nem csak ezen múlik.
Ott fordul a kocka mindig, amikor valaki a családból egyszercsak felkerekedik külföldre, majd az egész pereputty kimegy, mert már csak nyugaton érdemes dolgozni. Voltak már páran, akik aztán jöttek különóráért kérdezősködni.
Motiváció, az a kivándorlókon (akik nem tengődni szeretnének, hanem dolgozni) kívül kábé nulla, de nem csak a nyelvoktatásban.
A középiskola gyakorlatilag úgyis felvesz bárkit, ha végigbukdácsolta a nyolc osztályt, legfeljebb októberben már a harmadik suliban jár a kilencedikes újonc. Neki nagyjából tökmindegy, csak működjön a net, legyen facebook, egy-két haver, akikkel együtt nem tanulnak semmit - ezek ma az értékek.
A nyelvi érettségi egy vicc, a középszintű biztosan. Kicsit szigorítanám, és akkor megfelelhetne mondjuk valami alapszintű nyelvvizsgának. Alapszintűnek, amire rádolgozhatna a gyerek egy diplomához előfeltételnek való középfokot.
Naiv író egészen elképesztő módon papírra rögzítette utolsó művét mintegy 4 évvel ezelőtt, amit aztán fel is adott a kiadójának a Magyar Postával. A küldemény természetesen elveszett. A Homár nem egészen érti, ha csak másolat volt, miért nem adott fel egy másikat…..
sosemkopel 2011.11.19 18:51:54
@ikszüpszilon: Jól van, nyilván kellett legyen másolat - én leginkább azt akartam megvilágítani, hogy valószínűleg miért küldte papír alapon. Mindenki ezen volt fennakadva, meg hogy milyen bénaság, stb... pedig ez nyilván nem igaz.
Örülök, hogy végül kiadták a könyvet!
A tanulság ezek szerint az, hogy még sikeres szerző is kerülhet kínos helyzetbe. Ezúton kívánok neki sok sikert, jó könyveket és nem utolsó sorban korrekt részesedést a bevételből! :-)
sosemkopel 2011.11.19 18:56:24
@hagyma: Hmm, nagymamám anno a nagy romániai vezér által elrendelt éhínség közepette rendszeresen támogatta erdélyi barátait. Elküldött nekik egy-egy 100 vagy akár 500 forintos bankjegyet, sima egyszerű levélben. Hálásak voltak, mert Kolozsváron az akkor keményvaluta volt.
Mindig megkapták, sose tűnt el. A válaszban megemlítették sikeres küldés esetén, hogy "Kossuth arcképét megkaptuk, köszönjük". A trükk az volt, hogy a legsötétebb lila kopírpapírba hajtogatta a nagyi a bankjegyet. Géppel írta a leveleket, mindig három példányban, ezért viszonylag sok elkoptatott lila indigópapírja volt, amik erre tökéletesek voltak.
sosemkopel 2011.11.19 23:31:26
@mrsfreddy: Nagyanyám nem volt ostoba, mivel a pénz a borítékban-módszer _akkoriban_ az egyetlen volt, hogy támogassa a barátokat-rokonokat.
Az elég érdekes volt, hogy a vámosok, de a hírhedt román titokszolgák sem találták meg a pénzt soha. Manapság persze van csomó legális módszer, nem kell ostoba módon borítékolni :-)
Nem készülök semmi extrával. A Cougar motorját a Last Barons rendberakta, előtte se ment rosszul, de most lement a fogyasztás 16 literre. Persze még egyszer azért GPS-szel is rámérek, mert az új váltó miatt kicsit többet csal a műszer, de a legutóbbi Belsőség találkozó…..
Homlokrakodó az égben A beton, az aszfalt és a csillogó üveg közé nem illenek a régi mezőgazdasági gépek. Tájidegenek, meg nem értettek és ha kell, tiltó táblákkal tartják őket távol. Budapestre sokáig be sem tehették lábukat a traktorok, behajtani tilos volt a jussuk –…..
Sok megközelítésben lehet egy autó jó, ki ezt, ki azt szereti jobban. De mit szeretnének a Totalcar autós őrültjei? Mai cikkünk blogposztja...
sosemkopel 2011.08.21 10:32:45
@Süni25: Nagyon egyszerű, négyünk közül hárman hátra ülni be - ez azért a kis kategóriás autókat kizárja, mert nem vagyunk valami vékonykák.
Rohadtul öregszünk, emberek. Idén lesz a kilencedik KGST Party Nyíregyházán, pedig alig egy éve volt a legutóbbi. Tessék hát összekapni magatokat, hátatokra a családot, ülepetek alá a kedvenc autót, és augusztus 19-21. között becélozni Nyíregyháza-Sóstón a Koaland…..
Ez egy szenzációs, egyedi ötlet, ami talán nem is annyira egyedi. Hiszen még nekem is eszembe juthatott pár évvel ezelőtt, és amikor mondogatni kezdtem másoknak, kiderült, hogy nekik is eszükbe jutott. Igény tehát nyilván lenne egy ilyenre, de nem tudok róla, hogy itthon bárki…..
  Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
Nem húzom a dolgot: az első Zsiguli idén negyven éve gördült le a futószalagról Togliattiban. A vasfüggyöny mögötti országok autósaira új nap virradt, ekkortól kezdve a béketábor átlépett a modern motorizáció korszakába, amikortól - elméletileg - mindenkinek juthatott autó.…..
sosemkopel 2010.12.06 01:33:59
Na, ez jó kis poszt.
Fura, hogy ezentúl Loganokat gyártanak Lada néven…
Családi Ladánk nekünk még most is van, egy piros, 1994-es 2107-es, katalizátoros szörnyeteg, 1600-as motorral és 5 sebességes váltóval szerelve.
Ez már a vég, a régebbiek mind-mind jobbak voltak, bár egyik se volt felszereltségében ennyire spéci.
Családunk az automobilizmust még a 60-as években kezdte, egy akkor pár éves Opel Olympia Rekord gépezettel. Én jelenleg ezt a hagyományt folytatom, miszerint első saját járművem egy Opel; mondjuk annyit változtak az idők, hogy én nem pár évesen vehettem meg, hanem kifejezetten öregen... :-D (Kadett, 1987-ből), mindegy, ez mellékszál.
Szóval, mikor a Rekord már nem annyira bírta (egyébként Németország fizetett a Hitler miatt károsult, később üldözött német származásúaknak valami jóvátételt, nagyszüleim ebből vették), mert már nagyon megvénült, hiába volt a kovácsmester által csinált új küszöb, satöbbi, akkor, kb. valamikor 1977-78 körül eladtuk, és lett egy kereklámpás valódi Zsiguli feliratos (akkor láttam először cirill betűket életemben) azt hiszem, 1200-as fehér kombink. Én így ebben voltam kisgyerek. Arra emlékszem, hogy igen gyakran távfuvar céljaira vetették be, mert a nagyszüleim tyúktojás bizniszben működtek, és megérte Békés megyéből Nyíregyháza környékére szállítani a tojást. Emiatt volt mindig egy kis kellemes nedvestojáskarton-buké benne. Tétova emlékeim közt rémlik, hogy egy nagyobb utat tettünk vele anyuval és apuval Romániában, és egy nagyobb fékezéskor jól a fejemre esett az a klasszikus, összehajtható kempingasztal, és én sírtam egy kicsit.
Valamikor akkortájt vezették be a kötelező biztonsági övhasználatot az első üléseken, és rémlik, hogy apukám szerelte be eme életmentő eszközöket a járgányba, miközben én is ott sertepertéltem körülötte. Ha valaki tudja ennek a pontos dátumát, segítsetek beazonosítani, pontosan mikor lehetett ez.
A következő kocsink is Lada volt, 1981-82 körül egy igazi szép korallpiros duplalámpás 2103-as ezerötszázas, emlékszem rá, hogy mennyivel jobban nézett ki a műszerfala a fehér kombi ódivatúbb hőmérő dizájnos mutatójánál. Ezzel is mentünk mindenfele, és ez is nagyszüleimé volt. Ők elmentek vele Romániába, Bulgáriába, többször Németországba is, mert a dédnagymamám ott lakott. Ezt a pirosat már vezettem kicsit én is kint a szántóföldön, bár a jogsitól még igen messze voltam. Egyszer nagyanyám nem adott elsőbbséget valami Zilnek, és megtörte a bal elejét, ettől eltekintve nem volt igazán baja sohasem, és nem is nagyon rohadt szét alattunk. Azt hiszem, ez volt a legmasszívabb Ladánk.
Az utána következő egy drapp konsumexes 2107-es volt 1987-ből, amire a dédi fizetett be a nagyapámnak, és úgy emlékszem, valami 8 ezer márka volt az ára. Azt hiszem, talán 180 ezer Ft lett volna, de márkáért persze nem kellett évekig várni rá. Elmentünk érte a csepeli Merkur telepre, én is ott voltam apukámmal és nagyanyámmal, de ott a vadi új kocsik nagy része eleve nagy rozsdás lyukakkal érkezett, így nem hoztunk el egyet sem (amúgy is valami randa világos zöld és galambszürke színekben pompáztak az elhozhatók emlékeim szerint), csak majd pár hónap múlva, Debrecenből hozták el, ha jól emlékszem.
Mivel a piros ikerlámpás még megvolt, ezt vagy másfél évig nem is használtuk, be volt tárolva egy baráti család pajtájába. A pirosat több autópiacon is árultuk, míg megvette egy békéscsabai autószerelő. Gyanítom, hogy jól tudta, ezzel nem fog szívni, mert utána jó sokáig használta még.
A drapp parasztmerci már nem volt annyira jó minőségű, mint a piros, de nem ment rosszul. Nagyon modernnek hatott a bazinagy szögletes műszerfala, meg a kagylóülések, meg fényszórómosó, mifene, viszont a modern ülések miatt lényegesen kisebb hely volt hátul, mint a piros 2103-ban. Ezt már aktívan vezettem, amikor lett jogsim 1991-ben. Németországba vitt vele az egyetlen olyan utunk, amikor a szüleimmel és két testvéremmel mindannyian elmentünk "nyaralni", egyébként egy rokon esküvőjére, még nyolcadikos koromban. Több német utat is lenyomtunk vele, mindig jól ment, de látszott az autópályán, hogy a legkisebb nyugati kocsik is simán előznek minket. Borzalmas volt megrakottan 60-nal tépni felfele a Wiener Waldon át. Alapvető hibája volt egyébként az ilyen utakon, hogy tartósan nagy sebességnél előbb-utóbb tuti defektet kapott a kerék, a belsőgumi kidörzsölődésétől.
A drappot talán 2000 körül adtuk el, egy cimbinek, akinek a családja aztán szégyen-nem szégyen, becserélte valami hitelre vett Skodába, elvileg roncsként... Aztán pár hónappal később öcsém találkozott vele, épen és egészben, tehát még eladták valakinek.
A mostani piros 2107-ünk egy legújabbkori, 1994-es kocka-Lada, már katalizátoros, öt sebességes, és 1600 köbcentis (ennek mi a száma vajon, 2107-2?), elöl-hátul automata biztonsági övekkel, ami aztán abszolut vagány... azért vettük, mert a drapp után nagyanyám kötötte az ebet a karóhoz, hogy neki igenis autóformájú autó kell. Használtan valami rém sok pénzért, talán 650 ezerért vette meg. Mivel van a családban számos modernebb autó, végül leginkább arra használta az édesapám, hogy a szántóföldekre kimenjen vele. Elég jól átmegy bármin, és ott ugye nem hátrány a lassúsága. Általában jellemző rá, hogy gyenge a minősége, így a vezetőülés olyan lágy anyagból volt, hogy többször eltört már, és menet közben hátraborult, ami nem tette túl biztonságossá. Vettem bele szegény papámnak (isten nyugtassa) egy pár bontott, iszonyat kényelmes Ford ülést, azóta olyan kényelmes epedás, mint egy hintó.
Apu halála óta a tesómé a gépezet, és még most is gazdasági járműnek használjuk. A fékjei mindig is erősen jobbra húztak, az ajtajait nem lehet kulturáltan becsukni, csak durván, és a műszerfal is olyan fos szétrepedt romhalmaz, hogy a kesztyűtartó minden döccenőn kinyílik. Viszont a motorja kiváló, bár fogalmam sincs, mennyit kajál. Egyszer azt is kibírta, hogy elpattant a vízpumpa tengelye, és apu jött vele hazafele két kilométert víz nélkül. Új pumpa beszerelés után minden rendben volt. Gyakorlatilag nem nagyon akar elromlani, ez az igazság…
Nemrég javították a Kadettomat, és pár hétig ezzel jártam, kérdezte is mindenki, hogy miért járok ILYEN Ladával. Hát, mondtam nekik, azért, mert ez egy JÓ kocsi! :-))
Ha az állandó kiállítások kicsit túlságosan is állandóak arrafelé, azt azért mostanában megszokhattuk, hogy az ideiglenes tárlatok mindig tartogatnak meglepetést, sőt, igazi szórakozást is annak, aki a Közlekedési Múzeumba látogat. A klasszikus NES Ugye, alig pár hónapja…..
sosemkopel 2010.10.01 11:56:57
@konti10: Az a sinsheimi múzeum tényleg tuti, a leselejtezés óta még komplett Concorde gépük is van. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a cuccok nagy része magánembereké, pl. az autókat privát tulajok gyűjtötték, csak egy idő után kellett valami parkolóhely, így keletkezett a múzeum. Gyakorlatilag a tulajok haveri köre kezdte csinálni. Manapság is időnként ki-kiviszik a kocsik jelentős részét, és mennek egy kört velük. Ha idehaza mindenki összehordaná egy kupacba a régi gépeit, kijönne egy viszonylag nagy tárlat azért itt is.