Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vecellio

0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megszereztük a folyamatábrát, amely segít nekik eldönteni, hogy bírságoljanak-e, vagy engedjék útjára a külföldi rendszámú autót. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Vecellio 2012.03.14 08:45:22
@LanciaBacci:
""Nagyon sokan igenis megveszik mindkettőt!""
"úgy érted, a többiek? :)"

Nahh pont erről az előítéletről beszéltem...
Minek is? Csak rablás, pénzkidobás, semmi értelme blablabla, a téligumi-ellenesek n+1 számú érvet tudnak felhozni ellene, lelkük rajta. De azért álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg ezt az alig négynapos videót egyenesen az Újvilágból. Seattle nem egy mediterrán…..
Belsőség Zsákolni csak BMW-vel 2012.01.10 16:24:00
I swear I’m gonna make it, sooner or later (Ígérem, megteszem előbb vagy utóbb) Ezt hallhatjuk az aláfestő kis dalban, nem véletlenül. A kisfilm – minden valószínűség szerint – a kor követelményeinek megfelelő, helyi igényekhez tökéletesen igazodó…..
Biff izomból aludt és feszülten ébredt, hirtelen, mint egy áram alá helyezett Terminátor. A fecske bágyadtan lóg rajta, a reggeli merevedés elmaradt, ma nincs ilyesmire idő, harcba indul. Hidegvérrel lapozza át a napi tuning-magazint, miközben jelentős súlyfeleslegtől szabadul meg,…..
Hivatalos választ többszöri megkeresésünk ellenére sem kaptunk, de információink szerint az ORFK-nál még nem tudják pontosan, mekkora erőket mozgósítanak az ominózus szigorított jogszabály betartatására.Mai cikkünk blogposztja...
Vecellio 2011.09.02 07:44:49
Hali!

Egy kis ÉRDEMI infó, mit kérhetnek:

A VPOP-nál érdeklődtünk, hogy mi szükséges a külföldi székhelyű (Szlovák) CÉG nevén futó; szlovák rendszámú autóhoz, amit magyaro-i lakhelyű magyar vezet.
Ezek:
- SK forgalmi, amiből kiderül hogy a tulaj a cég
- cégkivonat és/vagy társasági szerződés
- "okirat", hogy a vezető a céggel kapcsolatban áll, jogosan vezeti az autót.

Ez utóbbinál nem sikerült konkrét definiciót kihúzni a telefonos kisasszonyból, nem tudott mondani semmit hogy a céges kapcsolat mit is jelent. Munkavállalói szerződés? Cégtulajdon hányad? Egy szelet cégbélyegzős papír gépjármű használati engedély címmel? Stb.

A fentiek tükrében ezek vannak most nálam a forgalmi mellett (kicsit overkill, de inkább mint járkálni a hatósághoz):

- SK forgalmi (céges)
- SK komplett biztosítási kötvény és a bizt. csekkek
- Cégkivonat
- Társasági Szerződés (ebből kiderül hogy cégtulajdonos vagyok)
ez rögtön kétnyelvű (SK/HU), hiszen a Cégkivonat szlovák
- Aláírási Címpéldány (arról hogy aláíró vagyok a cégben)
- Háromnyelvű "Gépjármű Használati Engedély", amiben pontosan benne van hogy:
- milyen autót /kinek a tulajdonában van (céges)
- ki (én)
- milyen minőségben (pl. Ügyvezető)
- mekkortól és meddig érvényesen
vezethet.

Mivel van vmi 30 napos kitétel is, de nem világos hogy kire is vonatkozik, ezért 30 naponta friss dátummal látok el egyet ez utóbbi engedélyből, ami persze cégpecsétes, két aláírással ellátott és még ügyvédi firkantás is van rajta.

Ezen felül várjuk a Szlovák APEH-től az igazolást, hogy a cégünknek van valós SK forgalma. (marhára nem értik kinek-mire kell)

Még nem állítottak meg, de nagyon várom már! El fogom küldeni a tapasztalataimat a TC-nek.
Vecellio 2011.09.02 08:08:17
@Ajtony: az SK rendszámos autók többsége nem 20M-os. Max az tűnik fel, de a többsége 5-10M közötti autó, "csak" nem akar a gazdája 1-4 milliót befizetni... (bizony, egy haszonjárműként kezelt 10M-os SUV-nál az ÁFA + regadó 4M is simán lehet).

Semmi bajom a kiskapuk bezárásával, ha van értélmes és élhető szabályozás. A regadó nem az.
Megelégelte a kormány, hogy egyre több, becslések szerint már közel harmincezer hazai autós próbál külföldi rendszámmal adót, bírságot elkerülni. Mai cikkünk blogposztja...
Vecellio 2011.06.15 15:49:18
Évek óta szlovák rendszámom van több autóra is; évek óta megy a riogatás-huhogás, de a kellően körbebástyázott (szlovák cég + papírok rendben) "szlovákrendszámmal" nem tudnak kezdeni semmit. Most is max. az ijesztgetés lehet a cél, bármit találnak ki két napon belül meglesz az ellenszer. (Nem mintha csalás lenne a szlovák rendszám...).

@tede és a többi "adócsalózónak":

Adózás morális témában már bő évtizede Robin Hood-i az álláspontom:
1. Az államkasszába a lehető legkevesebbet fizetem csak be (cégtulajként), így félre tudok tenni az én saját nyugdíjalapomba, amit persze nem itthon tartok. Így nincs amit az állam ellopjon tőlem.
2. A dolgozóimat jól megfizetem, persze főleg zsebbe, és buzdítom őket a takarékosságra (külf.-i bankszámlára kapja több ember is a prémiumának az ÁLTALA meghatározott részét).
3. Cégként több alapítványt is támogatunk, és igyekszünk gondosan kiválogatni kinek is érdemes adni (államinak alapvetően csak a legritkábban) . Az államba bekerülő pénzem ugyanis rendkívüli mértékben nem hatékony.

Nemzetgazdasági szinten:
1. Jó munkát teszünk le az asztalra, így megélünk itthon és tudunk exporta (is) dolgozni
2. Jól élünk, így nem vagyunk elégedetlenek és ez biztosítja a jó munkavégzést is (sajnos ehhez adót kell csalnunk)
3. Cégként több mint 20 magyar(/zsidó/cigány/vajdasági/stb.) embernek adunk munkát, akik vsz különben is tudnának dolgozni, de megtehetik itthon, jó körülmények között.
4. Azért fizetünk némi adót is.

A fentiekkel persze ADÓCSALÓ vagyok... ha nem ezt tenném, én kimennék külföldre, nem alkalmaznék 20+ embert, nem fizetnék itthon semmi adót, nem növelném az exportot, nem itthon költeném el a pénzemet, stb.

Megértem hogy pl. egy pedagógusnak csípi a szemét a sokmilliós szlovákrendszámos kocsim, hisz én is csak egy diplomás vagyok mint ő. Az is igaz hogy adót csalok. Mégis jobban jár velem az ország ha itthon maradok, és sajnos a politika itthon generációk múlva kezd csak tisztulni. Aki ITT és MOST él Mo.-n, az ha el akar érni valamit a sajátos játékszabályok szerint kell hogy játszon. Vagy b.) nem ér el semmit és irigykedik, vagy c.) itthagyja ez egész retket.
Vecellio 2011.06.15 16:58:22
@alex58:

Két éven át használtam egy EU-n kívüli plakettes kocsit, ebből másfél éven át MINDEN papírja le volt járva. 3x is ellenőriztek, ami úgy történt hogy a rendőr megkérdezte hogy enyém-e a kocsi, mire mondtam hogy használati engedélyem van rá. Ezek után kezébe nyomtam az angolnyelvű engedélyt + a cirill betűs (lejárt) forgalmit. A rend kedvéért belelapozott, majd visszadta a paksamétát. Szlovákkal se volt több. A műszakit senki nem kérdezte soha, szóval akár hamisítvány is lehetne, de az se kell.

Amúgy meg: miért fáj az Neked hogy ő nagyköbcentis amcsi jó kocsikkal jár? Tőled vette el rá a pénzt??? Inkább tegyél azért hogy neked is lehessen, ha ennyire érdekel...
Kritikus pont volt, hogy amikor jön a kőműves felmérni, mindkét autó legyen a garázsban, mert ha meglátja a Porschét meg a Volvót, a magyar iparos már csak úgy megnyomja az ácsirónt, hogy kitörik a hegye. Vélemények az azonos című írásunkról...
Vecellio 2010.09.08 14:59:09
@jenko80: "Hát tisztelettel tudatom, hogy a tehetség és szorgalom megléte - rossz indulási körülmények esetén (értsd: családi vagyon, vagy felsőbb családi ismeretségek hiánya) - ebben az országban önmagában nem teszi lehetővé, hogy harmincix éves korra milliomosok legyünk."

HarmincX vagyok, és elmondanám neked, hogy szüleim segítsge annyi volt a vállalkozásom indításában, hogy 18-22 éves koromig otthon laktam, és adtak kölcsön 50e Ft-ot, hogy tudjak egy Bt.-t alapítani és számlázni a tudásomért és szorgalmamért (nem önpolír, ettől a kettőből volt melóm). Legalább 5 ilyen ismerősöm tudná kb. ue.-t elmondani.
Tény, hogy sokkal nehezebb NAGYON rossz körülmények közül nagyot dobni, és a szerencse is számít, hogy 5 vagy 15 év alatt jön be a bizniszed. De elsősorban a kezdeményezőkészség és a munkabírás kell egy vállalkozáshoz.
Amúgy az alkalmazottaim közül a legtöbb arra sem képes, hogy jobban melózzon a fizetése felett megkereshető 30%-is prémiumért (nem értékesítés). Én amit látok az embereknél, az az iszonyat nagy szájtépés (hogy neki miért nem jó) és sültgalamb várás. Sajnos ez egyetemről kikerült "friss" generáció még sokkal jobban el van szállva elvárásokkal, mint a kicsit idősebbek.
Vecellio 2010.09.08 15:05:12
@misinator: Mindig is voltak jobban és kevésbé jól jövedelmező szakmák, ami persze igaszságtalan, de ez van. Azt nem értem Nálad sem, hogy mi a rákért kell ezért utálni azt, akinek tellik Porschéra vagy SUV-ra. Nem ő veszi el tőled a lehetőséget, nem miatta jut másnak kevesebb. Nem tartanád röhejesnek, ha Te vennél 5M-ért egy trendi kocsit, és ezért hirtelen 20 haragosod lenne?
Vecellio 2010.09.08 22:56:13
@allahdamit: Teljesen szép és igazad van, nem a lóvé számít! (Sokat segít ha van,de nem ez az első.)

De nem is azokat kell itt meggyőzni, akiknek telik "zsír verdára", hanem azokat, akiknek nem, és azért a tehetősebbeket teljesen alaptalanul és folyamatosan csal-lop-hazudik kategóriába sorolják, am block. Közben meg a nagy többségűk normális életet él, és lehet hogy MB E-ben tolják, de nem gondolják még ettől úgy hogy ők szarták a spanyolviaszt.
  Kicsit hangos, kicsit bárdolatlan és egyszerű, de nem ajánlatos piszkálni, mert csúnyán orrba verheti a jómódú kölköket. Vélemények azonos című írásunkról. ..
Vecellio 2010.01.26 08:44:01
@Hagalex:
"Nem tudom mire gondolsz, de Opelben nem volt 2,8T ezelőtt.
A Vectra OPC 3,2T volt, 275 lóval ha jól rémlik..."

egy kis olvasnivaló:
The Vectra received a facelift near the end of 2005, retaining a similar line of engines, however the 3.0 diesel received a power increase to 137 kW (184 hp) and the petrol V6 engine was replaced by an Australian-built turbocharged 2.8 litre High Feature V6 unit. This Saab co-developed motor could produce 170 kW (228 hp) for the facelifted Vectra.

In 2008, Vectra OPC was available with either 6 speed manual or 6 speed automatic transmission (Previous Vectra OPC had manual gearbox only). The 2.8L DOHC V6 turbo engine could generate 206 kW (276 hp).

2.8T.
Vecellio 2010.01.26 09:04:03
@mlt3: szerinted félreérthető volt, hogy hirtelen miért írogatok angolul, és azt hitte valaki, hogy pont ánglisul sikerült a tudást kirázni a fejemből? Okoskodó faszkalap.
Belsőség Bullshitezni a mesterrel 2009.11.30 21:19:00
  Még ma is futurisztikus Az elektromos éra jön, de nem félek tőle. Az elektromos hajtás sokat segít és megoldást jelent a városi közlekedésre, de a városon kívül szükség lesz egy hibrid megoldásra, ezen belül pedig a belsőégésű motorra. Ahol 500-700 kilométeres…..
Belsőség Taxis kontra buzik 2009.05.13 02:25:00
  A lavinát a hosszú fehér limuzin tetõablakából kilógó táncoló, mosolyogva integetõ fiatalember indította el.  Vélemények az azonos című írásunkról...
Tegnapi sztorinkra jött a válasz. Ez mondjuk nagyon durva: nem lennének, mert víziszonya van, utálja a halat, nem ért a pénzhez, nem tud vezetni, allergiás a kutyaszőrre, recskázni egyszerűbb, mint dugni, üres, mint egy heinekenes doboz főiskolás buli után, soha nem tett semmit a NAGY…..
Akármilyen hihetetlen, Közép-Kelet Európa egyetlen különálló Porsche-szalonja nyílt meg Budapesten, a Szerémi úton: itt, a Porsche Hungaria által importált márkáktól (VW, Skoda, Audi, Seat) függetlenül jelenik meg a márka. Vagyis nem egy kis félreeső sarokban, a VW-szalon…..
Vecellio 2009.04.09 08:24:10
@vwxyz:
"Gratula minden Porsche-tulajdonosnak, aki legális munkából szerzett, adózott jövedelemből képes megvenni és fenntartani egy ilyen kocsit.
A többiekkel meg foglalkozzon az APEH, a VPOP, az ORFK, a BV..."

Tudod, nem mindenki gengeszter aki jól igazán jól keres, de tény hogy néha át kell lépnie az adózás szabályos határait. A vicc az, hogy erre nem a végtelen mohóság viszi: vagy kreatív könyvel és jól megél, vagy ha nem akkor már húzhatja is le a rolót.

Ezek közül az emberek közül rengeteg fizetne be egy ésszerű adót, de ilyen opció nincs.
Vecellio 2009.04.09 22:20:38
@vwxyz: Nem a kényszervállalkozókról beszéltem! Van kb. 50-80.000 működő mikro/KKV vállalkozás, mondjuk 200.000 főnyi tulajjal. Ezek jellemzően 2-100 főt foglalkoztató vállalkozások. Keressen a tulaj csak 300e-t + minden dolgozója után pl. 50e-t (ez nagyon kevés), ha alacsonyabb bejelentett bért ad + többi zsebbe módon fizeti ki.
Egy 20 fős vállalkozásnál már meg is van a havi 1,3M. Ebből már nem vág a földhöz nagyon egy 20M-os kocsi. Na ilyen egébként normális cégtulajokból van azért itthon pár tízezer.

Arra értettem a kreatív könyvelést, hogy ha nem feketén fizeti ki a dolgozóit, akkor könnyen lehet hogy mínuszos lesz a cége, tehát csal.
  Mi férfiak a nagy dudákra gerjedünk. Állítólag tudat alatt bennünk van, hogy a csöcsös csajok jobban szoptatják majd az ivadékainkat, így hatékonyabban örökítjük a génjeinket. Vélemények az azonos című publikációnkról...
Vecellio 2009.04.01 08:39:02
Tetszett a cikk. El is gondolkodtam - mire tudja késztetni az emberfiát néhány leírt betű - hogy mi is velem a helyzet, meg mondjuk az eddigi csajaimmal antievolúciós macsózás tekintetében.
Először is, én genetikailag beszari vagyok. Későn szereztem jogsit, és első hónapomat a forgalomban végigrettegtem. Megvan ugyan az A is és a dögös motor is, de legszívesebben csak az átlag autós tempójában megyek. Direkt még sosem ért le a lábtartó sem, és nyugodtan megyek sok tíz kilométert a busz után, ha nem tartom nagyon biztonságosnak az előzést. Ilyen vagyok (voltam), magamtól.

Hanem ha nőstény is van, nincs mese , nyomni kell. Az utóbbi 4 barátnőmből (7 év) mind megszólt, hogy miért nem előzőm már le a buszt (motor), miért nem nyomom kicsit jobban a Balatonról hazafelé (autó, 140-nél), miért nem eresztem neki a fekete pályán (sí), minek 10 perc városi motorozás miatt kesztyűvel-protektoros kabáttal bíbelődni. Stb.

Minduntalan nagyjából megkaptam ugyanazt, hogy klassz vagyok, de azért mintha nem lennék elég bátor. Pedig ránézésre macsó vagyok... így aztán némi megfelelési kényszerrel, de jobban nyomom. Nem életveszélyes tempókban, van amiből nem engedek, de azért nyomom. Jogosan ítélhet el bárki hogy mit törődök más véleményével, de hát ki szereti, ha a neki kedves mélyen belül egy kicsit puhának látja...
(egy kis háttér: minden barátnőm értelmes, legalább klassz csaj volt, akikre folyton van jelentkező. Én elég macsónak tartottam önmagam, azzal hogy igen erősen tojásfejű /kutatói/ munkám mellett motorozok-sportolok. De ez nem elég.)

Szóval érdekes dolog ez az evolúciós minek egykerekezzünk, de az igazság az, hogy a nők többsége igenis gerjed arra, hogy a pasi olyan kunsztot mer, amit a többi nem. Mert az erős vadász felülkerekedik a többin, akár puszta kézzel agyonüti a kardfogú tigrist. Ez a menő, és bármit megnézel (TV, újságok, rajzfilmek, Csodaszarvas legenda) mindenhol az elképzelhetetlent is kibíró, mindent bevállaló hős néz vissza. Erre vagyunk szocializálva. The winner takes is all.

A hozzám hasonlók meg be kell hogy érjék Spock-kal a Star Trekből, aki a nyugodtsága, esze révén majdnem hős. De azért az igazi hős a bevállalós Kirk kapitány, és valahogy mindig nála vannak a jó csajok...