Adatok
McLawrence
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Széles körben elterjedt nézet, hogy a Star Wars 1977-es debütálásával (majd később folytatásai révén) tulajdonképpen már megágyazott a mai blockbuster-iparnak. Nem kevesen vannak, akik odáig merészkednek, hogy egyenesen - és kizárólagosan - ezt a filmfolyamot vádolják azzal,…..
McLawrence
2015.12.01 14:31:44
Nem vagyok nagy filmzabáló, de azért nyilván megvolt néhány mai szuperhősfilm. Azok alapján, amiket láttam, ezek leginkább a kiskorú korosztály igényeit kielégítendő készülnek. ("Éééén vagyook Megatroooon!") Szerintem ez amúgy semmit sem von le az értékükből, ahogyan mondani szokás, ez nem bug, hanem feature. De mint mondottam, ez inkább benyomás részemről, mert volna még mit megnézni... Viszont amiért itt vagyok: Érdekelne a véleményetek az Avatarról. Egyértelmű, hogy a cselekmény egyszerű, mint a fakocka, és a látványvilág dominál. Viszont Cameron elég jól kitalálta az Avatar-univerzumot ez utóbbi szempontból. Én magam 30+ évesen úgy ültem le megnézni, hogy ez valami olyasféle csavaros dolog lesz, mint a Mátrix első része. Hát, nagyon nem olyan. Viszont! Az egész film hangulata, a látvány, a zene, a na'vi-k világa még napokig kavarogtak a fejemben. Mindezt úgy, hogy ez alapvetően nem jellemző rám, és még csak nem is 3D-ben láttam. Mondanom sem kell, hogy ilyen nem volt egyik szuperhősfilm után sem. Kérdés tehát, hogy akkor mi ez, ha nem valamiféle művészi hozzáadott érték, egy alapvetően tucat-mondanivalóval rendelkező filmtől...
Pár éve egy gyönyörű márciusi hétvégén adtunk a kispolgári élvezeteknek, és a család egy részével visegrádi kirándulásra indultunk. Visegrád kellemes hely, a kötelező programok (séta a Duna parton, vár, bobozás) után jólesett az ebéd, mely után még ejtőztünk egy…..
McLawrence
2015.03.10 20:45:04
@JT_Biopower: Azért tudnék mondani olyan helyet, ahol nem állja meg a helyét a jó ok. Tény, hogy ezekre a helyekre sosem mennék túrázni, és családokat sem szeretnék ott látni az autóból, de így például edzeni sem lehet ezeken a helyeken. Pedig van, hogy széles is, jól belátható is. Ilyenkor azért örülnék, ha én dönthetném el, hogy akarom-e. Mondjuk a posztban leírt eset alapján lehet, hogy nem belőlem kell kiindulni...
Előző rész: Égig érő kőcsipkék: találkozás a kölni Dómmal
„Hasak - Der Dom zu Köln - Bild 22 1824“ - Lizenziert unter Gemeinfrei über Wikimedia Commons
Egy akkora épület, mint a kölni Dóm, nyilván nem tud egyik napról a másikra felépülni, mégis viszonylag ritkának…..
McLawrence
2015.01.25 11:48:58
@VT22: Azért a Sagrada Família építése is állt jó pár évtizedet azóta, hogy szerencsétlen Gaudít elütötte a villamos. Ráadásul a tervek legnagyobb része csak az ő fejében létezett, és a makett, amit épített, elpusztult a polgárháborúban. Amennyire tudom, elég nagy gondot okoz kitalálni, hogy vajon a mester pontosan hogyan is fejezné be. :-) Ráadásul egy ekkora építkezés annyi pénzt emészt fel, hogy nehéz gazdasági alapokra helyezni, szóval nem is fogják pár éven belül átadni. Egyszer láttam egy interjút a főépítésszel, aki akkor egy ötven körüli ember volt. Azt nyilatkozta, hogy nincs rá sok esély, hogy lássa elkészülni. Az a csoda, amit ma láthatunk, még elég messze van a késztől.
www.youtube.com/watch?v=RcDmloG3tXU
www.youtube.com/watch?v=RcDmloG3tXU
Mindig azt kérdezik, hogy miért csinálom. Anyám szerint fel kéne nőnöm, és hagyni a downhillt, az ő véleménye talán még védhető is. Egy volt tanárom azt mondogatta, hogy az egész nem több, mint magamutogatás, hogy kinek mekkora a töke. Hát, az erdő mélyén a vaddisznókon…..
Steven Spielberg azok közé a hollywood-i rendezők közé tartozik, akik elhíresültek egy bizonyos stílusról, majd karrierjük csúcspontján felrúgták azt, és egy szögesen ellentétes műfajban is naggyá váltak. Spielberg, aki a 70-es és 80-as években a szórakoztató mozifilmek…..
McLawrence
2014.04.20 22:05:42
@porch monkey 4 life!:
+1
Amit a piros ruhás kislányról írsz, azzal 100%-ig egyetértek. A kevesebb néha több, ez pedig olcsó hatásvadászat egy amúgy remek filmben. Szvsz a végén a tiszteletadás rendben van, hiszen megtörtént eseményről beszélünk.
Voltam az auschwitz-i emlékhelyen. Talán a holokauszt téma "túl jó" feldolgozottsága miatt számomra nem volt annyira megrendítő, mint vártam. (A legdurvább dolog talán az az épület, ahol szobányi vitrinekben áll szétválogatva haj, ruha, cipők, szemüvegek. Ott jön át leginkább az egész tömegszerűsége.) Szóval talán pont ugyanezen okból rám a Zongorista nagyobb hatással volt. De az sem 10/10.
+1
Amit a piros ruhás kislányról írsz, azzal 100%-ig egyetértek. A kevesebb néha több, ez pedig olcsó hatásvadászat egy amúgy remek filmben. Szvsz a végén a tiszteletadás rendben van, hiszen megtörtént eseményről beszélünk.
Voltam az auschwitz-i emlékhelyen. Talán a holokauszt téma "túl jó" feldolgozottsága miatt számomra nem volt annyira megrendítő, mint vártam. (A legdurvább dolog talán az az épület, ahol szobányi vitrinekben áll szétválogatva haj, ruha, cipők, szemüvegek. Ott jön át leginkább az egész tömegszerűsége.) Szóval talán pont ugyanezen okból rám a Zongorista nagyobb hatással volt. De az sem 10/10.
McLawrence
2014.04.21 01:35:16
@porch monkey 4 life!:
Lehet meg kellene néznem újra... Esztétikailag nem emlékszem, hogy milyen volt. Arra emlékszem, hogy utána az járt a fejemben, hogy a Schindler grandiózussága nélkül, egy ember szemszögéből nézve ezt a borzalmat, valahogy közelibb volt az egész. Nem tudom, érted-e, mit akarok. Mintha nem arra ment volna rá a film, hogy az egész holokausztot, mint főbűnt dolgozza fel, hanem csak egy ember szenvedéseit mutatta be benne. Aztán még az is lehet, hogy ha most újra megnézném, akkor máshogyan hatna. A minap láttam a Schindlert a tévében. Remek film. A fenti fenntartásaimmal, de remek.
Lehet meg kellene néznem újra... Esztétikailag nem emlékszem, hogy milyen volt. Arra emlékszem, hogy utána az járt a fejemben, hogy a Schindler grandiózussága nélkül, egy ember szemszögéből nézve ezt a borzalmat, valahogy közelibb volt az egész. Nem tudom, érted-e, mit akarok. Mintha nem arra ment volna rá a film, hogy az egész holokausztot, mint főbűnt dolgozza fel, hanem csak egy ember szenvedéseit mutatta be benne. Aztán még az is lehet, hogy ha most újra megnézném, akkor máshogyan hatna. A minap láttam a Schindlert a tévében. Remek film. A fenti fenntartásaimmal, de remek.
FIGYELMEZTETÉS! Még soha nem írtam olyan posztot, ami szerintem korhatárosnak minősülhet, de most előre szólok, hogy ezt a fejezetet – mivel a benne levő szöveg és néhány kép egyesek számára felkavaró lehet – gyengébb idegzetű olvasóimnak, valamint 16 éven aluliaknak nem…..
Vegyük sorra időrendben, hogy az írók/ forgatókönyvírók fantáziája milyen véget jósolt az utóbbi fél évszázadban az emberi civilizációnak. Nem a történetekre leszünk most kíváncsiak, csupán a világrend összeomlásának okaira és következményeire. Néhány klasszikus…..
McLawrence
2014.02.13 21:51:14
@Narancskommunista: Én ugyan nem kerestem soha ezt a filmet, de élénken emlékszem rá. Valamikor a 90-es évek elején volt, és a végét nem is láttam. Lehet, hogy az elejét sem. Valami lifttel sikerült valahogy feljutni egy titkos emeletre, ami a külvilág volt. A lent élő fiatalok egyáltalán nem is tudták, hogy létezik a fenti világ. Volt fent valami öreg, bölcs bácsi, akinek egy szemészeti lencsekészletből volt a szemüvege, és azt hiszem le is lángszórózták a szerencsétlent valamikor. Én nagyjából odáig láttam, amikor megtalálták a zöld levelet a tengerparton. Sőt, mintha ez gyakorlatilag a vége lett volna. Most hogy így gondolkozom, mintha KÉT RÉSZES lett volna! Lehet? Címet persze én sem tudok.
Aki azt hiszi, hogy a tegnapelőtti cikket musical-ekkel folytatjuk, az most akkor kattintson az X-re a sarokban. A TOP30 zenés jelenet filmekből EVÖR első 15 helyezettje következik, tökéletesnél tökéletesebb zene+kép házasságokkal. Most már lehet vitatkozni, na mi maradt ki?
15. A…..
McLawrence
2013.11.26 20:38:42
Az első részben tehát megismerhettük a gőzturbinák, majd a Turbinia megszületésének körülményeit, az újszerű hajó körüli problémákat, amelyek megoldása végül a mai modern hajókban (is) használt hajtás sikeréhez vezetett. Most pedig nézzük, mi történt a Turbiniával a…..
Üdvözlök mindenkit újra itt, sajnos az elmúlt hetekben nem volt időm és kedvem blogbejegyzést írni, de most itt vagyok, :) és jelentkezem a gőzturbinás mozdonyok utolsó fejezetével, ami talán a legérdekesebb mind közül; ma megismerkedünk az igazi vaskerekű erőművekkel, a…..
Karotta Közlöny
Hangyász hétfő 34 - vázhegesztés, üzemanyagrendszer, elektromosság, külkereskedelem, halál
2012.10.09 22:34:13
Amióta PWRacing Ákinál regenerálódik az Időnként Kissé Elátkozottnak Tűnő Datsun 260Z, aka Hangyász, azóta olyan, mintha én egy közel fénysebességgel távolodó űrhajóról szemlélném a dolgokat. Míg nálam egyet rebben a másodpercmutató, Baksán elkészül egy fél…..
Olvasónk levele következik, köszönjük!
Minden lehetséges. De tegyük hozzá, itt csak a nyomaték számít. A hengerek száma ugyanis nagyjából egységes: egy.
Gépész vagyok, így a gépek szeretete, csodálata mélyen bennem van. Legyen az labdaadogató, varrógép, vagy éppen…..
McLawrence
2012.09.03 14:32:06
Főként a levélíró figyelmébe, mert ő tartózkodik valamelyest a közelben:
www.technik-museum.de/
De persze ajánlom mindenkinek, aki szereti a sok öreg, és kevésbé öreg gépet az Ajax-kalapácstól az űrsiklóig, a Maybach Exelerotól a Hupfeld Phonoliszt Violináig. Ez az igazi engineering in da house. És noha nem kimondottan olcsó, de aki fogékony az ilyesmire, annak az élmény megfizethetetlen. (Kényelmes cipő, és egy napi hideg élelem javallott.)
www.technik-museum.de/
De persze ajánlom mindenkinek, aki szereti a sok öreg, és kevésbé öreg gépet az Ajax-kalapácstól az űrsiklóig, a Maybach Exelerotól a Hupfeld Phonoliszt Violináig. Ez az igazi engineering in da house. És noha nem kimondottan olcsó, de aki fogékony az ilyesmire, annak az élmény megfizethetetlen. (Kényelmes cipő, és egy napi hideg élelem javallott.)
Hazafele jövet véletlenül épp pont kiláttam a fejemből, és észrevettem, hogy be van kapcsolva az Erzsébet híd díszvilágítása. Gondolom tesztelik-állítgatják, mindenesetre beloholtam a Szabadság híd közepére (oda, ahonnan megint hiányzik a világítás), és csináltam róla egy…..
Ha van az életben olyan pillanat, amikor az ember a föld alá süllyedne mások helyett szégyenében, ez az volt nekem. Legközelebb maradok a falumban.
Vélemények az azonos című írásunkról...
A minap láttam egy posztot a 7Tune nevű remek JDM blogon, amiben összegyűjtötték Japán minden versenypályáját. 39 van nekik. Ha területarányosan nézzük, Magyarországnak 10 darab járna. Ha a lakosok számához viszonyítunk, ami logikusabb, elvégre a rög nem ül volán mögé, akkor…..
McLawrence
2009.07.18 15:21:22
A nagyvázsonyi Kis Moszkva szerintem felejtős. Az egy dolog, hogy valószínűleg atomot őriztek itt, a föld alatti bunker(ek)ben, viszont leszállópálya, na az nincs.
maps.google.com/maps?ie=UTF8&ll=47.043984,17.721891&spn=0.014973,0.027595&t=h&z=15
Szóval nem tudom, hogy honnan jött az információ az itt landoló, majd a föld alatt megfordulni képes An-225-ösökről (egy működő darab létezik), de ebből szvsz semmi sem igaz, sajnos. Az lehet, hogy a bázis belső útjai hasznosíthatóak volnának, de sok köszönet abban sem volna, ahogy elnézem.
www.nagyvazsony.hu/?menu=5&page=galeria&grpid=322
Viszont a bunkert lehetne jó pénzért mutogatni, mint hidegháborús emléket, bár ez más lapra tartozik.
Viszont Csákvár mellett van egy kicsi (talán második világháborús?) reptér, 2 km-es kiutóval, ami persze jóval keskenyebb, mint a komolyabb reptereken. Bár most olvasom, hogy megakadályozták rajta az autózást. :-(
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=cs%C3%A1kv%C3%A1r&sll=47.043984,17.721891&sspn=0.014973,0.027595&ie=UTF8&t=h&ll=47.353594,18.428192&spn=0.029772,0.055189&z=14&iwloc=A
www.fmh.hu/alba_airport/20080229_borgond_helyett_csakvar
Szóval ez van. Jó volna pedig pár low cost hely, ahol biztonságos körülmények között lehetne szórakozni, tanulni, élvezkedni. Karotta azt írta egyszer, hogy a pályák többségén tilos driftelni. Kérdés: Ezek szerint tényleg a TesCorAuchan parkolóban kell próbálkozni? Nincs ez így jól!
maps.google.com/maps?ie=UTF8&ll=47.043984,17.721891&spn=0.014973,0.027595&t=h&z=15
Szóval nem tudom, hogy honnan jött az információ az itt landoló, majd a föld alatt megfordulni képes An-225-ösökről (egy működő darab létezik), de ebből szvsz semmi sem igaz, sajnos. Az lehet, hogy a bázis belső útjai hasznosíthatóak volnának, de sok köszönet abban sem volna, ahogy elnézem.
www.nagyvazsony.hu/?menu=5&page=galeria&grpid=322
Viszont a bunkert lehetne jó pénzért mutogatni, mint hidegháborús emléket, bár ez más lapra tartozik.
Viszont Csákvár mellett van egy kicsi (talán második világháborús?) reptér, 2 km-es kiutóval, ami persze jóval keskenyebb, mint a komolyabb reptereken. Bár most olvasom, hogy megakadályozták rajta az autózást. :-(
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=cs%C3%A1kv%C3%A1r&sll=47.043984,17.721891&sspn=0.014973,0.027595&ie=UTF8&t=h&ll=47.353594,18.428192&spn=0.029772,0.055189&z=14&iwloc=A
www.fmh.hu/alba_airport/20080229_borgond_helyett_csakvar
Szóval ez van. Jó volna pedig pár low cost hely, ahol biztonságos körülmények között lehetne szórakozni, tanulni, élvezkedni. Karotta azt írta egyszer, hogy a pályák többségén tilos driftelni. Kérdés: Ezek szerint tényleg a TesCorAuchan parkolóban kell próbálkozni? Nincs ez így jól!
McLawrence
2009.07.19 22:15:36
@scheerti:
Noha messze nem vagyok szakember, szerintem a helyszínen nem volt soha reptér. Végül is egy hegyoldal, hegytető az egész, ami nem hiszem, hogy ideális volna. Meg aztán megszüntetni egy komplett repteret, azon túl, hogy baromság, szerintem igencsak problémás is. Szóval nem tudom, mi lehet a torony (őrség?), de kétlem, hogy repülőkhöz (kivéve a helikoptereket) sok köze lehet. Mondom én ezt úgy, hogy nem vagyok helybéli... Szóval a fene tudja. Minden esetre nagyon csodálkoznék, ha elbontottak volna egy több ezer méteres kifutópályát. Lehet, hogy a vodkás verzió az igaz. :-)
Viszont félig-meddig elhagyott reptérnek ott van Kunmadaras, Kiskunlacháza, meg Szentkirályszabadja. Aztán ott van még Csákvár (R.I.P.?), meg Mátyásföld is, bár nem tudom, az utóbbin mennyi a szilárd burkolat. Persze ezek a helyszínek is zártak, vagy legalábbis illegálisak. Hasznosítani persze lehetne őket. Volt egy próbálkozás Kiskunlacházán egy bérelhető Lancer Evo-val, meg egy Impreza STi-vel, de már őket sem találom a neten, lehet, hogy annak is vége.
Lehet még mondjuk egy csomó elhagyott katonai/ipari objektum az országban, melyeket meg lehetne próbálni hasonló módon hasznosítani, bár ezek állapota valószínűleg kellően elrettentő egy ilyen projekthez. Szóval lehet, hogy érdemesebb zöldmezős versenypálya-építésben gondolkodni. Az is igaz, hogy pl. a Kakucsringen én, személy szerint félnék próbálgatni a képességeimet autóval. Ahhoz valami bolondbiztos mértékben széles beton kéne. Amihez persze nagy telek dukál...
Noha messze nem vagyok szakember, szerintem a helyszínen nem volt soha reptér. Végül is egy hegyoldal, hegytető az egész, ami nem hiszem, hogy ideális volna. Meg aztán megszüntetni egy komplett repteret, azon túl, hogy baromság, szerintem igencsak problémás is. Szóval nem tudom, mi lehet a torony (őrség?), de kétlem, hogy repülőkhöz (kivéve a helikoptereket) sok köze lehet. Mondom én ezt úgy, hogy nem vagyok helybéli... Szóval a fene tudja. Minden esetre nagyon csodálkoznék, ha elbontottak volna egy több ezer méteres kifutópályát. Lehet, hogy a vodkás verzió az igaz. :-)
Viszont félig-meddig elhagyott reptérnek ott van Kunmadaras, Kiskunlacháza, meg Szentkirályszabadja. Aztán ott van még Csákvár (R.I.P.?), meg Mátyásföld is, bár nem tudom, az utóbbin mennyi a szilárd burkolat. Persze ezek a helyszínek is zártak, vagy legalábbis illegálisak. Hasznosítani persze lehetne őket. Volt egy próbálkozás Kiskunlacházán egy bérelhető Lancer Evo-val, meg egy Impreza STi-vel, de már őket sem találom a neten, lehet, hogy annak is vége.
Lehet még mondjuk egy csomó elhagyott katonai/ipari objektum az országban, melyeket meg lehetne próbálni hasonló módon hasznosítani, bár ezek állapota valószínűleg kellően elrettentő egy ilyen projekthez. Szóval lehet, hogy érdemesebb zöldmezős versenypálya-építésben gondolkodni. Az is igaz, hogy pl. a Kakucsringen én, személy szerint félnék próbálgatni a képességeimet autóval. Ahhoz valami bolondbiztos mértékben széles beton kéne. Amihez persze nagy telek dukál...
McLawrence
2009.07.21 19:52:10
@JoeMiller:
Ez jó hír. Az tudtam, hogy Kunmadarason rendszeresen vannak rendezvények, de azt nem, hogy gyakorlatilag bármikor bérelhető.
Annak is örülök, hogy még mindig lehet pénzért STí-t, meg Evo-t hajtani, bár nem hiszem, hogy az ádándi pályán igazán rá mernék taposni a gázpedálra. Talán a tizedik öt körben, de szerintem még akkor sem. Azért egy 50 méter széles gurulóúton jobban ki mernék próbálni bármit.
A Kamaraerdei tanpálya miféle létesítmény? Gondolom nem szabad préda, mert akkor mindenki oda vinné szétrúgni a húszéves Zsigulit. ;-) Be lehet oda jutni? Szoktak ott rendezvények lenni? Már vagy ezerszer mentem ott a 7-es úton, de fogalmam sem volt, mi van a bokrok mögött.
Ez jó hír. Az tudtam, hogy Kunmadarason rendszeresen vannak rendezvények, de azt nem, hogy gyakorlatilag bármikor bérelhető.
Annak is örülök, hogy még mindig lehet pénzért STí-t, meg Evo-t hajtani, bár nem hiszem, hogy az ádándi pályán igazán rá mernék taposni a gázpedálra. Talán a tizedik öt körben, de szerintem még akkor sem. Azért egy 50 méter széles gurulóúton jobban ki mernék próbálni bármit.
A Kamaraerdei tanpálya miféle létesítmény? Gondolom nem szabad préda, mert akkor mindenki oda vinné szétrúgni a húszéves Zsigulit. ;-) Be lehet oda jutni? Szoktak ott rendezvények lenni? Már vagy ezerszer mentem ott a 7-es úton, de fogalmam sem volt, mi van a bokrok mögött.
Néhány napja azon töprengtem, miért akarjuk újra feltalálni Budapestet, amikor már eleve itt van. Most - könnyű vasárnapi témaként - egy kicsit azon rágódnék, hogy mi az, ami szerintem megérdemelne egy kis fejlesztést a meglevő látnivalók, érdekességek közül. Persze majd…..
McLawrence
2009.06.29 22:52:11
Szia Hamster!
Magyarország, és azon belül Budapest a kihagyott lehetőségek tárháza. Szerény véleményem szerint a VII. kerület belső részéből (Király utca, Wesselényi utca, stb.) lehetne csodálatos dolgokat alkotni. Szépen felkövezni, forgalomcsillapítani (inkább ezt, mint a Királyhágó tér környékét), házakat felújítani, galériákat, kávézókat, és egyéb hasonló helyeket nyitni, és a külföldiek (is) imádni fogják. E helyett szépen lassan lebontják az egész környéket (Holló utca, pl.). Ez egy szégyen!
Amúgy meg jól továbbképeztem magam a Magyarországon tárolt atmfegyverekből. ;-) Ezeket a helyeket kéne mutogatni a Múzeumok éjszakáján, nem az OMSz-t! (Nem lebecsülve az imént említett intézményt!)
Ezt ismered?
www.geocaching.hu/caches.geo?id=74
Üdvözlettel,
McLawrence
Magyarország, és azon belül Budapest a kihagyott lehetőségek tárháza. Szerény véleményem szerint a VII. kerület belső részéből (Király utca, Wesselényi utca, stb.) lehetne csodálatos dolgokat alkotni. Szépen felkövezni, forgalomcsillapítani (inkább ezt, mint a Királyhágó tér környékét), házakat felújítani, galériákat, kávézókat, és egyéb hasonló helyeket nyitni, és a külföldiek (is) imádni fogják. E helyett szépen lassan lebontják az egész környéket (Holló utca, pl.). Ez egy szégyen!
Amúgy meg jól továbbképeztem magam a Magyarországon tárolt atmfegyverekből. ;-) Ezeket a helyeket kéne mutogatni a Múzeumok éjszakáján, nem az OMSz-t! (Nem lebecsülve az imént említett intézményt!)
Ezt ismered?
www.geocaching.hu/caches.geo?id=74
Üdvözlettel,
McLawrence
Fenyő fotográfussal évek óta ábrándozunk arról, hogy mennyire fasza lenne időnkent úgynevezett létező dolgokkal foglalkozni. Például a Krahács Kocsiszínben hegeszteni klassz tárgyakat. Sajnos a kocsiszín ügye egyelőre vesztésre áll a gazdasági válság démonával vívott…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz