Regisztráció Blogot indítok
Adatok
McLawrence

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Széles körben elterjedt nézet, hogy a Star Wars 1977-es debütálásával (majd később folytatásai révén) tulajdonképpen már megágyazott a mai blockbuster-iparnak. Nem kevesen vannak, akik odáig merészkednek, hogy egyenesen - és kizárólagosan - ezt a filmfolyamot vádolják azzal,…..
Pár éve egy gyönyörű márciusi hétvégén adtunk a kispolgári élvezeteknek, és a család egy részével visegrádi kirándulásra indultunk. Visegrád kellemes hely, a kötelező programok (séta a Duna parton, vár, bobozás) után jólesett az ebéd, mely után még ejtőztünk egy…..
McLawrence 2015.03.10 20:05:56
Autózom is, bringázom is, így aztán mindig úgy próbálok eljárni, hogy az a lehetőségekhez képest maximálisan megfeleljen a másik félnek is. E mellett a legkisebb mértékben sem kívánok közösséget vállalni a sötétzöld öntudatosbringásokkal, akik azt gondolják, hogy övék a város, és nekik mindent lehet. És mindig, de mindig tisztában vagyok vele, hogy a bringán én vagyok a törékenyebb. Akkor is, ha elsőbbségem van! Na, ezek a peremfeltételek, most jöjjenek az észrevételeim.

1. Kerékpárutak
Ha túrázom a haverokkal, akkor a kerékpárutat használjuk. Nem sietünk sehová, az extrém kivételektől eltekintve nem számít igazán az útminőség. Ha sportolok és haladni szeretnék, akkor ahol csak lehet a kerékpárutat használom, de... De rengeteg helyen a kerékpárút erre alkalmatlan, mert vagy aknatámadás érte az útfelületet, vagy a gyalogosok is használják, vagy az összes kereszteződés beláthatatlan róla, tehát mindenhol meg kell állni. A cél meg az volna, hogy lehessen hajtani egy folyamatos 30+ km/órát. Ilyenkor - törvény ide vagy oda - le szoktam menni az útra. Mielőtt elharapnátok a torkomat, legyetek szívesek végiggondolni a ti sportotokat. Hepehupás, sáros pályán lehet teniszezni, vagy focizni? Ugye hogy nem. De legalábbis nincs benne köszönet. Viszont ha tilosban járok, akkor még inkább próbálok a legkevésbé útban lenni másoknak.

2. Oldaltávolság
Van az a nézet, hogy ha az út szélső harmadát használod, akkor nem állnak neki a szembejövő mellett még téged is megelőzni 10 centire. Nos, én leginkább olyan utakat használok, ahol vagy kicsi a forgalom, vagy széles az útpálya, és akkor ez a gond fel sem merül. Viszont előzött már meg busz 20 centire, szóval adott esetben inkább megyek a harmadon, mint hogy meghaljak. Viszont ha a busz megelőzött, akkor sosem előzöm vissza, amíg a megállóban, vagy a lámpánál áll. Ez így mindkettőnknek jobb. És a legtöbb esetben autóval sem derogál kivárni, amíg szélesen tudok előzni.

3. Láthatóság
Nem szoktam éjjel menni, de megfelelően erős lámpám van elöl is, hátul is. A teszkós fénydzsekit utálom, de szerencsére lehet venni megfelelően dizájnos láthatósági kerékpáros ruházatot is. Tény, hogy általában nem 899 forintba kerül, de például a Decathlonban már vannak használhatóak. Szoktam vidéken dolgozni, sötétben autózni, és nagy parám, hogy egyszer a szembejövő vakításától majd jól nem veszek észre egy sötét bringást. Azt gondolom, mindenkinek látnia kéne ezt a helyzetet a volán mögül is, és akkor nem raknák fel a bringára azokat az egy ledes, szilikonos vackokat, amelyek csak a rendőr lerázására alkalmasak.

4. Piros lámpa
Nagy álszentség volna azt mondanom, hogy még sosem mentem át piroson. Viszont olyan helyen, ahol voltak más résztvevők is a forgalomban, még sosem tettem. Amikor előfordult, akkor senki sem volt, akit zavarhatott volna, és persze olyan sem, aki elüthetett volna.

5. Előregurulni a sorok között
Ha olyan széles az úttest, hogy nem vagyok útban, előre szoktam gurulni az út szélén. De mindig az út szélén, és sosem a sorok között. De persze ez is csak akkor lehetséges, ha az autók mellett van elegendő hely. Ha nincs, akkor szépen kivárom a soromat én is. Ha csak pár autó van, akkor vagy nem is megyek előre, vagy el szoktam engedni őket. Igazándiból akkor jó előre menni, ha az alternatíva az volna, hogy az út közepén kell megállni a járdasziget széle helyett. Így aztán, ha autóban ülök, előre is szoktam engedni mindenkit. Tegyük hozzá, van hogy utána szívás visszaelőzni a kerékpárost. De ettől sem esik le a gyűrű az ujjamról.

Amúgy nem vagyok egy hatalmas rutinróka. Nem tekerek már tíz éve rendszeresen a közúton, csak mostanában kezdtem. És hétköznap a belvárost el is szoktam kerülni bringával. Viszont autót már elég régen vezetek. Sem a nyeregben, sem a volán mögött nem tapasztaltam horror sztorikat. A városi bringások között vannak elég öntörvényűek, de ez egy feltűnő kisebbség, a többséggel semmi gondom sincs. Az autósoknak is maximum annyit tudok felróni, hogy kerülhetnének szélesebben, de itt sem volt még soha, senkivel összetűzésem. Azt gondolom, hogy empátiával minden áthidalható. Persze jelen esetben csak akkor tudsz empatikus lenni, ha mindkét fél szempontjait ismered. Ja, és a közlekedés egy társasjáték, nem pedig egy háború! Ezt is érdemes volna szem előtt tartani.
McLawrence 2015.03.10 20:45:04
@JT_Biopower: Azért tudnék mondani olyan helyet, ahol nem állja meg a helyét a jó ok. Tény, hogy ezekre a helyekre sosem mennék túrázni, és családokat sem szeretnék ott látni az autóból, de így például edzeni sem lehet ezeken a helyeken. Pedig van, hogy széles is, jól belátható is. Ilyenkor azért örülnék, ha én dönthetném el, hogy akarom-e. Mondjuk a posztban leírt eset alapján lehet, hogy nem belőlem kell kiindulni...
Előző rész: Égig érő kőcsipkék: találkozás a kölni Dómmal „Hasak - Der Dom zu Köln - Bild 22 1824“ - Lizenziert unter Gemeinfrei über Wikimedia Commons Egy akkora épület, mint a kölni Dóm, nyilván nem tud egyik napról a másikra felépülni, mégis viszonylag ritkának…..
McLawrence 2015.01.21 10:08:17
Nem igazán létezett határidő, amikor elkezdték építeni ezeket a katedrálisokat. Mivel gyorsabban változott a hatalom, meg az adott város gazdasági állapota, mint ahogyan az építés haladt, simán belefért, hogy néhány emberöltőt pihenjen a projekt. Bár ez a 400 év azért elég durva. Viszont több nagy katedrálison is találhatunk máig befejezetlen részeket. Én még nem voltam Kölnben, szóval nekem eddig a strasbourgi katedrális a legelborultabb, amit láttam. Annak például az egyik tornya sosem készült el. A malagai katedrális is elég látványosan félbe lett hagyva, hogy ilyen magyartalanul fejezzem ki magam. Amikor ezeket elkezdték, akkor az egyház még a legnagyobb világi hatalom volt, de ettől még persze elképesztő, hogy sok esetben semmi konkrét funkció nem indokolja ezt a hihetetlen építészeti monumentalitást. A kor emberei valószínűleg egy ötöd ekkora épülettől is ugyanígy elámultak volna. Viszont ahogyan haladtak előre és teltek az évtizedek, úgy fogyott az egyház korlátlan hatalma is. Kész csoda, hogy többnyire elkészültek. Azt olvastam valahol, hogy amikor a millennium idején Schulek Frigyes dolgozott a Mátyás-templomon, nagy kihívás volt kőfaragókat szerezni, mert egész Európában ekkor fejezték be a hatalmas katedrálisokat. A prágai Szent Vitus is nagyjából ekkor készült el, és bár ekkor már figyeltek az egységes építészeti megjelenésre, ott azért az oldalsó torony már kilóg némileg a képből. De ez persze nem csoda, ha egyszer több száz évig épül valami. Minden esetre hihetetlen építészeti teljesítményt képviselnek ezek az épületek. Nagyon sok helyen, mind a mai napig a város messze legmagasabb, legbonyolultabb építményei, ami a korukat figyelembe véve elképesztő. Ma már nem létezik az az erő, ami ezeket emelte, és semmilyen gazdasági indokkal sem lehetne alátámasztani hasonlóan grandiózus építkezéseket. Természetesen ha az addigi műszaki fejlődést is figyelembe vesszük. Talán az arab és a kínai látványprojektek képviselik most ezt a vonalat, de persze azokat is köti a gazdaságosság igénye. Ami még érdekes, hogy minden országban máshogy monumentálisak ezek az épületek. A franciáknál fennkölt, ünnepélyes hangulatúak, rengeteg fénnyel, de Spanyolországban már érzed bennük az inkvizíciót is. És persze látod az Újvilág kincseit, mint mondjuk a sevillai dómban, ahol van egy panelház méretű arany oltár, néhány kereszthajóval (összesen 9 van) Columbus sírja mellett.
Belsőség Amikor reccsen a sisak 2014.09.26 13:22:54
  Mindig azt kérdezik, hogy miért csinálom. Anyám szerint fel kéne nőnöm, és hagyni a downhillt, az ő véleménye talán még védhető is. Egy volt tanárom azt mondogatta, hogy az egész nem több, mint magamutogatás, hogy kinek mekkora a töke. Hát, az erdő mélyén a vaddisznókon…..
Steven Spielberg azok közé a hollywood-i rendezők közé tartozik, akik elhíresültek egy bizonyos stílusról, majd karrierjük csúcspontján felrúgták azt, és egy szögesen ellentétes műfajban is naggyá váltak. Spielberg, aki a 70-es és 80-as években a szórakoztató mozifilmek…..
McLawrence 2014.04.20 22:05:42
@porch monkey 4 life!:

+1
Amit a piros ruhás kislányról írsz, azzal 100%-ig egyetértek. A kevesebb néha több, ez pedig olcsó hatásvadászat egy amúgy remek filmben. Szvsz a végén a tiszteletadás rendben van, hiszen megtörtént eseményről beszélünk.

Voltam az auschwitz-i emlékhelyen. Talán a holokauszt téma "túl jó" feldolgozottsága miatt számomra nem volt annyira megrendítő, mint vártam. (A legdurvább dolog talán az az épület, ahol szobányi vitrinekben áll szétválogatva haj, ruha, cipők, szemüvegek. Ott jön át leginkább az egész tömegszerűsége.) Szóval talán pont ugyanezen okból rám a Zongorista nagyobb hatással volt. De az sem 10/10.
McLawrence 2014.04.21 01:35:16
@porch monkey 4 life!:

Lehet meg kellene néznem újra... Esztétikailag nem emlékszem, hogy milyen volt. Arra emlékszem, hogy utána az járt a fejemben, hogy a Schindler grandiózussága nélkül, egy ember szemszögéből nézve ezt a borzalmat, valahogy közelibb volt az egész. Nem tudom, érted-e, mit akarok. Mintha nem arra ment volna rá a film, hogy az egész holokausztot, mint főbűnt dolgozza fel, hanem csak egy ember szenvedéseit mutatta be benne. Aztán még az is lehet, hogy ha most újra megnézném, akkor máshogyan hatna. A minap láttam a Schindlert a tévében. Remek film. A fenti fenntartásaimmal, de remek.
FIGYELMEZTETÉS! Még soha nem írtam olyan posztot, ami szerintem korhatárosnak minősülhet, de most előre szólok, hogy ezt a fejezetet – mivel a benne levő szöveg és néhány kép egyesek számára felkavaró lehet – gyengébb idegzetű olvasóimnak, valamint 16 éven aluliaknak nem…..
Postmode Variációk világvégére 2014.02.11 13:39:26
Vegyük sorra időrendben, hogy az írók/ forgatókönyvírók fantáziája milyen véget jósolt az utóbbi fél évszázadban az emberi civilizációnak. Nem a történetekre leszünk most kíváncsiak, csupán a világrend összeomlásának okaira és következményeire. Néhány klasszikus…..
McLawrence 2014.02.13 21:51:14
@Narancskommunista: Én ugyan nem kerestem soha ezt a filmet, de élénken emlékszem rá. Valamikor a 90-es évek elején volt, és a végét nem is láttam. Lehet, hogy az elejét sem. Valami lifttel sikerült valahogy feljutni egy titkos emeletre, ami a külvilág volt. A lent élő fiatalok egyáltalán nem is tudták, hogy létezik a fenti világ. Volt fent valami öreg, bölcs bácsi, akinek egy szemészeti lencsekészletből volt a szemüvege, és azt hiszem le is lángszórózták a szerencsétlent valamikor. Én nagyjából odáig láttam, amikor megtalálták a zöld levelet a tengerparton. Sőt, mintha ez gyakorlatilag a vége lett volna. Most hogy így gondolkozom, mintha KÉT RÉSZES lett volna! Lehet? Címet persze én sem tudok.
Aki azt hiszi, hogy a tegnapelőtti cikket musical-ekkel folytatjuk, az most akkor kattintson az X-re a sarokban. A TOP30 zenés jelenet filmekből EVÖR első 15 helyezettje következik, tökéletesnél tökéletesebb zene+kép házasságokkal. Most már lehet vitatkozni, na mi maradt ki? 15. A…..
Az első részben tehát megismerhettük a gőzturbinák, majd a Turbinia megszületésének körülményeit, az újszerű hajó körüli problémákat, amelyek megoldása végül a mai modern hajókban (is) használt hajtás sikeréhez vezetett. Most pedig nézzük, mi történt a Turbiniával a…..
Üdvözlök mindenkit újra itt, sajnos az elmúlt hetekben nem volt időm és kedvem blogbejegyzést írni, de most itt vagyok, :) és jelentkezem a gőzturbinás mozdonyok utolsó fejezetével, ami talán a legérdekesebb mind közül; ma megismerkedünk az igazi vaskerekű erőművekkel, a…..
Amióta PWRacing Ákinál regenerálódik az Időnként Kissé Elátkozottnak Tűnő Datsun 260Z, aka Hangyász, azóta olyan, mintha én egy közel fénysebességgel távolodó űrhajóról szemlélném a dolgokat. Míg nálam egyet rebben a másodpercmutató, Baksán elkészül egy fél…..
Olvasónk levele következik, köszönjük! Minden lehetséges. De tegyük hozzá, itt csak a nyomaték számít. A hengerek száma ugyanis nagyjából egységes: egy. Gépész vagyok, így a gépek szeretete, csodálata mélyen bennem van.  Legyen az labdaadogató, varrógép, vagy éppen…..
McLawrence 2012.09.03 14:32:06
Főként a levélíró figyelmébe, mert ő tartózkodik valamelyest a közelben:

www.technik-museum.de/

De persze ajánlom mindenkinek, aki szereti a sok öreg, és kevésbé öreg gépet az Ajax-kalapácstól az űrsiklóig, a Maybach Exelerotól a Hupfeld Phonoliszt Violináig. Ez az igazi engineering in da house. És noha nem kimondottan olcsó, de aki fogékony az ilyesmire, annak az élmény megfizethetetlen. (Kényelmes cipő, és egy napi hideg élelem javallott.)
Hazafele jövet véletlenül épp pont kiláttam a fejemből, és észrevettem, hogy be van kapcsolva az Erzsébet híd díszvilágítása. Gondolom tesztelik-állítgatják, mindenesetre beloholtam a Szabadság híd közepére (oda, ahonnan megint hiányzik a világítás), és csináltam róla egy…..
A minap láttam egy posztot a 7Tune nevű remek JDM blogon, amiben összegyűjtötték Japán minden versenypályáját. 39 van nekik. Ha területarányosan nézzük, Magyarországnak 10 darab járna. Ha a lakosok számához viszonyítunk, ami logikusabb, elvégre a rög nem ül volán mögé, akkor…..
McLawrence 2009.07.18 15:21:22
A nagyvázsonyi Kis Moszkva szerintem felejtős. Az egy dolog, hogy valószínűleg atomot őriztek itt, a föld alatti bunker(ek)ben, viszont leszállópálya, na az nincs.

maps.google.com/maps?ie=UTF8&ll=47.043984,17.721891&spn=0.014973,0.027595&t=h&z=15

Szóval nem tudom, hogy honnan jött az információ az itt landoló, majd a föld alatt megfordulni képes An-225-ösökről (egy működő darab létezik), de ebből szvsz semmi sem igaz, sajnos. Az lehet, hogy a bázis belső útjai hasznosíthatóak volnának, de sok köszönet abban sem volna, ahogy elnézem.

www.nagyvazsony.hu/?menu=5&page=galeria&grpid=322

Viszont a bunkert lehetne jó pénzért mutogatni, mint hidegháborús emléket, bár ez más lapra tartozik.

Viszont Csákvár mellett van egy kicsi (talán második világháborús?) reptér, 2 km-es kiutóval, ami persze jóval keskenyebb, mint a komolyabb reptereken. Bár most olvasom, hogy megakadályozták rajta az autózást. :-(

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=cs%C3%A1kv%C3%A1r&sll=47.043984,17.721891&sspn=0.014973,0.027595&ie=UTF8&t=h&ll=47.353594,18.428192&spn=0.029772,0.055189&z=14&iwloc=A

www.fmh.hu/alba_airport/20080229_borgond_helyett_csakvar

Szóval ez van. Jó volna pedig pár low cost hely, ahol biztonságos körülmények között lehetne szórakozni, tanulni, élvezkedni. Karotta azt írta egyszer, hogy a pályák többségén tilos driftelni. Kérdés: Ezek szerint tényleg a TesCorAuchan parkolóban kell próbálkozni? Nincs ez így jól!
McLawrence 2009.07.19 22:15:36
@scheerti:

Noha messze nem vagyok szakember, szerintem a helyszínen nem volt soha reptér. Végül is egy hegyoldal, hegytető az egész, ami nem hiszem, hogy ideális volna. Meg aztán megszüntetni egy komplett repteret, azon túl, hogy baromság, szerintem igencsak problémás is. Szóval nem tudom, mi lehet a torony (őrség?), de kétlem, hogy repülőkhöz (kivéve a helikoptereket) sok köze lehet. Mondom én ezt úgy, hogy nem vagyok helybéli... Szóval a fene tudja. Minden esetre nagyon csodálkoznék, ha elbontottak volna egy több ezer méteres kifutópályát. Lehet, hogy a vodkás verzió az igaz. :-)

Viszont félig-meddig elhagyott reptérnek ott van Kunmadaras, Kiskunlacháza, meg Szentkirályszabadja. Aztán ott van még Csákvár (R.I.P.?), meg Mátyásföld is, bár nem tudom, az utóbbin mennyi a szilárd burkolat. Persze ezek a helyszínek is zártak, vagy legalábbis illegálisak. Hasznosítani persze lehetne őket. Volt egy próbálkozás Kiskunlacházán egy bérelhető Lancer Evo-val, meg egy Impreza STi-vel, de már őket sem találom a neten, lehet, hogy annak is vége.
Lehet még mondjuk egy csomó elhagyott katonai/ipari objektum az országban, melyeket meg lehetne próbálni hasonló módon hasznosítani, bár ezek állapota valószínűleg kellően elrettentő egy ilyen projekthez. Szóval lehet, hogy érdemesebb zöldmezős versenypálya-építésben gondolkodni. Az is igaz, hogy pl. a Kakucsringen én, személy szerint félnék próbálgatni a képességeimet autóval. Ahhoz valami bolondbiztos mértékben széles beton kéne. Amihez persze nagy telek dukál...
McLawrence 2009.07.21 19:52:10
@JoeMiller:

Ez jó hír. Az tudtam, hogy Kunmadarason rendszeresen vannak rendezvények, de azt nem, hogy gyakorlatilag bármikor bérelhető.
Annak is örülök, hogy még mindig lehet pénzért STí-t, meg Evo-t hajtani, bár nem hiszem, hogy az ádándi pályán igazán rá mernék taposni a gázpedálra. Talán a tizedik öt körben, de szerintem még akkor sem. Azért egy 50 méter széles gurulóúton jobban ki mernék próbálni bármit.

A Kamaraerdei tanpálya miféle létesítmény? Gondolom nem szabad préda, mert akkor mindenki oda vinné szétrúgni a húszéves Zsigulit. ;-) Be lehet oda jutni? Szoktak ott rendezvények lenni? Már vagy ezerszer mentem ott a 7-es úton, de fogalmam sem volt, mi van a bokrok mögött.