Adatok
borgir
0 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ahogy azt már egy jó ideje tudni lehetett, a kasszák online bekötése a NAV-hoz mobilneten keresztül fog történni, viszont a a pénztárgéprendeletből és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tájékoztatásából kiderült, hogy a pénztárgépek online bekötésére egyetlen magyar…..
borgir
2013.05.06 12:47:24
Apró szépség megbújva a szövegben, "törvényerejű rendeletben előírt". Aha... NER-ben már ilyen is van?
borgir
2013.05.06 19:49:42
@Algopirin: Akkor fussunk neki még egyszer, törvényerejű rendelet!?
Egyszer azt írja, törvényi háttér alatt: "A nemzetgazdasági miniszter 3/2013 (II.15.) és a 13/2013. (III.29.) számú NGM rendelete". Rögtön mellette Rólunk: "törvényerejű rendeletben előírt". Profi.
Egyszer azt írja, törvényi háttér alatt: "A nemzetgazdasági miniszter 3/2013 (II.15.) és a 13/2013. (III.29.) számú NGM rendelete". Rögtön mellette Rólunk: "törvényerejű rendeletben előírt". Profi.
Jakováli Hasszán rejtélyes személyazonosságú partnerünk emlékezik meg egyik keleti szomszédunkról ezen a mai, kellemetlen évfordulón. Kicsit még csúszik a Gyulafehérvári Nyilatkozatban ígért jogok érvényesítése, de hamarosan most már tényleg 100%, hogy biztosítják…..
borgir
2011.06.04 12:12:21
borgir
2011.06.14 22:06:37
@neccharisnyás útonálló: Itt van a bűnös konyhai finomság: toro.109.hu/?aid=411
Így hirtelen korabeli forrást nem találtam, de már elég régi történet 2002-2003. környékén volt talán az első igazi "balhé" ebből. Akkoriban egy jellemzően az újság hasábjain soha meg nem jelenő embertípusról elnevezett sajtótermék népszerűsítette. De azért újabb hivatkozás van: kuruc.info/r/20/37502
Így hirtelen korabeli forrást nem találtam, de már elég régi történet 2002-2003. környékén volt talán az első igazi "balhé" ebből. Akkoriban egy jellemzően az újság hasábjain soha meg nem jelenő embertípusról elnevezett sajtótermék népszerűsítette. De azért újabb hivatkozás van: kuruc.info/r/20/37502
borgir
2011.06.15 16:06:16
@neccharisnyás útonálló: Valahogy úgy, ezekkel Dunát lehetne rekeszteni.
Viszont a dolgok előjele pont fordított volt. Nagy volt a felháborodás, hogy a szemét franciák, meg úgy általában a Tuskó, hogy képzeli, hogy ily módon érzéketlen a Nemzeti Tragédiánkkal, hogy egy étkészletet nevez el róla.
Viszont a dolgok előjele pont fordított volt. Nagy volt a felháborodás, hogy a szemét franciák, meg úgy általában a Tuskó, hogy képzeli, hogy ily módon érzéketlen a Nemzeti Tragédiánkkal, hogy egy étkészletet nevez el róla.
-Hejj, micsoda túrák, micsoda emlékek, kalandok... amikor összetrombitáltuk a családokat, aztán szombat reggel 8-kor találkoztunk a szentendrei HÉV-állomáson, a Nyugatiban vagy éppen a Bécsi útnál, a buszoknál? Sok kis csúnya, gombafrizurás, SZTK-keretes gyerek tépőzáras…..
borgir
2011.06.08 14:46:31
@Zabalint: Nem. De majd elmegy az, akinek az élvezet. Nem pedig szankcionáljuk (szülői, hiszti), ha másnak nem ugyanaz jelent élvezetet. Ha Schirilla György önszorgalomból tanítana, akkor mindenkinek át kéne úsznia a jeges Dunát, mert az valakinek élvezetes?
borgir
2011.06.10 15:17:38
@Zabalint: Egyébként benne van az írásban, hogy más tanárral elmentek vidáman túrázni. Ha valakikkel szeretnénk megszeretettetni a természetet, a túrázást, akkor nem hidegben sárt dagasztani kell elvinni, mert az akárki akármint mond, nagyon nem kellemes dolog. Aki csinálja, és igen én is csináltam, azért csinálja, mert nehéz. A világon mindent, így a túrázást is ésszel kell csinálni. Na ennek az ellenkezőjéről szól a poszt és a komment is.
Mondjuk nem tudom miért érvelek más helyett :)Mellesleg píszendláv. Felesleges modoroskodás nélkül vitázni :)
Mondjuk nem tudom miért érvelek más helyett :)Mellesleg píszendláv. Felesleges modoroskodás nélkül vitázni :)
borgir
2011.06.14 22:17:52
@Zabalint: A fakultatív szerintem igen lényeges. És semmi esetre sem szabad lefújni, ha van ember hozzá. Nem arra gondoltam, hogy rossz időben egyáltalán nem élvezet, hanem kevesebb embernek élvezet. Engem mondjuk kevésbé zavar.
A nehézséggel kapcsolatban pedig, mondtam én olyat, hogy nem élvezem? :) A kettő nálam nem zárja ki egymást, illetve nem arra gondoltam, hogy ki kellene. Nem is annyira a mazochizmus, inkább a kihívás mozgat ilyen esetekben.
A nehézséggel kapcsolatban pedig, mondtam én olyat, hogy nem élvezem? :) A kettő nálam nem zárja ki egymást, illetve nem arra gondoltam, hogy ki kellene. Nem is annyira a mazochizmus, inkább a kihívás mozgat ilyen esetekben.
Tisztelt Mester! Íme, egy újabb, emlékezetem szerint még nem volt téma. Amennyiben közlésre méltó lenne, őszinte reményeim szerint legalább annyi sértett, gyalázkodó, anyázó kommentet szül, mint annak idején a "Modoros hívő"... with love: Brother Love A…..
borgir
2011.05.10 11:09:04
trolololo :Đ
Ritkán kommentelek, de ez a poszt be fogja aranyozni a napom. Annyira szép. Kommentekkel együtt még szebb. Majd ha nagyon unatkozom trollkodom kicsit és vitába szállok az érvelősökkel :D
@Ernoke: Burzsoá Nyugdíjasok... Sosem fogom elfelejteni a gólyatábor koncertjüket. A sok rémült értetlen tekintetet a közönségben :D
Ritkán kommentelek, de ez a poszt be fogja aranyozni a napom. Annyira szép. Kommentekkel együtt még szebb. Majd ha nagyon unatkozom trollkodom kicsit és vitába szállok az érvelősökkel :D
@Ernoke: Burzsoá Nyugdíjasok... Sosem fogom elfelejteni a gólyatábor koncertjüket. A sok rémült értetlen tekintetet a közönségben :D
Professzor Pizka, köszönjük szépen. Itt a blogja is. Ráérünk, de kattintsatok oda neki. Repülőbuzi-tipológia 1. Az autóskártyás Harci repülőgépek az ő mániája, de módszerében teljesen az ovis autóskártyát követi. Meg a turbó rágót. (kulcsszavak: Ruf Turbo,…..
borgir
2011.05.05 14:47:15
@mrbateman: Úgy hallottam, hogy szegény csóka végül az uránvárosi végállomáson fejezte be földi pályafutását, amikor a megáradt patakba fulladt, ahova vmi okosak hajtották be valamiért :(
A kifestett nő se semmi, mindig a Mecsek áruháznál szállt fel a 2,2A viszonylatra :) Én nekem úgy mesélték, hogy a fia és a férje elvesztése óta ilyen.
Balogjózsi sajnos nem rémlik. Ellenben mély nyomokat hagyott az antikváriumos kufár a kutyával, télen-nyáron térdnadrágban.
A kifestett nő se semmi, mindig a Mecsek áruháznál szállt fel a 2,2A viszonylatra :) Én nekem úgy mesélték, hogy a fia és a férje elvesztése óta ilyen.
Balogjózsi sajnos nem rémlik. Ellenben mély nyomokat hagyott az antikváriumos kufár a kutyával, télen-nyáron térdnadrágban.
-Már nem akarom tudni, hogy ki csinált ipart a zenéből... tudod, az a baj, hogy hiába eredeti és tehetséges bárki is - a hírnév, a siker és a pénz mindenkit megront előbb vagy utóbb. Mint a hatalom. Persze az elején elhatározzák, hogy ők aztán soha nem változnak meg és…..
borgir
2011.04.04 14:33:56
@bagolybagoly: Ne is mond! Az egyik ismerős még a kocsmából is majd' hazament nagy Omega rajongóként, amikor ezt megemlítettem. Felvetése szerint 0 szerintem inkább féltucat :D
vagy csak én maradtam le a tudomány jelenlegi állásától? H. Cikk (1) A hivatalos nyelv a magyar. (2) Magyarország védi a magyar nyelvet, tiszteletben tartja a hazai nemzetiségek és népcsoportok, valamint más nemzetek nyelvét. O. Cikk (1) Magyarország védi és fenntartja…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Szolgálati közlemény - Általános tudnivalók
2011.01.25 10:00:00
Biztosan ti is észleltétek azt az örvendetes jelenséget, hogy a Lemilblog egyre több, kiváló színvonalú vendégposztnak biztosít nyilvánosságot. Az alapító atyák is számos olyan magánlevelet kapnak, amelyben reménybeli szerzők érdeklődnek a blogon való megjelenés különféle…..
borgir
2011.01.27 16:04:19
@Minorkavidor: Ezzel szemben Katus László valahogy így fogalmazott, "a mai napig vitatott, de a forrásokban kétség kívül szereplő" első éjszaka joga.
@Pitzur: Valahol itt van a kutya elásva, szintén Ő fogalmazott úgy, legjobb emlékeim szerint, hogy szimbolikus cselekedetre kell gondolni, pl. szó szerint beteszi a lábát a menyasszony ágyába (nem mezitláb persze)kifejezve, hogy ugyan joga lenne hozzá, de nem él vele. Majd kijavítanak a jogtörténetben jártasabbak, de az ilyen és hasonló szimbolikus cselekedetek a germán szokásjogot juttatják elsőre eszembe.
Egyébként egészen megdöbbentő s néhol egyedi "jogokat" is feljegyeztek, szintén ha emlékeim nem csalnak, akkor Katus "banalitások" néven említtette őket.
A megváltás lehetősége is gyakori, például a hűbéresek segítség- és tanácsnyújtási kötelezettségét (consilium et auxilium) is megválthatták pénzen, ezt nevezik pajzspénznek (scutagium).
Remélem nem voltam túl hosszú :)
@Pitzur: Valahol itt van a kutya elásva, szintén Ő fogalmazott úgy, legjobb emlékeim szerint, hogy szimbolikus cselekedetre kell gondolni, pl. szó szerint beteszi a lábát a menyasszony ágyába (nem mezitláb persze)kifejezve, hogy ugyan joga lenne hozzá, de nem él vele. Majd kijavítanak a jogtörténetben jártasabbak, de az ilyen és hasonló szimbolikus cselekedetek a germán szokásjogot juttatják elsőre eszembe.
Egyébként egészen megdöbbentő s néhol egyedi "jogokat" is feljegyeztek, szintén ha emlékeim nem csalnak, akkor Katus "banalitások" néven említtette őket.
A megváltás lehetősége is gyakori, például a hűbéresek segítség- és tanácsnyújtási kötelezettségét (consilium et auxilium) is megválthatták pénzen, ezt nevezik pajzspénznek (scutagium).
Remélem nem voltam túl hosszú :)
borgir
2011.01.27 22:16:50
@Iustizmord: Igen, pontosan erről van szó.
Katalónia ügyében sajnos nem tudok információval szolgálni.
Mondjuk nem nevezném ezt adómentességnek, hiszen ez hűbéri kötelezettség, ami megváltható pénzben is (katonát lehet állítani helyette belőle), ahhoz hasonló, mint a kilenced pénzbeni megváltása.
A nemesi adómentesség amúgy is egy igen fura dolog, a 19. századi itthon például a nemesség alacsonyabb rétegei pl. fizettek háziadót.
Katalónia ügyében sajnos nem tudok információval szolgálni.
Mondjuk nem nevezném ezt adómentességnek, hiszen ez hűbéri kötelezettség, ami megváltható pénzben is (katonát lehet állítani helyette belőle), ahhoz hasonló, mint a kilenced pénzbeni megváltása.
A nemesi adómentesség amúgy is egy igen fura dolog, a 19. századi itthon például a nemesség alacsonyabb rétegei pl. fizettek háziadót.
"Történelmünk kezdetétől nagyok voltunk, s híresek" - beszarok. Akkor kezdjük elölről: általános iskola, első osztály. Na, szóval ott valahol a sztyeppéken, a tundrán meg valahol Ázsia közepén éldegélünk. Halászó-vadászó-gyűjtögető életmóddal, nem…..
borgir
2011.01.19 22:25:18
@Hadrian77: Az az izraelita izmaelita lesz inkább :)
@mbm: Ez alapvetően minden nem természettudományra igaz. A történettudománynak ezzel szemben megvan az a luxusa, hogy évezredekkel "dobálózik". Szemléletmódjából eredően ez a "most három évig megmondjuk a frankót, hogy ki a hülye" szintű elméleti viták lepattannak róla egy idő után. Ne olyan akarja már megvitatni a történész szubjektumhoz való viszonyát, akinek a tudományos eredménye, hogy az Egri csillagokból levezette, hogy Gárdonyi pedofíl homoszexuális volt...
@mbm: Ez alapvetően minden nem természettudományra igaz. A történettudománynak ezzel szemben megvan az a luxusa, hogy évezredekkel "dobálózik". Szemléletmódjából eredően ez a "most három évig megmondjuk a frankót, hogy ki a hülye" szintű elméleti viták lepattannak róla egy idő után. Ne olyan akarja már megvitatni a történész szubjektumhoz való viszonyát, akinek a tudományos eredménye, hogy az Egri csillagokból levezette, hogy Gárdonyi pedofíl homoszexuális volt...
borgir
2011.01.20 09:45:36
@mbm: Nem kötözködni akartam :)Csak annyi, hogy nem egyedül erre vonatkozik.
Ez egy érdekes történet. Az említett seggberúgással kapcsolatos. Egy ilyen kihívás az irodalomtudomány irányából érkezett. Egyszer pedig egy fiatal vki nagy büszkén előadást tartott az Egri csillagok "értelmezéről". Ez a következőképpen nézett ki. Gyerekek meztelenül fürödnek a patakban = pedofília. Jumurdzsák elfenekeli a kis Gergőt = homoszexualitás. QED a szerző is az.
Poszt, amúgy nagyon király. Küzdöttem a jobb kezemmel, mint Dr. Strangelove, nehogy bekapcsoljon a robotpilóta :)
Ez egy érdekes történet. Az említett seggberúgással kapcsolatos. Egy ilyen kihívás az irodalomtudomány irányából érkezett. Egyszer pedig egy fiatal vki nagy büszkén előadást tartott az Egri csillagok "értelmezéről". Ez a következőképpen nézett ki. Gyerekek meztelenül fürödnek a patakban = pedofília. Jumurdzsák elfenekeli a kis Gergőt = homoszexualitás. QED a szerző is az.
Poszt, amúgy nagyon király. Küzdöttem a jobb kezemmel, mint Dr. Strangelove, nehogy bekapcsoljon a robotpilóta :)
borgir
2011.01.20 16:44:14
@mbm: Sajnos nem láttam élőben :) Teljesen igazad van a történettudománnyal kapcsolatos felvetéseddel. Vannak nyilván külső és belső kihívások, értelmes és értelmetlen dolgok. A felvilágosodás kapcsán már kijelentették, hogy nincs történettudomány, nem megismerhető a történelem, értelmetlen vele foglalkozni. Aztán mégiscsak él és virul :) A múlt század hatvanas éveiben az irodalomelmélet tett hasonló kijelentéseket, lehet párhuzamot vonni. Ugyanakkor mondjuk vannak nagy jelentőségű, hasznos szemléletváltások is pl.: Annales.
Mottó: az alkoholista annyit iszik, mint mi - csak nem szeretjük. -Na megjött a Szöcske is, hijjjj! Na mi van, Dr. Scholl? Úrnőd és parancsolód elengedett végre, meddig maradhatsz?-Kapjátok be, sziasztok (szkanderkézfogás, három puszi). Szomjas vagyok, gyerekek - porzik a vesém.…..
borgir
2010.09.15 15:25:20
@blur7: Modoros vagyok-e? :) A nyomaték ott volt az biztos. Akkor még csak a másnaposság korlátozta a külvilág érzékelését. Pincéből visszafelé pedig a spanyol inkvizíció, de nem a kényelmes székkel és a puha párnával :D
Délelőtt fél tizenegykor, amikor elkezdtem ezt a postot írni, még nincs elég kopogtatója a pesti LMP-nek, de nem kizárt, hogy lesz. (Update: negyed kettőkor bejelentették, megvan a 28 150 cetli.) A Fidesz új szabálya, ami miatt kevesebb, mint feleannyi idő alatt kell…..
borgir
2010.09.03 12:30:24
@csak ezeket ne: Az egyiket meg is választják...
A török hódoltság határvidékének kegyetlen harcaiba engedett bepillantást egy Észak- Somogyban feltárt temető embercsont-anyaga. A fonyód–fehérbézsenyi temetőt az M7-es autópálya építéséhez kapcsolódóan 2003-2004-ben Gallina Zsolt és Somogyi Krisztina tárta fel. A…..
Levélírónk a történelem tanítás nehézségeit írja le nekünk, külön kiemelve a diákok motiválatlanságát, amire a szaktanácsadó szerint megoldás lenne, ha puzzle-t készítene, az egyes tanagyagokhoz kapcsolódóan. Erősen megkérdőjelezhető ennek a hatásossága egy…..
borgir
2010.03.09 12:59:31
@sourcerror: Mondjuk a Carruca/Aratrum viszonylat tényleg nem fontos, végülis csak európa gazdasági fejlődésének egyik alapja. Ugyanis a mezőgazdasági művelés intenzívebbé válhatot a használatával, jobb termésátlag vált elérhetővé, nagyobb népességet tud eltartani. Így érthető miért fontos, hogy milyen is az eke? :)
Egyik olvasónkkal, Józsival (ez nem AZ a Józsi) ijesztően egy rugóra jár az agyunk: szinte egyszerre készültünk el mindketten a felsőoktatás kritikusait megörökítő írással. Itt van az övé: Divat lett szidni a magyar felsőoktatást, tízmillió oktatási miniszter országa…..
borgir
2010.03.09 09:48:24
@Mitya Ivanov: Mondjuk, legalább is a tanösvények feliratai szerint, a Börzsöny egyes részei üledékes eredetűek :) Homokkő talán ha jól emlékszem. Ez mellesleg a Diósjenő környékére igaz.
borgir
2010.03.09 12:10:02
@Mitya Ivanov: :) Mindenesetre pofás kis beugratós kérdés lehetne belőle, amolyan "hány villanykörte van a teremben". Lehet én járok rossz társasággal túrázni, hogy megöli a hangulatot egy olyan kijelentés, hogy "andezittufa".
Kedves olvasó! Ha a konteónak keresnénk mértékegységet, szerinted mi lenne a legmegfelelőbb? Hányan haltak meg az események során? Mekkora kárt okoztak? Földrajzilag mekkora területet érint? Hányan vettek/vesznek részt benne? Mióta tart? Nos, ha ez utóbbi három bármelyike…..
- ami nincs, ugyebárMost derült ki, hogy az egyetemek nyakig állnak az adósságban, mivel ingatlanfejlesztéseiket úgynevezett PPP-konstrukcióban valósították meg, azaz magántőke bevonásával. Ez érthetőre lefordítva annyit tesz,…..
borgir
2009.12.18 17:22:19
@Vérszegény éjszakai dúvad: Kuba... Ugyan már. A felújítás előtt! Na az Kuba volt! De szép is volt :)
A Connecticut államban található New Havenben, az USA egyik leghíresebb egyeteme, a Yale University Ritka Könyvek és Kéziratok Könyvtárában (Rare Book and Manuscript Library) számos érdekesség áll a megfelelő engedéllyel rendelkező kutatók rendelkezésére. A rengeteg, nagy becsben…..
borgir
2009.12.10 22:06:05
@csati: Ha nem lenne a téma így is elég bonyolult, meg lehet azért ezt még kavarni. A régészeti vizsgálatoknál használnak egy kiegészítő, pontosító vizsgálatot (dendrokronológia),így meglepően pontos adatokat lehet kapni. Lényegében az évgyűrűk számolását jelenti, de ebben az esetben - legjobb emlékeim szerint - egy kellően idős minta (mammutfenyő) alapján a légköri c14 szintjét rövid időintervallumokhoz tudják kötni, amihez ha hasonló van a mintában készen is vagyunk.
Szörnyű baleset történt a ma 80 éves Nobel-díjas író Kertész Imrével. Az éppen szokásos novemberi reinersdorfi bevásárlóútján tartózkodó író egy helyi könyvesboltból kilépve sétálni indult, amikor a zöldhatáron át véletlenül magyar területre tévedt. Az író…..
borgir
2009.11.09 17:59:04
@moncayo: Nobel díjat makaón lehet nyerni...
A balliberális oldal egyik legkedvesebb hivatkozási alapja az úgynevezett „haladás”. 2008-ban, Európában élünk, nem a sötét középkorban, ennek megfelelően kell viselkedni, tessék szépen elfelejteni az ezzel inkompatibilis nézeteket – mondják. Mi pedig ezt üzenjük…..
A Közép-Európa gondolat halott. Mi mást bizonyítaná ezt a legjobban, mint a most fellobbant szlovák-magyar vita. A napokban olvastam el Hanák Péter „ Ragaszkodás az utópiához” című könyvét. A liberális történész a nyolcvanas években egyik szószólója volt annak a…..
Olvasónkat a MÁV kalauza azért akarta megbüntetni, mert a szerdán, amikor ingyenes az IC pótjegy csak oda útra váltott pótjegyet, a visszaútra elfelejtette. Beismerte, hogy hibázott, de szerinte abszurd, hogy egy 0 forintos jegy hiánya miatt ezer, vagy 6 ezer forint büntetést kelljen…..
Igazi vihar söpör át az országon, a légmozgás ereje épületeket dönt le, a háztetők repkednek, mint a fecskék az égen, fákat csavar ki, autókat borít fel, a Balaton vizét úgy felkorbácsolja, hogy a parti településeken cunamiriadót léptettek érvénybe. De ezt nem…..
borgir
2009.06.30 17:11:21
@rettegettegérfog: Nem akarom összezavarni a világképed de a kiegyezés után pont a liberális magyar elit járt az élen a nemzetiségek elleni adminisztratív fellépésben. Gavrilo Princip-et összekeverni a nemzetiségi mozgalmakkal pedig csak enyhén felületes, de ne aggódj.
Több szempontból is érdekes mr.vandk beküldése; a végén kifejtem:Újfent találtam néhány félrefordítást F. Scott Fitzgerald egyik művében, A nagy Gatsby-ben. Épp esszét írok belőle, és a rend kedvéért elolvastam magyarul is... megérte.Lényeg a lényeg, hogy kétféle…..
borgir
2009.06.30 16:20:06
borgir
2009.06.30 16:20:31
Természetesen nem célunk az ideális főnök tulajdonságainak felsorolása, inkább csak bemutatunk pár típust, a többit pedig majd ti eldöntitek. Állásinterúkból ismerős lehet persze: -Mit jelent az Ön számára az ideális vezető?-Mindenképpen azt, hogy bármikor lehessen rá…..
borgir
2009.06.24 16:11:13
Nagyon helyes, ha egy egyetem nem a magas tudományok elitista fészke, hanem az életre felkészítő arána, ezért nem értjük Nevetek Elek siránkozását. A Naiv Ügyfél azon ironizál, hogy az egyetem a késve fizető diákokat "késedelmi díjnak" nevezett büntetőkamattal…..
borgir
2009.06.24 11:06:37
@nyomasek_bobo: Jaj, már megint ez az előítélet :) Persze, hogy tudja, hogy költségtérítést kell fizetnie. Én is tudtam. De gondolom Te a villanyszámlát is úgy fizeted, hogy beséltálsz havonta a szolgáltatóhoz és ott az irodán megkérdezed, hogy mennyit fogyasztottál, mennyivel tartozol. Ha pedig nem teszed meg akkor kiküldik a csekket a késedelmivel. Ha egyszer a büntetésről tudnak értesíteni múlt időben, akkor a határidőkről összegről, hátralékról stb is tudnak, méghozzá előre.
@Fairy Girl: Mi lenne, ha nem akadályozná az egyetem adminisztratív eszközökkel a hallgatókat? Pécsett pl nemrégiben még úgy volt, ha ismételt vizsgára volt szükség, akkor az alapból határidőn túli leadásnak számított. Kivéve, ha a beviszi az indexet a tanulmányi osztályra, megmutatja, és hazaviszi megint. Mindezt fél nap sorbanállással.
@Fairy Girl: Mi lenne, ha nem akadályozná az egyetem adminisztratív eszközökkel a hallgatókat? Pécsett pl nemrégiben még úgy volt, ha ismételt vizsgára volt szükség, akkor az alapból határidőn túli leadásnak számított. Kivéve, ha a beviszi az indexet a tanulmányi osztályra, megmutatja, és hazaviszi megint. Mindezt fél nap sorbanállással.
borgir
2009.06.24 11:52:39
@Fairy Girl: Mostmár Pécsett is a legtöbb, ha nem az összes karon így van. Kezdetben persze már az is nagy könnyebbség volt, hogy ha volt elégtelen beírva nem kellett fizetni :)
Nyilván a hallgatókat sem kell félteni. Volt rá példa, addig balhéztak, hogy a tanulmányi osztály egyszerűen leszokott arról, hogy határidő után lezárja az indexeket, mert hátha vki(k) két hónappal (!) utána lebeszélt(ek) egy "vizsgát". Persze ma már ez sincs így, nagyon helyesen.
Nyilván a hallgatókat sem kell félteni. Volt rá példa, addig balhéztak, hogy a tanulmányi osztály egyszerűen leszokott arról, hogy határidő után lezárja az indexeket, mert hátha vki(k) két hónappal (!) utána lebeszélt(ek) egy "vizsgát". Persze ma már ez sincs így, nagyon helyesen.
borgir
2009.06.24 14:45:00
@renugard: Igyekszem tárgyilagos maradni, bár nehéz. "Esetemben 30ezer Forint tartozásom volt (amit elfelejtettek feltüntetni a kiküldött papíron)" írta a posztoló. Ergo nem történt kísérlet sem arra, hogy felszólítsák tartozásának rendezésére. Továbbá a levél elején kiderül, hogy vizsgaidőszak után (!) kapta meg a levelet a büntetésről, vagyis vizsgázni engedték, amit befizetettlen költségtérítés mellett nem lehet, nem is engedték soha. Tehát nem vezérelte más cél az egyetemet, mint egy minél nagyobb bírság kiszabása és behajtása, ha ugyanis a hátralékot akarta volna behajtani, akkor küldött volna felszólítást.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz