Adatok
1011001b (törölt)
0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Abból is látszik, mekkora outsider vagyok, hogy @sandorlaci hívta fel a figyelemet arra, hogy tegnap óta Magyarországról is elérhető a LEGO Shop. (Egyidejűleg viszont az is kiderül, hogy a twitter tényleg az egyik legjobb hely az infoszerzésre - úgyhogy ideje követnetek, én azt…..
1011001b (törölt)
2009.10.15 14:34:05
Csak szerintem nagyon szegényes a pick-a-brick elemválasztéka? Összesen ~1500 elem színkombinációkkal együtt! Kicsit lehetne nagyvonalúbb a Lego.
Ahogy arra számítani lehetett (és ahogy halált megvető merészséggel az előre meg is ígértem) egyre több kép tűnik fel a következő év újdonságairól. Nem válogatok, a Brickset gyűjtését úgy ahogy van közreadom, csak kicsit átrendezve, hogy a poszt elejére teszem a nekem…..
1011001b (törölt)
2009.10.13 10:29:15
@BekonyX:
Szerintem ez az:
<link rel="icon" href="http://m.blog.hu/le/lego//skins/lego_template_new_red/favicon.ico" type="image/x-icon" />
Szerintem ez az:
<link rel="icon" href="http://m.blog.hu/le/lego//skins/lego_template_new_red/favicon.ico" type="image/x-icon" />
1011001b (törölt)
2009.10.14 14:16:09
@tutuka: Nekem ez van meg: brickset.com/detail/?Set=6385-1
Az aktuális City felhozatalból szerintem ez a legmenőbb: brickset.com/detail/?Set=7633-1
Természetesen ez is bazinagy, de a régi kicsi járművekkel nem is lehetne ekkora munkát elvégezni. :-) A ház moduláris felépítése pedig zseniális. Ha a gyerkőc nem is szeret építeni, játék közben tuti elkezdi variálni a panel blokkokat, és rákap a dologra. :-)
Ráadásul ez nem a 21. újragondolása ugyanannak a témának, én legalábbis nem láttam még építkezést.
Tippek, amik Neked tetszhetnek (old-school kicsi készletek):
brickset.com/detail/?Set=4899-1
brickset.com/detail/?Set=5642-1
Az aktuális City felhozatalból szerintem ez a legmenőbb: brickset.com/detail/?Set=7633-1
Természetesen ez is bazinagy, de a régi kicsi járművekkel nem is lehetne ekkora munkát elvégezni. :-) A ház moduláris felépítése pedig zseniális. Ha a gyerkőc nem is szeret építeni, játék közben tuti elkezdi variálni a panel blokkokat, és rákap a dologra. :-)
Ráadásul ez nem a 21. újragondolása ugyanannak a témának, én legalábbis nem láttam még építkezést.
Tippek, amik Neked tetszhetnek (old-school kicsi készletek):
brickset.com/detail/?Set=4899-1
brickset.com/detail/?Set=5642-1
kockagyár! | LEGO Blog | hírek | akciók |
Ezt is végigjátszottam: 6668 Recycle Truck
2009.09.22 15:48:00
(Ez a bejegyzés eredetileg - és kissé átszerkesztve - a Geekblogon jelent meg. Elképzelhető, hogy később is lesznek ott lego-kritikák tőlem, úgyhogy figyeljétek arra is a történéseket!) A 2007-ben megjelent 7991-es kukásautót nézegettem megvételre, amikor szembejött egy…..
Jó napot kívánok! Én volnék az Intelligens Tervező. Igen, igazuk van, kedves bennem hívők, létezem. Én kreáltam az Önök világát. Mondhatnám, fogadják elismerésemet és gratulációimat, de nem mondom. Miért? Mert igencsak sértve érzem magam az Önök részéről. Úgy vélem, mint teremtőjük, ennélfogva…..
Megéri az árát? Mikorra végre Münchausen báróként, saját hajunknál fogva kihúztuk magunkat maró kétségeink mocsarából ismét elindulunk a lejtőn. És sosincs vége. Véleményük mai cikkünkről...
1011001b (törölt)
2009.09.08 20:27:16
@hael: "Ha sokan használnak valamilyen szót, vagy kifejezést, az nem bizonyítéka annak, hogy helyes is!" - az attól függ, hogy az imperatív vagy a deskriptív nyelvészetet fogadjuk el.
Az imperatív megközelítés sokáig szabályrendszernek fogta fel a nyelvészetet, melynek feladata megfogalmazni, mit lehet és mit nem.
Mára rájöttek, hogy ennek semmi értelme, mert hiába ül össze sok okos ember egy konferenciateremben, ha azok akik nem fértek be, leszarják őket. Úgyhogy mára elterjedőben van a deskriptív megközelítés, melynek feladata a meglévő nyelv dokumentálása.
Az imperatív megközelítés sokáig szabályrendszernek fogta fel a nyelvészetet, melynek feladata megfogalmazni, mit lehet és mit nem.
Mára rájöttek, hogy ennek semmi értelme, mert hiába ül össze sok okos ember egy konferenciateremben, ha azok akik nem fértek be, leszarják őket. Úgyhogy mára elterjedőben van a deskriptív megközelítés, melynek feladata a meglévő nyelv dokumentálása.
1011001b (törölt)
2009.09.08 20:41:51
@hael: "A deskriptív nyelvészet minek van, ha csak dokumentálja a használt nyelvet?" - hogy legyen egy szabályrendszer, aminek segítségével a meglévő szövegeket értelmezhetjük.
"lássuk be, hogy az értelemzavaró formákat ki kell küszöbölni" - az értelemzavaró formákat a nyelv magától kiküszöböli: nem fogják az emberek használni, öt év múlva nyoma se lesz. Olyan, mint az evolúció. Nem mondhatod a lajhárra, hogy lassú, hülye, életképtelen állat, mert a léte önmagában bizonyítja a sikerességét.
"lássuk be, hogy az értelemzavaró formákat ki kell küszöbölni" - az értelemzavaró formákat a nyelv magától kiküszöböli: nem fogják az emberek használni, öt év múlva nyoma se lesz. Olyan, mint az evolúció. Nem mondhatod a lajhárra, hogy lassú, hülye, életképtelen állat, mert a léte önmagában bizonyítja a sikerességét.
Négyszer gyorshajtott egy edzésen a depóban a Massát, illetve Schumachert helyettesítő tesztpilóta az Európa GP-n, pénteken. Másfélmillió forintnyi bírságot kapott, 18.lett, de elégedett. "A körülményeket tekintve,hogy nyolc hónapja nem vezetettem, ezen a pályán meg…..
1011001b (törölt)
2009.08.22 22:28:15
@MaQen: Ott a lényeg.
@közlekedési bűnöző: "Badoer pedig 40 éves"- valóban. Tehát sokkal többféle autót vezetett, ráadásul tesztpilóta, aki mások ízlése alapján fejlesztett autókat vezet. Elvárható lenne, hogy tudjon alkalmazkodni.
@közlekedési bűnöző: "Badoer pedig 40 éves"- valóban. Tehát sokkal többféle autót vezetett, ráadásul tesztpilóta, aki mások ízlése alapján fejlesztett autókat vezet. Elvárható lenne, hogy tudjon alkalmazkodni.
Egy barátjának szeretne segíteni Dániel, ugyanis a szerencsétlenül járt Corsa tulajdonos autójába beleszállt egy szlovák rendszámút Subaru, majd szó nélkül lelépett, be sem pillantott, hogy nem lett-e valakinek valami baja. Aki tud valamit a lenti képen látható Impreza…..
1011001b (törölt)
2009.08.19 11:00:10
@2Bálint: Szerintem ne eröltesd, itt már túl sok értelmes érv elhangzott ahhoz, hogy egy hülye rágerjedjen a nyomozásra. Megpróbáltad, nem jött be.
1011001b (törölt)
2009.08.19 11:08:09
@2Bálint:
"A műanyagnak (lökhárító) van egy olyan tulajdonsága, hogy hajlik, deformálódik, majd felveszi újra az alakját." - ez igaz a pillepalackra és a nylonra. Amiből az autót csinálják, az viszonylag rideg. Kb. két ujjnyit tudod benyomni (onnan még valóban felveszi az eredeti alakját), utána szilánkosan törik.
"Bőven elég volt 2 centit belógnia a Subi lökösének a Corsa lököse mellé, hogy éppen csak eltalálja azt a fránya kereket." - két centit az ujjammal benyomok a keréken, és nem szakad ki. :-)
"A műanyagnak (lökhárító) van egy olyan tulajdonsága, hogy hajlik, deformálódik, majd felveszi újra az alakját." - ez igaz a pillepalackra és a nylonra. Amiből az autót csinálják, az viszonylag rideg. Kb. két ujjnyit tudod benyomni (onnan még valóban felveszi az eredeti alakját), utána szilánkosan törik.
"Bőven elég volt 2 centit belógnia a Subi lökösének a Corsa lököse mellé, hogy éppen csak eltalálja azt a fránya kereket." - két centit az ujjammal benyomok a keréken, és nem szakad ki. :-)
1011001b (törölt)
2009.08.20 10:31:53
@Ferre: "csap az europai gyartasu autokat latja ez a rendszer" - Ez nem igaz. BA576RA egy Hyundai, BA476RF pedig pont egy Subaru.
Szerintem rájöttél hogy kicsit messzire mentél a sztoriddal. Hogy lehűtsed a kedélyeket, benyögted azt a magyarázatot amit az itt felhozottak közül a legvalószínűbbnek ítéltél, úgy, hogy a tulajt a lehető legpozitívabb fényben tüntesd fel, különben seggbe találna rúgni.
Ha 100-ról volt ideje 40-50-re lassulni (ez kb. 25 m-t vesz igénybe, mivel a fékút a sebességgel négyzetesen arányos), akkor lett volna ideje kikerülni is, mivel a kocsiban van ABS. Helye biztosan volt kikerülni, mivel Te is írtad, hogy félrerántotta a kormányt.
Ekkora ütközésnél a légzsákok is nyíltak volna, úgy pedig elég problémás gyorsan elmenni a helyszínről. Ne felejtsük: a Subarut ugyanakkora, ellenirányú erők érték, mint a Corsát.
Ha kerékkel ütközött, kéne lenni guminyomnak a Corsán (láttam már Seat Leon kupás versenyautót verseny után, tiszta fekete az oldala a koccanásoktól).
A kocsit nem lenne oka a rendőrségnek lefoglalni, mivel nincsen nyomozás, beismerő vallomás esetén pedig nem kell bizonyíték, szóval nem ezért nem küldesz róla képet.
Azt ne mondd, hogy menjek be a rendőrségre és kérdezzem meg őket, mert más ügyeiről nem adnak ki információt - és ezt te is tudod.
Azt meg, hogy a haveroddal történt, csak azért találtad ki, hogy a kényes részletekre ne kelljen kielégítő választ adnod.
Szerintem rájöttél hogy kicsit messzire mentél a sztoriddal. Hogy lehűtsed a kedélyeket, benyögted azt a magyarázatot amit az itt felhozottak közül a legvalószínűbbnek ítéltél, úgy, hogy a tulajt a lehető legpozitívabb fényben tüntesd fel, különben seggbe találna rúgni.
Ha 100-ról volt ideje 40-50-re lassulni (ez kb. 25 m-t vesz igénybe, mivel a fékút a sebességgel négyzetesen arányos), akkor lett volna ideje kikerülni is, mivel a kocsiban van ABS. Helye biztosan volt kikerülni, mivel Te is írtad, hogy félrerántotta a kormányt.
Ekkora ütközésnél a légzsákok is nyíltak volna, úgy pedig elég problémás gyorsan elmenni a helyszínről. Ne felejtsük: a Subarut ugyanakkora, ellenirányú erők érték, mint a Corsát.
Ha kerékkel ütközött, kéne lenni guminyomnak a Corsán (láttam már Seat Leon kupás versenyautót verseny után, tiszta fekete az oldala a koccanásoktól).
A kocsit nem lenne oka a rendőrségnek lefoglalni, mivel nincsen nyomozás, beismerő vallomás esetén pedig nem kell bizonyíték, szóval nem ezért nem küldesz róla képet.
Azt ne mondd, hogy menjek be a rendőrségre és kérdezzem meg őket, mert más ügyeiről nem adnak ki információt - és ezt te is tudod.
Azt meg, hogy a haveroddal történt, csak azért találtad ki, hogy a kényes részletekre ne kelljen kielégítő választ adnod.
Együtt töltött időnk alatt csupán két dolgot kedveltem meg benne: a motort és a Jimi Hendrix cédémet.
Vélemények az azonos című írásunkról...
1011001b (törölt)
2009.08.10 15:17:14
Viccesek a szakértő újságíró kollégák. Lefikáznak minden autót, ami nem legalább 150 lovas és 25 éves, aztán belevágnak a tuti üzletbe:
totalcar.hu/magazin/velemeny/bukjonvelem/
totalcar.hu/magazin/kozelet/merc300td
Érdekes, amikor a csóróság sznobizmussal párosul, Magyarországon pedig bőven lehet gyönyörködni. Vissza kéne venni az arcból, és megbecsülni/helyükön kezelni azokat az autókat, amiket takarékos, biztonságos közlekedésre terveztek.
totalcar.hu/magazin/velemeny/bukjonvelem/
totalcar.hu/magazin/kozelet/merc300td
Érdekes, amikor a csóróság sznobizmussal párosul, Magyarországon pedig bőven lehet gyönyörködni. Vissza kéne venni az arcból, és megbecsülni/helyükön kezelni azokat az autókat, amiket takarékos, biztonságos közlekedésre terveztek.
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete szerint etikátlan, hogy az alapképzésben nyelvvizsgához kötik az oklevél kiadását a felsőfokú intézmények. Nos, röviden: szerintem meg etikátlan, hogy mindenféle bunkó szülők minél könnyebb úton szeretnének diplomát kicsikarni az…..
Olvasom a Fidesz Pártújságjának honlapján, hogy a Magyar Szülők Országos Egyesülete etikátlannak tartja nyelvvizsgához kötni a diploma megszerzését.Nem lennék meglepve, ha ez az "egyesület" (ismét) valami jobboldal-közeli áltársadalmi gittegylet lenne, uborkaszezon…..
1011001b (törölt)
2009.07.21 09:45:37
@Loopglover: Nem gondoltál rá, hogy a témához kapcsolódóan írjál valamit? Dobd még be a zsidó és buzi témát, úgy lesz kerek.
Subarut venni rémálom, ennél csak eladni rosszabb. Soha többé. Soha többé. Soha többé. Mínusz 800 ezer. Vélemények az azonos című írásunkról...
Amikor Magpet épp nem GPS-t árul, hogy el ne tévedjünk, vagy épp nem maga is a természetben vadászik koordinátákra (kényelmesebb pillanataiban másokkal vadásztat rájuk), akkor néha ráül a billentyűzetére és nem tud róla leszállni. Személy szerint ezt csöppet sem bánom,…..
1011001b (törölt)
2009.04.22 15:26:52
@Yoss: "ő persze a több mázsás cuccokat is kézben hordja, offcoz' gyalog mindenhova." - nem hiszem, hogy mindenki aki tilosban parkol TV-t és betonkeverőt szállít. Amúgy azt is meg lehet oldani: elakadásjelző ki, cucc kirak haverral, aztán megáll kicsit arrébb és visszamegy. Ha pedig idézel, pontosan tedd. A "paraszt" előtt nem használtam a "hülye" jelzőt, márpedig aki tilosban parkol az paraszt, de nem feltétlenül hülye.
@magpet: "ha valahol lehet úgy parkolni, hogy se balesetveszély, se akadályozás, akkor ott miért van megállni tilos tábla?" - azért többnyire nem ilyen helyeken tilos megállni.
@magpet: "ha valahol lehet úgy parkolni, hogy se balesetveszély, se akadályozás, akkor ott miért van megállni tilos tábla?" - azért többnyire nem ilyen helyeken tilos megállni.
Nem fogunk politizálni most sem, ezt a jó szokásunkat megtartjuk.Arra szeretnék némi számolgatással rávilágítani, vajon ténylegesen mibe is kerülne az államnak az új autó vásárlások támogatása.Szükség lenne-e rá?Lesznek érvek mellette és ellene.Kezdjük a számtannal, mert a…..
1011001b (törölt)
2009.04.10 11:31:04
@min: Ezen ne vitatkozzunk, mindkét oldalt ismerem, tapasztalatból írok. Családunkban mindenki hitelre vett autót, és mindenki tudja fizetni még a gyenge forint mellett is, pedig kp-ben nem tudták volna kifizetni. Annyi a titok, hogy ésszel kellett kalkulálni. 300.000 Ft három év alatt 10.000 Ft-ot jelent a havi törlesztőben, ami nem mindegy.
A devizahitelre vásárlást pedig én se támogatnám, legfeljebb forint alapon, minimum 50% önerővel, a jövedelem 20%-ánál alacsonyabb törlesztőrészlettel. Ha ilyen feltételek mellett vett volna mindenki autót (és LCD-tévét, laptopot, stb.), nem tartanánk itt.
A devizahitelre vásárlást pedig én se támogatnám, legfeljebb forint alapon, minimum 50% önerővel, a jövedelem 20%-ánál alacsonyabb törlesztőrészlettel. Ha ilyen feltételek mellett vett volna mindenki autót (és LCD-tévét, laptopot, stb.), nem tartanánk itt.
1011001b (törölt)
2009.04.10 12:50:12
@Kifordított kacagány: "te viszont az ő pénzüket bíznád az államra, hogy osztogassa kedvére" - nem igaz. Az, hogy az új autók vásárlását anyagilag támogatjuk gyakorlatilag annyit jelent, hogy a regisztrációs adóból valamennyit elengedünk. Ami végső soron az állami újraelosztást csökkentené, csak kicsit jobban hangzik a vevő számára.
@min: Ebben igazad van, emiatt kellene szigorú feltételekhez kötni a támogatást, lásd: 1011001b 2009.04.10. 11:31:04.
@a házisárkány: mint fentebb is írtam, semmilyen plusz kiadást nem jelentene az állam részéről, ha kis értékű gépkocsik vásárlását támogatná, mivel az rögtön visszajönne a regisztrációs adóból és ÁFÁ-ból. Ez olyan, mintha elengednék a regadó egy részét. A hitelekről meg lásd a fent említett bejegyzést.
@min: Ebben igazad van, emiatt kellene szigorú feltételekhez kötni a támogatást, lásd: 1011001b 2009.04.10. 11:31:04.
@a házisárkány: mint fentebb is írtam, semmilyen plusz kiadást nem jelentene az állam részéről, ha kis értékű gépkocsik vásárlását támogatná, mivel az rögtön visszajönne a regisztrációs adóból és ÁFÁ-ból. Ez olyan, mintha elengednék a regadó egy részét. A hitelekről meg lásd a fent említett bejegyzést.
1011001b (törölt)
2009.04.10 14:33:18
@a házisárkány:"Viszont az emberek nagy többségének nem 300000 Ft hiányzik a pénztárcájából egy új autó megvételéhez" - valóban. Viszont nem mindegy mennyit vesz fel hitelben. Lehet, hogy 30.000 Ft-ot be mer vállalni öt évre, 40.000-et viszont már nem. És mielőtt lehurrognál, ez tapasztalat, édesapám értékesítő.
@Kifordított kacagány: "nem ártana neked is elvégezni néhány hasonló iskolát" - igaz, nekem csak mérnök diplomám van, de a családomban van két közgazdász és egy könyvelő.
Az állások száma pedig a vállalatok helyzetével van összefüggésben. A vállalatok pedig a kereslet függvényében tudnak termelni. Tehát martong keresztanyukájának állása biztosabb lehet, ha az emberek vesznek autókat.
És ismételten elmondom: nem közpénzből kell támogatásokat adni, nem luxusautóra, nem nulla kezdőrészletes devizahitelesre és nem akármennyit. Elég lenne kicsit csökkenteni a regisztrációs adót, hogy legyenek eladások és ne nulla legyen a belőlük származó bevétel, mint most. Legközelebb már a Caps Lockot is benyomom, hátha csupa nagybetűvel elolvasod.
@Kifordított kacagány: "nem ártana neked is elvégezni néhány hasonló iskolát" - igaz, nekem csak mérnök diplomám van, de a családomban van két közgazdász és egy könyvelő.
Az állások száma pedig a vállalatok helyzetével van összefüggésben. A vállalatok pedig a kereslet függvényében tudnak termelni. Tehát martong keresztanyukájának állása biztosabb lehet, ha az emberek vesznek autókat.
És ismételten elmondom: nem közpénzből kell támogatásokat adni, nem luxusautóra, nem nulla kezdőrészletes devizahitelesre és nem akármennyit. Elég lenne kicsit csökkenteni a regisztrációs adót, hogy legyenek eladások és ne nulla legyen a belőlük származó bevétel, mint most. Legközelebb már a Caps Lockot is benyomom, hátha csupa nagybetűvel elolvasod.
Buherátor alábbi sztorija bizonyítja, hogy mindig vannak kivételek. Persze biztosan megosztja majd a társaságot, hogy nem szabályosan járt el a rendőr, hiszen meg kellett volna büntetnie levélírónkat. Egy olyan világban, ahol most a válság a kedvenc szófordulat, talán egy kicsivel…..
1011001b (törölt)
2009.03.20 17:58:19
@buherátor: Az ilyen roncsokat és a hülye tulajdonosukat is ki kéne vonni a forgalomból.
Már az alapján, ami a posztból kiderül, ennek az autónak nem lenne szabad forgalomban lennie:
1. A hátsó rendszámtáblát igenis ki kell világítani
2. A biztonsági öv alap. Nem azért, mert sajnáljuk azt a hülyét, aki kifejeli a szélvédőt, hanem mert az ő kórházi ellátását és rokkantnyugdíját is adópénzből kell fizetni.
Aki meg ilyen autót vezet, annak nem lenne szabad jogosítványt adni. Alapvető, hogy tisztában vagy vele, melyik papírod meddig érvényes, mikor esedékes olajcsere, stb. Hobbiból menj biciklivel. Az, hogy nincs pénzed nem mentség arra, hogy ronccsal jársz. Senkinek nem kötelező autót tartani.
Már az alapján, ami a posztból kiderül, ennek az autónak nem lenne szabad forgalomban lennie:
1. A hátsó rendszámtáblát igenis ki kell világítani
2. A biztonsági öv alap. Nem azért, mert sajnáljuk azt a hülyét, aki kifejeli a szélvédőt, hanem mert az ő kórházi ellátását és rokkantnyugdíját is adópénzből kell fizetni.
Aki meg ilyen autót vezet, annak nem lenne szabad jogosítványt adni. Alapvető, hogy tisztában vagy vele, melyik papírod meddig érvényes, mikor esedékes olajcsere, stb. Hobbiból menj biciklivel. Az, hogy nincs pénzed nem mentség arra, hogy ronccsal jársz. Senkinek nem kötelező autót tartani.
1011001b (törölt)
2009.03.20 19:50:26
@vizoo: @buherátor: De igen, egy roncs. És nem vizsgaképes, ha a rendszámvilágítás és a biztonsági öv nem működik. Ez nem szubjektív megítélés kérdése. Ha a fentiek megvannak, újragondolom.
Tibor alap- és középfokú zenei tanulmányait tizenévesen zongorán folytatta, a gitározni vágyókat akkoriban pedig még alapból megvetette.-Ne vicceljél már ombre, mi ez a klasszikus gitár, ezen akarsz Muszty-Dobayt játszani? Persze azt a három akkordot még a hegedűn is lefogom,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz