Regisztráció Blogot indítok
Adatok
notinlist

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy brooklini genget éppen egy térfigyelő kamera alatt ért a vasárnapról hétfőre virradó éjszaka. Üldögéltek, aztán az egyik gondolt egyet, hozott egy fejszét, hogy kivágja a járdán a fát, amihez egy kerékpárt láncoltak. A fa tíz perc alatt meg is adta magát, derékba tört.…..
notinlist 2011.06.10 11:20:21
A Szkeptikus Társaság közreműködésével készült Kételkedem, tehát vagyok! című film bekerült a 42. Magyar Filmszemle filmjei közé. Ma és holnap három alkalommal vetítik a filmet az Uránia, a Corvin és a Puskin moziban. Ma, este a Corvin moziban történő vetítés során találkozni is lehet az…..
notinlist 2011.05.05 17:17:22
@VRbagoly: Lájk
Őrület! Hölgyeim és uraim, ez egyre csodálatosabb lesz. Kérem, olvassák el, de ne puskázzanak, ne nézzék meg az aláírást, csak próbálják kitalálni, mely szervezet nevéhez fűződik az alábbi eszement kiáltvány. A kiáltványt ebben az esetben szó szerint kell érteni, annyi…..
notinlist 2011.04.28 15:52:56
@Zet3: Az elsőbbségadás arról szól, hogy nem várod meg amíg a gyalogos lelép a zebrára! Ha a zebránál a járdán gyalogos áll, akkor megállsz és átengeded. Ez az elsőbbségadás. A zebrát 30 km/órával közelíted meg, hogy láthassad, hogy áll-e ott valaki. Ha ezt elmulasztottad, a büntetésed megérdemled.
Nem tudom, hol az igazság. Nem tudom, hogy gond van-e a gyöngyöspatai cigánysággal. (Naná, hogy úgy alles zusammen nyilván nem lehet gond minden gyöngyöspatai romával, inkluzíve gyerekek, de hát ki kér már itt számon bármiféle differenciálást, disztingválást, különösen az…..
Volt olyan nap, hogy tíz levelet is kaptam. Olvasók, barátok és motorosok érdeklődtek, hogy mi van Kunióval, a motorja nélkül maradt japán világutazóval. Volt, aki ezer, volt, aki ötvenezer forintot ajánlott fel, és akadtak, akik szállással tették volna könnyebbé magyarországi…..
Tetszenek még emlékezni arra, amikor Pákót úgy megszívatta az RTL a Kész átverés című műsorban, hogy majdnem beszart az ijedségtől? Valami rendőrös, kokainos, üvöltözéses móka volt, ha jól emlékszem, a szerencsétlen pali szeme majd kifordult a helyéről rettegéstől,…..
notinlist 2010.09.06 11:41:49
@TH: Nem állítottam, hogy "az" nem vicces, nincsen mit kifejtenem. Félreértettél.

@Mercel: A viccelődés célpontja eldöntheti, hogy belefér-e a imázsába ami történt. Ha a celebünk azt mondja, hogy nem mehet le a felvétel adásba, akkor nem mehet le. Kevered az idióta iskolás kölyköket a felnőttekkel.
notinlist 2010.09.07 10:12:15
@hátezgáz: Az nem volt vicces, nem is szánták annak, nem is kandi kamera volt, hanem fedélzeti kamera. De szerencse hogy felhoztad. ANNYIRA ILLIK IDE! Köszönjük! (szarkazmus jel)
Abban a megtiszteltetésben van részünk, hogy Mikael, a Copenhagenize.com szerkesztője utánközlési engedélyt adott Dave Horton szociológus eredetileg nála megjelent cikksorozatára. Dave Horton szociológus és a biciklik szerelmese. Tagja a Cycling and Society Research Groupnak…..
notinlist 2010.04.09 10:54:06
Volt benne egy-két meredek következtetés és összemosás.

„bármely figyelmeztető jelzés a kerékpár hátulján csökkenti az előző jármű vezetőjének felelősségét, amikor elüt egy járművet vagy gyalogost maga előtt.”

Ezzel a gondolatmenettel minden biztonsági intézkedést leépíthetünk egyesével. A biztonsági intézkedések közül mindent be kell vetni, ami reális. Nem reális, hogy mindenki sisakot, térdvédőt, fényvisszaverő kevlár mellényt hordjon. A mindennapi amatőr tekerésbe ez nem feltétlenül fér bele. De az első és hátsó lámpa, két független fékrendszer, fényvisszaverő prizmák igen is elvárhatóak.

És egy baleset felelősének megállapításakor a megkövetelt felszerelések megléte vagy meg nem léte igen is súlyos érv. Annak is kell lennie és jól is van ez így. De ennek semmi köze semmilyen félelemhez.

---------

És csókolom! Én is úgy kezdtem a Pesti biciklizést hogy járdáztam. Sőt még ma is járdázok, mert egyszerűen öngyilkos dolog lenne bizonyos szakaszokon a Budaörsi úton tekerni. És igenis veszélyesnek gondolom azt hogy a járdán tekerni tilos és punktum. Jobb ha az ember a járdán csorog, mintha az úton szívrohamozik meg bénázik és okozza a balesetet magának meg másoknak.

-------------

Szerintem két jó vezérelv van:
- Az autós figyeljen a puhatestűekre. Lassítson le gyökkettőre a zebránál és ne centizze a cangásokat.
- A biciklis meg fogja fel, hogy az ő figyelme és körültekintése az utolsó védvonal. Ha minden kötél szakad, akkor már csak ez van.

=========

Ameddig a gyerek agya nem képes a közlekedés rendszerének és viszonyainak feltérképezésére, addig igenis kerülje el az autós forgalmat! Cangázzon parkokban, és egyéb biztonságos helyeken! Ha ez máshogy nem érhető el, akkor igenis féljen, hogy megélhesse a fiatalkort amikor már van annyi agya hogy meg tud tanulni közlekedni.

Sok referenciát tartalmaz a cikk, amitől tudományosnak tűnik, de szerintem csak egyszerű biciklis-propaganda. Minden nap tekerek, de ez ami itt van már a ló másik oldala.
notinlist 2010.04.18 20:11:31
@aronman:

A "puhatestűt" nem degradálónak, hanem egyszerűen viccesnek szántam. Csak a sérülékenységet akartam kiemelni.

Én is puhatestű vagyok, még jogosítványom sincsen. Nem hinném hogy autós propagandát tolok.

Nem gondolom háborúnak a közlekedést és nem is állíottam be annak, de ettől még bele lehet halni. A defenzív hozzáállás, amit felvázoltam ezt akarja kifejezni.

-----------------

Én nagyon úgy érzem, hogy a cikk összekeveri az óvatosságot és a félelmet. Nincs hivatkozás a szövegben olyan statisztikai számadatokra, amelyek úgy készültek volna hogy megkérdezik az embereket arról, hogy "Ön fél, akkor amikor....?". Egyéb módját meg nem ismerem a félelem "mérésének". Szerintem spekulatívan és önkényesen használja a félelem szót.

A hivatkozott háttéranyagok tetszenek és én is érzem a jelenséget (nevezzük a félelemkúltúra erősödésének), de nem tartom jónak a következtetéseket. Panaszkodik erre, arra, amarra, anekdotázilk és javasol ezt azt amazt. Egy konyhában mindez elmegy, tudományos cikkhez nagyon kevés.

További súlyos hiba, hogy így kezdünk: Dave Horton szociológus és a biciklik szerelmese... Nem kellett egy betűt se elolvasnom, hogy tudjam hogy eltúlzott biciklis ajnározás lesz. Egy tudományos cikket nem lehet így felvezetni. Hatalmas táblára ki van rakva, hogy "NEM VAGYOK PÁRTATLAN A TÉMÁBAN AMIRŐL A CIKKEM SZÓL". A cikk legfeljebb egy részletesen kifejtett vélemény címet nyerhet el nálam amiből talán érdemes ötleteket meríteni. Referenciaként nem használnám, ha én magam ilyen témában akarnék írni. (Nem mintha ennek meg lenne a veszélye.)

----------

Ha ÉN dilemmázok, hogy mivel menjek, akkor igenis megvannak a számszerűségei annak, hogy ÉN mekkora valószínűséggel szerzek sérülést, vagy szenvedek halált.

"a gyerek agya és mindenki más meg inkább azt fogja fel, hogy nem a biciklizés, gyalogás a veszélyes és káros, hanem az autózás." Ez elsiklik a felvetésem mellett. Benne vannak azok a szavak, amiket használtam, de semmi köze ahhoz amit mondtam. Én a gyerekemnek azt fogom mondani, amíg ki nem nőtt az "agya", hogy biciklizzen szépen lassam a parkban. Aztán elviszem párszor biciklizni, hogy kövessen. Aztán meg szépen lassan megtanul majd egyedül is közlekedni. Nem volt szó semmilyen autóról. Pusztán arról beszéltem, hogy amíg nincs "agya", addig maradjon a parkban. És aki akarja ezt nevezheti "félelem keltésnek", akkor is ez a véleményem. És nem fogom csak azért megváltoztatni hogy ne legyen rám ujjal mutogatva. Önző szemét vagyok és szeretném ha a gyerekem megérné a fiatalkort.
Túl vagyunk az első fordulón – ami nagy valószínűség szerint nem sokaknak okozott meglepetést. Legalábbis ami az eredményeket illeti. Tegnap késő éjjel – ugyanis ekkor lehetett csak először – közzétették a szavazatszámokat az elektronikus és online médiumok, ma…..
w A sztrájktörő köszöntése 2010.01.15 07:13:00
Hülyeországban a BKV-sztrájk a kormány elleni felkelés, tehát a sztrájkolók aranyosak, szépek és hazafiasak, míg a sztrájktörők és a sztrájkot ellenzők viszont büdös kommunisták. A valóságban viszont az egyik legnagyobb sztrájktörő nem más, mint Széles Gábor, a Magyar…..
A lezárt Margit hídon eddig is azt javasolták, hogy a biciklisek szálljanak le és tolják a kerékpárokat, mert a taxik, a villamosok és buszok között veszélyes az úttesten kerékpározni, de az amúgy is keskenyebb járdán a gyalogosok között szintén nincs elég hely biciklivel…..