Adatok
makuka
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Miért jó a tizenöt éves Golf Stuttgartból behozva, és miért pocsék Gyuláról megvéve? Vélemények az azonos című írásunkról...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Tisztába kell lenni azzal, hogy egy autó a benzinköltségen kívül élete folyamán kb. a saját árát elkéri karbantartás címén: azaz, ha 3 M FT-ért veszek egy Swiftet, akkor ez is 100e Km-nél legalább 7-800e Ft-ot jelent RENDSZERES KARBANTARTÁS címén - azaz a karbantartási előírásban felsoroltak mindegyike. Persze nem muszáj ezt megtenni, de akkor hamarabb tönremegy. Szóval az autóvásárlásba tessék ezt is belekalkulálni, az új alufémfelni kéretik plusszba hozzászámolni. És az olajcserét is kedves nagypapák nem feledni, akkor is ha az autót a pókok szemelik ki világbajnokság színhelyéül, évente (legalábbis az általam ismert típusoknál) mert az állásban is tönkremegy.
Van némi baj egyes szakemberek beidegződésében is, ne én beszéljem már rá a szakit a benzinszűrő cseréjére, miután kijelenti, hogy ez ugyis felesleges, mert nem szakadhat ki...
Volt az autóm Németországban és Mo.-is szakszervízbe: Kint a csávó 1 órán át mérte a fékfolyadék felvizesedését, a fagyálló hútőfolyadék fagyásponját olajtartalmát, az előgyújtás mértékét, a légmennyiségmérő adatát, a motorhőmérőt, nézte a szilenteket, aztán javaslatot tett a kicserélendő, feltöltendő dolgokról, merthogy így a gép képes lesz kifutni azt a 3-400e km-t, amit neki rendelt a sors. Nem is szólva, arra bízod az életed és szeretsz odérni ahova akarsz és nem a trélerre várni.
Egyéb érdekességek:
A szaki itthon a szakszervizben megkocogtatta a hűtővíztartályt, beleöntött fél liter desztvizet a hűtőfolyadékba (a 3,5 l mellé) Oszt mondta: Ez még most is elég sűrű, nem fog megfagyni. Még jó hogy utánamértem: -18C! És mi van, ha az idő sz***k a globálisfelmelegdésre és -20 lesz egy éjszaka?
Elfelejtette beállítani a vizsga előtt a fényszórót a vizsga előtt - ezzel inkább másokat tudok elvakítani.
A dobféket hátul szét se szedte (90e km-nél), mert az ilyenkor még kibír 30-40 e km-t.
Kedves ismerősöm, kinek jóvoltából ezt a német élményt magamévá tehettem, egy BMW 320d-t haj odakint: 4 éves 260e km van benne! Munkából kifolyólag utazik sokat Európában, azt mondja hogyennek még legalább 15-200e hátravan, mert az előző BMW-je is kitartott ennyi idejig. Ja egyébként nyomja neki rendesen, HA BE VA MELEGEDVE A MOTOR, mert különben tönkremegy - mondja, egyébként jogász, és nem autóbuzi. Többet nem kérdeztem.
Ja és a használtautókereskedőnél zsinórban álltak a 130-140 még 180e km-ert futott Passatok, A6-osok stb. A kereskedő kérdésemre, hogy nem találja-e ezeket az autókat túlzottan lefutottnak, azt válaszolta, hogy ezek km-ert tekintve félidősek, vagy még félidősek se. És veszik őket rendesen.
Valami nem stimmel.
Bocs a sok szövegért (meg a helyesírási hibákért).