Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szlan

0 bejegyzést írt és 97 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A tegnapi nap (2020.07.05) …..
  A film első kritikája itt található Nemrégiben bepótoltam a Végtelen háborút, és FroG (meg csomó más ember) kritikáját újra elolvasva úgy éreztem muszáj, hogy én is leírjak pár dolgot, amelyet vagy pozitív, de inkább negatív szempontból kiemelnék. (Spoileres írás jön!)..
Nemrég a tusványosi fesztiválon meglehetősen szomorú képeknek lehettek sokan a szemtanúi. A hagyományosan fideszes fesztiválon megjelent egy fiatal lány, aki különböző témáktól motiválva próbálta az ott megjelent politikusok és szimpatizánsok tudtára adni, hogy nem feltétlenül elégedett Magyarország…..
Hosszú sztori ez már. Még az ősidőkben használtam először négyévszakos gumit, egy németből hozott Citroen AX viselt Good Year Vector abroncsokat. Rajta maradt, mert hát nem egy testsúlyos erőgépről volt szó. És a használat kilométerei alatt bizonyított is, jó volt télen, nem csúszott, nem…..
szlan 2017.04.21 15:40:12
@fairlane: Mondjuk szerintem évi 3000-5000 km városban nincs értelme nyárival "kockáztatni" azt az évi két alkalmat amikor kellene a kocsi, de a nyári gumi pont nem jó, mert semmit se nyer az ember egy nyári gumival. Ekkora futásnál még az esetleges fogyasztás különbség se látható.

Akkor már azt mondanám, hogy az általad vázolt esetek közül 1. 2. négyévszakos, a 3. téli-nyári.
Önök mit gondolnak? - szegezte nekünk a kérdést Máté, amire mi saját kútfőből vállvonogatással meg zavart hümmögéssel tudtunk volna csak válaszolni, de szerencsére volt hova fordulnunk. Kedves Homár, A következő remek, szervizelésről, ügyfélkapcsolatról és személyes adatokról szóló példázattal…..
A Fear The Walking Dead a második évaddal óriási kockázatot vállalt, hiszen elvitte a cselekményt az USA-ból először az óceánra (technikailag amerikai vizekre, de mindegy), majd Mexikóba. Mindezt úgy, hogy egy alapvetően amerikai piacra dolgozó, amerikai nézőknek szóló tévéadó…..
Kárász a ma reggeli Mokkában, közvetlenül azután, hogy Demcsák Zsuzsa kifejezetten kérte, hogy ne mondjon neki semmit a filmről, nyögte be fapofával az új film egyik legfontosabb jelenetének végét, amiről persze mi nem beszélünk, mert akkor mi is pont akkora spoilerező trollok…..
A hivatalos bejelentés előtt szellőztette meg a The Hollywood Reporter, hogy Alex Kurtzman producer (Star Trek-filmek, Hawaii Five-O, százezer más) újra befogja durrantani a világ legjobb tévés sci-fi-univerzumát. Egyelőre írókat keres hozzá. A THR szerint pont menő lenne, ha jövőre…..
Trónok Harca Mi lett Ned Starkkal? 2014.04.27 15:40:40
Amikor a nővérem elkezdte nézni a Trónok Harcát, az első évad befejezésekor teljes letargiában hívott fel : Most komolyan meghalt az öreg Stark?! Majd reménykedve kérdezte: ugye fog még történni valami? Nos, mint tudjuk, nem történt. Stark apukának és a Martinba vetett…..
szlan 2014.04.28 12:31:22
@miigaz: igen, ez egy lehetséges forgatókönyv. Egyetlen probléma van vele, hogy gyakorlatilag nincs élő szereplő, aki ezt igazolhatná, innentől kezdve pedig eléggé Zs kategóriás fordulat lenne csak ezért a regénybe írni valakit.
Valószínűbbnek tartom, hogy ez tipikusan egy újabb Martin-féle félbehagyott szál lesz, ezekben az eddigi öt könyv bővelkedik. Nem tudom eldönteni, hogy Martin ezáltal próbál egy kicsit emberközelibb módon írni (már ha ez a fantasy műfajban egyáltalán lehetséges), vagy csak kapkod és/vagy megun bizonyos szálakat.
​Életemben olyan erős interjút még nem olvastam, mint ami Esztergályos Jenővel, az Apáczai Kiadó ügyvezetőjével készült. Ha évtizedek múlva tanítani fogják a Nemzeti Együttműködés Rendszerét, ez lesz hozzá az illusztráció. Esztergályos úgy ajánlotta fel a kiadót a…..
szlan 2014.04.24 12:36:22
@campobaszo: az Ösmerős nyilván Széles Gábor lehet, nemzetünk másik nagyja.
szlan 2014.04.24 12:39:18
@Trackers: öööö és nem. Tökmindegy mit csinált az MSZP, amíg egy tankönyv felkerülhetett a minisztériumi tankönyvlistára és az iskolák (tanárok) szabadon választhatták. Mert ugye ez volt eddig. Innentől kezdve tökmindegy ki mit szervezett hova, a piac (az iskolák, tanárok) eldöntötték melyik a jó tankönyv (persze van itt kis csúsztatás, mert a tanárt is meg lehet kenni, de még mindig istenesebb helyzet volt az, mint a mostani).
Rendszeresen átmennek a piroson, járdáznak, és szembemennek a kijelölt forgalmi iránnyal a brit biciklisek. Yorkban egy szabálytisztelő sporttárs meg is elégelte, hogy egyedül kell álldogálnia a lámpás kereszteződésekben, és videó-összeállítást készített a fejkamerás…..
szlan 2014.04.17 14:13:45
@tarsolya: egyébként neked van igazad, csúnyán forgalmas ázsiai országokban is jól működik ez, mindenki figyel, hogy ne legyen gond, aztán nincs is gond. Kivéve ha külföldi vagy és azt hiszed van helyi kresz.
Az egyetlen probléma ezzel, hogy ez a rendszer nem működik úgy, hogy mások pedig betartják a szabályokat. Mert aki betartja a szabályokat, az számít arra, hogy a közlekedés többi résztvevője is így tesz (bizalmi elv ugye). Egyébként valószínűleg jobb lenne a helyzet, ha a kresz csak amolyan ajánlás lenne és az emberek inkább közlekedni tanulnának meg, nem szabályokat értelmezni.
Saját Facebook-oldalán jelentette be egy budai downhill-biciklis, hogy megtámadott egy nőt a Fogaskerekűn, mert nem tudta kezelni indulatait a kialakult vitában. S. Dániel a Kerékagynak is elküldte a levelét, amelyben azt is bevallja, hogy egyszer tettleg is bántalmazta G. Évát. Az…..
szlan 2014.03.24 22:26:23
@MembraN.para: nem megelőztél fél perccel? Hm... ugye nem gondolatolvasó vagy? UGYE NEM???
szlan 2014.03.25 10:21:23
@Brother Love: köszönjük, hogy ez így tisztázódott. Azért remélem az világos, hogy ezzel a hozzászólással gyakorlatilag a maradék hitelességét is elveszítette ez a bocsánatkérés, valamint talán az is, hogy egy igen komoly szegénységi bizonyítványt sikerült kiállítani Gerle Éváról (legfőképp a levél stílusa és tartalma miatt). No offense, nyilván a jog az így működik, az emberek meg teljesen máshogy. Nem tudom, hogy milyen elégtételt jelent ez a sértett félnek, nekem biztosan semmit nem jelentene az, hogy rákényszerítek valakit, hogy nyilvánosan megalázza magát a szájába adott szavakkal. Inkább köteleztem volna társadalmi munkára (megegyezés alapján ugye), vagy kerestem volna valami más konstruktív megoldást az implicit önfényezés helyett. De mások vagyunk, a lényeg, hogy az igazság győzött újfent.
Ha nem látom a saját szememmel, nem hiszem el: az Apple fiaskója után kiderült, hogy a nyílt forrású alkalmazások százai által használt GnuTLS könyvtár is tartalmazott egy ránézésra hasonló, lényegében azonos hatású (köszönj el a tanúsítvány hitelesítéstől), bár…..
Ted Kravitz nem egy nyeretlen kétéves. Ted Kravitz egy olyan szakértő (a Sky Sports riportere) , kinek szavára, mondanivalójára érdemes odafigyelni. És Ted Kravitz mondanivalóját ezúttal a tények is alátámasztják: komoly a baj a RedBull Racing háza táján. Legfrissebb videójában…..
szlan 2014.02.28 16:47:01
@Xebu: az a probléma, hogy innen már nincs visszaút. Nincs lehetőség, hogy újra a vakmerő, őrült, az életüket veszélyeztető pilóták játszótere legyen a F1, így hát maradnak a szabályok. Ma egy pilóta akkor számít jónak, ha pontosan tudja követni a csapat utasításait. Ennyi erővel igazából számítógépek is vezethetnék az autókat (mint ahogy részben ez is a helyzet).

Másrészt úgy gondolom, hogy a F1 utóbbi évtizedei alapján az ilyen RBR-féle nyerő szériák maximum 4-5 évig tartanak, lehet eljött a váltás ideje. Persze a mai tesztnap után még az se biztos, hogy a RBR nem nyer újfent VB-t 2014 végére.
A munkába járók egyharmada autóba ül reggel, egynegyedük tömegközlekedik, kerékpárt minden 6-7 használ. A Profession.hu Munkahelyi Környezet című kutatásában 2500 embert kérdeztek utazási szokásairól. A 2500 válaszadók ötöde utazik legalább napi egy órát a munkahelyére,…..
A Magyar Kerékpárosklub nyílt levélben emlékezteti Tarlós Istvánt, miket ígért 2010-ben. Az akkori főpolgármesteri programban még a tömegközlekedésé, a gyalogos és kerékpáros forgalomé volt a prioritás, az MKK szerint úgy tűnik, mintha ezt elfelejtette volna Tarlós, aki…..
szlan 2013.11.08 15:57:18
@ex-dr. vuk: szerintem te érted félre. Itt az a tévedés (szerintem inkább tévedés, mint hazugság), hogy a 90%-nyi úthasználat kiváltság lenne. Elvégre bárki leteheti bármikor az autóját, hogy ez nem történik meg az más dolog. Abban pedig igaza van Don Quixote de la Ferko-nak, hogy első körben a bringásoknak illene minimum annyira szabályosan közlekedni mint az autósoknak, utána lehet kampányolni. Egyelőre ettől messze vagyunk.
Mondom mindezt úgy, hogy bringával közlekedek amikor tehetem.
szlan 2013.11.08 16:01:20
@Mészáros Laci: aki a budai agglomerációból autóval ingázik az meg is érdemli. Oké, sokaknak a bringa nem megoldás, mert itt már vannak dombok, de a tömegközlekedés megfelelő (lenne, ha nem lenne állandó dugó... a szokásos ördögi kör). Mondjuk ha lennének P+R parkolók a város határában, ahogy sokszor tervezték már, az mindjárt sokat lendítene a városi közlekedésen.
szlan 2013.11.08 17:17:01
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: az használná a P+R-t, aki nem akar csúny pénztet fizetni a városon való áthaladásért. Belváros, védett övezet, ki kell terjeszteni és kész. Aki nem pakolja le az autót, az fizet. Aki nem BP-re megy, az kerülhet, aki meg oda megy, az tömegközlekedhet szépen. Persze ez az ideális állapot sose jön el, ebben igazad van.
Dzsoni és Dini kilenc éves koruk óta szipuznak, remélik, hogy megérik a harmincat. Vasazásból, kéregetésből, kisebb lopásokból tartják fenn magukat. Egy hétig kísértük őket kameránkkal. Horváth Balázs filmje. Ez a 2009-es dokumentumfilm is részt vett a Jameson…..
szlan 2013.10.31 10:51:02
@TibChee: szerintem nagyjából egyik se vágyik sajnálatra, csak arra, hogy hagyják őket békén. Ennek tükrében a főbelövés és bedarálás emlegetése (csak hogy a fentebbiekből szemezgessek) elég szomorú képet fest a társadalmunkról.
comment:com No para, no fosó 2013.10.21 18:00:00
Még mielőtt szó érné a ház elejit (alert: tájszólás DIREKT), ezt nem én, hanem Szikora Róbert mondta a Vundersőn és Szuperszexi tegnap esti, második adásában, akkor, amikor Vadon János már nem egy testszínű ruhában, a seggén pelenkával rohangált a színpadon, hanem…..
Kisebb városi távokon, munkába járásra egy hétig elég egyetlen egyszer rádugni a hálózatra, a hétköznapokat pedig élvezetessé teszi az autókat megszégyenítő gyorsulás és a teljes versenyző szettbe öltözött bringások előzgetése a budai hegyeken. A pedelec rendszerű…..
szlan 2013.07.31 10:55:44
@turulpina: A Margit hídon van
a) járdán futó kerékpárút
b) úttesten futó kerékpársáv

Ezek után aki a déli oldalon a járdán kerékpározik az minimum bunkó (valamint teljes mértékben szabálytalan). Aki meg nem mer (vagy akar) az autók között közlekedni egy járművel ami oda (is) való, az ne kerékpározzon.
szlan 2013.07.31 10:57:36
@szlan: megjegyzem ha már járda, akkor le lehet szállni a kerékpárról és tolni. Az szabályos, és egyetlen gyalogost se zavarsz vele.
szlan 2013.07.31 11:25:40
@turulpina: az a baj, hogy a bringások egymást agitálják ilyen hülyeségekre. Mint a pirosozás és a hasonlók. Május 1-én a nagy repülős banzáj idején a Margit híd tele volt bámészkodókkal és sétálókkal, meg gyerekkel mászkálókkal. Szerinted mentek bringások a járdán? Igen. Szerinted lassan mentek? Nem. Szerinted lecsengették a gyalogosokat? Igen. Miközben nagyjából 5 perc átközlekedni az északi oldalra a bringaútra és visszajönni a híd másik végén. Ez ugyanaz mint a pirosozás, hogy a bringa előnyeit ugyanmár használjuk ki, például megállni és újra indulni az nehéz meg időrabló. Aztán meg bringás fórumon megy az anyázás, amikor az ételfutár a Weiss Manfrédon felrakja a Suzuki Swiftet a bringaútra és úgy kerüli ki a dugót. Miért? Neki meg úgy gyorsabb. Tulajdonképpen a gyors közlekedéssel mindig járnak negatívumok, ha kényelmes akarsz lenni akkor gyalogolj, ha gyors, akkor meg alkalmazkodj. Minél gyorsabb, annál jobban kell alkalmazkodnod. Repülővel és helikopterrel már kényelmetlenül sok szabályt kell betartani, kerékpárral szerintem vállalhatóan keveset, csak azokat azért illene.

No mindegy, ez nem is ide tartozik.
A cikk meg szar, mert körtét körtéhez kellene hasonlítani. Esetleg lehetne egy ebringa vs robogó összehasonlítás is akkor már.
Az HBO pszeudoközépkorról szóló, de sárkányos-csöcsös-varázslónős-zombis sorozata előszeretettel nyírja ki azokat a szereplőket, akiket a csatorna pr-gépezete szépen lassan szimpatikusnak épít fel, és a nézők megkedvelnek - és most az teljesen mindegy, hogy a sorozat alapjául…..
Tekerés forgalommal szemben a legzsúfoltabb budapesti főutakon, átgázolás pirosban többsávos kereszteződéseken, ezek az attrakciók rendszeresen előfordulnak a kerékpáros futárok gyorsasági versenyén. A futárok világszerte több mint tíz éve rendezik meg saját maguk számára…..
Belsőség Türhők a busz előtt 2013.02.17 14:05:42
A könyökén jönnek ki az orosz, meg kínai belsőkamerás videók? Azt hiszi, hogy mi már bunkókból sem tudjuk a nemzetközi átlagot hozni? Egy budapesti buszsofőr helyrebillenti a nemzeti büszkeségünket: mi is tudunk legalább olyan ökröket mutatni, mint a keleti…..
szlan 2013.02.17 15:10:43
@Kuruttya: az nagy szerencse, hogy legalább te nem vagy frusztrált, mert az azért nyilván problémát okozna az utakon.
Nagyon vicces az, amikor egy egyértelmű poénvideót benéznek a hírszerkesztők, mint ahogy a Tv2 reggeli Tények című műsorában is sikerült. A Tv2 tálalásában a hír az, hogy Matt Damon addig nem használ WC-t, míg mindenkinek  (mármint a Föld összes lakójának) nem jut friss…..
szlan 2013.02.14 11:34:18
Tegnap esti RTL híradó:
www.rtlklub.hu/most/37611_hirado_focidrukkerek_zavartak_meg_az_egyetemeket_elfoglalo_d
13:20 -tól érdemes nézni, ahogy Erőss Antónia szerint 21 milliárd forint az államadósság. Elmondja kétszer is, hátha valaki nem értené jól. Csak hogy a színvonalra rámutassak ott is.